پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

حمید هاشمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با ارائه گزارشی پیرامون دستاوردها و فعالیت‌های شورای شهر تیران اظهار کرد: آنچه در شهرهایی همچون تیران با درجه هفت شهرداری می‌گذرد قطع به‌یقین معضلات و مشکلات خاصی است که بدون شک به زمان زیادی احتیاج هست که به همه آن‌ها پرداخته شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تیران از شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور همچون سایر شهرداری‌ها بی‌نصیب نبوده است، افزود: اما اجازه نداده‌ایم این شرایط چندان بر فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی شورا و شهرداری به مردم شریف و عالم پرور تیران حکم‌فرما شود.

رئیس شورای شهر تیران تصریح کرد: با سیاست‌هایی که اعضا شورای اسلامی شهر و شهردار تیران در پیش‌گرفته‌اند در تلاش هستیم بیشتر وقت گذاری خود را صرف اصلاح زیرساخت‌های شهری و برنامه‌ریزی مدون و مستمر برای شهر انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما برای این تغییر و تحولات شهر تیران نیازمند آن بودیم که تمام دستورالعمل‌ها و فرآیندهای شهر را بازنویسی نماییم و برای اولین بار نیز این کار صورت پذیرفت و نزدیک به ۱۴ نوع از این شیوه‌نامه‌ها که عمده‌ترین آن‌ها طرح CDS شهرداری تیران و طرح چشم‌انداز پنج‌ساله و ۲۰ ساله بود را دوباره به‌خوبی ترسیم و جهت اجرا ابلاغ کردیم.

هاشمی گفت: در کنار این‌همه طرح نیاز بود از مشاورین و متخصص زبده بهره ببریم چراکه شورای شهر تیران بر این اعتقاد هست که دیگر روش‌های سنتی جواب‌گو اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهر تیران نیست.

وی از رونمایی ۱۰ پروژه عمرانی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: از عمده نیازهای مردم شهر تیران بحث پروژه فاضلاب بود که این امر مهم با مشارکت بخش خصوصی اتفاق افتاد و بر اساس قول و قرارهای پیمانکار مربوطه تا پایان سال مناطقی که انشعابات اصلی اناجم شده برقرار خواهد شد.

وی حذف پل ورودی شهر تیران را یکی دیگر از مطالبات به‌حق مردمی عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های بسیار فراوان مصوبه این پروژه به تصویب رسید و هم‌اکنون این پروژه در مرحله اجرای مناقصه با مشارکت اداره راه و شهرسازی استان اصفهان قرار دارد که به‌زودی کلنگ حذف این پل نیز به زمین زده خواهد شد.

رئیس شورای شهر تیران از ساماندهی ورودی‌های شهر تیران خبر داد و گفت: یکی دیگر از مطالبات اصلی مردم تیران داشتن استخر سرپوشیده بود که استارت این امر نیز از طریق بخش خصوصی زده شد و هم‌اکنون پروژه مربوطه نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی از ساماندهی منطقه تعمیرگاهی شهید چمران تیران خبر داد و تصریح کرد: نزدیک به ۷۰ درصد مردم شهر تیران از طریق این منطقه کارگاهی که مخصوص تعمیر و نگهداری ماشین‌های سنگین هست رزق و روزی خود را بر سر سفر خانواده می‌برند به همین جهت برای ساماندهی آن نزدیک یک و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و این نوید را به مردم شریف تیران به‌عنوان خادم آن‌ها در شورای شهر می‌دهم این پروژه نیز در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه فضای سبز تاکنون دو پارک ایجاد کرده‌ایم، بیان داشت: از عمده نیازهای مردم تیران پروژه ساخت و تکمیل بیمارستان امام رضا (ع) بود که با حمایت‌های مردمی و خیرین کلنگ زنی آن انجام و به‌زودی عملیات عمرانی این بیمارستان نیز به پایان خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی شورای شهر تیران جذب سرمایه‌گذار و ورود به بخش خصوصی است، گفت: هم‌اکنون پارک کوهستان تیران با مشارکت سرمایه‌گذار بومی در حال ایجاد شدن است.

رئیس شورای شهر تیران مهم‌ترین کار صورت گرفته از سوی اعضای شورای شهر تیران را ورود به ستاد بازآفرینی و توجه به مناطق فرسوده و تاریخی در مساحت بالغ‌بر ۳۳ هزار مترمربع عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای طرح بازآفرینی مناطق تاریخی و فرسوده تیران انقلاب بزرگی رخ خواهد داد که نقش بسزایی در روند سریع رشد و پیشرفت شهر تیران خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم شریف تیران می‌توانند عصرهای روز دوشنبه با خدمت گذاران خود در شورای شهر ملاقات و تقاضاهای خود را مطرح نمایند، تأکید کرد: سنتی فکر کردن نمی‌تواند دردهای شهر تیران را درمان کند لذا از منتقدین می‌خواهم با بررسی‌های درست و کارشناسی شده نقد کنند چراکه نقدهای سنتی و بدون پشتوانه کارشناسی شده اجازه نخواهد داد که شهر تیران مسیر رشد و پیشرفت خود را طی کند.

هاشمی اضافه کرد: در پایان از صبر و حوصله مردم برای اجرای پروژه های شهر تیران تشکر و بابت کمبودها عذرخواهی و همچنین امیدوارم با همدلی و هماهنگی همه اقشار مردم همیشه در صحنه تیران شاهد پیشرفت و آبادنی این شهر باشیم.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۶
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان؛ حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فولادشهر با اشاره به فرمایشی از امام علی (ع) که نهج‌البلاغه حکمت ۲۵ می‌فرمایند؛ ای فرزند آدم، هنگامی‌که ببینی پروردگارت پی در پی نعمت‌هایی را بر تو می‌فرستد درحالی‌که تو معصیت او را می‌کنی، بترس (که مجازات سنگینی در انتظار توست)، اظهار داشت: شرح این حدیث به این‌گونه هست که خداوند با انسان گناهکار سه جور معامله می‌کند: اول گاهی فوراً او را مجازات می‌کند که این‌یک نوع محبت نسبت به بنده است که او را بیدار می‌کند؛ بسیاری از بلاها کفاره‌ی معصیت است. دوم گاهی خداوند مهلت می‌دهد تا از این مهلت استفاده کند و برگردد و توبه کند. سوم خداوند در مقابل معصیت بنده‌اش به او نعمت می‌دهد چون قبلاً هشدار داده ولی اثر نکرد. و مستحق مجازات است.

وی افزود: امّا خداوند به او نعمت می‌دهد و این نعمت دادن به دو علت است، یکی اینکه غافل و مغرور بشود و بیشتر گناه کند و دوم اینکه بعد از دادن نعمت‌های فراوان، یک‌دفعه مجازات می‌کند که این نوع مجازات خیلی دردناک است که انسانی را که غرق در نعمت است یک‌دفعه غرق در عذاب کنند، به این، استدراج و سقوط تدریجی می‌گویند؛ یعنی می‌گذارد پیمانه‌اش پر شود و یک‌دفعه او را می‌گیرد. این بدترین عذاب است: (وَالّذِینَ کذَّبُوا بِأیاتِنَا سَنَستَدرِجُهُم مِن حَیثُ لَا یعلَمُونَ)؛ و کسانی که آیات ما را تکذیب کردند، ما آنان را از جایی که نمی‌دانند، به‌تدریج به‌سوی عذاب پیش می‌بریم». (سوره‌ی اعراف، آیه‌ی ۱۸۲)

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان تصریح کرد: خداوند گناهکاران و افراد سرکش را، فوراً گرفتار مجازات نمی‌کند، بلکه درهای نعمت را به روی آن‌ها می‌گشاید که یا این نعمت‌ها باعث بیداری آن‌ها می‌شود و یا اینکه به بی‌خبری آن‌ها می‌افزاید که در این صورت مجازاتشان به هنگام رسیدن به آخرین مرحله از نعمت، دردناک است، چراکه درحالی‌که غرق در ناز و نعمت هستند خداوند همه‌ی نعمت را از آن‌ها می‌گیرد و طومار زندگی آن‌ها را درهم می‌پیچد.

وی ادامه داد: یکی از یاران امام صادق (علیه‌السلام) عرض کرد: من از خداوند مالی طلب کردم به من روزی فرمود، فرزندی خواستم به من بخشید، خانه‌ای طلب کردم به من مرحمت فرمود، من از این می‌ترسم نکند این استدراج باشد و خدا مرا به حال خود رها کرده است؟! امام فرمود: اگر این‌ها توأم با حمد و شکر الهی است استدراج نیست (نعمت است). (تفسیر نمونه، ج ۲۴، ذیل آیات ۴۲- ۴۵ سوره‌ی قلم).

حجت‌الاسلام سرافراز بیان داشت: خدای متعال در آیه ۱۲ سوره صاد شش قوم را نام می‌برد که اول به آن‌ها مهلت و امکانات داد و وضعشان خوب شد و بد مستی کردند اما به آن‌ها نعمت داد؛ گناه کردند اما به آن‌ها نعمت داد.

وی خاطرنشان ساخت: گاهی مردم می‌گویند: ما نماز می‌خوانیم و به مسجد می‌رویم اما دخترمان ازدواج‌نکرده و پسرمان مریض است و کار هم نداریم وضعمان هم خوب نیست؛ اما همسایه‌ای داریم اهل ماهواره و فیلم مبتذل است و با نماز و مسجد هم کاری ندارد، فرزندش سالم است و وضعشان هم خوب است.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان ادامه داد: این مردمان زود قضاوت می‌کنند. اصلاً بنا نیست که خدای تبارک‌وتعالی کسی را این‌طور در فشار یا رفاه قرار دهد. باید تحمل کرد و دید پایان کار چه می‌شود. گاهی خدای متعال در دنیا کاری با گناهکاران ندارد و کیفرشان را به برزخ و قیامت واگذار می‌کند.

وی اظهار کرد: چون افق دید ما محدود به‌ظاهر است نگاه می‌کنیم وضعیت مالی و جسمی فلانی که اهل نماز و بندگی نیست خوب است و ما که نماز می‌خوانیم وضعمان خوب نیست. فکر می‌کنیم العیاذ بالله خداوند تبعیض قائل شده یا اصلاً این وعده‌ها دروغ است.

حجت‌الاسلام سرافراز تأکید کرد: خدای سبحان در سوره صاد می‌فرماید: قوم نوح و عاد و فرعون و ثمود و قوم لوط و اصحاب ایکه، پیامبران را تکذیب کردند. قوم لوط هم‌جنس‌گرایی کردند، آن‌قدر جنایت کردند، عریان می‌شدند و کارهای زشت و شنیع می‌کردند و شراب می‌خوردند. هرچه حضرت لوط فریاد می‌زد اثر نداشت. این شش قوم و قوم شعیب را خدا عذاب کرد. قوم لوط را با باران سنگ، قوم فرعون را با رود نیل، قوم نوح را با آب، قوم ثمود را با صاعقه و قوم عاد را با آب نابود کرد. مضمون کلام امیرالمؤمنین (ع) این است که اگر دیدی خدا به تو نعمت بسیار می‌دهد اما تو گناه می‌کنی مغرور نشو؛ خداوند دارد به تو مهلت می‌دهد و ناگهان غافل‌گیرت می‌کند که اِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصادِ. (آیه ۱۴ سوره فجر)

وی در خطبه‌های دوم با بیان اینکه خدای سبحان نقش تقوا را در نجات انسان‌ها و پاداش اهل تقوی را در آیه ۳۵ سوره مبارکه رعد می‌فرمایند: مَثَلُ الْجَنَّهِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ. بهشتی را که ما به اهل تقوا بشارت دادیم چگونه است؟ گفت: خداوند در آیات مختلف بهشت را برای ما ترسیم کرده است. تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الأنْهَارُ. در فضای آن بهشت نهرهای مختلف از انواع و اقسام شراب‌ها جاری است. أُکُلُهَا دَائِمٌ. خوردنی های بهشت مثل خوردنی‌های دنیا تاریخ‌مصرف ندارد، خوردنی‌های بهشت دائمی است. وَ ظِلُّها؛ سایه درختان بهشت نیز ابدی است مانند سایه درختان دنیا نیست که در بهار سبز شوند و سایه داشته باشند و در زمستان خشک شوند. این‌ها را برای چه کسانی فراهم کردیم؟ تِلْکَ عُقْبَى الَّذِینَ اتَّقَواْ وَّعُقْبَى الْکَافِرِینَ النَّارُ. ما برای کسانی که در دنیا تقوا پیشه بودند منظور کردیم و برای کافرین که سرکشی کردند آتش جهنم مهیا کردیم.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان با بیان اینکه ان‌شاءالله خداوند متعال به ما توفیق دهد اهل تقوای حقیقی و ثابت‌قدم در تقوی باشیم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‏هاى معظم شهداى دفاع مقدس و مدافعین حرم به چند نکته بسیار مهم اشاره فرمودند ازجمله این‌که: مراقب باشید؛ ممکن است دشمن براى سال ۹۸ نقشه کشیده باشد. اگرچه نقشه دشمن لو رفته است اما همه باید هوشیارى خود را حفظ کنند زیرا آمریکا، دشمنى خبیث و حیله‌گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا براى سال ۹۷، جنجال کند اما مثلاً براى سال ۹۸ نقشه‏اى بکشد. نباید لحظه‏اى غافل شد و همه باید بیدار و هوشیار باشند. لذا همه به‏ویژه جوانان و مجموعه‏هاى گوناگون کشور اعم از همه صنوف و جریان‏هاى سیاسى باید کاملاً مراقب باشند، میدان را براى دشمن آماده نکنند زیرا اگر غافل شویم، دشمن منتظر فرصت است و زهر خود را خواهد ریخت.

وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری امروز نقشه‏ى دشمن این سه چیز است: فشار اقتصادى، فشار روانى، و فشار عملى؛ هدف هر سه نوع فشارهاى دشمن هم سیطره‏ى بر کشور عزیز ما ایران است، همچنان که بر بعضى از کشورهاى بدبخت روسیاه منطقه سیطره و تسلّط دارد. دشمن تلاش می‌کند که ما از نقاط قوّت خودمان صرف‏نظر کنیم، از عناصر اقتدار ملّى خودمان دست‌برداریم تا راحت‏تر بتواند بر کشور و ملّت و بر سرنوشت و آینده‏ى ما مسلط شود.

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: سه‌نقطه قوّت مهم نظام که مورد هدف دشمن قرار گرفته است عبارت‌اند از: ۱) پیشرفت‏هاى هسته‏اى جمهورى اسلامى ایران ۲) توانایى موشکى و قدرت دفاعى جمهورى اسلامى ایران ۳) نفوذ منطقه‏اى جمهورى اسلامى ایران.

وی با بیان اینکه اخیراً فرانسه و انگلیس با طرح ادعاى آزمایش موشکى توسط ایران در شوراى امنیت با فشار آمریکا تلاش کردند که قطعنامه‏اى علیه ایران به تصویب برسانند، که این نشست بدون صدور بیانیه پایان یافت؛ ادامه داد: این نشستی بود که شکاف‏ها بین شرق و غرب بر سر برنامه موشکى ایران را بیشتر علنى کرد.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان بیان داشت: این در حالی است که ۲۶ آذرماه مصادف بود با سالگرد تحویل ۶۰ فروند هواپیماى میراژ فرانسوى به رژیم صدام در سال ۱۳۶۵ و ۲۸ آذرماه سال ۱۳۶۱ نیز روزى بود که متجاوزین بعثى بعد از شکست‏هاى پى‏درپى از رزمندگان اسلام در عملیات پیروزمندانه فتح المبین و بیت المقدس با موشک‌باران به مردم مظلوم و مقاوم دزفول، در سایه حمایت غربى‏ها، مسیر جنگ تحمیلى را وارد عرصه جدیدى کردند و سعى کردند با کشاندن جنگ به شهرهاى پشت جبهه در روند پیروزى‏هاى رزمندگان اسلام، ایجاد اخلال کنند که در اوج آن مى‏توان به موشک‌باران تهران و دیگر شهرهاى بزرگ کشور اشاره کرد و امروز هم ۳۰ آذر سالروز توافق شوروی سابق برای ارسال تسلیحات پیشرفته به عراق در جریان جنگ تحمیلی (۱۳۶۴ ش) است.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران مرتباً اعلام کرده که برنامه موشکى ایران قابل‌مذاکره نیست؛ چرا؟ به چند دلیل: ۱- دلیل اول این است که هیچ معاهده بین‏المللى یا مقررات الزام‏آور جهانى درباره برنامه موشکى وجود ندارد که بتوان ایران را به تخطّى از آن متّهم کرد. ۲- دوم؛ ناتوانى آمریکا در ایجاد اجماع درباره توان موشکى ایران. ۳- مذاکره در نهایت به معنای بده بستان و کوتاه آمدن از بخش‏هایى از برنامه موشکى خواهد بود. ۴- با توجه به تجربه برجام، مذاکره بر سر توان موشکى پایگاه اجتماعى ندارد. ۵- ورود به مذاکرات موشکى در واقع درگیر شدن در ترتیباتى است که انتهاى آن به جنگ با ایران منتهى خواهد شد، چراکه یکى از اصلى‏ترین عواملى که تاکنون مانع جنگ شده توان موشکى ایران است ۶- برجام برای ما شد یک تجربه، تجربه برجام به ما مى‏گوید اساساً با آمریکا نمى‏توان توافق کرد.

حجت‌الاسلام سرافراز به مناسبت روز چهارشنبه ۵ دی‌ماه روز ایمنى در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: بارها عرض کرده‌ایم که فولادشهر به نسبت جمعیت از امکانات و زیرساخت‌های مناسب و متناسب با این جمعیت بالا برخوردار نیست.

وی تأکید کرد: در آستانه سالگرد افتتاح بخشداری فولادشهر هستیم. مسئولان استانی و شهرستانی در آیین افتتاح بخشداری، قول دادند که ادارات در این بخش مستقر خواهند شد که مردم فولادشهر برای انجام امور اداری خود مجبور به طی مسیر به مرکز شهرستان نباشند. گفتند با استقرار بخشداری فولادشهر دستگاه قضایی نیز ظرف مدت شش ماه، دادگاه بخش را در فولادشهر مستقر خواهد کرد که هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان ادامه داد: با استقرار بخشداری در فولادشهر شاهد افزایش نیرو و امکانات نیروی انتظامی خواهیم بود که ضریب امنیت بالا خواهد رفت. اما متأسفانه آمار سرقت‌ها و کشفیات در مسکن مهر نگران‌کننده است. باید عرض کنیم اگر شورا و شهرداری این مکان و امکانات را در اختیار دولت نمی‌گذاشتند بعید بود که بخشداری تأسیس بشود. چراکه با وجود این حمایت‌ها مجموعه نوپای بخشداری امروز با مشکلات و کمبودها و کم‌لطفی‌هایی مواجه است که گویا مسئولان بالادستی بخشداری فولادشهر را نمی‌بینند.

وی اظهار داشت: هیچ‌یک از مسئولان اجازه سیاسی‌کاری را ندارند، رفع مشکلات فولادشهر در گرو همگرایی و وحدت است و چنانچه بنا باشد هر کس ساز خود را بزند، به‌طور حتم مردم آسیب خواهند دید ازاین‌رو همه مسئولان باید یَد واحده باشند و به‌هیچ‌عنوان به دنبال خنثی کردن امور نباشند تا شرایط برای زندگی و رفاه مردم فراهم شود.

حجت‌الاسلام سرافراز خاطرنشان کرد: در خصوص ساختمان‌ها و بلندمرتبه‌ها هم لازم است با تشکیل کارگروهی تمام ساختمان‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گیرند و دستورالعمل‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی را تدوین کنند البته باید تجهیزات لازم آتش‌نشانی و کمک‌رسانی و امداد و نجات پیش‌بینی و خریداری شود. اگر خدای ناکرده حادثه‌ای رخ بدهد باید منتظر پلاسکوی دیگری این بار در فولادشهر باشیم.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۵
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، ساکنان بلوار بهشت شهر بهارستان نزدیک به دو دهه هست از دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه، نماینده‌های مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، استانداران اصفهان از زمان(سید محمود حسینی تا هم‌اکنون) و فرمانداران و شهرداران شورای سابق و کنونی شهر بهارستان اصفهان گرفته درگیر اثبات حقوق حقه خود و جلوگیری از تبدیل فضای سبز روبه روی محله آن‌ها به مجتمع تجاری هستند که تاکنون این تلاش‌ها چندان نتوانسته است جلوی کار شرکت عمران شهر جدید بهارستان یا همان طرف حسابشان را بگیرند.

به  همین خاطر ساکنان این محله بیشتر روزگار خود را با تجمع در دفاتر امام‌جمعه، استاندار یا نمایندگان مردم اصفهان در مجلس می‌گذرانند. چراکه تنها یک خواسته به‌حق دارند و آنهم جلوگیری از تبدیل فضای سبز به مجتمع تجاری است.

حجت الاسلام حسین رجایی پور امام‌جمعه بهارستان با دادن حق به مردم در این خصوص اظهار کرد: چون‌که در اسناد و پروانه‌های ساخت‌وساز ساکنان محله مذکور فضای سبز تعریف‌شده است و خرید خانه برای ساکنان این محله مشروط برداشتن فضای بوده است پس چنانچه شرکت عمران شهر جدید بهارستان بخواهد در این زمینه اقدامی انجام دهد و تغییر کاربردی دهد به‌نوعی غش در معامله انجام داده است مگر اینکه رضایت ساکنان را جلب کند.

در ادامه ساکنان محله بهشت نیز در گفت‌وگو با این پایگاه خبری اظهار کردند: هرچند تغییر کاربردی این بلوار از فضای سبز به تجاری در گذشته توانسته تائیدهای لازم از کمیسیون ماده ۵ را دریافت کند اما این تائید غیرقانونی است چراکه خرید خانه مشروط به فضای سبز بوده است نه داشتن مجتمع تجاری!

ساکنان محله بهشت معتقدند که شرکت عمران شهر جدید بهارستان نمی‌تواند با دور زدن قانون به نتیجه برسد چراکه ما تا احقاق حقوق حقه خود مبارزه خواهیم کرد.

آرش بختی یکی از ساکنان محله بهشت بهارستان اظهار کرد: این تغییر کاربری برای شرکت عمران از محل فروش زمین و برای شهرداری بهارستان از محل صدور پروانه و کسر پارکینگ ده‌ها میلیارد تومان سود به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکت عمران شهر جدید بهارستان با عنوان اینکه قصد ساماندهی این اراضی را دارد و بدون اشاره به کاربری فضای سبز پیشنهاد خود را به کمیسیون ماده ۵ اعلام کرده است. چراکه اگر عنوان می‌کرد، قصد تغییر کاربری فضای سبز به تجاری را دارد قطعاً نمی‌توانست نظر اعضا کمیسیون ماده ۵ را جلب کند.

وی افزود: همه این اتفاقات درصورتی‌که است که مقام معظم رهبری توصیه اکید بر حفظ فضای سبز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های دارند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۷ ، ۰۰:۳۷
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل از ربیع؛ عامل اصلی گرانی محصولات لبنی به دلیل افزایش قیمت شیر است که در تابستان امسال تا ۶۰درصد افزایش یافت؛! این جمله شاه بیت صحبت های مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در سفرش به اصفهان بود که در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

سید ابراهیم حسینی با حضور در شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی نابسامانی در کشور وجود دارد و افزایش قیمت محصولات تولیدی لبنی امری اجتناب‌ناپذیر است، چراکه قیمت شیرخام و نهاده‌های آن افزایش قابل‌توجهی داشته است.

وی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری ربیع،  درباره اینکه تولید کنندگان محصولات بسته بندی مطرح می کنند که افزایش قیمت در محصولات نداشته اند و از سویی دامداران نیز مطرح می کنند که خرید شیر از کارخانجات ۱۸۰۰تا ۱۹۰۰ تومان است؛ پس چرا قیمت های هفتگی افزایش می یابد گفت: کسانی که ادعا می کنند صنایع بسته بندی گران نشده است راست نمی گویند.

وی دریاره ارز آوری محصولات پگاه به خبرنگار پایگاه خبری ربیع، گفت: سال گذشته شرکت پگاه بیش از ۸۰ میلیون دلار ارزآوری در زمینه صادرات داشت و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۹۷ به ۱۳۰ میلیون دلار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه قیمت شیر از ابتدای امسال تا ۶۰ درصد و قیمت مواد اولیه تولید آن تا ۱۲۰ درصد افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر هر پاکت پلاستیکی برای شیر با قیمت ۱۲۰۰ تومان خریداری می‌شود و هر لیتر شیر خام با قیمت ۲۰۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که محصولات لبنی با افزایش قیمت روبرو نشود.

حسینی گفت: این شرکت بیش از ۱۰ هزار نفر پرسنل دارد و در حال حاضر برای آنکه محصولات خود را با قیمتی معقول‌تر به بازار عرضه کند، در هر ماه مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان متضرر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت پگاه در عرصه صادرات، گفت: سیاست ما در ابتدا تأمین نیاز داخلی و سپس فعالیت در عرصه صادرات است.

  ۱۰ درصد محصولات پگاه صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت پگاه اصفهان نیز در این نشست به خبرنگار پایگاه خبری ربیع، گفت: شرکت پگاه بیش از ۹۰ درصد فعالیت خود را در حوزه تولید داخلی قرار داده و تنها ۱۰ درصد محصولات آن صادر می‌شود.

عبدالله قدوسی، در خصوص افزایش قیمت لبنیات و تاثیرگذاری عملکرد شرکت پگاه بر قیمت‌گذاری از سوی سایر کارخانه‌ها، گفت: هرگونه افزایش قیمت از سوی شرکت پگاه کاملاً بر اساس تحقیقات مدون و دقیق انجام می‌شود چرا که شرکت پگاه یک مجموعه دولتی است و نمی‌تواند براساس سلیقه خود عمل کند.

بسیاری از کارخانه‌های تولید محصولات لبنی زمانی که اوضاع اقتصادی را نابسامان دیدند تولید خود را کاهش دادند، اما شرکت پگاه حتی در این شرایط نیز روزانه ۸۰ تا ۸۵ تن شیر نایلونی را با قیمت ۲۳۰۰ تومان به بازار عرضه می‌کند.

مدیرعامل شرکت پگاه اصفهان افزود: درحالی که بسیاری از کارخانجات محصولات لبنی در ماه‌های اخیر میزان تولید محصولات خود را به دلیل افزایش چشمگیر قیمت شیرخام، مواد اولیه و نهاده‌های شیر کاهش داده‌اند، این شرکت با وجود مشکلات و معضلات خود همچون گذشته در بازار حضور دارد و از میزان تولید آن کاهش نیافته است.

حاشیه های نشست خبری….

ازحاشیه های نشست خبری مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران به اصفهان که در شرکت شیر پگاه اصفهان برگزار شد آن بود که این سفر از قبل رسانه ای نشده  و در جمع محدودی از خبرنگاران برگزار شد.

همچنین مدیرعامل این شرکت در پاسخ به چند پرسش  پایگاه خبری ربیع،  مبنی بر گرانی لبنیات که در ماه های اخیر به صورت هفتگی افزایش می یابد و مردم در این زمینه گلایه مند هستند به طور  کامل پاسخگو نبود و در ادامه سوالاتی که خبرنگار ما در این زمینه داشت جلسه را ترک کرد.

از دیگر حاشیه های این جلسه آن بود که متاسفانه هماهنگی این نشست خبری نه از سوی روابط عمومی بلکه ازسوی یک نفر از خبرنگاران اصفهان بود، که متاسفانه به دور از تمامی آداب خبری برگزار شد و رفتاری که برخی مدیران و خبرنگار مورد نظر با رسانه ربیع داشت به دور از تمامی اخلاقیات رسانه ای بود.

البته برخی از مسئولان این شرکت نیز از طرح سوالاتی که خبرنگار پایگاه خبری ربیع، در این جلسه از مدیران داشت بشدت انتقاد کرده و با رفتاری ناشایست خبرنگار ربیع را بدرقه کردند.

حائز اهمیت است که صد البته هماهنگی تمامی برنامه های خبری و اطلاع رسانی به عهده مدیر روابط عمومی هر ارگانی است ، اما اینکه چرا باب شده است که دیگر روابط عمومی ها از این وظیفه شانه خالی می کنند و کار خود را به عده ای خبرنگار واگذار می کنند تا دعوت کننده مراسمات باشند جای سوالی است؛ متاسفانه این قضیه در استان اصفهان به شکل یک اپیدمی در امده است و مدیران باید در این زمینه تجدید نظر کنند تا به شکلی از رانت های رسانه ای جلوگیری شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۷ ، ۲۲:۰۲
آقای جویا

حمید عشقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با بیان اینکه مصوبه اجرایی شدن پروژه زیرگذر امام حسین (ع) در زمان بنده نبوده است، اظهار کرد: این پروژه سال گذشته توسط شورای شهر تصویب و به شهردار سابق شاهین‌شهر ابلاغ می‌شود.
وی با بیان اینکه اعضا شورای شهر و شهردار سابق شاهین‌شهر بایست قبل از اجرایی کردن این پروژه و گرفتن پیمانکار برای آن مراحل اخذ مصوبه شورای عالی ترافیک استان اصفهان را طی می‌کردند و نه بعد از آن ادامه داد: از برآورد هزینه‌هایی که برای اجرایی شدن این پروژه صورت گرفته است اطلاعات چندانی در دست ندارم.
شهردار شاهین‌شهر تصریح کرد: هر چند هم‌اکنون فرآیند اخذ دریافت مجوز پروژه ذکر شده از شورای عالی ترافیک استانداری اصفهان کنسل شده است اما بنده به‌عنوان شهردار شاهین‌شهر وظیفه‌دارم که مجدداً آن را به حالت اولیه برگردانم.
وی با تأکید بر اینکه خسارت‌های ناشی از این پروژه را اشخاصی باید پاسخگو باشند که بدون هیچ‌گونه استفاده از نظرات کارشناسی اعضای شورای عالی ترافیک آن را اجرایی کرده‌اند، گفت: دامن زدن به مسائل داخلی شورا و شهرداری نه‌تنها کار زیبنده و درستی نیست بلکه موجب سلب اعتماد اذهان عمومی به مسئولان نیز می‌شود.
عشقی با بیان اینکه راه و هدف ما در خدمت به مردم کاملاً روشن و واضح هست، بیان داشت: مخالف شفاف‌سازی و انتقاد دلسوزانه همراه با راهکار نیستم اما بر اساس تجربه‌ای که دارم حاشیه‌سازی نمی‌تواند کمکی به شهر بکند چرا پیشرفت و آبادانی شهری همچون شاهین‌شهر در گرو آرامش هست.
انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۷ ، ۲۰:۰۰
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر ۲۷ اثر هنری از عکاسان شاهین‌شهری با موضوع(محوریت) فصل زیبای پاییز در محل نبش بلوار ابوریحان جهت بازدید عموم و علاقه‌مندان به حرفه عکاسی به معرض نمایش گذاشته شد.

این ۲۷ اثر حاصل کار هفت عکاس شاهین‌شهری به نام های حدیث سیفی، سارا قارونی، سمانه ستوده، فاطمه مساح، معین صادقیان، نیما خانمرادی و حمید کمالی است که این گالری تا آخر فصل پاییز(آذرماه) پابرجاست.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۷ ، ۲۲:۳۶
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سجاد قهرمانی فرد و حسین ابراهیمی ناغانی دو عضو شورای شهر شاهین‌شهر طی نامه‌ای به حمید عشقی شهردار کنونی شاهین‌شهر خواستار برخورد قاطع و قانونی با عوامل خاطی (متخلف- خطاکار) پروژه زیرگذر میدان امام حسین (ع) جهت استرداد بیت‌المال از طریق معاونت حقوقی زیر مجموعه‌اش شدند.

در این نامه آمده است؛ «با توجه به اینکه پروژه زیرگذر میدان امام حسین (ع) شاهین‌شهر بدون اخذ مصوبه شورای عالی ترافیک استان اصفهان، با دستور افرادی در سیستم اجرایی شهرداری و معاونت فنی عمرانی آن نهاد یا اشخاص دیگری با استقرار خودسرانه پیمانکار و اقدام به قلع‌وقمع درختان و بوته‌های تزیینی و تأسیسات داخل میدان مذکور، باعث تحمیل خسارت و ضرر و زیانی بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان به شهر شاهین‌شهر و بیت‌المال گردیده است و همچنین برای اصلاح مجدد آن به شکل قبل بیش از ۴۰۰ میلیون تومان منابع نیاز هست، لذا شایسته است نسبت به طرح شکایت از عوامل این تخریب، جهت استرداد بیت‌المال اقدام لازم مبذول فرمایید.

لازم به ذکر است که بخشنامه استانداری اصفهان مبنی بر کسب اجازه برای عملیاتی کردن پروژه‌هایی از این دست بیشتر به شهرداری‌ها ابلاغ گردیده بود.»

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۷ ، ۲۲:۳۶
آقای جویا