پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۲۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام بیدارم رئیس اسبق شورای شهر شاهین‌شهر و رئیس سابق اوقاف شهرستان اصفهان با انتشار توئیتی معنادار در شبکه اجتماعی ویراستی به شرح زیر آورده است؛

«هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم و اظهارات نماینده‌های فعلی علی‌الخصوص نماینده‌های چند دوره‌ای در خصوص سفره مردم را می‌شنویم، شک می‌کنیم که بانیان وضع موجود، اینها هستند یا مردم؟؟ این‌طور که اینها تحلیل می‌کنند و مجدد وعده می‌دهند انگار مردم در مجلس بوده‌اند و آنها در کوره‌های آجرپزی عرق می‌ریختند.»

 

از حجت‌الاسلام روح‌الله بیدرام به‌عنوان یکی از رقبای جدی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده فعلی مجلس برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یاد می‌شود.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۰۲ ، ۰۹:۱۵
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا ، ناصر بهروان مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان از برگزاری پنجمین دوره مسابقات بازی های رایانه ای تحرکی رسانه های استان اصفهان در آبان ماه سال جاری خبر داد.

وی هدف از برگزاری این رویداد ورزشی را افزایش انگیزه بین رسانه های استان عنوان کرد وافزود:این مسابقات به منظور رشد وتعالی خبرنگاران و کاهش اضطراب و استرس وهمچنین تغییر در وضعیت روحی آنها برگزار می شود.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان افزود: این مسابقات با رویکرد تفریحی، فرهنگی و ورزشی با همکاری کمیته ورزش های الکترونیک هیات ورزش های همگانی استان اصفهان ، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان و خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان انجام می شود.

بهروان بابیان اینکه مسابقات بازی های رایانه ای تحرکی رسانه های استان اصفهان در دوبخش خانم ها و آقایان برگزار می شود، ادامه داد: نفرات اول تا سوم در مراسم اختتامیه پس از تجلیل به عضویت تیم استان در می آیند .

وی به روند اجرایی برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری مسابقات که بر عهده کمیته ورزش های الکترونیک استان اصفهان است، اشاره کرد وافزود: تمام مراحل اطلاع رسانی توسط اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان  و ثبت نام توسط  خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۶:۰۴
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حسین شاهزاده فرد در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام پایانی ماه صفر از جمله؛ رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسین مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام رضا (ع) در واکنش به اظهارات اخیر مدیرعامل پالایشگاه، گفت: این موضوع که شرکت پالایش نفت شاهین‌شهر (اصفهان) خود را صنعت آلاینده نمی‌داند ادعایی بوده و هست که از جانب سازمان‌های مربوطه از جمله محیط‌زیست رد شده است.

 

وی افزود: آرزوی مردم شاهین‌شهر است که صنایعی همچون شرکت پترو پالایش نفت شاهین‌شهر (اصفهان) فاقد هر گونه آلایندگی بوده که در مقابل نیازی به پرداخت عوارض آلایندگی هم نباشند.

رئیس کمیسیون امور حقوقی شورای اسلامی شهر تصریح کرد: خدماتی که این واحد صنعتی به کشور می‌دهد بر کسی پوشیده نیست؛ ولی عوارض پرداختی به وزارت کشور و یا پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها از تکالیف و وظایف قانونی این شرکت است.

وی در ادامه با طرح سؤال که آیا تأثیر آلایندگی صنایع در گذر زمان قابل لمس برای مدعیان نمی‌باشد؟ بیان داشت: از آمار و جولان بیماری‌هایی چون سرطان و ام اس و... در مناطق شاهین‌شهر و برخوار که رتبه بالایی در استان اصفهان را دارا هستند و یا تأثیر آلایندگی بر خاک، آب، هوا و کشاورزی این مناطق کاملاً مشخص است. پس تأکید و پافشاری به‌صورت مطلق که این شرکت آلاینده نیست ادعایی بسی قابل‌تأمل است!

شاهزاده فر با بیان اینکه کاشت چندین هکتار درخت  اقدامی مثبت در راستای کاهش آلایندگی می‌باشد، گفت: پر واضح است که کاشت درختانی که اکثرا سوزنی‌برگ هستند دلیل بر عدم آلاینده بودن شرکتی که مواد اولیه آن نفت  و فرآورده‌های نفتی می‌باشد، نیست.

وی اضافه کرد: اولاً از مدیریت استان اصفهان انتظار داریم که این شرکت را به‌خاطر آلایندگی بالا به‌جای دیگری منتقل کنند ثانیاً در صورت محقق نشدن این خواسته در این مقطع زمانی حداقل به‌خاطر گرفتن این شرکت در محدود جغرافیایی شهرستان شاهین‌شهر و میمه به نام شرکت پترو پالایش نفت شاهین‌شهر خطاب شود و نه اصفهان.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۶:۰۳
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر با تأکید و سفارش بر رعایت تقوای الهی ضمن تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) در روزهای پایانی ماه صفر اظهار کرد: خدمات بزرگی توسط خود نبی مکرم اسلام و خاندان او در راستای رستگاری انسان صورت گرفته است که باید به درستی تبیین شود.
 

وی افزود: امام حسن مجتبی علیه السلام بزرگ ترین تدبیر را داشت به گونه ای که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند؛ اگر عقل به صورت یک انسان در می آمد بدون شک آن فرد امام حسن مجتبی علیه السلام بودند.
امام جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین افتخارات ایران اسلامی وجود بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس است، تصریح کرد: برخود لازم می دانم از تمامی برگزار کنندگان مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی امسال به صورت ویژه تقدیر و تشکر نماییم.
وی با بیان اینکه ایدئولوژی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه دهنده همان راه اولیا و انبیاست، ادامه داد: کار دولت در برگزاری باشکوه پیاده رویی اربعین حسینی تسهیل گری است.
حجت الاسلام باقریان بیان داشت: مهم ترین عامل تشکیل دهنده چنین راهپیمایی با عظمتی خود مردم و عشق اراده و ادب آنها به اهل بیت علیهم السلام بوده است.
وی اظهار داشت: دشمنان جهان اسلام به خصوص دشمنان تشییع و رسانه های آنها به صورت شبانه روز در تلاش برای کم رنگ نشان دادن این رویداد بزرگ تاریخی بودند اما موفق به این کار نشدند و به خوبی مشاهده کردند این وحدت شکست ناپذیر است.
خطیب نماز جمعه های شاهین‌شهر گفت: فضاسازی‌های رسانه ای غربی ها به هیچ عنوان نتوانست در این رویداد بزرگ تاریخی خللی ایجاد کند.
وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر خواسته از دل مردم است و هیچ تکیه ای به شرق و یا به غرب ندارد، و دیگر هم اجازه نخواهد اتفاقی همچون بحرین که جزئی از خاک کشورمان بود و با خیانت پهلوی از ایران جدا شد برای دیگر قسمت های آن بی افتد.
حجت الاسلام باقریان گفت: اگر غرب و شرق خیال می کنند که ما به عقب باز خواهیم گشت باید بدانند سخت در اشتباه هستند چراکه ما با قدرت در حال دستیابی به تکنولوژی های جدید و فتح قله ها بزرگ تر در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، دفاعی و اقتصادی هستیم.
وی با اشاره به اینکه کشوری همچون فرانسه تحمل حجاب یک زن اسلامی را در کشورش ندارد، اضافه کرد: این دموکراسی و شعار حقوق بشر دروغینی که سیاستمداران فرانسوی از آن دم می زند هیچ کاربردی جزء دستیابی به اهداف شیطانیشان ندارد.
امام جمعه شاهین‌شهر گفت: قدرت رسانه ای غرب نمی تواند این پر از دموکراسی و حقوق بشری را کتمان کند، چرا که ملت ایران اسلامی عفیف است و حقوق زن که یکی از آنها داشتن حجاب هست به شدت دفاع می کند.
وی فرا رسیدن سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور توسط رژیم ستم شاهی اشاره کرد و اظهار داشت: کشتار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ شناخته شده با نام «جمعهٔ سیاه» که در برخی منابع از آن با عنوان «حادثه میدان ژاله» نیز یاد می‌شود، رویدادی مهمی بود که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ انجامید.
حجت الاسلام باقریان ادامه داد: در این عمر نزدیک به ۴۴ سال از انقلاب اسلامی تمامی نقشه های شوم و پلید استکبار جهانی از جمله؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی را با تقویت نیروهای مقاومت در آسیای غربی و میانه نقش برآب کرده است.
وی خاطرنشان ساخت: امروز آمریکای جنایت کار با ارسال سلاح های تجهیز شده با اورانیوم ضعیف‌شده به ارتش اوکراین در تلاش برای تشدید جنگ با روسیه است و این عمل خود نشان می دهد که آمریکا چقدر جنایت کار کرد.
امام جمعه شاهین‌شهر بیان داشت: رهبری در سخت ترین شرایط از همه دولت ها حمایت کرده اند و حمایت معظم اله همیشه بر اساس حساب و کتاب بوده است، دولت باید تمام تلاش خویش را به کار ببندد که انتظارات حضرت آقا را در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را محقق کند.
وی متذکر شد: مسئولین موظف اند این کمی و کاستی ها را در این شرایط بد اقتصادی رصد و برای مردم حل و فصل کنند که بیشتر از این به اقشار مختلف جامعه بخصوص مستضعفان به خصوص در حوزه معیشت و مسکن آسیب وارد نشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۶:۰۲
آقای جویا

مصطفی نظری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام(ص)و شهادت امام حسن مجتبی (ع)و همچنین امام رضا (ع) در پایان ماه صفر توسط  دبیرخانه کانون های خدمت رضوی شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار می شود.
وی از راه اندازی موکب های امام رضایی در همه شهرها شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبرداد و گفت: ایحاد میزهای خدمت مشاوره رضوی در ۱۶ مسجد شاخص شهرستان شاهین‌شهر و میمه از دیگر فعالیت های کانون خدمات رضوی خواهد بود.
دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان شاهین شهر ومیمه از برگزاری ویژه برنامه شام غریبان امام رضاع علیه السلام با حضور خادمیاران در چند شهر شهرستان شاهین‌شهر و میمه سخن گفت و افزود: توزیع بیش از ۴۲۰ بسته ارزاق به ارزش ۳۵۰میلیون تومان بین نیازمندان، تجلیل از خانواده جانباز  و اهدا بسته های تبرکی به این بزرگواران، پخت و توزیع بیش از ۱۵۰۰۰ پرس غذای گرم متبرک و توزیع با اولویت مناطق محروم شهرستان شاهین‌شهر و میمه، اهدا ۴ تنور گازی پخت نان به نیازمندان، توزیع ۲۰۰کیلوگرم گوشت نذری بین نیازمندان، تجلیل از خانواده معظم شهدای سلامت و غیره از جمله مهم برنامه کانون خدمت رضوی این شهرستان خواهد بود.
وی تصریح کرد: خادمیاران کانون سلامت با مراجعه به مناطق محروم و شناسائی و حضور در منازل افراد بیمار و ویزیت رایگان و تحویل داروی رایگان به آنها تلاش خواهند کرد در حوزه سلامت نقش تاثیرگذاری داشته باشند.
نظری به سایر برنامه های کانونهای خدمت رضوی شهرستان شاهین‌شهر و میمه اشاره کرد و افزود: پخت و توزیع ۱۸۰۰۰ قرض نان متبرک محلی در ۱۶ پایگاه مشخص توسط خادمیاران کانون بانوان و خانواده رضوی و توزیع در هیئت ها و مساجد شهرستان و مناطق محروم، برپائی ۱۶۰روَضه خانگی به همت خادمیاران در سه روز پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا علیه السلام، اهدا ۸۰بسته متبرک اهدائی آستان قدس رضوی به برپا کنندگان روضه های خانگی، اهدا ۱۸۰ بسته متبرک اهدائی آستان قدس رضوی و به صورت اتفاقی درب منزل شهروندان توسط خادمیاران از دیگر برنامه های ما خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۶:۰۲
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نمایشگاه لوستر، فرش ماشینی، منسوجات و مبلمان در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی استان اصفهان با استقبال بسیار خوب شهروندان برگزار شد.

این نمایشگاه تا تاریخ ۲۰ شهریورماه دایر خواهد بود و ساعات بازدید برای علاقمندان به این حوزه از ۱۵ تا ۲۱ عصر اعلام شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۶:۰۰
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و سایر اعضاء با بررسی برنامه‌ریزی جهت بازگشایی مطلوب مدارس، ارائه گزارش تحلیلی وضعیت نیروی انسانی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی ایاب و ذهاب دانش‌آموزان عادی و استثنایی، برگزار شد.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در این نشست، گفت: استان اصفهان ۲۸ شهرستان دارد و تمام شهرستان‌ها درگیر موضوع و مشکلات مدارس استثنایی هستند.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است در نشست شورای آموزش و پرورش استان مصوبه‌ای داشته باشیم که تمام شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت اداره آموزش و پرورش خود و کمک گرفتن از خیران و شهرداری در زمینه تسهیل امور مدارس استثنایی و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان گام بردارند.

جان‌نثاری گفت: فرمانداران به عنوان رؤسای شورای آموزش و پرورش شهرستان موظف هستند به سرعت جلسه برگزار کنند و نیازهای شهرستان را در این زمینه اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: در شهرستان اصفهان نیز شهرداری و خیران برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی درخصوص کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: این درخواست را داریم که برای افزایش جذب آموزش و پرورش تلاش کنید؛ چرا که راهکارهای دیگر مانند استفاده از نیروی بازنشسته در حد مُسکن و راهکار مدیریتی برای برون رفت از وضع موجود است و راهکار اصلی این اقدامات نیست.

جان‌نثاری متذکر شد: دوای درد این است که آموزش و پرورش باید نیروی کافی و شایسته داشته باشد، اگر در آموزش و پرورش افرادی هستند که نتوانستند مشکلات اجتماعی و فرهنگی را مدیریت کنند و دانش‌آموزانی تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند، نیروهای شایسته‌تری هستند که می‌توانند در این جایگاه قرار بگیرند.

جان‌نثاری تصریح کرد: هنگامی که می‌گفتیم سند ۲۰۳۰ در مدارس اجرا می‌شود، شوخی نمی‌کردیم؛ دانش‌آموزی که سال گذشته به خیابان آمد و به آتش اغتشاشات دمید، در زمان آغاز دوره قبل و سیاست‌های غرب‌گرا هفت سال داشته و تازه وارد مدارس شده بود.

وی خاطرنشان کرد: راه حل این مشکلات، تزریق نیروی انقلابی و معتقد به آموزش و پرورش است تا نسل آینده را به گونه‌ای پرورش دهد که در تراز انقلاب اسلامی باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۵:۵۹
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال سیاسی و اجتماعی و با انتشار یادداشتی دیگر با عنوان «تاملی بر جوابیه دفتر حاجی‌دلیگانی به یک یادداشت» به شرح زیر آورده است؛

 در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲ یادداشتی از همین رسانه خطاب به آقای حاجی‌دلیگانی با عنوان «به تکرار حاجی‌دلیگانی رأی خواهم داد به‌شرط پاسخگویی به این سؤالات» منتشر شد که توقع می‌رفت که آقای حاجی‌دلیگانی نه از حیث مسئولیت‌پذیری، بلکه از حیث حفظ شأن سیاسی هم شده، به این سؤالات دقیق و موشکافانه عمومی پاسخی مناسب در خور شأن مردم فهیم دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار بدهند؛ اما در کمال تعجب نه‌تنها از پاسخ شخصی ایشان خبری نشد، بلکه منتصبان به ایشان ترجیح دادند پاسخ به این سؤالات را صرفاً با ارسال نطق ایشان در صحن علنی مجلس در پیام‌رسان ایتا بدهند.

آن‌ها خبر نطق ایشان در مجلس شورای اسلامی در ۲۰ شهریور امسال را به‌عنوان عملکرد و دستاورد آقای حاجی‌دلیگانی برای حقیر در جایگاه یک خبرنگار فرستاده‌اند، نطقی مشابه نطق‌های همیشگی و فریادهایی بی‌ثمر و صرفاً رسانه‌ای برای فعال نمایی ایشان در مجلس؛ ضمن اینکه این نطق‌ها کمترین بخش از مسئولیت ایشان است و بسیار فراتر از آن از یک نماینده انتظار می‌رود. اما چند نکته عجیب در این  پاسخ و نطق‌های همیشگی ایشان وجود دارد:

 اولاً علی‌رغم بزرگ‌نمایی این نطق یا نطق‌های وی توسط تیم رسانه‌ای ایشان که آن را کاری خارق‌العاده و خاص جلوه می‌دهند، خوب است این نکته را توضیح دهیم که در مجلس سایر نمایندگان هم نطق‌هایی غراتر از وی در همان روز و سایر روزهایی که مجلس جلسه علنی دارد، داشته‌اند که با کمترین جستجوی اینترنتی یا رجوع به سایت خانه ملت یا رادیو مجلس و سایر می‌توانید ببینید چه‌ها گفته‌اند و با چه فریادهای کوبنده‌ای خواسته‌هایی را فریاد زده‌اند یا به دولت تاخته‌اند؛ پس چه جنبه‌ای از این نطق‌ها جلوه ویژه دارد که این حجم از فضاسازی رسانه‌ای برای آن انجام می‌شود؟!

ثانیاً وی در این جلسه خواستار تمدید مجدد و افزون بر شش ماه قبلی قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور شد که منطقاً معلوم نیست تمدید این قانون مجدداً چه کمکی به کشور یا دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار می‌کند؛ شاید یحتمل وی با وجود تمدید مجدد این قانون فرصت بیشتری خواهد یافت که مشابه ماه‌های پیش به‌جای تمرکز بر بررسی  لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه در تهران، آزادانه در تمام برنامه‌ها و وقایع دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار حضور یافته و زمینه کسب رای خود را برای انتخابات آتی فراهم کند؛ چون دیگر مجبور نیست در جلسات فشرده مجلس برای بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه بالاجبار در مجلس و تهران حاضر باشد.

ثالثاً رسانه‌ای شدن این صحبت‌ها و نطق‌های متعارف در داخل مجلس و خوراندن آن به مخاط مخاطبین تحت عنوان دستاورد چه معنی دارد؟! خب بدیهی است که در طول روز، ده‌ها نماینده در جلسات علنی اظهارنظر می‌کنند و موارد متعدد را مطرح می‌کنند آیا اینها به معنی عملکرد مثبت نماینده است؟! اگر این ها را عملکرد مثبت یا دستاورد یک نماینده در نظر بگیریم؛ پس باید در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر و میمه و برخوار قبل از انتخابات مسابقه نطق و سخنرانی برگزار کنیم و به هر کس که صدای کوبنده، رسا و بم‌تر داشت رأی بدهیم که در مجلس دادوفریاد راه بی اندازد.

رابعاً ، آقای حاجی‌دلیگانی را اخیراً در جلسه‌های علنی مجلس در این چند ماه و پس از کنار گذاشته شدن از هیئت رئیسه در حال نقد مسئولان می‌بینیم بدون اینکه ذره‌ای وی به روی خود بیاورد که خودش ۱۲ سال تمام یکی از کرسی­های مجلس را در دست داشته است و بیش از سایر مسئولان باید مخاطب نقدهای خودش باشد؛ اگر وی معتقد است خودش در حیطه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون به شکل احسن عمل کرده است و مجریان قانون بدعمل کرده‌اند پس نام‌نویسی مجدداش برای مجلس از چه روست؟ از کسوت نمایندگی مجلس خارج شده و خود را در معرض کار اجرایی قرار دهد، او می‌تواند در قوه مجریه مشغول شود یا دست‌کم مسئولیت شهرداری یکی از شهرهای دو شهرستان را برعهده بگیرد که دقیقاً هم معادل نقدها و نطق‌های آتشینش به سایر مسئولین اجرایی است و هم همان گونه که در شهرستان با غفلت از وظایف ملی خود را درگیر  به امور مرتبط با مسائل جاری بهسازی و توسعه شهری کرده، در کسوت شهردار، توانمندی خود را محک بزند!   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۵:۵۸
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مهناز طغیانی دولت‌آبادی خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی با عنوان «چراغ نقد در شهرستان برخوار خاموش است» آورده است؛

با گسترش رسانه‌ها، افکار عمومی نیز سرنوشت خود را به دست رسانه‌ها سپرده‌اند از این رو باری که بر دوش صاحبان رسانه گذاشته شده سنگین است‌.
رسانه‌های خبری نیز می‌تواند به‌عنوان ابزار تبلیغاتی صرفاً به بیان عملکرد مسئولان بپردازد یا با روشنگری و بیان مطالبات مردمی و انتقادات صحیح در راستای رشد و شکوفایی جامعه ایفای نقش کند.
طبق سخنان صریح مقام معظم رهبری در جمع اصحاب رسانه”نقد کردن و نقدپذیری، سرمایه‌ای ارزنده برای اصلاح فرد و جامعه به شمار می‌رود. شناخت کاستی‌ها و تلاش برای زدودن آنها، گامی است اساسی در رسیدن به رستگاری فردی و اجتماعی. پرده‌پوشی بر آنچه بوده و هست و رویدادها و یا خود را به نادانی زدن، رویدادها را دگرگون نمی‌سازد.

انسان خردمند، همواره در جست‌وجوی آن است که در مسیر تکاملی فردی و جمعی، آفت‌ها، آسیب‌ها، کم‌وکاستی‌ها را بزداید، تا به درستی راه بپیماید.

 

 از این روی، در منطق فرزانگان، نقد و انتقاد قدر و قداست ویژه‌ای دارد و یکی از برتری‌های اخلاقی و اجتماعی مهم، به شمار می‌رود.
اگر همگان به این باور برسند که: بالندگی فردی و توسعه و پیشرفت اجتماعی آنان به‌وسیله نقد دلسوزان و انتقاد تیزبینان رشد و شتاب بیش‌تری می‌یابد و هیچ کس بی نیاز از یادآوری و انتقاد دیگران نیست، فضای جامعه دگرگون می‌شود و انتقادها جای انتقام‌ها را می‌گیرند.”
شهرستان برخواه دارای چهار پایگاه خبری رسمی با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد می‌باشد و تعداد زیادی کانال نیز در فضای مجازی در عرصه اطلاع‌رسانی فعال هستند.
اما طی دوازده سال گذشته چه تعداد انتقاد و مطالبات مردمی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در رسانه‌های فعال شهرستان منتشر شده است؟
تا کنون چه توضیحاتی درمورد بودجه‌های اخذ شده برای اجرای پروژه پیامبر اعظم(ص) و روند اجرای این پروژه داده شده است؟
تاکنون چه توضیحاتی درمورد بودجه متروی شهرستان برخوار و روند اجرای آن داده شده است ؟
در سفر سال گذشته رییس جمهور به برخوار قول های برای اعتبارات در بخش های مختلف داده شده طی یک سال گذشته چه مقدار از آن تامین و برای برخوار هزینه شده است ؟
اما متاسفانه اگر خبرنگاری در مورد این موضوعات سوالی بپرسد مورد بی اعتنایی قرار می گیرد و اگر مطلبی بنویسند پاسخی دریافت نمی کند.
در برخوار نشست های پرسش و پاسخ نیز سلیقه ای برگزار می شود و گاها مسئولان انتظار دارند که رسانه ها نقش روابط عمومی آنان را ایفا کنند و از رسانه ها می خواهند خبرهایی که منتشر می کنند از فیلتر آنان گذر کند .این قانون در کجای دنیا وجود دارد ؟
طبق اصل ۲۴ قانون اساسی نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آن که مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشد .

 

گاه در رسانه ها مطالبی مشتمل بر توهین یا افترا، یا خلاف واقع و یا انتقاد نسبت به شخص (‌اعم از حقیقی یا حقوقی) مشاهده می شود، ‌ذی نفع حق دارد پاسخ آن را بفرستد و رسانه باید پاسخ را انتشار دهد در صورت بی اعتنایی صاحبان رسانه نسبت به پاسخ؛ اشخاص میتوانند موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.
شاید یکی از دلایل بسته بودن فضای نقد در برخوار را می توان نداشتن آشنایی اصحاب رسانه ها با حقوق و وظایف خود و همچنین نداشتن روحیه نقدپذیری مسولان و عدم آشنایی با قانون مطبوعات دانست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۵:۵۷
آقای جویا

محمدرضا حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با تسلیت ایام پایانی ماه صفر در واکنش به انتشار یادداشت «به تکرار حاجی‌دلیگانی رأی خواهم داد به‌شرط پاسخگویی به این سؤالات» به قلم نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه‌ای در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در برخواه بعد از ۱۲ سال حضور نماینده کنونی این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بعد از پیگیری‌های متعدد به‌ویژه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر دولت‌آباد هنوز حریمی برای این شهرستان مشخص نشده است و این اتفاق همیشه جای سؤال بوده است.

وی افزود: بلوار جانبازان به عنوان مسیر جایگزین و پر خطر منطقه صنعتی دولت آباد بعد از بیست سال از شروع پروژه تا این لحظه در حریم شهری اصفهان مسکوت مانده است و متاسفانه بعد از اتمام اجرای مسیر در دولت آباد به یکباره توسط مسئولان مربوطه بر مسیر ابهام گذاشتند و در ادامه خواستار اصلاح مسیر مصوبی شدند.

رئیس اسبق شورای شهر دولت‌آباد تصریح کرد: خیابان پیامبر اعظم دولت‌آباد بعد از ۱۲ سال از آغاز در دوره نماینده فعلی حدود ۶ سال توقف کامل داشت و پس از فشار برای شروع مجدد بخش زیرسازی شده قبلی مجدداً اصلاح گردید، دریغ از یک متر پیشرفت فیزیکی پروژه یاد شده.

وی با بیان اینکه یکی از اسفناک‌ترین مشکلات شهرستان برخوار وجود اتباع افاغنه که تاکنون هیچ اقدامی برای حل این مشکل نشده است، بیان داشت: شهرستان برخوار تنها شهرستانی هست که مصوبه اتصال به مترو شهری اصفهان را ندارد و این گوشه دیگری از مظلوم واقع‌شدن آن هست.

حیدریان با بیان اینکه نماینده کنونی با ارائه و اصرار بر برخی پیشنهادها غیرکارشناسی تلاش می‌کند این مسائل و مشکلات را حل‌وفصل کند، خاطرنشان ساخت: راه‌های ارتباطی بین دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار بعد از ۱۲ سال حضور مستمر نماینده فعلی بدون تغییر و توسعه همچنان شاهد تصادفات خطرناکی در آن هستیم که در جای خود مورد بحث است.

 

این فعال سیاسی بیان داشت: مصلحت‌گرایی، منفعت‌طلبی و ترس بزرگ‌ترین مشکل در قبال انتقاد علنی از عملکرد ایشان در سطح شهرستان برخوار هست که به‌شدت نیازمند تبیین است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۵:۵۶
آقای جویا