پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش صدای جویا از اصفهان، با عنایت به مصوبه ستادِ­ملی مدیریت کرونا مبنی بر اقناع افکار عمومی برای تشدید نظارت­ها و مجازات عدم رعایت دستورالعمل­های بهداشتی و پیرو مباحث کلی مطروحه در بیست و ششمین جلسه­ی کمیته­ی اطلاع­رسانی و مدیریت جوِ روانی کرونا، شیوه‌نامه­ی رسانه‌ای حاضر تدوین و مفاد آن از تاریخ تصویب، برای کلیه­ی دستگاههای حاکمیتی و دولتی و سازمان صدا و سیما (معاونت سیاسی، معاونت سیما، معاونت استان‌ها، معاونت صدا و برون مرزی)، شورای اطلاع رسانی استانها، کلیه­ی خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، نشریات، رسانه‌های برخط و فعالان شبکه‌های اجتماعی لازم الاجراست.

ضرورت ها:

  1. شیوع موج جدید کرونا در کشور و افزایش آمار مبتلایان، بستری و مرگ و میر ناشی از آن.
  2. نقش غیر قابل انکار عدم رعایت دستورالعمل­های بهداشتی به ویژه؛
    1. «عدم استفاده از ماسک»
    2. «ترددهای غیر ضروری»
    3. و «تجمعات فیزیکی» در تشدید و اوج گیری بیماری کرونا بر اساس تجربیات میدانی تمامی کشورها.
  3. نقش «خود کنترلی» و «اقدامات مردمی» در کنترل شیوع بیماری کرونا.
  4. اهمیت حفظ سلامت هموطنان. (رعایت حقوق شروندی هموطنان).
  5. مسئولیت شرعی، قانونی و اخلاقی در برخورد با متخلفین( به جهت آسیبی که به سلامت خود، دیگران و جامعه می­زنند).
  6. رعایت حقوق کادر سلامت و جلوگیری از تضییع حقوق و اجحاف نسبت به ایشان. (با توجه به زمان هشت ماهه­ی درگیری با موضوع و خستگی مفرط کادر درمانی).
  7. تکمیل ظرفیت بیمارستانها و مراکز درمانی.
  8. مسئولیت اجتماعی افراد در حوزه­ی سلامت.

اهداف:

هدف های کلی (نهائی)؛

  1. آگاهی بخشی عمومی و اقناع افکار عمومی در خصوص تاثیر رعایت دستورالعمل­های بهداشتی به ویژه «اجبار در استفاده از ماسک» و «اجبار در پرهیز از تجمعات فیزیکی» در پیشگری و کنترل شیوع بیماری.
  2. اقناع افکار عمومی در ضرورت مجازات متخلفین. (با توجه به آسیبی که به سلامت شهروندان وارد می­کنند).

هدف های جزئی(مرحله ای)

  1. پذیرش عمومی دو اصل؛
    1. غیر قابل پیش­بینی بودن رفتار کرونا.
    2. نا مشخص بودن زمان پایان کرونا.
  2. آگاهی بخشی عمومی در خصوص عدم ایمنی دائمی واکسن های تولیدی و نبود داروی موثر.
  3. فرهنگ­سازی در تغییر رفتار و آموزش سبک زندگی مبتنی بر همزیستی با کرونا.(با توجه به اینکه راه مقابله پیشگیری«قطع چرخه­ی انتقال» است نه درمان).
  4. تقبیح و جرم انگاری عدم رعایت دستورالعمل­های بهداشتی توسط اشخاص و اصناف.(با توجه به آسیب این موضوع به سلامت افراد جامعه).
  5. اقناع افکار عمومی و جلب مشارکت حداکثری و در صورت لزوم اجباری هموطنان در ایفای تکالیف و مسئولیت اجتماعی افراد در خصوص؛
    1. مطالبه گری و درخواست مردم از مردم در رعایت دستورالعمل­های بهداشتی.
    2. مطالبه­گری تشدید نظارت­ها و مجازات متخلفین.
  6. رعایت حقوق کادر سلامت(بهداشتی و درمانی)
  7. حفاظت از سلامت مراکز درمانی و بیمارستانها

وظایف و تکالیف؛

عمومی(تمامی دستگاههای حاکمیتی و دولتی، صدا و سیما و رسانه ها)

  1. اطلاع رسانی روزانه در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مجموعه­ی مربوطه و واحدهای وابسته.
  2. اطلاع رسانی روزانه از اقدامات نظارتی بر رعایت دستورالعمل­های بهداشتی در مجموعه­ی مربوطه و واحدهای وابسته.
  3. اطلاع رسانی روزانه از برخوردهای تنبیهی و مجازات متخلفین در مجموعه­ی مربوطه و واحدهای وابسته.
  4. اطلاع­رسانی روزانه از تسهیلات (امکانات و تجهیزات بهداشتی) برای مراجعین به ویژه در مراکز پرتردد و اماکن محل رجوع عمومی از جمله؛ ناوگان حمل و نقل عمومی(درون و برون شهری)، هوائی، دریائی و ریلی ،دفاتر خدمات دولت، پلیس، مجتمع­ها و مراکز اداری و تجاری و ...)
  5. رصد مستمر جو روانی جامعه و انعکاس بموقع کلیه­ی سوالات، ابهامات، شایعات و القائات مطروحه در خصوص دستورالعمل­های بهداشتی، تشدید نظارت­ها و مجازات متخلفین به دستگاههای مربوطه و دبیرخانه­ی کمیته­ی اطلاع­رسانی.
  6. پاسخ سریع، دقیق و شفاف به سوالات، ابهامات، القائات و شایعات مطروحه و منعکس شده­ی مرتبط با هماهنگی و همکاری دبیرخانه­ی کمیته­ی اطلاع­رسانی.
  7. همکاری کامل با وزارت بهداشت در جمع­بندی داده­ها و اطلاعات لازم و موثر در ارائه­ی تحلیل­های علمی.

 اختصاصی؛

  1. وزارت بهداشت؛
    1. گزارش روزانه­ی آماری و تحلیلی تعداد مبتلایان قطعی و احتمالی و تعداد افراد بستری شده با هدف آگاه­سازی عمومی از؛
      1. عدم امکان شناسائی کل بیماران(با توجه به اینکه حدود80% افراد مبتلا بدون علائم خاصی هستند و این افراد در سطح جامعه هم حضور می­یابند).
      2. بی علامت بودن و عدم بستری کل افراد دارای تست مثبت(با توجه به اینکه حدود 60% افرادی که تست مثبت دارند، احتیاج به بستری نداشته وکه البته بایستی تا پایان دوره­ی نقاهت باید در خانه بمانند).
      3. عدم امکان تست کل افراد جامعه و نیز احتمال خطای تست در تمامی دنیا.
    2. ارائه­ی گزارش مستند از تردد احتمالی افراد مبتلا در سطح جامعه برابر حرکت موبایلی آنان با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات.
    3.  ارائه­ی داده­ها و اطلاعات لازم با همکاری سایر دستگاههای مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی، برای توجیه افکار عمومی در خصوص؛
      1. رابطه­ی میزان «استفاده از ماسک»، «تردد» و «تجمع» بر کاهش یا افزایش آمار مبتلایان.
    4. اعلام مستمر نتایج پیش­بینی­های صورت گرفته از اینده­ی کرونا در کشور توسط مراکز علمی معتبر بین­المللی با هدف آگاهی عموم مردم از کاهش یا افزایش شیوع کرونا.(با توجه به ارزیابی مستمر رفتار هموطنان به ویژه استفاده از ماسک و تاثیر آن در نتایج این پیش­بینی­ها).
    5. اعلام و معرفی، کارشناسان و متخصصین مورد تائید، برای تشکیل میزگردهای رسانه­ای به دبیرخانه­ی کمیته.
    6. اعلام مستمر اقدامات تنبیهی و نحوه و میزان مجازات متخلفین در سایر کشورها با همکاری وزارت امور خارجه.
    7. اعلام و معرفی لیست کامل اعضای کمیته های ستاد ملی به انضمام حیطه فعالیت و اختیار اظهار نظر رسمی از طرف کمیته یا ستاد. (به جهت جلوگیری از اظهار نظر افراد غیر مسئول با جعل عنوان عضو ستاد ملی).
  2. سازمان غذا و دارو؛
    1.  اطلاع رسانی روزانه از نحوه­ی توزیع اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در سطح کشور.
    2. اطلاع رسانی از بازرسی­ها و برخوردهای تنبیهی با عرضه­کنندگان ماسک­های تقلبی و غیر استاندارد.
    3. اطلاع­رسانی روزانه از اقدامات نظارتی بر فرایند تولید ماسک استاندارد.
  3. وزارت صنعت، معدن و تجارت؛
    1.  اطلاع­رسانی روزانه از میزان تولید ماسک در کشور و نحوه­ی توزیع آن.
    2. اطلاع­رسانی مستمر از بازرسی و اقدامات نظارتی بر نحوه­ی توزیع و نرخ ماسک در کشور.
    3. اطلاع­رسانی روزانه از برخوردهای تنبیهی و مجازات محتکرین و گرانفروشان اقلام بهداشتی به ویژه ماسک.
    4. اطلاع­رسانی روزانه از اقدامات نظارتی بر فرایند تولید ماسک استاندارد.
  4. وزارت امور خارجه؛
    1. اعلام مستمر نحوه و میزان مجازات متخلفین در سایر کشورها به وزارت بهداشت.
    2. اعلام مستمر میزان رعایت دستورالعمل­های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در سایر کشورها خصوصا کشورهای دارای نرخ بالای شیوع کرونا.
    3. اعلام مستمر آخرین راههای مقابله و پیشگیری و دستورالعمل­های وضع شده در سایر کشورها به وزارت بهداشت.
  5. دستگاههای نظارتی
    1. کمیته­ی امنیتی و انتظامی و کمیته­ی بهداشتی؛( وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت)
      1. ارسال دستورالعمل مجازات متخلفین به دبیرخانه کمیته­ی اطلاع­رسانی. (برای اطلاع­رسانی عمومی) حداقل یک هفته قبل از اجرای دستورالعمل.
      2. اعلام دستگاه یا دستگاههای متولی مجازات متخلفین و معرفی سخنگوی دستگاه ناظر به دبیرخانه­ی کمیته­ی اطلاع­رسانی.
      3. معرفی افراد صاحب صلاحیت برای تشریح دستورالعمل مجازات متخلفین به دبیرخانه­ی کمیته­ی اطلاع­رسانی. 
      4. گزارش روزانه­ی برخوردها و احکام صادره در خصوص مجازات متخلفین به دبیرخانه­ی کمیته­ی اطلاع­رسانی.
    2. (مراجع قضائی، انتظامی و امنیتی، وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت دادگستری«سازمان تعزیرات حکومتی»، مجامع و اتحادیه های صنفی و سایر مراجع نظارتی)
      1. به صورت روزانه گزارش بازدید­ها و بازرسی­های خود در زمینه­ی نظارت بر اجرای دستورالعمل­ها را به دبیرخانه کمیته اعلام نمایند.
      2. به صورت روزانه گزارش برخوردهای ارشادی، تنبیهی و احکام صادره در برخورد با افراد و اصناف متخلف را به دبیرخانه کمیته اعلام نمایند.
      3. افراد و اصنافی که بیشترین توجه در رعایت دقیق دستورالعمل­های بهداشتی داشته­اند را به منظور معرفی عمومی، تشویق و الگوسازی به دبیرخانه­ی کمیته اعلام نمایند.
      4. همکاری و هماهنگی با صدا و سیما و رسانه­ها برای بازدید­های سرزده از اصناف و ادارات در خصوص میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی.
  6. صدا و سیما و رسانه ها
    1. اقناعی
      1. اقناع افکار عمومی در خصوص ضرورت رعایت دستورالعمل­های بهداشتی به عنوان تنها راهکار قطع چرخه انتقال و مقابله با کرونا با آگاهی رسانی مستمر و مستند از آخرین یافته­ها و داده­های علمی در خصوص؛ 
        1. نامشخص بودن زمان پایان کرونا.
        2. عدم ایمنی دائمی هیچکدام از واکسنهای کشف شده تا مقطع زمانی فعلی (چرا که قویترین واکسن کشف شده در بهترین حالت، نهایتا کمتر از 3 ماه ایمنی ایجاد می­نماید).
        3. عدم امکان تولید و توزیع واکسن(حتی با ایمنی موقت) به اندازه­ی کل جمعیت جهان.
        4. نبود داروی موثر قطعی برای درمان مبتلایان به کوید-19.
      2. آگاهی­رسانی عمومی در خصوص تاثیر رعایت دستورالعمل­های بهداشتی در کاهش یا افزایش آمار مبتلایان در کشور و جهان طی ماههای گذشته (با تاکید بر رابطه­ی معنادار و مستقیم میان میزان «استفاده از ماسک»، «تردد» و «تجمع» با کاهش یا افزایش آمار مبتلایان). با هدف پذیرش و اقدام عموم هموطنان در؛
        1. «اجبار در استفاده دائمی از ماسک» توسط کلیه­ی افراد جامعه به محض خروج از خانه.
        2. «رعایت فاصله گذاری اجتماعی»، (حفظ فاصله یک متر و هشتاد سانتی متری).
        3. «پرهیز از تجمع­های فیزیکی» به ویژه در فضاهای مسقف فاقد تهویه­ی مناسب.
        4. «شست و شوی مستمر دست» و رعایت بهداشت شخصی و سایر پروتکل های بهداشتی.
        5. «پرهیز از تردد و سفرهای غیر ضروری» درون و برون شهری.
      3. اعتماد­سازی عمومی به ضریبِ دقت دستورالعمل­های بهداشتی کشور با مقایسه دستورالعمل­های بهداشتی کشور با دستورالعمل­های سایر کشورها (به ویژه دستورالعمل­های سازمان جهانی بهداشت).
      4. اقناع افکار عمومی برای ضرورت برخورد با متخلفین با تکیه بر؛
        1. گناه بودن هر نوع رفتار منجر به آسیب به سلامت جسمی خود یا دیگران با تاکید بر حق الناس بودن این موضوع.
        2. جرم بودن هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب گردد. (موضوع ماده 688 قانون مجازات اسلامی) و سایر مواد قانونی در این زمینه.
        3. اصول اخلاقی، انسانی و حقوق بشری در ضرورت حفظ سلامت خود و سایر افراد جامعه.
    2. اطلاع­رسانی.
      1. اطلاع­رسانی گسترده­ی دستورالعمل تشدید نظارت­ها و مجازات متخلفین قبل از اجرای دستورالعمل به ویژه در تهران.
      2. برگزاری میزگردهای تحلیلی با هدف تشریح؛
        1.  شیوه­ی رصد و شناسائی متخلفین
        2. نحوه­ی اعمال مجازات
        3. میزان مجازات وضع شده برابر تخلف.
      3. اطلاع­رسانی گسترده­ی روزانه و مستمر از اقدامات نظارتی و برخورد با متخلفین و میزان جرائم اعمال شده.
      4. بروز نمودن، ساده­سازی و خلاصه­سازی کلیه­ی «دستورالعمل های بهداشتی» در قالب فتوتیر و اینفوگرافیک با عنوان «آنچه در مورد دستورالعمل ها باید بدانیم».
      5. اطلاع­رسانی گسترده و مستند از آخرین یافته­های علمی در خصوص رعایت دستورالعمل­های بهداشتی(استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دست) «شفا» به عنوان موثرترین راههای قطع چرخه­ی انتقال و پیشگیری از ابتلا به کوید-19، با شیوه های خلاقانه.
      6. پوشش خبری و اطلاع­رسانی گسترده از؛
        1. فعالیت­های نظارتی دستگاههای مختلف در خصوص رعایت دستورالعمل­ها و برخوردهای تنبیهی متخلفین.
        2. میزان مشارکت و نظارت مردمی در گزارش تخلفات افراد و اصناف.
      7. معرفی مراکز و اصنافی که دستورالعمل­های بهداشتی را به خوبی رعایت می کنند برای «الگو سازی».
      8. پوشش زنده تلویزیونی و مجازی بازدیدهای سرزده دستگاههای متولی از اصناف و تجمعات. 
      9. تولید محتوا و نشر حداکثری ابتکارات مردمی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی.
    3. رفتاری؛
      1. ایجاد مطالبه­گری عمومی در زمینه­ی؛
        1. مطالبه از تک تک شهروندان در رعایت دستورالعمل­های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک.
        2. مطالبه از اصناف و مراکز برای رعایت دستورالعمل­های بهداشتی و عدم ارائه­ی خدمت به متخلفین.
        3. مطالبه­گری عمومی در خصوص برخورد با متخلفین.
      2. آموزش مدام نحوه­ی ساخت ماسک خانگی.
      3. ترغیب گروههای خیریه و جهادی به تولید ماسک و اقلام بهداشتی.
      4. ترویج و تقویت فرهنگ اهدای ماسک و اقلام بهداشتی در قالب کمک های مومنانه.
      5. تولید محتوی از ساز و کارهای نظارتی مردمی بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی.
      6. نصب بنر دستورالعمل­ تشدید نظارت­ها و مجازات متخلفین در صفحه اول رسانه­ها(مطبوعات، خبرگزاریها و شبکه های اجتماعی)، به جهت اطلاع­رسانی حداکثری و تسهیل و تسریع دسترسی مردم.
      7. مطالبه­گری نصب بنر دستورالعمل های بهداشتی در ورودی ادارات و اصناف.
      8. مطالبه­گری نصب اقلام بهداشتی ضد عفونی کننده در ورودی ادارات و شرکتها و محل های رفت و آمد و تجمع
      9. هشتگ­سازی با شعارهای خلاقانه و ترند نمودن آنان در شبکه های اجتماعی با استفاده از ظرفیت رسانه های غیر رسمی و سلبریتی­ها از جمله؛
        1.  «از خانه ماسک می زنیم»
        2. «هر شهروند یک ناظر»
        3. «هر رسانه یک ناظر»

سیاست های رسانه ای؛ 

  1. راهبردها؛
    1. ایجاد قرائت واحد و اجماع سازی در موضوع رعایت دستورالعمل ها و ضرروت «تشدید نظارت­ها و مجازات متخلفین».
    2. توجیه و اقناع افراد جامعه بر ضروت رعایت دستورالعمل­های بهداشتی با تکیه بر؛
      1. عقوبت اخروی هر نوع آسیب به سلامتی سایر افراد با تذکر آموزه­های دینی در این زمینه. «کرونا و حق الناس» با استفاده از تهیه و نشر اظهار نظر مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و جماعات و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در توصیه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی.
      2. جرم­انگاری هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب گردد. (موضوع ماده 688 قانون مجازات اسلامی) با تهیه و نشر اظهار نظر نهادهای قانونی، انتظامی و قضائی.
      3. تقبیح عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با تهیه و نشر اظهار نظر افراد متنفذ اجتماعی (چهرهای علمیِ مردمی، سلبریتی­های هنری و ورزشی و...)
    3. جلب مشارکت عمومی در مطالبه­­گری رعایت دستورالعمل­های بهداشتی و مجازات متخلفین.
  2. اصول کلی؛
    1. حفظ آرامش روانی جامعه و عدم ایجاد هراس و اضطراب در خط خبری.
    2. پرهیز از نشر هرگونه رفتار هیجانی و احساسی که باعث افزایش التهابات در جامعه گردد.
    3. ایجاد نگرانی مدیریت شده در سطح افکار عمومی در خصوص افزایش شیوع کرونا و عدم امکان مدیریت آن در آینده در صورت عدم رعایت جدی دستورالعمل­ها.
    4. ایجاد نگرانی مدیریت شده در سطح افکار عمومی در خصوص کاهش رعایت دستورالعمل­ها از میزان فعلی در صورت عدم برخورد با متخلفین.
  3. ملاحظات؛
    1.  تاکید بر رعایت حداکثری دستورالعمل‌ها توسط مردم و اصناف و ادارات و اقلیت بودن متخلفین.
    2. هنجار­سازی رعایت دستورالعمل­ها به ویژه استفاده از ماسک و تقبیح شدید هر نوع ساختارشکنی در عدم رعایت دستورالعمل­ها.
    3. ترغیب و تشویق مردم به مطالبه­ی همگانی و مشارکت حداکثری در نظارت بر رعایت دستورالعمل­ها و گزارش موارد تخلف.
    4. جلوگیری از انتشار هرگونه خبر حاشیه‌ای، عکس و فیلم که جلوه‌های منفی برخورد با متخلفین و یا مقاومت در برابر مامورین اجرای حکم را برجسته می­سازد.
    5. عدم انتشار مواضع اختلافی، تقابلی و جناحی و رقابت دستگاهی در رعایت دستورالعمل‌ها و مجازات متخلفین.
    6. عدم بازنشر القائات جریانات معاند که بنای تخریبِ اجماع و همکاری در مجازات متخلفین را دارند.
    7. عدم انتشار هرگونه اطلاعات، خبر، عکس با هویت نامعلوم یا از سوی مراجع غیر مسئول و غیر مرتبط و بی شناسنامه.
    8. عدم انتشار نظرات افراد غیر مرتبط و غیر مسئول، در خصوص اقدامات نظارتی و برخورد با متخلفین.
    9. مراقبت از انتشار اخبار مقاومت در برابر برخورد با متخلفین و یا نافرمانی مدنی در پرداخت جرائم اعمال شده.
    10. مراقبت از دامن زدن به هر نوع دوقطبی سازی «سلامت و آموزش»، «سلامت و دیانت»، «سلامت و اقتصاد» و ...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۹ ، ۲۳:۲۶
آقای جویا
مردود شدن دولت تدبیر و امید در آزمون دشوار کرونا...!
سردبیر هفته‌نامه خبررسان گفت: به‌راستی مسئولان، ما در این شرایط کرونایی مردم را چگونه می‌بینند؟! آدم‌هایی با حساب‌های بانکی لبریز و یا خانه‌های پر از مواد غذایی..!
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، زینب زمانی ناغانی سردبیر و خبرنگار هفته‌نامه خبررسان شاهین‌شهر طی یادداشتی با عنوان «مردود شدن دولت تدبیر و امید در آزمون دشوار کرونا…!» آورده است؛ در این‌که همه ما موظف به رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از بروز و شیوع کرونا هستیم هیچ شک و شبهه‌ای نیست. در این مقال و مجال هم قصدمان نیست که نقش مردم را در مقابله با کرونا کمرنگ جلوه دهیم اما به‌واقع نقش دولت در این میان چیست؟!

ظواهر امر نشان می‌دهد که طی این چند ماه نقش دولت و به‌ویژه ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان چیزی نبوده جز انداختن توپ به زمین مردم و دادن نمره تک به آن‌ها و نهایتاً هم مردود اعلام کردن ملت در امتحان کرونا و دیگر هیچ!

صداوسیما طی ماه‌های اخیر مدام سخنان ایشان و سایر مسئولان را منعکس می‌کند که از خانه جز در موارد خیلی ضروری بیرون نیایید و خودتان را قرنطینه کنید و تغذیه مناسب داشته باشید و خودتان را در خانه سرگرم کنید و…!

به‌راستی مسئولان، ما مردم را چگونه می‌بینند؟! آدم‌هایی با حساب‌های بانکی لبریز و خانه‌های پر از مواد غذایی و جیب‌ها و شکم‌های پر اما بی‌خیال که همین‌طور الکی از خانه بیرون نمی‌زنند؟!

آیا آن‌ها نمی‌دانند اکثریت قریب به‌اتفاق مردم در این فشار دهشتناک تورمی حتی مایحتاج اولیه خود را هم نمی‌توانند تأمین کنند؟! آیا آن‌ها نمی‌دانند بدون آن‌که ریالی به حقوق کارگران اضافه‌شده باشد، به‌صورت روزانه قیمت ابتدایی‌ترین مواد غذایی یعنی ماست و تخم‌مرغ و شیر و پنیر و مرغ و میوه و سبزی افزایش پیدا می‌کند؟!

آیا نمی‌دانند کارگر روزمزد حتی ریالی پس‌انداز ندارد و اگر در خانه بماند باید خودش و زن و بچه‌اش گرسنگی را تحمل کنند؟! آیا هنر دولت به‌غیراز واریز وام یک‌میلیونی و کم کردن بلافاصله آن از یارانه‌های شرم‌آور چه بوده است؟!

چرا مسئولان فکر می‌کنند مردم هم مثل آن‌ها در خانه‌های چندمیلیاردی با امکانات رفاهی مختلف زندگی می‌کنند؟! چرا آن‌ها درک درستی از رکورددار بودن کشورمان در شاخص فلاکت ندارند و همه را مثل خودشان مرفه فرض می‌کنند؟!

واقعاً اگر یک کارگر نیاز مالی نداشته باشد و یا بیمناک از دست دادن شغلش نباشد چرا باید جان خودش و خانواده‌اش را به خطر انداخته و از خانه بیرون بیاید؟!

آقای حریرچی! دولتی که شما عضوی از آن هستید حق ندارد به بهانه مسافرت درصد ناچیزی از مردم، کل ناکارآمدی و ناتوان بودنش را گردن ملت بیندازد و این‌طور رفع تکلیف کند.

شما حداقل باید در حد ابتدایی، مردم ناتوان از ارتزاق را یاری کرده و بعد آن‌ها را مورد ملامت قرار دهید نه این‌که مردم را رفوزه و خودتان را در جایگاه طلبکار قرار دهید.

این‌که پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها از جان خود مایه گذاشته و مجاهدت و ایثارگری می‌کنند بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در حافظه تاریخی ما همیشه خواهد ماند اما ایثار این عزیزان ربطی به مسئولان فرافکن و ناکارآمد ندارد و قطعاً نمره آن‌ها در این گیر و دار مثبت نخواهد بود.

برای بهتر نشان دادن زوایای ناکارآمدی دولت در تقابل با کرونا نیازی به ارائه برهان و دلیل نیست چون هر چه تاکنون انجام‌شده یا کمک‌های مردمی و نهادهایی همچون سپاه و بسیج بوده یا ازخودگذشتگی و ایثار کادر درمانی، در سراسر کشور و دولت حتی حاضر نشده ماسک رایگان در اختیار طبقات پایین جامعه قرار دهد یا بخشی از نیازهای مالی و درمانی آن‌ها را تأمین کند و اگر اقدامی هم شده فقط در حد نمادین و نمایشی برده است.

و نهایتاً این طی دوران کرونا حتی اگر ملت را رفوزه محسوب کنند قطعاً خودشان با نمراتی به مراتب پایین‌تر مردود شده‌اند و ای‌کاش لااقل جرات پذیرش این قضیه را داشته باشند به‌جای فرافکنی و ایراد اتهام علیه ملت، وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۹ ، ۲۲:۲۵
آقای جویا

امروز صورت گرفت؛

جوابیه خبرنگار شاهین‌شهری به ادعاهای مهرداد مختاری عضو تعلیقی شورای شهر

نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه‌ای امروز طی جوابیه‌ای به ادعاهای مهرداد مختاری عضو تعلیقی شورای شهر شاهین‌شهر پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی جوابیه‌ای به ادعاهای آقای مهرداد مختاری عضو تعلیقی شورای شهر و همچنین کارمند شهرداری شاهین‌شهر پاسخ داد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِن یَنصُرکُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَکُم ۖ وَإِن یَخذُلکُم فَمَن ذَا الَّذی یَنصُرُکُم مِن بَعدِهِ ۗ وَعَلَى اللَّهِ فَلیَتَوَکَّلِ المُؤمِنونَ
اگر خداوند شما را یاری کند، هیچ‌کس بر شما پیروز نخواهد شد! و اگر دست از یاری شما بردارد، کیست که بعد از او، شما را یاری کند؟! و مؤمنان، تنها بر خداوند باید توکل کنند! (سوره مبارکه آل‌عمران آیه ۱۶۰)

برادر ارجمند جناب آقای مهندس مهرداد مختاری باغبادرانی

کارمند محترم شهرداری شاهین‌شهر

با اهداء سلام و تحیت

این جوابیه در خصوص طرح دعوای جنابعالی علیه این‌جانب (نورالله جویا خبرنگار) طی یک سال گذشته در محاکم قضایی و متهم کردن این‌جانب به‌عناوین‌مختلف ازجمله؛ نشر اکاذیب، تهمت، افترا رسانه‌ای، تشویش اذهان عمومی و غیره و غیره علیه خویش به استناد بر ماده 697 قانون مجازات اسلامی کرده‌اید که لازم بود بعد از گذشت این مدت‌زمان با قلم بی‌بضاعتم به اتهامات شما پاسخ دهم.

یادآوری؛ پس از ارجاع پرونده طرح دعوای جنابعالی علیه این‌جانب به مرکز استان و برگزاری جلسه علنی دادگاه مطبوعات در شعبه یک کیفری اصفهان که با حضور هیئات منصفه در مورخه 26 شهریورماه 1399 برگزار شد. همان‌گونه که مستحضر هستید، پس از پایان جلسه دادگاه هم از سوی قاضی محترم دادگاه و هم هیئت‌منصفه که از اساتید بنده در حوزه خبر بودند، مقرر گردید که ظرف مدت کمتر از 15 روز دو طرفین دعوا که «بنده و جنابعالی» باشیم به‌صورت مسالمت‌آمیزی صلح و سازش کنیم.

 با وجود اینکه بنده تمامی موارد اتهامی حضرت‌عالی را در همان جلسه دادگاه کاملاً رد و بی‌اساس اعلام کردم ولی از مدت‌زمان فرجه اعلام شد تا هم‌اکنون که از طریق وکیلم و برخی بزرگان نیز پیش‌قدم شدم تا این اتفاق میمون و مبارک صلح و سازش صورت بپذیرد.

 اما حضرت‌عالی هر بار به عناوین و بهانه‌های مختلف که بیشتر هم از روی لجاجت و غرور بوده است، این تقاضاها را رد کردید که بنده را ناچار کردید جهت تنویر افکار عمومی به‌صورت اختصاصی به شما پاسخ دهم، لذا جناب آقای مهرداد مختاری بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات شما از زمان انتشار این مطلب به مدت یک ماه فرصت دارید که در تائید یا رد آن، جوابیه‌ای برای بنده ارسال کنید و بنده نیز موظف به انتشار آن هستم پس این مطلب مهم را تأکید می‌کنم به خاطر داشته باشید.

جناب آقای مختاری باغبادرانی با تمام احترامی که برای علم و تجربه جنابعالی قائل هستم اما یک‌بار سراغ ندارم که همانند شما که بنده را در حضور شاهدان عینی ازجمله؛ وکیلم با بی‌احترامی و لحن قلدرموابانه، بی‌سواد، خبرنگار معلوم‌الحال، فاقد هویت مشخص و غیره و غیره که در این جای مطلب عنوان کردن آن‌ها دور از ادب و احترام هست صدا یا عنوان کرده باشم.

جناب آقای مهرداد مختاری به‌عنوان کارمند رسمی شهرداری شاهین‌شهر که بارها و بارها خودتان عنوان داشته‌اید خدمات بسیار زیادی در حوزه تخصصی‌تان عمران به این شهر عرضه داشته‌اید، باورتان می‌شود نزدیک به یک دهه است به‌عنوان یک خبرنگار که در شهرداری شاهین‌شهر رفت‌وآمد می‌کنم تاکنون به این موفقیت دست پیدا نکرده‌ام که بفهمم اصلاً شما در چه قسمتی از این مجموعه مشغول به فعالیت هستید یا اتاق کاری‌تان کجاست؟ و یا اصلاً صبح‌ها چه ساعتی مشغول به فعالیت می‌شود و ظهرها چه ساعتی دست از کار می‌کشید؟!

جناب آقای مهرداد مختاری حتی یک روز از همکارانتان در مجموعه شهرداری شاهین‌شهر سراغ اتاق کارتان را گرفتم که شما را زیارت کنم، اما برایم اتفاق جالبی که افتاد این بود که آن بندگان خدا همچون من خبرنگار چندان اطلاعی از چگونگی و نحوه فعالیت‌های شما در مجموعه شهرداری شاهین‌شهر نداشتند.

خلاصه از عنوان کردن این مطالب که بگذریم همان‌گونه که در جلسه علنی دادگاه نیز به‌کرات عنوان داشتم بنده، نه با شما دعوای غرض ورزانه‌ای در زمان گذشته و حال دارم و داشتم، نه زمین یا ملکی در باغ بادران همان سرزمین پدری‌تان دارم که در خصوص آن بیش از یک دهه برای تقسیم یا پیروزی آن جنگیده باشم، نه هتل یا پل یا پروژه روگذر یا زیرگذر عمرانی در شاهین‌شهر یا تهران و یا شمال شریک بوده‌ام که بر سر حساب‌وکتاب آن با شما درگیری یا کینه و کدورتی داشته باشم و یا ...!

بلکه هر مطلبی که در رسانه خود در خصوص شما منتشرشده کاملاً همراه با مستند و بر اساس قانون مطبوعات جهت شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی بوده است که بسیاری دیگر از رسانه‌ها، شبکه‌ها و جریانات سیاسی داخل شهر شاهین‌شهر و حتی خارج نیز مکرراً به آن پرداخته‌اند، اما جنابعالی ظاهراً چون دیوار کوتاه‌تر از بنده خبرنگار پیدا نکرده‌اید و ظاهراً خیال می‌کنید بنده چندان دارِای پشتوانه مالی، سیاسی و قومیتی قوی نیستم، لذا احساس می‌کنم بر این اساس اقدام به طرح دعوا علیه این‌جانب کرده‌اید که در ادامه به این اشتباهات استراتژیک شما فعلاً با زبان قلم و منطق پاسخ‌خواهم داد تا بعد و در طول زمان به نظاره خواهم نشست چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

جناب آقای مختاری با توجه به شناختی که از حضرت‌عالی به دست آوردم، ظاهراً در محاسبات خود به‌شدت به دنبال محکومیت بنده خبرنگار هستید که می‌خواهید از آن دو چیز را اثبات کنید، ابتدابه‌ساکن می‌خواهید با انجام دادن حرکات پوپولیستی یا همان عوام گرایانه و مردم‌باور خود را یک فرد آبرودار و بی‌گناهی جلوه دهید که بگویید به‌دروغ علیه بنده نشر اکاذیب شده است و دوم اینکه می‌خواهید سند این محکومیت را همچون صحنه تاریخی جنگ صفین بر سر نیزه کنید و از آن برای فریب افکار عمومی و بازگشت آبرو و سرمایه اعتماد عمومی استفاده کنید.

لذا اگر این‌گونه به‌ظاهر مهندسی‌شده حساب‌وکتاب کرده‌اید، قاطعانه به‌عنوان شخصیتی که سالیان متولی است در حوزه رسانه فعالیت می‌کنم باید بگوییم که به‌شدت دچار خطای محاسباتی و راهبری شده‌اید.

جناب آقای مختاری لطفاً اگر قرآن مطالعه می‌کنید کمی در این آیه 18 سوره مبارکه اسراء که می‌فرمایید: «و قل جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» و بگو حق فرا رسید و باطل مضمحل و نابود شد و باطل نابود شدنی است. (سوره مبارکه اسراء آیه 81) تأمل کنید.

در ادامه همان‌گونه بهتر از من می‌دانید، ضرب‌المثلی داریم که می‌گویید، آبرو همانند آب، گران بهاء و مهم است که اگر ریخت دیگر جمع شدنی نیست. لذا محتوای این جوابیه در سه بخش خدمت حضرت‌عالی و مخاطبین ارائه می‌شود که قسمت اول که مقدمه بود و از محضر مبارک گذرانده شد، قسمت دوم مستندات اتهاماتی است که به شما وارد شده است و قسمت سوم دادن پیشنهاد و راهکار به حضرت‌عالی است به‌شرط آنکه برای یک‌بار هم که شده به حرف این برادر کوچک و خبرنگارتان جهت تشخیص دوست و دشمن را گوش دهید.

*مستندات؛

همان‌گونه که بسیاری از عموم مردم شریف و همیشه در صحنه شهر شاهین‌شهر اصفهان، مخاطبین این رسانه، کارکنان و کارگران شهرداری، فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه و استانداری اصفهان از دور و نزدیک با رصد مسائل شهری شاهین‌شهر در جریان هستند، شورای دوره پنجم شاهین‌شهر که هم‌اکنون ماه‌های عمر پایانی خود را در حال سپری کردن است به یکی از پرحاشیه ترین شوراهای ادوار گذشته در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، استان اصفهان و کل کشور تبدیل شد که ظاهراً و تا این لحظه تمامی نداشته است.

