پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
اخبار و مواضع غیرقانونی و غیردقیق جهت‌دار مورد اعتنای فرمانداری قرار نمی‌گیرد/ برخی از مدعیان و خبر سازان خود را قیم مردم می‌دانند
فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: اخبار و مواضع غیرقانونی، غیردقیق و بعضاً جهت‌دار می‌باشند و مورد اعتنای فرمانداری و هیأت اجرایی انتخابات قرار نمی‌گیرد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، امروز یک‌شنبه ۲۲ فرودین ماه ۱۳۹۹ پس از اعلام سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها که عنوان داشتند؛ بر اساس تقویم انتخاباتی پیش‌بینی‌شده و با پایان کار بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس گزارشات مستند مراجع پنج‌گانه در هیات‌های نظارت شهرستان آغاز شده است و ظرف مدت ۱۴ روز نتیجه بررسی‌ها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید و مطابق قانون در صورتی که نظر هیات عالی نظارت استان مورد اعتراض داوطلبی باشد، هیات مرکزی نظارت به عنوان آخرین مرحله به اعتراض داوطلبان رسیدگی می‌کند و نظر نهایی به وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

*سکوت رسانه ای تاجمیری پس از چند هفته غیبت شکست

در ادامه اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه پس از چند هفته غیبت و سکوت رسانه‌ای با انتشار مطلبی در سایت فرمانداری اظهار داشتند با اشاره به پایان مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبین شوراهای شهری در هیأت اجرایی انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه بر اساس قانون و روز شمار اجرایی انتخابات، رسیدگی لازم انجام و بر اساس ماده ۵۱ قانون انتخابات شوراها، نتایج حاصله به هیأت نظارت انتخابات شهرستان ارسال و پس از وصول نظریه هیأت نظارت، مراتب به داوطلبین ابلاغ خواهد شد.

وی در این مطلب با تأکید بر حاکمیت قانون و مفاد قانون انتخابات شوراها و آیین‌نامه اجرایی آن بر همه مراحل و فرآیندهای انتخابات ازجمله مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبین اظهار داشتند: هیأت اجرایی بر اساس تکلیف قانونی و مستندات و مدارک مقرر در قانون و بررسی‌های محلی معتمدین عضو هیأت و در فرآیندی کاملاً روشن و مستند نسبت به افراد تصمیم‌گیری نموده است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با اشاره به برخی ادعاها و اخبار ضدونقیض در رابطه با آمار و نحوه رسیدگی به صلاحیت داوطلبین گفتند: بر اساس مفاد ماده ۵۲ قانون، رسیدگی در این مرحله محرمانه بوده و با این فرض نتایج و مدارک مربوطه از طریق سامانه جامع انتخابات به هیأت نظارت ارسال گردیده است. لذا، این اخبار و مواضع غیر قانونی، غیردقیق و بعضاً جهت‌دار می‌باشند و مورد اعتنای فرمانداری و هیأت اجرایی انتخابات قرار نمی‌گیرند.

وی در همین رابطه اظهار داشت: بعضاً انتظاراتی از هیأت اجرایی وجود دارد که عملکرد افراد به‌ویژه اعضای شوراهای فعلی را ملاک عمل تأیید یا رد صلاحیت آنان قرار دهند که امکان اجرای این انتظار بر اساس ملاک‌های قانونی تعیین‌شده برای انتخاب شوندگان وجود ندارد و به نظر می‌رسد در برخی از موارد، مدعیان و خبرسازان خود را قیم مردم می‌دانند و از طرف آن‌ها نظر می‌دهند.

وی در ادامه متذکر شد: درحالی‌که حق انتخاب با مردم است و چنانچه فرد یا افرادی که از مراحل اجرایی و نظارتی عبور می‌کنند و پس از طی مراحل و تأیید صلاحیت نهایی، به‌عنوان نامزد انتخابات مطرح می‌شوند قاعدتاً عملکردشان (چنانچه سابقه یا عملکرد قبلی دارند) می‌بایست توسط شهروندان و رأی‌دهندگان مورد ارزیابی قرار گیرد و این از الزامات ساختار انتخاباتی می‌باشد ضمن اینکه همه افراد و گروه‌ها می‌توانند در راستای اهداف و برنامه‌های خود و کمک به شایسته گزینی مدنظرشان در چارچوب ضوابط فعالیت و مشارکت داشته باشند.

*ادامه رقابت انتخاباتی شوراهای شهر با ثبت نام ۱۸۸ نفر

تاجمیری رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه درباره تعداد داوطلبین رسیدگی شده در هیأت اجرایی گفت: در ۶ شهر شهرستان تعداد ۲۲۴ نفر ثبت‌نام نمودند که قبل از رسیدگی به صلاحیت آنان توسط هیأت اجرایی ۳۶ نفر از ادامه داوطلبی انصراف دادند و وضعیت صلاحیت مابقی افراد در هیأت اجرایی رسیدگی و نتایج جهت طی مراحل بعدی انتخابات به هیأت نظارت شهرستان ارسال می‌گردد و پس از اعلام نظر این هیأت مراتب تأیید یا رد افراد به آن‌ها ابلاغ خواهد شد ضمن اینکه فرصت زمانی لازم جهت رسیدگی به شکایات رد صلاحیت شدگان احتمالی از طریق سلسله مراتب هیأت نظارت انتخابات نیز وجود دارد.

وی با اعلام اطمینان به مردم در زمینه قانونی بودن اقدامات و رفتارهای انتخاباتی مجریان، بر عدم تأثیرپذیری از فشارهای محفلی و درخواست‌های فرا قانونی در روند اجرایی انتخابات تأکید و گفت: شهروندان شهرستان مشارکت گسترده و آگاهانه‌ای در انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشند.

پایگاه خبری صدای جویا بر اساس مفاد ۲ و ۳ قانون مطبوعات حق پاسخ خود را در خصوص اظهارات اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه و نماینده دولت تدبیر و امید محفوظ می داند و در زمان و موقعیت مناسب طی یادداشتی جهت شفاف‌سازی افکار عمومی به این اظهارات پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۲
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی