پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره کرونا در شاهین‌شهر اجرایی می‌شود
فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی از فردا با جدیت هر چه تمام تر و با هدف قطع زنجیره کرونا در شهرستان شاهین‌شهر و میمه اجرایی می‌شود.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، اسفندیار تاجمیری عصر امروز پنج‌شنبه ۷ فرودین ماه ۱۳۹۹ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با همراهی سید نصرالدین صالحی دادستان، مسعود جهانگیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حسین بساطی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار شد، ضمن تبریک مجدد سال جدید و فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: تمامی موارد مطرح‌شده در اطلاعیه شماره یک و سایر، کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور از فردا صبح ۸ فرودین تا ۱۵ فرودین ماه سال جاری به‌طور قطع و یقین توسط همه دستگاه‌ها و نهادها در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه لازم اجرا خواهد بود.

وی افزود: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: صرفا افراد بومی ساکن شاهین‌شهر و میمه مجاز به ورود این شهرستان بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه‌نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

وی متذکر شد: خروج افراد غیر ساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنارگذرها عبور خواهند نمود.

تاجمیری با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان اصفهان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه ششم و از نظر تعدد بیماران کرونایی رتبه دوم را در بین شهرستان‌های این استان به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: شاهین‌شهر و میمه رتبه پنجم فوت‌شدگان ویروس کرونا در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای مهار بیماری کووید ۱۹ بیش از ۹ جلسه توسط ستاد مدیریت کرونا شهرستان شاهین‌شهر و میمه گرفته شده است، گفت: از دستاوردهای این جلسات می‌توان به ایجاد ۱۳۲ مصوبه عملیاتی اشاره کرد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها این شهرستان تا پایان زمان طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل خواهد بود، گفت: تاکنون در تمامی ایستگاه‌های سلامت و مراکز غربالگری نزدیک به ۲۳۴ نفر با علائم مشکوک به بیماری کرونا شناسایی و به مراکز درمانی وزارت بهداشت و درمان جهت طی اقدامات بعدی معرفی‌شده‌اند.

وی در ادامه تأکید کرد: پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و… که محل تجمع افراد هستند به‌خصوص در سیزده بدر تعطیل خواهند بود.

تاجمیری خاطرنشان کرد: ادارت دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک‌سوم نیروهای اداری و به‌صورت شیفت بندی خدمات‌رسانی خواهند نمود.

وی ادامه داد: برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیر رسمی) در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

نماینده دولت در شهرستان شاهین‌شهر و میمه از محدودیت حداکثری در جابه‌جائی مسافر درون شهری و اتوبوس‌های بین‌شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: طرح کنترل‌های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، ناجا، هلال‌احمر و سایر بخش‌های ذی‌ربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: به منظور تضمین اجرای طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک (۱) ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود. همچنین جریمه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومان و پلمپ واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار گرفته است.

تاجمیری از رسانه‌ها خواست در خصوص اطلاع‌رسانی نسبت به این امر نهایت تلاش را داشته باشند و در ادامه تصریح کرد: قاطعیت پلیس همراه با حفظ احترام و کرامت شهروندان است ولی در عین حال هیچ گونه مماشاتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد شهروندان شاهین‌شهری در طرح خودارزیابی و ثبت شرح حال خود در سامانه salamat.gov.ir برای شکست ویروس کرونا همکاری کرده اند، از سایر افراد باقی‌مانده خواست در اجرای کامل این نهایت همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان با بیان اینکه ماندن در خانه مهم‌ترین راهکار در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا است، از مردم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود در خانه‌هایشان بمانند و ادامه داد: دولت بدون شک مشوق‌های لازم جهت کسب‌وکارهایی که به واسطه این ویروس آسیب دیده اند را در نظر گرفته و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مشکل تهیه اقلام بهداشتی از جمله؛ دستکش، ماسک و مواد شوینده با کمک بخش خصوصی رفع شده است، یادآور شد: طی چند روز آینده این اقلام بهداشتی در مکان‌هایی که از قبل مشخص‌شده است توزیع و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

تاجمیری با بیان اینکه دو قسمت بیمارستان گلدیس و یک بخش بیمارستان حضرت محمد(ص) بخش میمه جهت بستری و درمان بیماران کرونایی آماده‌سازی شده است، گفت: بیماران بهبود یافته این شهرستان شاهین‌شهر و میمه از ظرفیت نقاهتگاهی مرکز شهید بهشتی اصفهان استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۰۷
آقای جویا

نظرات  (۱)

۰۷ فروردين ۹۹ ، ۲۰:۴۴ زندگی رویایی

با سلام و تبریک سال نو

 

بسیار عالی لطفا از وبلاگ دیدن کرده و دنبال کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی