پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

سردار محمدعلی حق‌بین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر به تشریح اوضاع کنونی کشور سوریه پرداخت و اظهار کرد: جنگ‌های امروزی به دو مقوله‌ مهم نظامی‌گری و سیاسی‌کاری گره خورده است؛ به همین دلیل مقطع و پایان آن‌ها را نمی‌توان به‌ درستی مشخص کرد.

وی به پیروزی دنیای اسلام در مقابله با جبهه کفر و استکبار اشاره کرد و افزود: دشمن به‌ خوبی اذعان می‌کند در مقابل جبهه اسلام که از آن با عنوان جبهه مقاومت یاد می‌شود به‌ شدت شکست‌ خورده است.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان تصریح کرد: امروزه دست برتر در جنگ نیابتی غربی‌ها در سوریه با جبهه مقاومت است؛ همین دلیل موجب شده که دولت سوریه در پای میز مذاکره حرف خویش را به کرسی بنشاند.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان منطقه‌ای او برای ساقط کردن دولت بشار اسد و تضعیف خط مقاومت اقدام به تربیت و تعلیم دو نوع نیرویی که از نظر اعتقادی قبلا روی آن‌ها برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شده است کرده‌اند و دیگر اراذل، اوباش و آدمکش‌هایی هستند که تنها دوست دارند انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع را بکشند و همچنان جنگ کنند؛ تلطیف این دو دسته با همدیگر موجب شده است که بحران سوریه به درازا بکشد.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان با بیان اینکه بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور کماکان در بسیاری از شهرهای سوریه دارای مقبولیت بسیار فراوانی است، ادامه داد: موفقیت جدایی‌طلبان ارتش سوریه که در غالب گروهک تروریستی النصره موجودیت خود را اعلام کرده‌اند، در گرو دروغ گفتن‌ها و بازی با احساسات مردم بوده است.

وی به بدقولی آمریکایی‌ها و برخی از حامیان مرتجع منطقه‌ای او در قبال تعهداتی که به داعش داده بودند نیز اشاره‌ای داشت و گفت: قرار بود با حمایت‌های مالی و نظامی غرب و دولت وهابی‌صفت عربستان برای ایجاد ناامنی به سمت مرزهای ایران کشانده شوند که نه‌تنها موفق به این کار نشدند بلکه به‌سوی صاحبان اصلی خود در اروپا و آمریکا برگشتند و با ایجاد حملات انتحاری جان هزاران اروپایی را به مخاطره انداختند.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها کشوری است که در دنیا به‌خوبی راه‌های مبارزه با تروریست را می‌داند، بیان داشت: ایران خواهان دنیایی است که برای خودش امن باشد و هم برای سایر ملت‌ها و کشورهای جهان نیز دارای امنیت باشد.

وی به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها گفت: برای ایران اسلامی پیام ناامنی ارسال نکنید چرا که هم می‌توانیم تدبیر کنیم و هم سربازانی داریم که می‌توانند در یک‌چشم برهم زدنی تمام ناامنی‌ها از بین ببرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۱۱
آقای جویا

مهدی بلوچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تبریک فرا رسیدن اعیاد مبارک رجب و شعبان اظهار کرد: بانک مسکن به‌ عنوان تخصصی‌ترین بانک دولتی در راستای شعار سال مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیار مهمی را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه هیچ کارشناس یا صاحب‌نظری در حوزه اقتصاد موضوع مهم اقتصاد مقاومتی را نفی نکرده است، افزود: اقدامات صورت گرفته در سالیان گذشته برای توانمندسازی اقتصاد داخلی چندان رضایت خاطر حضرت آقا را جلب نکرده بود به همین دلیل نیاز بود که مسئولین نظام و مردم در این زمینه اقدام و عمل را آغاز کنند.

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان تصریح کرد: بانک مسکن ذیل سیاست‌های اصل 44 بانکی کاملا دولتی است و باید دولتی بماند تا بتوانند زمینه‌های خانه‌دار شدن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه به انبوه‌سازان معرفی‌شده از سوی کانون انبوه‌سازان استان اصفهان به بانک مسکن تا سقف 150 میلیون تومان تسهیلات مشارکتی بابت ساخت‌وساز صنعتی خواهیم داد، گفت: از مزایای مهم صنعتی‌سازی، کاهش مصرف انرژی، دانش‌بنیانی کردن ساخت‌وساز در کشور و استفاده از نیروی انسانی و مواد و مصالح داخلی خواهد بود که یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به‌تمامی دستگاه‌ها و نهادها در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

بلوچی با بیان اینکه زمانی که تسهیلاتی به انبوه‌سازی می‌دهیم بر صفر تا 100 مراحل ساخت‌وساز او نظارت خواهیم کرد، بیان داشت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سود تسهیلات مشارکت 150 میلیون تومانی به انبوه‌سازان 22 درصد خواهد بودو بازپرداخت آن بستگی به تعداد واحدهای در حال ساخت‌وساز و زمان اتمام آن‌ها دارد.

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که بانک مسکن برای سال 95 در دستور کار خود قرار داده است، آب‌کردن یخ مسکن و ایجاد یک سونامی بزرگ برای رفع رکود حاکم بر بازار و رونق مجدد آن در کشور خواهد بود، چراکه میلیون‌ها شغل و بخش مختلف با حوزه مسکن در ارتباط هستند.

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان با تأکید دوباره بر اینکه امسال با تمام قدرت تلاش خواهیم کرد حوزه مسکن را در دو مقوله عرضه و تقاضا از رکود خارج و نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور ایفا کنیم، ادامه داد: کارشناسان اقتصادی کشور بر این اعتقادند با توجه به سیاست‌هایی که بانک مسکن در پیش‌گرفته است بدون شک این اتفاق خواهد افتاد و امسال مسکن از حالت رکود خارج خواهد شد.

*74 درصد تسهیلات کشوری مسکن توسط بانک مسکن استان اصفهان پرداخت‌شده است

وی در ادامه با بیان این‌که سال گذشته سال بسیار پربرکت و درخشانی برای بانک مسکن استان اصفهان بود، گفت: در سال 94 بانک مسکن استان اصفهان در حوزه آموزش منابع انسانی حائز رتبه اول کشور شد.

بلوچی اظهار کرد: از نظر NPL یعنی نسبت مطالبات به تسهیلات که نسبت بسیار مهمی در حوزه بانکداری بین‌المللی به شمار می‌آید در 2 بخش «طرح مهر و مسکن و ساختمان» کمترین ان پی ال در سطح کل بانک‌های مسکن کشور داشتیم.

وی افزود: این اتفاق بدین معنی است که مشتریان ما در بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود به‌موقع عمل کرده‌اند.

مدیرعامل بانک مسکن استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه اقساط وصولی مسکن مهر بانک مسکن استان اصفهان در رتبه اول کشور قرار دارد، تصریح کرد: 74 درصد تسهیلاتی که این بانک در حوزه مسکن پرداخت کرده است توسط مدیریت بانک مسکن استان اصفهان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 26 درصد دیگر را 34 مدیریت بانک مسکن در سطح کشور پرداخت کرده‌اند، یادآور شد: تنها 2 استان در کل کشور توانسته‌اند معوقات و مطالبات جاری خود را تا حد بسیار چشم‌گیری کاهش دهند که به ترتیب عبارت‌ از استان‌های اصفهان با 6.7 درصد و مازندران با 4.8 درصد هستند.

بلوچی بانک مسکن استان اصفهان را از حیث واحدهای فروش اقساطی طرح مسکن مهر حائز رتبه اول کشوری عنوان کرد و گفت: سال گذشته نزدیک به 13 هزار واحد مسکن طرح مهر را به‌ صورت اقساطی به فروش رساندیم.

* بانک‌های استان اصفهان سال گذشته 65 هزار میلیارد ریال منابع جذب کردند

وی خاطرنشان کرد: همه 13 بانک دولتی و نیمه‌دولتی استان اصفهان با 11 هزار پرسنل و با 2 هزار شعبه و باجه که همه در شورای هماهنگی بانک‌های استان اصفهان عضو هستیم نزدیک به 19.5 درصد رشد منابع داشته‌ایم.

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان اظهار کرد: سهم بانک مسکن استان اصفهان به‌تنهایی در این شورا بیش از 45.1 درصد رشد بوده است؛ یعنی اینکه با 10 هزار میلیارد دلار رشد چیزی نزدیک به 2.31 درصد بیشتر از متوسط رشد منابع بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی استان رشد منابع داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بانک مسکن استان اصفهان از حیث سهم سرانه مبلغ رشد به نسبت پرسنل در تمام بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی استان حائز رتبه اول است، بیان داشت: از حیث درصد رشد منابع رتبه اول و از حیث مبلغ رشد منابع رتبه سوم استان را داریم.

بلوچی با بیان اینکه سهم سپرده‌ای بانک مسکن را از 6.7 به 7.8 درصد افزایش داده‌ایم، گفت: یعنی 19 درصد سهم خود را از منابع استان افزایش و سهم مطالبات را 4.5 درصد کاهش داده‌ایم؛ این در حالی است که سال گذشته مطالبات سیستم بانکی استان تنها شاهد 10 درصد رشد بوده است.

وی اضافه کرد: سهم بانک مسکن استان اصفهان از میزان مبلغ جذب‌شده بانکی 14.8 درصد است؛ به عبارتی ساده‌تر سهم بانک مسکن از 65 هزار و 600 میلیارد ریال مبلغ جذب‌شده توسط سیستم بانکی استان اصفهان چیزی نزدیک به 15 درصد بوده است.

 مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان خاطرنشان کرد: از مجموع 51 هزار میلیارد ریال تسهیلاتی که سیستم بانکی استان اصفهان در سال گذشته پرداخت کرده است سهم بانک مسکن استان اصفهان 16.5 درصد بوده است؛ این در حالی هست که سهم بانک مسکن از نظر نیروی انسانی 5.8 درصد و سهم شعب آن 4.1 درصد است که در کنار منابع جذب استان 14.9 محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه تقریبا سه برابر توان خویش منابع جذب و تسهیلات پرداخت کرده‌ایم، متذکر شد: 8 هزار و 460 میلیارد ریال در سال 94 تسهیلات پرداخت کرده‌ایم؛ یعنی تقریبا 87 درصد منابعی را که جذب کرده‌ایم تسهیلات داده‌ و از خروج آن به خارج از استان جلوگیری کرده‌ایم.

بلوچی خاطرنشان کرد: بانک‌های استان اصفهان سال گذشته 65 هزار میلیارد ریال منابع جذب کرده‌اند که تنها توانسته‌اند 51 هزار میلیارد ریال آن را هزینه کنند یعنی اینکه 77 درصد از مبالغ جذب‌شده، هزینه شده است.

*40 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان اصفهان نیمه‌کاره هستند

وی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بانک مسکن برای سال 1395 را تقسیط میزان قابل‌توجهی از طرح مهر عنوان کرد و گفت: تقریبا 40 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان اصفهان نیمه‌کاره هستند که هنوز به برای آن‌ها بودجه‌ای تقسیط نشده است.

 مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که امسال بالغ‌ بر 10 هزار واحد مسکونی را تقسیط کنیم و مابقی واحدهای باقی‌مانده را به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب در مراحل بعد تسهیلات بدهیم که اگر دستگاه‌های خدمات رسان زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند آمادگی لازم توسط بانک مسکن استان اصفهان برای اینکه تمام 40 هزار واحد باقی‌مانده طرح مهر را تقسیط برای تکمیل آن‌ها اختصاص دهد وجود دارد.

وی به طرح «صندوق مسکن یکم» که موجب خانه‌دار شدن زوج‌های جوانان می‌شود اشاره کرد و گفت: زوج‌های جوان می‌توانند هم از محل صندوق مسکن یکم و هم از محل اوراق حق تقدم تسهیلات دریافت کنند.

بلوچی میزان تسهیلات در شهرهای بالای 220 هزار نفر ازجمله «اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان و نجف‌آباد» را 120 میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان 80 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سود این تسهیلات 13 درصد و بازپرداخت آن 12 ساله است.

وی همچنین میزان تسهیلات برای زوجین از محل اوراق حق تقدم را برای شهرهای بالای 220 هزار نفر 80 میلیون تومان و برای شهرهای زیر 220 هزار نفر 60 میلیون تومان مطرح کرد و یادآور شد: سود این تسهیلات 17.5 درصد و بازپرداخت آن 12 ساله است؛ سیاست اصلی دولت‌خانه دار شدن مردم بر اساس پایه پس‌اندازی آن‌ها خواهد بود و در این راستا بانک مسکن تمام تلاش خود را بکار بسته است که در ارائه ضمانت‌های لازم برای تسهیلات به زوجین جوان چندان سخت‌گیری صورت نپذیرد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان ادعا کرد ذات سیستم بانکی و پولی کشور بودن فساد باشد چراکه پول هوس برانگیز است، تصریح کرد: در سال گذشته بانک مسکن استان اصفهان توانست 45 درصد خطاها و اشتباهات بانکی خود را کاهش دهد.

بلوچی ادامه داد: در حوزه بانکداری الکترونیک امسال ارتقاء نرم‌افزار و سخت‌افزار پوزه‌های فروشگاهی، ارتقا سیستم‌ها و افزایش و گسترش اینترنت بانک، موبایل بانک و سایر را در دستور کار قرار داده‌ایم چراکه سیستم بانکداری کشور مجبور است به سمت بانکداری الکترونیک حرکت کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۲۳
آقای جویا