پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است


داعش

بطور عموم پرچم‌ها نماد هر کشور و یا گروه بوده و نمادی از اعتقادات آنان محسوب می‌گردد. پرچم سیاه داعش که نماد این گروه محسوب می‌شود دارای واژگان توحیدی" لا اله الا الله" و همچنین نام مبارک "محمد رسول الله" است که در تمامی تصاویر مرتبط با اقدامات این گروه در مراحل مختلف بر فراز قربانیان به اهتزاز در آمده است و اقدامات آنان در کشتار مردم بی‌گناه عراق موجی از وحشت را در میان مردم جهان بوجود آورده است. آنچه که ضروریست به آن توجه گردد درج نام مبارک "محمد رسول الله" بر پرچم سیاه رنگ آنان است. ذهنیت عمومی مردم جهان نسبت به این نام مبارک و یکسان دیده شدن اقدامات داعش با آموزه‌های پیامبر اسلام و معرفی وجود مبارک آن حضرت از طریق مشاهده این پرچم از آثار نامطلوب این وضعیت می‌باشد.استفاده از نام مقدس رسول‌الله در پرچم گروه یاغی داعش القاء می‌کند که قربانیان داعش به دلیل ضدیت با پیامبر اسلام به چنین مجازات‌هایی دچار شده‌اند.

این روز‌ها صفحات اینترنت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های تلویزیونی سراسر جهان مشحون از نام مبارک پیامبرعظیم الشأن اسلام حضرت "محمد رسول الله" است و میلیون‌ها کاربر و بیننده از تمامی ملل و مذاهب جهان مشاهده گر این نام هستند اما با این تفاوت که نام مبارک "محمد رسول الله"، نه با هدف تبلیغ دین اسلام یا بر سر در مساجد و اماکن علمی و خیریه، بلکه نام مبارک "محمد رسول الله" بر روی پرچم‌های سیاه گروهک یاغی داعش به تصویر کشیده شده است در حالی که افراد این گروه بی‌رحم در حال ذبح انسانهای بی‌گناه و یا کشتار دسته جمعی همانند گروه سربازان جوان عراقی را نشان می‌دهد. در تمامی این تصاویر، پرچم داعش بر سر قربانیان بوده و نام محمد رسول الله به خوبی در معرض دید هر بیننده‌ای قرار گرفته شده است و بصورت طبیعی اولین احتمال در اذهان هر بیننده‌ای که اطلاعات چندانی در خصوص پیامبر اسلام و جایگاه آن حضرت در عالم هستی ندارد این خواهد بود که قربانیان اینگونه وقایع به دلیل ضدیت با پیامبر اسلام به چنین مجازات‌هایی دچار شده و این رفتار نتیجه آموزه‌های پیامبر اسلام است و این گروه داعش اجراء کننده فرمان پیامبر اسلام می‌باشد!!

حضرت امیر المومنین علی علیه السلام 1400 سال پیش فرمودند: "إذا رأیتم الرایات الاسود فالزموا الأرض ولا تحرکوا أیدیکم ولا أرجلکم ثم یظهر قوم ضعفاء لا یُوبه لهم قلوبهم کزُبَر الحدید هم أصحاب الدولة لا یفون بعهد ولا میثاق یدعون إلى الحق ولیسوا من أهله "أسماؤهم الکنى ونسبتهم القرى” حتى یختلفوا فیما بینهم ثم یؤتی الله الحق من یشاء..." (1)( نقل از کتاب "احقاق الحق و ازهاق الباطل)
ترجمه: زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنیدسپس قومی ضعیف ظاهر می شوند که قلب هایشان مانند براده های آهن سخت است،آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند،به حق فرا می خوانند در حالیکه از حق نیستند،اسامی شان، کنیه و نسبت هایشان از نام شهرها گرفته شده؛تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنندو خداوند حق را به کسی که بخواهد عطا می کند"
گفته می شود این سخن و مفهوم آن تماما با تروریست های "داعش" منطبق است .
1-کسانی که پرچم های سیاه دارند،
2- اسامی شان، کنیه است مانند "ابو مصعب، ابوالبراء و..."
3- و نسبت هایشان به شهرها می رسد مانند "البغدادی، الحرانی و..." .

 

اهداف آشکار و پنهان داعش

گروه داعش همواره داعیه بر پائی امارت اسلامی عراق و شام را داشته و برای تحقق چنین حکومتی از هیچ اقدامی فروگذار نبوده است حتی اگرموجب اسلام هراسی یا بدبینی اذهان مردم جهان به شخص پیامبر اسلام را به دنبال داشته باشد. اینکه آیا داعش براساس یک برنامه از پیش تعیین شده یا برگفته شده از تعصبات جاهلی این گروه هتاک شکل گرفته است خود مبحثی جداگانه است، اما آنچه که قطعی است آثار این اقدامات و برافراشته شدن پرچم سیاه آنان با نام مبارک "رسول الله" در کنار سرهای بریده شده و آویزان قربانیان این گروهک شوم، اذهان جهانیان و حتی مسلمانانی که اطلاعات چندانی از آموزه‌های اسلام را ندارند به شدت مشوش و زمینه اسلام هراسی را در میان ملل جهان بوجود خواهد آورد کما اینکه آثار آن هم اینک در جهان آشکار شده است.

 

داعش؛ ابزار غرب برای ترویج اسلام هراسی

در دهه‌های اخیر و پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران استراتژی اسلام هراسی یکی از مهم‌ترین رویکردهای غرب در تقابل با اسلام و ایران اسلامی بوده است و دنیای غرب و صهیونیست جهانی در این زمینه از هیچ اقدامی از قبیل اتهام و بیان دروغ و همچنین بازی‌های سیاسی در سطوح بین الملل دریغ نکرده است و برای تحقق آن، هرگونه هزینه را پرداخت کرده است. اما آنچه که مشهود است غرب تاکنون فقط ادعا اسلام هراسی را مطرح می‌کرد و عملا با ارائه تهمت سعی داشت تا افکار جهانیان را علیه پیامبر اسلام و دین اسلام و مسلمانان تهییج کند و از موضوعاتی همچون سلمان رشدی و کاریکاتورهای دانمارکی برای اثبات مدعای خود که مسلمانان با آزادی بیان مخالف هستند، اتهام اسلام هراسی را اثبات کنند، اما این‌بار با اقدام گروهک داعش در جنایات بی‌شماری که صورت می‌دهد دیگر نیازی به تلاش برای اثبات اسلام هراسی در میان ملل جهان ندارد و اقدامات آنان به خوبی راه را برای خواست آمریکا و اسرائیل شکل می‌دهد اما این نکته مهم است که مرکز ثقل این رویکرد متوجه شخص پیامبر اسلام در میان اذهان ملل جهان بوده و دقیقا نقطه ظلم داعش در این مرحله آشکار و اثبات می‌گردد.

