پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا از اصفهان محسن بوسعیدی ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه با ارائه گزارشی از برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با مردم اظهار داشت: اصل‏ یک‌صد و پنجاه و ششم می‌گوید قوه‏ قضائیه‏ قوه‌ای‏ است‏ مستقل‏ که‏ پشتیبان‏ حقوق‏ فردی‏ و اجتماعی‏ و مسئول‏ تحقق‏ بخشیدن‏ به‏ عدالت‏ و عهده‌دار وظایف‏ زیر است‏؛ رسیدگی‏ و صدور حکم‏ در مورد تظلمات‏، تعدیات‏، شکایات‏، حل‌وفصل؛ دعاوی‏ و رفع خصومات‏ و اخذ تصمیم‏ و اقدام‏ لازم‏ در آن‏ قسمت‏ از امور حسبیه‏، که‏ قانون‏ معین‏ می‌کند؛ احیای‏ حقوق‏ عامه‏ و گسترش‏ عدل‏ و آزادی‌های‏ مشروع؛ نظارت‏ بر حسن‏ اجرای‏ قوانین؛ کشف‏ جرم‏ و تعقیب‏ مجازات‏ و تعزیر مجرمین‏ و اجرای‏ حدود و مقررات‏ مدون؛ جزایی‏ اسلام و اقدام‏ مناسب‏ برای‏ پیشگیری‏ از وقوع‏ جرم‏ و اصلاح‏ مجرمین‏.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۱۲ جلسه پرسش و پاسخ در موضوعات مختلف با اتاق اصناف تشکیل‌شده است، افزود: یکی از اصلی‌ترین مشکلات امروز اصناف دایر شدن فروشگاه‌های بزرگ در شهر شاهین‌شهر بدون ضابطه خاصی هست که تاکنون ۷۰۰ واحد تجاری نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام کرده‌اند.

دادستان شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه تأسیس فروشگاه‌های بزرگ در شهر شاهین‌شهر موجب تعطیلی اصناف کوچک و بیکاری افراد بسیاری شده است، ادامه داد: در حوزه بازارهای روز و شب در شهر شاهین‌شهر نیز دچار یک چالش جدی هستیم.

وی به شیوه‌نامه حمایت از تولیدات داخلی و شفاف‌سازی معاملات نیز اشاره کرد و گفت: گاها در بعضی از بازارهای روز مشاهده می‌کنیم به‌جای تبلیغ و فروش کالاهای ایرانی از اجناس خارجی بی‌کیفیت استفاده می‌شود این موضوع خلاف صریح شیوه‌نامه مطرح‌شده است.

بوسعیدی با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ فلافل فروش در حاشیه سیلابی شاهین‌شهر فعالیت می‌کنند که چندان ضابطه‌های قانونی ازجمله گرفتن مجوز و پروانه بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، تصریح کرد: با وجود تمرکز یافتن دکه‌های فلافل فروشی در یک نقطه، هنوز مشکلات به‌صورت کامل مرتفع نشده و تردد مینی‌بوس‌ها و ماشین‌های سواری و آلوده شدن مواد غذایی، نبودن آب و برق و فاضلاب، عدم وجود صنف مشخص فلافل فروشی‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها ازجمله مشکلاتی است که برای رفع آن‌ها به همت تمامی سازمان‌های مرتبط به‌ویژه شهرداری، فرمانداری و همچنین شبکه بهداشت شهرستان نیاز است.

وی به ماده ۵ قانون نظام صنفی پرداخت و گفت: در شهر اصناف صنف نانوایان برای خرید آرد با کیفیت و مرغوب با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نیستند در حالی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه این موضوع بلعکس هست و مسئولان ذی‌ربط باید برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

دادستان شاهین‌شهر اصفهان به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مفاد ۸ و ۹ نیز گریزی زد و ادامه داد: در ماده هشت این قانون مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت، ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و در چارچوب شرع و قوانین می‌توانند نسبت به مقامات، مسؤولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، نیروهای مسلح و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، امربه‌معروف و نهی از منکر کنند.

وی بیان داشت: در ماده ۹ نیز اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به‌موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌گردد. در مورد اشخاص حقوقی، افرادی که با سوءاستفاده از قدرت یا اختیارات قانونی و اداری از طریق تهدید، اخطار، توبیخ، کسر حقوق یا مزایا، انفصال موقت یا دائم، تغییر محل خدمت، تنزل مقام، لغو مجوز فعالیت، محرومیت از سایر حقوق و امتیازات، مانع اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر شوند؛ علاوه بر محکومیت اداری به‌موجب قانون رسیدگی به تخلفات اداری، حسب مورد به مجازات بند(پ) ماده(۲۰) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.

بوسعیدی نظام لیبرال سرمایه‌داری اشاره کرد و گفت: نظام لیبرال سرمایه‌داری باور ایدئولوژیک به سازمان‌دهی اقتصاد به‌طور فردگرایانه است و این نظام هیچ شاخ و برگ درست‌وحسابی ندارد، به این معنا که تصمیمات اقتصادی به بیشترین اندازه ممکن توسط افراد و نه نهادها یا سازمان‌های جمعی گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه تفکر برخی از مسئولین شاهین‌شهر و میمه لیبرال سرمایه‌داری است، خاطرنشان کرد: ایجاد فروشگاه‌های بزرگ بدون ضابطه در شاهین‌شهر حاصل همین تفکر نظام لیبرال سرمایه‌داری است.

دادستان شاهین‌شهر اصفهان بیانات مقام معظم رهبری را به مسئولان در خصوص نظام لیبرال سرمایه‌داری گوشزد کرد و گفت: اگر واقعاً می‌خواهیم تمام برنامه‌ها دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام کنیم باید شبانه‌روز به مردم خدمت کنیم.

در پایان این نشست اداری حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس، علیرضا بصیری جزی، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان دستجردی، مسعود جهانگیری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شاهین‌شهر و میمه و حمید عشقی شهردار شاهین‌شهر به ایراد سخنانی چند پرداختند.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۰
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی