پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

معینی کربکندی

عضو شورای شهر دولت‌آباد با تائید استعفا شهردار دولت‌آباد از سمت خود گفت: یکی از دلایل استعفا شهردار اختلاف شورای شهر دولت‌آباد با شهردار در ایجاد نکردن درآمد پایدار برای شهر بوده است.

به گزارش جویاآنلاین از برخوار امروز و در پی اختلاف موجود شورای شهر و شهردار دولت‌آباد، سرانجام علیرضا اطهری فر شهردار این شهر استعفا داد.

محمود معینی عضو شورای شهر دولت‌آباد در این رابطه به خبرنگار فارس در برخوار گفت: یکی از دلایل اختلاف شورای شهر دولت با شهردار در حوزه مدیریتی بوده است چراکه شهردار برای آبادانی و توسعه شهر دولت‌آباد هیچ گونه درآمد پایدار ایجاد نکرد.

وی افزود: تنها درآمد پایدار شهرداری دولت‌آباد از محل فروش زمین، تملکات و دارایی‌های خود شهرداری دولت‌آباد بوده است.

عضو شورای شهر دولت‌آباد تصریح کرد: شهردار دولت‌آباد چندان بر روی پتانسیل‌های شهر دولت‌آباد ازجمله منطقه صنعتی دولت‌آباد که نه‌تنها برای شهرستان برخوار بلکه برای استان اصفهان و حتی کشور ظرفیت مناسبی برای ایجاد درآمد و اشتغال پایدار هست سرمایه‌گذاری و فعالیت انجام نداده است.

عضو شورای شهر دولت‌آباد ضمن اینکه شهردار موظف است در جلسات شورای شهر شرکت کند و نیاز به دعوت رسمی ندارد، ضمن تقدیر از اقدامات شهردار دولت‌آباد در آبادانی شهر و توسعه آن تصریح کرد: نزدیک به ۹ ماه است که وی در جلسات شورای شهر شرکت نمی‌کند و یکی دیگر از عوامل اصلی اختلافات شهردار و شورای اسلامی شهر هم همین موضوع بوده است.

 

تعطیلی فعالیت های اعضای شورای شهر دولت‌آباد از دلایل استعفایم بوده است

اطهری فر

علیرضا اطهری فر شهردار دولت‌آباد یکی از دلایل استعفای خود را انجام  ندادن درست لایحه‌های ارسالی شهرداری به شورا و تعطیلی مصوبات و فعالیت‌های شورای شهر دولت‌آباد جهت ابلاغ و اجرا به شهرداری و اختلاف برخی از اعضای شورا عنوان کرد و گفت: طی نشست خبری با خبرنگاران دلایل کامل‌تر این استعفا را برای مردم شریف شهرستان برخوار تشریح خواهم کرد.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۵ ، ۰۸:۰۱
آقای جویا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه تنها ۶۸ نفر که دارای بیماری HIV بوده‌اند شناسایی‌شده‌اند که ۳ برابر یا به عبارتی بهتر ۲۰۴ نفر این بیماران هنوز در این شهرستان شناسایی نشده‌اند.

به گزارش جویا آنلاین از شاهین‌شهر، علی پارسا ظهر امروز در همایش مهار همه‌گیری روز جهانی ایدز در ساختمان نگارستان شهرداری شاهین‌شهر با بیان اینکه اولین مورد بیماری ایدز در سال ۱۳۶۶ در ایران پیدا شد، اظهار کرد: نزدیک به ۱۰۰ هزار بیمار HIV در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها ۳۲ هزار نفر آن‌ها شناسایی‌شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان اصفهان از این تعداد بیمار ایدزی در کشور ۷۲۰ نفر است که ۳ برابر آن‌ها هنوز شناسایی نشده‌اند، افزود: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه تنها ۶۸ نفر که دارای این بیماری بوده‌اند شناسایی‌شده‌اند و هنوز ۳ برابر یا به عبارتی ۲۰۴ نفر آن‌ها شناسایی نشده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه همه مردم جامعه باید بدانند زنگ خطر بیماری ایدز در ایران به صدا در آمده است و این موضوع باید به‌عنوان یک گفتمان عمومی در سطح جامعه از طریق رسانه‌ها مطرح شود، تصریح کرد: امروز در برخی از کشورهای اروپایی این بیماری مورد کنترل قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه دولت ۴ برنامه عمده برای کنترل ایدز به همه مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور ابلاغ کرده است که ۳ هدف عمده را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز در کشور تنها یک‌سوم بیماران ایدزی شناسایی‌شده‌اند و طبق برنامه باید تا سال ۱۳۹۸ این آمار به ۹۰ درصد رسیده شده باشد.

پارسا با تأکید بر اینکه به‌زودی همه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان شاهین‌شهر و میمه مجهز به دستگاه‌های تست بیماری HIV خواهند شد، گفت: جای تعجب دارد که برای از مبتلایان به بیماری ایدز زمانی برای درمان این بیماری مراجعه می‌کنند که دیگر کار از کار گذشته و درمان برای آن‌ها چندان مؤثر نخواهد بود.

وی ضمن اینکه باید عموم مردم همانند تست قند خون و چربی خون قبل از آلوده شدن به این بیماری و دچار شدن به آن به مراکز بهداشتی و درمانی جهت تست و آزمایش مراجعه کنند، بیان داشت: الارغم هزینه‌های سنگینی که بیماری ایدز دارد اما بر اساس تعهدی که وزارت بهداشت و درمان در مقابل این بیماری دارد تمام هزینه‌های درمان آن رایگان است.

