پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
افزایش خودزنی در مجموعه رسانه‌ای کشور/ احیای اعتماد مردم به‌نظام یک ضرورت است/ حرفه مهم خبرنگاری شغل دوم نیست مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با تلاش و رایزنی که با نهادها و ارگان‌های مختلف انجام دادند توانستند نزدیک به 45 میلیون تومان بودجه دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، امیراحمد زندآور ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران مجموعه فرهنگی رسانه‌ای نسیم هنر (روزنامه کیمیای وطن، پایگاه خبری تحلیلی ربیع، ماهنامه افق فردا)، اظهار کرد: اصحاب رسانه و قلم اگر می‌خواهند به اوج شکوفایی و پیشرفت دست پیدا کنند باید اصلاحات را از خود شروع کنند تا بتوانند جایگاه اصلی خود را به دست آورند.

وی از افزایش خودزنی در مجموعه رسانه‌ای کشور سخن به زبان آورد، افزود: امروز رسانه جایگاه خود را در تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم به اثبات رسانده و هیچ ارگان و سازمانی نمی‌تواند بدون استفاده از رسانه‌ها، حرف خود را به گوش دیگران برساند به همین رسانه‌ها باید دست از تضعیف همدیگر بردارند.

عضو شورای شهر اصفهان با گلایه کردن از قضاوت‌های زود هنگام برخی از اصحاب رسانه استان اصفهان در خصوص برگزاری مراسم جشن روز خبرنگار که مردادماه با حضور محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاخ چهل‌ستون برگزار شد، تصریح کرد: با وجود این در آن روز نزدیک به ۱۶ استان دیگر از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دعوت به عمل آورده بودند اما با توجه به رایزنی‌هایی که از طریق استانداری اصفهان انجام دادیم موفق شدیم که میزبان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در این روز مهم باشید و وی را نزدیک در جریان مسائل و مشکلات خبرنگاران قرار دهیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه رسانه‌ها تعامل چندانی با خانه مطبوعات ندارند، گفت: در راستای کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به اصناف، و تشکل‌های صنفی نزدیک به ۱۸ مورد تفویض اختیار مهم از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌ها داخلی به خانه‌های مطبوعات سراسر کشور داده شد به همین خاطر می‌طلبد رسانه‌ها تعامل بیشتری با خانه مطبوعات داشته باشند.

زندآور با بیان اینکه برخی از مطبوعات برای به دست آوردن یک درآمد کوچک هم خود و هم سایر رقبا را می‌خواهند نابود کنند، تأکید کرد: ارزان‌فروشی در حوزه مطبوعات، ارزش کار را پایین آورده است.

وی با بیان اینکه برخی از اصحاب رسانه و مطبوعات فکر می‌کنند که خبرنگاری شغل دوم هست درحالی‌که چنین نیست، بیان داشت: این تفکر از بهاء ندادن و اعتقاد نداشتن به حرفه خبرنگاری نشات می‌گیرد.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان اضافه کرد: در کشور متأسفانه این معضل وجود دارد و این شغل حساس و پراسترس خبرنگاری چندان نهادینه نشده است چراکه بسیاری از خبرنگاران ما حرفه‌ای نیستند و بدون حساب‌وکتاب اقدام به پرداختن و یا درج مطلبی می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌قدری دامنه ارتباطات و رسانه بالاست که اگر سال‌ها در این زمینه تحقیق و تفحص صورت باز کم هست چراکه بستر و حرف‌های زیادی برای گفتن در این زمینه وجود دارد.

زندآور با بیان اینکه خبرنگار باید آن عظمت و جایگاه خودش را حفظ کند، گفت: جایگاه خبرنگاری به دلیل ارزش ولایی که دارد به‌هیچ‌عنوان نباید مورد بازی جریان‌های سیاسی و یا منافع اشخاص قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از شئون خبرنگاری حفظ امانت‌داری است که برخی از خبرنگاران آن را رعایت نمی‌کنند، یادآور شد: رسالت اصلی یک خبرنگار درج بدون کم و کاستی محتوا داده شده جهت تنویر اذهان عمومی است اما در بعضی مواقع مشاهده می‌کنیم خبرنگار از این رسالت اصلی خود فرسنگ‌ها فاصله گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان احیای اعتماد مردم به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: اگر دلمان واقعاً برای نظام و شهرمان می‌سوزد باید اصلاحات را خود آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات استان اصفهان یک تشکلی است با بیش از دو دهه سابقه که می‌طلبد برای توسعه آن‌یک ساز کار بهتری تعریف شود به همین خاطر نزدیک به ۴۰ مصوبه تصویب شد که تاکنون بالای ۲۳ تای آن عملیاتی شده است.

زندآورد گفت: اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با تلاش و رایزنی که با نهادها و ارگان‌های مختلف انجام دادند توانستند نزدیک به ۴۵ میلیون تومان بودجه جهت پیشبرد اهداف خانه و اجرای برنامه‌های متنوع برای اعضای خانه مطبوعات استان اصفهان دریافت کنند.

وی از تشکیل ۵ کمیسیون در خانه مطبوعات استان اصفهان ازجمله حقوق، آموزش، بهداشت و درمان و سایر حل پیگیری و حل مشکلات خبرنگاران اصفهان خبر داد و تصریح کرد: اولین کاری که اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان برای اصحاب قلم و رسانه انجام دادند احیای زیرساخت‌ها بود.

مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان از تشکیل جلسات هیات مدیر به‌صورت منظم در هر دو هفته یک‌بار سخن گفت و ادامه داد: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم توانستیم خانه استاد زنده‌یاد امیر قلی امینی را مجدداً به خانه مطبوعات برگردانیم و هم‌اکنون اصحاب رسانه و قلم استان اصفهان برای خود صاحب‌خانه شده‌اند. و پیگیری هستیم بودجه‌ای از طریق شهرداری اصفهان برای حفظ و حراست از این بنای تاریخی بگیریم.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۸
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی