پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

سردار نوراللهی در گفت و گو با ندای زاگرس:

دشمن شماره یک مسلمانان جریان تکفیری نیست بلکه آمریکاست

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان اینکه امروزه دشمن شماره یک مسلمانان جریان تکفیری نیست بلکه آمریکاست، گفت: شعار «ای آمریکا همچنان از ما عصبانی باش، و از این عصبانیت بمیر» ریشه قرآنی دارد.

 

سردار الله نور نوراللهی در گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس پیرامون انتخابات اخیر سوریه و پیروزی بشار اسد، اظهار کرد: آنچه که این روزها در سوریه اتفاق افتاده بیانگر غلبه اراده مردم بر زیاد خواهی آمریکایی‌ها و دشمنان اسلام بود.

وی با بیان اینکه از این پیروزی به عنوان غلبه حق بر باطن یاد می‌کنیم، افزود: نظام سلطه با محوریت آمریکا با شعار نظم نوین جهانی‌شان دارند آن دوران فروپاشی خود را به خوبی تجربه می‌کنند.

 معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) ادامه داد: آنچه که در سوریه اتفاق افتاده یک موضوعی است که حقیقتا برای دنیا یک پیام مهمی را مخابره می‌کند.

وی بیان داشت: پیام تحولات سوریه برای مسلمانان این است که اگر مقاومت بکنیم، نظام سلطه با همه زیاده‌خواهی‌ها و همه ناجوانمردانگی‌هایی که اعم از تحریم و تهدید دارند، نمی‌تواند نتیجه بگیرند یعنی در مجموع مقاومت باعث غلبه بر هر ترفند و توطئه‌ای خواهد شد.

نوراللهی تصریح کرد: پیام تحولات سوریه برای بدخواهان، نظام سلطه و به خصوص رژیم جعلی صهیونیست این است که، آن‌ها در مقطعی فکر می‌کردند که می‌توانند با فشار عمده و با به‌کارگیری خشونت و با حمایت جدی از تروریست‌ها با محوریت تکفیری‌ها نتیجه بگیرند اما آن‌ها دقیقا به این مطلب رسیدند که از جریان تکفیری و حمایت از سلفی‌هایی که اسلام‌گرا نیستند، بلکه امروز با شعار اسلام نمایان شده و در مقابل جریان اسلامی با کمال تأسف ایستاده‌اند، نمی‌توانند به خوبی مأموریت خود را انجام دهند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در 14 خرداد 1393 در جمع شرکت‌کنندگان مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، گفت: مقام معظم رهبری یک راهبرد جدیدی را در مقابل این جبهه مطرح کرد و آن هم این است که نظام اسلامی و همه مسلمانان بدانند و بفهمند که جریان تکفیری و سلفی دشمن شماره یک ما نیست، بلکه جریان تکفیری دست‌ساز خود آمریکایی‌ها هستند و دشمن شماره یک ما آمریکاست.

 معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع)، اظهار کرد: این همان راهبردی است، که حضرت امام (ره) در 4 آبان ماه 1343 یعنی 50 سال قبل در جریان کاپیتولاسیون این موضع را گرفت و در همان زمان فرمودند: «دشمن شماره یک ما شاه نیست بلکه دشمن شماره یک ما آمریکا و صهیونیست بین الملل است».

وی نیز با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین (ع)، افزود: مقام معظم رهبری فرمایشی از قول دکتر شهید بهشتی فرمودند: «ای آمریکا همچنان از ما اعصبانی باش، و از این اعصبانیت بمیر» که این نه تنها شاعر رهبر ماست بلکه این شعار یک شعار وحیانی و قرآنی است.

نوراللهی با بیان اینکه قرآن می‌فرمایید: «ای دشمنان اسلام از غیض و عصبانیت بمیرید»، ادامه داد: ایمان و مقاومت حماسه خلق می‌کند و ما بر پایه ایمان و بر محور مقاومت تا آخر ایستادگی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پای شعار «ای آمریکا همچنان از ما عصبانی باش، و از این عصبانیت بمیر»، را با خون شهدا امضا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: نوری المالکی نخست‌وزیر عراق بر پایه همین شعار در حال مقاومت کردن است.

 انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۴۴
آقای جویا

قنبری در گفت و گو با ندای زاگرس:

واقعیت تلخ قبیله گرایی را باید نخبگان استان ایلام حل کنند

نماینده اسبق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه مخالفان بشار اسد را خلع سلاح کرد، گفت: واقعیت تلخ قبیله گرایی را باید نخبگان استان ایلام حل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

داریوش قنبری در گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس در ایلام پیرامون انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه و پیروزی بشار اسد، اظهار کرد: انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه مخالفان بشار اسد را خلع سلاح کرد.

وی افزود: تروریست‌ها و حامیان غربی‌شان بر این اعتقاد بودند که بشار اسد دارای هیچ‌گونه پایگاه مردمی در کشورش نیست و ملتش او را نمی‌خواهند درحالی‌که حضور آزادانه اکثریت ملت سوریه در پای صندوق‌های رأی و انتخاب بشار اسد برای یک دوره 7 ساله پیام دیگری را به آن‌ها داد.

سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هشتم با اشاره به رأی بالای بشار اسد در انتخابات سوریه، ادامه داد: این انتخابات مشخص کرد که بشار اسد یک فرد مردمی است.

وی با بیان اینکه پایگاه مخالفان بشار اسد پایگاه چندان محکمی نیست، تاکید کرد: استفاده از روش‌های خشن و به دور از حقوق بشری مخالفان بشار اسد در سوریه نیز این پیام را برای جهانیان مخابره می‌کند که آن‌ها دارای هیچ‌گونه پایگاه مردمی نیست‌اند.

قنبری تصریح کرد: به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی حقیقت را به خوبی فهمیده‌اند و دست از حمایت از مخالفان بشار اسد برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه احساس می‌کنم دیگر مخالفان بشار اسد چندان حمایت‌های لازم را از غرب ندارند، یادآور شد: اقدام مخالفان بشار اسد نه تنها خوب واقع نشد، بلکه موجب تقویت بشار اسد و محور مقاومت شد.

ایلام در یک دایره بسته فقر گرفتارشده و کلید آن هم سرمایه‌گذاری است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به بحث قبیله گرایی در استان ایلام، اظهار کرد: موضوع قبیله گرایی یک واقعیت بسیار تلخی است که در استان همیشه در صحنه و شهیدپرور ایلام وجود دارد.

وی با بیان اینکه جناح‌بازی چندان در استان ایلام غالب نشده است.خاطرنشان کرد: جناح‌بازی‌ها هم در این استان به معضل قبیله گرایی آلوده شده است.

قنبری ادامه داد: فرهنگ قبیله گرایی سال‌هاست که به صورت یک پدیده تاریخی در استان به وجود آمده است و بدین سادگی هم قابل حل شدن نیست.

وی بیان داشت: اگر یک بررسی در کشورهای منطقه داشته باشیم، این موضع با عنوان‌های مختلف دیگر در یکی از عقب‌مانده‌ترین کشورهای دنیا و همسایه خودمان افغانستان خواهیم دید.

نماینده اسبق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید الگوهای منفی که در برخی کشورهای عقب‌مانده همسایه ما نهفته شده به داخل کشور و حتی شهر ما بروز کند.

وی گفت: در ایلام متأسفانه رشد و توسعه سیاسی هنوز در شیب نزولی است و همچنان مشکل ایلی و قبیله‌ای وجود دارد و این واقعیت تلخ را نخبگان استان باید حل کنند.

قنبری اظهار کرد: متأسفانه در پاره‌ای از موارد مشاهده می‌کنم حتی نخبگان استان در قالب ایلی و طایفه‌ای دارند فعالیت کرده و از این واژگان استفاده می‌کنند.

وی افزود: از دولت و نخبگان استان ایلام این انتظار می رود که برنامه‌هایی را در جهت توسعه سیاسی استان در نظر بگیرند وفاداری‌های ایلی و قبیله‌ای که جزء وفاداری‌های ماقبل مدرن است به شکلی از این استان رخت بر بندد که بتوانیم وفاداری‌های ملی را جایگزین آن کنیم.

سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هشتم با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت خوبی هم در حوزه انرژی و هم در حوزه کشاورزی دارد، ادامه داد: توجه به سرمایه‌گذاری در این استان می‌تواند آن را به سمت توسعه اقتصادی پیش ببرد.

وی بیان اینکه  ایلام در یک دایره بسته فقر گرفتارشده و کلید آن هم سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: در داخل استان ما به آن معنا سرمایه‌گذار وجود ندارد که کلید این دایره بسته را باز کند و قطعا باید برای باز کردن این کلید سرمایه‌های دولتی را در استان فعال و از تسهیلات برنامه پنجم توسعه که ویژه استان‌های محروم است استفاده کنیم.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۳ ، ۰۷:۵۰
آقای جویا

حیدریان در گفت و گو با ندای زاگرس:

جذب، آموزش، سازمان‌دهی و به‌کارگیری افراد ولایتمدار از اهداف سازمان بسیج رسانه است

سرپرست سازمان بسیج رسانه استان ایلام گفت: جذب، آموزش، سازمان‌دهی و به‌کارگیری افراد ولایتمدار از اهداف سازمان بسیج رسانه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محمد حیدریان در گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس پیرامون شرح وظایف و اهداف سازمان بسیج رسانه، اظهار کرد: موضوع سازمان بسیج رسانه از سال گذشته کار خود را شروع کرد و هم اکنون باقدرت هر چه تمام در حال فعالیت است.

وی با گلایه از اصحاب رسانه استان ایلام، ادامه داد: در دعوتی که اخیرا توسط سازمان بسیج رسانه سپاه امیر المومنین (ع) از این عزیزان جهت شرکت در یک  تعامل و نشست دوستانه صورت گرفت از تعداد 150 نفر فعال رسانه‌ای در استان تنها 15 نفر به این دعوت لبیک گفتند.

سرپرست سازمان بسیج رسانه استان ایلام، افزود: در گذشته اصحاب رسانه استان ایلام زیر نظر بسیج هنرمندان فعالیت می‌کردند اما با تشکیل این نهاد پرونده‌های عده زیادی از اصحاب رسانه استان به این سازمان انتقال یافت.

وی با برشمردن اهداف سازمان بسیج رسانه، تاکید کرد: یکی از اهداف مهم سازمان بسیج رسانه جذب، آموزش، سازمان‌دهی و به‌کارگیری افراد ولایتمدار، مؤمن و معتقد به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه جنگ نرم است.

حیدریان با بیان اینکه برنامه‌های ابلاغی سازمان بسیج رسانه متنوع و مفیدی‌اند، تصریح کرد: جذب نیروی عادی و فعال، برگزاری همایش‌ها، آموزش‌های خبری در راستای جنگ نرم، ترویج فرهنگ معرفت و بصیرت افزایی و همچنین برگزاری اردوهای درون استانی و خارج از استانی از جمله این برنامه‌ها مفید و متنوع تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع مهم شورای رسانه در استان ایلام، گفت: هر کدام از شهرستان‌های استان لازم است که دارای شورای رسانه و اصحاب رسانه زیر نظر این شورا یا کانون‌ها فعالیت کنند.

سرپرست سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: از وظایف و مأموریت‌های دیگر سازمان بسیج رسانه تقویت و کارآمد سازی جبهه رسانه‌ای انقلاب در عرصه جنگ نرم است.

انتهای پیام/  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۳ ، ۰۷:۴۸
آقای جویا

امام جمعه ایلام با بیان اینکه عده زیادی از جوانان ما دارای اخلاق،فداکاری روحیه ایثارگری و ولایتمداری اند، گفت:  امروزه کسی که در مقابل معظم رهبری بی ایستد در مقابل امام(ره)ایستاده است.

 






به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس حجت السلام محمدنقی لطفی در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با بیان اینکه خودم و شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم، سیری بر کلمات قصار و اندرزهای مولای متقیان امیر مؤمنان علی(ع) در نهج‌البلاغه زد و اظهار کرد: نهج‌البلاغه که در واقع دریایی از سخنان و سفارشات امام علی(ع) به یاران و نزدیکان خود است ، برای هدایت و سعادت ما نیز دارای حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه روزی شخصی از امام علی(ع)در مورد وضع و حالش سئوال پرسید؟افزود: امام علی(ع) در پاسخ فرمودند: «چگونه خوش باشد حال کسی که در راه نیستی قدم بگذارد به خیال بقاء»یعنی طومار انسان یک روزی بسته می‌شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه هر قدمی که در دنیا بر می‌داریم به مرگ نزدیک تر می‌شویم، ادامه داد: مرگ کانال ورود به قیامت است.

وی با بیان اینکه بعضی از مخلوقات معاد و قیامت را انکار می‌کنند، تاکید کرد: زمان فرا رسیدن مرگشان خواهند فهمید، که اشتباه بزرگی را کرده‌اند.

حجت السلام لطفی با بیان اینکه امام علی(ع)می‌فرماید:«انسان در بستر زندگی رو به فنا قدم بر می دارد»، تصریح کرد: هر کسی که در طول حیاتش به عارضه‌ای دچار نشود این کهولت سن باعث از پای در آورد او می‌شود.

وی با بیان اینکه مرگ‌های زود سر امروزه در جامعه ما به وفور یافت می‌شود، گفت: تلاش شبانه‌روزی برای جمع‌آوری ثروت و اندوختن مال دنیا توشه مناسبی برای آن دنیا نخواهد بود بلکه تنها توشه‌ای که می‌تواند ما را از این گذرگاه به خوبی عبور دهد تقواست.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امام علی(ع)برای دنیا ابرویی نگذاشت، اظهار داشت: آن حضرت در جمله بسیار معنادار فرمودند:«ریاست من برای شما چراکه؟این ریاست از آب دهن بز نیز بی ارزش تر است».

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از زاهدترین رهبرهای دنیا هستند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب یک زندگی بسیار زاهدانه و ساده دارند.

حجت السلام لطفی در ابتدای خطبه‌های دوم یا اشاره به مناسب یازدهم شعبان که مصادف است با تولد حضرت علی‌اکبر(ع)و روز جوان، ادامه داد: در باره شخصیت علی‌اکبر(ع)مطالب زیادی به خصوص از پدر بزرگوارشان حضرت سیدالشهدا(ع)نقل شده است.

وی با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر(ع)اولین شهید از خانواده اهل‌بیت(ع)در حادثه کربلا بوده است،خاطرنشان کرد: مورخین نقل کرده‌اند که سیره،روش و اخلاق او شبیه پیامبر اکرم(ص)بوده است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: زمانی که لشکر عمر بن سعد او را در کربلا دیدند، گفتند: فتابارک الله احسن الخالقین و خیال کردند که پیامبر(ص)به میدان نبرد پا نهاده است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) فرمودند: «اخلاق فرزندم شبیه اخلاق پیامبر است»، بیان داشت: در مکتب اهل‌بیت(ع) بودن کاری می‌کند که یک جوان 27 ساله جا پای پیامبر(ص)می‌گذارد.

حجت السلام لطفی با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر(ع) امروز می‌تواند برای جوانان ما بهترین الگو و سرمشق باشد، اظهار کرد: عده زیادی از جوانان ما دارای اخلاق،فداکاری روحیه ایثارگری و ولایتمداری هستند.

وی با اشاره به سالگرد رحلت امام(ره)و آغاز رهبری مقام معظم رهبری بر امت مسلمان جهان، افزود: انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر مسلمان یک فراز نورانی و یک دوران تاریخی بعد از انقلاب به شمار می‌آیید.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی تحلیل‌های مختلفی بعد از رحلت امام(ره) داشتند که چه بر سر جامعه مسلمین خواهد آمد، ادامه داد: اقدام سریع مجلس خبرگان رهبری در بعد از رحلت امام(ره) و انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جامعه مسلمین امید دشمنان را دچار یاس و ناامیدی کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری لایق‌ترین شخصیت برای رهبری جامعه اسلامی بعد از امام(ره) است، تاکید کرد: امروز عده‌ای نادان همایش امام شناسی می‌گذارند که می‌خواهند با نام امام(ره) به جنگ آرمان‌های امام(ره) بروند اما نمی‌دانند ملت بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی بساط آن‌ها جمع خواهند کرد.

حجت السلام لطفی تصریح کرد: همین شخصیت‌هایی که امروزه همایش امام شناسی بر پا می‌کنند در کارنامه گذشته خود از عناصر فعال فتنه گران 88 بوده‌اند.

وی با مطرح کردن این سئوال که آیا هدف فتنه گران 88 با همراهی سرویس‌های جاسوسی غرب چیز جز برچیدن نظام بود؟ اذعان داشت: میر حسن موسوی گفت:«ما برای تغییر آمده ایم»درحالی‌که این آدم احمق اگر به پیروزی می‌رسید، مطمئنا فاجعه‌ای بدتر از زمان بنی‌صدر ملعون در ایران به وجود می‌آورد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه سران فتنه 88 نزدیک 8 ماه فضای کشور را دچار التهاب کردند،اظهار کرد: سئوال دیگر من اینجاست که چرا همراه کنندگان سران فتنه 88 همایش توهین به‌روز عاشورا و اینکه یکی از طرفداران آن‌ها در ماه مبارک رمضان مست در خیابان حاضر شد را نمی‌گذارند؟

وی افزود: این عقده‌هایی که بعد از 25 سال از رحلت امام(ره)برخی خواص بروز دادند همان عقده‌هایی است که از مقام معظم رهبری داشتند.

حجت السلام لطفی با تاکید بر اینکه امروزه کسی که در  مقابل معظم رهبری بی ایستد در مقابل امام(ره)ایستاده است، ادامه داد: مگر رهبر انقلاب امام خامنه‌ای تاکنون بجز پیروی از خط و مشی امام(ره) کار دیگری انجام داده است که فتنه گران بدین گونه قیل‌وقال می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید با بصیرت مواظب باشیم چرا که؟جریان فتنه در تکاپوست،گفت: امروزه آرمان‌های امام(ره)در وجود رهبری تحکیم یافته و نهفته شده است.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۲۳
آقای جویا


یدالله جوانی در گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس در ایلام پیرامون انتخابات اخیر سوریه و پیروزی بشار اسد، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه در یک شرایط و فضای خاصی که در این کشور حاکم بود، برگزار شد.

وی با بیان اینکه سوریه بیش از 40 ماه یک بحران سنگین داخلی را پشت سر گذاشت، افزود: گرداندگان اصلی این بحران بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی بودند، که با استفاده از عوامل داخلی و برخی زمینه‌ها به این بحران دامن زده بودند.
مسئول اسبق اداره سیاسی سپاه ادامه داد: هدف اصلی بحران‌آفرینان در این کشورایجاد تغییر و دگرگونی در نظام سیاسی مستقر در سوریه بود.
وی با اشاره به علت اصلی به وجود آمدن بحران در سوریه، تاکید کرد: بحران‌آفرینان می‌خواستند نظام سوریه را تغییر و بشار اسد را از قدرت ساقط کنند اما اصول حاکم بر سیاست خارجی در این کشور در مقابل زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه قرار گرفت.
جوانی تصریح کرد: سوریه در سیاست خارجی خود به عنوان یکی از کشورهای اصلی محور مقاومت در مقابل رژیم جعلی صهیونیست ایستاد.
وی بیان داشت: در طی مدتی که بحران در سوریه شکل گرفت و به اوج خود رسید، تصورغلط جبهه غربی، عربی، صهیونیستی و ترکی که مدیریت صحنه بحران را بر عهده داشتند این بود که بشار اسد ظرف چند ماه از قدرت ساقط می‌شود.
این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: غربی‌هاو متحدانشان در تبلیغات رسانه‌ای که خیال می‌کردند با غوغا سالاری می‌توانند بشار اسد را به گونه‌ای نشان دهند که در مقابل مردم خود قرارگرفته، ملت را سرکوب می‌کند و استبداد و دیکتاتوری بیش نیست می‌توانند به موفقیت برسند.
وی اضافه کرد: بحران‌آفرینان در واقع مدعی بودند که بشار اسد هیچ‌گونه پایگاه مردمی ندارد، درحالی‌که حکومت سوریه تاکنون توانسته به خوبی این بحران را پشت سر بگذارد و به شکل طبیعی وارد یک انتخابات کاملا آزاد و دموکراتیک شود.
جوانی ادامه داد: با اصلاحاتی که در قانون اساسی سوریه به وجود آمد، این امکان فراهم شد، که از جریانات و احزاب مختلف افرادی که واجد صلاحیت هستند، در صحنه حضور پیدا کنند و وارد عرصه رقابت و انتخابات ریاست جمهوری در سوریه شوند.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه زیر نظر تمامی رسانه‌ها و دوربین‌های خبری جهان قرار گرفت به گونه‌ای که نتیجه این انتخابات همگان را متحیر ساخت.
مسئول اسبق اداره سیاسی سپاه تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه از دو جهت مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت، یکی از جهت مشارکت مردم که حضور 73 درصدی واجدین شرایط رای دادن در انتخابات نشانه این است که مردم سوریه نسبت به سرنوشت خود و کشورشان اهمیت قائل‌اندو در صحنه یک حضور جدی دارند و انتخابات را یک انتخابات رقابتی می‌دانند و معتقدند که رأیشان در سرنوشت کشورشان تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه این میزان 73 درصد شرکت کنند نسبت به کشورهای مدعی دموکراسی بسیار بالا بوده است، گفت: نکته دوم نتیجه این انتخابات است، که به هرحال این سئوال را به دنبال دارد چگونه است که جبهه غربی،عربی و صهیونیستی و رسانه‌های آن‌ها در طی 40 ماه گذشته درحالی‌که تبلیغ می‌کردند که بشار اسد یک فرد فاقد پایگاه‌های مردمی است امروز شاهد آن هستیم با اکثریت رأی مردم برای یک دوره 7 ساله دیگر انتخاب می‌شود.
جوانی اظهار کرد: انتخابات سوریه کاملا با نظارت بین‌المللی انجام گرفت است و کسی هم نمی‌تواند ادعا کند این انتخابات یک انتخابات نمایشی بوده است.
وی افزود: این نظارت بیان‌کننده آن است که آنچه از صندوق‌های رأی بیرون آمد رأی واقعی مردم سوریه برای انتخاب سرنوشت کشورشان بوده است.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این انتخابات دارای یک نشانه و چند پیام آشکار و شفاف است. 
وی گفت: اولین نشانه این است که مردم سوریه نشان دادند به کشورشان و نظام سوریه وفادارند و دومین نشانه این است که مردم سوریه دشمنان اصلی خودشان را به خوبی شناخته‌اند.
این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: دشمنان اصلی ملت سوریه همان کسانی هستند که در 40 ماه گذشته بحرانی را بر مردم سوریه تحمیل کردند و خسارت‌های زیادی را به بار آوردند.
وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری سوریه اثبات کرد که ادعای غربی‌ها در حمایت از مردم سوریه دروغی بیش نیست، ادامه داد: انتخابات سوریه یک شکست راهبری برای غرب و ترویست ها بود و یک پیروزی راهبری برای جبهه مقاومت و مردمی سوریه به شمار می آیید.
انتهای پیام/
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۳۷
آقای جویا

قدیری ابیانه در گفت و گوی اختصاصی با ندای زاگرس:

افزایش جمعیت به در آمدهای نفتی وابسته نیست/اقتصاد مقاومتی لازمه

مبارزه با تحریم‌ها و تهدیدهاست

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه افزایش جمعیت به درآمدهای نفتی وابسته نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی لازمه مبارزه با تحریم‌ها و تهدیدهاست. 
محمدحسن قدیری ابیانه در گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس پیرامون ابلاغ سیاست‌های جمعیتی کشور از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: کشور ژاپن درحالی‌که منابع طبیعی و خدادادی کشور ما را ندارد، یک چهارم وسعت کشور ما را دارد و جمعیت آن به 128 میلیون نفر می‌رسد اما مردم آن با کار و تلاش از یک طرف و صرفه‌جویی در مصرف و رعایت قناعت هم زندگی خوبی را دارند و هم دولت آن در صدد افزایش جمعیت است.
وی با بیان اینکه عده‌ای بر این تصورند که افزایش جمعیت به درآمدهای نفتی وابسته است، اضافه کرد: درحالی‌که اصلا این جوری نباید باشد و اقتصاد ما باید از وابستگی به نفت جدا و بر اساس کار و تلاش استوار باشد.
این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: تربیت جوانان  خلاق در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید به نحوی باشد که افراد کارآفرین و اهل تلاش و کوشش برای ساخت ایرانی اسلامی و آباد پرورش یابند.
وی با بیان اینکه ایران حتی می‌تواند بیش از 300 میلیون نفر جمعیت را پاسخگو باشد، تاکید کرد: ما باید به سمت افزایش جمعیت حرکت کنیم و بدانیم افزایش جمعیت کارآفرین باعث افزایش قدرت و بهبود کشور در سطح جهانی می‌شود چرا که در غیر این صورت کشور به سمت پیری حرکت می‌کند و فشار به نسل جوان بیشتر خواهد شد.
قدیری ابیانه تصریح کرد: بر اثر افزایش جمعیت این بار بر دوش جوانان تقسیم می‌شود و فشار کمتری به نسل جوان ما خواهد آمد به خصوص هم‌اکنون که امید به زندگی از 52 سال قبل انقلاب به 72 سال برای آقایان و به 86 سال برای خانم‌ها رسیده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ قسمتی از رفتار عمومی را در سبک زندگی اسلامیان شکل می‌دهد، بیان داشت: از فرهنگ کار و بهروری گرفته تا پرهیز از اسراف احترام به قوانین و مقرارت و خودباوری همه این‌ها در قالب فرهنگ می‌گنجد و ما باید مسئله فرهنگ را جدی بگیریم و حتی قبل از دبستان به آن اهمیت بدهیم.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار کرد: وقتی فرهنگ عمومی ما اصلاح شد سایر مشکلات ما نیز حل خواهد شد و خوشبختانه ملت ما معتقد به اسلام و به حقیقت آن است.
 وی افزود: اگر آموزه‌های اسلامیان مورد توجه مردم است را به کار ببندیم سرعت پیشرفت کشور ما بسیار فراتر از آنچه که هست خواهد بود.
قدیری ابیانه با اشاره به اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: متأسفانه در بعد اقتصادی علا رغم پیشرفت‌هایی که داشتیم مشکلات و معضلاتی داریم که باید تلاش کنیم آن را حل کنیم.
وی تاکید کرد: ما بیش‌ترین تعطیلات مناسبتی را داریم علاوه بر آن بین تعطیلی را داریم و ساعت اداری ما بسیار پایین است همچنین از نظر تنبلی اجتماعی آمار نشان داده ما بعد عراق قرارگرفته‌ایم و در مبحث اسراف پیشرو در دنیا هستیم و این شایسته یک ملت حماسه‌آفرین نیست.
این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه امروزه جنگ ما با دنیای غرب یک جنگ فرهنگی و اقتصادی است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند با تحریم‌ها و تهدیدها زندگی عادی ما را خراب کند در صورتی که تحریم‌ها و تهدیدها باعث پیشرفت کشور ما در عرصه‌های مختلف شده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی لازمه مبارزه با این تحریم‌ها و تهدیدهاست، گفت: تحریم‌ها فرصت بسیار مناسبی است که از وابستگی به نفت فاصله بگیریم و آن را تبدیل به فرصت کرده و بدانیم اقتصاد مقاومتی لازمه اصلاح اقتصادی فرهنگی است که نیاز به عزم ملی و مدیریت جهادی دارد.
انتهای پیام/ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۰۴
آقای جویا


ورای اسلامی شهر ایلام با بیان اینکه به زودی از سند چشم‌انداز توسعه شهر ایلام رونمایی می‌شود، گفت: بودجه امسال شهرداری ایلام 45 میلیارد تومان است.
 عباس شیری در گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس پیرامون مسائل شهری ایلام، اظهار کرد: اعتبارات بسیار ضعیف که از سوی دولت در حوزه عمرانی به شهر ایلام اختصاص یافته است، نمی‌تواند مشکلات این شهر را حل کند و همچنین عوارضی که مردم برای شهر پرداخت می‌کنند از دیدگاه ما پاسخگوی مشکلات شهری نیست.
وی با اعلان این خبر که به زودی از سند چشم‌انداز توسعه شهر ایلام در شورای شهر رونمایی می‌شود، افزود: اخیرا در شورای اسلامی شهر ایلام بحث و بررسی‌شده که سرمایه‌گذار خارجی را جذب و منابع پایدار برای شهر تعریف کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر ایلام ادامه داد: شورای شهر ایلام برای ارتقاء وضعیت خدمات شهری چند برنامه مهم را در دستور کار دارد، که عبارت‌اند از: خروج نمایشگاه‌های اتومبیل به خارج از شهر به ویژه از طریق خود اتحادیه نمایشگاه‌های اتومبیل،ساماندهی عمده‌فروشانی که در خیابان رندان مشغول‌هستند، ساماندهی مراکز عرضه محصولات پزشکی بهداشتی و درمانی در سطح شهر که معمولا عصرها اوج ترافیک در سطح شهر مربوط به این صنف است، ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر و توسعه تفرجگاه‌های که داریم و هم ایجاد چند تفرجگاه جدید در شهر ایلام است. 
وی با بیان اینکه برای ایجاد تلکابین با سرمایه‌گذار مربوطه رایزنی‌هایی صورت گرفته است، تاکید کرد: به زودی در این رابطه خبر خوشی را به مردم خواهیم داد.
شیری با بیان اینکه سال گذشته بودجه شهرداری ایلام 27 میلیارد تومان بوده، تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری ایلام 45 میلیارد تومان است اما چونکه یک سری اصلاحیه‌هایی به نفع مردم داشت مفاد این اصلاحات به زودی به شهرداری ایلام برای اجرا، ابلاغ می‌شود. 
وی با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبارات قسمتی از بودجه شهرداری ایلام توسط وام تامین می‌شود، بیان داشت: حوزه ساخت ساز و صدور پروانه در ایلام قابل پیش‌بینی نیست که چه زمانی رونق می‌گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر ایلام اظهار کرد: اگر دولت بتواند در حوزه بافت‌های فرسوده تامین اعتبار کنند کارهای بزرگی در شهر ایلام صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است شورای اسلامی شهر ایلام قطعا به بخش فرهنگی توجه خاصی خواهد داشت.
انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۰۰
آقای جویا