به نظرم یکی از دلایل اصلی ایجاد این حاشیه‌ها تأییدهایی بود که توسط هیئات نظارت بر انتخاب به برخی افرادی که نباید داده می‌شد داده شد و مردم همیشه در صحنه و بی‌خبر از همه جای شاهین‌شهر با اعتماد به این تأییدها در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند تا شاید شاهد یک شورای قوی، فعال، دارای برنامه جهت رشد و تعالی شهرشان باشد.

اما ظاهراً این اتفاق در عمل صورت نگرفت و شهر شاهین‌شهر که زمانی شهره عام و خاص بود امروز می‌بینیم شاهد یکی از پر حاشیه‌ترین اعضای شورای شهر شاهین‌شهر جدای از ادوار گذشته شده است که به‌شدت موجبات ناراحتی و نارضایتی افکار عمومی و همچنین انتقادهای شدیدی در برخی موارد از سوی حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام‌جمعه محترم شاهین‌شهر، آقای حاجی دلیگانی نماینده مردم در مجلس، اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه و حتی برخی از مسئولان استانی و کشوری نسبت به آن شده است که یکی از پر حاشیه‌ترین عضو پنجمین دوره شورای شهر شاهین‌شهر شما جناب آقای مهرداد مختاری شما بوده‌اید که مستند به شرح زیر به‌صورت سؤال و پرسش به آن اشاره می‌کنم.

*جناب آقای مختاری شما در سال 1392 یک‌بار کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر شاهین‌شهر می‌شود که از سوی مصطفی هادی زاده فرماندار وقت رد صلاحیت می‌شوید و مجدد در سال 1396 همین اتفاق تکرار می‌شود اما با رایزنی مشکل را برطرف می‌کنید، لطفاً اگر اعتقاد به شفافیت و احترام به کسانی که به شما رأی دادن دارید، دلایل این رد صلاحیت‌ها را تشریح بفرمایید؟

*جناب آقای مختاری اخیراً کانال جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر مطلبی را به شرح زیر در خصوص حضرت‌عالی منتشر کرده است که لازم است جهت تنویر افکار عمومی به آن پاسخ دهید که این اصل این موضوع انفصال‌ازخدمت و تبعید به منطقه دیگر به چه علتی بوده است؟!

(همان‌طور که وعده داده بودیم قرار بر این شد که به‌صورت تحلیلی حکم تغییر جغرافیائی محل خدمت آقای مهرداد مختاری عضو تعلیقی شورای شهر را بررسی نماییم!
آقای مختاری به علت برخی تخلفات در تاریخ ٩٤/٤/١ در دادگاه بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان اصفهان به انفصال دائم از خدمات اداری محکوم می‌گردد، ولی بعداً در دادگاه تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندانِ وزارت کشور به مجازات تغییر محل جغرافیائی خدمت به مدت ٣ سال محکوم می‌شود.


ایشان نیز به علت اینکه به مدت ٣ سال نمی‌توانسته در شهرداری شاهین‌شهر خدمت کند از تاریخ ٩٥/٦/١ تا ٩٦/٥/١ در شهرداری اصفهان مشغول به کار می‌شود و بعد از یک وقفه‌ی ۷ ماهه از تاریخ ٩٧/١/١تا ٩٨/٦/١ در شهرداری گرگاب به خدمت مشغول می‌شود و در این میان از ٩٦/٥/١تا ٩٦/١٢/٢٩ یک خلأ زمانی ٧ ماهه ایجاد می‌شود که این مدت از محکومیت خویش را در همین شاهین‌شهر حضور داشته است!؟ و حقوق و مزایا دریافت می‌کند!

خودِ آقای مهرداد مختاری عنوان می‌دارد که استانداری اصفهان با اینکه ایشان پیگیری‌های مکرری داشته‌اند ولی جواب نامه‌های ایشان را نمی‌دهند و استانداری را مقصر این امر می‌داند! البته ایشان دلیل عدم ابلاغ توسط استانداری را مشکل شخصی برخی مدیرانِ وقت استانداری با خود می‌داند!

اشکالی که به این اظهارات وارد است اینکه اولاً هم‌زمانی تاریخ پایان کار ایشان در اصفهان که مصادف با آغاز به کار شورای دوره‌ی پنجم است این شائبه را ایجاد می‌کند که خودِ شخص در تغییر محل خدمت به گرگاب بی تاثیر نبوده است! و دیگر اینکه اصلاً چطور ممکن است وقتی هنوز کار شورای دوره‌ی پنجم آغاز نشده یک مدیری در استانداری بخواهد بنای دشمنی بگذارد!؟

با تمام این توضیحات ابهامی که در این میان باقی می‌ماند و برای بسیاری شائبه‌هایی ایجاد کرده این است که سرانجامِ این ٧ ماه باقی‌مانده از حکم عدم حضورِ وی در شاهین‌شهر چه می‌شود؟!

آنچه محرز است و خود آقای مختاری نیز قبول دارند این است که از زمان سه‌ساله‌ی حکم ایشان هفت ماه باقی‌مانده است و ایشان باید این مدت را سپری کنند، لذا انصاف حکم می‌کند اولاً دستگاه‌های نظارتی به این مسئله ورود نمایند و بررسی کنند چرا در استانداری ابلاغ حکم ایشان معطل‌مانده و از آنجائی که ایشان در مدت ٧ ماه حضور خود در شاهین‌شهر حقوق و مزایا و اضافه‌کار دریافت کرده است با ورود دستگاه‌های نظارتی این حقوق باید به بیت‌المال بازگردانده شود ضمن اینکه ایشان در قبال مدتی که در شاهین‌شهر حقوق و مزایا دریافت نموده اصلاً کار و فعالیتی انجام نداده‌اند!؟

و سرانجام به علت اینکه این ٧ ماه از حکم باقی‌مانده است استانداری می‌بایست هر چه سریع‌تر محل خدمت ایشان را که شهری غیر از شاهین‌شهر می‌باشد معین نمایند تا ایشان نیز بتواند این ٧ ماه باقیمانده از حکم خویش را سپری نماید؟!)

