پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

موجرین اصفهانی در این شرایط کرونایی هوای مستأجران را داشته باشند
نماینده اصفهان در اتاق اصفهان ایران گفت: از موجرین محترم اصفهانی تقاضا دارم در شرایط کنونی تحت عنوان همدلی هوای مستأجران را داشته باشند.
 

عباسعلی علی عباسی جزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا در اصفهان ضمن تبریک نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ماه بهار قرآن به اثرات ویروس منحوس کرونا در حوزه املاک پرداخت و اظهار کرد: همان‌گونه که عموم در جریان هستند، انتشار ویروس منحوس کرونا در سراسر جهان به‌خصوص در ایران مشکلات عدیده‌ای را برای مردم در حوزه‌های مختلف؛ اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی به وجود آورده است.

وی افزود: ازجمله اقشاری که در این رابطه آسیب زیادی متحمل شدند، مستاجرین می‌باشند این‌جانب به‌عنوان عضو کوچک اصناف این شهرستان از موجرین محترم اصفهانی تقاضا دارم در شرایط کنونی تحت عنوان همدلی هوای مستأجران را داشته باشند و حتی‌الامکان اجاره‌بها را در سال جدید تا رونق اوضاع کسب‌وکار افزایش ندهند و با عنایت به مشکلات جابجایی با شرایط سال قبل قرارداد تنظیم و تمدید نمایند.

مسؤول اتحادیه املاک و اتومبیل شهرستان شاهین‌شهر با بیان اینکه حوزه ساخت‌وساز به‌واسطه این ویروس در رکود بسیار عجیبی قرار گرفته است، در ادامه گفتند: بخش عمده‌ای از کسبه شهرستان شاهین‌شهر و میمه همچون سایر اقصی نقاط کشور مستأجرند که با پدیدار شدن این بیماری اساساً از اسفندماه تاکنون مغازه‌های آن‌ها تعطیل بوده و در واقع با تعطیل نمودن واحد صنفی خود سلامت مردم را به اقتصاد و درآمد ترجیح داده اند.

وی خاطرنشان ساخت: طبیعی است نه‌تنها در این مدت درآمدی نداشته بلکه خسارات زیادی را نیز متحمل شده‌اند لذا از مالکین واحدهای تجاری نیز استدعا دارم در جهت همراهی با بازاریان که از خود مردم می‌باشند تا حد توان در خصوص دریافت اجاره ماه‌های گذشته مساعدت و گذشت نمایند تا شاید بخشی از خسارات وارده به این قشر آسیب‌پذیر جامعه جبران گردد.

علی عباسی تأکید کرد امیدوارم با عنایات پروردگار مهربان و توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) هر چه زودتر شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری مهلک در کشور عزیزمان ایران و دنیا باشیم.

انتهای پیام/ج

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۹ ، ۰۹:۵۷
آقای جویا
طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره کرونا در شاهین‌شهر اجرایی می‌شود
فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی از فردا با جدیت هر چه تمام تر و با هدف قطع زنجیره کرونا در شهرستان شاهین‌شهر و میمه اجرایی می‌شود.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، اسفندیار تاجمیری عصر امروز پنج‌شنبه ۷ فرودین ماه ۱۳۹۹ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با همراهی سید نصرالدین صالحی دادستان، مسعود جهانگیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حسین بساطی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار شد، ضمن تبریک مجدد سال جدید و فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: تمامی موارد مطرح‌شده در اطلاعیه شماره یک و سایر، کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور از فردا صبح ۸ فرودین تا ۱۵ فرودین ماه سال جاری به‌طور قطع و یقین توسط همه دستگاه‌ها و نهادها در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه لازم اجرا خواهد بود.

وی افزود: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: صرفا افراد بومی ساکن شاهین‌شهر و میمه مجاز به ورود این شهرستان بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه‌نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

وی متذکر شد: خروج افراد غیر ساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنارگذرها عبور خواهند نمود.

تاجمیری با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان اصفهان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه ششم و از نظر تعدد بیماران کرونایی رتبه دوم را در بین شهرستان‌های این استان به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: شاهین‌شهر و میمه رتبه پنجم فوت‌شدگان ویروس کرونا در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای مهار بیماری کووید ۱۹ بیش از ۹ جلسه توسط ستاد مدیریت کرونا شهرستان شاهین‌شهر و میمه گرفته شده است، گفت: از دستاوردهای این جلسات می‌توان به ایجاد ۱۳۲ مصوبه عملیاتی اشاره کرد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها این شهرستان تا پایان زمان طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل خواهد بود، گفت: تاکنون در تمامی ایستگاه‌های سلامت و مراکز غربالگری نزدیک به ۲۳۴ نفر با علائم مشکوک به بیماری کرونا شناسایی و به مراکز درمانی وزارت بهداشت و درمان جهت طی اقدامات بعدی معرفی‌شده‌اند.

وی در ادامه تأکید کرد: پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و… که محل تجمع افراد هستند به‌خصوص در سیزده بدر تعطیل خواهند بود.

تاجمیری خاطرنشان کرد: ادارت دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک‌سوم نیروهای اداری و به‌صورت شیفت بندی خدمات‌رسانی خواهند نمود.

وی ادامه داد: برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیر رسمی) در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

نماینده دولت در شهرستان شاهین‌شهر و میمه از محدودیت حداکثری در جابه‌جائی مسافر درون شهری و اتوبوس‌های بین‌شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: طرح کنترل‌های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، ناجا، هلال‌احمر و سایر بخش‌های ذی‌ربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: به منظور تضمین اجرای طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک (۱) ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود. همچنین جریمه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومان و پلمپ واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار گرفته است.

تاجمیری از رسانه‌ها خواست در خصوص اطلاع‌رسانی نسبت به این امر نهایت تلاش را داشته باشند و در ادامه تصریح کرد: قاطعیت پلیس همراه با حفظ احترام و کرامت شهروندان است ولی در عین حال هیچ گونه مماشاتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد شهروندان شاهین‌شهری در طرح خودارزیابی و ثبت شرح حال خود در سامانه salamat.gov.ir برای شکست ویروس کرونا همکاری کرده اند، از سایر افراد باقی‌مانده خواست در اجرای کامل این نهایت همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان با بیان اینکه ماندن در خانه مهم‌ترین راهکار در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا است، از مردم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود در خانه‌هایشان بمانند و ادامه داد: دولت بدون شک مشوق‌های لازم جهت کسب‌وکارهایی که به واسطه این ویروس آسیب دیده اند را در نظر گرفته و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مشکل تهیه اقلام بهداشتی از جمله؛ دستکش، ماسک و مواد شوینده با کمک بخش خصوصی رفع شده است، یادآور شد: طی چند روز آینده این اقلام بهداشتی در مکان‌هایی که از قبل مشخص‌شده است توزیع و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

تاجمیری با بیان اینکه دو قسمت بیمارستان گلدیس و یک بخش بیمارستان حضرت محمد(ص) بخش میمه جهت بستری و درمان بیماران کرونایی آماده‌سازی شده است، گفت: بیماران بهبود یافته این شهرستان شاهین‌شهر و میمه از ظرفیت نقاهتگاهی مرکز شهید بهشتی اصفهان استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/ج

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۹ ، ۲۰:۳۸
آقای جویا
آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان شاهین‌شهر و میمه از مرز 88 نفر گذشت
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین آمار ابتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را تشریح کرد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، آرش نجیمی عصر امروز در گفت و گو با ایمنا رسانه شهرداری اصفهان با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در اصفهان به مرز هشدار رسیده است، اظهار کرد: از همه شهروندان درخواست داریم نسبت به هشدارهای وزارت بهداشت بیش از گذشته توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان اصفهان از سه هزار و ۳۳۳ مورد مشکوک تست کرونا انجام شده است، افزود: از این تعداد نتیجه آزمایش دو هزار و ۶۶ نفر منفی بوده و یک هزار و ۲۶۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا بوده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان تاکنون ۶۳۰ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۵۳۷ نفر هنوز بستری و تحت درمان هستند و ۱۰۰ نفر نیز جان باخته‌اند

وی با بیان اینکه از مبتلایان قطعی کرونا در استان اصفهان ۴۹۹ نفر زن و ۷۶۸ نفر مرد هستند، ادامه داد: همچنین ۴۰ نفر از فوت شدگان کرونا در استان اصفهان زن و ۶۰ نفر مرد بوده‌اند.

نجیمی اضافه کرد: شهرستان اصفهان با ۵۸۸ مورد، شهرستان بویین میان دشت ۳ مورد، شهرستان اردستان ۴۰ نفر، شهرستان برخوار ۳۲ مورد، شهرستان تیران ۳ مورد، شهرستان چادگان ۱۷ مورد، شهرستان خمینی‌شهر ۷۱، شهرستان خوانسار ۸ مورد، شهرستان خور بیابانک ۵ مورد، شهرستان سمیرم ۱۴ مورد، شهرستان شاهین‌شهر و میمه ۸۸ مورد، شهرستان شهرضا ۲۹ مورد، شهرستان فریدن ۲۹ مورد، شهرستان فریدون‌شهر ۴ مورد، شهرستان فلاورجان ۵۰ مورد، شهرستان گلپایگان ۲۶ مورد، شهرستان لنجان ۵۹ مورد، شهرستان مبارکه ۶۶ مورد، شهرستان نائین ۲۱ مورد، شهرستان نجف‌آباد ۵۸ و شهرستان نطنز ۵۹ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ مورد از مبتلایان قطعی استان اصفهان نیز از دیگر استان‌ها مهمان بوده‌اند. گفت: این آمار به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل است.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۹ ، ۲۰:۱۱
آقای جویا
رهبر معظم انقلاب شعار سال ۹۹ را «جهش تولید» نامگذاری کردند
رهبر معظم انقلاب شعار سال ۹۹ را «جهش تولید» نامگذاری کردند
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین شهر اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، امام خامنه ای در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، با اشاره به تقارن روز اول سال با سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (علیه‌السلام) به پیشگاه مقدس آن حضرت سلام و درود فرستادند و با تبریک عید سعید مبعث و عید پر طراوت نوروز به همه ملت بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، جهادگران عرصه سلامت و همه خدمتگزاران سختکوش، سال جدید را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تسلیت و تبریک به خانواده‌های شهدای سال ۹۸ از جمله شهدای دفاع از حرم و مرزها و در رأس آنان شهید بزرگوار سردار سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهان آنها و همچنین شهدای حادثه کرمان و حادثه هواپیما و شهدای سلامت، سال ۹۸ را سالی پر تلاطم برای ملت ایران خواندند و خاطرنشان کردند: سال قبل با سیل آغاز و با کرونا تمام شد و در طول سال نیز حوادث گوناگونی مانند زلزله و تحریم‌ها پدید آمد اما اوج این حوادث، جنایت تروریستی آمریکا و شهادت سردار نامدار ایران و اسلام، شهید سلیمانی بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: سال قبل، سال سختی بود و گرفتاری‌های مردم نیز کم نبود اما در کنار سختی‌ها، سربلندی‌های بعضاً بی‌سابقه‌ای وجود داشت و ملت ایران واقعاً خوش درخشید.

ایشان روانه شدن سیل مردم مؤمن و با همت برای کمک به مناطق آسیب‌دیده در قضیه سیل اول سال را از جمله زیبایی‌های سال ۹۸ برشمردند و افزودند: هیجان عمومی و حضور دهها میلیونی مردم در حادثه شهادت بزرگ شهید سلیمانی و خلق اجتماعات شکوهمند در تهران، قم، اهواز، اصفهان، مشهد و کرمان که در دنیا و در تاریخ کشورمان بی‌نظیر بود، جلوه دیگری از سربلندی مردم و مایه آبروی کشور و عزت ملت بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فداکاری‌های چشمگیر و تحسین‌برانگیز مردم در قضیه کرونا را نمونه دیگری از درخشش ملت در سال ۹۸ خواندند و گفتند: زحمات مجموعه‌های درمانی یعنی پزشکان، پرستاران، بهیاران، مدیران و کارکنان مراکز درمانی و در کنار آنها خدمات مجموعه‌های داوطلب مردمی مانند دانشجویان، طلاب و بسیجیان، همگی مایه عزت و آبرو است.

رهبر انقلاب اسلامی با برشمردن مصادیقی از همکاری و تعاون اجتماعی مردم در این روزها مانند تولید و توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن معابر، کمک به افراد سالمند، بخشودگی اجاره‌ها و به تأخیر انداختن دریافت مطالبات، افزودند: ملت ایران زیبایی‌ها و فضائل خود را در خلال حوادث سخت نشان داد و من قلباً و صمیمانه از همه این فعالیت‌ها و افراد تشکر می‌کنم و مژده می‌دهم که پاداش الهی در انتظار آنها است.

ایشان آزمون‌های سال ۹۸ را آزمون‌هایی دشوار خواندند و با تأکید بر اینکه هیچ ملتی با راحت‌طلبی و رفاه‌جویی محض به جایی نمی‌رسد، گفتند: غلبه بر دشواریها و عبورِ با روحیه از آنها موجب قدرتمند شدن یک ملت و کسب اقتدار و اعتبار است، همچنانکه ملت ایران تاکنون به این شکل بر مشکلات غلبه کرده و بعد از این نیز خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درس دیگر حوادث مختلف را شناخت ضعف‌های درونی، خارج شدن از غرور و غفلت و لزوم توجه به پروردگار دانستند و با درخواست از خداوند برای قرار دادن سال ۹۹ به‌عنوان سال پیروزی‌های بزرگ و با استمداد از پیشگاه حضرت بقیه‌الله برای حمایت از مردم مؤمن ایران گفتند: ملت همچنانکه در طول سالهای متمادی، شجاعانه و با روحیه با حوادث مواجه شدند، از این پس نیز با روحیه و امید با همه حوادث برخورد کنند و مطمئن باشند که تلخی‌ها می‌گذرد و یُسر و آسانی در انتظار ملت ایران خواهد بود چرا که اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرا.

ایشان با اشاره به جریان داشتن کار و تلاش در بخشهای مختلف کشور از جمله در بخشهای علمی، تحقیقی، اجتماعی، دولتی و قضایی، افزودند: خداوند متعال به همه این تلاش‌ها برکت می‌دهد و ملت را از این گذرگاه با عافیت و سربلندی عبور خواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه به ارزیابی میزان پیشرفت شعار سال ۹۸ یعنی رونق تولید پرداختند و با اشاره به گزارشهای موثق از بازگشت به کار برخی از کارخانه‌های راکد یا تعطیل، افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، به میدان آمدن شرکتهای دانش‌بنیان و برداشتن گام‌های جدی در پژوهش و تحقیق به‌عنوان سرچشمه تولید، گفتند: این گزارشها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحبنظران از شعار رونق تولید، در عمل نیز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاه‌های مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید با کار ده برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

ایشان افزودند: تحریم تاکنون در کنار ضررهایش، سودهایی نیز داشته و ما را وادار کرده است که به فکر تهیه لوازم زندگی و نیازهای کشور از طریق امکانات داخلی باشیم که این حرکت بسیار مغتنم ان‌شاءالله ادامه خواهد یافت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با جمع‌بندی سخنانشان در خصوص نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

ایشان افزودند: البته لازمه تحقق این هدف برنامه‌ریزی است و بخشهای مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه‌قضائیه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروههای پر شمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه‌ریزی‌ها شرکت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان با تبریک مجدد سال جدید و عید مبعث و آرزوی جلب توجهات الهی، از ملت ایران خواستند به‌طور روزافزون به توجهات، توسلات و معنویات خود بیفزایند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۹ ، ۰۸:۱۲
آقای جویا