پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمین موکب‌های آقا اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین امسال که توسط هیات رزمندگان شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار شده بود، اظهار کرد: اتفاقی که نباید در کشور می‌افتاد امروزه افتاده و باید اعلام کنم سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل ازجمله سازمان‌های سیا، MI6 و موساد توانسته‌اند در سطح تصمیم سازان کشور در قوه‌های مجریه، مقننه و قضائیه به‌خوبی نفوذ پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه هم در بدنه دولت و هم مجلس شورای اسلامی دیگر نظام محاسباتی بر اساس انقلاب، ولایت و شهدا نیست، اضافه کرد: امروزه در نهادهای یاد شده به‌خوبی شاد طرز فکر و دیدگاه غربی هستیم.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس با بیان اینکه بروز امروز تفکر لیبرالی در بدنه قسمت‌های مختلف نظام بدون شک حاصل سال‌ها زحمات سرویس‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس بوده است، تصریح کرد: دلسوزان انقلاب، ولایت و ادامه‌دهندگان راه شهدا اگر امروز وارد صحنه نشوند و این تربیت‌شدگان غرب را از اریکه های قدرت پایین نکشند، انقلاب ما دچار خسارت جبران‌ناپذیری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره مجلس شورای اسلامی دهم اگر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز برای گرفتن مجوز کسب کرسی در آن حضور پیدا کنند بدون شک رأی خواهد آورد، گفت: افراد آفتاب‌پرستی در بدنه دولت و مجلس نفوذ پیدا کرده‌اند که شناخت آن‌ها بسیار سخت است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه برخی از مسئولان لیبرالی دولت و مجلس درک مناسبی از مشکلات عمده مردم ندارند، ادامه داد: هنگامی‌که برخی از درد دل‌های مردم را برای همین مسئولان پیامک می‌کنیم آن‌ها را به مسخره می‌گیرند.

وی ابر چالش کنونی کشور بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: اصل ۶۰ و ۳۰ قانون اساسی تمام مسئولیت‌های اجرایی کشور را بر عهده شخص رئیس‌جمهور گذاشته است و فراهم کردن زمینه‌های اشتغال یکی از وظایف اصلی و هم رئیس‌جمهور می‌باشد چراکه داشتن شغل مناسب حق هر ایرانی است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه امروزه در کشور جای طلب کار و بدهکار عوض‌شده است، خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون تمام جریان‌های معارض داخلی و خارجی در تلاش هستند تمام مشکلات کشور را به گردن مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بی اندازند.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور تنها با رفع محدودیت‌های زنان به ورزشگاه‌ها حل نخواهد شد، تصریح کرد: اگر تا الآن دولت‌مردان کشور ما از ۲۴ اصل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ۵۰ درصد آن جامعه عمل می‌پوشاندند بدون شک کشور دچار خسارتی که از ناحیه بی‌تدبیری‌ها بر روی آن صورت گرفته است هیچ‌گاه نمی‌شد.

حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه اختیارات امروز حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کنونی کشور نسبت به اختیارات رؤسای جمهور پیشین بیشتر است، بیان داشت: ضعف‌هایی رسانه‌ای کشور به‌خصوص در صداوسیما جهت پیگیری مطالبات مردمی به‌خوبی برای همگان مشهود است.

وی از خسارت‌های جبران‌ناپذیر دو بسته پیشنهادی ارزی دولت به کشور با وجود مخالفت‌های زیاد سخن به میان آورد و ادامه داد: در بسته پیشنهادی اول دولت نزدیک به ۲۳٫۳ میلیارد دلار معدل (۴۰۰ هزار میلیارد تومان) به اقتصاد کشور خسارت وارد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسؤولان کشور باید پاسخگویی ناکارآمدهای خود به مردم باشند، تأکید کرد: اصلی‌ترین مشکل امروز کشور رسوخ فساد در بدنه نظام هست و این فساد به‌گونه‌ای نهادینه‌شده است که با عزل یک یا چند مسؤول اصلاح نخواهد شد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۷ ، ۱۸:۱۷
آقای جویا

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان، حمیدرضا مقدسی رئیس سابق شورای شهر شاهین‌شهر و عضو سازمان نظام‌مهندسی کل کشور طی ارسال نامه‌ای به این پایگاه خبری به مورد دوم اتهامات علی فتحی رئیس فعلی شورای شهر شاهین‌شهر علیه خود جهت شفاف‌سازی افکار عمومی پاسخ داد؛

باسمه‌تعالی

مدیریت محترم پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا

با اهداء سلام و تحیات

احتراماً عطف به مطلب مندرجه راجع به پروژه تجاری- اداری موسوم به شاه رجبیان واقع در انتهای خیابان فردوسی (موضوع اطلاعیه مجعول آقای علی فتحی)، مراتب زیر را به سمع مردم مؤمن، انقلابی و فهیم شاهین‌شهر می‌رساند و امید است که درج آن سبب تنویر اذهان عمومی گردد.

*نامبرده در اطلاعیه خود عنوان داشته که پروژه مذکور مشارکتی با شهرداری شاهین‌شهر می‌باشد درحالی‌که پروژه موصوف ۱۰۰% خصوصی بوده و ارتباطی با شهرداری نداشته است. ظاهراً ایشان در خواب و رؤیا پروژه مذکور را مشارکتی دیده‌اند!!!

**نامبرده ادعا نموده که این‌جانب با همکاری یکی دیگر از کارکنان آن مجموعه نقش دلال را در این پروژه ایفاء نموده و باعث شده تا مهندسین به‌حق و حقوق خود نرسند!!! در این فقره حقیقتاً آقای فتحی سخن درستی را بر زبان جاری نموده است!!! لکن فقط هر آنچه وصف خودشان بوده و در بین مهندسین بدان صفت مشهور می‌باشند را به این‌جانب نسبت داده است!! نامبرده برای این پروژه آرزوهای دور و درازی را تدارک دیده بود و مکرراً به مالک پیغام و پسغام داده تا طراحی و نظارت خود را نزد دفتر ایشان ببرد، لکن مالک خودداری و از نظام‌مهندسی درخواست طراح و ناظر نمود.

متعاقباً نظام نیز در راستای اجابت خواسته مالک نسبت به توزیع کار فی‌مابین افزون بر ۳۰ نفر از مهندسین شهر اقدام نموده است. آری یگانه قصور نظام‌مهندسی شاهین‌شهر آن بوده که پروژه موصوف را از گلوی دلالی مثل آقای فتحی بیرون کشیده و آن را بین مهندسین توزیع کرده است.

شایان ذکر است که گزارشات مربوط به دلالی و تخلفات حرفه‌ای ایشان به کرات توسط مردم و اعضای مهندسین به نظام مهندسی ارسال و شکایات مطروحه علیه ایشان نیز در بایگانی نظام‌مهندسی شاهین‌شهر موجود می‌باشد و حتی در یک فقره منجر به تعقیب و محکومیت انتظامی دائر به محرومیت موقت از فعالیت آقای فتحی گردیده است.

یکسری از گزارش‌ها نیز مربوط به نگاهداری مهر مهندسین در کشوی میز دفتر آقای علی فتحی و استعمال آن‌ها توسط شخص آقای فتحی و بدون حضور مهندسین صاحب‌ مهر است که تماماً در بایگانی نظام موجود بوده و مراجع ذی‌ربط می‌توانند آن‌ها را از نظام‌مهندسی استعلام و مطالبه نمایند. اکنون و با این اوصاف آیا این‌جانب دلال بوده‌ام یا علی فتحی رئیس فعلی شورای شهر شاهین‌شهر؟!!

***ایشان عنوان داشته‌اند که خدمات مهندسی پروژه‌های بالای ۲۰۰۰۰ مترمربع در صلاحیت مهندسین حقیقی نبوده و مدعی تخلف این‌جانب در ارجاع پروژه مذکور به بخش حقیقی شده‌اند!! ظاهراً آقای فتحی حتی زحمت مطالعه مصوبه مورد نظر را نیز به خود نداده‌اند!! مصوبه پروژه‌های بالای ۲۰۰۰۰ مترمربع اولاً ربطی به طراحی ندارد و صرفاً مربوط به نظارت است. پس خدمات طراحی پروژه موصوف خارج از شمول ضابطه موردنظر است. ثانیه در خصوص ارجاع خدمات نظارت پروژه موصوف نیز مجوز هیات مدیره استان اخذ شده فلذا نه خدمات طراحی و نه نظارت پروژه، هیچ‌کدام تابع ضابطه ۲۰۰۰۰ مترمربع ادعائی نبوده و ارجاع آن به مهندسین حقیقی شاهین‌شهر کاملا قانونی است.

در خاتمه تأکید می‌نماید علی‌الظاهر اطلاعات ایشان (علی فتحی) نسبت به ضوابط و مقررات حقوقی- شهرسازی و نظام‌مهندسی بسیار پائین و بعضاً کمتر از عوام بوده و مشخص نیست نامبرده چگونه در رأس شورا (دوره پنجم) نسبت به راهبری و مدیریت شهرداری اقدام می‌نماید؟!!

توصیه این‌جانب به مشارالیه آن است که در درجه اول از اقدامات تخریبی علیه دیگران خودداری که آن برخلاف شرع مبین و اخلاق حسنه اسلامی بوده و در مقابل سعی خود را در جلوگیری از تخلفات و آراء محکومیت خویش متمرکز فرمایند. و در درجه ثانی اگر هم تصمیم به تخریب و سیاه نمائی دیگران دارند، حداقل قبل از هرگونه اقدامی نسبت به مطالعه ضوابط و مقررات حاکم و بررسی اسناد و مدارک مربوطه مبادرت نمایند.

و اگر هم حال و حوصله تحقیق و بررسی را نداشته لااقل با مشورت باکارمندان و مطلعین امر در شهرداری و نظام‌مهندسی از کم و کیف قضیه آگاه و سپس اقدام فرمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی

 حمیدرضا مقدسی-۲۴/۰۸/۹۷

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۷ ، ۰۶:۲۶
آقای جویا

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان، حمیدرضا مقدسی رئیس سابق شورای شهر شاهین‌شهر و عضو سازمان نظام‌مهندسی کل کشور طی ارسال نامه‌ای به این پایگاه خبری به اتهامات علی فتحی رئیس فعلی شورای شهر شاهین‌شهر علیه خود جهت شفاف‌سازی افکار عمومی آورده است؛

بسمه‌تعالی

مدیریت محترم پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا

با اهداء سلام و تحیات

احتراماً عطف به مطلب مندرجه در خصوص وضعیت نظارت بر پروژه میدان سمبلیک در آن پایگاه خبری، لازم است پاسخ ذیل را در جهت تنویر اذهان عمومی به‌خصوص مردم شهیدپرور، همیشه در صحنه و انقلابی شاهین‌شهر اصفهان مطرح و در سایت خبری خود درج فرمایید. درج و اشاعه اتهامات واهی و ساختگی علیه دیگران، آن‌هم در زمانی که تنها یک‌چند روز از صدور کیفرخواست برای رئیس فعلی شورای شاهین‌شهر (علی فتحی) می‌گذرد، قطعاً نوعی فرافکنی و سیاه نمائی دیگران به‌منظور توجیه عملکرد خلاف خود محسوب می‌گردد.

برخود لازم میدانم نه برای دفاع از خود بلکه حداقل برای دفاع از دیگر افراد درستکاری که احیاناً هدف اتهامات بعدی ایشان (علی فتحی) و همراهانشان قرار دارند، مطالبی را به سمع عموم برسانم.

 اولاً؛ در پروژه سمبولیک، این‌جانب (حمیدرضا مقدسی) به‌اتفاق ۳ مهندس ناظر دیگر و نه به‌صورت مستقیم بلکه از طریق سایت توزیع نظارت سازمان نظام‌مهندسی (MIS) برای یکی از دو بلوک پروژه موصوف ثبت‌نام و به جهت آنکه طی بیش از دو سال قبل از آن هیچ‌گونه خدمات نظارتی انجام نداده و ن دارای بیشترین امتیاز مکتسب در میان کلیه مهندسین شرکت‌کننده بوده‌ام لذا از طریق سایت سازمان نظام‌مهندسی برای این پروژه انتخاب‌شده‌ام. تا قبل از زمان اعلام سایت نظام‌مهندسی نیز هیچ احدالناسی حتی رئیس‌جمهور، استاندار، فرماندار، شهردار و نه حتی خود مالک و یا سرمایه‌گذار هم قدرت انتخاب و یا اعمال‌نفوذ برای انتخاب ناظر این پروژه و یا هیچ پروژه دیگری را ندارد، چه رسد به اینکه خود این‌جانب (حمیدرضا مقدسی) بخواهم به‌عنوان عضو شورا در دوره چهارم چنین اعمال‌نفوذی را انجام دهم!

 ثانیاً؛ صرف‌نظر از عدم وجود زمینه برای اعمال‌نفوذ لکن کلیه قراردادهای نظارت نیز به‌صورت واحد و کامپیوتری در محل سازمان نظام‌مهندسی تنظیم و حق النظاره ها نیز متناسب با پیشرفت پروژه، توسط سازمان نظام‌مهندسی به این‌جانب (حمیدرضا مقدسی) و سایر مهندسین (هریک به‌طور جداگانه و مستقل) پرداخت‌شده است، لذا به دلیل عدم ارتباط مالی و یا عدم طرفیت قرارداد با شهرداری و یا سرمایه‌گذار، از شمول قانون منع مداخله کارمندان دولت خارج بوده‌ام.

ثالثاً؛ مبالغ برآورد پروژه که در سایت اعلام‌شده است شامل بلوک حاضر به انضمام یک بلوک بزرگ‌تر و آن‌هم مربوط به جمع طراحی و نظارت‌ها می‌باشد یعنی بین ۱۲ مهندس ناظر و همین تعداد مهندس طراح توزیع گردیده است، لکن گزارش کننده محترم با هدف گمراه‌سازی آن را متوجه یک نفر قلمداد نموده است. این درحالی است که در فقره محکومیت (علی فتحی) رئیس فعلی شورای شهر شاهین‌شهر، نامبرده شخصاً و به تنهائی (و نه به همراه ۱۱ مهندس ناظر و ۱۲ مهندس طراح دیگر) آن‌هم مستقیماً و بلا واسطه (و نه از طریق نظام‌مهندسی) آن‌هم پنهانی، غیرقانونی و در غالب قرارداد پشت پرده (و نه از طریق قانونی و آشکار ثبت در سایت توزیع نظارت نظام‌مهندسی) مبادرت به انعقاد قرارداد مستقیم با سرمایه‌گذار (و نه نظام‌مهندسی) نموده و چک‌های قرارداد را به مبلغی افزون بر ۸/۱ میلیارد تومان (یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان) به حروف؛ از شخص سرمایه‌گذار(شرکت جوان سپیدار-شیشه گر) دریافت داشته است، این عمل نامبرده (علی فتحی) به‌عنوان عضو شورا هم به لحاظ قانون منع مداخله قابل‌بررسی است و هم اینکه آئین‌نامه سازمان نظام‌مهندسی کل کشور را نقض نموده است، زیرا اصلاً هیچ شخصیت حقیقی و یا مدیر و مسئول حقوقی، حق تعیین ناظر و یا انعقاد قرارداد مستقیم نظارت با مالک را نداشته است لکن ایشان از این نظر هم مقررات را نقض کرده است. لذا در آخر ضمن توصیه به کلیه مسئولین محترم کشور، استان اصفهان و به‌خصوص شهرستان شاهین‌شهر و میمه، امیدوارم هرمسوول و یا مدیر حاضر در جامعه اسلامی، سعی در انجام‌وظیفه خود به نحو احسن را داشته و از فرافکنی و تخطئه دیگران به دور باشد.

 والسلام علی من اتبع الهدی

حمیدرضا مقدسی-۲۳/۰۸/۹۷

 

انتهای پیام/ج

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۵:۱۰
آقای جویا

علی فتحی صبح امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا در اصفهان از پشت پرده تخلف حمیدرضا مقدسی عضو سابق شورای شهر شاهین‌شهر در اجرای پروژه میدان سمبلیک پرده برداشت و اظهار کرد: با توجه به وجود قانون منع مداخله کارکنان دولت یا وابسته در قبول ارائه خدمات فنی و مهندسی اعم از (نظارتی و طراحی) در پروژه موسوم به میدان سمبلیک در مجاورت میدان امام حسین (ع) شاهین‌شهر در دوره قبل شورای شهر تخلف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه فوق هم‌اکنون با مشارکت شهرداری شاهین‌شهر و سازمان عمران و مسکن (بنیاد مستضعفان) در حال انجام است، افزود: مدارک و اسناد به‌دست‌آمده به پیوست این متن نشان می‌دهد که آقای مقدسی رئیس سابق شورای شهر شاهین‌شهر در انجام این پروژه تخلف انجام داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر با بیان اینکه تخلفات صورت گرفته توسط آقای مقدسی از دو دیدگاه قابل بررسی و پیگیری قانونی است، ادامه داد: اولاً مشارکت اعضای شورای اسلامی شهرها در پروژه‌های شهرداری‌ها کاملاً غیرقانونی است و دوما قانون پروژه‌هایی با متراژ بیش از ۲۰ هزار مترمربع در صلاحیت شخص حقیقی نیست.

وی تأکید کرد: آقای مقدسی عضو دوره چهارم شورای شهر شاهین‌شهر با تحت‌فشار گذاشتن شهرداری و همچنین بنیاد مستضعفان عملاً مصوبه هیات چهار نفر استان اصفهان را که اشاره به واگذاری پروژه‌هایی با متراژ بالا به شخص حقوقی (مهندسین مشاور) دارد با لابی‌گری و استفاده از رانت زیر پا گذاشته است.

فتحی تصریح کرد: فرد مذکور در پروژه مشارکتی انتهای خیابان فردوسی شاهین‌شهر که متعلق به شهرداری هست به همراه یکی دیگر از کارکنان این مجموعه نقش دلال را در جایگاه مسؤول دفتر نظام‌مهندسی شهرستان شاهین‌شهر و میمه جهت انعقاد قرارداد ایفاء کرده است و همچنین حق‌وحقوق بسیاری از مهندسین سازمان نظام‌مهندسی که در پروژه‌هایی مانند بالا با وی همکاری داشته‌اند، پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۴:۵۰
آقای جویا
حمید عشقی عصر امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا در اصفهان با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: متأسفانه بودجه ۱۶۷ میلیارد تومانی تصویبی سال گذشته شهرداری شاهین‌شهر با توجه به کاهش ارزش‌افزوده و ایجاد برخی مسائل و مشکلات اقتصادی برای شهرداری‌های کشور بخصوص شهرداری شاهین‌شهر، تنها چیزی در حدود ۵۰ درصد آن اعلام وصول شد.

وی با بیان اینکه برای بسیاری از پروژه‌هایی که در بودجه سال ۹۶ آورده شده بودند، تعریف خاص و مشخصی ارائه نشده بود، افزود: بودجه مصوب امسال ۹۷ شهرداری شاهین‌شهر چیزی در حدود ۱۴5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که  ۵۱ درصد معادل ۷4 میلیارد تومان سهم بخش جاری و بیش از ۴9 درصد معادل 69 میلیارد تومان سهم بخش عمران است.

وی با بیان اینکه در حال بررسی و تنظیم بودجه ۱۳۹۸ شهرداری شاهین‌شهر جهت تقدیم به صحن علنی شورای شهر هستیم، تأکید کرد: امیدوارم در بودجه سال ۹۸ بتوانیم با تفکر اقتصاد مقاومتی و عمل به سیاست‌های کلی آن به خصوص در حوزه پروژه‌های عمرانی دقت لازم را داشته باشیم که هم درست هزینه کنیم و هم بتوانیم صرفه‌جویی‌های لازم را داشته باشیم.

شهردار شاهین‌شهر اصفهان از تکمیل زیرساخت‌های گردشگری کمپینگ شرق جنب پل هسا و ترمینال شیشه‌ای توسط انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار خبر داد و تصریح کرد: به‌تازگی ماموریت برطرف کردن مشکلات حمل‌ونقل عمومی شهر شاهین‌شهر را به سعید اکرم خانی به عنوان مدیر جدید سازمان حمل‌ونقل شهرداری شاهین‌شهر سپرده ایم تا ایشان در دو جبهه (اتوبوس‌رانی - تاکسی‌رانی) تلاش های لازم جهت آسان‌تر شدن حمل‌ونقل مسافران درون‌شهری و برون‌شهری انجام دهند.

وی تاکید کرد: از مدیر جدید سازمان حمل‌ونقل شهرداری شاهین‌شهر خواسته‌ایم هر چه زودتر مشکلات 30 دستگاه اتوبوس غیرفعال سازمان اتوبوس‌رانی را حل‌وفصل کرده و جهت رفاه حال شهروندان شاهین‌شهر این اتوبوس‌ها مجددا به خطوط حمل‌ونقل شهری برگردانند.

عشقی گفت: در سال گذشته مشاور طرح پروژه مترو شاهین شهر-اصفهان جهت اجرایی شدن این پروژه بالغ بر به 600 میلیارد تومان را لازم می دانست که با توجه به نوسانات نرخ ارز در طی چند ماه گذشته و برآوردهای جدید صورت گرفته هم‌اکنون نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم از طریق فاینانس یا جذب سرمایه‌گذار پروژه مترو شاهین شهر-اصفهان را عملیاتی کنیم، ادامه داد: این پروژه مهم و عظیم دارای سه فاز آزادسازی، زیرسازی و خرید تجهیزات هست.

وی با بیان اینکه فعلا هیچ کدام از کارکنان شهرداری شاهین‌شهر مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند، گفت: اگر نیروی از شهرداری شاهین‌شهر بازنشسته شود به هیچ عنوان برای او جایگزینی از بیرون نخواهیم آورد چراکه هم‌اکنون نیروی مازاد شهرداری شاهین‌شهر بیش از آن چیزی هست که فکر می‌شود.

وی در پایان افزود: رفاقت خوبی با فضای مجازی و حاشیه‌سازی‌ها نداریم، چراکه فقط و فقط به دنبال ایجاد آرامش و کار کردن برای مردم در مجموعه شهرداری شاهین‌شهر هستیم.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۷ ، ۲۰:۳۰
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی قربانی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه ۳۹ موقوفه و ۹۷ مسجد وجود دارد، که بنا به فرموده مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شود.

وی افزود: بیشتر هزینه توسعه امامزادگان این شهرستان از محل نذورات مردمی تأمین شده و نه از بودجه‌های دولتی و در این حوزه حاضریم با تمام دستگاه‌هایی که نیاز به کمک داشته باشند همراهی کنیم و صرفاً نقش ناظر را ایفا نماییم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین و میمه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ وقف جدید داشته‌ایم و امسال به برکت موقوفات اهدایی توانستیم برای ۱۱۰ زوج جوان در قالب اجرای طرح پیوند آسمانی با همکاری شهرداری شاهین‌شهر مراسمی (ازدواج آسان) برگزار کنیم.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۷ ، ۱۶:۲۰
آقای جویا

عضو سابق شورای شهر دولت‌آباد گفت: فرآیند انتخاب شهردار جدید دولت‌آباد دستخوش اختلافات سیاسی و منفعت‌طلبی اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر دولت‌آباد شده است.

شورای شهر دولت آباد

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، چند سالی است که مدیریت شهر دولت‌آباد برخوار دستخوش برخی بی‌تدبیری‌های جریانات مختلف سیاسی (اصولگرا - اصلاح‌طلب) در شوراهای شهر چهارم و پنجم برای انتخاب یک شهردار شده است.

زمانی که اعضای شورای دوره چهارم محمد زارعان شهردار سابق را کنار گذاشتند و علیرضا اطهری فر را به‌عنوان شهردار جدید به مردم معرفی کردند، اما این انتخاب چندان نتوانست دوام بیاورد و طولی نکشید که اختلافات در بین اعضای دوره چهارم شورای شهر دولت‌آباد به‌شدت بالا کشید تا جایی که آقای علیرضا اطهری فر مجبور شد به دلیل این اختلافات از سمت خود کناره‌گیری کند و بعد از مدتی آقای رضا اخوان مدیر کنونی شهرداری منطقه 4 اصفهان به‌عنوان شهردار دولت‌آباد معرفی شد و تا پایان عمر دوره چهارم نیز به‌عنوان شهردار دولت‌آباد توانست دوام بیاورد و فعالیت کنند.

حال امروزه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر دولت‌آباد مجدداً شاهد تکرار این سناریو از طرف اعضای شورای شهر هستیم.

سناریو یا بهتر بگوییم بی‌تدبیری که موجب شده است مردم بی‌گناه شهر دولت آباد شهرستان برخوار هزینه آن را پرداخت کنند و به جای پیش رفت شاهد پس رفت های شهرشان باشند.

 دولت‌آبادی که اماکن متبرکه و مقدسی همچون امامزاده ابراهیم ابن موسی ابن جعفر (ع) معروف به امامزاده نرمی را در خود جای‌داده است یا عالمانی همچون آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین نجفی دولت‌آبادی، آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی، حاج شیخ ملأ محمدباقر ناصری، حاج شیخ رضا فتاحی، حاج سید حسن حسینی دولت‌آبادی، حاج شیخ محمد داوری، حاج شیخ ابوالقاسم مدرس، حاج شیخ حبیب‌الله محقق، حاج شیخ رمضان دری، حاج سید علی میر هادی، حاج سید یحیی حسینی، حاج سید وهاب سهل‌آبادی، حاج شیخ ابراهیم محقق، حاج میرزا ابراهیم حسینی، حاج شیخ محمد مدرس پروش داده شده است، جدای از تربیت شهدای بزرگی همچون معینی، داوری، قربانی و....!

کمتر از یک سال و نیم از انتصاب حمیدرضا فدایی شهردار جدید دولت‌آباد برخوار از سوی اعضای دوره پنجم شورای شهر دولت‌آباد (سید جواد حسینی، ناصر معینی، سید رسول سجادی نسب، الهام داوری و محمدرضا حیدریان) نگذشته بود باز خاطرات تلخ دوره چهارم شورای شهر دولت‌آباد توسط اعضای دوره پنجم برای مردم این خطه شهیدپرور اصفهان تکرار و با استعفای آقای حمیدرضا فدایی موافقت و مهدی کثیری (معاون مالی و اداری شهرداری) تا انتخاب شهردار جدید به‌عنوان سرپرست شهرداری دولت‌آباد معرفی شد.

لازم به ذکر است؛ حمیدرضا فدایی از چهرهای نزدیک به جریان سیاسی اصلاحات قبل از به عهده گرفتن پست مدیریت شهری دولت‌آباد، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر بود و زمانی که آقای حمید عشقی بعد از رفتن آقای عیسی بهمنی شهردار سابق شاهین‌شهر با قدرت لابی‌گری که داشت، توانست سرپرستی شهرداری شاهین‌شهر را بر عهده بگیرد و بعد از مدتی نیز رضایت اکثریت جریان اصلاحات شورای شهر شاهین‌شهر جهت تصدی پست مدیریت شهرداری شاهین‌شهر را به‌سوی خود جلب کرد، بعد از مدتی طول نکشید که حمید عشقی شهردار کنونی شاهین‌شهر معاون سابق خود را جهت همکاری مجدد به شهرداری شاهین‌شهر دعوت کرد و پست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر را به او داد.

هر چند حمیدرضا فدایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری چشم برخوار علت استعفای خود را مشکلات شخصی عنوان می‌کند اما بعد از چند مدتی در جلسه حزبی اصلاح‌طلبان تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای از روحانیون چپ‌گرای کشور به‌اتفاق سرکار خانم الهام داوری عضو فعلی شورای شهر دولت‌آباد و دو نفر از بستگان نزدیک خود شرکت می‌کند. که این حضور آقای فدایی به همراه خانم داوری عضو فعلی شورای شهر دولت‌آباد برخوار سؤالات مختلفی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

الهام داوری

اولین سؤال این هست، اگر جریان اصلاحات شورای شهر دولت آّباد تا این حد با شهردار هم‌فکر خود خوب بودند، چرا با استعفای وی موافقت کردند؟

دوما سرکار خانم داوری عضو فعلی شورای شهر دولت‌آباد که هم‌اکنون جریان فکری و سیاسی او برای همگان به‌خصوص مردم دولت‌آباد آشکار و مشخص‌شده است باید به‌عنوان بانوی اصلاح‌طلب شورای شهر دولت‌آباد به این سؤال در افکار عمومی پاسخ دهند تاکنون اقدام به اصلاح چه چیزی در شهر دولت‌آباد کرده‌اند که وضعیت این شهر به سمت افول سوق پیدا کرده است تا رشد پیشرفت؟

سوما سرکار خانم داوری پاسخ دهند به‌عنوان عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی چقدر جریانات سیاسی و حزبی داخل کشور را می‌شناسند و یا در مورد آن‌ها مطالعه داشته‌اند که به‌جای خدمت شبانه‌روزی به مردم و پرهیز از فعالیت‌های سیاسی و جناحی راهی همایشی در تهران شده‌اند که خروجی آن بدون شک هیچی را عاید مردم مظلوم دولت‌آباد نخواهد کرد؟

چهارما جریان اصلاحات شورای شهر دولت‌آباد به‌خصوص خانم الهام داوری آیا نمی‌داند، مردم ایران به‌خوبی فهمیدند جانب‌داری از دو جریان اصلاحات و اصولگرا برای آن‌ها نان و آب نمی‌شود و تنها خواهان و پذیرش مسئولی هستند که با دوری از سیاست‌بازی و جناح‌گرایی فقط به فکر خدمت به آن‌ها باشد و نه چیزی دیگری، همان‌طور که مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای نیز فرمودند؛ «من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام، حرفمو صریح و صادقانه می‌زنم».

در ادامه؛ امروز فقط شناخت از چالش‌های مالی شهرداری دولت‌آباد همچون سایر شهرداری‌های کشور، مشکلات منطقه صنعتی، اجرای پروژه جانبازان، پیامبر اعظم (ص)، آزادسازی معابر، جلب مشارکت‌ها، سایت اداری، مصلا نماز جمعه دولت‌آباد، طرح جامع شهر و مشکلات محلات الحاقی دولت‌آباد، آلاینده‌های شهری، چالش قطار سریع‌السیر تهران اصفهان، فروکش کردن سفره‌های آبی، اشتغال و چم و خم مدیریت شهر و شهرداری دولت‌آباد، به خودی خود ماه‌ها زمان می‌خواهد چه برسد به راهکارها و غیره!

در ادامه این مطلب به سراغ محمود معینی کربکندی عضو سابق شورای شهر دولت و مسؤول فعالیت‌های عمرانی دفتر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس رفتیم.

محمود معینی

محمود معینی نه به‌عنوان عضو سابق شورای شهر دولت‌آباد بلکه به‌عنوان یک شهروند دولت‌آبادی معتقد بود، فرآیند انتخاب شهردار جدید دولت‌آباد دستخوش اختلافات سیاسی و منفعت‌طلبی اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر دولت‌آباد شده است.

وی با بیان اینکه نابسامانی‌های امروز شهر دولت‌آباد دست‌پخت تصمیم‌گیری‌های اشتباه گذشته اعضای شورای این شهر است، گفت: به‌عنوان یک شهروند دولت‌آبادی نمی‌توانم در مقابل این بی‌تدبیری‌ها که آخر کار به‌پای مردم دولت‌آباد حساب می‌شود سکوت کنم.

مسؤول فعالیت‌های عمرانی حاجی دلیگانی گفت: برخی منابع کاملاً آگاه در شهرداری دولت‌آباد با داشتن در دست داشتن مستندات لازم از تخلفات شورای کنونی شهر دولت‌آباد در حوزه پروانه ساخت‌وساز و برخی زمین‌خواری‌ها خبر می‌دهند که این اتفاق‌های رخ‌داده همان منفعت‌طلبی‌هایی است که به آن اشاره شد.

وی با بیان اینکه دولت بودجه‌های خوبی برای احیاء بافت‌های فرسوده کنار گذاشته است، تأکید کرد: شهرداری به‌خوبی می‌توان از این فرصت برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی خود استفاده کنند.

معینی یادآور شد: با پیگیری انجام شده از مدیریت خانه‌سازی تأمین اجتماعی کشور در رابطه با احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان برخوار به مرکزیت شهر دولت‌آباد، مناقصه تعیین پیمانکار توسط خانه‌سازی ایران انجام شده است و به‌زودی کلنگ احداث این درمانگاه در دولت‌آباد به زمین زده خواهد شد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۷ ، ۲۲:۳۵
آقای جویا

علی فتحی عصر امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با اشاره به دیدار صبح امروز شنبه ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۷ ، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار با هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان کشور اظهار کرد: همان‌طور که امام خامنه‌ای فرمودند؛ امروزه نه‌تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم آمریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس‌جمهور عجیب و غریبِ فعلیِ آمریکا، «لیبرال دموکراسی» را نیز بی‌آبرو کرده است و کسانی که به سازش با آمریکا گرایش دارند، باید بدانند بیهوده نقشه بی‌پایه و اساس نکشند چراکه زوال آمریکا تبدیل به یک واقعیت است.

وی افزود: مردم  استکبارستیز و همیشه در صحنۀ شاهین‌شهر فردا ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۷ هم‌زمان با سراسر کشور با حضور وحدت‌بخش، انقلابی، گسترده و حماسی خود در «تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان» شرکت خواهند کرد، و ضمن نمایش خشم و نفرت انقلابی علیه استکبار جهانی، بر مواضع اصولی خود  و آرمان‌های شهدا و امام شهیدان مهر تأییدی مجددی خواهند زد و با فریادهای خود ملت‌های جهان را از ظلم و ستم آمریکا و اسرائیل و عربستان جنایت‌کار یک‌بار دیگر بیدار خواهند کرد.

رئیس شورای شهر شاهین‌شهر با بیان اینکه فردا مردم ایران با حضور گسترده خود نشان خواهند داد که تحریم‌ها یک‌جانبه‌ی حکومت زورگو و قلدر آمریکا در عزم و اراده آن‌ها هیچ خللی ایجاد نکرده است، تصریح کرد: امسال نیز همچون سالیان گذشته نه‌تنها آمریکا بلکه هم‌پیمانان صهیونیستی و عربی او در منطقه شاهد خواهند بود، مردم ایران اسلامی که پیرو مکتب سید و سالار شهیدان آقا عبدالله الحسین(ع) هستند، یکی دیگر از لانه‌های جاسوسی آن‌ها را تسخیر و دور جدید تحریم‌های آن‌ها را وتو خواهند کرد. پس بیچاره سردمداران استکبار که فردا طنین مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملت ایران به‌خصوص مردم شاهین‌شهر کاخ‌های سفید آن‌ها را به لرزه در خواهد آورد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۷ ، ۲۱:۴۴
آقای جویا

شهرام آذرپی بخشدار میمه عصر امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان ضمن گرامی داشت فرارسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (۱۳۵۸) اظهار کرد: مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شهرهای میمه، وزوان و لای بید ۱۳ آبان امسال همچون سالیان گذشته اما با عزمی راسخ‌تر و با بصیرتی بالاتر با حضور جدی و معتقدانه در صفوفی به هم فشرده و عظیم، عزّت‌خواهی و قدرتمندی خود را در برابر استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای مستکبر بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت و با آرمان‌های والای شهدا و امام (ره) شهدا و همچنین منویات مقام معظم رهبری تجدید عهد و میثاق خواهند کرد.

وی در ادامه ضمن تائید خبر رفتنش از بخشداری میمه گفت: برنامه‌ریزی‌شده است طی چند روز آینده از سوی فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه جایگزینی برای به دست گرفتن سمت بنده انتخاب شود که تا انتخاب جانشین بنده مسؤولیت بخشداری میمه را بر عهده خواهم داشت.

آذرپی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و نقش تأثیرگذار و مهم مردم بخش میمه در راستای خدمت‌رسانی بهتر گفت: از مردم شهرها و روستاهای بخش میمه می‌خواهم اگر چنانچه در طول این مدت خدمت گذاری به آن‌ها از سوی این‌جانب کم و کاستی را مشاهده کرده‌اند به بزرگواری خود حلال کنند و امیدوارم بخشدار بعدی که از سوی استانداری اصفهان و بعد فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر به مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور میمه معرفی می‌شود، خدمت گذاری دلسوز، توانمند و دارای برنامه باشد.

انتهای پیام/ج

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۷ ، ۲۰:۳۱
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا از اصفهان، روایت است که در ایران سه مکتب اصلی آواز وجود دارد که شامل مکتب اصفهان، تبریز و تهران است، اما در میان پژوهشگران موسیقی اختلاف عقیده وجود دارد و برخی از آن‌ها معتقدند که مکتب آوازی تهران در زمان امیرکبیر خانواده فراهانی از فراهان به تهران آمده و توسط آن‌ها در تهران شکل‌گرفته شده است.

اما در هر صورت با وجود اختلافاتی که وجود دارد، مکتب آواز و موسیقی اصفهان را به هیچ عنوان نمی‌توان حذف کرد، چراکه در دسته‌بندی‌های مختلف آواز ابتدا می‌گویند مکتب اصفهان و سپس نام مکاتب دیگر را می‌آورند.

برخی از پژوهشگران حوزه موسیقی بر این اعتقادند؛ با مطالعه عمیق در تاریخ به این نتیجه می‌توان رسید که هزاران سال پیش چون اصفهان در مرکز ایران بوده است به همین خاطر شاهزاده‌ها در این شهر تربیت می‌شده‌اند و یکی از تعلیماتی که حتماً باید فرا می‌گرفتند موسیقی بوده است و این کار بر عهده موسیقی‌دانان اصفهانی بوده است.

پس موسیقی اصفهان در اعماق تاریخ و دورهای قبل از اسلام، همچون ساسانیان پیدا می‌شود نه‌تنها در عصر صفویه، اما موسیقی که در حال حاضر بر آن تأکید می‌شود آن است که از عصر صفویه به بعد در اصفهان رواج پیدا کرده است.

همچنین در گذشته‌های بسیار دور موسیقی یکی از مهم‌ترین ابزار بیان آیین‌های مذهبی بوده و آیین‌های مذهبی با موسیقی همراه بوده‌اند. این مسئله در اصفهان با پرستش خدایگان آب مثل آناهیتا در زمان‌های خیلی دور اتفاق می‌افتاد.

در دوره اسلامی با تقسیم‌بندی پایه‌های چهارگانه موسیقی مواجه می‌شویم که نام اصفهان هم یکی از این پایه‌هاست، لذا تاریخ موسیقی اصفهان ریشه‌های بسیار عمیقی دارد که به پژوهش و کاوش عمیق نیازمند است.

در زمینه موسیقی در اصفهان، استادان و هنرمندان بزرگی همچون (میرزا عبدالوهاب، حسین خضوعی، جلال تاج اصفهانی، سید حسین طاهرزاده، حسن کسایی، جلیل شهناز، عبدالوهاب شهیدی، علی تجویدی، محمد اصفهانی، علیرضا افتخاری، حسین خواجه امیری، نصرالله معین نجف‌آبادی و سایر) بوده و هست.

حال در این گزارش خبری برای شناخت بیشتر آواز و موسیقی اصفهان و همچنین بیان مشکلات، دغدغه‌ها و دادن راهکارهای لازم جهت رونق بخشیدن به حوزه موسیقی و آواز اصفهان به سراغ یکی از جوانان با استعداد، تحصیل‌کرده و گمنام حوزه ذکر شده این شهر به نام «میلاد خرم» رفتیم.

میلاد خرم متولد سال ۱۳۶۲ در اصفهان است و از همان سنین کودکی به نوازندگی سازهایی همچون کیبورد، پیانو دستی و همچنین نواختن ساز گیتار به‌صورت کاملاً کلاسیک پرداخته است.

این هنرمند اصفهانی بعد از فراگیری سازهای ذکر شده میل شخصی و باطنی خود را به آواز نشان می‌دهد و فعالیت در این عرصه را تا به امروز با ارائه آهنگ‌هایی همچون (خداحافظ، تصور و انتظار تو) به‌خصوص در حوزه موسیقی پاپ به جد پیگیری می‌کند.

او تحصیلات آکادمیک خود را در این زمینه در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه فرهنگ و هنر تهران شروع و چند سال بعد زیر نظر اساتید بزرگ آن دانشگاه به اتمام می‌رساند.

این خواننده‌ی با اخلاق اصفهانی در عین گمنامی تاکنون توانسته است. با اجرای کنسرت‌ها و موسیقی‌ها مختلف در سراسر کشور و همچنین به‌عنوان یکی از اساتید آموزشگاه‌های موسیقی اصفهان کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد.

وی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه مشکلات هنرمندان موسیقی نه‌تنها در اصفهان بلکه در کل کشور بی‌شمار است، اظهار کرد: حمایت از هنرمندان این عرصه بسیار ضعیف است و چندان به موسیقی پاپ و به‌خصوص ایرانی بهاء داده نمی‌شود.

خرم با بیان اینکه باید مشوق‌ها و حمایت‌های ویژه‌ای از سوی دولت به‌خصوص مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت بپذیرد تا شاهد رشد و شکوفایی عرصه آواز و موسیقی ایران در جهان باشیم، خاطرنشان کرد: متصدیان مربوطه باید حوزه‌های توانمند بخش خصوصی را جهت از هنرمندان این عرصه شناسایی و معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین دغدغه هنرمندان و اساتید موسیقی ایران حمایت‌های مالی و معنوی از طرف مسؤولان ذی‌ربط هست، گفت: یک هنرمند با استعداد عرصه موسیقی در ایران بدون اسپانسر یا حامی مالی نمی‌تواند رشد بسزایی داشته باشد و متأسفانه امروز عرصه هنر موسیقی ایران گرفتار یک سری سیاست‌های نامشخص و باند و باندبازی‌ها شده است.

وی درمان اصلی دردهای آواز و موسیقی ایران را در زمینه پاپ، کلاسیک و یا حتی اصیل و سنتی جهت رشد و شکوفایی حمایت‌های مالی و معنوی عنوان کرد و بیان داشت: اگر حمایت‌های مالی از سوی مسؤولان با کمک بخش خصوصی صورت نپذیرد، موسیقی ایران جایگاه خود را در چند سال آینده از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه باید متوالیان فرهنگی کشور زمینه را جهت شناخت و معرفی استعدادهای گمنام موسیقی ایران بازگشایی کنند، ادامه داد: نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید شخصاً به وسط میدان آمده و با سر و سامان دادن به این حوزه مهم راه گرفتن سالن جهت اجرا کنسرت و معرفی ظرفیت‌های بخش خصوصی به مؤسسات و گروه‌های فرهنگی و هنری دارای مجوز را هموار کنند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۷ ، ۱۶:۳۳
آقای جویا