پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

یادداشت/ حکایت دو لبه یک قیچی

چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مجید زرگوشی جامعه‌شناس طی یادداشتی آورده است؛ لبه‌های قیچی را که نگاه می‌کنی، ظاهراً هردو لبه در مقابل هم قرار دارند و اما این ظاهر فریبنده تناسب چندانی با عملکرد آن ندارد! آنگاه‌که لبه‌های تیز قیچی به حرکت در آیند تنها هدف آنان بریدن است و بریدن و بریدن! و اما اگر یکی از لبه‌های قیچی کُند باشد از تیزی لبه دیگر هیچ کاری بر نمی‌آید جز گرفتاری در گردابی که به‌واسطه کُندی آن لبه دیگر ایجاد شده و گیر افتادن و…!

عملکرد ناصواب بعضی از مدیران ازجمله (دولت‌مردان و نمایندگان مجلس و…)، از خرد تا کلان و رفتار بعضی افراد به‌نوعی آن ناصوابی را عمداً یا سهواً طالب بوده و به پیش می‌برند، می‌شود حکایت همان قیچی با لبه‌های تندوتیز…!

اینکه تا چه اندازه عوامل مؤثر آشفته‌بازار این روزها داخلی (خودی) هستند و یا خارجی (غیرخودی)، اینکه این عوامل تا چه اندازه در این آشفتگی سهواً و یا عمداً! ایفای نقش می‌کنند در این یادداشت نمی‌گنجد، ولی نتیجه عملکرد هر دو در راستای تضعیف و تخریب هر چه بیشتر منافع ملک و ملت است، بدون شک!

گرانی بی‌سابقه کالاها و خدمات از هر صنفی و مسابقه عده کثیری از ملت (مردم) برای احتکار و دویدن! در مسیری که طراحان (دشمنان) در این راستا طراحی کرده‌اند بسان دو لبه آن قیچی ست که هدفی جز بریدن ندارد.

بریدن از امید، معیشت، آسایش، اشتغال، خودکشی، اعتیاد، ازدواج و رفاه یک ملت برای عده‌ای که آگاهانه و یا ناآگاهانه درصدد نابودی مملکت و ملت هستند.

جالب و تأسف‌بار اینکه عده‌ای از همین افراد ظاهراً آگاه به مسائل هستند و بعضاً به‌شدت منتقد به اوضاع! ولی در عمل آن می‌کنند که نباید بکنند.

میلیون‌ها نفر ایرانی که اقدام به واریز نمودن پول به‌حساب شرکت‌های خودروسازی مختلفی مانند سایپا و ایران‌خودرو می‌کنند، آن‌هم برای خرید موهومی که هیچش به خرید نمی‌ماند!

و دیگر افرادی که با خرید دلار و سکه و دیگر کالاهای موجود در بازار به امید روزی که بتوانند آن را با قیمت آن چنانی به برادر و محروم‌ترین هم‌وطن خود بفروشد! و چه هنرمندانه! دم از انصاف و ایمان و روشنفکری می‌زنند؟! و تأسف‌بار تر اینکه این جمعیت کثیر! آرزو دارند و شبانه‌روز دعا می‌کنند که اوضاع از این بدتر شود! و گرانی‌ها به اوج خود رسد تا آنان سود بیشتری حاصل کنند!

توجیهاتی که در باب گران نمودن کالا و خدماتی که هیچ ربطی به تحریم‌های خارجی و دیگر بازی‌های سیاسی داخلی ندارد هر انسان سالم و منصفی را متأسف و متأثر می‌کند. فراموش نکنیم که اگر یک لبه قیچی کند باشد قطعاً لبه تیز آن نیز ناکارآمد و ناقص خواهد بود. فارغ از برنامه عوامل اصلی این آشفته‌بازار، اگر نبود همراهی جمع کثیری قطعاً برنامه ریزان گرانی‌ها در اهداف خود ناکام می‌ماندند. به امید روزی که به این باور برسیم، اگر دیگران به ما رحم نمی‌کنند حداقل خودبه‌خود و هم نوع خود رحم کنیم.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۴
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی