پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، فرهاد قنبری تحلیل‌گر مسائل اقتصادی طی یادداشتی آورده است؛ در چند سال اخیر عده‌ای از مردم با هدف کسب سودهای کلان دارایی‌های خود را در مؤسسات کم نام و نشانی که یک‌شبه مانند قارچ شروع به روییدن کرده بودند، قرار می‌دادند و با کسب سود بالا و بی‌دردسر ابراز خوشحالی می‌کردند.

آن‌ها بدون توجه به اینکه پرداخت این میزان سود توجیه اقتصادی ندارد، فقط به کسب سود و ثروت بیشتر می‌اندیشیدند. امری که در نهایت باعث اعلام ورشکستگی این مؤسسات و ضرر فراوان سپرده‌گذاران آن‌ها در کشور شد.

در ماه‌های اخیر هم عده دیگری از مردم با همراهی کردن دلالان و با هدف صید ماهی‌های فربه از این آب گل‌آلود، شروع به خرید سکه و دلار در بازار کردند و این روزها با بالا رفتن ساعتی قیمت دلار و سکه در پوست خود نمی‌گنجیدند، این افراد بدون توجه به اینکه منفعت‌طلبی آن‌ها باعث گسترش شدید فقر در جامعه شده است، فقط به سود لحظه‌ای خود فکر می‌کردند و نابودی اقتصاد کشور برایشان محلی از اعراب نداشت.

حالا خبر می‌رسد با ریزش یا سقوط قیمت ارز و سکه شک شدیدی به این افراد وارد شده و برخی از آن‌ها تا مرز سکته کردن هم رفته‌اند. در این رویدادهای کشورمان ایران دو مسئله قابل تأمل وجود دارد.

اول آنکه دولت که مسئول کنترل فعالیت مؤسسات اقتصادی و کنترل بازار ارز و سکه است نه‌تنها به وظیفه خود عمل نمی‌کند، بلکه به‌عنوان عامل اصلی این بحران‌های اقتصادی (و پیامدهای اجتماعی آن) در مظان اتهام بوده و به‌صورت غیرمستقیم به‌عنوان بسترساز رانت‌خواری و فسادهای اقتصادی گسترده عمل می‌نماید.

در سوی دیگر این مسئله ما با شهروندانی مواجه هستیم که در تلاش‌اند با کمترین فعالیت و تلاشی در کوتاه‌مدت به ثروت کلانی دست یابند و در این راه نابودی زندگی بخشی از اقشار ضعیف جامعه هم برایشان کوچک‌ترین اهمیتی ندارد.

حال این سؤال پیش می‌آیید آینده این دولت و ملتی که به همدیگر رحم نمی‌کنند و از عوام گرفته تا خواص جامعه هر کدام برای خود صاحب‌نظر و تحلیل گر هستند چه خواهد شد؟

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۱
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی