پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۲۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

سازمان ملل متحده آمریکا سازمانی بین‌المللی است که در ۱۹۴۵ میلادی تأسیس و جایگزین جامعه ملل شد. این سازمان توسط ۵۱ کشور تأسیس و در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۱۹۳ کشور عضو داشته‌است. اعضای آن تقریباً شامل همه کشورهای مستقلی می‌شود که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند. فقط واتیکان، که عضویت در سازمان را نپذیرفته‌است و چین ملی (تایوان) که عضویتش بعد از عضویت جمهوری خلق چین لغو شد، در سازمان ملل متحد عضو نیستند.

مقر سازمان ملل متحد در نیویورک است و کشورهای عضو و موسسات وابسته در طول هر سال با تشکیل جلسات منظم در مورد امور بین‌المللی و امور اجرایی مربوط به آنها تصمیم‌گیری می‌کنند.

سازمان ملل در پایان جنگ جهانی دوم و از سوی کشورهای پیروز در آن جنگ شکل گرفت و سازمان و روال حاکم بر فعالیت آن نشان از شرایط جهانی بعد از جنگ دوم دارد. شورای امنیت قوی‌ترین نهاد سازمان ملل پنج عضو دائمی دارد که در تصمیمات این شورا حق وتو دارند.

سازمان ملل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۳ ، ۰۸:۵۰
آقای جویا

اصفهان-خبرگزاری مهر: دبیر ستاد اسکان مسافران نوروزی شهرستان برخوار گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد 70 درصدی مسافران نوروزی شهرستان برخوار بودیم.

علیرضا ملکی در گفت و گو با خبرنگار مهر در اصفهان پیرامون فعالیت‌های

امسال ستاد اسکان مسافران نوروزی در شهرستان برخوار، اظهار داشت: ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی آموزش و پرورش شهرستان برخوار با بیش از 20 آموزشگاه در شهرهای خورزوق، دستگرد، دولت آباد، حبیب آباد فعالیت خود را از همان آغاز سال جدید شروع کرد که نسبت به سال گذشته 5 آموزشگاه بیشتر شده بود.

وی در ادامه افزود: همگی این آموزشگاه‌ها مجهز به فرش، پتو، بالشت، یخچال، اجاق‌گاز و وسایل سرمایی و گرمایی برای استفاده مسافران نوروزی بود.

دبیر ستاد اسکان مسافران نوروزی شهرستان برخوار ادامه داد: همچنین آمار کل مسافرین  به شهرستان به نفر روز 7 هزار و 382 نفر بوده که همکاران فرهنگی 4 هزار و 559 نفر روز، کارمندان مشاغل آزاد 2 هزار و 833 نفر روز بوده که از این مجموع 60 درصد را فرهنگی و 40 درصد را کارمندان دولت و آزاد تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه در مجموع رشد 70 درصدی مسافران نوروزی نسبت به سالیان گذشته را در شهرستان برخوار شاهد بودیم، بیان داشت: با توجه به بازدیدهای مکرر مسئولان ستاد  مسافرین رضایتمندی کامل خود را از مدارس و ستاد به جهت مرتب و تمیز بودن مکان و نحوه برخورد سرایداران و عوامل اجرایی ستاد اعلام داشته که در فرم ارزشیابی مسافران این رضایت‌مندی مشهود است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۲۷
آقای جویا

ناگفته های خبرنگار اعزامی دفاع مقدس به مذاکرات ژنو:

در مذاکرات ژنو سه همه چیزمان را از دست دادیم

عکاس خبری دفاع مقدس که از طرف جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات ژنو اعزام شده بود، با بیان ناگفت های مذاکرات، گفت: در مذاکرات ژنو سه همه چیزمان را از دست دادیم.

به گزارش صاحب نیوز، لیلا باقری عکاس و خبرنگار حاضر در مذاکرات اخیر ژنو با مطرح کردن حاشیه‌های این سفر در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان و با بیان اینکه متأسفانه دولت تاکنون هیچ‌گونه شفاف‌سازی در مورد اصل توافق‌نامه نداشته است و از طرف دیگر رهبری هنوز صحبتی راجع به مذاکرات بیان نکرده‌اند، اظهار کرد: ما به طور قطع نمی‌توانیم در مورد آنچه که در مذاکرات ژنو گذشته است صحبتی به زبان جاری کنیم.

وی با بیان اینکه قصد من ارائه تحلیل نیست به دو دلیل یکی خودم را در این حد نمی‌بینم که بخواهم تحلیلی برای شما ارائه بدهم و دیگری به این دلیل که این مسئله خیلی پیچیده‌تر است که کسی در حد من بخواهد تحلیلی ارائه بدهد، افزود: از طرفی این توقع را دارم از آن چیزی که می‌شنوید با مقداری تحلیل در وجود خودتان به نتیجه‌ای برسید.

عکاس دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهیم به آن چیزی که شنیدیم اکتفا کنیم، باید خیلی موارد کم و محدود را بررسی کنیم، ادامه داد: آن چیزی که شما شندید همان مواردی هستند که کم و بیش به ما نیز در زمان مذاکرات اطلاع داده می‌شد.

وی گفت: در خود روند اجرای مذاکرات اصل ماجرا آن همان اتفاقی بود که پشت درهای بسته مذاکرات افتاد درهای بسته‌ای که متأسفانه همچنان به صورت بسته باقی‌مانده و گویا آقایان هنوز قصد این را ندارند توضیح یا شفاف‌سازی برای عموم مردم انجام دهند. گرچه به قولی شاید آقایی جان کری یک مقداری صادقانه‌تر نسبت به آقای عراقچی و ظریف در مذاکرات ژنو عمل کرد.

این عکاس خبری با بیان اینکه متن آن توافقنامه‌ای که آمریکا ارائه کرد با آن متن توافق‌نامه‌ای که وزارت امور خارجه ایران ارائه داد، تاکید کرد: اگر مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد کدام طرف قضیه صداقت گفتار داشته‌اند.

باقری تصریح کرد: در هر صورت باید دید چرا بندهای توافق‌نامه در ابتدای امر ترجمه و نشد و اینکه آقای ظریف تاکید دارند که برنده این مذاکره ماه‌ها بودیم در حالی طرف آمریکایی ما معتقدند که ما برنده مذاکره بوده‌ایم.

 وی در ادامه با این بیان همان طوری که کیهان تیتر زد که یک ساعت هم وفاداری آمریکا طول نکشید و بعد از یک ساعت جان کری آمد و اعلام کرد که ما موفق شدیم و هیچ‌گونه حق غنی‌سازی برای ایران صورت نگرفت است، اظهار داشت: مطرح کردن همین مسئله خود دارای یک نکته قابل تأمل‌برانگیز است.

عکاس حوزه دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه در مذاکرات ژنو نقص بزرگی که خبرنگارهای ایرانی داشتند این بود که دنبال خبرنگارهای اروپایی می‌گشتند، ادامه داد: مسئولی و نماینده صادقی از جمهوری اسلامی نبود که پاسخگوی خبرنگاران ایرانی باشد که در داخل مذاکرات چه اتفاقی افتاده است، در ضمن آقای ظریف به شدت تاکید داشتند که مذاکرات محرمانه باقی بماند. که این خود یک سئوال است.

وی با بیان اینکه در انتهای مذاکرات ژنو دو مصاحبه با خبرنگاران داخل هواپیما صورت گرفت و آقای عراقچی به عنوان نماینده ظریف در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد، بیان داشت: آقای عراقچی فرمودند این صحبت محرمانه باقی بماند اگر چه تعدادی از خبرنگاران به خصوص خبرنگاران خودشان خیلی از صحبت‌های آن روز را در رسانه‌ها انعکاس دادند.

وی گفت: آقای عراقچی آن روز در داخل هواپیما به خبرنگاران گفتند ما 95 درصد از کاری که می‌خواستیم انجام بدیم را انجام دادیم ولی بعد آمدند و گفتند فرانسه به‌هم‌ریخته این جا چند سئوال به وجود می‌آید.

باقری با بیان اینکه یکی از سئوالات همان جا آقای قرقی از آقای عراقچی پرسید، تصریح کردند: آقای قرقی خبرنگار واحد مرکزی خبر پرسیدند شما فکر نمی‌کنید فرانسه جنگ زرگری با آمریکا انجام داده زیرا فرانسه وزنه سنگینی در مذاکرات نبود که مذاکرات را به هم بریزد و موجب شود به ژنو سه برویم.

وی با بیان اینکه یک سئوال دیگر باید از حجت السلام روحانی، نمایند ایشان ظریف، فرانسه و آمریکا پرسید، خاطرنشان کردند: آیا همه باهم جنگ زرگری داشتند آیا قرار بود برای اینکه آقای دکتر روحانی برای گزارش یک صد روزه که می خواست به مردم ارائه کند، یک پرونده محکمی داشته باشد در این جنگ زرگری دخالت داشتند.

این خبرنگار با بیان اینکه این‌ها تحلیل شخصی خودم است، اذعان داشت: اتفاقاتی که هیچ‌کدام از ما از آنها بی اطلاعیم و سئوالاتی که پیش می‌آید که یک طرف آن می‌تواند وزنه سنگینی باشد، که باید کسی از این طرف مثل آقای شریعتمداری و از طرف دیگر آقای زیباکلام آن را تحلیل کنند ولی من فکر نمی‌کنم از مذاکرات بهره‌برداری برای کشورمان صورت گرفته باشد.

عکاس خبری دفاع مقدس با بیان اینکه پنج ساعت حضور آقای ظریف در جلسات می‌تواند علامت سئوالی را ایجاد کند، افزود: این سئوال به وجود می‌آیید که این‌ها پنج ساعت راجع به چه چیزی صحبت کردند و اگر قرار بود این پنج ساعت به یک چیزی برسند چرا در همان ژنو دو نرسیدند.

وی با این بیان که یکی دیگر از خبرنگاران پرسید چرا شما روی این جنگ زرگری مانور نمی‌دهید در جواب آقای عراقچی گفتند اگر جنگ زرگری بود فرانسه چیزی به دست نیاورد نوع جواب دادن ایشان نیز تأمل‌برانگیز است، ادامه داد: جلساتی که این قدر سخت بود و گشنگی و تشنگی زیادی هم برای دیپلمات‌های ایرانی و هم برای خبرنگاران داشت زمانی که مقام معظم رهبری تشکر کردند باعث روحیه به قشر خبرنگاران نیز شد.

باقری با بیان اینکه در بین فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به مذاکرات هسته‌ای کلمات روحانی گم شد، ادامه داد: شما نامه روحانی را که محضر آقا بعد از پایان مذاکرات ژنو سه نوشتند را بخوانید، جسارت علنی دکتر روحانی خدمت مقام معظم رهبری را خواهید دید کلمه‌ای که ایشان در نامه‌اش در مورد آمریکا به کاربردند و به نام ابرقدرت از آمریکا یادکردند به نظر من جسارت بزرگی بود چرا که ما در آرمان امام خمینی (ره) داریم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی گفت: به چه حقی حجت السلام روحانی از آمریکا به عنوان ابرقدرت نام برد حتی بعد ایشان می‌گوید حراست کردیم چه نوع حراستی همان حراستی که ما از اورانیوم غنای 20 درصد به 3.5 درصد برسیم. فراموش نکنیم ما برای این اورانیوم غنای 20 درصد بهترین‌های کشورمان را از دست دادیم مثل احمدی روشن‌ها، شهریاری‌ها که روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

وی با بیان اینکه باید هم مقداری دائیانه تر عمل بکنیم، بیان داشت: شخصی در شبکه اجتماعی به من گفت که شما جلوتر از مقام معظم عمل می‌کنید ایشان رهبر هستند، آری! گرچه ولایتمداری آدابی دارد و نباید جلوتر از ایشان حرکت کرد ولی یک جاهایی یک صحبت‌هایی را ایشان نمی‌تواند بیان بکنند وظیفه من و شما هست که بگوییم و این جلوتر حرکت کردن نیست.

 این عکاس خبری با بیان اینکه در مذاکرات ژنو سه همه چیزمان را از دست دادیم، تصریح کرد: نمی‌خواهیم جلوتر حرکت کنیم برای اینکه مقام معظم رهبری هنوز نیامده موضعش را بگوید ولی جاهای من و شما می‌توانیم بحث بکنیم حداقل در درون خودمان به یک تحلیلی برسیم که چه اتفاقی افتاده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خیلی صحبت‌هایی ایراد فرمودند: که این‌ها بچه‌های انقلاب هستند، یادآور شد: معلم کلاس به شاگردی که ضعیف عمل می کنه بعضی مواقع گوشزدی ارائه می‌کند من توقع دارم خوب کارت و انجام بدی ولی زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند باید همه مطیع فرمان او باشیم

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: آقایان من شما را بچه‌های انقلابی می‌بینم و از شما جز حرکت‌های انقلابی انتظاری ندارم چرا هیچی به موضوع این نگاه نمی‌کند زیرا برخی از رسانه‌های غربی گفتند: صحبت‌های آقا خط مذاکرات را عوض کرد یعنی خط و مشی مطرح‌شده از سوی مقام معظم رهبری روی هیئت مذاکره کننده تاثیر گذاشت.

باقری با بیان اینکه کیهان جمله جالب عنوان کرد که خوب شد مقام معظم رهبری گفت وگرنه از 3.5 درصد هم خبری نبود، تصریح کرد: اینکه اگر واقعا آقای ظریف موفق شده و آقای روحانی این قدر تند و تیز در نامه‌ای که برای رهبر انقلاب نوشتند همین باشد نه مثل تلفنی که اوباما در سفر نیویورک به روحانی زد و نه آقای روحانی به اوباما و همه این‌ها دروغ باشد باید صبر کنیم ببینیم فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تا کجا ادامه پیدا می‌کند اگر واقعا متوقف شود یعنی آقای جان کری خیلی صادق تر از ظریف بوده وگرنه به غیر این دروغ‌گویی ظریف معلوم می‌شود.

وی با اشاره به اخلاق‌مداری آقای ظریف، اضافه کرد: اخلاق‌مداری آقای ظریف فوق‌العاده است من به شخصیت حقوقی ایشان کاری ندارم البته این هم جای تقدیر داره اما از لبخندهای ایشان دل‌خوشی ندارم.

وی با بیان اینکه در زمان دکتر جلیلی چندان بهایی به خبرنگاران داده نشد درحالی‌که کشورهای اروپایی بلعکس عمل می‌کنند، گفت: اولین کاری که آقای ظریف کردند بها دادن به خبرنگاران و رسانه‌ها بود.

این عکاس خبری حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه خبرگزاری‌هایی که کاملا ولایی و طرفدار انقلاب اسلامی بودند خانم‌هایی که به عنوان نماینده آن‌ها حضور داشتند در اثر نگاه‌ها چادرها را از سرشون بیرون آوردند که این جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه در ژنو سه فضای امنیتی فوق‌العاده شده بوده درحالی‌که در ژنو دو راحت بودیم، ادامه داد: در آلماتی قرار نبود ما به توافق برسیم ما رفته بویم بگویم انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.

وی با اشاره به اینکه با آقای فابیوس و خانم اشتون ما خیلی راحت توانستیم با آن‌ها صحبت کنیم، تاکید کرد: اما وای به آن روزی که آقای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به صحنه مذاکرات قدم نهاد، در یک هتلی که اقامت داشتیم خبر دادند که باید همه شما به مکان دیگر نقل‌مکان کنید، به هتل دیگه رفتیم که راس اصلی مذاکرات در آنجا اقامت داشتند بعد نیم ساعت هوای ژنو بارانی و سرد بود ما سه ساعت هوای سرد ژنو بودیم که ناگهان صدای بالگردهایی آمد که متوجه شدیم محافظان آقای جان کری هستند، همراه جان کری یک دسته از دخترهای بسیار زیبا آمریکایی حضور داشتند حتی راننده ایشان هم خانم بود. که اگر دقت کنیم همه حاوی پیام است. یعنی اولین حضور نماینده آمریکا ما را سه ساعت معطل کرد.

وی در ادامه با این بیان انتقادهایی که به جلیلی وارد بود آن‌چنان حواشی توافق‌نامه ژنو سه زیاده بود که به دست فراموشی سپرده شد، تاکید کرد: وزیر امور خارجه کشورمان یک وزنه سنگینی از مذاکرات بود که هیچ محافظی نداشت.

باقری در پایان با بیان اینکه خانواده‌ی احمدی روشن همانند مقام معظم رهبری مواضعه سکوت را در پیش‌گرفته‌اند، تصریح کرد: در ژنو سه ما رفتیم که دیگر به توافق برسیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۴۰
آقای جویا

«سیمور هرش»، روزنامه نگار تحقیقی نشریه آمریکایی نیویورکر در مقاله‌ای تصریح کرد که حمله گاز «سارین» در 21 آگوست سال 2013 در حومه «غوطه» واقع در استان ریف دمشق سوریه یک اقدام مخفیانه‌ای بوده که ترکیه پشت آن قرار داشته و آن را انجام داده است.

در آگوست سال گذشته میلادی بعد از آنکه این حمله صورت گرفت، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز آمادگی کرد که به کمک همپیمانان خود به سوریه حمله هوایی کند و دولت دمشق را به این دلیل تنبیه کند که ظاهراً از خط قرمز استفاده از سلاح‌های شیمیایی که اوباما در سال 2012 تعیین کرده بود، عبور کرده بود.

درست دو روز قبل از این حمله، اوباما اعلام کرد که برای مداخله نظامی در سوریه به دنبال دریافت تأییدیه کنگره است و در نهایت این حمله به واسطه آمادگی کنگره برای برگزاری جلسه استماع به تعویق افتاد و بعد از آنکه اسد پذیرفت که زرادخانه سلاح‌های شیمیایی خود را از بین ببرد، به طور کل حمله لغو شد.

هرش ادامه داد، اطلاعات انگلیس نمونه‌ای از گاز سارین را به دست آورد که در حمله 21 آگوست در حومه دمشق مورد استفاده قرار گرفته بود و تحلیل‌ها نشان داد که این گازی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است با بسته‌هایی که ظاهراً در زرادخانه‌های سلاح‌های شیمیایی سوریه وجود داشت، هیچ‌گونه هماهنگی و سازگاری نداشت.

وی ادامه داد این پیام که پرونده علیه سوریه متوقف نشده است، به سرعت به ستاد مشترک آمریکا منتقل شد و گزارش انگلیس تردید‌هایی را در پنتاگون به وجود آورد. ستاد مشترک آمریکا از پیش آماده می‌شدند تا به اوباما هشدار دهند که این طرح حمله موشکی و بمباران زیرساخت‌های سوریه می‌تواند به جنگ وسیع‌تری در خاورمیانه منتهی شود و در نتیجه افسران آمریکایی هشدار دقیقه نودی به رئیس‌جمهور دادند و منجر شد که اوباما از حمله به سوریه منصرف شود.

بر اساس این گزارش، ماهها، این نگرانی در بین فرماندهان ارشد ارتش و جامعه اطلاعاتی درباره نقش‌ها در جنگ همسایگان سوریه به ویژه ترکیه وجود داشت. «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه معروف به حمایت از جبهه تروریستی«النصره» و دیگر گروههای افراطی شورشی بود.

یکی از مقامات سابق اطلاعات آمریکا گفت: ما می‌دانیم که برخی افراد در دولت ترکیه وجود دارند که به اطلاعات کنونی دسترسی دارند و بر این باورند که می‌توانند با ایجاد یک حمله گاز سارین در سوریه، اسد را منگنه قرار دهند و اوباما را وادار کنند که به تهدید خط قرمز خود عمل کند.

بر اساس این گزارش، ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین می‌دانست که ادعاهای عمومی دولت اوباما مبنی بر آنکه تنها ارتش سوریه به گاز سارین دسترسی داشته است، نادرست است. جامعه اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از بهار 2013 می‌دانست که برخی از گروههای شورشی و مسلح سوریه سلاح‌های شیمیایی به وجود می‌آورند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۰۸
آقای جویا


21

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۰۱
آقای جویا

به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج؛ سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره سردار حزب الله گیلان شهید ابوالحسن کریمی که با حضور دو هزار نفر از مردم گیلان در مسجد شهید میرزا کوچک خان جنگلی رشت برگزار شد ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: تمام عالم داغدار مصیبت دُردانه آفرینش است و فضائل و ملکات آن پاره تن پیامبر برای تمام هستی منحصر به فرد می باشد.

 

سردار نقدی با این سوال که چه شد بشریت از فیض وجود نورانی حضرت فاطمه سلام الله علیها محروم گردید؟ گفت: برخی دوست دارند این واقعه را به اختلاف میان مسلمانان و دعوای شیعه و سنی تبدیل کنند اما مسلمان حقیقی آن است که از این واقعه درس ها و عبرت های خود را گرفته و تکلیف امروزش را احصا کند.

 

وی با قرائت فرازهایی از خطبه حضرت اشاره کرد: آن بانوی بزرگوار در خطبه آخرشان که به قول علما چکیده نهج البلاغه می باشد؛ رزمندگان اسلام و مجاهدین را مورد خطاب خود قرار می دهند، آنانی که علی رغم سوابق درخشانشان در جهاد و مبارزه، در ایستادگی و استقامت کم آوردند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با دسته بندی این گونه افراد ادامه داد: عده ای از آنها از اول در پی طمع بودند نه راه حقیقت، مانند کسانی که گفتند به انقلاب می پیوندیم تا به قدرت برسیم.

 

ایشان ادامه داد: برخی که عمق ایمانشان ضعیف بود و اعتقادات و باورهایشان ریشه نداشت، خسته شده و بریدند و اهل استقامت نبودند.

 

وی نتیجه عدم اجابت دعوت حضرت زهرا سلام الله علیها به اطاعت از ولایت را 1400 سال سرگردانی بشریت دانسته و افزود: نتیجه عدم توجه به این خطبه فجایع بزرگی شد که در حق ائمه هدی علیهم السلام بویژه در کربلا اتفاق افتاد و اینها عبرت بزرگی است برای ما، برای آنکه به درستی به تکلیف روز عمل کنیم.

 

ایشان به مقایسه تاریخی دوران امروز با دوران صدر اسلام پرداخته و افزود: برخی امروز هم همان حرف دوران غربت علی و زهرا را می زنند و می گویند مبارزه بس است بیایید با دشمنان سازش کنیم.

 

سردار نقدی افزود: عده ای از این افراد از ابتدا با طمع آمدند، شاه را کنار زدند تا خودشان با زندگی اشرافی قدرت را به دست گیرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا تصریح کرد: مصداق این گفته قرآن کریم که آمده است "کالانعام بل هم اضل" اتحادیه اروپاست که از چهارپایان نیز پست ترند.

 

وی دلیل این قول خود را همجنس بازی در اروپا دانسته و اظهار داشت: آنها در حالی برای ما شرط می گذارند که باید همجنس بازی را آزاد کنید که حتی اگر حیوانات را هم رها کنید همجنس بازی نمی کنند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به شرط دیگر بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر عدم اعدام قاچاقچیان مواد مخدر اشاره نموده و خاطرنشان کرد: اروپا و آمریکا قاچاقچیان را پرورش داده و تولید مواد مخدر را در افغانستان ده ها برابر کرده اند و یک صدم قیمتی که در اروپا بفروش می رسد به جوانان ما عرضه می کنند تا جوانان ما را که در دفاع مقدس نتوانستند شکست دهند با مواد مخدر بی هویت کنند.

 

سردار نقدی به سایر بندهای بیانیه اتحادیه اروپا اشاره کرده و در حالیکه با تکبیر حضار روبرو گردید افزود: اتحادیه اروپا غلط کرده است که بخواهد در ایران دفتر بزند این مملکت صاحب دارد.

 

وی همچنین به برپایی نمایشگاه حقوق بشر اروپا که قرار است توسط بسیج برپا گردد اشاره نموده و ادامه داد: اگر اروپائیان حرف حق دارند تمام دانشمندان و نخبگان خود را بیاورند تا برای دفاع از حقوق بشر در اروپا با آنان مناظره کنیم.

 

وی به حرف عده ای که می گویند با این افراد پست تر از حیوان کنار بیاییم اشاره و عنوان نمود: تمام کشورهایی که با اروپا و آمریکا کنار آمدند اوضاع کشورشان به لحاظ رفاه و آسایش و اقتصاد و سیاست خراب است و هیچ کشوری از سازش با استکبار راحتی ندیده است.

 

وی افزود: اروپا و آمریکا برای این گونه کشورها الزاماتی دارند نظیر احداث پایگاه نظامی، ترویج فساد و بی بند وباری و همجنس بازی، نوکری صهیونیزم، انجام جاسوسی و زندانی کردن جوانان و گروه های مخالف استکبار؛ و هر کشوری که بخواهد با اروپا و آمریکا رابطه خوبی داشته باشد باید تمام این الزامات را در کشورش انجام دهد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین به 35 سال مبارزه ملت ایران اسلامی اشاره نموده و گفت: از یک کشور عقب مانده در تمام مولفه های علمی، فرهنگی، فناوری، سیاسی و اقتصادی به کشوری رشد یافته و پیشرفت کرده در تمامی عرصه ها رسیده ایم که این عزت نتیجه مبارزه با آمریکا و اروپا می باشد.

 

وی افزود: ملت ما ملتی سرفراز و شجاع است، ملتی است که به فرموده امام راحل از امت رسول الله در عهد حجاز و از مردم کوفه در دوران امیرالمومنین والاتر است این ملت عزت و عظمت خود را در مبارزه با استکبار یافته و کم نمی آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی هالی شخصیتی دوست و همرزم خویش شهید ابوالحسن کریمی اشاره کرده و خاطرنشان کرد: شهید کریمی الگوی مدیریت جهادی بوده و اگر امروز وزرا و استانداران و مدیران ما مشی و مشرب این شهید را داشته باشند مشکلی در کشور نخواهیم داشت؛ او همه ی وجودش وقف مردم بود بدون آنکه حتی حقوقی بگیرد.

 

سردار نقدی مبارزه با استکبار، علم اندوزی و اخلاق اسلامی را از جمله ویژگی های شهید کریمی دانسته و ادامه داد: این شهید در مقابل دشمنان سازش ناپذیر و برای مردم خستگی ناپذیر بود در عین حال که ذره ای مماشات و تبعیض و پارتی بازی نکرده و از اصول و ارزش ها کوتاه نمی آمد؛ در خدمت مردم بوده و خویش را وقف ملت نموده بود.

 

وی همچنین با اشاره به سخن برخی که می گویند "اگر امام و شهدا بودند امروز از سازش حرف می زدند لذا باید حرف امام را تفسیر به روز کنیم" تاکید نمود: همه به خوبی می دانند که اصول همواره پابرجاست لذا اصول امام امت در هر زمانی ثابت می باشد اما همانطور که آن امام عزیز فرمودند وقتی به تعریف و تمجید امام در مورد برخی اشخاص می رسیم باید بگوییم میزان حال فعلی افراد است.

 

سردار نقدی در همین خصوص ادامه داد: متاسفانه عده ای امروز به تعریف امام از خودشان دل خوش کرده اما اصول مسلم ایشان همچون مبارزه با ظلم و استکبار، ساده زیستی، زهد و درستکاری مدیران و خدمت به مردم را کنار گذاشته اند.

 

وی تمام موفقیت ها و پیشرفت ها را مدیون رهبری امام راحل و امام حاضر دانسته و گفت: آن پرچمی که امام امت برداشت و با ذکر یا زهرا بر زمین زد، ملت نیز امروز پای عهد خویش با ولایت مانده و مقاومت را پیشه ی خود ساخته است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین فرموده امام راحل را مبنی بر اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) و فتح فلسطین در پی جنگ تحمیلی یادآور شده و ادامه داد: تمام وعده های امام راحل محقق شده و آنچه شد که ایشان فرمودند.

 

وی همچنین به ادعای مدیریت جهانی از سوی آمریکا اشاره نموده و تصریح کرد: آمریکا اگرمی تواند مقابل کشتارهای مسلحانه مردم خودش را بگیرد که هر روز تعداد زیادی از مردمش کشته می شوند اگر چه رسانه های امپریالیسم با سانسور نمی گذارند اخبار و تصاویر این کشتارها منتشر شود.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به ناکامی های رژیم صهیونیستی در جنگ های 33، 22 و 8 روزه بیان کرد: می خواهم بگویم که اسرائیل در جنگ یک روزه نیز شکست خورد جنگی که دو هفته پیش آغاز کرد اما همان روز عقب نشینی کرد.

 

وی همچنین خطاب به اروپائیان گفت: اروپا نیز کارش تمام است، آنها نه تنها در سیاست و فرهنگ بلکه در رفاه و اقتصاد مردم نیر که بزرگترین وعده شان بوده است شکست خورده اند.

 

سردار نقدی گفت: هر که در مسیر اسنتقامت کم بیاورد خودش شکست خورده است چرا که پرچمدار مسیر حق ولایت است و امروز نیز امام خامنه ای عزیز بعد از امام راحل سر سوزنی عقب ننشسته و تمام اصول و ارزش های انقلاب را همانگونه با قدرت و صلابت تداوم بخشیده است.

 

وی در پایان در حالی که تکبیر حضار فضای مسجد را شورآفرین نموده بود بیان کرد: ملت ما عزم خود را برای مبارزه با استکبار جزم کرده و صدمات این کار که بیشترش را تحمل نموده باز هم با مقاومت و ایستادگی تحمل خواهد کرد و به حول و قوه الهی از جنگ اقتصادی پیش رو نیز یک نظام الگو در عرصه اقتصاد متولد خواهد شد.

 

انتهای پیام
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۳ ، ۰۸:۲۲
آقای جویا
در دلـــــــم بــــــــود که آدم شوم؛ امّا نشدم
بــــى‏خبر از همه عالم شوم؛ امّا نشدم
بـــــــر درِ پیــــــرِ خــــــرابــــات نهم روى نیاز
تا بــه این طایفه محرم شوم؛ امّا نشدم
هجرت از خویش کنم، خانه به محبوب دهم
تا بـــه اسمـــــاء معلّم شوم؛ امّا نشدم
از کف دوست بنوشم همه شب باده عشق
رستــــه از کوثر و زمزم شوم؛ امّا نشدم
فــــــــــارغ از خـویشتن و واله رخسار حبیب
همچنــــان روح مجسم شوم؛ امّا نشدم
سر و پا گوش شوم، پاى به سر هوش شوم
کـــــز دَم گرم تو مُلهَم شوم؛ امّا نشدم
از صفــــــا راه بیابــــــم به ســــــــوى دار فنا
در وفــــا یــــــار مسلّم شوم؛ امّا نشدم
خواستم بر کنم از کعبه دل، هر چه بت است
 تــــا بــــرِ دوست مکرّم شوم؛ امّا نشدم
آرزوهــــا همـــــه در گور شد اى نفس خبیث
در دلــــم بــــود کـه آدم شوم؛ امّا نشدم

 

منبع : دیوان امام خمینی (ره )

امام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۵۰
آقای جویا

 13 بدر

سیزده‌به‌در سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن‌های نوروزی است. در تقویم‌های رسمی ایران این روز روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات رسمی است. برخی بر این باورند در این روز باید برای راندن نحسی از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به در کنند. اما برای اثبات اینکه ایرانیان قدیم هم این دیدگاه را داشتند هیچ روایت تاریخی و قابل استنادی وجود ندارد.هیچ سندی وجود ندارد که مردمان نسل‌های پیشین از نحسی سیزده سخن گفته باشند، شاید از آنجایی که دربارهٔ این روز آگاهی کمتری وجود داشته در یکی دو قرن اخیر شاید بدلیل اینکه عدد ۱۳ در بعضی ادیان و فرهنگها نحس دانسته می‌شود در ایران نیز این بدعت یا علت بی پایه و اساس را به سیزده بدر اضافه کردهاند. در نیم قرن گذشته که سیزده بدر جایگاه همگانی در ایران پیدا کرده است این پدیده نیز مانند هر پدیده فرهنگی دیگر دوستان و دشمنانی دارد که هر دو گروه بیکار ننشسته و به دنبال دلیل‌های توجیهی و دادن پاسخ پرداخته‌اند مخالفان این جشن را به رویداد تاریخی وافسانه گونه‌ای بنام پور یم می‌دهند. اما موافقان دو گروه هستند گروه اول آنهایی که بدنبال علت تاریخی برای آن هستند و می گویند شاید به روز عید شم النسیم مصری‌ها و روز عبور و نجات موسی از رود نیل ارتباط داشته باشد اما گروه دوم می گویند این حادثه هیچ ارتباطی با رویدادهاو حوادث تاریخی ندارد و صرفاً روزی است که در اکثر نقاط ایران بعد از چند روز دید و بازدیدهای نوروزی باید کشت و کار کشاورزان شروع می شده و لذا روز سیزده و یا شیشک اول باید همه به مزارع و کشت و زارها می‌رفتند و کار را شروع می‌کردند این در واقع جشن کاشت است. حداقل در خراسان چنین فلسفه‌ای وجود داشته است. امروزه نیز که مردم شاغل در رشته‌های کشاورزی نیستند، با رفتن به دامان طبیعت به تفریح و سرگرمی می‌پردازند و جشن‌های نوروزی را به طور رسمی پایان می‌دهند. مشابهه سیزده بدر در فرهنگ مردم شمال آفریقا نیز وجود دارد که شاید ریشه در آیین‌های کهن داشته باشد در مراکشاین مراسم را با تقویم قمری و روز عاشورا انجام می‌دهند اما در مصر روز تقریباً همه ساله در نیمه دوم فروردین برگزار می‌شود و روز شم‌النسیم نام دارد. این جشن در مصر فراگیر و همه گانی نیست و روز دقیقی هم نداردبرخلاف ایران که سراسر کشور را بطور گسترده در روز یکسانی در بر می‌گیرد. البته مصری‌ها در سالهای اخیر به شم النسیم اهمیت می‌دهند. ایرانیان مقیم هند سبزه ۱۳ بدر را در رودگنگ و یموناجمنا می‌اندازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۱۲
آقای جویا

شعری از مرحوم ادیب‌الممالک فراهانی:

برخیـز شتـربانا، بربنـد کجـاوه
کز چرخ عیان گشـت همی رایَتِ کاوه
از شاخ شجر برخاست آوای چکاوه
وز طولِ سفر حسرتِ من گشت علاوه
بگذر به شتاب انـدر از رود سَماوه
در دیـدهء من بنگـر دریاچـهء ساوه

وز سینه‏ام آتشکدهء پارس نمـودا

ماییـم که از پادشهان باج گرفتیـم
زان پس که از ایشان کمر و تاج گرفتیم
دیهیم و سریر از گُهَر و عاج گرفتیم
اموال و ذخـایرشـان تـاراج گرفتیم
وز پیکرشـان دیبَـه و دیباج گرفتیم
ماییـم کـه از دریـا امـواج گرفتیم

و اندیشه نکردیم ز طوفان و ز تَیـار

در چین و خُتَن وِلوِله از هیبتِ ما بود
در مصر و عَدَن غلغله از شوکت ما بود
در اندلس و روم عیان قدرت ما بود
غَرناطـه و اِشبیـلیـه در طاعت ما بود
صقلیه نـهان در کنف رایتِ ما بود
فرمـانِ همـایونِ قضـا آیـتِ ما بود

جاری به زمین و فلک و ثابت و سیار

خاک عـرب از مشرقِ اقصی گذراندیم
وز ناحیـهء غـرب بـه اِفریقیه راندیم
دریای شـمالی را بر شـرق نشاندیم
وز بحر جنـوبی به فلک گرد فشاندیم
هند از کف هندو، ختن از ترک ستاندیم
ماییـم که از خـاک بر افلاک رساندیم

نام هنر و رسـم ِکَـرَم را به سزاوار

امروز گرفتار غـم و محنـت و رنجیم
در داو* فَـرَه باختـه انـدر شش و پنجیم
با ناله و افسـوس در این دیر سپنجیم
چون زلف عروسان همه در چین و شکنجیم
هم سوخته کاشانه و هم باخته گنجیم
ماییـم که در سوگ و طرب قافیه سنجیم

جغـدیم به ویرانه، هزاریم به گلـزار

افسوس که این مزرعـه را آب گرفته
دهقـان مصیبت‏زده را خـواب گرفته
خـون دل ما رنگ مِـیِ ناب گرفته
وز سـوزشِ تب، پیکرمان تاب گرفته
رخسـار هنر گونهء مهتـاب گرفته
چشـمان خِرَد پـرده ز خوناب گرفته

ثروت شده بی‏مایه و صحت شده بیمار

ابری شـده بالا و گرفته است فضا را
وز دود و شـرر، تیره نموده است هوا را
آتـش زده سکان زمیـن را و سما را
سوزانده به چرخ اختر و در خاک گیا را
ای واسطه رحمـت حق بهر خـدا را
زین خـاک بگـردان رهِ طـوفان بلا را

بشکاف ز هم، سینه این ابر شرر بار


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۰۷
آقای جویا


قلاقیران و مدل آن میدان آزادیقلعه والیخان والی ایلام

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۰۱
آقای جویا