وی یادآور شد: ۴۰ درصد مبتلایان به بیماری ایدز در کشور بر اثر تماس‌های جنسی بوده است و جالب‌تر این هست که این رویه در کشور روبه رشد و نگران‌کننده است. لذا از همه‌کسانی که حتی اطمینان کامل به سالم بودن دارند دعوت می‌کنم که حتما تست ایدز را بدهند.

به گزارش جویا آنلاین در پایان این همایش هدایت الله اعتدالی مسئوول مرکز درمان ایدز نواب صفوی اصفهان برای حاضرین در همایش سخنرانی کرد و همچنین فردا چهارشنبه تست بیماری ایدز برای شهروندان شاهین‌شهری به‌صورت کمالات رایگان در پارک معلم از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۱۰
آقای جویا
معدوم سازی مواد غذایی فاسد

علی پارسا امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی جویا با عرض تسلیت فرا رسیدن رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)(۵۰ ق) و همچنین شهادت امام رضا (ع)(۲۰۳ ق) اظهار کرد: اواخر آبان ماه امسال به مناسبت روز جهانی دیابت پرسنل مرکز جامع سلامت گلدیس و واحد مبارزه با بیماری‌های ستاد شبکه با همکاری سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری شاهین‌شهر اقدام به برپایی همایش پیاده‌روی با حضور جمع کثیری از شهروندان شهر گلدیس شاهین‌شهر کردند.

وی با بیان اینکه در این همایش رئیس محترم  شورای اسلامی شهرستان و پرسنل شبکه بهداشت و درمان نیز حضور داشتند، افزود: در این تجمع شرکت‌کنندگان با در دست داشتن شعارهای بهداشتی به مناسبت روز جهانی دیابت به سمت فرهنگسرای گلدیس پیاده‌روی کردند. در پایان بعد از انجام آزمایش تست قند خون، با یک وعده صبحانه سالم از شرکت‌کنندگان پذیرایی شد.

رئیس شبکه بهداشت شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه اواسط آبان ماه امسال پایگاه اورژانس ۱۱۵ در شهر لایبید از توابع شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با حضور راستین مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان و جمعی از مسئوولان شهر لایبید راه‌اندازی شد، تصریح کرد: شهرداری این شهر طی صورت‌جلسه‌ای با واگذاری ساختمانی با عرصه ۲ هزار مترمربع و زیربنای ۲۰۰ مترمربع به شبکه بهداشت جهت ایجاد و راه‌اندازی پایگاه اورژانس ۱۱۵ اقدام کرده بود که مقرر گردید نسبت به آماده‌سازی پد هلیکوپتر نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه از اجرای برنامه ژنتیک اجتماعی و تعیین شبکه بهداشت شاهین‌شهر و میمه به‌عنوان شهرستان پایلوت توسط مرکز بهداشت استان اصفهان خبر داد و گفت: این طرح به‌منظور کنترل و پیشگیری بیماری‌های ارثی ـ ژنتیکی و ناهنجاری‌های مادرزادی در قالب ۳  استراتژی به شرح ذیل اجرا خواهد شد: ارائه مشاوره ژنتیک و خدمات ژنتیک در زمان ازدواج و پیش از بارداری؛ ارائه خدمات ژنتیک در قالب بسته‌های خدمات گروه‌های سنی و غربالگری عامل خطر فامیلی در بیماری‌های غیر واگیر برگزار می‌شود.

پارسا در ادامه از اجرای مرحله نهم طرح توزیع سبد غذایی به‌منظور حمایت از مادران باردار دچار سوءتغذیه در اواخر آبان گفت و اظهار کرد: نهمین مرحله طرح حمایت تغذیه‌ای از مادران باردار نیازمند دچار سوءتغذیه، توسط نماینده بنیاد علوی و با همکاری نماینده شهرستان و واحد سلامت خانواده ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه و بهورزان خانه بهداشت روستای ازان اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که به‌منظور ارتقاء سطح سلامت تغذیه مادران باردار نیازمند مناطق روستایی انجام شد، سبدهای غذایی شامل همه گروه‌های مواد غذایی (لبنی، پروتئین، حبوبات، غلات و…) در بین ۲۳ نفر از مادران باردار نیازمند روستا توزیع گردید.

رئیس شبکه بهداشت شاهین‌شهر و میمه در ادامه از معدوم نمودن بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز و تاریخ‌مصرف گذشته در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد و گفت: پیرو بازرسی‌های به‌عمل‌آمده توسط بازرسان گروه مهندسی بهداشت محیط شهرستان شاهین‌شهر و میمه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بازرسی‌های انجام‌شده در طرح تشدید کنترل مواد غذایی خارج از وقت اداری و همچنین پیگیری شکایات مردمی رسیده به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت (سامانه‌ی ۱۹۰) در آبان امسال بیش از یک و نیم تن انواع مواد غذایی غیرمجاز، تاریخ‌مصرف گذشته، فاسد، تقلبی و قاچاق شامل نوشابه، دوغ، عرقیات، کیک، چیپس و پفک، اسانس غیرمجاز، زعفران تقلبی، ترشیجات، لواشک و آلوچه… و همچنین چندین قلم لوازم‌آرایشی غیرمجاز و تاریخ‌مصرف گذشته و تقلبی، کشف و معدوم گردید و متعاقب آن پرونده متخلفین به محاکم قضایی ارسال گردید.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۵ ، ۲۲:۰۸
آقای جویا