پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۷ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال داخل خودرو و قطعات خودرو در سطح شاهین‌شهر و شهرهای اطراف، بررسی موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

 

 

وی افزود: در این رابطه مأموران کلانتری ۱۶ گرگاب با اشراف اطلاعاتی خود سارقی غیر بومی را که تحت پوشش خودروی جمع آوری ضایعات، اقدام به سرقت می‌نمود شناسایی و  شب گذشته متهم در حین ارتکاب جرم در یکی از محلات گرگاب دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه بیان داشت: این سارق تاکنون به ۱۲فقره سرقت اموال داخل خودرو ،قطعات خودرو، اماکن خصوصی و مشاعات مجتمع های مسکونی در شاهین شهر و شهرهای اطراف اعتراف کرده است.

وی ادامه داد: در پی دریافت گزارش هایی از سرقت اموالی چون تجهیزات آبیاری مزارع،کابل برق،کف کش چاه آب کشاورزی، ترانس برق، تجهیزات و ابزارآلات صنعتی و کشاورزی و.. از داخل مزارع، باغات و کارخانجات حومه شاهین شهر شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان با جمع آوری سرنخ های موجود در محل های وقوع سرقت و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود موفق شدند سارقان را که سه نفر از متهمان سابقه دار ساکن در شهرستان بودند شناسایی و پس از هماهنگی با دادستان محترم شاهین شهر آن‌ها را در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۲۹فقره سرقت اموال باغات، مزارع و کارخانجات حومه شاهین شهر و فروش اموال مسروقه به یک مالخر اعتراف که با دستگیری این مالخر،هر چهار متهم برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضایی شدند.

سرهنگ ثابت راسخ اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در حین گشت سحرگاهی در حومه بخش میمه، موفق به دستگیری سه سارق در حین سرقت کابل های برق فشار قوی از یک واحد صنعتی شدند.

وی افزود: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی مشخص شد آنها از افراد سابقه دار ساکن در شهرستان اصفهان هستند که به صورت شبانه اقدام به سرقت کابل های برق فشارقوی در مناطق صنعتی شهرستان می‌کردند.

فرمانده انتظامی شاهین شهر خاطرنشان کرد: این سارقان در تحقیقات تکمیلی پلیس تاکنون به ۹فقره سرقت کابل برق فشارقوی از کارخانجات و کارگاه های مناطق صنعتی شهرستان اعتراف کرده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۲ ، ۱۰:۱۵
آقای جویا

سعید ابریشمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با بیان اینکه  سامانه جامع نقشه‌برداری حوزه شهرسازی شهرداری شاهین‌شهر توسط کارشناس مربوطه بررسی شد،  اظهار کرد: از امکانات سامانه مذکور می‌توان به  تجمیع خدمات نقشه‌برداری، امکان ایجاد آرشیو اطلاعات مربوط به نقشه‌برداری اراضی، ثبت سیستمی تقاضای نقشه‌برداری برای هر پلاک ثبتی، کوتاه شدن زمان انتظار و نوبت‌های بازدید نقشه‌برداری برای مراجعین و امکان بهره‌برداری کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری از خدمات نقشه‌برداری به‌صورت متمرکز اشاره کرد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث زمین چمن مصنوعی ورزشی در محله پردیس با هدف تشویق نوجوانان و جوانان به ورزش و ایجاد شور و نشاط اجتماعی آغاز گردید.

شهردار شاهین‌شهر تصریح کرد: شاهین‌شهر، شهر دانش و خلاقیت است و با توجه به اینکه در بین دوازه شهر دوستدار کتاب قرار دارد، به‌عنوان یکی از گزینه‌های دریافت عنوان پایتختی کتاب ایران نیز مطرح‌شده است.

وی بیان داشت: با توجه به پیشینه و جایگاه قابل‌توجه مردم شاهین‌شهر در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی، شهرداری شاهین‌شهر تمام همت خود را به کار بسته است با طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ عنوان پایتختی کتاب ایران در سال ۱۴۰۲ را به دست آورد.

ابریشمی راد گفت: از سال ۲۰۰۱ که موضوع انتخاب شهرها برای پایتختی جهانی کتاب ازسوی یونسکو مطرح شد، در ایران نیز موضوع انتخاب شهر پایتخت کتاب از سال ۱۳۹۳ موردتوجه قرار گرفت و براین‌اساس، شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد، شیراز و سنندج، ۷ شهری هستند که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ به‌عنوان شهرهای پایتخت کتاب ایران انتخاب شده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: جلسه هماهنگی مسابقه نقاشی کودکان با موضوع شهرهای آرام و صلح‌طلب ۲۰۲۳ با حضور مربیان مؤسسه های فرهنگی و هنری شاهین شهر در تالار شیخ بهایی برگزار گردید.

شهردار شاهین‌شهر از آغاز عملیات اجرایی احداث زمین چمن مصنوعی ورزشی در محله پردیس با هدف تشویق نوجوانان و جوانان به ورزش و ایجاد شور و نشاط اجتماعی خبرداد.

وی در پایان از آغاز به کار شهر بانوان محله‌های خانه کارگر، حاجی‌آباد، شیخ بهائی و نظامی خبرداد و گفت: خوشبختانه اجرای طرح شهر بانوان در شاهین‌شهر نشان داد که بانوان بهتر می‌توانند در عرصه‌های مختلف اجتماعی بدرخشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۲ ، ۱۰:۱۵
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، در حاشیه نمازجمعه و راهپیمایی این هفته حمایت از فلسطین در شاهین‌شهر به سراغ دکتر محمد حق‌شناس از نخبگان شاهین‌شهری و برخوار و صاحب تئوری هنر حکمرانی و توسعه رفتیم تا پیرامون اتفاقات اخیر در سرزمین‌های فلسطین اشغالی و عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم جعلی اسرائیل نظرات وی را جویا شویم؛

 


آقای دکتر حق‌شناس در جایگاه یک نخبه و کارشناس مسائل استراتژیک تحلیل شما خصوص وقایع اخیر فلسطین اشغالی به چه صورتی هست؟

آنچه را که در هفته اخیر در فلسطین و پس از شنبه ۱۵ مهرماه سال جاری رخ داد اتفاقی متفاوت و حماسه‌ای ماندگار از سوی مردم به ستوه آمده این سرزمین مقدس غصب شده که این عملیات هیمنه رژیم صهیونیستی که مدعی ابرقدرتی و شکست‌ناپذیری بود را در هم شکست و روزنه امید این رژیم برای عادی‌سازی روابط خود با ملل مسلمان را در افق زمانی کوتاه‌مدت بست.

اثرات عملیات طوفان الاقصی بر روی جامعه ایران و روابط بین الملل هم در طولانی مدت و هم در کوتاه مدت چگونه است؟

 بزرگترین رهاورد این عملیات برای ایران تلنگری به این رژیم پوشالی جهت حفظ احتیاط بیشتر نسبت به دخالت در امور داخلی ایران است و در ادامه سایر کشورهای منطقه نیز که تصور می کردند با تکیه به این رژیم جعلی می توانند در منطقه ابتکار عمل را به دست بگیرند متوجه عمق ضعیف و پوشالی بودن قدرت این رژیم شدند و از این به بعد بیشتر مراعات خواهند کرد و کمتر تحت تاثیر وسوسه های این رژیم برای ضربه زدن به ایران بزرگ خواهند به همین خاطر در کوتاه مدت آثار آن را که هم اکنون شاهد هستیم اما در بلند مدت بدون شک چهره و ماهیت ظالمانه این رژیم جعلی را در تاریخ ثبت خواهد کرد.

تحلیل جنابعالی از جنابات کنونی رژیم جعلی صهیونیستی و آنچه امروز بر مردم غزه می رود چیست؟

 ایشان ضمن ابراز ناراحتی از وابستگی سازمان های بین المللی به شبکه صهیونیسم جهانی، عمق جنایتی که اسرائیل در این ۷۰ سال اخیر در غزه انجام داده است را در دنیا بی مانند دانست و تأکید کرد؛ تفرقه بین مسلمانان و عدم وجود یک حکومت متمرکز و گسترده در سرزمین های اسلامی عامل اصلی این حجم ظلم و ستم بر فلسطینیان است چراکه «اگر می بینید اسرائیل اینگونه بی محابا زنان و کودکان فلسطینی را می کشد و غزه را غرق خون و جنایت کرده نباید آن را به حساب شجاعت آنان گذاشت و نباید آن را حاصل ناتوانی سربازان ملت فلسطین در مواجه با آنان برشمرد، بلکه از بی عرضگی، عدم تعهد و مسولیت ناپذیری برخی حکام عربی و اسلامی است که هیچ واکنش درخور و حتی دیپلماتیکی به این جنایات ندارند!》

او در ادامه ملت بزرگ ایران را نیز به حمایت بیشتر از مظلومیت این مردم بی پناه فراخواند و تاکید کرد که اگر عملیات طوفان الاقصی که با رشادت سربازان وطن فلسطینی انجام شد با پشتیبانی ملت های منطقه و ملت ایران روبرو نشود با جنایت پیشگی که از رژیم جعلی اسرائیل سراغ داریم برای این ملت ستم دیده گران تمام می شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی مقاومت اسلامی شاخه حماس تا این جای کار در عملیات طوفان الاقصی به وظیفه خود به خوبی عمل کرده اند و ادامه عملیات بر عهده ملت های مسلمان و حق شناسی چون ملت بزرگ ماست که با حمایت معنوی، مادی، سیاسی، رسانه ای و حقوقی بتواند آن را ادامه داده و حقوق این ملت ستم دیده را استیفا کند.

نظر جنابعالی در مورد وارونه نمایی برخی شبکه های فارسی زبان از اتفاقات فلسطین چیست؟

اولا این اتفاق کاملا طبیعی است چراکه این رسانه ها توسط خود سرمایه داران رژیم جعلی صهیونیستی برای مقابله و مبارزه با اسلام درست شده اند و اسرائیل یک رژیم جعلی و ساخته و پرداخته استعمارگران در کمتر از ۸۰ سال پیش است که با غصب، جنایت و زور سرزمین فلسطین را تصاحب کرده است.

 تحلیل شما به عنوان یک کارشناس حوزه مسائل استراتژیک در خصوص برخی شبهات در مورد فلسطین و اشغال گری اسرائیل که توسط برخی معاندین تکرار می شود چیست؟

 وضعیت معاندین و جهت گیری آن ها متاثر از منابع مالی آن هاست که از سوی صهیونیست ها تامین می شود. ضمن انتقاد از ضعف اطلاع رسانی در مورد وقایع تاریخی در نظام آموزشی و رسانه ای کشور آنچه امروز در ذهن برخی جوانان فریب خورده می گذرد حاصل سال ها کار رسانه ای اسرائیل از دریچه رسانه های اجتماعی، ماهواره ای و تبلیغات بی محابایی است که در اذهان برخی از جوانان بی اطلاع ایرانی توسط معاندین رسوخ کرده است.

وی افزود: هر گونه حمایت کشور ایران از فلسطین را نه تنها وظیفه و تکلیف شرعی و انسانی است. بلکه به لحاظ منطقی جز آن راهی برای ملت ایران متصور نیست چراکه این غده سرطانی اگر به اندازه کافی قدرت پیدا کند مشابه این چند دهه پیش برای استیلای بیشتر بر منطقه برای مردم ایران تحریم، فلاکت، تفرقه و عقب ماندگی به ارمغان می آورد.

حق شناس ضمن انتقاد از برخی ساده لوحان سیاسی کشور تصریح کرد: بخش قابل توجهی از تحریم ها و فشارهای اقتصادی بر ایران در اثر یکه تازی اسرائیل است که توسط دول غربی با عناوین مختلف به کشور ایران تحمیل می شود.ش

وی بیان داشت: اگر ملت ایران، فلسطین را تنها بگذارد در آینده دامنه فتنه گری این رژیم غاصب بیش از پیش دامان ایران اسلامی و کشورهای اسلامی را خواهد گرفت، قطعا در غرب آسیا، اسرائیل نظاره گر پیشرفت های ایران نخواهد بود و با ابزار مختلف از ترور گرفته تا تهاجم فرهنگی، سیاسی و نظامی به پشتیبانی تحریم های اقتصادی غربی ها ایران را دچار مشکلات وسیعی خواهد کرد.

وی در پایان عنوان کرد: از رسانه ها درخواست دارم برای انعکاس دقیق وقایع تاریخی فلسطین که بیش از گذشته مسائل مربوط به منافع، مصالح و تکالیف ایران در قیاس با فلسطین و خباثت ها و برنامه های رژیم اشغالگر قدس در مقابله با مردم ایران را در بر می گیرد برای نسل جوان تبیین کنند تا همگان مطلع باشند که مسئله فلسطین سیاسی و جناحی نیست و همه گروه های وطن دوست فارغ از سلیقه های مختلف اگر ایران را دوست دارند باید برای آزادی قدس متحدانه و با یکصدای واحد تلاش کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۲ ، ۱۰:۱۴
آقای جویا

مصیب نجیمی در گفت و گو با خبرنگار صدای جویا در اصفهان، ضمن محکومیت جنایت بزرگ اسرائیل در کشتار بی رحمانه مردم غزه در بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه اظهار داشت: همه مسلمانان جهان باید در برابر این جنایت ضد انسانی و حقوق بشری به شدت واکنش نشان دهند.

 

وی با بیان اینکه این این جنایت بزرگ رژیم غاصب صهیونیستی مصداق بارز نسل‌کشی است و ما آن را به شدت محکوم خواهیم کرد، افزود: نظر به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه را بواسطه جنایت ددمنشانه شب گذشته رژیم غاصب صهیونیستی و انهدام کامل بزگترین بیمارستان المعمدانی غزه ، عزای عمومی اعلام کرد ، بدینوسیله از عموم مردم همیشه در صحنه شاهین شهر دعوت می‌گردد در راهپیمایی استکبار ستیز امروز که به منظور محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می گردد ، شرکت فرمایند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهین شهر تصریح کرد: این مراسم امروز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه ، ساعت ۱۱:۳۰ در محل مصلای نماز جمعه شاهین شهر همراه با راهپیمایی، بعد از اقامه نماز جماعت تا سه راه فردوسی برگزار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۲ ، ۱۰:۱۳
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجه الاسلام قاسم باقریان امام‌جمعه شاهین‌شهر و سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با صدور پیامی، جنایت بمباران بیمارستان «المعمدانی»  غزه را محکوم اعلام کردند متن پیام بدین شرح است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنْیَانٌ مَّرْصُوص  همانا خدا دوست می‌دارد کسانی را که در راه او صف در صف جهاد می‌کنند و همچون بنایی ساخته‌شده از سرب، استوار هستند.

در قضیه فلسطین آنچه جلوی چشم همه دنیا است؛ جنایت نسل کشی رژیم غاصب است، این را همه دنیا دارند مشاهده می کنند.

بار دیگر صحنه های دردآور و جگر سوزی از کشتار اسفناک بشریت را شاهدیم.  غاصب گران خون آشام صهیونیست، بی‌رحمانه و با سنگدلی تمام در حال رقم زدن سوزناک ترین وقایع تاریخ بشریت اند. رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات ننگین خود در حق ملت فلسطین، با ارتکاب جنایت ددمنشانه و هولناکِ بمباران بیمارستان المعمدانیِ غزه و شهادت صدها مجروح و عوامل امدادی، یک بار دیگر خوی درندگی و سبعیت خود را به همه جهانیان نشان داد و ثابت کرد که کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل در زمان جنگ ندارد و این کشتارها و تخریب های سازمان یافته، نشانگر چهره واقعی و جنایتکارانه رژیمی است که جز زبان زور نمی‌فهمد.

اینجانبان جنایت فراموش نشدنی بمباران بیمارستان غزه را محکوم و این اقدام را قتل عامی وحشیانه و جنایتی عظیم در حق غیر نظامیان دانسته و عمیق ترین مراتب همدردی و همدلی خود را با ملت و مقاومت فلسطین، ابراز می دارم و با تأسی از فرامین امیر المؤمنین علی علیه السلام که فرمود: " همواره دشمن سرسخت ظالم و یار و مدد کار مظلوم باشید." همراهِ همیشگی برادرانم در فلسطین خواهیم بود. بی شک، خون شهدای مظلوم این حادثه، عزم ملت مقاوم و مجاهد فلسطین را در ایستادگی برای آزادی سرزمین شان از وجود اشغال گران، جزم تر خواهد کرد و به کوری چشم دشمنان، آزادی قدس عزیز را به دنبال خواهد داشت.

قاسم باقریان امام جمعه شاهین شهر

و سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۲ ، ۱۰:۱۲
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، واحد زیست محیطی تصفیه گازوئیل پالایشگاه شاهین شهر(اصفهان) پیش از ظهر جمعه با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به بهره برداری رسید.

 

 

گفتنی است واحد زیست محیطی تصفیه گازوئیل در راستای ارتقا کیفی محصولات با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز افتتاح رسمی شد.

این واحد بزرگ صنعتی در زمینی به مساحت ۲۱۰ هکتار و با هدف کاهش میزان گوگرد از ۱۰ هزار به ۱۰ پی پی ام احداث شده است. در حال حاضر ظرفیت این واحد به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسیده و با جداسازی روزانه ۳۶۰ تن گوگرد از گازوئیل در پاکسازی هوای شهرها کمک شایانی می‌کند به طوی که هوای پاک و دور از آلایش را به هموطنان خود هدیه می‌کند.

در این پروژه حدود ۱۴ هزار تن نصب تجهیزات، یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر کابل کشی، ۹۵۰ هزار اینچ قطر لوله کشی و بیش از ۸۳ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده است. درحالی که زمان بندی اجرا و راه اندازی پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ اعلام شده بود، که با درایت مدیریت جدید و تحولگرا، این واحد ۱۶ ماه زودتر از برنامه پیش بینی شده به بهره برداری رسید و موجب ۱۹.۵ همت سود بیشتر از طریق عدم النفع و هزینه‌های پروژه شد.

 

با بهره برداری از این پروژه روزانه ۳۰۰ تن گوگرد از هوای ۱۷ استان کشور حذف شده و برای ۴۲ میلیون نفر ساعت به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۲ ، ۱۴:۰۰
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان سفر یک‌روزه به اصفهان از مجموعه فولاد مبارکه بازدید و با کارکنان و کارگران این مجموعه گفت‌وگو کرد در ادامه نیز واحد اول گازی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه شهید حاج احمد کاظمی را افتتاح کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۲ ، ۱۳:۵۹
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان،  روح الله دهقانی معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور روز جمعه در آیین افتتاحیه بخش دانش آموزی جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) گفت : صاحبان اقتصاد و تاثیرگذاران آینده، کسانی خواهند بود که بر این ۲ ‌فناوری مهم مسلط باشند.

وی اظهار داشت: هر تکنولوژی یک فناوری و ویژگی خاص دارد ولی همه آنها یک ویژگی مشترک دارند واینکه فناوری انسان‌ها را از درون ضعیف و از بیرون قوی ‌و قدرتمند می کند.

معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور افزود: یک‌ مصداق آن “ ماشین” بعنوان اولین فناوری است که بشر به آن دست یافت‌ ولی تا قبل از آن کارهایش را با دست انجام‌ می داد ولی وقتی تکنولوژی ماشین آمد با وجود آنکه انجام کارهای بزرگ را بدست‌گرفت ولی از بعد عضلانی انسان را ضعیف کرد.

وی ادامه داد: همچنین فناوری “شبکه های اجتماعی “ به رابطه خانواده ها از درون آسیب زد و روابط فامیلی را گرفت و به جای آن ارتباطات بین المللی بزرگ را توسعه داد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: فناوری هوش مصنوعی مخاطبش قوه ذهن و تحلیل است و در آینده با توسعه هوش مصنوعی دو دسته انسان خواهیم داشت، افرادی که مقهور هوش مصنوعی هستند و به لحاظ ذهنی بسیار ضعیف می شوند زیرا فکر و محاسبه و طراحی نمی کنند.

وی یادآور شد: در نقطه مقابل ‌کسانی خواهند بود که اربابان و ایجادکنندگان هوش مصنوعی هستند که اربابان و صاحبان حکومت‌های آینده خواهند بود.

به گفته وی، شاخه دیگر فناوری‌ها، تکنولوژی‌های زیست مهندسی است که سلطان فرمانروایی بر جسم انسان‌ها خواهد بود و سلول‌های بنیادی در زیر شاخه این فناوری قرار می گیرد که داستان بدن‌های زنده در آینده خواهد بود.

معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور افزود: در مجموع انسان بک بعد جسمی ‌ذهنی دارد که فناوری هوش مصنوعی، بعد ذهنی و فناوری زیستی، بعد جسمی را تحت تاثیر قرار می دهد.

دهقانی افزود: بر این اساس یکی از برنامه های معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری پرداختن به این فناوری‌های مهم از جمله هوش مصنوعی و مهندسی زیستی است.

وی همچنین استان اصفهان را سرزمین مردمانی سخت کوش، برنامه دار، برنامه ریز و باهوش عنوان کرد و گفت: بچه های اصفهان بواسطه وجود دانشگاه های خوب در استان علاقمند هستند در اصفهان بمانند.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد در حاشیه مراسم جایزه مصطفی (ص) گفت: برگزاری این‌ رویداد مهم دانش آموزی در اصفهان در ترویج و به نمایش گذاشتن توان دانش آموزان در کشور نیز الگو ساز خواهد بود.

به گزارش صدای جویا، افتتاحیه اولین رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی همزمان با جایزه بین‌المللی مصطفی در اصفهان امروز آغاز و تا ۱۱ مهر ادامه دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۲ ، ۱۳:۰۲
آقای جویا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم راه‌اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه گفت: اگر ما در صنایع کشور سرمایه‌گذاری نکنیم صنایع ما عقب مانده خواهد شد و پیشرفت مورد انتظار اتفاق نخواهد افتاد.

 

 

وی با بیان اینکه اگر در سال‌های گذشته در صنعت فولاد سرمایه‌گذاری نمی‌کردیم امروز در این نقطه نبودیم، افزود: تولید فولاد سبز برای کشور ما برخلاف برخی از کشورها بسیار امکان پذیر است چرا که دسترسی ما به مواد اولیه بیشتر است.

رئیس جمهور تصریح کرد: گام‌هایی که برای تولید فولاد سبز در کشور ما برداشته می‌شود باعث می‌شود که به عنوان اولین تولیدکنندگان جهان باشیم.

وی بیان داشت: با برنامه‌ریزی که امروز در صنعت فولاد کشور داریم می‌توان رتبه تولید ایران که امروز در جایگاه دهم است را به رتبه‌های عالی تر رساند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه تمام هدف دشمن از تحریم‌ها این است که تولید کشورمان را دچار توقف کنند، خاطرنشان ساخت: طبق اعلام بانک مرکزی و مرکز آمار، رشد اقتصادی در بهار امسال به ۶ و ۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: امروز تولید برای کشور یک ضرورت‌های جدی است و شرط اساسی اقتصاد مقاومتی ما استقلال در تولید است به ویژه نسبت به صنایع مادر و صنایعی که زیرساخت رشد تولید هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۲ ، ۱۳:۰۲
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، دقایقی پیش و همزمان با دومین سفر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان، واحد اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه اصفهان به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

 

 

ظرفیت کلی این نیروگاه ۹۱۴ مگاوات است. این پروژه از نیمه دوم اسفند سال ۱۴۰۰ آغاز شده و ظرف ۱۸ ماه آماده بهره برداری شده است. برای بهره برداری این پروژه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده  و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به دارا بودن بالاترین استانداردهای موجود در نیروگاه‌ها، کاهش میزان مصرف گاز و آب مصرفی، بومی سازی بیش از ۷۰ درصد تجهیزات اشاره کرد. با بهره‌برداری از این پروژه برای ۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۲ ، ۱۲:۲۶
آقای جویا