پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جویاآنلاین از شاهین‌شهر روز شنبه ۲۸ مردادماه ۱۳۹۶ آخرین جلسه شورای اسلامی دوره چهارم شهر شاهین‌شهر در ساختمان نگارستان با حضور همه اعضاء (حجت السلام روح‌الله بیدرام، حمیدرضا مقدسی، علی ضامن مسعودی، علیرضا جهانگیری، نرگس السادت موسوی، حیدر علی عارفیان، علی صالحی، حسین ابراهیمی ناغانی، اسماعیل فرهادی، پیمان شکرزاده و پرویز عظیمی) برگزار شد.

همانظور قبلاً در خبرها نیز گفته شد منتخبین دوره‌ی پنجم شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر (اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری، سجاد قهرمانی فرد، پرستو جهانگیری، علی فتحی، حسین ابراهیمی ناغانی، علیرضا جهانگیری) پس از دو ماه بحث و تبادل‌نظر فراوان پیرامون کاندیداهایی که تاکنون رزومه علمی – اجرائی خود را برای شهردار شدن در شهر شاهین‌شهر داده و یا در صحن شورای اسلامی شهر برنامه‌های خود را مطرح نموده‌اند؛ با اجماع قاطع و صرفاً به ترتیب حروف الفبا، از افراد زیر جهت مرحله دوم سنجش و داوری و ارائه برنامه‌های تکمیلی خود، در جلسات آتی شورا دعوت به عمل آمد.

  1. حسین ابراهیمی ناغانی
  2. حسین امیری
  3. محمود بخشی
  4. عیسی بهمنی
  5. علیرضا پرهام
  6. رحیم جافری
  7. حسن کریمیان
  8. محمود کیانی
  9. حمیدرضا مقدسی
  • مسعود منتظری

با توجه به اینکه پایگاه خبری جویاآنلاین در گفت‌وگو با برخی از اعضای شورای جدید شهر شاهین‌شهر در مورد آخرین تصمیم‌های صورت گرفته درباره انتخاب شهردار رایزنی‌های گسترده‌ای انجام داده است. ظاهراً شهردار جدید شاهین‌شهر این هفته و طی امروز و فردا مشخص و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

اما یکی از کاندیداهای شهرداری شاهین‌شهر در گفت‌وگو با همین پایگاه خبری اظهار کرد: شرایط حاکم بر شورای جدید شاهین‌شهر تا حدودی نشان می‌دهد که برخی از اعضای جدید دوره پنجم به دنبال شهرداری که دارای برنامه و سابقه‌ی اجرایی خوب باشد و به مردم خدمت کند نیستند بلکه متأسفانه و شاید خوشبختانه به دنبال مسائل و منافع خویش هستند که این صدمه جبران‌ناپذیری به شهر خواهد زد به همین دلیل احساس می‌کنم یک شهروند باشم تا یک شهردار بهتر است.

وی با بیان اینکه زد و بندها و لابی‌گرهای سیاسی غیر کارشناسی و غیر دلسوزانه به شهر آسیب می‌زند، افزود: می‌خواهم از ادامه کاندیداتوری و رقابت برای شهرداری شاهین‌شهر از میان نامزدهای نهایی مطرح‌شده انصراف دهم تا شاید سایرین بتوانند با وضعیت فعلی کنار آمده و در حاشیه مسائل هم به مردم خدمت کنند و هم منافع برخی از اعضای جدید شورا را محقق سازند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۰
آقای جویا

نماینده مردم شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در گُرگاب می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای تولید ثروت و شغل باشد، گفت: با توجه به منابع و زمین‌های غنی که در این شهر وجود دارد مقدمات سرمایه‌گذاری را به وجود آورده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری جویاآنلاین از شهرستان شاهین‌شهر و میمه حسینعلی حاجی دلیگانی امروز جمعه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۶ در ابتدای آئین اولین نماز عبادی و سیاسی جمعه در شهر ایثار و شهادت گُرگاب اظهار کرد: هر محوری از مسائل مختلف جامعه مانند عمرانی، فرهنگی و غیره نیازمند یک رهبر یا فرمانده است که در شهر گُرگاب خلأ نبود یک رهبر برای فعالیت‌های مذهبی بخصوص نماز جمعه احساس می‌شد.

وی افزود: با تلاش‌ها و رایزنی‌هایی که با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان صورت گرفت خلأ نبود امام‌جمعه و برگزاری نماز جمعه در شهر شهیدپرور گُرگاب پر شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس با یادآوری این موضوع که شهر گُرگاب هم دارای فرصت‌ها خوب و هم دارای برخی مشکلاتی است که آن را تهدید می‌کند، تصریح کرد: باید مسؤولان و متولیان امر به مسائل فرهنگی و اجتماعی و همچنین به مهاجرت اقشار مختلف مردم به شهر گرگاب توجه زیادی داشته باشند. تا شاهد اتفاق خاصی در حوزه‌های یاد شده از جمله عفاف و حجاب و فرهنگ و تهاجمات غربی نباشیم.

وی با بیان اینکه هر کدام از شهروندان که در این شهر زندگی می‌کنند در قبال آن‌یک وظیفه و تکلیفی را بر عهده دارند که بایستی به آن جامعه عمل بپوشانند، گفت: در شهر گُرگاب ظرفیت‌های خوب پنهان‌شده است که سرمایه گذران می‌توانند با سرمایه‌گذاری بر روی این ظرفیت‌ها زمینه اشتغال برای جوانان و حتی تولید ملی برای جامعه را فراهم سازند.

حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در گُرگاب می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای تولید ثروت و شغل باشد، ادامه داد: با توجه به منابع و زمین‌های غنی که در این شهر وجود دارد مقدمات سرمایه‌گذاری را به وجود آورده‌ایم و هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در گُرگاب سرمایه‌گذاری کند تا هرجایی که امکان‌پذیر باشد از او حمایت خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: اگر تولید ثروت و شغل نکنیم و هر خانواده‌ای نتواند درآمد کافی داشته باشد بدون شکل این معضل آغازگر مشکلات بعدی از جمله فرهنگی و اقتصادی در جامعه خواهد شد کما اینکه این اتفاق افتاده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس از مردم شهر گُرگاب خواست که نماز جمعه و دستاوردهای آن را حفظ کنند و گفت: با حضور منظم و فعالانه در نماز جمعه افراد می‌توانند توشه معنوی برای یک هفته را دریافت کنند و زندگی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۵۰
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری جویاآنلاین، علیرضا بصیری جزی فرماندار آزاده شهرستان شاهین‌شهر و میمه طی پیامی ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته است.

وی در ابتدای این پیام آورده است که ۲۶ مردادماه روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و یادآور ایامی است پر از شور و شادی و معطر است به عطر حضور دوباره عزیزانی که بوی شهیدان را با خود داشتند.

این روز یادآور بازگشت غرور آفرین مردان و زنان آزاده‌ای است که پس از تحمل سال‌ها شکنجه و دوری از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‌ها ایرانی پایان دادند. در این روز، شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزاد مردان به بار نشست و سال‌های نگرانی و شوق دیدار به پایان رسید و وعده الهی تحقق یافت؛ (و بشر الصابرین)

بی‌تردید این روز پرثمر بازتاب مقاومت آزادگان ما در سیاه‌چال‌های رژیم صدام و دلاوری‌های رزمندگان اسلام است که برای همیشه چون شهدی شیرین در کام ملت ایران باقی است و همچون ذخیره‌ای از معنویت و اقتدار در دل دشمنان هراس می‌افکند.

نه‌تنها استقامت آزادگان در اردوگاه‌های دژخیمانه رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده‌های این عزیزان ستودنی است. اینان اگر چه در بازگشت از اسارت، مقتدا و امام خویش را ندیدند، اما با نایب بر حق وی میعادی همیشگی بستند و بر عهد خویش با خون شهیدان پایبند ماندند.

آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان‌ساز اسلام و سیره ائمه اطهار (ع) و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه‌ساز حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بودند و با تأسی از صبر و استقامت زندانی بغداد حضرت امام موسی بن جعفر (ع) توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

بی‌شک سال‌ها محرومیت این سرو قامتان تاریخ باعث شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز موفقیت گام بردارند و الگو، اسوه و افتخار میهن خویش باشند. این‌جانب ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی و ادای احترام به روح مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام و ایثارگران، طول عمر رهبر فرزانه انقلاب (مدظله‌العالی) را از درگاه حق‌تعالی مسألت می‌نمایم.

اطمینان دارم ایران اسلامی با سرمایه ایثار، جهاد و شهادت همچنان در مسیر اعتلای خویش در کمال امنیت، آرامش و عزت به‌پیش خواهد رفت و ضمن قطع چنگال طمع مستکبران، به الگو و نماد موفقی برای تمامی نیک اندیشان و آزادیخواهان جهان تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۷
آقای جویا

سیرک بدون حیوانات یک حرکت فرهنگی بزرگ در کشور است/مردم شاهین‌شهر قدردان فعالیت‌های هنری اند/مسؤولان با مجموعه‌های هنری فاقد مجوز برخورد کنند

به گزارش پایگاه خبری جویاآنلاین از شاهین‌شهر اصفهان، بهداد سلطانیان مدیر سیرک امپراتور(بدون حیوانات) شب گذشته در تالار شیخ بهائی در گفت‌وگو با اصحاب رسانه و جراید از جمله خبرگزاری ایسنا، پایگاه خبری شاهین پرس و روزنامه‌های اصفهان امروز و زیبا اظهار کرد: سیرک بدون حیوانات از سال ۹۲ به بعد با توجه به فتوای مراجع و تصویب مجلس شورای اسلامی در خصوص حرام اعلام کردن حیوان آزاری در سیرک‌ها آغاز به کارکرد.

وی با تأکید بر اینکه سیرک فارغ از هر نوع حیوانی یک حرکت فرهنگی بزرگ در کشور است، ادامه داد: نخستین تجربه ما، سیرک با حیوانات بود که بعد از فجایع رخ‌داده در آن و حضور ۳۰ قلاده شیر در یک قفس، اقداماتی برای حذف حیوانات در سیرک‌ها انجام دادم.

بنیان‌گذار سیرک بدون حیوانات در ایران عنوان کرد: این سیرک با همکاری قهرمان جهان و هنرمندان و ورزشکاران در رشته‌های مختلف با هدف حفاظت از حیوانات و نشان دادن اینکه سیرک بدون حیوان نیز می‌تواند سرگرم‌کننده و مفرح باشد، ایجادشده است.

سلطانیان تصریح کرد: در سیرک‌های مختلف با بریدن دندان شیرها و پاشیدن اسپری به چشم‌های خرس‌ها و گرسنه نگه‌داشتن حیوانات به آن‌ها آموزش می‌دهند.

وی بیان داشت: مردم باید با در نظر قرار دادن اینکه امکان انتقال بیماری از طریق حیوانات سیرک به انسان‌ها وجود دارد، به این برنامه‌ها بروند.

مدیر سیرک امپراطور گفت: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست قول داد سیرک‌ها بدون حیوانات به اجرای برنامه بپردازند تا این فرهنگ غلط مانند دیگر کشورهای دنیا از ایران نیز خارج شود.

وی با بیان اینکه مجموعه سیرک امپراتور ۱۶ نفر هنرمند می‌باشد که بیش از سه سال که در ۵۶ شهر کشور نمایش اجرا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این سیرک برنامه‌های از جمله پرواز در چادر سیرک، آتش‌بازی توسط سلطان آتش‌بازی دنیا، دلقک کمدی کوتوله، شعبده‌بازی، ژانگولر، آکروباد، قرقره مرگ، گلوی آهنین، چشم سوم و دیگر برنامه‌ای متنوع نیز اجرا خواهد شد.

سلطانیان و با اینکه نزدیک به ۸ سیرک در کشور دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و نزدیک به ۱۰ سیرک غیرقانونی نیز وجود دارد که فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف مهم سیرک بدون حیوانات جلوگیری از ورود کارگران خارجی به داخل سیرک‌های کشور جهت واکسینه و استاندارسازی این مجموعه‌های هنری است.

وی با بیان اینکه سیرک امپراتور دارای ۳ گروه هنری است، افزود: از مسؤولان کشور انتظار داریم که از این مجموعه های دارای مجوز کاملاً حمایت بکنند.

مدیر سیرک امپراطور با تأکید بر اینکه مردم هنرمند و با سواد شاهین‌شهر قدردان و پشتیبان فعالیت‌های هنری ما بودند، گفت: از مسئولان این انتظار را داریم که با سیرک‌ها و مجموعه‌های هنری بدون مجوز به شدت برخورد کنند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۰۳
آقای جویا

همایش تجلیل از خبرنگاران و نویسندگان با حضور مسؤولین شاهین‌شهر و میمه صورت گرفت

به گزارش پایگاه خبری جویاآنلاین از شاهین‌شهر، ظهر امروز همایش تجلیل از زحمات خبرنگاران، نویسندگان و شاعران با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شاهین‌شهر و میمه، شهردار، مدیرعامل سازمان فرهنگی و رفاهی ، رییس و اعضای شورا شهر شاهین‌شهر و سایر مسؤولان شهرستان شاهین‌شهر و میمه  در تالار شیخ بهائی این شهر برگزار شد.

حسین امیری شهردار شاهین‌شهر در این مراسم گفت: رویکرد ما در شهرداری و شورای اسلامی شهر یک رویکرد فرهنگی – هنری است و ما نیز همواره سعی و تلاش نموده‌ایم با زبان فرهنگ و هنر با شهروندان ارتباط برقرار نماییم چراکه اعتقاد داریم این دو عامل می‌تواند اثر ماندگار و مطلوبی از خود برجای گذارد.

وی در ادامه افزود: نقشی که اصحاب رسانه و هنر در رشته‌های مختلف در جامعه از خود باقی می‌گذارند یک نقش اثر گزار و بی‌بدیلی است که بر هیچ‌کس پوشیده نیست، زیرا  هم دامنه فراگیر و هم تأثیر گزاری والایی بر ذهن، فکر و اندیشه همه مردم دارد.

شهردار شاهین‌شهر ضمن تسلیت شهادت مدافع حرم، پاسدار شهید محسن حججی گفت: تأثیر و اثری که از شهادت این شهید والامقام توسط گروهک تکفیری داعش در فضای رسانه‌ای جهان منتشر گردید نشان از صلابت و ایستادگی مردان خداست که نقش بسیار زیادی در وحدت و همبستگی افکار عمومی در کشورمان ایجاد نموده است.

وی اظهار داشت: اصحاب رسانه و جراید با قلم خود می‌توانند افکار مردم را تغییر داده، بنابراین به‌جاست با در دست داشتن این ابزار مهم و رسالت خطیر خود نقش اطلاع‌رسانی را به نحو احسن به‌دوراز حب و بغض‌ها و گرایش‌های سیاسی انجام داده تا در توسعه و آبادانی شهر خود سهم به سزایی داشته باشند.

وی با اشاره به تعامل بیش‌ازپیش شهرداری و اصحاب رسانه گفت: سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین‌شهر نیز حمایت و تعامل خوبی با اهل رسانه و قلم داشته و ما نیز در شهرداری در حد توان و اقتضای خود حمایت‌های لازم را از آنان داریم و امیدواریم در این راستا ارتباط متقابل مستحکم‌تری بین مجموعه مدیریت شهری و اصحاب رسانه بیش‌ازپیش برقرار گردد.

وی تأکید کرد: ما با دارا بودن فرهنگسراهای مختلف در سطح شهر آمادگی داریم مکانی را برای اهل رسانه تحت عنوان خانه خبر یا خانه روزنامه‌نگاران تأسیس نماییم تا آنان برنامه‌های خود را به‌صورت تخصصی دنبال نمایند.

شهردار شاهین‌شهر با اشاره به اینکه داشتن تخصص علم خبرنگاری، آشنایی به علوم ارتباطات از مباحث مهم در رسانه است گفت: از اهل رسانه و هنر توقع داریم صرفاً واقعیت‌ها را بیان نموده و از سیاه نمایی‌ها پرهیز نمایند زیرا اخبار کذب و اخبار تخریبی به مردم، پیشرفت شهر و در نهایت به خود اصحاب رسانه آسیب‌های جدی می‌رساند.

وی تصریح نمود: امیدواریم همه ما تعهد و مسؤولیت پذیری و وفاداری خود را به‌نظام، کشور و شهرمان ایفاء نموده و جدای از اختلاف‌نظرها و سلیقه‌ها همه در یک راستا حرکت نماییم تا وحدت و یکپارچگی حفظ گردد.

* عملکرد واقعی اصحاب رسانه و هنر به رشد و اعتلای مجموعه مدیریت شهری کمک می‌کند

حسین ابراهیمی ناغانی عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر نیز در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت عروج ملکوتی پاسدار و مدافع حریم زینب (س) شهید محسن حججی گفت: نقش مهم رسانه در عرصه‌های مختلف اعم از علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و… بر هیچ پوشیده نبوده و خوشبختانه اصحاب قلم و هنر در شهر با فرهنگ و خلاق شاهین‌شهر خوش درخشیده‌اند.

وی در ادامه به نقش جریان سازی رسانه اشاره نمود و گفت: رسانه با جریان سازی و استفاده از جایگاه نقد خود می‌تواند جامعه را ارتقاء دهد.

ابراهیمی تصریح نمود: عملکرد واقعی اصحاب رسانه و هنر به رشد و اعتلای مجموعه مدیریت شهری کمک فراوانی می‌نماید و امیدواریم اعضای منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شاهین‌شهر توجه بیشتری به اهل هنر و اصحاب رسانه داشته باشند.

وی گفت: پرچم‌داران اصلی فرهنگ و تمدن شهرمان اصحاب رسانه و هنر هستند و باید با یک نگاه تعاملی دلسوز شهرمان بوده که به‌راستی شاهین‌شهر لایق بهترین‌هاست و تنها راه پیشرفت شاهین‌شهر نهادینه نمودن فرهنگ شهروندی و هویت شهری است که این مهم همت و تلاش اصحاب رسانه و هنر را می‌طلبد.

* رعایت انصاف در خبر و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم از وظایف اصلی خبرنگاران است

فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز در این مراسم گفت: رعایت انصاف در خبر و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم از وظایف اصلی خبرنگاران است به این دلیل که با رعایت این دو مورد بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌گردد.

وی در ادامه از تلاش‌های بی‌دریغ شهرداری و شورای اسلامی شاهین‌شهر و نیز سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین‌شهر با اداره فرهنگ و ارشاد در برنامه‌های مختلف هنری قدردانی و تشکر نمود و گفت: خبرنگاران و هنر آنان باعث تحرک و پویایی در شهر و جامعه می‌گردد.

گفتنی در این مراسم از اصحاب رسانه، ارباب جراید و نویسندگان برتر شاهین‌شهر با اهداء لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۰۵
آقای جویا

استان اصفهان در کشور یک استان کاملاً شهری است/شورا یک‌نهاد تصمیم گیر و نظارتی است نه اجرائی/شوراها خود را درگیر مسائل و اختلافات سیاسی نکنند/برای انتخاب شهردار افق بالا داشته باشید/مبارزه با فساد در شهرداری‌ها باید جدی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جویاآنلاین رسول زرگرپور استاندار اصفهان صبح امروز چهارشنبه در دومین کارگاه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان که در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر  و با حضور فرمانداران نیز برگزار شد با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های بی‌وقفه اعضای دوره‌ چهارم در جهت پیشرفت و توسعه استان اصفهان و همچنین تبریک به اعضای جدید پنجمین دوره‌های شهر و روستا جهت انتخاب شدن آن‌ها از طرف مردم، اظهار کرد: آئین‌نامه داخلی شوراهای شهر و روستا در پایین دولت مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی طی یک جلسه به تصویب رسید.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی دو نوع مدیریت داریم که حاکمیتی یا همان ملی استانی و دیگری محلی که مکمل مدیریت حاکمیتی می‌باشد. و در واقع تمام مقدرات کشور توسط همین دو نوع مدیریت صورت می‌پذیرد.

