پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان را در صدای جویا بخوانید
مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت 26 آذرماه 1399 از پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت ۲۶ آذرماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛

  1. مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، ساعت ۲۴ روز چهارشنبه پایان یافت.
  2. پلیس اصفهان: کشف ۱۷۱۱ حلقه لاستیک احتکارشده به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در اصفهان
  3. رئیس اقلیت دموکرات آمریکا: آمار جان‌باختگان مبتلا به کرونا از کشته‌های جنگ جهانی دوم بیشتر است.
  4. سخنگوی کاخ سفید: دستاورد ترامپ در مقابل ایران چهاربرابر بیشتر از اوباما بوده است.
  5. رهبر انقلاب امروز با برگزارکنندگان بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی دیدار کردند.
  6. هوای تهران با شاخص لحظه‌ای ۱۱۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان وسالمندان است.
  7. رییس سازمان غذا و دارو: ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دارو همچنان به قوت خود باقی است.
  8. فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران: امیدواریم رفتار خوب سیزده بدر را در شب یلدا نیز شاهد باشیم.
  9. جی میل نیمه شب گذشته دچار اختلال و دسترسی کاربران در آمریکا، اروپا، استرالیا، نیوزلند و ژاپن به آن قطع شد.
  10. وزیر آموزش‌وپرورش از پرداخت ۲۴۲ میلیارد تومان به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که در مهرماه ۹۹ بازنشسته شده‌اند، خبر داد.
  11. جمهوری آذربایجان ۱۶۰ نظامی ارمنی را به اسارت گرفت.
  12. پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بعد از مشخص شدن ارتباطش با فرد مبتلا به ویروس کرونا به قرنطینه رفت.
  13. فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران: کرونا یک ویروس سرما دوست است و در این شرایط قدرت بقای بالاتری دارد.
  14. رسانه‌های عراق از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آنجا قرار دارد، خبر دادند.
  15. طبق آمار رسمی در هفته اول واکسیناسیون ضد کرونا در انگلیس، بیش از ۱۳۷ هزار نفر واکسن فایزر را تزریق کردند.
  16. نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد: ایران درخواست دستور خروج آمریکا از سوریه را ارائه کرد.
  17. مدیرکل دفتر برنامه ریزی مسکن وزارت راه: با همکاری قوه‎قضائیه در تابستان امسال به جز برخی موارد استثنا، هیچ حکم تخلیه‌ای برای مستاجران صادر نشد.
  18. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران خواستار صلح و ثبات برای کل جهان است و همواره از گفتگوهای سازنده استقبال می‌کند.
  19. وکیل مدافع رهبر جنبش اسلامی در نیجریه فاش کرده که آل سعود میلیون‌ها دلار به مسئولان ابوجا در نیجریه داده است تا شیخ ابراهیم زکزاکی را به قتل برسانند.
  20. وزیر دفاع: در حوزه صادرات تسلیحات به برخی کشورها به جاهای خوبی رسیدیم و قراردادهایی هم منعقد شده. در حوزه خرید تسلیحات هم مذاکرات در حال انجام است.
  21. سخنگوی وزارت خارجه روسیه: دلیل اصلی مشکلات در اجرای برجام آمریکا است/این کشور تعهدات بین‌المللی خود در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض می‌کند.
  22. رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با هماهنگی که با شورای نگهبان انجام شده است، ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
  23.  رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از الزامی شدن استفاده از زنجیر چرخ برای تردد خودروها در مناطق کوهستانی و برف گیر از امروز تا بیستم اسفند ماه سال جاری خبر داد.
  24. آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۴۲۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی شده‌اند و متاسفانه ۲۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
  25. رهبر انقلاب فرمودند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به امریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج امریکا از منطقه» است.
  26. مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه بیشتر نظام های مالیاتی دنیا بر مجموع درآمد اشخاص مبتنی است، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شاهد ۳۳۰ هزار میلیارد تومان ما کسری عملیاتی هستیم.
  27. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم موسوم به مالیات از خانه‌های خالی پس از انجام اصلاحات از سوی مجلس در جلسه امروز شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
  28. پارلمان مجازی ایران شروع به کار کرد
  29. وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۵ شرکت و یک فرد خارجی به‌دلیل نقض تحریم‌های دولت این کشور علیه صنعت نفت و پتروشیمی ایران خبر داد.
  30. بر اساس اعلام جدید سازمان برنامه و بودجه پرداخت یارانه جدید ۱۲۰ هزار تومانی از ۲۷ آذر ماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۹ ، ۰۷:۰۶
آقای جویا
شاهین‌شهری‌ها در انتخابات سال آینده دقت نکنند، باید فاتحه ‌شهر را بخوانند/اعتماد مجدد به اعضایی که امتحان خود را پس داده‌اند کار عاقلانه‌ای نیست
روزنامه‌نگار و فعال رسانه ای گفت: مردم شاهین‌شهر باید در انتخابات پیش خیلی دقت نمایند تا کلاهی که دوره پنجم به سر آن‌ها رفت در دوره ششم مجدداً تکرار نشود.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و روزنامه‌نگاری شاهین‌شهر طی یادداشتی با نام «مردم در انتخابات سال آینده دقت نکنند، باید فاتحه شاهین‌شهر را بخوانند» آورده است؛ «اندک، اندک جمع مستان می‌رسند/ اندک‌اندک می‌پرستان می‌رسند» بله اندک، اندک در حال اتمام پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در کل کشور و نزدیک شدن به ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هستیم.

پنجمین دوره شورای شهر شاهین‌شهر با همه فراز و نشیب‌ها، خوبی و بدی‌ها، حاشیه و بدون حاشیه‌هایش همان‌طور که قبلاً هم عنوان شد در حال سپری کردن آخرین نفس‌های عمر پایانی خود است و در مورد عملکرد آن باید قضاوت را به‌پای مردمی که به آنان رأی دادند گذاشت.

هر چند از دیدگاه نگارنده شورای دوره پنجم شاهین‌شهر بزرگ‌ترین خسارت یا هزینه طی ادوار گذشته به‌خصوص در حوزه نبود ثبات مدیریتی یعنی تغییر چندین شهردار و سرپرست، تخلفات برخی از اعضا، فاصله گرفتن از اخلاق اسلامی، نبود صداقت، انجام حرکات پوپولیستی، انجام نشدن یا نگرفتن پروژه‌ای بزرگ عمرانی در شاهین‌شهر، طرح دعوا علیه منتقدین به‌خصوص اصحاب رسانه و خبرنگاران و… به شهر شاهین‌شهر زد، اما شورای دوره پنجم تجربه خیلی خوبی بود، به‌شرط آنکه این تجربه مجدداً تکرار نشود. (در مورد آنچه گفته شد به مستند بحث بسیار فراوان است، چرا که به نظرم هیچ جای دفاعی از کارنامه آن وجود ندارد)

اما در ادامه باید گفت که اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات وزارت کشور به‌نوعی سوت شروع ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در کل کشور را به صدا درآورد. و مجدداً بازار انتخابات در شهری همچون شاهین‌شهر که دارای جمعیت مهاجر پذیر بسیار زیاد با داشتن اقوام و فرهنگ‌های مختلف هست، داغ شد و بدون شک تا زمان شروع رأی‌گیری که هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خردادماه سال آینده می‌باشد، داغ‌تر نیز خواهد شد.

خلاصه این روزها، مراسم و محافل عمومی، با مانور حضور نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها همراه شده و چهره‌های مشهور و غیر مشهور، مجرب و غیر مجرب، توانمند و غیر توانمند، از نفس افتاده‌ها و تازه‌نفس‌ها (بازنشسته و غیر بازنشسته)، شیفتگان خدمت و تشنگان قدرت، موجه‌ها و غیرموجه‌ها، داراها و ندارها، طایفه گراها و تخصص گراها، شورائیان و شورا ندیده ها، قلم‌به‌دست‌ها و سخنورها، زبان‌بازها و خلاصه مشکل دارها و بی مشکل‌ها، از ریز و درشت وارد گود شده و با به‌کارگیری تازه‌ترین شگردهای سیاسی، در حال فعالیت و مانورهای خاص انتخاباتی هستند.

لذا مجدداً تأکید می‌کنم مردم شاهین‌شهر اگر این دفعه همچون سایر ادوار گذشته انتخاب نمایند، باید فاتحه شهر شاهین‌شهری را که زمانی شهره عام و خاص بود برای همیشه بخوانند. پس خیلی باید دقت کرد که کلاهی که دوره‌ای همچون پنجم به سر آنان رفت در دوره ششم شاهد تکرار آن نباشیم. چراکه بدون تعارف بگوییم اعتماد مجدد به اعضایی که امتحان خود را پس داده‌اند کار چندان عاقلانه‌ای نخواهد بود.

به همین خاطر جریانات سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب و همچنین اقوام تأثیرگذار شهر شاهین‌شهر باید در معرفی افراد یا نامزد مورد حمایت بسیار دقت کنند. بخصوص آقای حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در این دوره باید در حوزه انتخاب افراد جهت نظارت، بسیار، بسیار دقت کند و فیلتری را بر سر راه شرکت‌کنندگان قرار دهد که تنها نامزدهایی که دارای شاخصه ولایتمداری، انقلابی گری، اعتقاد به مدیریت جهادی، دارای سلامت اخلاقی و مالی، صداقت در رفتار و گرفتار با مردم، جوان گرا، دارای برنامه هستند و برای منافع شخصی و حزبی به میدان رقابت نیامده اند از آن بتواند عبور کنند. چراکه بدون شک انتخاب افراد شایسته با پشتوانه‌ی قوی برای رأی آوری بیشتر آقای حاجی دلیگانی در مجلس دوازدهم تاثیرگذار خواهد بود.

اما مردم شاهین‌شهر در انتخابات آتی باید به چه کسانی رأی دهند تا مجدداً شاهد رشد و شکوفایی شهرشان باشند، از دیدگاه من منتخب مردم شاهین‌شهر در دوره ششم باید دارای ویژگی‌هایی به شرح زیر باشد که قبلاً نیز به آن‌ها اشاره‌شده است.

* با پشتوانه‌های اجرایی و مدیریتی و در راستای آن‌ها با پیشینه مکتوب، شفاهی و یا عملیاتی در ارائه دیدگاه‌ها، قادر به فهم مسلط اجرایی وظایف شهرداری‌ها باشد!

* شهر را از منظر ورود شهرداری به توسعه شهری به‌طور کامل بشناسد و تفاوت نگاه شهرداری به شهر را با سایر نگاه‌ها بداند، تا جایگاه نهاد مهم شهرداری را به نفع نگاه محدودش، مصادره نکند!

* چشم‌انداز او به شهر و توسعه شهری، جهانی باشد و از طرح‌های موفق ملی به‌عنوان الگوهای بومی استفاده کرده و تا جائیکه ممکن است در راستای شکوفایی استعدادهای بالقوه و احیای قابلیت‌های مهم بکوشد. در این راه از شرایط و امکانات اقلیمی، تاریخی، جمعیتی، قومیتی، جنسیتی، محیطی، درآمدی و فرهنگی بهره گیرد.

* تجربه یا تجارب موفق و یا طرح‌های تجربه‌شده‌ای را با خود به شورای شهر بیاورد، نه آنکه بخواهد در شورای شهر به کسب تجربه بپردازد و مردمی را معطل ندانم کاری‌ها و فقدان‌های مهارتی خود کند. چراکه شورای شهر، آزمایشگاه و یا آرایشگاهی برای استاد شدن ناشی‌ها نیست، بلکه دقیقاً یک پارلمان کوچک محلی است که در عین حال، تصمیمات بزرگی به عهده‌اش سپرده‌شده و کارهای مهمی باید انجام دهد.

* بداند که عضویت در شورای شهر، برای دخالت عملی در وظایف اجرایی شهردار، کادر مدیریتی و کارکنان شهرداری و یا مانور رسانه‌ای عضو یا اعضای شورای شهر برای مصادره فردی نتایج حاصله از یک مجموعه تلاش جمعی نیست، بلکه عضویت در شورا، کمک به تصمیم و هدایت جمعی، ایجاد تفکر و تحقق اراده جمعی است.

* بتواند با اقتدار بخشی به شهردار در جلسات ستادی شهرستان و استان، زمینه‌های برخورداری شهر را از بودجه‌ها و اعتبارات ملی و نیز افزایش اختیارات تفویض شده به شهردار را فراهم آورده و برای برخوردار کردن شهر از پروژه‌ها و طرح‌های ملی و استانی، کاتالیزوری عمل کند.

* بجای خودمحوری و خودپردازی، دگر خواهی و دگر پردازی و شهر پردازی را در دستور کار قرار داده و به‌شدت از انتقام‌کشی، مطالبات مادی، مانورهای قدرت فردی، انحصارگرایی، تک‌روی، سوژه سازی برای مخالفان و رسانه‌ها، اختلاف اندازی، باند سازی، خط بازی، گروکشی و سلسله اتفاقاتی که در برخی شوراها در سه دوره گذشته، به‌دروغ و یا به‌درستی نقل‌شده، بپرهیزد!

* وعده‌های دروغ، بالا بردن سطح انتظارات شهروندان، ارائه طرح‌های فضائی، بازی با احساسات و آرزوهای مردم، دادن نشانی‌های غلط، تخریب رقبا، تحقیر عملکردهای گذشته و دادن شعارهای فراتر از اختیارات اعضای شورا نباید در نطق‌ها و مصاحبه‌ها و تیترهای تبلیغاتی‌اش باشد و شهروندان نیز باید بدانند که چنین افرادی، قصد دارند بنای بزرگی را با مصالح دروغ، طراحی و اجرا کنند که یقیناً چنین بار کجی به منزل نخواهد رسید.

* نباید از اعتبار دیگران خرج کند و قطعاً باید از خودش مایه بگذارد و در این رابطه باید نشان دهد که وامدار کسی نبوده و اعتبارش نیز قرضی و عاریتی نیست. همچنین در صورت ورود به شورا، عملکردش متأثر از ایماء و اشاره کسی نباشد. در کل با واسطه عمل‌نکرده و لابی‌گری‌های حزبی و جناحی نداشته باشد. اگرچه مشاوره پذیری، منافاتی با استقلال عمل ندارد.

**دیگاهی/ اما مردم شاهین‌شهر باید به چه کسانی رأی ندهند؛

*برخی افراد بساز و بفروش های در حوزه ساخت‌وساز که به ذنبال منافع شخصی خود هستند امروز نیز بدون شک سر و کله آن‌ها پیدا خواهد شد تا بتوانند از طریق خرید آرا یا دادن چند پرس شام و یا حتی آوردن افراد از شهر دیگر به منافع خود دست پیدا کنند که باید در انتخاب این افراد نیز نهایت دقت و زیرکی را به کار برد.

*مردم شاهین‌شهر به‌خوبی بدانند برخی از کاندیداها ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با وعده ایجاد اشتغال و امثال این به صحنه می‌آیند. که خوشبختانه یا متأسفانه طی ادوار گذشته با لابی‌گری‌های صورت گرفته آن‌چنان نیرو جذب شهرداری شاهین‌شهر شده است که امروز در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران خود مانده‌اند، پس در رأی دادن به این افراد هم باید دقت کرد.

 *در پایان باز هم تأکید می‌شود که معیار عضویت در شوراهای اسلامی شهری همچون شاهین‌شهر نباید به تیپ، قیافه، لبخند، خانواده، خوش‌نامی، مدرک، شعار، حضور در محافل عمومی و خصوصی، مهمانی دادن، وعده، یارگیری‌های رفاقتی و طایفه‌ای و قومی و جناحی و غیره باشد، بلکه دقیقاً بایستی متأثر از برآوردهای مدیریتی در حوزه‌های تخصصی و تجربی و دیدگاهی با محوریت منافع عمومی باشد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۹ ، ۰۷:۰۵
آقای جویا
صفر تا صد رفع موهای زائد بدن در گفت‌وگو با دکتر زرین جویی
یک متخصص پوست و مو گفت: لیزر موهای زائد، عوارض طولانی‌مدت شناخته‌شده‌ای همچون ناباروری و سرطان‌زایی یا مشکلات هورمونی و غیره به دنبال نخواهد داشت.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، این بار در حوزه اخبار علمی-پزشکی طی گفت‌وگویی به سراغ دکتر مهیار زرین جویی متخصص پوست و مو در بیمارستان عسکریه رفتیم. تا در خصوص رفع موهای زائد با وی به شرح زیر یک گفت‌وگوی ویژه‌ای داشته باشیم.

  • آیا لیزر موهای زائد عوارض جانبی به همراه دارد؟

لیزر یک درمان قوی است و امواج درمانی آن با پوست تماس پیدا می‌کند تا ریشه مو را از بین ببرد؛ بنابراین امکان سوختگی یا لک وجود دارد. هر چه کسی که این کار را انجام می‌دهد حرفه‌ای‌تر و دستگاه لیزر مناسب‌تر باشد، احتمالات این عوارض کوتاه‌مدت، کم می‌شود ولی به صفر نمی‌رسد. در بهترین مراکز درمانی لیزر در دنیا نیز امکان سوختگی یا لک وجود دارد.

 لیزر موهای زائد، عوارض طولانی‌مدت شناخته‌شده‌ای ندارد. عوارضی چون ناباروری و سرطان‌زایی یا مشکلات هورمونی و یا تأثیری در عملکرد غدد لنفاوی و تخمدان‌ها به دنبال نخواهد داشت.

  • چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند؟

به‌طور خلاصه می‌توان این افراد را به گروه‌های زیر تقسیم کرد:

۱. افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند.

۲. افرادی که به بیماری‌های خاص یا بیمارهای پوستی مبتلا هستند.

۳. افرادی که از اختلالات هورمونی رنج می‌برند.

۴. افرادی که بدن یا پوست آن‌ها در اثر لیزر کردن آسیب خواهد دید.

به‌طور مثال ماینوکسیدیل جزو داروهایی است که به پرپشت شدن موها و رشد آن‌ها کمک می‌کند. درصورتی‌که از این دارو استفاده می‌کنید لیزر موهای زائد نتیجه مطلوبی را برای شما ایجاد نخواهد کرد؛ بنابراین اگر نمی‌توانید مصرف دارو را به‌طور دائمی قطع کنید نباید لیزر موهای زائد انجام دهید.

*داروی کنترل هورمون تیروئید

با مصرف برخی از داروهای کنترل‌کننده هورمون تیروئید گاهی اوقات رشد موها تحریک‌شده و بیماران در نواحی خاصی از بدن خود تجمع مو را مشاهده می‌کند؛ به همین علت تمایل دارند سریع‌تر لیزر مو انجام دهند؛ اما متأسفانه تا زمانی که متخصص پوست و مو و پزشک غدد آن‌ها اجازه نداده نباید از لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده کنند.

درصورتی‌که به هر نوع بیماری پوستی، مانند پسوریازیس، لوپوس، کلوئید، هیرسوتیسم و غیره مبتلا هستید حتماً با متخصص پوست و مو مشورت کنید و سپس جلسات لیزر خود را تنظیم نمایید. علت مناسب نبودن لیزر مو برای افرادی که بیماری پوستی دارند تحریک شدن پوست آن‌ها و عود کردن بیماری پوستی در ناحیه لیزر شده است.

درصورتی‌که بعد از یائسگی دچار اختلال هورمونی شده‌اید و با افزایش تستسترون و کاهش استروژن مواجه هستید که موجب شده موهای صورت شما پرپشت‌تر و ضخیم‌تر شوند تا زمانی که اختلال هورمونی برطرف نشود؛ لیزر موهای زائد تأثیری در درمان آن نخواهد داشت. در این شرایط نباید لیزر مو انجام دهید بلکه باید با مراجعه به متخصص پوست‌ و‌ مو تعادل هورمون‌های خود را برقرار کرده و سپس اقدام به لیزر موهای زائد خود نمایید.

اگر هر عاملی مانند تتو که رنگ‌دانه‌های تیره بسیار زیادی دارد روی پوست وجود داشته باشد؛ اشعه لیزر نمی‌تواند از لایه پوست عبور کرده و به فولیکول مو برسد بلکه توسط رنگ‌دانه‌های تاتو جذب می‌شود و هیچ راهی وجود ندارد که بتوان تنظیماتی انجام داد که نور لیزر توسط جوهر تاتو جذب نشود. به همین علت درصورتی‌که در ناحیه که می‌خواهید لیزر مو انجام دهید تتو داشته باشید ممکن است پوست شما آسیب شدیدی ببیند و دچار سوختگی شوید.

  • مدت‌زمان درمان با لیزر و فواصل زمانی چقدر است؟

چرخه رشد مو دارای سه فاز است و لیزر فقط می‌تواند موهایی که در فاز رشد فعال قرار دارند را تخریب کند. به همین علت ۴ تا ۶ جلسه درمان برای از بین بردن تمام موهای یک ناحیه نیاز است تا کلیه موها در فاز رشد فعال قرار گرفته و با لیزر درمان شوند.

به‌طورکلی برای ۸۰ تا ۹۰ درصد از مراجعینی که کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد با هستند؛ حدود ۴ تا ۶ جلسه لیزر برای حذف موهای زائد یک ناحیه از بدن با فواصل ۶ تا ۱۰ هفته‌ای بین هر جلسه کافی است. با این روش درمان تقریباً بیش از ۹۰ درصد از موهای زائد هر ناحیه از بدن کاهش پیدا می‌کند.

  • آیا لازم است قبل از لیزر موهای زائد با پزشک پوست و مو مشورت کنیم؟

بله قبل از انجام لیزر موهای زائد حتماً باید با پزشک مشاوره کرد. در جلسه‌ی مشاوره، پزشک پوست شما را معاینه خواهد کرد.

موفقیت لیزر درمانی به چند عامل بستگی دارد که در این معاینه مشخص می‌شود. عواملی مانند محل موهای زائد، رنگ پوست، رنگ مو، جنس و ضخامت‌ موها و همچنین وضعیت موها در چرخه‌ی رشد.

  • آیا لیزر موهای صورت روش مناسبی است؟

پوست صورت بسیار حساس است و موهای زائد این ناحیه در زیبایی صورت اثرگذار هستند.

به همین دلیل افراد مختلف روش‌های متفاوتی را برای از بین بردن موهای صورت انتخاب می‌کنند. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد صورت از مؤثرترین روش‌های موجود است که قسمت قابل‌توجهی از مراجعات به کلینیک­ پوست و مو را شامل می‌شود.

به کمک لیزر می‌توان موهای زائد نواحی زیر را به‌طور دائمی حذف کرد:

  • دور ابروها
  • مابین ابروها (ابروی پیوندی)
  • پشت لب فوقانی
  • چانه
  • گردن
  • پشت سر و گردن

دو ویژگی اصلی در مورد شما می‌توانند تأثیر به سزایی در اثرگذاری لیزر موهای صورت داشته باشند:

  1. رنگ پوست روشن
  2. موهای زائد ضخیم و تیره‌رنگ (که به موهای مردانه معروف هستند)

یا به‌بیان‌دیگر بین رنگ مو و رنگ پوست کاندیدای ایده‌آل لیزر موهای زائد، باید کنتراست یا اختلاف مناسبی وجود داشته باشد. لیزر موهای زائد برای کسانی که موهای نازک، بور یا کرکی شکل دارند، مانند سایر تیپ‌های پوستی و مدل موی زائد تأثیر ندارد.

اگر رنگ پوست شما سبزه و تیره، ولی ضخامت و رنگ موهای شما مناسب باشد، می‌توانیم برای لیزر موهای زائد از فناوری‌های لیزری خاص مثل (Nd:Yag) استفاده کنیم. البته این‌که شما چقدر کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای صورت هستید، به نظر مستقیم پزشک بستگی دارد.

  • بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟ تفاوت میان این دستگاه‌ها چیست؟

در حال حاضر دستگاه لیزر الکساندرایت یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد در جهان می‌باشد این دستگاه دارای قابلیت تنظیم طول‌موج و انرژی برای از بین بردن موهای زائد می‌باشد، این دستگاه با هر نوع پوست و مویی سازگاری لازم را دارد و دارای نور مرئی و طول‌موج ۷۵۵ نانومتر می‌باشد همچنین دارای سیستم خنک‌کننده و کلینگ بسیار قوی نیز می‌باشد که برای جلوگیری از سوختن پوست شما در هنگام فرآیند لیزر بسیار کارآمد است.

دستگاه الکساندرایت برای از بین بردن موهای نازک‌تر نیز مناسب می‌باشد، البته کمی در موهای کرکی ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد ولی دستگاه‌هایی که با سیستم دایود به لیزر موهای زائد می‌پردازند با این نوع موها مشکل خواهند داشت و به زمان بیشتری برای رفع موهای زائد نیازمند هستند.

البته هر دستگاه طول‌موج منحصر به فرد خود را دارد دستگاه الکساندرایت ۷۵۰ نانومتر می‌باشد، دستگاه دایود دارای طول‌موج ۸۰۰ نانومتر می‌باشد، دستگاه IPL هم طول موج‌های مختلفی دارد ولی در تکنولوژی جدید آن‌که E-LIGHT نامیده می‌شود از نور و رادیو فرکانس استفاده می‌شود که برای موهای روشن مناسب است.

نتیجه‌گیری اینکه، برای بهترین نتیجه در لیزر موهای زائد به این نکات توجه کنید. انتخاب کلینیک و متخصص لیزر با تجربه، دستگاه لیزر موهای زائد، برند و کمپانی سازنده دستگاه.

  • بهترین راه‌های مراقبت پس از لیزر موهای بدن چیست؟

در لیزر موهای زائد به پیاز مو و فولیکول صدمه می‌زنیم. به همین جهت باید مواظب باشید که در طی چند روز بعد از درمان، به پوست یا فولیکول‌ها آسیبی بیشتری وارد نشود. تا چند روز بعد از کارهایی مانند وکس، الکترولیز، لایه‌برداری، تاتو، روش‌های جوان‌سازی مختلف مانند هایفوتراپی، اندولیفت، میکرونیدلینگ و … خودداری کنید.

اگر قصد دارید هر یک از این کارها را بکنید، حتماً تا زمان تائید پزشک دست نگه‌دارید. حداقل ۴-۵ روز نباید این کارها را انجام دهید. به‌علاوه تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر از کرم‌های بیلیچینگ و همچنین محصولات معطر استفاده نکنید.

از گرم شدن پوست جلوگیری کنید، محل‌های تحت درمان بلافاصله بعد از جلسه‌ی درمانی، گرم‌تر از حالت عادی خواهند بود. برای همین بعد از لیزر موهای زائد باید از هر فعالیت یا موقعیتی که باعث گرم‌تر شدن پوست می‌شود، دوری کنید. گرم شدن بیشتر پوست باعث آسیب‌ها و بروز عوارض جانبی می‌شود.

اگر پوست شما نسبت به لمس حساس شده یا گرم است، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. پارچه‌ی تمیز یا گاز استریل را در آب‌خنک فرو برده و سپس روی پوست قرار بدهید. اگر می‌خواهید از یخ استفاده کنید، آن را به‌طور مستقیم روی پوست نگذارید.

در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید، چون ممکن است در طی فرآیند لیزر موهای زائد، کمی از ملانین‌های پوست از بین بروند، خطرات برخورد اشعه فرابنفش با پوست ما بیشتر می‌شود. به همین علت در طول دوره‌ی درمان نباید در معرض اشعه‌ی UV یا نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.

برای بخش‌هایی از بدن که پوشاندنشان ممکن نیست، باید کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌های با SPF بالای ۳۰ و ضد آب بهترین انتخاب‌اند. تا ۴ هفته بعد از لیزر نمی‌توانید آفتاب بگیرید یا سولاریوم کنید.

به‌جز خطرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خطر لک شدن یا تغییر رنگ پوست هم وجود دارد. نور خورشید و اشعه‌ی سولاریوم باعث تحریک تولید ملانین شده و می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های تیره بر روی پوست شوند. برنزه کردن در طول دوره‌ی لیزر هم خطرناک است و هم اثرات لیزر بر موهای زائد را خنثی می‌کند.

بسیاری از مراجعین علاقه دارند که بعد از لیزر موهای زائد صورت، آرایش کنند. در حین لیزر ممکن است پوست شما آسیب‌هایی بسیار جزئی ببیند. آسیبی که شاید خودتان نتوانید مشاهده کنید؛ ولی توسط اپراتور یا پزشک قابل‌تشخیص است. پوست شما بعد از لیزر توسط اپراتور یا پزشک بررسی می‌شود و درصورتی‌که آسیبی وجود نداشته باشد، می‌توانید آرایش کنید. البته این کار را با ملایمت انجام داده و از مصرف برخی مواد آرایشی که باعث تحریک پوست می‌شوند، خودداری کنید.

تماس پوست بعد از لیزر با الکل، عطر یا سایر موادی که دارای الکل هستند، می‌تواند باعث سوزش پوست و درد شود. عطرها و برخی لوازم مراقبی هم می‌توانند باعث تحریک شدن پوست شوند. از مصرف عطرها، افترشیو و کرم‌های بعد از اصلاح تا ۴-۵ روز بعد از لیزر خودداری کنید.

*لوسیون یا ژل بعد از لیزر

استفاده از لوسیون یا ژل مخصوص بعد از لیزر برای تمامی افراد توصیه می‌شود. معمولاً استفاده از ژل آلوئه ورا را توصیه می‌کنیم که بهتر است شب و روز به پوست بخش‌های تحت درمان بزنید. اگر هم نیاز داشتید، می‌توانید به‌دفعات بیشتری از این ژل استفاده کنید.

*آب فراوان بنوشید

بعد از لیزر و در طول دوره‌ی درمان، آب فراوان بنوشید تا پوست شما دچار کم‌آبی نشود. کم‌آبی باعث کاهش اثرات لیزر موهای زائد می‌شود. همچنین در جلسه‌ی لیزر رطوبت پوست باید در وضعیت خوبی باشد.

  • آیا لیزر موهای بدن تأثیری در هورمون‌ها دارد؟

در برخی بیماران که دارای اختلالات هورمونی هستند؛ درمان با لیزر می‌تواند موجب رشد مجدد موها شود. گاهی اوقات درمان با لیزر در ابتدا پاسخ می‌دهد و موجب حذف موهای زائد می‌شود اما در نهایت هورمون‌های مردانه را تحریک کرده و موجب می‌شود که موها با شدت بیشتر و به‌سرعت رشد کنند. خبر خوب این است که اختلالات هورمونی با دارو قابل‌کنترل هستند. گاهی اوقات نیز با عمل جراحی این اختلالات هورمونی درمان می‌شوند. در هر صورت بهتر است پیش از اقدام به لیزر موهای زائد در خصوص نوع اختلال هورمونی خود تحقیقات بیشتری انجام دهید.

  • در چه شرایطی نیاز به انجام آزمایش‌های هورمونی قبل از لیزر است؟

تست‌های هورمونی شامل تست تیروئید، هورمون‌های مردانه و زنانه ازجمله رایج‌ترین آزمایشات در این زمینه هستند.

  • آیا حذف موهای زائد با لیزر درد دارد؟

اگر ترس از درد تنها چیزی است که در راه شما قرار گرفته، خب به‌احتمال زیاد به شما اطلاعات غلطی داده شده است. لیزر موهای زائد بر روی صورت، پوست را نمی‌سوزاند.

با استفاده از لیزر، تکنسین پزشکی مجوزدار قادر خواهد بود که فولیکول مو را بدون آسیب زدن به پوست شما در تمام طول درمان لیزر موهای زائد از بین ببرد. برخی افراد احساس سوزش خفیف را تجربه می‌کنند، شبیه به آفتاب‌سوختگی ملایم، اما این مدت بیش از چند ساعت طول نمی‌کشد. تا زمانی که پیشرفته‌ترین تکنولوژی لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرد، شما می‌توانید راحت باشید و بدانید که شما سوختگی را بر روی پوست خود تجربه نخواهید کرد.

  • آیا آقایان هم می‌توانند از لیزر برای حذف موهای بدن استفاده کنند؟

اگر تاکنون فکر می‌کردید که لیزر فقط برای خانم‌ها انجام می‌شود، باید بگوییم که لیزر موهای زائد برای آقایان نیز بسیار رایج بوده و این روش هر روز بیشتر مورد توجه آقایان قرار می‌گیرد.

موهای زائد فقط به موهای ناحیه‌ی شرمگاهی یا زیر بغل گفته نمی‌شود. منظور ما از موهای زائد هر موی اضافه‌ای است که شما مجبور هستید به‌طور مداوم یا در مواقعی آن‌ها را اصلاح کنید.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۹ ، ۰۷:۰۴
آقای جویا
ایلامی‌ها خواستار حضور دکتر محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری شدند
ایلامی‌ها خواستار حضور دکتر محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شدند
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از تهران، روز گذشته ۲۶ آذرماه ۱۳۹۹ جمعی از نخبگان و همچنین پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان ایلام با رفتن به تهران و حضور در دفتر دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از وی خواستند که با توجه به تجارب مدیریتی و سوابق انقلابی در طول ادوار گذشته برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت‌نام به عمل بیاورند.

در ادامه دکتر محسن رضایی با حضور در این جمع ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین و اظهارنظر لطف آن‌ها نسبت به خویش اظهار کرد؛ نقش تأثیرگذار مردم ایلام چه قبل از انقلاب، چه بعد از انقلاب و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس به‌هیچ‌عنوان فراموش ناشدنی است‌‌.

وی افزود: ملت ایران و نسل اول انقلاب در قیام اول بزرگ‌ترین حکومت طاغوت را ساقط کردند و در ادامه ملت ایران و نسل دوم انقلاب در دفاع مقدس استکبار جهانی را شکست دادند و ان شا الله ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی در قیام سوم در سال آینده (۱۴۰۰) با قیام اقتصادی خود آن‌ها در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های مستکبر جهانی، فقر، فساد و تبعیض را که زیبنده ملت ایران نیست شکست خواهند داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز کشور نیازمند یک قیام اقتصادی با اتکای انتقال قدرت از نسل اول و دوم انقلاب به نسل سوم و چهارم است، گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی که حضرت آقا بر آن تأکیددارند یعنی همان قیام، قیام برای رهایی از تحریم‌ها، سلطه‌های اقتصادی دشمنان و همچنین قیام علیه سوء مدیریت، نفوذ، فقر، فساد و تبعیض در داخل کشور..!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بزرگ‌ترین آسیب کشور سر دادن شعار، جلسات فارغ از خروجی و استفاده نکردن از ظرفیت جوانان و همچنین سوء مدیریت برخی از مدیران ناکارآمد است، گفت: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فعلاً در حال تحلیل صحنه هستیم و درصورتی‌که اگر مقدر بر این شد که حضور ما سرنوشت‌ساز خواهد بود به‌خصوص برای نجات اقتصاد کشور بدون شک ثبت خواهیم کرد و از همه ظرفیت‌های مجود نهایت بهره‌برداری را خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: بدون شک باید در ایران قیام اقتصادی اتفاق بی افتاد تا به فراخور مشکلات سایر بخش‌های مختلف کشور به‌خصوص در حوزه‌های مختلفی همچون اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی، اقشار و اصناف مختلف حل‌وفصل شود.

در پایان این دیدار دکتر عباس نصراللهی معاون اسبق اتباع وزارت کشور و همچنین از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به نمایندگی به بیان نکاتی چند در خصوص رشادت‌های مردم همیشه در صحنه ایلام و همچنین بیان مسائل و مشکلات پیش ناشی از سوء مدیریت‌ها پرداختند و از دکتر محسن رضایی خواستند که با توجه به برنامه‌های کامل و نجات‌دهنده‌ای به‌خصوص در حوزه اقتصاد کشور دارند برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ثبت‌نام به عمل بی آورند و از ظرفیت‌های داخل کشور نهایت استفاده و بهره را ببرند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۹ ، ۰۷:۰۴
آقای جویا
انتخابات 1400 باید نتیجه یک قیام از جوانان نسل دوم و سوم انقلاب باشد/قیام سوم انقلاب باید فرهنگی و اقتصادی باشد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک قیام هست که مقام معظم رهبری شما جوانان را به آن دعوت کرده تا قیام سوم خود را در حوزه فرهنگی و اقتصادی انجام دهید.
 

دکتر محسن رضایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در تهران با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ باید نتیجه یک قیام از جوانان نسل دوم و سوم انقلاب باشد، اظهار کرد: ملت ایران و نسل اول انقلاب در قیام اول بزرگ‌ترین حکومت طاغوت را ساقط کردند و در ادامه نسل دوم انقلاب در دفاع مقدس استکبار جهانی را شکست داد، لذا بیانیه گام دوم انقلاب یک قیام هست که مقام معظم رهبری شما جوانان را به آن دعوت کرده تا قیام سوم خود را در حوزه فرهنگی و اقتصادی انجام دهید.

وی افزود: قیام سوم انقلاب در دو حوزه مهم فرهنگی و اقتصادی زمانی امکان پذیر خواهد شد که نسل سوم و چهارم انقلاب با همه توان خود به صحنه بی آیید، تا مشکلات اقتصاد داخلی را حل و تجارت خارجی را در منطقه فتح نمایند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما زمانی قدرتمند خواهیم شد که ابتدا به ساکن اقتصاد داخلی را توانمند کنیم و همچنین در منطقه دست برتری را داشته باشیم، تصریح کرد: زمانی دولت‌های اطراف به ایران وصل خواهند شد که ما بتوانیم اقتصاد کل منطقه را تصرف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه زمانی آمریکا از منطقه خارج می‌شود که ما دست بالاتر را داشته باشیم، گفت: این اتفاق با جلسه گذاشتن، توافق‌نامه امضا کردن و سفرهای خارجی بی‌خاصیت میسر نخواهد شد.

رضایی خاطرنشان ساخت: بر این اعتقاد هستم که دیپلماسی و برجام های کاغذی باید در کشور جمع و به سمت برجام های عملیاتی حرکت کنیم چراکه ما دیگر فرصت آزمون‌وخطا نداریم و به‌شدت نیازمند دیپلماسی عملیاتی هستیم. ما باید قدرت تولید کنیم و هدف هم از این کار ایجاد یک ایران بزرگ است.

وی بیان داشت: ما ازبس‌که در این جلسات خارجی نجابت به خرج داده‌ایم که این‌ها امروز پرو شده و روی تبریز و خوزستان ما دست گذاشته‌اند. لذا باید به دنبال ایجاد یک ظرفیتی همچون بسیج از نسل سوم و چهارم انقلاب برای مبارزه با مشکلات پیش رو باشیم تا بتوانیم خودمان را در منطقه به‌خوبی تثبیت کنیم و از میراث امام (ره) و خون شهدا حفاظت به عمل‌آوریم.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۹ ، ۰۷:۰۲
آقای جویا
پیشخوان رویدادهای خبری ایران و جهان را در صدای جویا بخوانید
مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت 28آذرماه 1399 از پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت ۲۸ آذرماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛

  1. نماینده ایران در آژانس: برجام مذاکره مجدد نخواهد شد.
  2. سید جلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس: جای اشتباه در دیدار با اولسان کم است و برای این مسابقه آماده هستیم.
  3. دادگاهی در فلوریدا یک شهروند انگلیس را به اتهام نقض تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران به تحمل ۳۰ ماه حبس محکوم کرد.
  4. بورس تهران اقدام به مسدود کردن ۱۱ ایستگاه کارگزاران و ۳۸ دسترسی برخط سهامداران به دلیل ارسال سفارش کم حجم با دفعات بالا کرد.
  5. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت در بودجه قابل تحقق نیست/بودجه سال آینده از سوی دولت غیر واقعی بسته شده و اگر بخواهد اجرایی شود حدود ۴۰ درصد کسری خواهد داشت.
  6. استاندار تهران: شنبه و یکشنبه تردد در تهران از ساعت ۲۰ تا ۴ بامداد ممنوع است.
  7. مومنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر: سازمان ملل همچنان توزیع، تولید و مصرف کانابیس و ماری‌جوآنا را غیرقانونی می‌داند
  8. آمریکا ۸۰ شرکت چینی دیگر را به لیست تحریم‌ها اضافه می‌کند
  9. رقابت‌های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه‌های آسیا با کسب مقام سوم تیمی ایران به پایان رسید.
  10. گروهی متشکل از ۳۸ ایالت آمریکا روز پنج‌شنبه با طرح شکایتی، گوگل را به سوءاستفاده از قدرت خود در بازار جستجوی آنلاین متهم و اعلام کردند که این اقدام باعث زیان مشتریان و تبلیغ کنندگان شده است.
  11. برخی رهبران اروپایی که در نشست حضوری سران اروپا از نزدیک با ماکرون در تماس بودند قرنطینه شدند.
  12. آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه حوزه مدرسین قم شد.
  13. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از نجات جان ۵ کوهنورد گم شده در ارتفاعات اشترانکوه خبر داد.
  14. عراق با شرکت فایزر قرارداد خرید واکسن کرونا امضا می‌کند.
  15. رئیس کل بانک مرکزی: عدم تعیین تکلیف FATF می‌تواند در نبود تحریم‌ها مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام مبادلات بانکی بین‌المللی باشد.
  16. تولیت آستان مقدس کاظمین از بازگشایی حرمین شریفین به روی زائران پس از حدود یک سال که به دلیل شیوع کرونا بسته شده بود، خبر داد.
  17. امیر غفور، بازیکن تیم ملی والیبال ایران با عقد قراردادی رسمی به تیم بورسای ترکیه پیوست.
  18. کاروان تیم فوتبال پرسپولیس پس از فینال آسیا ساعت ۲۰: ۳۰ روز یکشنبه وارد تهران می‌شود.
  19. سخنگوی وزارت امور خارجه: دومین نقطه مرزی رسمی بین ایران و پاکستان فردا افتتاح می‌شود.
  20. واشنگتن: حملات سایبری به شبکه‌های دولتی هنوز ادامه دارد.
  21. شبکه سی ان ان گزارش داد ترامپ به دنبال انتقام است و می خواهد با انتصاب بازرسان ویژه پیگیری پرونده پسر بایدن و ادعاهای تقلب در انتخابات را به جریان بیندازد.
  22. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد عبدالرحمن الجاسم، داور قطری قضاوت دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ میان پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی را برعهده دارد
  23. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خواستار تغییر ساعت آغاز محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ۲۲ شد
  24. «ستاری» معاون علمی و فناوری کشور: با توجه به تغییر رویکرد کشور در زمینه‌های علمی، طی ۴ سال گذشته ۲ هزار نفر از نخبگان به کشور بازگشته‌اند و در ایران مشغول فعالیت شده‌اند.
  25. سخنگوی سازمان سنجش: کارت شرکت در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی از روز دوشنبه ۸ دی ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
  26. سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس: سختی‌های زیادی را تحمل و تلاش‌های زیادی کردیم اما الان در بهترین جایگاه آسیا و فینال این مسابقات قرار داریم؛ ما آماده‌ایم.
  27. مدیرعامل بیمه سلامت ایران: افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند تا پایان بیماری کرونا می توانند بدون پرداخت هزینه دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.
  28. دولت آمریکا تایید کرد، کمپین حملات هکری اخیر شبکه‌های دولتی‌اش را تحت تاثیر قرار داده و این حملات “قابل توجه و مستمر” بوده‌اند.
  29. پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از تهران به آنکارا و بالعکس به طور هفتگی از سر گرفته شد.
  30. فرمانده کل سپاه پاسداران: دشمنان غلط می‌کنند برای ما تصمیم بگیرند.
  31. مراسم قرعه‌کشی طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو امروز پنجشنبه (۲۷ آذرماه) برگزار و نتایج آن اعلام شد.
  32. صبح امروز در تصادف یک دستگاه تریلر با اتوبوس در آزاد راه کاشان به نطنز یک نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم بر جا گذاشت.
  33. پرواز شماره ۰۳۸ هواپیمایی «کاسپین» مسیر تهران به شیراز به دلیل نقص فنی، ساعت ۱۳: ۲۰ در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به زمین نشست.
  34. قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه، ۲۶ آذرماه از ۵۰ دلار گذشت.
  35. رئیس جمهور روسیه خواستار لغو همه تحریم‌های آمریکا علیه کشور‌ها در دوره شیوع کرونا شد.
  36. رزم حسینی، وزیر صنعت معدن و تجارت: منابع ایران در ترکیه آزاد می‌شود.
  37. گروسی، مدیر کل آژانس اتمی: نمی‌توانم تصور کنم آمریکا به نقطه اول برجام بازگردد.
  38. بازار بزرگ ایران قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد.
  39. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی شده اند و متاسفانه همچنین ۱۶ نفر جان خود را از دست داده اند.
  40. سرهنگ علی قیمان سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان از توزیع ۵۳ هزار و ۶۱۳ بسته کمک معیشتی در قالب طرح «حافظان سلامت محلات» در استان اصفهان خبر داد.
  41. زارع عضو کمیسیون تلفیق گفت: رئیس مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار اصلاحات اساسی در بودجه ۱۴۰۰ شد.
  42. نایب‌رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه قیمت مرغ در بازار به ۲۲ تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم رسیده است، گفت: پیش‌بینی افزایش قیمت برای این کالا نداریم.
  43. بیت مرجعیت عالی عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب دروغ بزرگ جریان ضدانقلاب و ادعاهای مطرح شده از سوی حامیان روح‌الله زم در خصوص سوء استفاده ایران از جایگاه آیهالله سیستانی در عملیات بازداشت زم، عملیات فریب آنها را خنثی کرد.
  44. حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی گفت: کوتاهی بانک مرکزی در اعطای مجوز فعالیت به صندوق‌های قرض‌الحسنه، برای مؤسسه‌های پولی مردم‌نهاد مشکل ایجاد کرده است.
  45. طرح توزیع بسته های معیشتی توسط ستاد جلب مشارکت های مردمی با حضور امام جمعه شاهین شهر، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه ودیگر مسئولین در محل مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.
  46. شهردار شاهین‌شهر از نصب پلاک‌های هوشمند در این شهر خبر داد و گفت: مکان محور بودن، امکان بارگذاری کلیه اطلاعات اماکن، حذف بازدید فیزیکی ادارات و سازمان‌ها از جمله مزایای پلاک‌های هوشمند است.
  47. امام جمعه شاهین شهر از فرهنگسراهای اشراق، خانواده و پردیس و ورزشخانه ذوالفقار سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر بازدید کرد.
  48. به مناسبت ۲۷ آذرماه ۱۳۹۹ نشست هم اندیشی نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی با حضور امام جمعه شاهین شهر، فرماندار شهرستان، نماینده مجلس، اساتید و رؤسای دانشگاه ها وحوزه های علمیه در مصلای نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.
  49. جلسه مسائل و مشکلات حوزه امنیتی و پلیس شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور سردار میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۹ ، ۰۷:۰۲
آقای جویا
بسته خبری صدای جویا برای روز 15 آذرماه که گذشت
مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت 15 آذرماه 1399 از پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت ۱۵ آذرماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛

  1. روحانی: به‌زودی به ۱۰۰ هزار آزمایش کرونا در روز می‌رسیم، هرجا برای ما روشن شود که شخصی قرنطینه را نقض کرده، جریمه خواهد شد./حتی اگر واکسن کرونا برسد، باز هم باید پروتکل‌ها اعمال شود.
  2. ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی یکشنبه ۱۶ آذر آغاز می‌شود.
  3. دبیر سابق شورای عالی نظام پرستاری: سرانه پرستار به تخت در ایران نسبت به کشورهای منطقه فوق‌العاده پائین است
  4. معاون کل وزارت بهداشت: در این روز‌ها و به دنبال تعطیلی‌های دوهفته‌ای در شهر‌های قرمز، شاهد کاهش موارد مراجعه سرپایی، بستری و مرگ‌ومیر بیماران کرونایی هستیم
  5. پلیس راهور ناجا: از روز شنبه به‌جز ۱۰ مرکز استان که هنوز در وضع قرمز هستند، خدمات تعویض پلاک عرضه می‌شود.
  6. وزرات خارجه آلمان: اروپا منتظر نظرات دولت جدید آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران است تا بتواند درباره آن تصمیم‌گیری کند. در حال حاضر باید به مفاد توافق هسته‌ای ایران پایبند باشیم و بعداً پیشنهادها را بررسی کنیم.
  7. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: در ۶ روز گذشته حدود ۶۴۰۰ بیمار کرونایی با علائم مثبت نقض قرنطینه داشتند که از ورود آن‌ها به حمل‌ونقل عمومی جلوگیری به عمل آمد.
  8. پزشک استقلال: وریا غفوری مصدوم نیست اما به دلیل وجود یک کیست در ناحیه مینیسک با درد مواجه است که با انجام اقدامات درمانی به زودی به میادین باز می‌گردد.
  9. واکسیناسیون کرونا ویروس در روسیه در ۷۰ کلینیک شروع شد.
  10. نوبخت، معاون رئیس‌جمهور: حتما پس از لغو تحریم‌ها در نتیجه مصوبه اخیر دوستانمان در مجلس نه تنها ٢.٣ میلیون بشکه که حتی ۴.۶ میلیون بشکه نفت هم می‌توانیم صادر کنیم.
  11. با ادامه طرح محدودیت تردد بین مراکز استان‌ها و جریمه خودروها، سفر جاده‌ای با خودرو شخصی مثل دو هفته گذشته، ممنوع است.
  12. حریرچی: ۷۰ درصد کرونایی ها بر خلاف مقررات از شعاع ۲ کیلومتری قرنطینه خارج شده‌اند
  13. اکبرپور، بازیکن اسبق استقلال: فضای مجازی تبدیل به جولانگاه دلالان در فوتبال ایران شده است.
  14. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران: آمریکا نمی‌تواند مسیر هوایی ایران را برای ایرلاین‌ها حذف کند. قطر روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ پرواز بر فضای ایران دارد.
  15. عمان با درج نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی با تصمیم دولت آمریکا مخالفت کرد.
  16. تعداد کرونایی‌های تیم فوتبال ذوب‌آهن به ۱۱ نفر رسید و اعضای تیم اردو را ترک کردند و بازی ذوب آهن و شهر خودرو لغو شد./ جام جم
  17. زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر، در عمق ۷۷ کیلومتری زمین در نزدیکی شهرستان آلانیا در استان آنتالیا (ترکیه) روی داد.
  18. وزیر نفت: گازبهای ۳۰ درصد از مشترکان خانگی که مصرف کمتری دارند، رایگان محاسبه می‌شود.
  19. رییس اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان: استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی ممنوع است
  20. رئیس اتاق اصناف تهران: ساعت فعالیت اصناف تهران در همه بخش‌های مجاز به فعالیت، همچنان تا ساعت ۲۰ تعیین شده است.
  21. شکایت «کنکوری های نظام قدیم» و درخواست آنان برای تمدید کنکورشان در سال ۱۴۰۰ امروز به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شد
  22. معاونت بهداشت وزارت بهداشت: اسپری کردن مستقیم ضدعفونی‌کننده الکلی بر روی تلفن همراه منجر به ورود محلول به درون گوشی و در نهایت آتش‌سوزی یا انفجار می‌شود. /تسنیم
  23. سعید بزاز نایب رئیس شورای شهر: محمد عبیاوی شهردار بندر امام خمینی (ره) با حکم استاندار خوزستان تعلیق شد.
  24. استاندار خوزستان: آسیب‌دیدگان آب‌گرفتگی‌ها تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.
  25. شرکت برق استان گلستان: سارقان در سال جاری بیش از ۵ میلیارد تومان به تاسیسات برقی در استان خسارت زدند.
  26. شرکت فایزر از واکسیناسیون گسترده و سریع کرونا منصرف شد.
  27. ۲۹ نفر به اتهام ارتباط با عوامل کودتای ۴ سال پیش در ترکیه بازداشت شدند.
  28. وزیر خارجه عربستان: آمریکا پیش از مذاکره با ایران با ما مشورت کند. این تنها راه دست یافتن به توافقی با دوام است.
  29. مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده یکشنبه برگزار می‌شود.
  30. مدیر شبکه بهداشت شاهین شهر خبر داد؛ آغاز فعالیت سه مرکز تشخیص سریع کرونا در شاهین شهر/با اجرای بازرسی ضربتی و نظارت بر مشاغل؛ مهر و موم ۸ واحد متخلف در شاهین شهر و میمه
  31. معاون اقتصادی استانداری اصفهان از افزایش نرخ بیکاری از ۱۰.۳ به ۱۱.۳ درصد در سه ماه ابتدای سال جاری به علت شیوع کرونا خبر داد.
  32. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای ۳۰۵ بیمار مبتلا به کرونا و فوت ۳۱ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.همچنین آمار قربانیان کرونا در ایران از مرز ۵۰ هزار نفر فراتر رفت.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۹ ، ۰۰:۱۲
آقای جویا
کارآمدی و سلامت دو شاخصه اصلی کاندیدهای انتخابات شورا/مردم شاهین‌شهر در انتخاب دقت کنند
کارشناس مدیریت برنامه‌ریزی شهری گفت: عضو شورای شهر باید خداجو و خدامحور باشند و از مقدسات دینی و احساسات مذهبی مردم به نفع گروه یا جناح سیاسی خود بهره‌برداری نکند.
 

به پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، منیره حداد حسن‌آبادی کارشناس مدیریت برنامه‌ریزی شهری در آستانه برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا طی یادداشتی با عنوان «شورای شهر مطلوب» اطلاع از مشکلات، نارسایی­ها و درد واقعی مردم در خانواده، کوچه‌ها و خیابان­ها همچون: آلودگی هوا، آلودگی صوتی، آلودگی بهداشتی، تراکم فروشی و تغییر کاربری‌های غیراصولی و برهم خوردن تعادل اکولوژیک شهر آگاهی نماینده شورای شهر از شهرسازی درست، روند تحول شهر و مسائلی از این قبیل و شناسایی منابع درآمدی پایدار به‌جز منابع غیرمجاز همچون تراکم فروشی و امثال آن برای شهرداری و شهرسازی اصولی نماینده مردم در شورای شهر باید وقت و فرصت کافی را جهت فعالیت و حضور فعال در جلسات کمیسیون­ها و شورا را داشته باشد.

 لذا پیشنهاد می‌شود کسانی را برای شورای اسلامی شهر انتخاب کنیم که دارای انگیزه فعالیت، تلاش و کوشش باشند.
عضو شورای شهر باید خداجو و خدامحور باشند و از مقدسات دینی و احساسات مذهبی مردم به نفع گروه یا جناح سیاسی خود بهره‌برداری نکند، همچنین از صداقت برخوردار باشد، زیرا اگر این‌گونه نباشد، چه‌بسا که در زد و بندهایی که در مسائل شهری به وجود می‌آید، برخلاف وظیفه خود اقدام کند.
از ظرفیت­های شهر درک کافی داشته باشد، نمایندگان شورای شهر باید افرادی دارای دانش، اطلاعات و برنامه‌ریزی و اندیشه­ها و ایده­های جدید باشند که بتوانند در زمینه‌های مختلف شهری ورود داشته باشند و بتوانند با سیستم شورایی که همان کار و خرد جمعی است همکاری خوب و مناسبی داشته باشند.
اعضای شورای شهر باید نسبت به مسئولیتی که بر عهده می‌گیرند، احساس وظیفه و مسئولیت کنند و کاری که از سوی مردم به آنان محول شده را با علاقه و عشق انجام دهند و با انگیزه بالا خود را درگیر مسائل شهر و خدمت به مردم مشهد کنند.
اعضای شورای شهر باید بپذیرد که نماینده منتخب و خدمتگزار مردم است. لذا باید با دلسوزی و سعه‌صدر تمامی نقطه نظرات و درخواست‌های مردم را بشنود و پاسخگویی شفاف و مستمر به آحاد شهروندان را داشته باشند. همچنین فن بیان و ارتباطات مؤثر داشته باشند تا بتوانند از حقوق مردم دفاع کنند.
تمایلات حزبی و جناحی خود را در هیچ زمینه و موضوعی دخالت نداده زیرا شورا به‌عنوان نهادی محلی به‌تمامی شهروندان (با هر گرایشی) تعلق دارد.
مشورت پایه شوراست: معنای لغوی «شورا» رایزنی و مشورت کردن است. از این‌رو شورا به معنای تجمعی است برای رایزنی، نظرسنجی، تصمیم‌گیری و در مواردی اجرا، نظارت و بازبینی است. مشورت برای نفع جمعی و خیرعمومی فضیلت شوراست.

در جامعه­ای مدنی مردم به این آگاهی دست می‌یابند که نفع خودخواهانه یکایک آنان در این واقعیت نهفته است که قوانین را رعایت کنند و به‌هیچ‌وجه از آن‌ها تخطی ننمایند. ازاین‌روی قانون در جامعه درج پیدا می‌کند و نهادینه می‌شود و تمامی افراد، خود، حافظ قانون می‌شوند. این امر جوهر مدنی بودن است، لذا جامعه مدنی و نهادهای مربوط به آن محل تجلی عقلانیت است.
آینده شورا بدون مشارکت آحاد مردم، بدون شکل‌گیری صدها نهاد مشارکتی و داوطلبانه و غیر بوروکراتیک، بدون تجربه مدیریت مشارکتی، بدون برنامه­های جامع آگاه‌سازی عمومی و توانمندسازی مشارکتی و شورایی، راه به‌جایی نخواهد برد.

در این صورت سازمان بیمار دیگر به سازمان‌های موجود اضافه گردیده و ضربه‌ای سهمگین به ایمان مردم به شورا و مشارکت وارد می‌آید که اثر آن برای مدت مدیدی باقی می‌ماند.
عضو شورای شهر بایستی سیاست‌ها، تصمیمات و مصوبات را با خواسته‌ها و نیازهای اولویت‌دار شهروندان انطباق دهد و اهداف اداره شهر را بر اساس نیازهای مردم تنظیم نموده و برنامه مدونی برای هدایت شهر داشته باشند.
اعضای شورای شهر می‌بایستی همواره در ایجاد ظرفیت‌های جدید برای حضور، مشارکت و همراهی شهروندان برنامه‌ریزی لازم را داشته و اهتمام ورزد.
وجود فضای همدلانه و منسجم بین اعضای شوراها و تعامل سازنده با اجزای حکومت مرکزی اعضای شورای شهر باید مردم محور و فقر ستیز باشند، برای رفع تبعیض و بی‌عدالتی در مدیریت شهری برنامه عملی ارائه دهند، هم‌اکنون فاصله جنوب شهر با شمال شهر بسیار زیاد است و امکانات مناطق فقیرنشین و ثروتمندان شهر قابل مقایسه نیست.
اعضای شورای اسلامی شهر باید اهل عمل باشند از شعارگرایی پرهیز کنند، شهامت و شجاعت لازم جهت اجرای طرح و برنامه‌های خود داشته باشند.
کارآمدی و سلامت دو شاخصه اصلی کاندیدهای انتخابات شورا می‌باشد. اهمیت شاخص سلامت کمتر از کارآمدی نیست. کارآمدی یعنی اینکه فردی که می­آید داخل شورا با مسائل شهر، شهرداری و مدیریت شهری در چند بعد آن آشنا باشد و به آن اشراف داشته باشد. یک کاندیدا باید بداند که چه تصمیمات و مصوباتی باید ارائه و تصویب کند و چگونه بر عملکرد شهرداری و خدمات شهری نظارت کند.
عضو شورای اسلامی شهر می‌بایست آگاهی و اطلاع لازم از قوانین، مقررات و رویه‌های قانونی را داشته باشد.
در انتخاب اعضاء در هیات رئیسه، گروه‌های داخلی و مجامع بایستی شایسته‌سالاری و شایسته گزینی در دستور کار قرار گیرد.
شورای شهر باید سیستم شهرداری را به مشارکت‌پذیری و نظارت‌پذیری عادت دهد. تعامل شورا با شهرداری مبتنی بر سهم خواهی و یا در نظر گرفتن منافع خاص افراد، گروه‌ها و جریان‌هایی در شورا نباشند.
عملیاتی کردن فرایند نظارت گسترده شوراها در سطوح مختلف و امور مختلف شهری هسته‌های نظارتی مردمی در کوچه‌ها، خیابان‌ها، محلات و مناطق چشم بینای شوراها در نظارت هستند.
شورای اسلامی شهر باید به دنبال ایجاد حس همبستگی، همدلی، حس مشارکت و تعلق شهروندی، مسئولیت‌پذیری، آگاهی به حقوق و تکالیف شهروندی در شهروندان باشد؛ که در این صورت از هزینه­های زیاد مدیریت شهری ناشی از عدم برخورد دلسوزانه و بی‌تفاوتی شهروندان کاسته می­گردد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۹ ، ۰۰:۱۱
آقای جویا
بسته کوتاه خبری صدای جویا برای روز 16 آذرماه 1399 که گذشت
مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت 16 آذرماه 1399 از پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت ۱۶ آذرماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛

  1. ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از امروز آغاز شد و یکشنبه ۲۳ آذر پایان می‌یابد.
  2. سردار آزمون: هت تریکم را تقدیم به همه پزشکان و پرستارانی می‌کنم که جان‌شان را برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا به خطر انداخته‌اند.
  3. فرزند رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره): وضعیت سلامت آیت‌الله مصباح یزدی هنوز مطلوب نیست
  4. زمان دیدار پیکان تهران و آلومینیوم اراک از هفته ششم لیگ برتر به‌روز شنبه ۲۲ آذر ساعت ۱۵ تغییر یافت، پیش‌از این قرار بود این مسابقه روز جمعه ۲۱ آذر برگزار شود.
  5. رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت: به‌صورت کلی در دو هفته گذشته ترافیک تهران حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.
  6. رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام شکری را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید منصوب کردند.
  7. سخنگوی ناجا: در زمان محدودیت‌ها بیش از ۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تذکر شفاهی به رانندگان داده شد و بیش از ۵۷۸ هزار خودرو به محل سکونت خود عودت داده شدند.
  8. ستاد احیای دریاچه ارومیه: برای اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری و ادامه راه نجات دریاچه ارومیه به اعتبارات بیشتری نسبت به بودجه تعیین‌شده نیاز است.
  9. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در ۱۰ استان کشور طی امروز (۱۶ آذر) گفت: فردا در تهران بارش برف و باران خواهیم داشت.
  10. رئیس سازمان بازرسی در جلسه با خودروسازان: طی دو هفته تمام خودرو‌های مستقر در پارکینگ‌ها در راستای ایفای تعهدات خودروسازان باید به متقاضیان عرضه‌شده و نتیجه آن به ما گزارش شود.
  11. رئیس مجلس قانون “الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی” را ابلاغ کرد.
  12. رضا نصرالله لنکرانی، از چهره‌های با سابقه و تأثیرگذار تعزیه ایران صبح امروز، به علت کهولت سن چشم از جهان فرو بست.
  13. وزیر راه و شهرسازی از اتصال سامانه‌های فروش بلیت در همه گونه‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی به سامانه وزارت بهداشت و ممانعت از فروش بلیت به بیماران کرونایی خبر داد.
  14. سردار مدافع حرم رسول استوار محمودآبادی، که بر اثر عوارض شیمیایی و بیماری کرونا ماه‌ها در حالت کما به سر می برد، بامداد امروز به یاران شهیدش پیوست.
  15. وزیر اقتصاد: مدت زمان صدور مجوز کسب‌وکار به ۳ روز کاهش یافت.
  16. صادرات نفت خام عربستان سعودی به آمریکا در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح در ۳۵ سال اخیر رسید و کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز شد.
  17. رئیس قوه قضاییه: ذوق‌زدگی برای مذاکره با آمریکا خطا است.
  18. بازرس کل وزارت صمت: خودروهای پارکینگی خودروسازان به دلیل مشکل حمل‌ونقل به مشتری نرسیده است.
  19. مینو محرز، عضو کمیته ستاد مقابله با کرونا: واکسن ایرانی کرونا تیرماه ۱۴۰۰ می‌آید.
  20. وزیر خارجه بحرین: به همراه امارات با اسرائیل همکاری نظامی داریم؛ این شراکت در پاسخ به هیچ تهدیدی نیست.
  21. نایف بن فلاح‌ الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس: هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید منافع کشورهای منطقه را تأمین کند.
  22. نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای ۷۳۱ بیمار مبتلا به کرونا و ۲۳ فوتی طی ۲۴ ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.
  23. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت استان‌های شمالی را نگران کننده عنوان کرد و گفت، پای کرونا به روستاها و ارتفاعات این مناطق کشیده شده است.
  24. معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان خبر داد: انحراف خودروی مجمع نمایندگان استان اصفهان در خوانسار/آبگرفتگی منازل گلدیس شاهین‌شهر
  25. با توجه به درخواست دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، شورای هم اندیشی اساتید ۱۰ دانشگاه فعال در شهرستان شاهین شهر و میمه تشکیل می‌شود.
  26. به همت بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر شاهین شهر نهمین دورهمی دانشجویی به مناسبت روز دانشجو با حضور سردار حاج اصغر عرب پور از فرماندهان دفاع مقدس و سید مهدی حسینی از جانبازان جبهه مقاومت در یادمان شهدای گمنام شاهین شهر برگزار شد.
    این برنامه به صورت غیر حضوری از طریق کلاس مجازی با موضوعات استمرار روحیه جهادی و انقلابی در بین مسئولان و دانشجویان، زندگی به سبک شهدا و معضلانت نسل جوان به خصوص دانشجویان برگزار شد.
  27. دکتر علی‌اصغر زارعی دار فانی را وداع گفت؛ دکتر علی‌اصغر زارعی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و مشاور رئیس جمهور در دولت نهم دقایقی قبل دار فانی را وداع گفت.
  28. سردار رسول استوار محمود آبادی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و از سرداران سپاه و همچنین از یاران نزدیک مقام معظم رهبری صبح امروز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۹ ، ۰۰:۱۰
آقای جویا
زنگ ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در شاهین‌شهر و میمه به صدا درآمد
بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به طور غیر هم‌زمان صورت خواهد گرفت.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، بر اساس اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها شهرستان شاهین‌شهر و میمه به طور غیر هم‌زمان و در دو مقطع زمانی مجزا انجام صورت خواهد گرفت.

داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان شاهین‌شهر و میمه از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ جمعاً به مدت ۷ روز ادامه دارد و ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها نیز از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.
بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت‌نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه کنند؛ بنابراین داوطلبان شورای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها از تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت‌نام گواهی را ارائه کنند.
همچنین در خصوص استعفای مقامات جهت داوطلب شدن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید گفت که با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محرومند؛ باید تا قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا دهند.
جزییات بیشتر در اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع مردم شهرستان شاهین‌شهر و میمه خواهد رسد، لازم به ذکر است انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابت شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور هم‌زمان در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۹ ، ۱۱:۴۶
آقای جویا