پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

حمیدرضا امینی ظهر امروز ۳۰ مردادماه ۱۳۹۷ در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با تشریح فعالیت‌های مجموعه پزشک برتر اظهار کرد: مجموعه پزشک برتر، یک بانک جامع اطلاعات پزشکی در کشور است که در قالب کتاب، وب‌سایت و اپلیکشین موبایل به عموم مردم ایران طی دو سال گذشته ارائه‌شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه پزشک برتر به معرفی پزشکان در همه حوزه‌ها، فیزیوتراپیست ها، درمانگران، پیراپزشکان، دندان‌پزشکان، روانشناسان، روان‌پزشکان می‌پردازد، افزود: این بانک جامع همچنین مراکز درمانی شامل: بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها، پاراکلینیک ها، مراکز توان‌بخشی، کلینیک‌های زیبایی، کلینیک‌های تغذیه، مراکز بهداشتی، پایگاه‌های اورژانسی، خانه‌های سالمندان، مراکز ترک اعتیاد، مراکز تشخیصی، مراکز تصویربرداری و سایر را معرفی می‌کند.

مدیرعامل مجموعه پزشک برتر با بیان اینکه بانک جامع اطلاعاتی پزشک برتر مراکز فروش لوازم طبی، تجهیزات پزشکی، نهادهای بیمه‌گر و داروخانه‌ها را نیز پوشش می‌دهد، تصریح کرد: هدف اصلی پزشک برتر علاوه بر اطلاع‌رسانی و معرفی موارد مذکور، یاری‌رساندن شهروندان برای یافتن پزشک و مرکز درمانی و رهایی آن‌ها از سردرگمی‌های مشاهده شده برای رسیدن به متخصص مورد نظر می‌باشد.

وی تأکید کرد: مجموعه تخصصی پزشک برتر با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری تنگاتنگی با نهادهای مختلفی از جمله دانشگاه علوم پزشکی استان‌های مختلف، سازمان نظام پزشکی، سازمان بهزیستی، اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) و مجموعه نیروهای مسلح دارد.

وی با اشاره به سایر خصوصیات مجموعه پزشک برتر گفت: پزشک برتر فرصت مناسبی برای شناخته شدن هر بیشتر پزشکان و مراکز درمانی، معرفی پزشکان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مراکز آموزشی، متفاوت با مجموعه‌های مشابه به دلیل ماندگاری مجموعه با وجود نسخه آنلاین و اپلیکیشن موبایل، سهولت در یافتن پزشک و مرکز درمانی دلخواه و همچنین یافتن نزدیک‌ترین پزشک و مرکز درمانی توسط بیمار در شرایط خاص و اورژانسی است.

وی با بیان اینکه مجموعه تخصصی پزشک برتر مزیت‌های بسیار فراوانی برای شهروندان، بیماران، پزشکان و حتی برای دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های نظام پزشکی دارد، بیان داشت: مردم عزیز ایران می‌توانند با مراجعه به سایت پزشک برتر به نشانی (www.pezeshk-bartar.com) و با نصب اپلیکیشن موبایلی این مجموعه به‌صورت کاملاً رایگان با قابلیت جستجوی سریع و آسان هر لحظه از زمان که بخواهند با پزشک مورد نظر خود ارتباط پیدا کنند و همچنین پزشکان محترم می‌توانند با مراجعه به این سایت و تماس با آن اطلاعات خود را در این پایگاه جامع اطلاعات پزشکی ثبت و جهت معرفی در معرض دید عموم قرار دهند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۰۰
آقای جویا

سجاد قهرمانی فرد عضو شورای شاهین‌شهر ظهر امروز ۲۹ مردادماه ۱۳۹۷ در حاشیه جلسه انتخاب شهردار جدید شاهین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا اظهار کرد: بر اساس تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۲۲  آئین‌نامه داخلی شورای شهر جلسه فوق‌العاده و علنی امروز شورای اسلامی شاهین‌شهر برای انتخاب شهردار جدید، رسمیت نداشت.

وی با عنوان اینکه جلسه فوق‌العاده در صورت درخواست کتبی استاندار و یا نماینده او همچون فرماندار که مشتمل بر زمان، دستور و ضرورت باشد تشکیل می‌شود و یا اینکه به درخواست کتبی سه تن از اعضای شورا و تصویب درخواست آن‌ها برگزار می‌شود، افزود: اگر امروز در این جلسه شرکت نمی‌کردیم بدون شک برچسب اخلال‌گر و تفرقه‌افکن توسط هیات رئیسه به ما زده می‌شد.

این وکیل پایه یک دادگستری گفت: بند ۲ ماده ۴۹ آیین‌نامه داخلی شورای شهر تعیین زمان عادی یا فوق‌العاده بودن جلسه را بر عهده رئیس شورا گذاشته که البته جلسات عادی تکلیف آن مشخص است، در حالی که جلسه فوق‌العاده همان‌گونه که در بالا اشاره شد باید پروسه آن طی شود و بعد بر مبنای آن رئیس شورا از سایر اعضا برای شرکت در جلسه دعوت به عمل آورد.

وی با تاکید بر اینکه تکیه رئیس شورای شهر شاهین‌شهر بر ماده ۴۹ آیین‌نامه داخلی شورای شهر برای توجیه عوام بود در حالی پارلمان شهری خود مرجع قانون‌گذاری است، تصریح کرد: تخلفات صورت گرفته در برگزاری این جلسه طی نامه‌ای جهت تصمیم‌گیری به اطلاع فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه رسید.

قهرمانی فرد با بیان اینکه ما به عنوان عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر باید در مقابل اعتمادی که مردم به ما کرده اند پاسخگو باشیم، متذکر شد: به هیچ عنوان شهرداری که با ائتلاف بازی و لابی‌گری چهار نفر انتخاب‌شده باشد برای ما قابل‌پذیرش نیست.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۳۸
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، ظهر امروز طی جلسه‌ای علنی با حضور نماینده فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه، نماینده اداره اطلاعات و  همه هفت عضو شورای شهر شاهین‌شهر حمید عشقی با کسب ۴ رأی موافق(علی فتحی، اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری و علیرضا جهانگیری) در مقابل ۳ رأی مخالف(حسین ابراهیمی ناغانی، سجاد قهرمانی فرد و پرستو جهانگیری) به‌عنوان شهردار جدید شهر شاهین‌شهر انتخاب شد و در این رأی گیری مسعود عارفیان دیگر کاندید تصدی شهرداری شاهین‌شهر دوم گردید.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۳۷
آقای جویا
به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال فرهنگی طی یادداشتی در خصوص اوضاع‌واحوال این روزهای حوزه‌ی انتخابیه‌ی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی آورده است؛ در احادیث قدسی نقل‌شده است که ای فرزند آدم «اوّل خود را موعظه کن و پس از آن دیگران را توصیه نما»

قرآن نیز می‌فرماید: اى کسانى که ایمان آورده‏اید، چرا چیزى مى‏گویید که انجام نمى‏دهید؟ نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید (صف، ۲ و ۳)

سال‌ها پیش وقتی به شهید سردار کریمی که از جراحت‌های ناشی از دوران دفاع مقدس عذاب می‌کشید گفته بودند: برای تسکین دردهایش از مواد مخدّر استفاده کند گفته بود؛ چون خود در مقطعی در ستاد مبارزه با مواد مخدّر مشغول بودم این را اصلاً نمی‌توانم انجام بدهم و حالا بیاییم کاری که دیگران را از آن باز می‌داشتم خود مرتکب شوم.

صداقت واقعی نیز در انطباق گفتار با رفتار و عقیده نمود پیدا می‌کند، اگر صائب‌ترین سخنان را بر زبان آورم و خود عامل به آن‌ها نباشم و با تجربه‌ای انضمامی آن سخنان را نگویم هر چند صحیح و قابل استفاده برای دیگران باشد اما در نتیجه‌گیری انسان صادقی محسوب نمی‌شوم.

محمدحسن فرح‌بخشیان معروف به ژولیده نیشابوری شاعر توانای معاصر کشورمان در بیتی زیبا آورده است: (بی‌عمل در حرف گفتن گوی سبقت می‌برد/ مرد میدان عمل خود حرف کمتر می زند) یا عطار چه زیبا می‌گویید: (هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم)!

در حالی که آقای حاجی دلیگانی این روزها سر خود را با بیان و مطرح کردن برخی مسائل کشوری از جمله «هتک حرمت ماموران گرجستانی به زنان ایران در فرودگاه تفلیس» یا «تورم تک رقمی با سفره های خانوارها هم‌خوانی ندارد» و یا «سؤال از رئیس جمهور شفاف‌سازی می‌کند» و یا بحث قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان؛ سرگرم کرده است و توانسته تا حدودی بیانات خود را نقل محافل عمومی و خصوصی کند، ظاهرا در جریان مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه‌ی خود از جمله فرمانداری‌های دو شهرستان برخوار و شاهین‌شهر، اختلاف شدید در بین اعضای شورای شهرها از جمله شورای شهر شاهین‌شهر، وضعیت بد خدمات‌دهی شهرداری‌ها به مردم دو شهرستان برخوار، شاهین‌شهر و میمه، امام جمعه‌ای که در شاهین‌شهر نزدیک به ۱۷ سال است به کرسی چسبیده و تاکنون هیچ گونه خروجی مناسبی نداشته است، وضعیت بحرانی آب، تعطیلی برخی از صنایع دو شهرستان و افزایش روز افزون بیکاری و غیره و غیره نبوده و یا نیست و اگر هم هست چرا تاکنون برای این مسائل و مشکلات مطرح‌شده آستین همتی بالا نزده است و شاید تصور کند همه چیز گل‌وبلبل هست.

حال در نتیجه‌گیری چند سؤال برای اذهان عمومی پیش می آیید چگونه آقای حاجی دلیگانی که خود را خادم مردم می داند و بر اساس آمار و ارقام‌های اعلام شده تاکنون نشان داده است که از نمایندگان دست پاک، فعال و منظم مجلس بوده است، می‌تواند از رئیس جمهور یا وزیری سؤال کند و یا به او رای اعتماد و یا عدم اعتماد بدهد و حتی به مجلس شورای اسلامی بکشاند و یا اینکه به مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی در خصوص بی‌تدبیری‌ها اخطار بدهد.

اما به عنوان نماینده مردم نمی‌تواند این اوضاع نابسامان شهرهای حوزه انتخابیه‌ی خود را حتی به صورت کدخدا منشی یا دادن تذکر جهت کاهش التهابات به مسؤولان آن‌ها حل و فصل نمایید و آنها را به آرامش و خدمت‌رسانی جهادی به مردم دعوت کند؟!

لازم به ذکر است در این یادداشت حق پاسخگویی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده کنونی مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس به موارد مطرح‌شده جهت شفاف‌سازی اذهان عمومی محفوظ می‌باشد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۴۲
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از ایلام؛ در ادامه سلسله گزارش‌های این رسانه‌ی خبری از معرفی مناطق گردشگری تا بیان مسائل و مشکلات روستاهای اقصا نقاط مختلف ایران عزیز این بار به سراغ روستاهای «چنار باشی، پاکل گراب و زیفل» در ۶۰ کیلومتری شهر ایلام رفته‌ایم تا همان‌گونه که گفتیم جاذبه‌های توریستی و گردشگری این روستاها را معرفی و همچنین پاره‌ای از مسائل و مشکلات آن‌ها همچون بسیاری از روستاهای کشور را برای مسئولان بخصوص دولت‌مردان و نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی مطرح کنیم تا شاید به بررسی برخی از معضلات و مشکلات چنین روستاهایی که در حال خالی شدن از سکنه هستند بپردازند و بار دیگر دختر امید و نشاط را برای ساکن آن‌ها به وجود آوردند.

در ابتدای این گزارش به سراغ معرفی جاذبه‌های توریستی و گردشگری این سه روستا می‌رویم، سه روستایی که با کوه‌ها و قله‌های زیادی احاطه شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قله کان صیفی (واقع در رشته‌کوه کبیر کوه) و کوه سیوان اشاره کرد.

این روستاها از نظر داشتن مناظر طبیعی و بکر از قبیل غار بره زرد، تنگه رازیانه و … در استان ایلام به منطقه‌ی گردشگری و تفریحی تبدیل‌شده‌اند.

اهالی آن‌ها از طایفه بزرگ علی شروان و ایل بزرگ بیری هستند که در گذشته جایگاه بالایی در حکومت‌های کدخدایی داشته‌اند به‌طوری که از طوایف و ایلات هم‌جوار برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های خود به بزرگان این ایل رجوع می‌کردند، از بزرگان این منطقه که در زمان فرمانروایی والی بر این منطقه حکومت می‌کرد می‌توان به باشی خان طایفه قیطول و تشمال الله خان مولایی اشاره کرد که از قدیمی‌ترین فرمانروایان ایلام و این منطقه بودند.

روستاهای ذکر شده که از ذخیره جنگلی بلوط غنی هستند دارای امکان تفریحی زیبایی ازجمله گردنه‌ی مله پنجاب، تنگه‌ی زیبای رازیانه، کوه سیوان، دشت چمن گل، کبیر کوه و قله کان صیفی است.

این روستاها از مناطق سردسیر و ییلاقی به‌حساب می‌آیند، زبان مردم این روستا کُردی می‌باشد، مردمان این روستاها شیعه هستند و کار اصلی مردم زراعت و دام داری است.

در کوهستان‌های اطراف این روستاها معادن زغال‌سنگ، گوگرد، سنگ گچ، سیمان و چاه‌های نفت وجود دارد. محصولات این روستاها شامل غلات و انواع میوه‌جات می‌باشد.

در روستای پاکل گراب یک دهنه چشمه آب چرب وجود دارد که به آن چشمه گوگردی (گر آب) میگویند و آب آن مزه تلخ و بوی همانند گوگرد دارد.

روستاهای زیفل، چنار باشی و پاکل گراب به دلیل مهاجرت در سالیان اخیر تولدهای کنترل شده شاهد رشد چشمگیری نبوده است مردم این روستاها همان‌گونه که گفته شد به زبان کُردی و به لهجه بَیرَی تکلم می‌کنند در این منطقه دو قوم قیطول و علی شروان تحت عنوان ایل علی شروان (ایل بَیرَی) زندگی می‌کنند.

در این روستاها خانه‌های تفریحی به شکل عجیبی در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده و برخی افراد محلی همین منطقه که در شهرهای دیگر کشور و یا خارج از ایران به سر می‌برند، در این روستا به ساخت خانه فقط جهت تفریح اقدام کرده‌اند و در روزهایی از جمله ایام عید یا تابستان به روستای پاکل گراب یا چنار باشی رفته و چند روزی را در آن می‌گذرانند در بقیه روزهای سال این خانه‌ها خالی از سکنه می‌باشند.

بهترین زمان برای تفریح در مناطق توریستی این روستاها فصل زیبای بهار است که اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت طبیعت این منطقه به اوج زیبایی خود می‌رسد، البته زیبایی پاییز رنگ، رنگ درختان بلوط این منطقه را نباید انکار کرد.

تابستان این منطقه گرم است گاهی شاید دما به چهل درجه برسد. زمستان در این روستا سرد و فوق‌العاده مرطوب است و البته بسیار دیدنی آن‌ها به خاطر نشستن برف روی شاخه‌های درختان پیر بلوط!

*ایل علیشروان هویت هزارساله دارد

ایل علیشروان هویت هزارساله دارد و سنگ‌نوشته‌های موجود هویت آن را اثبات می‌کند. قدمت قبرستان‌ها حاکی از سکونت هزار ساله مردم علی شروان در مناطق ذکر شده را دارد. شهر بدره در کشور عراق، در متون قبل از اسلام با نام «بادریا» ثبت شده است این شهر کهن خواستگاه ایل علیشروان است. اما اصل طایفه علیشروان که اکثراً معتقدند از دو نفر به نام‌های؛ علی و شروان هست؛ شامل تیره‌های: خدر سنی، گنجه، حیدرون، صفرون، قیطیول، موسی، چراغون، داراون و جابری است.

که ریاست و اداره ایل به عهده شیخ محمد میرزا بوده و پس از وفات شیخ محمد به لحاظ اقتدار و اداره زنش بانو خیره سپس به توشمالان خیره معروف بوده، عهده‌دار امور و ولایت بر فرزندش علی مامگه فرزند شیخ محمد که به سن بلوغ نرسیده بود شده است.

اما در بازید و همچنین تحقیق میدانی خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا از روستاهای «چنارباشی، پاکل گراب و زیفل» آنچه که به دست آمد، مردمان شهیدپرور و همیشه میهمان نواز این سه روستا که نزدیک به ۱۵۰۰ نفر نیز جمعیت دارد از دست بی توجهی ها و کم‌محلی‌های مسؤولان شهرستان و استان ایلام به‌شدت گله‌مند بودند.

روستاهای چنار باشی، پاکل گراب و زیفل دارای نکات قابل توجهی از جمله واقعیت‌های مهاجرت و پناهندگی در استان ایلام به کشورهایی همچون استرالیا و اروپا به‌خوبی در آن‌ها نمایان است.

ستار توانگر از ساکنان روستای چنار باشی که دارای ۱۵ هکتار باغ در کبیر کوه و در دامنه قله کانی صفی (ورزین) از توابع روستای چنار باشی می‌باشد در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: در دامنه کبیر کوه از قسمت روستای چنارباشی تعدادی چاه نفت از گذشته وجود داشته است که در حال حاضر کسی سراغی از آن‌ها را نمی‌گیرد، چراکه اگر این ذخایر مسکوت مانده توسط دولت فعال شوند بدون شک زمینه اشتغال زیادی از جوانان بیکار این روستاها را فراهم خواهند کرد.

یکی از مهم‌ترین مشکلات روستاهای چنارباشی، پاکل گراب و زیفل مهاجرت مردم به شهرها و مهاجرت جوانان روستا به کشور استرالیا بوده که هنوز بعد از چند سال خبری از این جوانان نیست و معلوم نیست چه بلایی سر آن‌ها آمده است.

*مردم روستاهای پاکل گراب و چنار باشی از طریق یارانه‌ها امر و معاش می‌کنند

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم روستاهای پاکل گراب و چنار باشی از طریق یارانه‌ها امر و معاش می‌کنند، افزود: وعده‌های زیادی از سوی مسؤولان چه فرماندار و چه استاندار و چه نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورایی اسلامی جهت تقویت زیرساخت های عمرانی از جمله آسفالت، فراهم‌سازی زمینه‌های گردشگری و دادن تسهیلات اشتغال‌زایی و سایر در این روستاها داده شده است که تاکنون جزء حرف ما عملی ندیده‌ایم.

این باغدار نمونه با بیان اینکه در این سه روستا هیچ‌گونه امکاناتی حتی در حد یک سالن ورزشی وجود ندارند و خانه بهداشت روستا نیز با کمبود دارو و پزشک مواجه است و در هفته یک‌بار دکتر به دارند، تصریح کرد: مسئولان میراث فرهنگی اگر از میراث تاریخی و فرهنگی این روستا از جمله درخت چنار باشی که دارای قدمت طولانی نیز هست حفاظت نکنند و آن را در فهرست آثار ملی قرار ندهند بدون همین چند آثار تاریخی که در معرض نابودی قرار گرفته‌اند از بین خواهند رفت.

وی با تأکید بر اینکه از استاندار ایلام می‌خواهم به همراه سایر مسؤولین یک تور روستاگردی جهت بررسی مسائل و مشکلات روستاها از جمله جلوگیری از مهاجرت بی‌وقفه روستانشینان راه بیندازد، بیان داشت: در سه روستای چنار باشی، پاکل گراب و زیفل متأسفانه سرقت احشام و منازل و همچنین کاوش‌های غیرقانونی باستانی زیاد هست و با وجود این‌همه ناامنی‌ها تاکنون یک جایگاه نیروی انتظامی یا پاسگاه برای این سه روستا توسط مسئولان استان از جمله فرماندهی نیروی انتظامی ایلام تعبیه نشده است و اگر اتفاق یا نزاعی روی دهد اولین جایگاه نیروی انتظامی که در روستای میشخاص واقع شده است نسبت به این سه روستا نزدیک به نیم ساعت فاصله دارد.

توانگر در پایان با بیان اینکه روستاهای چنار باشی، پاکل گراب و زیفل خانه سالمندان شده است؛ خواستار رسیدگی هر چه زودتر استاندار و نمایندگان مردم ایلام در مجلس که فقط زمان رأی‌گیری سروکله آن‌ها پیدا می‌شود به مشکلات بهداشتی، درمانی، آموزشی و نبود مدرسه و همچنین وسیله نقلیه برای رفت آمد و غیره این روستاها شد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۱۱
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شامگاه چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۳۹۷ به‌منظور شرکت در چند جلسه مهم اقتصادی و همچنین افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی با استقبال محسن مهرعلیزاد استاندار اصفهان، حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان در مجلس و سایر مسؤولان وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد.

در سفر وزیر کشور به اصفهان چند تن از معاونین وی از جمله حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور او را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۱۸
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، صبح امروز ۲۳ مردادماه ۱۳۹۷ همان‌طور که پیش‌بینی شد، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شاهین‌شهر طی جلسه‌ای اعضای هیات رئیسه را برای سال دوم انتخاب کردند و خبر روز گذشته این پایگاه خبری تائید گردید و امروز به‌نوعی با یک رأی‌گیری ظاهری در شورای شهر علی فتحی با ۵ رأی موافق برای یک سال به‌عنوان رئیس جدید شورا، علیرضا جهانگیری با ۵ رأی موافق به‌عنوان نائب رئیس، اسماعیل فرهادی با ۶ رأی موافق به‌عنوان خزانه‌دار و مهرداد مختاری نیز با ۵ رأی موافق به‌عنوان منشی انتخاب شدند.

و مجدداً از هفت عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر ترکیب چهارنفره عهده بسته هم‌قسم(علی فتحی، علیرضا جهانگیری، اسماعیل فرهادی و مهرداد مختاری) بر اساس اسنادی که روز گذشته از همین رسانه منتشر شد، با کمی تغییر آرایش تیمی در قسمت نائب رئیس و منشی توانستند کرسی‌های اصلی شورا را حفظ کنند. حال باید منتظر ماند و دید در این دوره ریاست جدید به سکان‌داری آقای فتحی آن‌هم برای مدت یک سال چه اتفاقاتی برای مدیریت شهری و به‌خصوص شهرداری شاهین‌شهر خواهد افتاد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۵۲
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، عصر امروز ۲۳ مردادماه ۱۳۹۷ محمدحسن قمی سرپرست فرمانداری برخوار در اولین نشست خبری خود با شهرداران، روابط عمومی‌ها و خبرنگاران سطح شهرستان برخوار اظهار کرد: در دنیای امروز هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی رشد و پیشرفت فنّاوری را بگیرد به همین دلیل رسانه‌ای موفق است که در بستر تکنولوژی‌های جدید حرکت و هر روز خود را آپدیت نمایید.

وی با بیان اینکه کانال‌های اجتماعی تاکنون توانسته‌اند نزدیک ۶۰۰ هزار مخاطب را در سطح کشور به سمت خود جذب کنند، افزود: امروز اگر رسانه‌های برخط و مکتوب خود را به علم روز دنیای فناوری و اطلاعات مجهز نکنند بدون شک از این بستر بسیار مهم کنار خواهند رفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان برخوار با بیان اینکه هر رسانه‌ای ابتدا باید بر روی محتوای خود به شکل کاملاً حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کند تا بتواند جذب مخاطب نمایید، تصریح کرد: به‌عنوان نماینده دولت در سطح شهرستان برخوار تلاش خواهیم کرد تا جایی که بتوانیم چه رسانه‌های الکترونیکی و چه مکتوب دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های لازم را به عمل‌آوریم.

وی با بیان اینکه به جد پیگیر این موضوع هستیم که با همکاری رسانه‌های ظرفیت‌های مهم شهرستان برخوار در حوزه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین صنعت را به همه ایران معرفی کنیم، تأکید کرد: در این راه مهم همه مسئولان نهادها و ارگان‌های دولتی موظف‌اند با خبرنگاران همکاری داشته باشند.

قمی با بیان اینکه شهرستان برخوار به عنوان منطقه ویژه چاپ و کاغذ استان اصفهان به دولت معرفی‌شده است و مصوبه آن تصویب و در حال فرآیند اجرایی است، گفت: خبرنگاران باید با انعکاس اخبار امید و نشاط آفرین مردم را نسبت به آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی امیدوار سازند و نقشه و حیله دشمنان را به‌خوبی آشکار نمایند.

وی از افتتاح اولین آموزشگاه آزاد سینمایی شهرستان برخوار به نام هنرپرداز با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم از توان‌بخش خصوصی جهت فعال‌سازی حوزه فرهنگ و هنر در سطح شهرستان برخوار استفاده کنیم.

در پایان این نشست خبری چند نفر شهرداران، مسؤولان روابط عمومی ادارات و نهادهای مختلف و همچنین مدیران و نمایندگان رسانه‌های الکترونیک برخط و مکتوب به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۵۱
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، بیش از یک سال هست که از انتخاب اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر توسط مردم می‌گذرد، که در آن آقایان اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری، علی فتحی، سجاد قهرمانی فرد، علیرضا جهانگیری، حسین ابراهیمی ناغانی و خانم پرستو جهانگیری توانستند به شورای شهر راه پیدا کنند.

اما فردا ۲۳ مردادماه ۱۳۹۷ قرار هست برای سال دوم دوره پنجم شورای شاهین‌شهر هیات رئیسه جدید برای یک سال دیگر انتخاب و به عموم مردم معرفی شود. اما ظاهراً بر اساس اسناد و شواهد رسیده به این پایگاه خبری انتخاب هیات رئیسه نه‌تنها برای سال دوم بلکه برای سال‌های سوم و چهارم از قبل از آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر طی جلسه‌ای با حضور آقایان اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری، علی فتحی و علیرضا جهانگیری قرار و مدارهای آن بسته‌شده است و به توافق و امضاء طرفین نیز رسیده است؛ مخاطبین گرامی همان‌گونه که در سند بالا مشاهده می‌فرمایید، البته هر چند ممکن است به دلیل کپی بودن سند فوق‌الذکر و کاستن حجم عکس چندان خوانا نباشد، اما با کمی دقت می‌توان فهمید برای سال اولی که تمام شد آقایان مهرداد مختاری و علیرضا جهانگیری به ترتیب رئیس و نائب رئیس بودند. برای سال دوم آقایان علی فتحی و مهرداد مختاری به ترتیب رئیس و نائب رئیس هستند. برای سال سوم آقایان علیرضا جهانگیری و علی فتحی به ترتیب رئیس و نائب رئیس باشند و در پایان دوره پنجم آقایان اسماعیل فرهادی و علیرضا جهانگیری به ترتیب آنچه در بالا گفته شد رئیس و نائب رئیس‌اند.

در پائین این توافق‌نامه نیز مقرر گردیده است که آقای اسماعیل فرهادی به‌عنوان نماینده شورای اسلامی شهر به شورای اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه معرفی گردد.

هر چند در این توافق‌نامه تا حدودی سهم‌الارث خانم پرستو جهانگیری داده شده است اما نمی‌دانم چرا خبری از دادن ارث یا بهتر بگوییم جایگاه به دو عضو دیگر شورای شهر از جمله سجاد قهرمانی فرد و حسین ابراهیمی ناغانی به چشم نمی‌خورد.

حال برای فهم بهتر مسئله و اینکه واقعاً اختلافات شدیدی در شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر وجود دارد و هر روز بر وسعت آن نیز افزوده می‌شود. به سراغ نامه‌ای چهار صفحه‌ای به شماره ثبت ۴۳۳۷ دبیرخانه فرمانداری شاهین‌شهر مورخ ۱۳ مردادماه ۱۳۹۷ رفتیم. که در این نامه توسط سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر از جمله آقایان حسین ابراهیمی ناغانی، سجاد قهرمانی فرد و پرستو جهانگیری نوشته‌شده است و در آن دلیل حضور نیافتن خود را در جلسات ماهای اخیر شورای اسلامی شاهین‌شهر برای فرماندار به رونوشت نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس و استانداری اصفهان و همچنین اداره اطلاعات استان اصفهان تشریح کرده‌اند؛ که اسناد آن به‌صورت زیر است:

همان‌طور که از متن این نامه بر می‌آیید، اختلافات در شورای شهر شاهین‌شهر اصفهان به حدی بالا گرفته است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند باید فاتحه اداره کردن شهر و خدمت‌رسانی به مردم توسط شورا و شهرداری شاهین‌شهر به دلیل وجود اختلافات سیاسی را خواند.

اما به برخی از جزئیات نامه سه عضو شورای شاهین‌شهر به فرماندار جهت تنویر افکار عمومی می بپردازیم. در صفحه دوم این نامه آمده است که «دوره پنجم شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر از بدو معرفی و شروع به کار شوربختانه با بغض‌های شخصی و اختلافات خانوادگی و طایفه‌گرایی و البته با دخالت‌های افراد و نهادهایی که منافع دخیل در امر داشته‌اند فعالیت خود را آغاز کرده است. با گذشت یکسال از این دوره نظام کار شورایی و وحدت در تحقق خرد جمعی به محاق رفته و احترام به حقوق تمامی وکلای مردم در این نهاد مخدوش گردیده است. متأسفانه به خودخواهی آشکار ۴ نفر( اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری، علی فتحی و علیرضا جهانگیری) به تصویر پیوست که قطعنامه و قرارداد میان آن‌ها بوده است. قسم جلاله مندرج در ماده ۲ آئین‌نامه اجرایی تشکیلات که تعهد به رعایت مفاد قانون اساسی را محکم کرده و ملزم می‌دارد را زیر پا گذاشتند. با این عمل و ایجاد مرز فاحش بین اعضاء شورا سه نفر از اعضاء شورا عملاً به‌طورکلی در تصمیمات جمعی و تحقق مشارکت و خرد جمعی به کنار گذاشته شدند و این‌چنین عملاً ماده ۳ آئین‌نامه فوق‌الذکر را به سخره گرفته و زیر پا نهادند. این تفکیک و مرزبندی نهایتاً موجب گردید در اولین وظیفه اعضاء شورای اسلامی که همانا بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی می‌باشد؛ خلل ایجاد شود و  جناب آقای عیسی بهمنی شهردار سابق شاهین‌شهر که در محافل خصوصی و بیرون از جمع شورا بر آن وفاق گردید و انتخاب‌شده بود، معرفی گردد».

در ادامه این نامه آمده است؛«امروز پس از یک سال نتیجه این بی‌قانونی‌ها و تخطی از چارچوبه هایی که چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ عرفی و قانونی حد و حدود شوراها و اعضاء را مشخص می‌دارد؛ چیزی جزء ویرانی زیرساخت‌های شهرداری و مدیریت شهر و نیز عدم امنیت شغلی نیروهای انسانی مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه و کاهش شدید نرخ خدمات عمومی و حذف و تعویق کلیه پروژه‌های عمرانی برجای نگذاشته و برای عام و خاص قابل مشاهده است. این بی‌قانونی با دخالت‌های بی‌جا و احتمالاً توقعات نابجا به حدی بود که شهردار منتخب آقایان ( اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری، علی فتحی و علیرضا جهانگیری) بنا به سخنرانی خودشان در صحن شورا در روز بررسی استعفایشان؛ تاب این وضع موجود را نیاورد و نهایت استعفا داده و شاهین‌شهر را ترک کرد».

در ادامه صفحه سوم نامه اعضا شورای به فرماندار آمده است؛«مجدداً ترکیب چهارنفره پیش از آنکه دوره هیئت رئیسه اول تمام شود. هیات رئیسه دوم، سوم و چهارم را بسته و بر انجام آن‌هم قسم شده‌اند، بنا بر مشاهدات و اذعان فرد به فرد ایشان در رایزنی ما امضاء کنندگان این نامه، و نیز بزرگان دلسوزی که به‌قصد وساطت پا به میدان گذاشته بودند؛ و صرفاً برای اینکه افکار عمومی را توجیه نمایند؛ ۱۹ نفر نامزد احراز تصدی پست شهرداری را از سایر اعضاء خواسته تصنعی و ساختگی معرفی برنامه‌های این افراد را برای مشروع کردن رفتار خویش مهیا نمودند.

لذا این‌جانبان حسین ابراهیمی ناغانی، سجاد قهرمانی فرد و پرستو جهانگیری برای احترام به موکلین خویش که بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم شاهین‌شهر را شامل می‌شود. و نیز نامزدهایی که قصد معرفی به شورا برای ارائه برنامه‌های خویش جهت قضاوت و داوری منصفانه جهت انتخاب شایسته‌ترین فرد به سمت شهردار شاهین‌شهر؛ که می‌تواند در این نقشه و پلانی که جبراً ساخته‌شده است مورد تمسخر قرارگرفته و شأن و منزلتشان جریحه‌دار گردد، اعلام می‌داریم که لیست نامزدهای خود را از دستور کار دعوت نامزدها؛ خارج کرده و تا برقراری و جاری شدن کلیه قوانین از حضور در جلسات شورای شهر امتناع کرده و تأکید می‌کنیم؛ مسؤولیت آنچه از رهگذر مرزبندی و بی‌احترامی به خرد جمعی و سایر نمایندگان مردم در شورای اسلامی ایجاد گردیده و نهایتاً دود آن به چشم مردم شهر می‌رود که تاکنون رفته است».

حال مهرداد مختاری رئیس کنونی شورای شهر شاهین‌شهر که در مصاحبه با رسانه‌ها شعار مبارزه با فساد، تبعیض و تلاش برای توسعه و پیشرفت شاهین‌شهر و احقاق حقوق کارگر  را سر می‌دهد باید به افکار عمومی به‌خصوص مردم شاهین‌شهر پاسخ دهد که چرا شورای شهری که یک سال سکان آن به دست او بوده است، به این حال روز افتاده است و این‌گونه دچار سیاست زدگی و اختلافات درونی شده است؟!

این پایگاه خبری حق پاسخگویی برای همه اعضای شورای شهر شاهین‌شهر در خصوص خبر فوق‌الذکر جهت شفاف‌سازی به افکار عمومی را آزاد گذاشته و به‌هیچ‌عنوان از هیچ جناحی خاصی جزء حقوق اصله مردم دفاع نخواهد کرد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۵۵
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی عصر امروز ۱۹ مردادماه ۱۳۹۷ در نخستین جشنواره خربزه گرگاب به وضعیت بحرانی آب در استان اصفهان به‌خصوص در منطقه دشت برخوار اشاره کرد و گفت: آن‌قدر باید این مسئله مهم در همه‌جا تدوین شود تا به‌عنوان یک گفتمان مهم و تأثیرگذار همه به بررسی آن بپردازند.

وی با بیان اینکه امروز در حالی کشاورزان دشت برخوار  با حفر چاه‌های ۲۵۰ متری به آب می‌رسند که در گذشته  تنها با حفر شش متر این نیاز آن‌ها برای دست‌یابی به آب کاملاً رفع می‌شد، افزود: دولت باید چاره‌اندیشی برای تخصیص آب شیرین به حوزه دشت برخوار به‌خصوص از راه دریای خلیج‌فارس و عمان همانند سایر کشورها بکند هر چند ممکن است قیمت هر مترمکعب آن برای اصفهان نزدیک به ۵ هزار تومان آب بخورد.

*وضعیت آب در اصفهان نسبت به سایر نقاط کشور اسفناک است

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید مجدد بر اینکه وضعیت آب در اصفهان نسبت به سایر نقاط کشور اسفناک است، تصریح کرد: تنها راحل خروج از این وضعیت نگران‌کننده، شیرین سازی آب‌های آزاد و انتقال آن به استان اصفهان همچون استان‌های کرمان و یزد است.

وی با بیان اینکه بر اساس اخبار رسیده تاکنون جهت انتقال و شیرین سازی آب‌های آزاد به استان‌های کرمان و یزد بیش از  ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: از مسئولان و به‌خصوص دولت‌مردان انتظار می‌رود مردم استان اصفهان را نیز، از موهبات چنین طرح بزرگی بی‌نصیب نکنند.

حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه مسئولان استان اصفهان خروج حتی یک قطره پساب فاضلاب دو شهرستان برخوار، شاهین‌شهر و میمه را باید از ذهن بیرون کنند، متذکر شد: برای اولین و آخرین بار به‌صراحت بیان می‌کنم به‌هیچ‌عنوان اجازه نخواهم دادم یک قطره از پساب فاضلاب شهرهای برخوار و شاهین‌شهر به مکان دیگری انتقال پیدا کند چراکه، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

وی با اشاره به اینکه اگر آب هست باید برای همه باشد، گفت: نزدیک به ۱۶۰ هکتار از باغات دو شهرستان برخوار، شاهین‌شهر و میمه به علت نبود آب در معرض نابودی کامل قرارگرفته‌اند.

وی در پایان کشاورزان را به سمت کشت‌های گلخانه‌ای به خاطر بهره‌وری بالاتر و کاهش مصرف آب تشویق کرد و گفت:  کشاورزانی که به این گرایش پیدا کنند به‌عنوان نماینده آن‌ها در مجلس همه تلاش خود را جهت حمایت از آن‌ها به کار خواهیم گمارد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۰۶
آقای جویا