استاندار اصفهان گفت: ۷۵ درصد جمعیت کشور شهری است و چیزی در حدود ۸۵ درصد جمعیت استان اصفهان شهری هست علیرغم اینکه نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ روستا داریم. به همین دلیل ۱۰۷ شهر داریم. و ۸۸ درصد مدیریت استان تحت این موضوع بسیار مهم اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم تعداد اعضای شوراها با توجه به اصلاح قانون در استان اصفهان ۵۷۱ نفر شد اما دو شهر مجلسی و کامون از توابع شهرستان کاشان در دوره قبل فاقد شورا بودند که در این دوره دارای شورا شدند، تصریح کرد: اواخر مرداد یا ابتدای شهریورماه شورای جدید تشکیل خواهند شد.

زرگرپور با اقتصادی خواندن استان اصفهان و با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این استان ساکن هستند، افزود: استان اصفهان با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ کیلومتر وسعت و با ۲۴ شهرستان و ۵۰ بخش که دارای ۱۰۷ شهر و ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که جزء استان‌های قابل‌توجه و با ظرفیت کشور هست.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۵۰ درصد اعضای جدید پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان افراد جدید هستند، تصریح کرد: از ۵۷۱ نفر اعضای شوراهای شهر و روستای استان اصفهان نزدیک به ۶۵ درصد در مشاغل دولتی مشغول‌اند و ۳۵ درصد دارای شغل آزاد هستند.

وی با خاطرنشان کردن اینکه مقررات شوراهای شهر و روستا بسیار مهم و پیچیده است، بیان داشت: حدود ۸۷ درصد از اعضای شوراهای جدید در دوره پنجم دارای مدرک لیسانس و بالاتر می‌باشد که این آمار پیام خوب و قابل قبولی را در حوزه سطح علمی به همراه دارد.

زرگرپور با بیان اینکه آمار حضور بانوان در پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره‌های گذشته چند درصدی رشد داشته است، ادامه داد: بانوان باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند و خود نشان دهند که در سایر دوره‌های دیگر آمار حضور آن‌ها به‌صورت قابل‌توجهی رشد از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه شورای شهر یک‌نهاد تصمیم‌گیری و نظارتی است نه اجرائی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر به‌هیچ‌وجه حق دخالت در مسائل اجرائی را ندارند چراکه یکی از موضوعاتی که امروز نقل محافل شوراهای حل اختلاف نیز می‌باشد همین موضوع دخالت در موضوعات اجرائی توسط اعضای محترم شوراهاست.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه تنها کانال ارتباطی اعضای شورای شهر در مسائل اجرایی شهرداری خودتان انتخاب کرده‌اید هست، تصریح کرد: شورای شهر هم شورای شهرداری است و هم شهر منتها با دو معنی مختلف و کلیه تصمیمات در ارتباط با شهر را شورای شهر می‌گیرد و می‌تواند در سطح استانی و ملی پیگیری، نظارت، ابلاغ و حتی به قانون تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در گذشته این بحث بود که ۳۲ وظیفه نهادها و ارگان‌های دولتی به شوراها منتقل شود اما به دلیل برخی موانع و مشکلات صورت نگرفت، تأکید کرد: حتی این موضوع در وزارت کشور نیز مطرح گردید که برخی از وظایف شوراها همچون انتخاب شهردار از آن‌ها گرفته شود که این کار هم صورت نپذیرفت. که باید این موضع‌هایی که مطرح می‌شود مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد که بیشتر آن به عملکرد شوراها بر می‌گردد.

زرگرپور با بیان اینکه وظیفه متعالی شوراها در حوزه مدیریت شهری نهفته است، اظهار کرد: زمانی این مدیریت موفق اتفاق می‌افتد که شوراها از دعواهای پیش‌پاافتاده ، خطی و غیره پرهیز کنند. مگر خدمت به مردم ۵+۲ یا ۳+۴ را دارد.

وی افزود: شوراها توانایی این موضوع را دارند که قانون به مجلس ببرند. و کسانی که دارای قدرت تحلیل و روابط عمومی بالاتر هستند را به سمت شوراهای بالادست سوق دهید.

استاندار اصفهان گفت: در این استان یک سری چالش‌ها از جمله مسائل زیست‌محیطی(آب، هوا و خاک)، کمبود درآمد پایدار در شهرداری‌ها، هم‌خوان نبودن پرسنل مشغول در شهرداری‌ها با آنچه از سوی وزارت کشور ابلاغ‌شده است ، کمبود امکانات در برخی شهرها، نبود عدم توازن در برخی از شهرهای اصفهان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر از شهردار جدید حتماً بخواهند که برای حل مشکلات شهر برنامه میان‌مدت و کوتاه‌مدت ارائه کند، اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین گردن‌هایی که شوراها در پیش رو دارند و باید به‌خوبی و با طلابت از آن عبور کنند انتخاب یک شهردار کارآمد برای شهر است.

زرگرپور ادامه داد: چهار روش برای انتخاب شهردار وجود دارد که الحمدالله تنها یکی از این چهار روش در استان اصفهان استفاده می‌شود و آن‌هم انتخاب بر اساس برنامه و سابقه و سطح علمی و کارآمدی و همچنین کار کارشناسی است نه خط و خطوط سیاسی و فامیلی یا منابع!

وی با تأکید بر اینکه برای انتخاب شهردار باید افق بلند داشته باشید، بیان داشت: از مثلا دنبال یک شهردار درجه شش باشید بدون شک به درجه چهار آن نیز دست پیدا نخواهید کرد. چراکه مردم شهر باید بدانند افق پرواز نمایندگانشان در شورای شهر کجاست.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هیچ‌گونه دخالتی در انتخاب شهردار نداریم مگر اینکه از دولت کمکی بخواهید، تصریح کرد: برای انتخاب شهردار شبانه‌روز تلاش کرد و حداقل نزدیک به ۲۰ گزینه داشته باشید.

وی گفت: شهرداری‌ها جایی هستند که ارزش‌افزوده ایجاد می‌کنند و ارزش‌افزوده باعث ایجاد فساد می‌شود. پس باید به‌خوبی دقت کنید و در مبارزه با فساد جدی باشید که هزینه فساد و رشوه به‌گونه‌ای افزایش پیدا کند که کسی جرات فساد نکند.

زرگرپور با بیان اینکه طرح‌های جامع و هادی در کل کشور بیشتر از ۳۰ درصد آن اجرایی نمی‌شود، تأکید کرد: در اجرای طرح‌های جامع و هادی مسر باشید تا شهر به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۵۱
آقای جویا

مطالعه قانون و جلسات آموزشی نقش بسزایی در موفقیت منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان اصفهان دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جویاآنلاین، علیرضا بصیری جزی صبح امروز در دومین کارگاه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان که با حضور بیش از ۲۰۰ نفر در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که شهرستان شاهین‌شهر و میمه میزبان چنین همایش بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه امیدوارم که خداوند متعال به همه شما توفیق دهد وظایف و قول‌ها و برنامه‌های خود را در راستای خدمت به مردم به نحو احسن انجام دهید، افزود: شهرستان شاهین‌شهر و میمه در فاصله ۱۲ کیلومتری شمال شهر اصفهان با وسعتی بالغ‌بر ۶ هزار و ۱۰۵ کیلومتر دارای ۲ بخش، ۶ شهر و ۱۹ روستا و جمعتی بالغ‌بر ۲۴۰ هزار نفر می‌باشد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه این شهرستان دارای ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی و همچنین ۱۰ دانشگاه دولتی، پیام نور و آزاد در استان اصفهان نمونه است، تصریح کرد:  همین ویژگی‌ها موجب شده است که شاهین‌شهر به‌عنوان شهر دانش و خلاقیت و به‌عنوان ایران کوچک که اقوام مختلف ایران در آن زندگی می‌کنند معرفی‌شده است.

وی تأکید کرد: مطالعه قانون و شرکت در جلسات آموزشی کمک بسزایی به منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان برای پیشرفت و توسعه خواهد کرد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۰۵
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جویاآنلاین، ۱۷مرداد ۱۳۷۷ محمود صارمی خبرنگار ایرنا، آخرین وظیفه حرفه‌ای خود را انجام داد و خبر سقوط مزار شریف مرکز حکومت ملی افغانستان را از این شهر اطلاع داد و سپس همانند شهید محسن خزایی که در حلب سوریه به دست تروریست‌های داعش به شهادت رسید او نیز به دست تروریست‌های طالبان به همراه چند دیپلمات جمهوری اسلامی ایران شهید شد.

آخرین پیام خبرنگار شهید محمود صارمی به این شرح است:

«مزار شریف سقوط کرد. هفدهم مردادماه ۱۳۷۷، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند. خبر فوری، فوری. مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای»

۱۷ مرداد هر سال به مناسبت شهادت صارمی در تقویم ملی ایران به‌عنوان روز خبرنگار و یادآور خبرنگاران شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی مهدی میرافضلی، سپهدار ساجدی، مسعود مشایخی، حسین ضامن، علی نبی پور انگجی و حسین فرهاد کوهپایی و همچنین جاویدالاثر کاظم اخوان و شهیدان عرصه رسانه‌ای کشور ثبت شد.

در ادامه محسن فخریان از روابط عمومی فولاد مبارکه و یکی از فعالان رسانه‌ای استان اصفهان طی یادداشتی عنوان می‌کند که امروز روز خبرنگار است!

کمتر کسی است که نداند چه شد که در تقویم کشور ما روزی را به نام خبرنگار نام‌گذاری کردند.

اما این روز هم در کنار بقیه روزهای سال می‌آید و می‌گذرد و در حوالی همین روز است که بهره‌برداری‌های متعدد از اسم «خبرنگار» رنگ می‌گذرد.

حکایت تبریک و تبریک و تبریک…!

نیمه‌های مرداد هرسال، خبرنگارها، پررنگ‌تر می‌شوند. مسئولان، البته نه همه‌شان، مهربان‌تر هم می‌شوند، تکریممان می‌کنند، حداقل جواب تلفن یا پیامک می‌دهند.

اما همه تا بعد از روز خبرنگار!

از حق نگذریم، بعضی‌ها هم رفتارشان تغییری نمی‌کند، خوب یا بد همانند که هستند.

نشست‌های خبری در تکریم خبرنگار برپا می‌شود، اداره از اداره و ارگان از ارگان است که از هم پیشی می‌گیرند تا زودتر خبرنگاران را دورهم جمع کرده و در میتینگ‌های نمایشی و تکراری فقط حرف بزنند و البته تکریممان هم بکنند! چشمشان نزنیم! دست به تعریف خوبی هم دارند!

انصافاً در کلام کم نمی‌گذارند وگرنه در عمل که!…بگذریم…!

بعضی‌ها هم که ثابت‌قدم به راه خود ادامه می‌دهند و با رسانه و خبرنگار میانه خوبی ندارند!… اما امان از بعد از روز خبرنگار!

به قول شاعر: «چو دانی و پرسی سؤالت خطاست»

در روی همان پاشنه می‌چرخد.

به‌راستی آیا سردبیر، دبیر، خبرنگار، عکاس، ویراستار، صفحه‌آرا، موزع، کیوسک دار، همه و همه زنجیروار دست در دست هم ندارند تا یک مطبوعه به مخاطب خود برسد؟ اگرچه دراین‌بین رسانه‌های مجازی، خدم‌وحشم کمتری دارند اما دردسرهای خود را هم دارند.

فقط کافی است، یک روزنامه‌نگار در انتشار رویدادی کمی غیرحرفه‌ای عمل کند آن‌وقت است که از مدعی‌العموم گرفته سراغش را می‌گیرند تا سرباز دم بازداشتگاه.

همه این‌ها را گفتم تا به این نکته اشاره‌کنم که خبرنگارها فقط یک روز از ۳۶۵ روز سال را خبرنگار نیستند که فقط همان حوالی تحویلشان بگیریم!

تکریم هم در زبان خبرنگاران حرفه‌ای و دست‌به‌قلم، گرفتن هدیه منقول و غیرمنقول نیست!

ای‌کاش در کنار رسانه، زبان مشترک داشتیم، نه زبان فارسی!

ای‌کاش همراه با رسانه، فهم مشترک داشتیم نه مفهوم مشترک!

مهروموم‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند، روزهای خبرنگار هم به همین صورت.

اما ای‌کاش تکریم خبرنگار، رنگ و بوی خبرنگاری بدهد:

حرفه‌ای، شفاف، صریح، دقیق، سریع و غیره در دل تبریک‌های متعددی که این روزها ردوبدل می‌شد من این متن را بیشتر دوست داشتم:

«خبرنگار حراف نیست که حرفه‌اش را بر باد دهد او باید حریف همه حلقه‌به‌گوشان شود»

پس: روزمان مبارک!

حالا وقتی عاشق باشی و خبرنگار هر جا که باشی سمت مردم می‌ایستی!

اما در جوامع امروزی رسانه‌ها با تولید و توزیع اطلاعات، نقش زیادی در بالا بردن دانش، آگاهی‌های گوناگون و ضروری مردم بر عهده‌دارند و جامعه را در نیل به توسعه، تعالی و ترقی همه‌جانبه یاری می‌کنند. در نیل به توسعه پایدار رساندن جوامع، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی بر عهده داشته و به‌عنوان نیروی محرکه در رشد و توسعه فرهنگی جامعه به شمار می‌روند. ۱۷ مردادماه «روز خبرنگار» آنچه بسیار ضروری است این است که این روز، زمان مناسبی برای بیان بخشی از دردمندی‌های این قشر آسیب‌پذیر و کم‌توقع است.

روزنامه‌نگاران و خبرنگاران افرادی هستند که با عشق و بدون هیچ چشم‌داشتی وارد عرصه خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شده و عاشقانه برای آبادانی و توسعه این مرزوبوم قلم‌فرسایی می‌کنند اما افسوس که امروزه برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی در جامعه در حال گذار ما، خبرنگاران موانعی مختلفی در پیش رودارند که آنان را از رسالت‌های راستین خود باز می‌دارد.

اما خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری از یک‌سو متهم هستند که رسانه را در اختیاردارند و از سوی دیگر مورد شدیدترین هجمه‌ها قرار می‌گیرند و کسی نیست از آن‌ها دفاع کند.  برای اثبات این موضوع لازم نیست خیلی به عقب بازگشت؛ با یک جست‌وجوی ساده از روز خبرنگار پارسال تا امسال می‌توان نمونه‌هایی از برخوردهای زننده مسئولان، دولتمردان و حتی هنرمندان با خبرنگاران را مشاهده کرد.

بدون اغراق ارزش کار خبرنگاران بیش ازآنچه به‌عنوان مادیات دریافت می‌کند هست. از این رو کسانی که این حرفه را به‌عنوان شغل انتخاب می‌کنند مادیات کمترین نقش را در انتخاب آنان به‌عنوان شغل آینده ایفا می‌کند، جدای از داشتن استعداد و علاقه، انتخاب شغل خبرنگاری بدون عشق قابل‌تصور نیست و افرادی که این حرفه را برای کسب مادیات انتخاب کنند خیلی زود از ادامه کار منصرف می‌شوند، آنانی که اهمیت مأموریت و رسالت خبرنگاران در انعکاس درست و سریع پیام را می‌دانند، فعالیت اصحاب قلم در رسانه که بی‌ادعا به این فعالیت شبانه‌روزی اهتمام دارند را ارج می‌نهند، در روزگاری که از آن به عصر اطلاعات و فن‌آوری نام می‌برند، نقش خبرنگار بیش از همه مورد توجه است زیرا آنان تازه‌ترین اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند، در دنیای کنونی این خبرنگاران رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند. آن‌ها، ازیک‌طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات بالا انتقال می‌دهند و از سوی دیگر، پاسخ‌های مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند. نقد عملکرد خوب یا بد حاکمان در رسانه‌ها، از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام و نیز پاسخگو بودن مسئولان یاری می‌رساند، خبرنگاران با ایفای نقش صحیح خود می‌توانند جامعه را به‌سوی پیشرفت سوق دهند و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند، نقش خبرنگاران در جنگ تحمیلی انکارناپذیر است و آنان در طول هشت سال دفاع مقدس با تولید هزاران خبر و گزارش برگ زرینی از تاریخ روزنامه‌نگاری کشور را به نمایش گذاشتند، آنان با رشادت و فداکاری‌های خود در دفاع مقدس از بین گلوله‌ها، خمپاره‌ها و میدان‌های مین، گزارش و خبر تهیه می‌کردند. در آمار بنیاد شهید ۲۴۴ شهید، ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده خبرنگار به ثبت رسیده است و این نشان‌دهنده حضور فعال این قشر در عرصه‌های خبری نقاط جنگی و بحرانی است، خبرنگار در محل وقوع رویدادها، چشم و گوش رسانه و چشم و گوش مردم است. او باید به کشف حقیقت‌ها بپردازد و آن را در کمترین زمان به مخاطبان خود برساند، پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس». ویژگی حق محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی، از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق و خداترس است. در مقابل، سخن‌چینی، بدگویی و به جان هم انداختن مردمان، از ویژگی‌های نکوهیده‌ای است که هر انسان عاقلی از آن‌ها بیزاری می‌جوید. پس چه نیکوست که صاحبان بنگاه‌های خبری و نیز خود خبرنگاران، همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال‌آفرینی و بد کردن مردم با هم بپرهیزند،
۱۷ مرداد روز خبرنگار بهترین فرصتی است که نگاهی هر چند کوتاه به فعالیت‌ها، خدمات و تأثیرات فعالان عرصه خبر در جامعه داشته باشیم. به امید روزی که خبر آمدن مهدی موعود (عج) را به تمام جهان مخابره کنیم.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۲
آقای جویا

به گزارش جویاآنلاین رهبر کره شمالی امروز اعلام کرد: که آزمایش موشکی اخیر کشورش که دومین آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما طی یک ماه محسوب می‌شود نشان داد این کشور می‌تواند کل خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، ساعاتی پس از آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی تحلیلگران به این نتیجه رسیدند با این آزمایش بخش‌های زیادی از خاک آمریکا شامل لس‌آنجلس و شیکاگو در تیررس کره شمالی قرار گرفته است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور بعد از آنچه آزمایش یک موشک مدل هواسونگ – ۱۴ عنوان شد، اعلام کرده که رضایت بالایی از این آزمایش داشته و این موشک توانسته به حداکثر ارتفاع ۳۷۲۵ کیلومتر و پیمودن مسیر ۹۹۸ کیلومتر رسیده و با دقت در منطقه مورد نظر در آب‌های ژاپن فرو بیاید.

این خبرگزاری گزارش داد: که هدف از آزمایش تایید حداکثر برد و دیگر جوانب فنی این موشک بوده و موشک آزمایش شده می‌تواند «یک کلاهک هسته‌ای سنگین و سایز بزرگ» حمل کند.

پیشتر در تاریخ چهار ژوئیه نیز کره شمالی اولین موشک بالستیک قاره پیمای خود را آزمایش کرده بود که در همان زمان تحلیلگران گفتند این موشک قادر به هدف قرار دادن آلاسکا بوده و آزمایش اخیر نیز نشان داد که برد این موشک تا حد چشمگیری افزایش یافته است.

بلافاصله بعد از این آزمایش آمریکا و کره‌ جنوبی رزمایش با گلوله‌های جنگی برگزار کردند.

سونگ یانگ مو، وزیر دفاع کره‌ جنوبی خواهان استقرار تجهیزات نظامی راهبردی آمریکا که معمولا به معنی بمب‌افکن‌های رادارگریز و ناو هواپیمابر است به همراه پرتاب‌گرهای بیشتر سامانه دفاع موشکی پیشرفته آمریکا شد.

سخنگوی دولت ژاپن نیز گفت: که موشک کره شمالی که جمعه شب شلیک شد حدود ۴۵ دقیقه پرواز کرده و این میزان پنج دقیقه بیشتر از اولین موشک آزمایش شده بود.

خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون گزارش داد که این آزمایش موشکی قابل اعتماد بودن سیستم موشک‌های بالستیک کره شمالی و قابلیت شلیک موشک به سمت مناطق و مکان‌های تصادفی در زمان‌های تصادفی را تایید کرده است.

وی تاکید کرده که اکنون «کل خاک آمریکا» در تیررس ما قرار دارد.

این خبرگزاری خاطر نشان کرد: که این آزمایش یکسری مشخصه‌های مهم سیستم موشکی کره شمالی را مثل تفکیک درست کلاهک جنگی و کنترل تحرک آن و همچنین انفجار بعد از ورود دوباره به اتمسفر زمین تایید کرده است.

کیم جونگ اون اظهار کرد: که این موشک یک هشدار جدی به آمریکا داده در حالی که آمریکا با تهدیدهای جنگ و تحریم‌های شدیدتر سروصدای بیخودی درست می‌کند.

دیوید رایت، یک فیزیکدان و مدیر برنامه امنیت جهانی در موسسه موسوم به اتحادیه دانشمندان نگران گفت: اگر گزارش‌های مربوط به زمان پرواز و حداکثر ارتفاع موشک کره شمالی درست باشند این موشک اکنون به طور نظری می‌تواند مناطقی نظیر لس‌آنجلس، شیکاگو یا دنور را در آمریکا هدف قرار دهد که این وابسته به متغیرهایی مثل اندازه و وزن کلاهک جدید خواهد بود.

در عین حال وزارت خارجه فرانسه نیز با محکوم کردن این آزمایش کره شمالی، خواهان تحریم‌های بیشتر و قدرتمند سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه کره شمالی شد.

فرانسوا دلاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل گفت: تنها فشارهای دیپلماتیک حداکثری کره شمالی را به پای میز مذاکره می‌آورد. این یک تهدید نسل چهارم و یک تهدید جهانی، فزاینده و حاد محسوب می‌شود.

در عین حال سخنگوی ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که دانفورد با هری هریس، فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام دیدار کرده تا به بررسی گزینه‌های نظامی برای پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی بپردازد.

همچنین وی گفت که دانفورد و هریس با ژنرال لی سون جین، رئیس ستاد کل ارتش کره‌ جنوبی نیز تماس تلفنی داشتند و در این تماس این دو فرمانده آمریکایی به «اظهار تعهد آهنین ائتلاف آمریکا با جمهوری کره» پرداختند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۲۸
آقای جویا

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دو نوع نگاه به اسلام وجود دارد، گفت: حرف شمخانی در خائن نبودن بنی‌صدر قابل‌قبول نیست و نمی‌توان نسبت به منافقین و تروریست‌ها که هزاران خیانت به نام اسلام کرده‌اند نگاه رحمانی داشت.

به گزارش پایگاه خبری جویاآنلاین از شاهین‌شهر حجت‌الاسلام سید احمد محی‌الدین میرمرشدی روز گذشته در جمع مردم شاهین‌شهر در مسجد فاطمیه با اشاره به سیاست‌های غلط و چندلایه و رنگ جهان خواران ازجمله آمریکا و اسرائیل به نام اسلام در منطقه اظهار کرد: از ویژگی‌های اسلامی که آمریکا و هم‌پیمانان او در غرب از جمله انگلیس به دنبال آن هستند می‌توان به خشک، سلیقه‌ای و متحجر بودن آن اشاره داشت.

وی افزود:‌ اگر قرآن کریم را باز بکنیم اولین آیه‌ای که در مورد اسلام به آن اشاره‌شده است آیه ۱۹ سوره مبارکه آل‌عمران است که می‌فرمایید: «به‌درستی که دین نزد خداوند متعال اسلام است». حتی آیه ۸۵ سوره مبارکه‌ای که به آن اشاره شد خداوند متعال دوباره می‌فرمایید: «کسانی که به جزء اسلام دین دیگری پیروی می‌کنند جزء زیانکاران‌اند» چراکه اسلام کامل‌ترین دین خداوند متعال بر روی زمین است.

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در همین انقلاب که در سال ۵۷ اتفاق افتاد انواع مختلف اسلام را از جمله اسلام بازرگان، شریعتمداری، رجوی، منافقین، ملی‌گراها، لیبرالی، اسلام منهای روحانیت و سیاست و حضور در صحنه علیه دشمن را مشاهده کردیم از طرف دیگر اسلام امام خمینی (ره) و خامنه‌ای، اسلام شهید بهشتی، مطهری، شهید مفتح، اسلام مدافعین حرم و … را نیز دیده‌ام و باید سؤال پرسید چرا این دو نگاه به اسلام روی داد؟!

وی بیان داشت: آیا نگاه امام (ره)، شهید بهشتی، رجایی و مطهری به اسلام نگاهی بود که دشمن بتواند از این طریق به جامعه ما نفوذ پیدا کند یا خیر؟! اسلامی که در آن قدرت‌طلبی و خودمحوری بود راضی شد با جریان نفاق دست برادری بدهد؛ که نمونه اسلام بنی‌صدر خائن است.

حجت‌الاسلام میرمرشدی ادامه داد: اسلام بنی‌صدر اسلام تعظیم و بندگی و خدمت برای بنده و خلق خدا نبود بلکه بنی‌صدر بر این اعتقاد بود که امام (ره) یک‌طرف و من نیز یک‌طرف چراکه من می‌توانم به پشتوانه یازده میلیون رأی امام (ره) کنار بزنم.

وی با بیان اینکه یاران رجوی منافق توسط بنی‌صدر مسلح شدند، گفت: در سال ۱۳۶۰ که نزدیک به ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه ما توسط منافقین کوردل ترور شدند همه به خاطر این بود بنی‌صدر خائن آن‌ها را تجهیز کرد؛ و بر این اعتقاد بود که منافقین برای حفظ و حراست خود به اسلحه نیازمندند؛ و اسلام بنی‌صدر بر این اعتقاد بود که اگر می‌خواهیم بقاء و دوام داشته باشیم باید مسیر همکاری و آسانی را در پیش بگیریم.

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حرف علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در خائن نبودن بنی‌صدر برای من به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست چراکه اگر او نگاهش به تفکر اسلام مبتنی بر آیات قرآنی بود این‌گونه راجع به بنی‌صدر اظهارنظر نمی‌کرد هر چند آقای شمخانی برای ما محترم‌اند، متذکر شد: بنی‌صدر بر این اعتقاد بود که فاتح و پیروز جنگ باید به‌شخصه من باشم نه امام راحل (ره)؛ و باید گفت همین سخن بنی‌صدر را نیز شیطان زد که من در مقابل آدم سجده نمی‌کنم.

وی با اشاره به اظهارنظری از حجت السلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مورد اسلام رحمانی که می‌گویید انشالله زمانی برسد که کلمه مرگ از شعارهای ما رخت برببندد، یادآور شد: آیا این امکان‌پذیر است که نسبت به منافقین و تروریست‌ها و برخی گروه‌ها و جناح‌های دیگری که هزاران خیانت به نام اسلام کرده‌اند نگاه رحمانی داشت.

حجت‌الاسلام میرمرشدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اخیراً در دیدار با مسئولان قوه قضائیه مطلب قابل‌تأملی را فرمودند: «که قوه قضائیه باید اصل را بر برائت بگذارند»، اظهار کرد: اما در مواردی از جمله قتل، دزدی، قاچاق مواد مخدر و غیره نمی‌توان اصل را بر برائت گذاشت. بلکه باید اصل را بر محاکمه و موشکافی قضائی نهاد.

وی با بیان اینکه تفاوت دو نگاهی به اسلام که اولی وابسته به غرب نیست و دومی هست چقدر زاویه ایجاد می‌کند، ادامه داد: غربی‌ها توانستند با ایجاد این دوگانگی، جامعه مسلمانان را تا حدودی به نفع صهیونیسم جهانی اسرائیل جنایتکار دچار تنش کنند اما تنها کشوری که توانست این توطئه غربی‌ها را شناسایی و در مقابل این تنش‌ها از خود مقاومت و ایستادگی نشان دهد جمهوری اسلامی ایران بود.

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سخنگوی صدای آمریکا از اجاره‌ای و خریده بودن برخی از شخصیت‌ها و کسانی که اخیراً در اجلاس منافقین در پاریس فرانسه حضور داشتند خبر می‌دهد، بیان داشت: یکی از دلایلی که غربی‌ها از منافقین حمایت می‌کنند این هست که چون گوش‌به‌فرمان صهیونیست‌ها هستند.

وی یادآور شد: مریم رجوی در اجلاس منافقین رسماً اعلام کرد که شعار ضد ولایت‌فقیه در فتنه ۸۸ را ما راه‌اندازی کردیم؛ و ما مدیریت فتنه را در خارج از کشور به داخل کشور انتقال می‌دادیم. حالا باید فهمید که فتنه ۸۸ چه چیزی بود.

حجت‌الاسلام میرمرشدی با بیان اینکه حمایت رئیس‌جمهور از ۲ نفر استاد دانشگاهی که دارای تفکرفمنیستی و همچنین لیبرالی برای پذیرش مسئولیت به مجلس تعجب‌برانگیز است، تصریح کرد: شاخک‌های ذهن آدمی در قبال این‌گونه رفتارها فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه یا باید طرفدار اسلامی بود که برای آن خون داده‌ایم و یا طرف دار اسلام لیبرالی و بنی‌صدری و منافقین بود، اظهار کرد: اگر نمایندگان پرادعای مجلس می‌گویند که اسلام آن‌ها ناب است بایستی در مقابل سند ۲۰۳۰ حساسیت نشان می‌دادند چراکه سند ۲۰۳۰ یعنی رفتن در منجلابی که صهیونیست‌ها و غربی‌ها برای ما توطئه‌چینی کرده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان ادامه داد: باید هزاران سؤال از شورای انقلاب فرهنگی در مقابل سند ۲۰۳۰ پرسید که چرا در مقابل این سند مهم سریع جبهه‌گیری نکرد؟! و باید گفت شورای انقلاب فرهنگی مسئول تمامی حوزه‌های تبلیغاتی و مختلف فرهنگی کشور هست و باید بدون نیاز به مصوبه که دولت تائید کرده بود اقدام می‌کرد. نه اینکه دو پهلو اقدام می‌شد.

وی به قرارداد اخیر نفتی دولت با شرکت توتال نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: چرا یک شرکت بیگانه مانند توتال که سابقه دشمنی با ما داشته است باید سهم او از یک قرارداد ۵۰ درصد به‌اضافه یک باشد؟! مجلس شورای اسلامی در مقابل این قرارداد چه‌کاری می‌خواهد انجام دهد؟! اگر کار خوبی و سازگاری است اعلام کنند که ما آن را با اسلاممان مطابقت دهیم.

حجت‌الاسلام میرمرشدی با بیان اینکه قرارداد نفتی توتال به گفته مدیران خود این شرکت زمینه حضور آن‌ها در همه فعالیت‌های نفتی کشور فراهم کرده است، گفت: برخی که طرفدار مصدق بودند باید بدانند که مصدق با ملی کردن صنعت نفت پای انگلیسی را در ایران برید.

وی با بیان اینکه در اسلام شاخص وجود دارد، تصریح کرد: در سیاست‌های خارجی، مبانی نظری و فکری داریم و در اداره کشور باید شاخص‌هایی که قرآن به ما معرفی می‌کند توجه و با آن‌ها مطابقت داده شود که آیا این حرکت و اداره کشور بر اساس این مواردی است که قرآن به ما معرفی می‌کند یا خیر!

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد آتش به اختیار و همچنین بابیان اینکه جمهوری اسلامی به سال چهلم و بلوغ خود در حال نزدیک شدن است، افزود: به تعبیری که مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه هم امربه‌معروف و نهی از منکر می‌باشد؛ و یعنی اینکه کار تمیز قانونی را در راستای پیشرفت جامعه در برنامه حرکتی‌مان داشته باشیم.

وی تأکید کرد: اگر بیان می‌کنیم که آمریکایی‌ها قابل‌اعتماد نیستند به ملت خود دروغ نگفته‌ایم. امروزه به‌جای رسیده که تشکیلات رسانه‌ای خود امریکا اذعان می‌کنند که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مشکلات روحی و روانی دارد و باید از رئیس‌جمهور عزل شود.

حجت‌الاسلام میرمرشدی ادامه داد: به نظر می‌رسد سیاستمداران آمریکایی از روی عمد یک روانی را روی کار آورده‌اند که بتواند به اهداف مختلف خود از جمله ضربه زدن به دو کره و چین و ایران و فروش اسلحه و مهمات به کشورهای عربی از جمله عربستان وهابی صفت ضد ایران برسند.

وی با بیان اینکه ایران، عراق، سوریه و لبنان تشکیل یک مجتمع انقلابی علیه آمریکا و اسرائیل در منطقه داده‌اند، گفت: غربی‌ها نمی‌تواند در مقابل این مجتمع انقلابی سکوت پیشه کنند چراکه به نفع آن‌ها نیست.

استاد حوزه و دانشگاه اصفهان با انتقاد از حوزه سیاست خارجی کشورمان بیان داشت: با توجه به اینکه زمینه‌های خوبی در کشورهای مختلف از جمله روسیه، قطر، عراق و غیره برای صادرات کالا و همکاری‌های اقتصادی فراهم‌شده است تاکنون ما شاهد استفاده خوب ایران از این بازارها و فرصت‌ها نبوده‌ایم. درحالی‌که روند واردات ما از کشوری مثل چین چندین برابر شده است.

وی با بیان اینکه بسترهای اقتصاد مقاومتی در کشور به‌خوبی فعال می‌باشد، تصریح کرد: ناراحت‌کننده است که دادستان کل کشور اعلام می‌کند سازوکاری که در کشور برای مبارزه با قاچاق کالا وجود دارد پاسخگو نیست.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۲۶
آقای جویا