پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

مگر مردم شاهین‌شهر مسخره دست شما هستند که این‌گونه رفتار می‌کنید
خبرنگار و فعال مدنی خطاب به اعضای دوره پنجم شورای شاهین‌شهر گفت: مگر مردم شاهین‌شهر مسخره دست شما هستند که این‌گونه رفتار می‌کنید.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال مدنی طی یادداشتی با عنوان «مگر مردم شاهین‌شهر مسخره دست شما هستند که این‌گونه رفتار می‌کنید»، خطاب به اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر آورده است؛ این مطالبه گری و نقد صادقانه را بر اساس فصل دوم قانون مطبوعات ماده ۲ و تبصرهای ذیل آن به رشته تحریر درآورده ام.

عصر روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸ منوچهر روانان به‌عنوان نامزدی تصدی شهرداری شاهین‌شهر و رئیس حوزه املاک و یکی از کارمندان با سابقه شهرداری شاهین‌شهر فهرستی از مسائل، مشکلات و کارهای صورت نگرفته در شهر شاهین‌شهر را فاش کرد که طی خبری از همین پایگاه خبری با تیتر و لینک پیوست به نام «روانان عنوان کرد؛ شهرداری شاهین‌شهر ۱۲ میلیارد تومان به بانک ملی بدهکار است/ جلوی توسعه قبرستان حاجی‌آباد را باید گرفت» جزئیات این بیانات پرمحتوا که برای برخی از اعضای شورای شهر شاهین‌شهر نیز تازگی داشت، رسانه‌ای شد.

حال ممکن است کسانی که بیانات آقای روانان را مطالعه کرده باشند، برای آن‌ها این سؤال پیش بیایید که چرا این فعالیت‌های روی زمین‌مانده از گذشته تا به امروز توسط اعضای شورای شهر به آن‌ها پرداخت‌نشده است و اگر به آن‌ها پرداخته و یا پیگیری کرده‌اند، پس چرا تاکنون مردم از حل‌وفصل آن‌ها میوه‌ای نخورده‌اند.

به نظرم به‌عنوان یک خبرنگار پاسخ به این سؤالات چندان سخت و دشوار نیست، چراکه مردم فهیم و باسواد شاهین‌شهر امروز به‌خوبی فهمیده‌اند که اعضای دوره پنجم شورای شهرشان با زیاده‌خواهی‌ها، بازی‌های سیاسی، اختلاف‌افکنی‌های خود و غیره و غیره چه کلاه گشادی بر سر آن‌ها گذاشته‌اند.

موضوع دیگری که این مطالبه گری را داغ‌تر می‌کند. این هست که عصر روز ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸ زمانی که علی فتحی پس از چند مدت تعلیق توانسته بود حکم برائت خود را بگیرد و به جمع اعضای شورای شهر برگردد، پس از تبریک تک، تک اعضای شورا به خاطر بازگشت مجدد، حسین ابراهیمی ناغانی لب به سخن گشود و مثل همیشه به سراغ نظریه‌پردازان غربی و نه ایرانی-اسلامی رفت و گفت؛ باید از امروز به بعد دست از اختلافات برداریم و به‌گونه‌ای در کنار همدیگر برای مردم فعالیت انجام دهیم که جای هیچ‌گونه شک و شبهه باقی نماند.

خلاصه این مطالب را در حالی آقای ابراهیمی ناغانی به‌عنوان عضو و یک شخصیت حقوقی شورای شهر به زبان آورد که اولاً؛ بنده از نزدیک بارها و بارها به عینه دیده‌ام در جلسات علنی شورای شهر که یکی از پایه‌ها و محورهای اختلاف‌افکنی در بین اعضا بوده است.

دوما؛ باید به آقای ابراهیمی ناغانی و سایر اعضای شورای شهر گفت؛ «مگر مردم شاهین‌شهر مسخره دست شما هستند که این‌گونه رفتار می‌کنید»، مگر شما در برابر قرآن کریم سوگند یاد نکرده‌اید و از پول بیت‌المال دستمزد و یا حتی صبحانه، ناهار و شام دریافت و اطعام نکرده‌اید که برای مردم فعالیت کنید. پس چرا امروز باید شاهد چنین حجم عقب‌افتادگی شهر شاهین‌شهر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باشیم.

چرا نمی‌دانید این مسؤولیت امانت مردم هست بر دوش شما و زمانی را که مردم به شما سپرده‌اند، نباید آن را در برگزاری جلسات پوچ و بی‌محتوا تلف کنید، به‌اضافه می‌کنم، من خبرنگار تا دلتان بخواهد جلسات کشوری، استانی و شهرستانی مسؤولان شرکت کرده‌ام دریغ از حتی یک خروجی مناسب تاکنون از آن‌ها ندیده‌ام! لطفاً بفرمائید اگر قدمی برای نجات شاهین‌شهر از این‌همه عقب‌افتادگی برداشته‌اید، چه بوده است تا اطلاع‌رسانی کنیم.

جناب آقایان اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری، علی فتحی، علیرضا جهانگیری، حسین ابراهیمی ناغانی، سجاد قهرمانی فرد و سرکار خانم پرستو جهانگیری باید در خصوص کم‌کاری طرح تفصیلی، طرح جامع حریم شهر، مشکلات اراضی موصوف به گلبافت، طرح جامع مبلمان شهری، قبرستان محله حاجی‌آباد و توسعه بهشت معصومه (س)، اصلاح پل گرگاب، وجود این‌همه فروشگاه و سیتی سنتر که باعث تعطیلی اصناف کوچک‌شده است، عدم میدان میوه و تره‌بار، بحث پروژه مترو شاهین شهر-اصفهان، بدهی‌های کلان شهرداری شاهین‌شهر به سیستم بانکی کشور، اصلاح ناوگان حمل‌ونقل عمومی، حل معضل ترافیک خیابان‌ها و معابر اصلی شهر شاهین‌شهر، ایجاد و نگهداری فضای سبز به خاطر آلاینده‌ای زیست‌محیطی در اطراف شاهین‌شهر، ایجاد شهربازی جدید، انتقال مشاغل مزاحم به حریم شهر، دفع آب‌های سطحی، ساماندهی اغذیه‌فروش‌ها، نیروهای مازاد و هزاران مورد دیگر محکوم‌به پاسخگویی به مردم، کارکنان و کارگران شهرداری و رسانه‌ها هستید؛ و در ادامه فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه و دادستان و همچنین نهادهای امنیتی و نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور موظف به پیگیری این مطالبات مردمی و اعلام نتایج آن هستند.

در پایان این متن را با غزلی از استاد فاضل نظری به اتمام می‌رسانم؛ «رسم این مگر نبود که گر آتشم زنی/ خاکستر مرا نسپاری به دست باد؛ گفتی ببند عهد و به من اعتماد کن/ نفرین به عهد بستن و لعنت به اعتماد؛ این زخم‌خورده را به ترحم نیاز نیست/ خیر شما رسیده به ما مرحمت زیاد»

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۱۵
آقای جویا
فضای موسیقی کشور به‌شدت مافیایی است/ شرط خوب شدن موسیقی ایران در گرو مدیریت
خرم شکوه خواننده موسیقی پاپ گفت: فضای موسیقی، به‌شدت مافیایی است و در فضای کلی موسیقی هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهند خواننده‌ای مستقل فعالیت یا رشد کند.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از تهران، این بار به سراغ میلاد خرم شکوه یکی از خوانندگان با تجربه و محبوب موسیقی پاپ رفتیم تا حال و هوای این روزهای موسیقی پاپ از زبان او جویا شویم.

میلاد خرم شکوه متولد سال ۱۳۶۲ در اصفهان است و از همان سنین کودکی به نوازندگی سازهایی همچون کیبورد، پیانو دستی و همچنین نواختن ساز گیتار به‌صورت کاملاً کلاسیک پرداخته است.

این هنرمند حوزه موسیقی پاپ بعد از فراگیری سازهای ذکر شده میل شخصی و باطنی خود را به آواز نشان می‌دهد و فعالیت در این عرصه را تا به امروز با ارائه آهنگ‌هایی همچون (خداحافظ، تصور و انتظار تو و غیره و غیره) به جد پیگیری می‌کند.

او تحصیلات آکادمیک خود را در این زمینه در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه فرهنگ و هنر تهران شروع و چند سال بعد زیر نظر اساتید بزرگ آن دانشگاه به اتمام می‌رساند.

این خواننده‌ی با اخلاق کشورمان در عین گمنامی تاکنون توانسته است. با اجرای کنسرت‌ها و موسیقی‌ها مختلف در سراسر کشور و همچنین به‌عنوان یکی از اساتید آموزشگاه‌های موسیقی تهران و اصفهان کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد.

از سوابق هنری او می‌توان به همکاری با گروه سکوت به سرپرستی شهریار خسروی دانش در سال ۱۳۸۰، چندین اجرای موفق در جزیره زیبای کیش، همکاری با صداوسیما، برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف ایران و سایر اشاره داشت.

وی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه مشکلات هنرمندان موسیقی در کل کشور بی‌شمار است، اظهار کرد: حمایت از هنرمندان این عرصه بسیار ضعیف است و چندان به موسیقی پاپ بهاء داده نمی‌شود.

خرم شکوه با بیان اینکه باید مشوق‌ها و حمایت‌های ویژه‌ای از سوی دولت به‌خصوص مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت بپذیرد تا شاهد رشد و شکوفایی عرصه آواز و موسیقی ایران در جهان باشیم، خاطرنشان کرد: متصدیان مربوطه باید حوزه‌های توانمند بخش خصوصی را جهت از هنرمندان این عرصه شناسایی و معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین دغدغه هنرمندان و اساتید موسیقی ایران حمایت‌های مالی و معنوی از طرف مسؤولان ذی‌ربط به‌خصوص بخش خصوصی هست، گفت: یک هنرمند با استعداد عرصه موسیقی در ایران بدون اسپانسر یا حامی مالی نمی‌تواند رشد بسزایی داشته باشد و متأسفانه امروز عرصه هنر موسیقی ایران گرفتار یک سری سیاست‌های نامشخص و باند و باندبازی‌ها شده است.

این خواننده محبوب و باتجربه موسیقی پاپ درمان اصلی دردهای آواز و موسیقی ایران را در زمینه پاپ، کلاسیک و یا حتی اصیل و سنتی جهت رشد و شکوفایی حمایت‌های مالی و معنوی عنوان کرد و بیان داشت: اگر حمایت‌های مالی از سوی مسؤولان با کمک بخش خصوصی صورت نپذیرد، موسیقی ایران جایگاه خود را در چند سال آینده از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه باید متوالیان فرهنگی کشور زمینه را جهت شناخت و معرفی استعدادهای گمنام موسیقی ایران بازگشایی کنند، ادامه داد: نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید شخصاً به وسط میدان آمده و با سر و سامان دادن به این حوزه مهم، راه گرفتن سالن جهت اجرا کنسرت و معرفی ظرفیت‌های بخش خصوصی به مؤسسات و گروه‌های فرهنگی و هنری دارای مجوز را هموار کنند.

خرم شکوه با بیان اینکه فضای موسیقی، به‌شدت مافیایی است و در فضای کلی موسیقی هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهند خواننده‌ای مستقل فعالیت یا رشد کند، گفت: این روزها متأسفانه مافیا در حوزه موسیقی به شکلی گسترده شکل‌گرفته و به همین جهت برخی از خوانندگان مانند من کم‌کار شده‌اند و دیگر نمی‌توانند به‌مانند گذشته فعالیت داشته باشند؛ حتی من بسیاری از خوانندگان باسابقه دیگری را نیز می‌شناسم که این روزها خانه‌نشین شدند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی هستند که  برخی خواننده‌ها را یک‌شبه برجسته می‌کنند. خواننده‌ای که سال‌ها کار می‌کرده و شنیده نمی‌شده، آن‌چنان شنیده نمی‌شده، یک‌دفعه گل می‌کند. تهیه‌کنندگان با خواننده مد نظرشان، قراردادهای ده‌ساله می‌بندند. تا چند وقت پیش پنج‌ساله بود، الآن دیگر به پنج‌ساله رضایت نمی‌دهند؛ می‌گویند حداقل باید ده‌ساله باشد و قرارداد پنج درصدی می‌بندند.

 این خواننده محبوب و باتجربه موسیقی پاپ بیان داشت: مثلا خواننده‌هایی که اسم آوردنشان شاید درست نباشد که دیده‌ایم که در سال گذشته یک‌دفعه برجسته شدند. تهیه‌کننده با آن‌ها  قرارداد ده‌ساله می‌بندند و پنج درصد از قرارداد را می‌گیرند؛ یعنی فلان خواننده هر اجرایی می‌رود، چهل میلیون تومان می‌گیرد و تقریباً هر روز ماه  هم در شهرهای مختلف ایران، اجرا دارد. غافل از اینکه هر چهل میلیونی که می‌گیرند تهیه‌کننده دو میلیون تومان به این خواننده می‌دهد و با او قرارداد ده‌ساله هم می‌بندند تا پس از یکی دو سال فعالیت نگویند بیشتر می‌خواهند، مادام‌العمر همین پنج درصد است؛ یعنی این ده سال حق اعتراض هم نداری و بعد از ده سال هم که خواننده دیگر به درد نمی‌خورد او را مثل دستمال‌کاغذی مچاله می‌کند و به سراغ نفر بعدی می‌رود.

وی متذکر شد: من یکی از مصاحبه‌های تهیه‌کننده موسیقی را دیدم، در مصاحبه از او پرسیدند شما کار فرهنگی می‌کنید؟ گفت؛ نه من اصلاً کار فرهنگی نمی‌کنم، اصلاً کار فرهنگی بلد نیستم. من کار تجاری می‌کنم و به خواننده به شکل یک کالای تجاری نگاه می‌کنم،  مثل لباس حساب می‌کنم اگر او را  بیاورم چقدر سود دارد. حساب می‌کنم گوشی موبایل وارد کنم، چقدر سود دارد یا حمایت از فلان خواننده. به‌جای اینکه گوشی موبایل وارد کنم، یک  خواننده را یک‌شبه برجسته می‌کنم.

خرم شکوه با بیان اینکه به نظر من خیلی بچه‌های مستعدی در حوزه موسیقی داریم، تصریح کرد: بچه‌های کار بلد ولی تا زمانی که مدیریت نشود و هدایت نشود، هرکسی هر کاری که دوست داشت انجام بدهد، خیلی آینده روشنی برای موسیقی ایران نمی‌بینم.

وی اضافه کرد: با مدیریت می‌شود این مسائل را درست کرد، آرزو می‌کنم که آدم‌هایی که لایق هستند و سال‌ها زحمت کشیدند، به قول قدیمی‌ها دود چراغ خوردند در موسیقی زحمت کشیدند و علم آن را دارند و حرفی برای گفتن دارند، بتوانند دوباره فعالیت کنند.

این خواننده پاپ مجدد به وضعیت این روزهای موسیقی کشور گریزی زد و گفت: امروز متأسفانه وجود برخی پول‌های کثیف و فعالیت‌های دولتی در موسیقی، فضایی گلخانه‌ای را به وجود آورده است که افراد محدودی برای سلیقه مردم تصمیم می‌گیرند.

خرم شکوه اضافه کرد: متأسفانه یک عده‌ای با پول‌های کثیف وارد عرصه موسیقی می‌شوند، استعدادی را پیدا می‌کنند، کسی که یک قطعه از آهنگ‌هایش تبلیغ می‌شود، تمامی بیلبوردهای شهر برای وی اجاره می‌شود، تهیه‌کننده در ۴ سانس برایش کنسرت برگزار می‌کند و زمانی که دوره آن خواننده تمام شد، آن را کنار می‌گذارد و به سراغ شخص دیگری می‌رود.

این خواننده باتجربه موسیقی پاپ خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای موسیقی در کشور به سمتی پیش رفته است که کسانی که بیشتر توسط مردم شناخته می‌شوند، فعالیت بیشتری دارند و برخی استعدادهای خوبی در میان این هیاهوی بی‌ثمر گم می‌شوند، کسانی که به دنبال هنر ناب هستند و خط اصیل هنر را دنبال می‌کنند در حجم گسترده‌ای از خوانندگان دوره‌ای گم می‌شوند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۳۸
آقای جویا
باند سارقین احشام در بخش میمه اصفهان دستگیر شدند
فرمانده نیروی انتظامی بخش میمه گفت: شب گذشته طی درگیری مسلحانه باند سارقین احشام دستگیر شدند.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سروان مجید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شب گذشته سارقین احشامی که در استان‌های فارس، مرکزی و اصفهان با خودروهای سرقتی مبادرت به شناسایی محل‌های نگهداری احشام نموده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت مسلحانه می‌نمودند، پس از یک درگیری مسلحانه‌ی نیم‌ساعته با مأموران پلیس در حوالی مسکن مهر و مجتمع مسکونی کوثر میمه دستگیر شدند.
وی افزود: سارقین مسلح که از شب گذشته در چتر اطلاعاتی نیروی انتظامی میمه قرار داشتند پس از یک اقدام به سرقت ناموفق در روستای موته به سمت میمه متواری شدند که در نهایت با ایجاد یک‌راه بندان مصنوعی توسط نیروی انتظامی میمه از جاده‌ی اصلی منحرف و با حرکت به سمت مسکن مهر و مجتمع مسکونی کوثر با تیراندازی به سمت نیروهای انتظامی قصد فرار داشتند که پس از نیم ساعت درگیری مسلحانه با مأمورین با اقدام به‌موقع نیروهای انتظامی خلع سلاح، دستگیر و تحویل مقامات قضایی و امنیتی گردیدند.
فرماندهی انتظامی بخش میمه از توابع (شهرستان شاهین شهر و میمه) که شخصاً عملیات دستگیری سارقین را بر عهده داشت در پایان از ساکنین مجتمع مسکونی مسکن مهر و کوی کوثر به دلیل تیراندازی و رعب و وحشت ایجادشده برای مردم در نخستین ساعات بامداد و زمان استراحت ساکنین عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۳۱
آقای جویا
جمعیت ورزشی شاهین‌شهر و میمه از مرز 45 هزار نفر گذشت/ خانه جوان شاهین‌شهر سال آینده افتتاح خواهد شد
سرپرست اداره ورزش و جوانان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه سال آینده خانه جوان این شهرستان افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: به‌زودی ورزشگاه ملت با همکاری بخش خصوصی احیا خواهد شد.
 

حمیدرضا یعقوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و صفر و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین بر عموم شیعیان و دل‌سوختگان آن حضرت، اظهار کرد: در شاهین‌شهر به‌عنوان مرکز شهرستان نزدیک به ۴۲ هیات ورزشی فعال داریم، اما در سطح کل شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به ۹۲ هیات ورزشی فعال وجود دارد.

وی افزود: تعداد قهرمانان ورزشی برون مرزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به ۱۸۰ نفر می‌باشند. که از ابتدای سال ۹۸ تا هم‌اکنون دارای ۱۸ قهرمان ورزشی برون‌مرزی هستیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شاهین‌شهر و میمه شاخص‌ترین قهرمان ورزشی شهرستان شاهین‌شهر و میمه را سجاد مردانی تکواندوکار معرفی کرد و گفت: در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به ۴ هزار قهرمان کشوری داریم.

وی با بیان اینکه ۲۳ هزار ورزشکار سازمان‌یافته هم در حوزه بانوان و هم آقایان داریم، بیان داشت: آمار کل جمعیت ورزشی شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیش از ۴۵ هزار نفر است که دارای بالاترین آمار ورزشی در سطح استان اصفهان می‌باشیم.

یعقوبی با بیان اینکه بیمه ورزشی بانوان بیشتر از آقایان می‌باشد، بیان داشت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده بخش عمده‌ای از نیروی انسانی اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهین‌شهر و میمه را جوانان تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ موسسه مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه فعالیت می‌کنند، گفت: در برنامه راهبردی خود این مؤسسات مردم‌نهاد تا اواخر نیمه سال آینده به ۴۴ موسسه گسترش خواهند یافت.

 سرپرست اداره ورزش و جوانان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه سال آینده خانه جوان این شهرستان افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: به‌زودی ورزشگاه ملت با همکاری بخش خصوصی احیا خواهد شد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۸ ، ۱۸:۱۲
آقای جویا
قاطعانه و بدون تعارف با مفاسد برخورد خواهم کرد/ جلسات پرسش و پاسخ ادامه خواهد یافت
دادستان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: قاطعانه و بدون تعارف در برخورد با مفسدین و متخلفین گام بر خواهم داشت.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سید نصرالدین صالحی صبح امروز در مراسم معارفه خود در محل سالن اجتماعات فرماندار ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و صفر و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر عموم شیعیان و دل‌سوختگان آن حضرت، اظهار کرد: حفظ حقوق عامه از تکالیف و مسئولیت‌های مطرح دادستانی در قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه به‌عنوان مدعی‌العموم جدید شهرستان شاهین‌شهر و میمه تلاش خواهم کرد، مُر قانون عمل کرده و گوش شنوا برای مردم باشم، افزود: از همه نهادها و دستگاه‌ها تقاضا دارم که در راه این مسؤولیت خطیر با ما همراه و همکار باشند.

دادستان شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر حفظ اقتدار و قاطعیت دستگاه قضا تصریح کرد: قاطعانه و بدون تعارف در برخورد با مفسدین و متخلفین گام بر خواهم داشت و در این مسیر رفتارهای مخالف معیارهای اسلامی را به‌هیچ‌عنوان بر نخواهم تافت.

وی قول داد مسیری را که محسن بوسعیدی دادستان سابق شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در سطح مساجد محلات و روستاهای شهرستان شاهین‌شهر و میمه اجرا کرده بودند را باکیفیت هر چه مطلوب‌تر ادامه دهند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۴۱
آقای جویا
دادستان جدید به چالش‌های زیر بنایی و پنهان شاهین‌شهر و میمه رسیدگی کند
فرماندار شاهین‌شهر و میمه از سید نصرالدین صالحی دادستان جدید خواست که به چالش‌های زیر بنایی و پنهان این شهرستان به‌طور جدی رسیدگی کند.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، اسفندیار تاجمیری صبح امروز در مراسم معارفه تودیع و معارفه داستان سابق و جدید شهرستان شاهین‌شهر و میمه در محل سالن اجتماعات فرماندار ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و صفر و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین بر عموم شیعیان و دل‌سوختگان آن حضرت، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه دستگاه قضا چه در گذشته و چه در حال بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی و سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴، قوه­ای مستقل، عدالت‌گستر، کارآمد و اثرگذار در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و امنیتی کشور می‌باشد.

این مقام مسؤول با تبیین جایگاه ویژه شهرستان شاهین‌شهر و میمه در بین سایر شهرستان‌های استان اصفهان به‌خصوص در حوزه شاخص‌های انسانی تصریح کرد: با این ویژگی‌ها شهرستان شاهین‌شهر و میمه همچون سایر اقصی نقاط کشور از داشتن عارضه‌ها جرم خیز اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فارغ نبوده است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه از سید نصرالدین صالحی به‌عنوان دادستان جدید خواست که به چالش‌های زیر بنایی و پنهان این شهرستان به‌طورجدی رسیدگی کند، چراکه اگر مظاهر درونی حل و فصل شوند، بدون شک مظاهر بیرونی نیز خودبه‌خود مشکلات آن‌ها برطرف خواهد شد.

وی به برخی نگاه‌های منفعت طلبانه در شاهین‌شهر و میمه انتقاد کرد و گفت: باید با رویکرد قانون مداری و به‌گونه‌ای به نفع عامه تمام شود با این نگاه‌ها برخورد شود.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۴۰
آقای جویا
سید نصرالدین صالحی  دادستان جدید شهرستان شاهین‌شهر و میمه شد
رئیس دادگستری شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: سید نصرالدین صالحی به عنوان دادستان جدید شهرستان شاهین‌شهر و میمه انتخاب شده است.
 

محمود باقری روز گذشته در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه در محل سالن اجتماعات فرمانداری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری آقا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای او در ماه‌های محرم و صفر اظهار کرد: سید نصرالدین صالحی به عنوان دادستان جدید شهرستان شاهین‌شهر و میمه انتخاب‌شده است.

رئیس دادگستری شهرستان شاهین‌شهر و میمه در ادامه ضمن تشکر از تلاش ها و فعالیت‌های محسن بوسعیدی دادستان سابق افزود: مراسم تودیع و معارفه محسن بوسعیدی دادستان سابق و سید نصرالدین صالحی طی روزهای آینده برگزار می‌شود و قرار هست که آقای بوسعیدی در یکی از معاونت‌های قضائی استان اصفهان ادامه فعالیت دهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا سید نصرالدین صالحی هم‌اکنون دادستان شهرستان نایین می‌باشد و به  جزو حرفه قضاوت از اساتید حقوق دانشگاه‌های اصفهان در حوزه جزا و عمومی نیز هست.

مردم شهرستان شاهین‌شهر و میمه از صالحی به عنوان دادستان جدید شهرستان شاهین‌شهر و میمه انتظار دارند که وی با روحیه انقلابی و جهادی و تلاش های شبانه‌روزی بدون هیچ گونه تعارف و مرزبندی با متخلفین برخورد و نقش بسزایی در کاهش پرونده‌های قضایی و ایجاد سلامت اداری داشته باشند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۸ ، ۱۸:۳۰
آقای جویا
عباس قنبری کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار می‌شود
برخی منابع آگاه خبر دادند؛ دکتر عباس قنبری عُدیوی قصد کاندیداتوری از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار برای مجلس یازدهم دارد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با این پایگاه خبری عنوان کردند؛ دکتر عباس قنبری عُدیوی قصد کاندیداتوری از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار برای مجلس یازدهم دارد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده میدانی ازجمله سوابق دکتر عباس قنبری عُدیوی را می‌توان به شرح زیر اشاره کرد؛

عبّاس قنبری عُدیوی متولد اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۶ در خانواده‌ای مذهبی و کارگری، در اندیمشک (استان خوزستان به دنیا آمده است. وی تحصیلات مقدِماتی خود را در زادگاهش به پایان می‌رساند؛ و چون خانواده‌ی وی، از عشایر بختیاری بودند؛ اغلب تابستان‌ها را در منطقه‌ی اجدادی در سردسیر بختیاری (کوهرنگ چهارمحال و بختیاری) می‌گذراند، این امر موجب علاقه‌مندی وی به فرهنگ، ادبیات و هنر نیاکانش گردید. پس از کسب دیپلم (علوم تجربی)، گذراندن دوره‌ی تربیت معلّم (مرکز شهید رجایی شهرکرد) به استان چهارمحال و بختیاری آمده؛ تحصیلات و زندگی خود را نزدیک به سه دهه در این استان ادامه داد.

 سال ۱۳۶۶ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در مدارس و مراکز آموزشی (مناطق کم‌تر توسعه یافته) تدریس خود را آغاز می‌کند. هم‌زمان با تدریس و به حسب علاقه‌مندی به میراث گران‌سنگ فرهنگ و ادب ایران اسلامی تا درجه‌ی دکتری زبان و ادبیات فارسی (گرایش ادبیات عامه)، تحصیل خود را ادامه داد و از آن زمان تاکنون علاوه بر تدریس در مراکز آموزش‌وپرورش، در دانشگاه‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری (دوره‌های کاردانی تا کارشناسی ارشد) تدریس می‌کند.

ایشان علاوه بر تدریس و مدیریت، پژوهش‌های متعددی در حوزه‌ها‌ی زبان و ادب فارسی، فرهنگ مردم، عشایر و ایران‌شناسی دارد که سبب کسب رتبه‌های ملّی و موفقیت‌های چشم‌گیری برای او شده است. بخشی از این موارد عبارت‌اند از: کارشناس تحقیقات آموزشی اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری (عضو کانون‌های علمی پژوهشکده‌ی تعلیم و تربیِت)؛ معاون مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری (معاون آموزش متوسطه)؛ رئیس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری.

وی دارای کسب رتبه‌های علمی-پژوهشی است که ازجمله می‌توان به ۱۳۷۲ معلّم نمونه‌ی استان چهارمحال و بختیاری؛ ۱۳۸۲ مولّف نمونه‌ی کشور (سومین جشنواره‌ی کتاب معلّم)؛ ۱۳۸۴ یکی از پژوهشگران برتر وزارت آموزش‌وپرورش – ۲۸ نفر در کل کشور؛ ۱۳۸۳ کسب رتبه‌ی ممتاز سفرنامه نویسی معاونت وزارت آموزش‌وپرورش؛ ۱۳۸۴ نویسنده‌ی برتر بختیاری – به انتخاب موسسه‌ی فرهنگی هنری ایل یار بختیاری؛ ۱۳۸۵ و ۱۳۸۷ یکی از چهره‌های برتر عشایر ایران؛ ۱۳۸۶ پژوهشگر نمونه‌ی استان چهارمحال و بختیاری؛ ۱۳۸۶ معلم نمونه‌ی کشور؛ ۱۳۸۷ پژوهشگر برتر دانشگاه علمی کاربردی – جهاد دانشگاهی؛ ۱۳۸۷ کتاب‌خوان نمونه‌ی کشور – رده‌ی بزرگ‌سالان؛ ۱۳۸۹ برگزیده‌ی دومین جشنواره‌ی تجلیل از پژوهشگران عرصه‌ی علم، فرهنگ و هنر عشایر ایران. کرمان – ۲۱ اردیبهشت؛ ۱۳۸۹ برگزیده‌ی بخش ادبیات داستانی دومین همایش کشوری جشنواره پویه، خرداد ۱۳۸۹؛ ۱۳۸۸ برگزیده‌ی همایش منطقه‌ای نقش رود کارون در شکل‌گیری تمدن‌های ایرانی در طول تاریخ – دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر ۱۳۸۸؛ ۱۳۸۹ برگزیده‌ی اولین همایش منطقه‌ای نقش زنان در توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان خوزستان – دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر؛ ۱۳۹۰ برگزیده‌ی همایش فرهنگ نام و نام‌گزینی و…. اشاره داشت.

ازجمله فعّالیّت‌های پژوهشی وی می‌توان به تحقیق و تألیف کتاب‌ها (۲۴ عنوان) و مقالاتی (بیش از ۱۰۰ عنوان)؛ راهنمایی، مشاوره و داوری بیش از ۴۰ عنوان پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد؛ دیباچه نویسی و ویرایش فنی و تخصصی بیش از ۴۰ عنوان کتاب؛ داوری چندین جشنواره‌ی ملّی و منطقه‌ای (سرود، شعر، شاهنامه‌خوانی و…)؛ عضو شورای سردبیری مجله‌ی مطالعات ایلات و عشایر (دانشگاه جامع آزاد اسلامی شوشتر)؛ مدیر مسوول انتشارات نیوشه‌ی شهرکرد؛ عضو پیوسته‌ی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی؛ همکاری با دایره المعارف بزرگ اسلامی و تألیف ده‌ها مقاله‌ی علمی-پژوهشی؛ همکاری با دایره المعارف بومی سروده‌های ایران؛ عضو انجمن بین‌المللی ایران‌شناسی؛ انجام طرح‌های تحقیقاتی ملّی و بین‌المللی وزارت آموزش‌وپرورش اشاره کرد.

کتاب‌های چاپ‌شده از وی تاکنون عبارت‌اند از؛ ۱٫ امثال و حکم بختیاری؛ ۲٫ گُفت و لُفت (گفتگوی خودمانی)؛ ۳٫ یک جـــرعه از خیال؛ ۴٫ خاطره‌های ماندگار؛ ۵٫ مجموعه مقالات همایش افزایش بهره¬وری در آموزش متوسطه؛ ۶٫ حدیث عشق، (تأثیر قرآن و حدیث در ادبیات فارسی)؛ ۷٫ جُستاری در فرهنگ و هنر بختیاری؛ ۸٫ ضرب¬المثل¬های مشهور تاجیکی؛ ۹٫ نیوشه (تحلیل متن شناسی مثل‌های بختیاری)؛ ۱۰٫ ادبیات عامه‌ی بختیاری؛ ۱۱٫ درآمدی بر پژوهش در ضرب‌المثل‌های بختیاری؛ ۱۲٫ معنا گران صورت، صورتگران معنا (با همکاری استاد احمد رحیم خانی سامانی)؛ ۱۳٫ فولکلور مردم بختیاری و… است، ظاهراً هم‌اکنون چند کتاب دیگر از این معلم و استاد دانشگاه در دست چاپ می‌باشد و دارای محبوبیت بسیار فراوانی در بین طوایف بختیاری سطح شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار می‌باشد.

این خبر تاکنون از سوی هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نه تائید و نه تکذیب شده است.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۱۷
آقای جویا
دکتر عبدالصاحب شریفی پزشک نمونه استان ایلام شد
دکتر عبدالصاحب شریفی که نزدیک به 27 سال هست که در شهرستان دهلران مشغول به فعالیت طبابت است  از سوی سازمان نظام پزشکی استان ایلام به‌عنوان پزشک نمونه کشوری انتخاب شد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از ایلام، دکتر عبدالصاحب شریفی که نزدیک به ۲۷ سال هست که در شهرستان دهلران مشغول به فعالیت طبابت است  از سوی سازمان نظام پزشکی استان ایلام به‌عنوان پزشک نمونه کشوری انتخاب شده است.

در بخشی از نامه دکتر عبادالله فلاحی رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام خطاب به دکتر عبدالصاحب شریفی  آمده است:

در زادروز حکیم فرزانه ابوعلی سینا و روز پزشک از جنابعالی که میراث دار این دانش و فضائل هستید به‌پاس سال‌ها فعالیت صادقانه و تلاش جاهدانه در راه خدمت به ابناء بشر و به‌ویژه به هم میهمنان ارجمند، به‌رسم ادب سپاس گذاری نموده و انتخاب شایسته شما را به‌عنوان پزشک نمونه سال ۹۸ تبریک می‌گویم.

گفتنی است دکتر عبدالصاحب شریفی در حال حاضر پزشک عمومی و رئیس پزشکی قانونی شهرستان دهلران است.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۱۵
آقای جویا
ای طبیب دردهای اصفهان تا دیر نشده، برای درد شورای شهر شاهین‌شهر درمانی تجویز کنید
خبرنگار و فعال معدنی خطاب به استاندار اصفهان آورده است؛ ای طبیب دردهای اصفهان تا دیر نشده است برای شورای شهر شاهین‌شهر درمانی تجویز کنید.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا، از اصفهان نورالله جویا خبرنگار و فعال مدنی و به‌عنوان یک شهروند شاهین‌شهری طی یادداشتی با عنوان «ای طبیب دردهای اصفهان تا دیر نشده است برای درد شورای شهر شاهین‌شهر درمانی تجویز کنید» خطاب به استاندار اصفهان آورده است؛ جناب آقای دکتر عباس رضایی استاندار مردمی استان شهید پرور و ولایتمدار اصفهان با عرض سلام و خداقوت و با تبریک فرا رسیدن هفته دولت این یادداشت را به‌عنوان یک خبرنگار با دلی آکنده از درد و رنج برای شما که به‌عنوان طبیب این روزهای دردهای اصفهان از سوی دولت تدبیر و امید برگزیده‌شده‌اید می‌نویسم.

شاید از طریق این یادداشت، درمانی برای بزرگ‌ترین درد شهر شاهین‌شهر همان شهر ایران کوچک با بیش از ۹۰ درصد سوادآموزی پیدا کنید. جناب آقای رضایی همان‌گونه که خود شما و معاونانتان در استانداری اصفهان به‌خوبی در جریان ماجراهای شهرداری و شورای شهر شاهین‌شهر هستید و هستند، بزرگ‌ترین درد امروز شاهین‌شهر شورای شهر اوست.

به‌عنوان یک خبرنگار به عرض می‌رسانم، پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر در حالی سومین سال عمر خود را طی می‌کند که از ابتدای شروع به فعالیت آن تاکنون با حاشیه‌های گوناگونی ازجمله؛ تعلیق عضویت یکی از اعضا، تشکیل پرونده صلب عضویت برای یکی از اعضای آن، زندان رفتن یکی از اعضا، اخطار کتبی شورای حل اختلاف به ۵ نفر از اعضای آن، مطرح‌شدن موضوع حمل و جابه‌جایی مواد مخدر توسط یکی از اعضا، تشکیل تعداد زیادی پرونده طرح دعوا علیه همدیگر در دستگاه قضا، انتخاب چند سرپرست و دو شهردار تاکنون، اختلافات شدید بر سر میز ریاست شورا، مطرح کردن اختلافات همدیگر در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی بیگانه و خارج از کشور از جمله راسویاب، ایجاد دو کانال بهنام‌های خبرچین و حقیقت‌یاب در تلگرام بر علیه همدیگر، میثاق نامه امضا کردن در باغ و… بوده است.

 که این اقدامات غیر ارزشی و از روی بی‌بصیرتی که توسط برخی از اعضای شورای شهر شاهین‌شهر و یا طرفداران آن‌ها صورت گرفته و هم‌اکنون نیز در حال دنبال شدن است، دل هر شهروند شاهین‌شهری را بسیار آزرده خاطر کرده است؛ که این‌همه جنگ و دعوا و حاشیه‌های اکثریت-اقلیت شورای شهر شاهین‌شهر بر سر چیست؟ جناب آقای استاندار چرا کار شاهین‌شهر باید به اینجا کشیده شود؟!

من تنها درمانی که برای درمان این شورا به ذهنم رسید به قول یکی از اعضای همین شورا انحلال آن تا انتخاب دوره ششم شورای شهر است. لذا اگر امکان‌پذیر هست تا پای آمد نیوز، صدای اسرائیل، بی‌بی‌سی، من و تو، مسیح علی نژاد، مریم رجوی و سایر اپوزیسیون مخالف نظام به وسط این معرکه کشیده نشده است درمانی برای این درد پیدا کنید ای طبیب خوش‌نام دردهای اصفهان!

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۵۵
آقای جویا