قدرت های بزرگ در عرصه روابط بین‌الملل، همواره به گروه‌های افراطی بی‌ریشه و منفور نظیر داعش، نگاهی ابزاری و دوجانبه داشته اند. در واقع بازیگران غربی که بازیگرانی قهار و هوشیار در میدان هرج و مرج آمیز و آنارشیک روابط بین‌الملل هستند، ضمن اینکه قواعد بازی در این میدان را نیز خود بر عهده دارند، بهتر از هر کسی می‌دانند که داعش و گروه‌های شبیه به آن، بیش از آنکه چالشی در بر داشته باشند، برای غرب فرصت آفرین هستند. لذا تا زمانی که فرصت آفرین هستند از آن ها استفاده می کنند و آن هنگام که منافع برآورده شده بلافاصله آن را حذف می کنندستمی که داعش به اسلام کرد ضررش کمتر از بنی امیه نیست؛ شاید اینها برای انجام این جنایات مأموریت دارند. اینها اسلام را آیینی خونریز، خونخوار و آدم کش معرفی کردند که به صغیر و کبیر رحم نمی کند؛ بسیاری از غربی‌ها با دیدن این اقدامات از گرایش به اسلام منصرف شدند و با خود گفتند اگر اسلام این گونه است مسیحیت از آن بهتر است.

کسانی در اسلام بودند که حامی و یار و یاور پیامبر اسلام بودند و اگر نبودند به پیشرفت اسلام خدشه و خلل وارد می‌شد، اشخاصی مانند حضرت ابوطالب و امام علی باید الگوی مردان مسلمان باشند و زنان برای خدمت به اسلام باید از حضرت خدیجه الگو‌برداری کنند امروز در یک شرایط سخت قرار گرفته‌ایم به گونه‌ای که استکبار و جاهلیت وارد میدان شده است  امروز گروه‌های تکفیری و داعش خطری بزرگ برای عربستان سعودی هستند.استکبار با یک تبانی و استفاده از عده‌ای اشرار و با نام اسلام گروه‌هایی را سازماندهی و هدایت می‌کند که به اسم اسلام به اسلام ضربه وارد کنند. امروز دشمنان آخرین تیر ترکش خود را رها کرده‌اند چون به این باور رسیده‌اند که هیچ کدام از این گروه‌های اجیر شده و دست‌نشانده‌اش نمی‌توانند در مقابل اراده این ملت ایستادگی کنند. ، دشمنان اسلام امروزه به این فرمول رسیده‌اند که تنها راه مقابله با اسلام و حرکت روبه جلوی انقلاب ایران به‌کارگیری مذاهب علیه یکدیگر است و این آخرین تیر دشمن است.داعش به عنوان یک گروه دست‌پرورده استکبار برای ایجاد اختلاف، شکستن قدرت ایمان و تحریف باورهای دینی مسلمانان به وجود آمده است  استکبار گروهک تروریستی داعش را در مقابل جریان بیداری اسلامی و جبهه اسلامی ایجاد کرده است داعش همان خوارج، طالبان و همان متحجرینی هستند که در طول تاریخ بارها در مقابل رهبران الهی ایستاده‌اند گروهک‌های تروریستی با مدیریت و کارگردانی کفر و استکبار که بازیچه آنها قرار دارند با یک ظاهربینی و تفکر غلطی که به آنها القا شده است در مقابل اسلام ناب ایستاده‌اند.
 

ضدیت داعش با رویکردهای قرآنی

قرآن کریم اولین کتاب عالم هستی است که خداوند بر بشریت منت نهاده و آن را بر وجود نازنین پیامبر اسلام نازل کرده تا مبنای هدایت بشری قرار گیرد و از آنجا که اسلام آخرین دین و پیامبر عظیم الشأن آن آخرین پیامبر است لذا تمامی واژگان و آیات شریفه آن بر اساس اراده الهی و مقصودی بزرگ نازل گردیده و مبنای اعتقادی تمامی مسلمانان است. خداوند متعال در این کتاب شریف چهار بار نام مبارک "محمد" را با احترام یاد نموده و نزدیک به 1500 آیه از آیات شریفه خود را به تبیین مقامات محمدی در قرآن اختصاص داده است. بخشی از این آیات در مدح آن حضرت و بخش دیگر در مذمت دشمنان و بدخواهان پیامبر عظیم الشان اسلام است و به آنان وعده عذاب داده است. خداوند متعال در قرآن کریم حضرت محمدصلی الله علیه وآله وسلم را الگوی تمام عیار تمامی انسان‌ها معرفی کرده و اصل وجودی ایشان را رحمت برای همه مردم قرار داده است «وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمینَ». (ای پیامبر). ما تو را نفرستادیم مگر تا رحمتى بر اهل عالم باشی( سوره انبیاء، آیه 107 ) رحمتی که از ازل تا ابد بر تمامی جهانیان ساری و جاری است و سرنوشت دنیاو آخرت همگان مرهون رحمت واسعه آن حضرت می‌باشد.

تأکید قرآن بر رحمت بودن پیامبر اسلام، علاوه بر تببین جایگاه، این رویکرد را به همه مسلمانان می‌دهد که در معرفی پیامبر اسلام این جنبه ایشان را می‌بایست مطرح و جهانیان را از این زاویه با آن حضرت شناساند و دقیقا از همین منظرگاه می‌توان حرکت داعش را یک حرکت ضد قرآنی تعریف و آنان را یک گروه ضد قرآنی و ضد پیامبر معرفی کرد هر چند که پرچم آنان مزین به نام مبارک "محمد رسول الله" باشد و این خود به خوبی بیانگر خواست صهیونیست جهانی در تخریب چهره پیامبر اسلام در نزد جهانیان است. بنا به نص صریح قرآن که می‌فرماید «وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» "هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى‏‌شوند، مگر آنکه از کیش آنان پیروى کنى". (سوره مبارکه بقره آیه 120 ) بنابراین تحقق اسلام هراسی و ضدیت با پیامبر اسلام خواست غرب و صهیونیست جهانی بوده است.کاری که صهیونیست جهانی هرگز قادر به تحقق آن نبوده و اینک داعش دقیقا این هدف مطلوب غرب را دنبال می‌کند.

 

جهان اسلام و تقابل با ظلم داعش

جهان اسلام، حسب وظیفه خود لازم است اقدامات متعددی را علیه گروه داعش به مرحله اجراء در آورد از جمله اقدامات نظامی که اینک زمینه‌های آن در جهان اسلام بوجود آمده است اما یکی دیگر از اقدامات مهم علیه داعش مبرا ساختن وجود مبارک رسول الله از اقدامات داعش است که بی‌شک اگر جهان اسلام در این خصوص قصور کند و جهانیان نسبت به پیامبر اسلام دچار هراس و بدبینی شوند به‌‌ همان اندازه داعش، در تحقق این ظلم دخیل است. لذا می‌بایست اقداماتی در خور شأن آن حضرت و متناسب با ظرفیت‌های جهان اسلام در عرصه‌های داخلی و بین المللی را به انجام رسانند.

 

داعش ابزاری برای اوج دادن به دغدغه نژادی و تفرقه مذهبی

مسیر خلافت و رهبری آدم‌کشی و تجاوز به نوامیس دیگران نیست. هرچه جهالت‌های این‌چنینی اوج بگیرد، سقوط آن نزدیک‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. ادعای گزاف گروه تروریستی داعش، سقوط آن‌را نزدیک‌تر کرده است این فرد مأمور صهیونیست‌هاست و اصلا شرایط گفتن چنین ادعاهایی را ندارد. مردم به نادانی و انحراف گروه تروریستی داعش پی برده‌اند و جهانیان وحشی‌گری این گروه‌های تروریستی را درک کرده‌اند. خلافت و رهبری در اسلام مسیر خاص خود را دارد،مسیر خلافت و رهبری آدم‌کشی و تجاوز به نوامیس دیگران نیستدین اسلام موجب نجات بشر است و چنین افرادی که هیچ بویی از احکام اسلامی نبرده‌اند، با دم زدن از اسلام فقط رسوایی خود را رقم می‌زنند. آنچه در عراق رخ می دهد زمینه های تاریخی و معاصر دارد. بافت اجتماعی و اندیشه ای حاکم بر منطقه و حوادث بزرگی که در منطقه به وقوع پیوسته است همه در شکل دادن به تحولات این کشور نقش دارندنمی توان آنچه را در عراق رخ داده است، منحصر به یک گروه تندرو و محدود دانست بلکه اتفاقات به وجود آمده محصول همه عوامل است.

داعش را هرگز نمی توان به عنوان گروهی اسلامی به حساب آورد، اسلام مفهومی مترقی با ساختاری مشخص است که در آن نحوه دعوت دیگران به اسلام، توسعه مفاهیم اسلامی و آنچه از پیامبر دیده شده غیر از رفتاری است که از سوی گروهک داعش می بینیم.گروهک داعش با کشتارهایی که انجام داده، اثبات کرد که هیچ گاه به اسلام تعلق ندارد. ایران به لحاظ سیاسی از امنیت و یکپارچگی عراق حمایت می کندتجزیه عراق به ضرر کردها و بقیه مردم عراق و هم به ضرر کشورهای منطقه است. مسائل و درگیری های عراق، ایران نباید به جانبداری از یک طرف وارد شود اما در حمایت از روند سیاسی در عراق باید ایران پایبند باشد و بقیه کشورها را نیزبه احترام به روند سیاسی عراق و حق مردم عراق در سرنوشت خودشان دعوت کند.

اسلام، دین رحمت، رافت و گذشت و یکتاپرستی است و پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه بزرگوار شیعه همواره مومنان و مسلمانان را به گذشت و دوستی و برادری و برابری توصیه فرموده‌اند.دین مبین اسلام و فرهنگ غنی تشیع به طور قطع تنها راه نجات و سعادت بشریت است و از سوی دیگر جهان اسلام به عنوان اصلی‌ترین مانع در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی استکبار جهانی به شمار می‌آید.به همین دلیل کشورهای زورگوی غربی توطئه‌های بسیاری برای منحرف کردن مسلمانان و معرفی این دین الهی و رحمانی به عنوان یک فرهنگ خشن طراحی و اجرا کرده و می‌کنند. یکی از مهم‌ترین توطئه‌های کشورهای استکباری تشکیل و حمایت از گروهک‌های منحرف مانند تکفیری‌هاست تا به این شیوه بتوانند نگاه افکار عمومی به دین اسلام را منحرف کنند.بنابراین اگر با دقت به عملکرد گروهک‌های تروریستی و تکفیری نگاه کنیم، درمی‌یابیم که این گروهک‌ها به طور دقیق در همان مسیری حرکت می‌کنند که کشورهای زورگوی غربی طراحی کرده‌اند. در حال حاضر بحث شیعه و سنی مطرح نیست و تکفیری‌ها اساساً نه بویی از اسلام برده‌اند و نه انسانیت.

 

تحبیب قلوب بین المللی

تاکنون اقدامات سلفی‌ها در کشتار مردم بی‌گناه و فجایع خونبار آن، لطمات زیادی را به چهره اسلام و شخص نبی مکرم اسلام در اذهان جهانیان وارد کرده است و زمینه اسلام هراسی را در میان مردم کشورهای دور و نزدیک بوجود آورده است، لذا در تقابل با این قبیل اقدامات اولین گام در عرصه جهانی زمینه سازی برای تحبیب قلوب مردم جهان نسبت به رسول الله و دور کردن این اقدامات از اسلام است و این راهبرد اولین گام عملی در تقابل با سلفی‌ها است که برای تحقق تحبیب بین المللی تمامی فرق و مذاهب اسلامی در سراسر جهان می‌توانند همگام شوند «وَ ما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمینَ». (ای پیامبر). ما تو را فرستادیم تا رحمتى بر اهل عالم باشی.( سوره انبیاء، آیه 107 ) می‌تواند مبنای برنامه ریزی‌های نظری و عملی گردد تا وجود رحمانی پیامبر(ص) بیش از گذشته برای مردم جهان معرفی گردد.

بیان فضائل معنوی پیامبر اسلام و رفتارهای فردی و اجتماعی آن حضرت به‌ویژه در مواجه با دشمنان در غزوات و اهتمام ایشان به مسائل انسان دوستانه به جهانیان و همچنین زمینه سازی برای اجراء اقدامات سمبلویک همانند کمک‌های انسان دوستانه بین المللی به نام پیامبر اسلام به مردم محروم جهان و تأکید بر اتخاذ این اقدام در چارچوب آموزه‌های نبوی راهکار اساسی برای معرفی پیامبر اسلام هم بصورت منطقه‌ای و جهانی است اما قبل از آن ضرورت دارد زمینه‌های لازم را در درون جهان اسلام بوجود آورد.

الف- عرصه داخلی و جهان اسلام

هم اینک ظرفیت‌های زیادی در درون جهان اسلام وجود دارد که می‌تواند معارف پیامبر اسلام را هر چه بیشتر در میان مردم گسترش دهد و موجبات شکل گیری طرح‌های بزرگ در چارچوب معارف نبوی باشد که مهم‌ترین آن، ترویج فرهنگ قرآنی پیامبر عظیم الشان اسلام است. در قرآن کریم صد‌ها واژه عظیم در خصوص پیامبر عظیم الشأن در آیات مختلف آمده است که تعدادی از آن عبارتند از «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرً» (آیه 45 از سوره مبارکه الاحزاب) 1- سراج منیر، 2-بشیر 3- رحمه للعالمین 4-داعی الی الله، که هر کدام از این واژه‌گان دارای منابع بی‌‌‌نهایت از معارف الهیه است، لذا لازم است تا برای تبیین و گسترش این مفاهیم در جهان اسلام اقدامات علمی و معارفی صورت گیرد همچنین تلاش برای تحقق آیه شریفه «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا» (سوره الاحزاب آیه21) از طریق آموزه‌های اهل البیت علیهم السلام از جمله خطبه‌های امیرالمؤمنین(ع) و دیگر احادیث حضرات معصومین علیهم السلام به جهانیان،همچنین اهتمام بیش از پیش و همه جانبه به احیاء نام مبارک "رسول الله" در تمامی ابعاد اجتماعی و آموزشی جهان اسلام از زمره این اقدامات است. 

ب- عرصه بین المللی 

مقابله با سلفی‌های تکفیری و تلاش برای احیاء بیش از پیش نام رسول الله در تمامی لایه‌های بین المللی از سوی جهان اسلام است که می‌تواند زمینه ساز پیشگیری این ظلم بزرگ از جانب داعشی‌ها را بگیرد. تلاش برای انتشار معارف نبوی در سطح جهان و تمسک به آموزه‌های آن حضرت و التزام دولت‌های اسلامی به صیانت از مقدسات اسلامی بویژه از طریق سازمان‌های بین المللی از جمله این اقدامات می‌باشد.

راهکارهای تحقق:

تلاش نظام جمهوری در ارائه یک طرح جامع به سازمان کنفرانس اسلامی برای تدوین استراتژی احیاء نام و معارف محمدی در جهان اسلام و تشکیل گروه دوستی کشورهای مسلمان در سازمان ملل متحد بعنوان فراکسیون کشورهای اسلامی با نام مبارک پیامبر اسلام جهت ایجاد همگرائی در سازمان ملل متحد و زمینه سازی برای اقدامات صلح جویانه و کمک‌های انسان دوستانه در جهان با اسم مبارک پیامبر اسلام در تقابل با اقدامات داعشی‌ها  مهمترین راهکار مقابله با اقدامات گرو‌ه‌های تکفیری همچون داعش است.

 

نتیجه گیری

جهان اسلام درقبال صیانت از نام مبارک پیامبر اسلام در آزمون سخت‌تری نسبت به حوادث گذشته همچون چاپ کاریکاتورهای دانمارکی قرار گرفته است. لذا ضروریست تا با اهتمام ویژه نسبت به طرح‌های داخلی و بین المللی برای تحبیب قلوب جهانیان نسبت به پیامبر عظیم الشأن اسلام اقدام کرده و در این میان سیاستمداران و اندیشمندان جهان اسلام فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و مذهبی می‌بایست در چارچوب منافع جهان اسلام دفع خطر اقدامات داعش را در دستور کار خود قرار داده و بر این امر مهم اهتمام ورزندمدعیان حقوق‌بشر چرا سکوت کرده‌اند و سران کشورهای اسلامی و عرب که خود را سینه‌چاک اسلام می‌دانند چرا در سکوت فرو رفته‌اند. از زمان آغاز فعالیت داعشی‌ها تا امروز نه آنها علیه صهیونیست‌ها اقدام و حتی سخنی به زبان آورده‌اند و نه حکومت غاصب صهیونیست کمتر اقدام و موضعی علیه داعش اتخاذ کرده است آیا این هم‌ذات پنداری جز هماهنگی پشت پرده صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها و حامیان جهانی و منطقه‌ای آنها برای فشار بر اسلام و مقاومت اسلامی چیز دیگری را نشان می‌دهد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۰۹:۱۸
آقای جویا


جام جهانی فوتبال

آلمان و آرژانتین از ساعت 23 و 30 دقیقه یک‌شنبه در ورزشگاه ماراکانا در چارچوب فینال جام جهانی 2014  برزیل به مصاف یکدیگر رفتند.

نیمه اول این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه اول آرژانتین تیم برتر بود اما نتوانست از موقعیت‌های خود استفاده کند.

در نیمه دوم دو تیم بازی را با احتیاط دنبال کردند. 45 دقیقه دوم متعلق به آلمان بود و این تیم با عملکرد بهتر هافبک‌های خود موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه حریف خود ایجاد کرد.

در شروع وقت‌های اضافه آلمان همانند نیمه دوم تیم برتر زمین بود و آرژانتین تلاش می‌کرد روی ضد حملات روی دروازه حریف خود خطرساز شود.

شوت شورله از پشت محوطه هجده قدم را رومرو در اختیار گرفت.

در دقیقه 96 پالاسیو در موقعیتی تک به تک صاحب توپ شد که این بازیکن توپ را به راحتی هرچه تمام از دست داد.

در نیمه دوم وقت‌های اضافه آلمان بازهم بهتر از حریف خود بازی کرد در دقیقه 113 ارسال شورله با استپ سینه گوتزه و شوت سرضرب این بازیکن همراه شد تا آلمان یک بر صفر به پیروزی برسد.

در نهایت با همین گل آلمان یک بر صفر پیروز شد تا به عنوان قهرمانی جام جهانی 2014 برزیل برسد.

آلمان با ترکیب نویر، لام، بواتنگ، هوملس، هوودس، شواین‌اشتایگر، کرامر (31 شورله)، تونی کروس، توماس مولر، اوزیل و کلوزه(88 گوتزه) در زمین حاضر شد.

در تیم ملی آرژانتین هم رومرو، گارای، زابالتا، بیگلیا، پرز(86 گاگو)، هیگواین(77 پالاسیو) ، مسی، ماسکرانو، دمکلیس، روخو و لاوتزی (46 آگوئرو) به میدان رفتند.

در دیدار نیمه نهایی هلند با پیروزی 3 بر صفر مقابل برزیل به مقام سوم رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۹:۴۲
آقای جویا

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، ۳۲ سال قبل در دیدار با هیئتی از مقامات یک کشور خارجی در مورد رژیم صهیونیستی فرمود: "اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‏ریختند او را سیل می‏برد."

ر
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فارس، مقامات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در حالی مشغول چنگ و دندان نشان دادن علیه جمهوری اسلامی ایران هستند که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ۳۲ سال قبل موضعی را در مورد آنان اتخاذ نمود که به واسطه آن، صهیونیست‌ها و رژیم اشغالگر قدس تا همیشه خار و خفیف خواهند بود و داغ مذلت از پیشانی آنها پاک نخواهد شد.

امام راحل در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ و در دیدار با هیئتی از مقامات کشور سوریه سخنان مبسوطی را پیرامون وحدت مسلمین بیان فرمودند.

موضع تاریخی امام خمینی(ره) در رابطه با رژیم صهیونیستی در بخشی از همین سخنرانی بیان شد که آن را در ادامه می‌خوانید.


"... جوانهای ما در حال انقلاب و حالا هم باز تقاضا می‏کنند که ما دعا کنیم تا آنها شهید بشوند. این تحول بزرگی که به ارادۀ خدای تبارک و تعالی در این ملت پیدا شد موجب پیروزی آنها بر یک قدرت شیطانی بزرگ که پشتیبان او همۀ ابرقدرتها بودند گردید.

و این پیروزی از خدای تبارک و تعالی و عنایات خاصۀ او بود. و من امیدوارم که این اخلاق در ملت ما باقی بماند؛ و همۀ ملتها و مسلمین همین اخلاق را و همین سیره را داشته باشند تا عظمت صدر اسلام را بازیابند.

برای من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همۀ دوَل اسلامیّه و ملتهای اسلام می‏دانند که این درد چیست، می‏دانند که دستهای اجانب در بین است که اینها را متفرق از هم بکند، می‏بینند که با این تفرقه‏ها ضعف و نابودی نصیب آنها می‏شود، می‏بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده ـ که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‏ریختند او را سیل می‏برد ـ مع‏ذلک در مقابل او زبون هستند. معما این است که با اینکه اینها را می‏دانند ، چرا با علاج قطعی، که آن اتحاد و اتفاق است روی نمی‏آورند؟ چرا توطئه‏هایی که استعمارگرها برای تضعیف آنها به کار می‏برند، آنها توطئه‏ها را خنثی نمی‏کنند؟ آیا این معما چه وقت باید حل شود؟ و پیش کی باید حل بشود؟ این توطئه‏ها را کی باید خنثی کند غیر از دولتهای اسلام و ملتهای مسلمین؟ این معمایی است که شما اگر جوابی دارید و حل کردید این معما را به ما هم تذکر بدهید.

میل داشتم که این حقیقت را از شما بشنوم، و این حقیقتی است که ما هم بر او مطلع هستیم که هرچه ضعف در مسلمین و فساد در ممالک اسلامی است، از حکومتهاست. حکومتها به واسطۀ خودخواهی که دارند مع‏الأسف برای اجانب به طور نوکری عمل می‏کنند و برای ملت خودشان آقایی می‏کنند، و تمام مفاسد را همین نوکری و آقایی در ممالک مسلمین ایجاد کرده است؛ و راه حل همان است که شما گفتید، راه حل اینها به دست ملت است..."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۳ ، ۱۸:۴۷
آقای جویا

به گزارش ندای زاگرس:

شهردار بومی پاسخگوی نیازهای همشهریان ایلامی ما نیست /شورای اسلامی شهر ایلام با هیچ‌کسی عقد اخوت نبسته است

شورا شهر ایلام

به گزارش ندای زاگرس چند تن از اعضای محترم شورای شهر ایلام از جمله: مظفر میرزاد، حجت حسن‌زاده و حسین جوکار با بازدید از هفته‌نامه و پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس با نحوه عملکرد این رسانه آشنا و در یک نشست خبری در دفتر همین رسانه به سئوالات خبرنگار ندای زاگرس پاسخ دادند:
در ابتدا مظفر میرزاد در گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس در ایلام پیرامون ایجاد سازمان فرهنگی، رفاهی و تفریحی در شهر ایلام، اظهار کرد: پیش‌شرط احداث چنین سازمان‌هایی نیازمند جمعیت بالای 200 هزار نفر است.
وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت شهر ایلام بالای 170 هزار نفر است، یادآور شد: با این وضع درخواست یک سازمان فرهنگی، رفاهی و تفریحی از سازمان شهرداری‌های کل کشور شده، اما با ایجاد چنین سازمان یا معاونت فرهنگی، رفاهی و تفریحی در شهر ایلام مخالفت به عمل آمده است.
میرزاد ادامه داد: علت مخالفت سازمان شهرداری‌های کل کشور این موضوع اعلام‌شده که جمعیت شهر ایلام زیر 200 هزار نفر است و ایلام توانایی ایجاد چنین معاونت یا سازمان فرهنگی، رفاهی و تفریحی را ندارد.
وی تاکید کرد: البته شورای شهر ایلام در این راستا ساکت ننشسته و از شهردار درخواست کرده که چنین طرحی را برنامه‌ریزی و به شورای شهر برای بحث و بررسی بیشتر ارائه کند. که انتظار می رود به زودی این سازمان نیز شکل گردد.
رئیس شورای شهر ایلام با بیان اینکه امسال با یک سرمایه‌گذار در تهران برای ایجاد تله‌کابین در منطقه رفاهی، تفریحی دره ارغوان رایزنی کرده‌ایم، تصریح کرد: این سرمایه‌گذار در کشورهای خارجی فعالیت داشته و اخیرا نمونه کارهای تله‌کابین او را خود شهردار و معاون استاندار ایلام در کشور گرجستان بازدید کرده‌اند و این خبر خوش را به همشهریان عزیز ایلامی می دهم که به زودی این طرح در دره ارغوان اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و عدم توانایی اداره اجرائیات در حاشیه‌های شهر ایلام، بیان داشت: شهرداری در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز ضعیف عمل کرده است.
میرزاد اظهار کرد: به تازگی اعضای شورای اسلامی شهر ایلام دست به کارشده‌اند و با یک شرکتی به نام «انتظام» که وابسته به نیروی انتظامی و با پشتوانه قضایی است، در این زمینه رایزنی کرده‌اند.
این مسئول در ادامه گفت: شرکت انتظام دارای وجاهت قانونی بوده و همچنین مجهز به انواع سلاح و لباس فرم مشخص است و در واقع امورات اداره اجرائیات شهرداری ایلام در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام با بیان اینکه در حقیقت موضوع سکونت‌گاه‌های غیررسمی یک معضل بزرگ برای شهر ایلام به شمار می‌آیید، ادامه داد: مناطق حاشیه‌ای شهر ایلام مانند کارخانه نمک در چالیمار و آخر محله بانبرز از این نمونه‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام با بیان اینکه آیین‌نامه 2 هزار و 800 در این بناها رعایت نشده، ادامه داد: این ساخت و سازها بیشتر در زمین‌هایی که در واقع منابع ملی‌اند و وظیفه شهرداری هم نیست با این پدیده مبارزه کند بلکه وظیفه بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و همچنین اداره منابع طبیعی که با این پدیده شوم مبارزه کنند.
وی با بیان اینکه نوعی پدیده زمین‌خواری در شهر ایلام به وجود آمده، تاکید کرد: همه نهادها و سازمان‌ها در شهر ایلام باید به کمک شهرداری بی آیند تا این پدیده شوم از شهر ایلام رخت بر بندد.
میرزاد با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری باید با زیرساخت‌های شهری آشنا و در جریان پیشرفت‌های شهرسازی مناطق مختلف در سراسر کشور قرار گیرند، تصریح کرد: مشکلی که حقیقتا در شهر ایلام با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم این است که اگر مسئولی از شهرداری یا عضو شورای شهر به جایی برای استفاده کردن از تجربیات سایر مناطق مسافرت می‌کند متأسفانه در راه بازگشت جو بد رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه او در شهر حاکم می‌شود.
وی یادآور شد: اخیرا اعضای شورای اسلامی شهر ایلام به همایش شهرداری‌های کل کشور در کیش که شهرداری‌های کل کشور تمامی دستاوردهای خود را در قالب یک نمایشگاه به معرض دید گذاشته بودند مسافرت کردند و اعضای شورای شهر ایلام با دیدن این نمایشگاه تجربه‌های خوبی در زمینه مسائل شهری کسب کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اظهار داشت: اعضای شورای شهر ایلام حتی به کشورهای خارجی نیز دعوت‌شده‌اند، اما به دلایلی که گفته شد؛ دعوت آن‌ها را رد کردیم، چرا که؟ ترسیدیم پس از بازگشت عده‌ای نادان هزاران حرف و حدیث پشت سر اعضای شورای اسلامی شهر ایلام راه بی اندازند و این یک واقعیت بزرگ است که در شهرمان وجود دارد.
وی افزود: در زمینه بازیافت زباله، شهر ایلام دچار مشکل است و در این رابطه از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه دعوت گرفتیم و این دوستان و همکاران نیز به دعوت ما لبیک گفتند: و به شهر ایلام آمدند و تمام تجربیات خود را در این زمینه در اختیار ما قرار گذاشتند.
*شهردار بومی پاسخگوی نیازهای همشهریان ایلامی ما نیست
میرزاد با بیان اینکه به نظر بنده شهردار بومی پاسخگوی نیازهای همشهریان ایلامی ما نیست و باید از نیروی غیربومی استفاده کنیم، ادامه داد: در همان ابتدای آغاز به کار شورای شهر ایلام با مهندس فخری شهردار اسبق کرمانشاه رایزنی‌هایی برای سکان‌داری شهرداری ایلام انجام دادیم اما متأسفانه در شورای شهر رأی لازم را کسب نکرد و هم اکنون که خواستند از تجارب ایشان استفاده کنند، شهردار کنونی با چهار رأی باقی ماند.
*بار دیگر واقعیت تلخ قبیله گرایی باعث شد شورای شهر درست عمل نکند
وی با بیان اینکه طرح سئوال از شهردار حق طبیعی شورای شهر است، تاکید کرد: اخیرا از شهردار کنونی شهر ایلام به خاطر عملکرد ضعیفشان در چند ماه گذشته از سوی شورای شهر طرح سئوال شد اما باز واقعیت تلخ قبیله گرایی دخالت کرد و باعث شد شورای شهر نتواند درست تصمیم بگیرد.
میرزاد تصریح کرد: به جای اینکه شورای شهر مورد تشویق قرار گیرد، مورد تهمت و افترا برخی اشخاص نادان قرار گرفت و در بعضی مواقع عنوان شد که اعضای شورا خواسته شخصی دارند درحالی‌که هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر ایلام کوچک‌ترین خواسته شخصی از شهردار را نداشته و نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه هر شورای شهر دیگر هم روی کار بی آیید وضعیت در شهر ایلام همچنان همین خواهد بود، بیان داشت: خواسته ما از رسانه‌های استان این است که قبل از انجام دادن هر فعالیتی ابتدا به سراغ مسئولین و متصدیان شهر بی آیند.
رئیس شورای شهر ایلام اظهار کرد: در جلسه‌ای که به عنوان طرح ضیافت ماه مبارک رمضان با سازمان صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برگزار شد قرار گردید، که از طریق اصناف و اتحادیه‌ها اقلامی همچون مرغ، برنج و 8 قلم کالای مصرفی دیگر ویژه این ماه مبارک‍‍ از طریق اصناف در اختیار فروشگاه‌هایی در شهر قرار گیرد که در اختیار مردم قرار دهند.
وی در پایان افزود: بیشتر مراجعات مردم به شورای شهر بابت اشتغال است و بحث اشتغال متأسفانه دامن‌گیر مردم شده است.
*شورای اسلامی شهر ایلام با هیچ‌کسی عقد اخوت نبسته است
حجت حسن‌زاده در ادامه گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس با اشاره به مطرح‌شدن بحث استیضاح اخیر شهردار در شورای شهر ایلام، اظهار کرد: در پی نارضایتی شهروندان ایلامی از برخی از کارکنان شهرداری و راکد ماندن خیلی از پروژه‌های شهری چند مدت پیش استیضاح شهردار ایلام در شورای شهر مطرح شد.
این عضو شورای شهر ادامه داد: عدم رسیدگی به وضعیت فضای سبز شهری، معابر داخل شهر ، عدم پاک‌سازی پارکینگ شهرداری و شکایات مردمی را از دلایلی عنوان کرد. که اعضای شورای طرح استیضاح شهردار را در صحن شورا بیان کردند.
حسن‌زاده با بیان اینکه عدم صداقت در ارائه مدرک تحصیلی، تقلیل بروکراسی اداری و تکریم ارباب‌رجوع را از دیگر دلایل طرح استیضاح اعلام و عنوان کرد: عدم ارائه برنامه زمان‌بندی جهت افق 4 ساله کاری شهرداری و به‌کارگیری افراد خارج از ساختمان دیگر دلایلی بودند که زمینه استیضاح شهردار را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: چند مدت پیش طرح سؤال 7 نفر از اعضای شورای شهر در یک فرجه 10 روزه مطرح شد ولی به دلیل قانع نشدن اعضا طرح استیضاح مطرح و سخنان موافقان و مخالفان استیضاح و شهردار شنیده شد.
عضو شورای اسلامی شهر ایلام ادامه داد: در جلسه استیضاح 7 نفر موافق استیضاح و 4 نفر مخالف استیضاح بودند و چون برای برکناری شهردار به آرای دو سوم یعنی 8 نفر از اعضا نیاز است، لذا منصورپور به عنوان شهردار ایلام ابقا شد که این مسئله می‌تواند تلنگری برای شهرداری ایلام باشد.وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر اسلامی ایلام با هیچ‌کسی عقد اخوت نبسته‌ایم، تاکید کرد: اعضا شورا منتخبان مردم هستند و بایستی به دور از هرگونه لابی گری و فشارهای احتمالی به وظایف قانونی خود عمل نمایند و خواسته‌های مردم را در شهر عملیاتی کنند.
حسن‌زاده با بیان اینکه طی یک فراخوان نزدیک 17 گزینه برای تصدی شهرداری ایلام وجود داشت و پس از یک سری مراحل در نهایت اعضای شورای شهر به حبیب‌الله منصورپور رسیدند، تصریح کرد: روزی که آقای میرزاد در سالن حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس معرف ایشان بود، اظهار کردن: تا زمانی حمایت از آقای شهردار می‌کنیم که نسبت به برنامه‌هایی که ارائه داده است پایبند باشد.
این مسئول در ادامه بیان داشت: به مناسبت‌های مختلف اعضای شورای شهر ایلام مصوبات، مختلفی را مثل، تخفیف در پرداخت عوارض و صدور پروانه کار را در نظر می‌گیرد.
حسین جوکار نیز در پایان اضافه کرد: در زمینه خدمات شهری اقدامات خوبی را برای شهر ایلام در دست اقدام داریم که به زودی آن‌ها را به مرحله اجرای در خواهیم آورد.
انتهای پیام/

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۳ ، ۱۶:۵۸
آقای جویا

ظهر امروز صورت گرفت؛

بازدید استاندار ایلام از هفته‌نامه و پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس

استاندار ایلام

استاندار ایلام ظهر امروز به همراه شماری از مسئولان استانی در حوزه سیاسی و فرهنگی از هفته‌نامه و پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس بازدید کرد.

به گزارش ندای زاگرس از ایلام، محمدرضا مروارید استاندار ایلام به همراه مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل روابط عمومی استانداری از هفته‌نامه و پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس در استان ایلام بازدید کرد.
در این بازدید استاندار ایلام به همراه هیئت همراه از بخش‌های مختلف تهیه، تنظیم و ارسال خبر در ندای زاگرس بازدید کرد و در جریان نحوه تنظیم و ارسال خبر در این رسانه قرار گرفت..
در این دیدار صاحب امتیاز هفته‌نامه و مسئول پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس گزارشی از عملکرد این رسانه را ارائه کرد.
سید خلیل سجادی اسدآبادی اظهار داشت: این دفتر در استان ایلام روزانه با تولید اخبار در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حوادث و ...  بخش عمده‌ای از اطلاعات را به مخاطبین خود را ارائه دهد.
وی با اشاره به کسب عنوان‌های و رتبه‌های کسب‌شده در جشنواره‌های کشوری و منطقه‌ای توسط این رسانه پرداخت و ادامه داد: هفته‌نامه و پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس در ایلام توانسته طی سال جاری چند عنوان برتر کشوری و منطقه‌ای را در جشنواره‌های رسانه‌ای کسب کند.

صاحب امتیاز هفته‌نامه ندای زاگرس در ادامه با مطرح کردن مشکلات رسانه‌های محلی، تاکید کرد: حمایت مسئولین در این راستا لازم و ضروری است که نشریات و پایگاه‌های خبری تحلیلی استان ایلام بتوانند در راستای جنگ نرم به خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع فرهنگی گام‌های ویژه‌ای بردارند.

در ادامه توسط سردبیر این هفته‌نامه و پایگاه خبری تحلیلی نورالله جویا از استاندار محترم ایلام سئوالاتی در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تحریم، اشتغال، بیکاری جوانان در استان، حوزه سرمایه‌گذاری در استان ایلام، حوزه سلامت، اعتبارات عمرانی و زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی شد که مشروح آن متعاقبا به اطلاع شما خواهد رسید.

انتهای پیام/ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۳ ، ۱۵:۴۲
آقای جویا

امام جمعه

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در جوار ضریح منور رضوی اظهار کرد: امروز مصادف است با روز پذیرش ولایتعهدی امام رضا (ع) که در واقع روز شهادت ایشان محسوب می‌شود.

وی افزود: رنجی که امام رضا (ع) در روز ولایتعهدیشان کشیده‌اند از رنجی که در روز شهادتشان کشیدند بیشتر بود.

امام جمعه مشهد ابراز داشت: جایی که دشمن با فتنه وارد می‌شود به مراتب کوبنده‌تر از جایی است که با سرکوب وارد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دیدار دو روز گذشته مقام معظم رهبری با اساتید دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: رهبری در این دیدار فرمودند‌ «برخی در خصوص استفاده از کلمه دشمن حساسیت دارند غفلت از دشمن بیرونی خطای عظیم است».

خطیب نماز جمعه مشهد گفت:‌ دشمن در حال توطئه می‌آید و اینکه بنا باشد ما فضا را برای دشمن آماده و زمینه‌ها را فراهم کنیم اگر نگویم ناجوانمردی است غفلت بزرگی است.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: ناهنجاری فرهنگی، بی‌بند و باری، بی‌حجابی و بی‌عفتی زمینه ورود دشمن به کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:‌ اخیرا در یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور که پسوند اسلامی هم دارد که ای کاش پسوند اسلامی را برمی‌داشتند مسئول حراست این دانشگاه طی بخشنامه‌ای به تمام حراست‌های شعبه‌های دانشگاه اعلام کرده که حق اعتراض به استاد و دانشجوی بی‌حجاب را ندارند.

امام جمعه مشهد اذعان کرد: درست است که دانشگاه آزاد است اما دانشگاه آزاد در بی‌دینی و لامذهبی که نیست.

وی بی‌حجابی را یک ناهنجاری اجتماعی دانست و با طرح این پرسش که آیا حراست دانشگاه در مقابل بی‌حجابی مسئولیتی ندارد، اظهار داشت: دانشگاهی که یک میلیون دانشجو دارد اگر جولانگاه بی‌حجابی شود آیا این جز این است که یک راه برای دشمن باز و یک فضای آکادمیک را جلوی دشمن بگذاریم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۳ ، ۱۷:۳۶
آقای جویا


امام جمعه موقت ایلام:

روحیه جهاد گرایانه مسئولین فلسطین در برابر کفر و استکبار از بین رفته است

صفرلکی

امام جمعه موقت ایلام بابیان اینکه روحیه جهاد گرایانه مسئولین فلسطین در برابر کفر و استکبار از بین رفته است، گفت: قدر سیاست های پیامبر گونه امام راحل(ره)و مقام معظم رهبری را بدانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای زاگرس حجت السلام شمس الله صفرلکی در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با بیان اینکه خودم و شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم، اظهار کرد: آنچه که در ماه مبارک رمضان در مورد تقوا به ما توصیه و سفارش کرده اند و ما نیز مامور به انجام دادن آن هستیم. تقوای گویشی است.

ایشان در ادامه افزود: تقوای گویشی به معنای پرداختن به بحث موارد حرام، مثل: غیبت، تهمت و چیزهای دیگر نیست، بلکه تقوای گویشی به معنای احتیاط در موارد هلال و مباح است.

امام جمعه موقت ایلام ادامه داد: اگرقرآن کریم در ماه مبارک رمضان با تامل و تدبیر خوانده شود، باعث ارتقا روح و جان انسان می شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به دو آیه 56 سوره مبارکه ذاریات و آیه 9 سوره مبارکه اعراف، بیان داشت: آیه 56 سوره مبارکه ذاریات در حزب یک جز بیست و هفت قرآن مجید قرار دارد که می فرماید: «و من جنّ و انس را نیافریدم مگر برای اینکه مرا (به یکتایی) پرستش کنند»، آیه 9 سوره مبارکه اعراف در حزب سه جز هفت قرآن مجید قرار دارد که می فرماید:« و آنان که در آن میزان سبک وزن بودند (یعنی بی ایمان و بد عملند) آنان کسانی هستند که به حقیقت به خود زیان رسانیده‌اند چون به آیات ما ستم می‌کردند».

حجت السلام صفرلکی در ادامه با اشاره به آیه مهم و تامل برانگیز 179 سوره مبارکه اعراب، تصریح کرد: این آیه مبارکه می فرماید: « و محققا بسیاری از جن و انس را برای جهنم آفریدیم، چه آنکه آنها را دلهایی است بی‌ادراک و معرفت، و دیده‌هایی بی‌نور و بصیرت، و گوشهایی ناشنوای حقیقت، آنها مانند چهارپایانند بلکه بسی گمراه‌ترند، آنها همان مردمی هستند که غافل‌اند».

وی با مطرح کردن این سئوال که چرا عده ای راه جهنم را طی می کنند، خطر نشان کرد: آنان از سه ویژگی عرفان، قلب و عقل استفاده نمی کنند و به همین علت مسیر جهنم را طی می کنند.

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه بسیاری از قضایای کنونی عالم دیدن آنها برای ما ملت سراسرمسلمان ایران مایه عبرت و تفکر است، اظهار داشت: فراموش نکنید طنین دلنواز و دلنشین قرآن برای گوش ماست و باید زمانی که قرآن تلاوت می شود به آن گوش فرا دهیم تا هجوم حمله شیطان در امان باشیم.

وی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است، اضافه کرد: بعضی انسانهایی هستند که استعداد را به فعلیت نرسانیده و حیوان گویا می باشند، چراکه حیوان گویا حرف او تنها در نطق است. یعنی گاهی مواقع برخی از انسانها مقام آنها از حیوانات نیز پایین تر می آیید.

حجت السلام صفرلکی با اشاره به اینکه هر حیوانی تنها یک ویژگی خاصی دارد، ادامه داد: برخی انسانها به این علت گاهی اوقات درجه آنها حتی از حیوانات پایین تر می آیید که چند وی‍ژگی و روحیه همانند: حریص بودن، طمع داشتن وسایر را دارند.

امام جمعه موقت ایلام در ابتدای خطبه های دوم نماز جمعه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص)در خطبه های شعبانیه فرمودند: «برای شما در ماه مبارک رمضان ارسال دعوت نامه شده است و شما میهمان هستید»، تاکیدکرد: انسانها نسبت به خداوند متعال چند گروه اند:«کسانی که با او دوست هستند، کسانی که ضعیف اند و عده که در طول سال به نوعی گناهی را مرتکب شده اند».

وی یادآورشد: میزبان نمی تواند در این ضیافت بزرگ کسی را نبخشد، چرا که؟ اولین حرف او در قرآن کریم شروع می شود«به نام خداوند بخشنده مهربان».

حجت السلام صفرلکی با اشاره فرا رسیدن سالروز وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه(س)همسر و یار با وفاوی پیامبر اکرم(ص)، گفت: این زن بزرگ هرآنچه که داشت را در راه اسلام داد و به تعبیر بنده چندان در راه شناخت او به جهان اسلام فعالیت خاصی صورت نگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز مالیات و مهم دانستن این امر برای پیشبرد یک مملکت اسلامی، بیان داشت: به عقیده بنده نظام مالیاتی کشورمان دو مشکل عمده دارد. یکی اطلاع رسانی است و دیگری ناعدالتی در دریافتی برخی از گرفتن مالیات هاست.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به فعالیت های اخیر گروهک تروریستی داعش در منطقه به خصوص عراق، تصریح کرد: به اعتقاد بنده استعمار، وهابیت عربستان صعودی و سایر جریانهای دیگر که به حمایت از اینگونه گروهک های ترویستی برای به جان هم انداختن مسلمانان و ناامن کردن خاورمیانه استفاده می کنند بیش تر از این صحبت ها فعالیت کرده اند.

این مسئول با بیان اینکه توطئه دشمنان مسلمانان این است که هر مسئله ای را با مهدویت و آخر زمان گره بزنند، تاکید کرد: چرا؟ کسی هم اکنون به فکر فلسطین اشغالی نیست.

حجت السلام صفرلکی با انتقاد شدید از مسئولین فلسطین، اظهار کرد: چرا؟ هر زمانی که مسئولین فلسطین دچار مشکل می شوند به ایران پناه می آورند و ایران را برادر و دوست خطاب می کنند اما در جریان شهادت دوتن از نوجوانان فلسطینی به دست نظامیان رژیم جعلی صهیونیست آنها با پرچم گروهک تروریستی داعش دفن می کنند.

وی با بیان اینکه روحیه جهاد گرایانه مسئولین فلسطین در برابر کفر و استکبار فرو پاشیده و از بین رفته است، افزود: جای این سئوال باقی است که چرا ؟ آقای خالد مشعل به تکفیری های جنایت کار کمک می کند.

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه باید قدر سیاست های پیامبر گونه امام راحل(ره)و مقام معظم رهبری را بدانیم، ادامه داد: همه باید دست در دست دهیم و اتحادمان را دو چندان و از تفرقه پرهیز کنیم و در مقابل زیادخواهی های نظام سلطه بی ایستیم و با حرکت در سمت و سوی فرمایشات مقام معظم رهبری قله های پیشرفت کشور را یکی،یکی طی کنیم.

انتهای پیام/

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۳ ، ۱۷:۳۲
آقای جویا