*جناب آقای مختاری ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۷ بود که شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان طی رأی قطعی به شماره (۹۷۰۹۹۷۰۳۶۸۹۰۱۰۵۹) شما را به «اتهام شهادت دروغ در دادگاه نزد مقامات رسمی» به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

که پس از مدت‌زمان کوتاهی رأی قطعی صادره جهت اجرای حکم به دادگاه شهرستان شاهین‌شهر و میمه ارسال شد؛ و روز شنبه ۱۴ مهرماه ۱۳۹۷ مأموران امنیتی شما را دستگیر و جهت سپری کردن دوران محکومیت شش‌ماهه خود به زندان دستگرد اصفهان انتقال دادند که ظاهراً برای حفظ آبرو ابتدا با قید وثیقه و سپس با جلب رضایت محسن ادیب زاده شاکی توانسته بودید از زندان رهایی پیدا کنید، حال این سؤال پیش می‌آیید شما که نماینده ملت بودید و باید مرجع حل اختلافات و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم باشید چطور شد که سر از زندان در آوردید؟

*جناب آقای مختاری اسفندماه سال گذشته با توجه به مستندات زیر حکم سلب عضویت شما صادر می‌شود که نسبت به آن اعتراض و پرونده سلب عضویت جنابعالی ظاهراً در وزارت کشور مورد بررسی و پس از مدتی می‌توانید که حکم صادره را به نفع خویش تغییر دهید، لطفاً در خصوص اتهامات مطرح‌شده در این حکم برای افکار عمومی توضیح دهید (قرض‌الحسنه امام حسن مجتبی، هتل آذر، سوءاستفاده از موقعیت شورایی، دخالت در امورات شهرداری و...)؟

*جناب آقای مختاری در نامه‌ای که استانداری اصفهان به خانم جنیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس هیئات مرکز اختلافات وزارت کشور نگاشته است به‌صراحت اعلام کرده است که جنابعالی ساکن حوزه انتخابیه شاهین‌شهر نیستید و در محله جنت‌آباد تهران ساکن شده‌اید و رفت آمد شما در شاهین‌شهر فقط به‌صرف خانه پدری و املاکی که دارید هست، لطفاً در خصوص این مورد اتهامی برای مخاطبین و عموم مردم توضیح دهید؟

* جناب آقای مهندس مهرداد مختاری باغبادرانی بیش از یک دهه است که ظاهراً با پسرعمه خود حاج نعمت‌الله مختاری باغبادرانی بر سر یک قطعه زمین ویلایی و یک کوچه شش متری شکایت و شکایت بازی و رفت‌وآمد به دادگاه دارید که فکر کنم پرونده این حکایت اندازه یک وانت‌بار باشد، حال این سؤال پیش می‌آیید شما که خود را نماینده مردم در شورای شهر عنوان می‌کنید و باید پیگیر مسائل و مشکلات آنان باشید چرا با نزدیک‌ترین فامیل خود بر سر یک مال دنیای بی‌ارزش به نتیجه قابل قبولی که رضایت طرفین در آن باشد، نرسیده‌اید؟

*جناب آقای مختاری همان‌گونه که مستحضرید اخیراً دادستان شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌عنوان مدعی‌العموم طی حکمی عضویت شما را در شورای شهر شاهین‌شهر به حالت تعلیق در آورد و خانم نرگس السادات موسوی به‌عنوان عضو علی‌البدل جانشین شما شد، لطفاً دلایل این تعلیق عضویت را برای مردم تشریح کنید؟

*جناب آقای مختاری همان‌گونه که در جریان هستید و همگان هم می‌دانند شورای دوره پنجم شاهین‌شهر رکورددار تغییر شهردار و سرپرست شهرداری شاهین‌شهر بوده است که اخیراً بعد از برکناری حمیدرضا فرهنگ شهردار سابق، درحالی‌که شما آن زمان عضو شورای شهر بودید در اقدامی حیرت‌انگیز شمارا به‌عنوان شهردار جدید شاهین‌شهر به استانداری اصفهان معرفی کردند که استاندار اصفهان طی نامه‌ای بعد از مدت‌زمان کوتاهی ضمن رد صلاحیت جنابعالی خواستار معرفی شخص دیگری که مجدداً اعضای شورای شهر شاهین‌شهر به انتخاب شما طی نامه‌ای خطاب به استاندار اصفهان تأکید کرد که مجدداً هیئات حل اختلاف استانداری اصفهان گزینه جنابعالی را جهت تصدی سمت شهردار شاهین‌شهر تائید نکرد به نظر شما علت این اتفاق و معطل کردن مدیریت شهری چه بود؟

*پیشنهاد؛

جناب آقای مختاری امروز شر حال شما و سایر اعضای شورای شهر شاهین‌شهر این به قول صائب تبریزی شده است این بیت که؛ خشت اول چون نهد معمار کج - تا ثریا می‌رود دیوار کج! بدون شک از همان ابتدا، دوره پنجم شورای شهر شاهین‌شهر با دعواهایی که علیه همدیگر در فضای مجازی و حقیقی به راه انداختند، آغاز خوبی نداشت که امروز به اینجا کشیده شده است. به همین خاطر نمی‌توان از عملکرد آن دفاع کرد و باید تجربه‌ای باشد برای آیندگان!

لذا به شما پیشنهاد می‌کنم به‌جای صرف هزینه برای گرفتن وکیل، رفت‌وآمد به دادگاه و تلاش برای بازگشت به جمع اعضای شورای شهر و محکوم کردن این‌وآن در این چند ماه پایانی، وقت خود را صرف امورات دیگر ازجمله؛ سامان دادن به پرونده‌های قضائی و تمرکز بر فعالیت‌های بهتر در مجموعه شهرداری شاهین‌شهر، انجام امورات خیریه، مطالعه و خداحافظی با دنیای سیاست در این سال‌های پایانی عمر بازنشستگی‌تان بکنید که بدون شک عاقبت‌به‌خیری در گرو همین کارهاست.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۹ ، ۰۷:۰۲
آقای جویا