پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل از ربیع؛ عامل اصلی گرانی محصولات لبنی به دلیل افزایش قیمت شیر است که در تابستان امسال تا ۶۰درصد افزایش یافت؛! این جمله شاه بیت صحبت های مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در سفرش به اصفهان بود که در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

سید ابراهیم حسینی با حضور در شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی نابسامانی در کشور وجود دارد و افزایش قیمت محصولات تولیدی لبنی امری اجتناب‌ناپذیر است، چراکه قیمت شیرخام و نهاده‌های آن افزایش قابل‌توجهی داشته است.

وی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری ربیع،  درباره اینکه تولید کنندگان محصولات بسته بندی مطرح می کنند که افزایش قیمت در محصولات نداشته اند و از سویی دامداران نیز مطرح می کنند که خرید شیر از کارخانجات ۱۸۰۰تا ۱۹۰۰ تومان است؛ پس چرا قیمت های هفتگی افزایش می یابد گفت: کسانی که ادعا می کنند صنایع بسته بندی گران نشده است راست نمی گویند.

وی دریاره ارز آوری محصولات پگاه به خبرنگار پایگاه خبری ربیع، گفت: سال گذشته شرکت پگاه بیش از ۸۰ میلیون دلار ارزآوری در زمینه صادرات داشت و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۹۷ به ۱۳۰ میلیون دلار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه قیمت شیر از ابتدای امسال تا ۶۰ درصد و قیمت مواد اولیه تولید آن تا ۱۲۰ درصد افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر هر پاکت پلاستیکی برای شیر با قیمت ۱۲۰۰ تومان خریداری می‌شود و هر لیتر شیر خام با قیمت ۲۰۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که محصولات لبنی با افزایش قیمت روبرو نشود.

حسینی گفت: این شرکت بیش از ۱۰ هزار نفر پرسنل دارد و در حال حاضر برای آنکه محصولات خود را با قیمتی معقول‌تر به بازار عرضه کند، در هر ماه مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان متضرر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت پگاه در عرصه صادرات، گفت: سیاست ما در ابتدا تأمین نیاز داخلی و سپس فعالیت در عرصه صادرات است.

  ۱۰ درصد محصولات پگاه صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت پگاه اصفهان نیز در این نشست به خبرنگار پایگاه خبری ربیع، گفت: شرکت پگاه بیش از ۹۰ درصد فعالیت خود را در حوزه تولید داخلی قرار داده و تنها ۱۰ درصد محصولات آن صادر می‌شود.

عبدالله قدوسی، در خصوص افزایش قیمت لبنیات و تاثیرگذاری عملکرد شرکت پگاه بر قیمت‌گذاری از سوی سایر کارخانه‌ها، گفت: هرگونه افزایش قیمت از سوی شرکت پگاه کاملاً بر اساس تحقیقات مدون و دقیق انجام می‌شود چرا که شرکت پگاه یک مجموعه دولتی است و نمی‌تواند براساس سلیقه خود عمل کند.

بسیاری از کارخانه‌های تولید محصولات لبنی زمانی که اوضاع اقتصادی را نابسامان دیدند تولید خود را کاهش دادند، اما شرکت پگاه حتی در این شرایط نیز روزانه ۸۰ تا ۸۵ تن شیر نایلونی را با قیمت ۲۳۰۰ تومان به بازار عرضه می‌کند.

مدیرعامل شرکت پگاه اصفهان افزود: درحالی که بسیاری از کارخانجات محصولات لبنی در ماه‌های اخیر میزان تولید محصولات خود را به دلیل افزایش چشمگیر قیمت شیرخام، مواد اولیه و نهاده‌های شیر کاهش داده‌اند، این شرکت با وجود مشکلات و معضلات خود همچون گذشته در بازار حضور دارد و از میزان تولید آن کاهش نیافته است.

حاشیه های نشست خبری….

ازحاشیه های نشست خبری مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران به اصفهان که در شرکت شیر پگاه اصفهان برگزار شد آن بود که این سفر از قبل رسانه ای نشده  و در جمع محدودی از خبرنگاران برگزار شد.

همچنین مدیرعامل این شرکت در پاسخ به چند پرسش  پایگاه خبری ربیع،  مبنی بر گرانی لبنیات که در ماه های اخیر به صورت هفتگی افزایش می یابد و مردم در این زمینه گلایه مند هستند به طور  کامل پاسخگو نبود و در ادامه سوالاتی که خبرنگار ما در این زمینه داشت جلسه را ترک کرد.

از دیگر حاشیه های این جلسه آن بود که متاسفانه هماهنگی این نشست خبری نه از سوی روابط عمومی بلکه ازسوی یک نفر از خبرنگاران اصفهان بود، که متاسفانه به دور از تمامی آداب خبری برگزار شد و رفتاری که برخی مدیران و خبرنگار مورد نظر با رسانه ربیع داشت به دور از تمامی اخلاقیات رسانه ای بود.

البته برخی از مسئولان این شرکت نیز از طرح سوالاتی که خبرنگار پایگاه خبری ربیع، در این جلسه از مدیران داشت بشدت انتقاد کرده و با رفتاری ناشایست خبرنگار ربیع را بدرقه کردند.

حائز اهمیت است که صد البته هماهنگی تمامی برنامه های خبری و اطلاع رسانی به عهده مدیر روابط عمومی هر ارگانی است ، اما اینکه چرا باب شده است که دیگر روابط عمومی ها از این وظیفه شانه خالی می کنند و کار خود را به عده ای خبرنگار واگذار می کنند تا دعوت کننده مراسمات باشند جای سوالی است؛ متاسفانه این قضیه در استان اصفهان به شکل یک اپیدمی در امده است و مدیران باید در این زمینه تجدید نظر کنند تا به شکلی از رانت های رسانه ای جلوگیری شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۲
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی