پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

محسن مختاری پاک ظهر امروز ۲۸ خردادماه ۱۳۹۷ در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان اظهار کرد: شرکت خدمات مالی و حسابداری یکتا تحلیل با شماره ثبت (۴۹۴۳۹) با بیش از یک دهه سابقه حسابداری و حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها و سایر نهادها مربوطه، به‌منظور  ارائه خدمات اثربخش به مشتریان و همچنین ایجاد اشتغال جامع و پویا شکل‌گرفته است.

وی افزود: شرکت مشاورین یکتا تحلیل به‌منظور فعال‌سازی بدنه اداری و صنعتی کشور با استفاده از کارشناسان، حسابرسان و مشاوران با تجربه با سوابق حرفه‌ای درخشان تلاش بسیاری در جهت ارتقای دانش حرفه‌ای تلاش در جهت ارتقای دانش حرفه‌ای همکاران خدمات مالی و حسابداری از جمله آموزش و دادن مشاوره‌های رایگان بر اساس آخرین استانداردهای حرفه‌ای رایج در سطح بین‌المللی، آئین‌نامه‌ها و مقررات لازم الاجراء در این حوزه در سطح کشور کرده است.

مدیرعامل شرکت مشاورین یکتا تحلیل تصریح کرد: تنوع‌بخشی به خدمات قابل ارائه و به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین، خدمات و فعالیت‌های مالی و حسابداری ارائه نرم‌افزارهای به‌روز و جامع حسابداری به همراه پشتیبانی آنلاین(هاترا،شماران سیستم،روزنه شرق،هلو،پارسیان و…)، انجام کلیه امور حسابداری و مالی شرکت‌ها و نهادها از صفر تا صد کار، اجرای عملیات اصلاح و بستن حساب‌ها، تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی، اجرای عملیات اصلاح و بستن حساب‌ها، تهیه صورت‌های مالی از روی اسناد و مدارک ناقص، تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده و لیست صورت معاملات فصلی بر اساس ماده ۱۶۹، مشاوره و انجام تخصصی فعالیت‌های آماری و پ‍ژوهشی، تجزیه‌وتحلیل‌های آماری و مشاوره، ارائه، نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای مناسب مالی و همچنین اعزام نیروی حسابداری از حسابدار تا مدیر و مشاور مالی و مالیاتی با سوابق مفید (تمام‌وقت یا پاره‌وقت) بر حسب نیاز مراکز و مشتریان، حسابداری شرکت‌ها به‌صورت غیرحضوری با استفاده از امکانات و نرم‌افزارهای موجود در شرکت از جمله فعالیت‌های دیگر گروه تخصصی حسابداران یکتا تحلیل بوده است.

وی با بیان اینکه حسابداری یکی از ابزارهای کارآمدی است که در خدمت پیشرفت‌های تکنولوژی و توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع مختلف قرارگرفته است. ادامه داد: پیشرفت‌های علمی و فنی که در قالب واحدهای گسترده و پیچیده اقتصادی ـ اجتماعی و تنوع روزافزون فعالیت‌های صنعتی و خدماتی نمود عینی یافته، ضرورت تکامل دانش حسابداری را برای پاسخ‌گویی به نیازهای روزافزون به اطلاعات مالی در مراحل مختلف تصمیم‌گیری تشدید کرده است.

مختاری پاک تأکید کرد: بارزترین ویژگی بازار سرمایه، شفافیت است و این خصلت بازار سرمایه از دریچه حسابداری و حسابرسی قابل‌دستیابی است. حرفه حسابداری در کشور ما به دلیل ساختار متفاوت اقتصادی در دوره‌های مختلف همواره با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده است.

وی دلیل چرایی استفاده نکردن استانداردهای بین‌المللی حسابداری در ایران را این‌گونه بیان کرد: اصولاً استفاده از استانداردهای بین‌المللی در یک کشور، نیاز به بسترسازی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و مطابقت کلیه قوانین مالیاتی، گمرکی، بازرگانی و تجارت با دیگر کشورهای دنیا دارد و تا زمانی که این ضرورت‌ها حس نشده و پیاده‌سازی نشود، اقتصاد ساختار جزیره‌ای به خود گرفته و طبیعی است که حسابداری و حسابرسی نیز متناسب با آن بر اساس استانداردهای داخلی شناخته و اجرا می‌شود.

مختاری پاک با اشاره به زمان فرا رسیدن تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی شرکت و صنایع به سازمان امور مالیاتی کشور گفت: همه نهاد و شرکت‌های حقوقی و حقیقی می‌توانند با مراجعه به سایت (www.yektatahlil.com) و یا تماس با شماره تلفن‌های ۰۳۱۳۴۴۱۷۸۸۷ و ۰۹۱۳۱۰۲۵۹۲۳ از مشاوره‌های حسابداری و مالیاتی ما به‌صورت کاملاً رایگان و ۲۴ ساعته استفاده و نهایت بهره لازم را ببرند.

وی به اهمیت موضوع حسابرسی و امور مالیاتی نهادها و صنایع برای دولت اشاره کرد و گفت: دولت اگر می‌خواهد اشتغال را رونق ببخشد و به پیشرفت و آبادانی کشور شتاب ببخشد باید به بخش خصوصی به‌خصوص شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی و حسابداری در کشور توجه بیشتر داشته باشد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۳۷
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان؛ سید حمیدرضا طباطبایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ظهر امروز ۲۴ خردادماه ۱۳۹۷ در آئین تودیع و معارفه فرماندار سابق و جدید شهرستان برخوار اظهار کرد: امروز به‌واسطه روی کار آمدن سیاست مدران جدید در جهان به‌خصوص در کشورهای غربی شرایط بسیار خاصی در داخل و خارج از مرزهای ایران اسلامی حاکم شده است.

وی به خروج اخیر، وجود مزاحم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از توافق بین‌المللی برجام اشاره کرد و گفت: صرف‌نظر از برگشت تحریم‌ها، این اقدام احمقانه رئیس‌جمهور آمریکا مباحث روانی و تنش‌های زیادی را در داخل کشور به وجود آورده است.

معاون سیاسی استانداری اصفهان به اعتراضات صنفی اخیر اشاره داشت و افزود: در شرایط فعلی کشور (همدلی و وحدت کلمه) تنها اصل مهم و تأثیرگذاری است که می‌تواند ما را در مقابل دشمنان بدعهدی همچون آمریکای جنایت‌کار نجات دهد و موفقیت‌های قابل‌توجهی را نصیب کشور کند.

وی با تأکید بر اینکه همدلی و وحدت کلمه در شرایط کنونی بر همگان واجب است، بیان داشت: قطعاً طغیان گری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران با تنبیه الهی مواجه خواهد شد.

طباطبایی به محکومیت اخیر اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۲۸ رأی مثبت در برابر ۸ رأی منفی اشاره کرد و گفت: اکثریت سازمان ملل بر خوی تجاوزگری و کودک کشی رژیم شیطانی اسرائیل به‌خوبی واقف شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان برخوار از قطب‌های کشاورزی و صنعتی استان اصفهان به شمار می‌آیید، تصریح داشت: استاندار اصفهان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا تنش کنونی آب اصفهان هم در حوزه مصرف شرب و در هم در حوزه کشاورزی و صنعتی حل‌وفصل نمایند.

معاون سیاسی استانداری اصفهان با بیان اینکه حل مشکل پسماند شهرستان برخوار با کمک مردم در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طرح‌های بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری جوانان اصفهانی تهیه و تنظیم‌شده است که تنها منتظر مشخص شدن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران برای عملیاتی شدن این طرح‌های اشتغال‌زا در استان اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده است برای امسال نزدیک به ۷۴ هزار شغل در سطح استان اصفهان ایجاد کنیم، ادامه داد: همه فرمانداران شهرستان‌های استان اصفهان موظف‌اند که طرح‌های اشتغال‌زا را در دستور کارهای خود قرار دهند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۳۰
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، اسفندیار تاجمیری فرماندار سابق شهرستان برخوار ظهر امروز در مراسم تودیع خود در سالن همایش‌های فرمانداری با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و حلول ماه شوال اظهار کرد: هر چند بیش از یک دهه از شهرستان شدن برخوار می‌گذرد اما با مشکلات مختلف و عدیده‌ای در حال دست‌وپنجه نرم کردن است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۷ ماه توفیق خدمت به مردم شهرستان برخوار را داشتم به عملکرد خدمت‌رسانی خود در این مدت پرداختند و افزود: در طول دوران خدمت این‌جانب در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی نزدیک به ۳۵۴ جلسه با ۱۵۰۳ مصوبه داشتیم که نسبت به سالیان گذشته شاهد رشد ۲۰ درصد بودیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد؛ بازرسی و امور حقوقی استانداری اصفهان تصریح کرد: در حوزه جذب اعتبارات موفق به رشد ۳۶ درصدی جذب اعتبارات شدیم و واریزی متمرکز به شهرداری این شهرستان در سال گذشته نسبت به مشابه ۱۳۹۵ شاهد رشد ۷۳ درصد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شهرداری‌های شهرستان برخوار از ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده‌اند، یادآور شد: اعتبارات اختصاص‌یافته به حوزه زیر بنایی در بخشداری برخوار نزدیک به ۵۵ میلیارد تومان بوده است.

تاجمیری با پرداختن به تسهیلات ارائه شده در حوزه اشتغال‌زایی گفت: طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۱۳۳ میلیارد تومان در زمینه ایجاد اشتغال، بنگاه‌های زود بازده و همچنین آموزش‌های لازم در این زمینه تسهیلات داده‌شده است.

وی با پرداختن به حوزه‌های آموزش تخصصی و عمومی کارکنان دولت و نهادهای زیر مجموعه خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز شاهد رشد ۴۰۰ درصد آموزش در بین پرسنل دولتی بوده‌ایم.

فرماندار سابق برخوار با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ در حوزه دستگیری و ترد اتباع بیگانه فاقد مجوز رتبه اول را در بین شهرستان‌های استان اصفهان داشتیم، اظهار داشت: همچنین شاهد کاهش ۴۶ درصد تصادفات در سطح شهرستان برخوار بودیم.

وی با بیان اینکه امروزه ۱۳ طرح مهم با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی در سطح شهرستان برخوار در دستور کار هست، اضافه کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته شاهد رشد ۸ درصدی مردم این شهرستان در انتخابات نسبت به سایر دوره‌های گذشته بودیم که این اتفاق به‌نوبه خود جای شکر و قدردانی را دارد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۲۹
آقای جویا

ظهر امروز 24 خردادماه 1397 طی آئینی در سالن همایش‌های فرمانداری شهرستان برخوار که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان و سایر مسؤولان برگزار شد حکم سرپرستی فرمانداری شهرستان برخوار به محمدحسن قمی ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان؛ ظهر امروز 24 خردادماه 1397 طی آئینی در سالن همایش‌های فرمانداری شهرستان برخوار که با حضور حمیدرضا طباطبایی معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سید حسن محمودآبادی امام‌جمعه دولت‌آباد برخوار و دیگر مسؤولان برخوار برگزار شد حکم سرپرستی فرمانداری شهرستان برخوار به محمدحسن قمی از سوی وزارت کشور به وی ابلاغ شد و از زحمات 17 ماهه اسفندیار تاجمیری فرماندار سابق این شهرستان نیز تجلیل به عمل آمد.
قمی که از خانواده شهداست در گذشته مشاور محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و فرماندار و شهردار ورامین  و قائم‌مقام شرکت شهاب ‌الکتریک بوده و همچنین متولد 1367 دارای 30 سال سن می‌باشد.
او  هم‌اکنون دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه تهران و کارشناس ارشد مدیریت صنعتی است که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز سابقه فعالیت داشته است.
بر اساس آخرین اخبار ظاهراً محمد قمی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و همچنین حجت‌الاسلام محسن قمی نماینده مردم تهران از مجلس خبرگان رهبری از بستگان نزدیک و درجه اول سرپرست جدید فرمانداری برخوار می باشند.
انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۱۷
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان؛ بیش از ۷۰ نفر از تاکسی‌داران شاهین‌شهر ظهر امروز ۲۲ خردادماه ۱۳۹۷ طی نامه‌ای به برخی از بی‌عدالتی‌ها و تضعیف حقوق حقه مسافران از سوی برخی اشاره آتی شده است که ازجمله آن می‌توان به نبود بازرسی و نظارت‌های لازم و کافی از سوی سازمان تاکسی‌رانی شاهین‌شهر اشاره کرد. که برخی از تاکسی‌داران خطوط ویژه حقوق تاکسی‌های گردشی را پایمال می‌کنند و یا در بعضی مواقع و موارد برعکس موضوع مطرح‌شده است.

همچنین در بسیاری از زمان‌ها برخی از تاکسی‌داران بیش از نرخ مصوب تعیین‌شده از سوی سازمان ذی‌ربط از مسافران کرایه دریافت می‌کنند و یا اینکه برای جذب مسافر بیشتر پائین تر از نرخ مصوب سازمان تاکسی‌رانی کرایه می‌گیرند که این تخلفات مطرح شده موجب دلسردی در میان تاکسی‌داران شریفی که به دنبال یک لقمه رزق و روزی حلال برای خانواده خود هستند شده تا جایی که از انجام خدمت‌رسانی به مردم بی‌کار شده‌اند و تاکنون هیچ مسئولی پاسخ گوی این بی‌تدبیری‌ها و برخورد قاطع و بدون تعارف با این دسته تخلفات نبوده است.

این نامه که به امضاء ۷۰ نفر از تاکسی‌داران سازمان تاکسی‌رانی شاهین‌شهر رسیده است؛ از علیرضا بصیری جزی فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه و سایر اعضای شورای شهر (مختاری، فرهادی، جهانگیری، قهرمانی فرد و فتحی) خواسته شده است که هر چه زودتر به وضعیت موجود رسیدگی کنند تا شاهد سایر عواقب و معضلات هم برای تاکسی‌داران و هم برای مسافران نباشیم.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۲۱
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور ظهر امروز ۲۱ خردادماه ۱۳۹۷، عبدالرضا رحمانی فضلی  وزیر کشور در حکمی حسن قمی را به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان برخوار در استان اصفهان منصوب کرد.

وزیر کشور بنا به پیشنهاد محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان طی احکامی جداگانه مجتبی راعی به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد، حسین یارمحمدیان را نیز به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان گلپایگان و حسن قمی را نیز به عنوان سرپرست فرمانداری برخوار منصوب کردند.

انتهای پیام/د

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۵۷
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بیست‌ و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سخنرانی کردند.

محورهای سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

* ۳۰ سال است از امام بزرگوار در مثل چنین روزی سخن می‌گوییم. بعد از این هم ملت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است؛ زیرا امام نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پرقدرت انقلاب به هدف‌ها و آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت.

* امسال این هم‌زمانی با ایام شهادت امیرالمؤمنین شباهت‌هایی را به ذهن می‌آورد. میان این پیرو صادق و حقیقی امیرالمؤمنین، و آن پیشوای والا و بزرگ، شباهت‌هایی وجود دارد که مایه‌ی افتخار ملت ایران و امت اسلامی است.

* توجه به این شباهت‌ها مهم و مفید است برای پیدا کردن راه درست و همچنین برای آشنایی بیشتر با امام بزرگوارمان.

* یک شباهت میان امام خمینی و امیرالمؤمنین این است: در امیرالمؤمنین دو خصوصیت ظاهراً متضاد جمع شده بود: یکی «صلابت و ایستادگی و شدت» و یکی «لطافت و صفا و رقت».

* این هر دو در امیرالمؤمنین در اوج و در کمال خود وجود داشت؛ صلابت و شدت در برابر هر حرکت نابحق در برابر ظلم و ظالم و در برابر انحراف از راه خدا و طغیان‌گری و اغواگری. امیرالمؤمنین در مقابل این‌ها با منتهای صلابت و استحکام می‌ایستاد که نظیر آن دیده نشده است تا امروز.

* لطافت و رقت در مقام مواجهه با ذکر الهی و یاد الهی از سویی، و در برخورد با مظلومین و محرومان و ضعفا و مستضعفان از سوی دیگر.

* این دو خصوصیت متضاد در امیرالمؤمنین علیه‌السلام، عیناً در امام راحل ما هم مشاهده می‌شود. از یک‌سو صلابت، استحکام، ایستادگی محکم در مقابل ستمگران و بدی‌ها، در مقابل رژیم منحط و طاغوتی پهلوی که مثل صخره‌ی مستحکمی ایستاد؛ در مقابل آمریکا مثل کوه ایستاد، در برابر تهدیدها، در برابر صدام متجاوز، در جنگ تحمیلی و جنگ هشت‌ساله، در برابر فتنه‌های داخلی، در برابر حتی شاگرد قدیمی و صحابی قدیمی خود به‌خاطر رفتار نامتناسب او ایستاد و هیچ تعارفی نداشت.

* شباهت دوم میان امام خمینی و امیرالمؤمنین(ع) : در امیرالمؤمنین یک پدیده‌ی شگفت‌آوری وجود دارد. سه خصوصیت به‌ظاهر ناسازگار در امیرالمؤمنین جمع شده است: امیرالمؤمنین، هم انسان قوی و مقتدر و قدرتمندی است، هم درعین‌حال مظلوم است و هم درعین‌حال در حوادث گوناگون پیروز نهایی است.

* همین سه خصوصیت در امام بزرگوار ما نیز جمع شده بود. امام بزرگوار، یک انسان قوی و مقتدر بود؛ انسانی که توانست حکومت طاغوتی دیکتاتوری وراثتی را بعد از ۲ هزار سال از اریکه‌ی قدرت به زیر بکشد؛ این خیلی قدرت می‌طلبد. او توانست آمریکا را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود، شکست بدهد و به عقب‌نشینی وادار کند.

* درعین‌حال امام بزرگوار ما مظلوم بود؛ رفتارهایی از کسانی که آن رفتارها از آن‌ها توقع نمی‌رفت، صورت گرفت که این‌ها مایه‌ی مظلومیت امام است. دلتنگی‌های امام که در لابه‌لای مطالب او امروز مشاهده می‌شود حاکی از همین مظلومیت اوست. پیروزی امام نیز در استحکام نظام اسلامی، در بقای نظام اسلامی، در رشد و توسعه و پیشرفت نظام اسلامی، خودش را نشان می‌دهد.

*بسیاری از آرزوهای امام بعد از رحلت امام تحقق پیدا کرد. خودباوری، خودکفایی، پیشرفت علمی و فناوری و سیاسی کشور، توسعه‌ی صفحه‌ی نفوذ کشور و جمهوری اسلامی در منطقه‌ی وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا، این‌ها چیزهایی بود که اتفاق افتاد و این پیروزی گفتمان امام و راه امام و روش امام بود.

*شباهت سوم میان امام خمینی و امیرالمؤمنین(ع) : سرفصل سوم، «نشانه‌شناسی دشمنان امیرالمؤمنین» است که این هم درس‌آموز است. جبهه‌ی مقابل امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید؛ در تاریخ مشخص شده است: قاسطین، مارقین، ناکثین.

* قاسطین یعنی دشمنان بنیادین حکومت امیرالمؤمنین، ناکثین یعنی دشمنان سست‌بنیادی که بیعت را زیر پا گذاشتند به‌خاطر آلودگی دنیوی و تعلقات مادی، و مارقین کج‌فهم‌ها و نادان‌ها و جاهل‌هایی که به خیال تبعیت از قرآن در مقابل قرآن مجسم که امیرالمؤمنین علیه‌السلام بود ایستادند.

* در مورد امام هم همین سه جبهه وجود داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آن‌ها در داخل، قاسطین در مقابل امام بزرگوار ما بودند؛ این‌ها کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیت انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند.

* در جبهه‌ی مخالفین امام، ناکثین یعنی بیعت‌شکنان، همان همرهان سست‌کمربند بودند؛ وای از این همرهان سست کمربند! مارقین هم آن کسانی بودند در مقابل امام بزرگوار ما که موقعیت کشور و انقلاب و موقعیت ملت ایران را نفهمیدند، جبهه‌بندی دشمنان را نشناختند، شیوه‌های دشمنی دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند و عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند.

*خدا را سپاسگزاریم که در دورانی زندگی می‌کنیم که یک انسان بزرگی را دیدیم که با مولای متقیان و رهبر آزادگان تاریخ -امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) – این شباهت‌ها را داشت و توانست محصول این عظمت خود را برای ملت ایران باقی بگذارد. اما امام (رضوان‌الله‌علیه) چگونه با این وضعیت مواجه می‌شد؟ الگوی امام چگونه است؟ این را من خیلی کوتاه و مختصر عرض کنم؛ این‌ها برای ما درس است.

* من چند خصوصیت را در الگوی رفتاری امام بزرگوار با این وضعیت ذکر می‌کنم:
۱. برخورد شجاعانه و فعال و قدرتمندانه با دشمنی‌ها و عدم ضعف و انفعال
۲. پرهیز از هیجان‌زدگی و تکیه به محاسبات عقلانی
۳. رعایت اولویت‌ها
۴. اعتماد به توانایی‌های مردم مخصوصاً جوانان
۵. بی‌اعتمادی به دشمن
۶. اهتمام به همبستگی ملت و پرهیز از دوقطبی
۷. ایمان راسخ به نصرت الهی و وعده‌های الهی

* برادران عزیز، خواهران عزیز و ملت بزرگ ایران! من به شما عرض می‌کنم ما بعد از امام، همان راه امام را موبه‌مو دنبال کرده‌ایم و ان‌شاءالله خواهیم کرد.

* مردم عزیزمان را از دودستگی و دوقطبی برحذر می‌داریم و به نصرت الهی هم اطمینان داریم. شک نداریم که ملت ایران با این انگیزه و با این احساسی که دارد حرکت می‌کند، با این ایمان و با این امید به توفیق الهی، به حول و قوه‌ی الهی پیروز خواهد شد.

* نقشه‌ی دشمن را هم می‌شناسیم، نقشه‌ی دشمن را کاملاً می‌دانیم چیست؛ برای مردم آن نقشه را افشا می‌کنیم. البته مردم عزیز ما خودشان خیلی چیزها را می‌دانند و می‌فهمند و حس می‌کنند. امروز نقشه‌ی دشمن، «فشار اقتصادی، روانی و عملی» است. این سه هدف است. هدف هر سه نوع فشارهای دشمن هم سیطره بر کشور عزیزمان ایران است؛ همچنان‌که بر بعضی از کشورهای بدبخت و روسیاه منطقه سیطره و تسلط دارد.

*آن‌ها این فشار را وارد می‌کنند و نتیجه‌ای که می‌خواهند از این فشار اقتصادی و تحریم بگیرند، زیر فشار قرار دادن صرفاً دستگاه حکومتی و دولتی نیست؛ می‌خواهند ملت ایران را به ستوه بیاورند تا نظام اسلامی و ملت ناچار به تسلیم در برابر زورگویی‌های آن‌ها شوند.

* فشار روانی انجام می‌دهند تا نقاط قوت جمهوری اسلامی را که برای کشور مایه‌ی اقتدار و تقویت است به‌عنوان نقاط چالش‌آفرین معرفی کنند و می‌خواهند ملت ایران را نسبت به آن‌ها دلسرد کنند.

*مثال آن همین مسئله‌ی موشکی است؛ ساخت موشک‌های گوناگون و اقتدار موشکی، موجب ایجاد امنیت در کشور است. جوان‌های ما یادشان نیست همین شهر تهران در زیر آتش موشک‌های شبانه‌روزی دشمن می‌سوخت؛ خانه‌ها خراب می‌شد، انسان‌ها کشته می‌شدند؛ در شهر تهران و در شهرهای جبهه مثل دزفول، اهواز، شوش و بقیه‌ی شهرها -که جای خود دارد- تا شهرهای دوردست، موشک‌های دشمن می‌رسید. ما موشک نداشتیم، وسیله‌ی دفاع نداشتیم، مجبور بودیم دستانمان را روی هم بگذاریم و تماشا کنیم. امروز جوانان ما توانسته‌اند به قدرت موشکی اول منطقه تبدیل بشوند. دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده تا می‌خورد.

* پس موشک مایه‌ی امنیت است، نقطه‌ی قوت است. ببینید روی این دشمن متمرکز می‌شود. روی مسئله‌ی موشکی متمرکز می‌شود. یک عده‌ای هم متأسفانه در داخل با دشمن هم‌صدا می‌شوند که آقا چه فایده‌ای دارد.

* کمک‌کنندگان به جنگ روانی دشمن در داخل، امروز درصدد این هستند که یک شکل معیوب از برجام را بر کشور تحمیل کنند. دولت‌های خارجی به دنبال این هستند و عده‌ای در داخل هم تبلیغ می‌کنند که اگر این نشود، جنگ می‌شود. این همان خواست دشمن است.

* یک جمله‌ی کوتاه راجع به برجام بگویم: از برخی از دولت‌های اروپایی این‌جور برمی‌آید که این‌ها توقع دارند ملت ایران، هم تحریم‌ها را تحمل بکند و با تحریم‌ها دست‌وپنجه نرم بکند و هم از فعالیت هسته‌ای خود که نیاز قطعی آینده‌ی کشور است دست بکشد و همین محدودیت‌ها را ادامه بدهد.

* من به این دولت‌ها بگویم: بدانند که این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد. ملت ایران و دولت ایران این را تحمل نخواهند کرد که هم تحریم باشند و هم در محدودیت هسته‌ای و حبس هسته‌ای قرار داشته باشند. این نخواهد شد.

* سازمان انرژی هسته‌ای موظف است سریعاً مقدمات و آمادگی‌های لازم برای رسیدن به ۱۹۰هزار سو را در چارچوب برجام -فعلاً در چارچوب برجام- فراهم بکند و برخی مقدمات دیگر را که رئیس‌جمهور محترم دستور آن را دادند از همین فردا آغاز کند.

انتهای پیام/د

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۳۱
آقای جویا

علیرضا بصیری جزی فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه ظهر امروز ۱۳ خردادماه ۱۳۹۷ در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان در خصوص مشکل قطعی آب در شاهین‌شهر اظهارکرد: مردم بدانند در زمینه تأمین آب شرب هیچ جای نگرانی وجود ندارد، چراکه هم‌اکنون از طریق استانداری اصفهان، شرکت آب منطقه‌ای و حتی آقای حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس در حال رایزنی و پیگیر رفع مشکل تأمین آب شرب مردم شهرستان شاهین‌شهر و میمه و رفع قطعی آب هستیم و طی ساعات آینده از طریق رسانه ها مردم را در جریان نتایج این پیگیری‌ها و جلسات قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۱۷
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان؛ حجت‌الاسلام محمدامین یوسفی مدیر مسؤول پایگاه مطالبه گر عدالت‌خواهی شاهین‌شهر طی یادداشتی آورده است؛ جلسه پرحاشیه روز چهارشنبه ۹ خردادماه ۱۳۹۷ شورای شهر شاهین‌شهر پیرامون استعفای «عیسی بهمنی» شهردار سابق شاهین‌شهر بسیار پرحرف و حدیثه گردیده است .

متأسفانه طرفداران طیف‌های مختلف اعضای شورای شهر بر اساس حب و بغض‌های خود و یا منافع دنیوی ، یکدیگر را آماج حملات و اتهامات قرار داده‌اند و برای چند صباح زندگی پست دنیوی خویش بر سر و مغز یکدیگر می‌کوبند .

ولی اگر بخواهیم عادلانه و منصفانه و بر اساس رضای حق و منافع مردم و بدون این دعواهای دنیوی آقایان صحبت کنیم ، می‌شود به نکات زیر اشاره کرد.

۱/ جلسه بررسی استعفای شهردار شاهین‌شهر یک جلسه بررسی استعفا نبود و از صحبت‌های شهردار کاملاً واضح و روشن بود که وی مجبور به استعفا شده است.

٢/ تمام اعضای شورای شهر متفق‌القول بودند( چه مخالفان و چه موافقان شهردار)  که در این هشت ماه حضور بهمنی به‌عنوان شهردار، وی بسیار پاک دست و بدون چشم‌داشت مادی و مخلصانه و با تمام قوا فعالیت کرده است ولی جای شگفتی داشت که وقتی همه اعضای شورا وی را انسان خدوم و پاکدستی می‌دانند او را مجبور به استعفا می کنند !؟

٣/ چهار نفر عضو شورای شهری که ابتدائا این شهردار را انتخاب کردند و اکنون برای ابقای وی دفاع و پافشاری نکردند نمره منفی بزرگی گرفتند، همچنین رأی منفی آقای سجاد قهرمانی فرد به استعفای شهردار گرچه در ابتدای روی کار آمدن شهردار مخالف ایشان بودند اما واقعاً قابل ستایش بود.

۴/ سخنان آقای ابراهیمی ناغانی دیروز بسیار جنجال‌برانگیز شد و بخش‌های زیادی از صحبت‌های وی قابل تأمل بود ولی اینکه چرا وی این سخنان را قبل از رأی‌گیری بیان نکرد و پس از قبول استعفا بیان کرد محل سؤال است ! و اینکه چرا رأی ممتنع داد محل تأمل است جا داشت ایشان هم مثل آقای قهرمانی رأی منفی می‌دادند؟

۵/ کلاً در این شهر مدیر پاک دست و پرکار در بدنه شهرداری نمی‌تواند کار کند ! بدنه شهرداری پر است از اقوام و فامیل و همشهری‌های خیلی از مسئولین شاهین‌شهر! کسی که بخواهد مدیر و یا شهردار بماند و چندین دوره هم فعالیت کند باید به این بدنه بیمار اضافه‌کار بی‌حساب‌وکتاب بدهد، ناهار آقایان بی‌حساب داده شود ، خودروهای فراوان در اختیار پرسنل شهرداری باشد تا به منازل خود و فامیل‌ها بروند ، فامیل‌ها و همشهری‌های آقایان را استخدام کند ، به مناسبت‌های مختلف سکه بدهد، حقوق و پاداش نجومی به مدیران بدهد، بودجه از پول شهرداری به فلان ارگان‌ها بده ، در ضمن تدارکات چی برخی مسئولین هم باشد اگر نباشد ظرف چند ماه وی را زمین می‌زنند !

۶/ برخی مسئولین شاهین‌شهر الآن با دم خود گردو می‌شکنند و خوشحال هستند که شورا و شهرداری این دوره به این حال و روز افتاده است! البته دشمنی این برخی مسئول برای خدا و منافع مردم نیست بلکه به خاطر قطع شدن منافعشان از شهرداری و قطع بودجه و نبودن شهرداری به‌عنوان تدارکاتچی آن‌ها است! این‌ها همان‌ها بودند که برای برخی مدیران فاسد گذشته همه نوع لابی برای ماندن فلان فرد کردند ولی برای یک مدیر پاک دست لال مونی  گرفتند !

٧/ انتخاب آقای حمید عشقی به‌عنوان سرپرست شهرداری از شگفتی‌های این روزها بود! اعضای شورایی که منتقد دوآتشه ایشان در مدیریت گذشته بودند ، چطور ایشان را به‌عنوان سرپرست انتخاب کردند !!!

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۱۱
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان؛ عیسی بهمنی شهردار سابق شاهین‌شهر ظهر امروز ۹ خرداد ۱۳۹۷ در جلسه استعفا خود در صحن علنی شورای شهر با تشکر از اعتماد اعضای دوره پنبمب جم شورا جهت تصدی پست مدیریت شهرداری اظهار کرد: باید قدردان نظرات مخالف و موافق بود چراکه همین نظرات موجبات پیشرفت و آگاهی یک جامعه را فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه فعالیت نرم‌افزاری شهر شاهین‌شهر رو به اتمام هست، افزود: به یاری خداوند متعال توانستیم در این مدت مسؤولیت ۹ ماهه بنده مجوز بازنگری طرح تفصیلی جامع شهر شاهین‌شهر را از وزیر مربوطه دریافت کنیم و مقدمات اجرایی آن را فراهم‌سازیم.

شهردار سابق شاهین‌شهر بابیان اینکه اجرایی کردن طرح جامع و تفصیلی شهر شاهین‌شهر حداقل نزدیک به سه سال زمان بر خواهد بود، ادامه داد: برای اتمام رساندن این پروژه بسیار مهم اعضای شورای شهر هم باید درمان و هم یک نوع داروی مسکن داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه اراضی تفکیکی شهرداری شاهین‌شهر نیز تعیین تکلیف شدند، تصریح کرد: امیدواریم شهر در آینده نزدیک بتواند از سود این اراضی تفکیک‌شده نهایت بهره و استفاده لازم را ببرد.

بهمنی با تأکید بر اینکه شهر شاهین‌شهر بسیار غنی می‌باشد، بیان داشت: بنده در دوره مدیریت خود نه شهر و نه مردم فروشی نکرده‌ام هر چند برخی مدیران در گذشته منافع خود را در مقابل آلایندگی پالایشگاه و نیروگاه به جان مردم بی دفاع شاهین‌شهر ترجیح داده بودند.

وی با تعبیر بر اینکه پالایشگاه بمب ساعتی است که در بالای سر شاهین‌شهر به کار گذاشته شده است، گفت: در گذشته پالایشگاه ۲۰۰ هکتاری شاهین‌شهر توسط برخی لابی‌گری‌ها ۲۳۰ هکتار دیگر به آن اضافه می‌شود که باید این موضوع به‌صورت جد در دست بررسی قرار گیرد که چرا این عمل خلاق قانون صورت پذیرفته است.

شهردار سابق شاهین‌شهر اظهار داشت: این از افتخارات دوران مدیریتی بنده هست که با پالایشگاه نفت شاهین‌شهر که آلایندگی آن با جان مردم بازی می‌کند کنار نیامده‌ام. هر چند مسؤولان پالایشگاه بارها به دفتر بنده مراجعه کردند و حتی به علت کنار نیامدن با درخواست‌های آن تهدید شدم.

وی تأکید کرد: به احترام نظام و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به وعده‌هایی که مسؤولان شهر شاهین‌شهر در گذشته به مردم داده بودند و حتی در بودجه شهرداری شاهین‌شهر برای آن‌ها اعتباری اختصاص داده نشده بود تا حدود بسیار زیادی توانستم جامعه عمل بپوشانم.

بهمنی با بیان اینکه مردم دنبال خدمت گذاران واقعی هستند، نه مدیرانی که تنها به منافع خویش می‌اندیشند، تصریح کرد: در دوران مدیریتی خود توجه ویژه‌ای بر مناطق یا محله‌های محروم شاهین‌شهر در همه حوزه‌ها داشتم.

وی با بیان اینکه باید مسئولان به خواسته مردم احترام بگذارند، اضافه کرد: خیلی اهالی مختلف شهر شاهین‌شهر به سراغ این‌جانب آمده‌اند تا استعفا خود را پس بگیرم و این‌یک افتخار برای بنده هست که عوام جویای حال من شده‌اند تا خواص!

شهردار سابق شاهین‌شهر اظهار کرد: در دوران مدیریتی خود به شکل قابل قبولی توانستم که کارکنان شهرداری را ساماندهی کنم. چراکه برخی از کارکنان بودند عشقی در محل کار حاضر می‌شدند و هر موقع می‌خواستند اعلام حضور می‌کردند و جالب‌تر آنکه حقوق این غیب خود را دریافت می‌کردند که جلوی آن گرفته شد.

وی با بیان اینکه در میان برخی از کارکنان شهرداری شاهین‌شهر کسانی بودند که سقف دریافت هزینه اضافه‌کاری آن‌ها نزدیک به ۳۰۶ ساعت در ماه می‌رسید که این امر خلاف قانون بود، اظهار داشت: نباید انتظار داشت شخصی که در گذشته نزدیک به ۳۰۶ ساعت اضافه‌کار دریافت می‌کرد یا هر موقع می‌خواست به مرخصی برود امروز از بنده تعریف و تمجید کند.

بهمنی با بیان اینکه حقوق معاون من نسبت به سایر مدیران شهرداری شاهین‌شهر در گذشته نزدیک به ۴ میلیون کاهش داشته است، گفت: تیغه عدالت بنده در دوران مدیریت خود در شهرداری شاهین‌شهر بسیار تند بود و کسانی که خیال می‌کنند عدالت رفتنی است باید به آن‌ها گفت که بهمنی رفتنی است اما عدالت نه!

وی با بیان اینکه آیندگان در مورد مدیریت بنده قضاوت خواهند کرد، افزود: امکان ندارد کسی بر زمان فعالیت بنده در شهرداری شاهین‌شهر ایرادی بگیرد. تنها شهرداری بوده‌ام که همانند همه کارکنان شهرداری اعلام حضور می‌کردم.

شهردار سابق شاهین‌شهر با بیان اینکه تفاوت انسان‌ها در داشتن پست یا مقام نیست بلکه در داشتن تقواست، گفت: خط و خطوط سیاسی اگر سیاه را سفید جلوه دهد یا بلعکس باید همه بدانند عین بی‌تقوایی خواهد بود. هر چند خط و خطوط سیاسی برای برنامه‌ریزی و پیشرفت است نه چیز دیگری!

وی با تأکید بر اینکه با دادن استعفای خود اعلام بیعت مجدد کردم، ادامه داد: اگر چنانچه دوباره به بنده اعتماد کنید خوب باید بدانید تیغه عدالت ام تندتر از گذشته خواهد شد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۰۶
آقای جویا