پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۲۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، هادی زمانی استاد دانشگاه و کارشناس حوزه روابط‌عمومی و رسانه طی یادداشتی با عنوان « نقدی بر نقد » نسبت به‌دور جدید گالری شهری در سطح شهر با موضوع «تاکتیک‌های عملیات روانی در رسانه‌ها» در قالب بنر بر روی بیلبورد سطح شهر نصب کرده است که زمینه انتقاد و خشم بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهر اصفهان شده بود به شرح زیر واکنش نشان داده است؛

کمیته فرهنگ شهروندی هنر بی‌بدیلی در تهییج افکار عمومی و به نقادی کشاندن نخبگان و محققان دارد و هرازگاهی با کلید واژه‌های بر تابلوهای شهری اثری فوق‌العاده بر جامعه می‌گذارد.

خارج از اینکه آیا رویکردهای این مجموعه شهرداری مثبت است یا منفی اما تا این اندازه تأثیرگذاری بر افکار عمومی نشان از هنر برنامه‌ریزان ابن مجموعه در تحریک اذهان عمومی و نخبگان و نقادی و حذف بی‌تفاوتی‌های اجتماعی است که متأسفانه مدت زمانی است به جز چند روزنامه‌نگار پر تلاش از عملکرد بسیاری از نخبگان و شایستگان جامعه رخت بر بسته و به عاملی برای رشد عملکردهای منفی دستگاهای اجرایی که نیازمند چنین نقادی‌های ارزشمندی هستند تبدیل شده است. اما بحث من تمجید با تقبیح نیست.

واقعیت آن است که تمثیل پرندگان برای معرفی کارکرد رسانه‌ها کاری خلاقانه است که در تولید محتوا می‌تواند ارتباطی همبستارانه با ذهن مخاطب ایجاد کند. درست است که بزرگان و اصحاب رسانه از پیام‌های منتشر شده به‌شدت ناراحت هستند و آن را نوعی توهین به رسانه قلمداد می‌کنند؛ اما واقعیت آن است که آنچه که توسط کمیته تولید محتوا مجموعه مدنظر تولید و منتشر. شده همان است که در کلاس‌های سواد رسانه‌ای در جهت افزایش این سواد ارزشمند عموم جامعه تدریس کرده‌ایم .

آنچه که در تابلوهای شهری که ظاهراً قدرتی بسیار بیشتر از روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها دارد و بیانگر تمایز رسانه‌های بصری از دیرباز تا کنون است؛ چنان‌که می‌بینم از تخته‌سنگ نبشته های هخامنشی تاکنون این رسانه‌ها حرف خود را به‌خوبی به مخاطب منتقل نموده‌اند همان است که در نظریات حوزه رسانه تدریس شده و مورد تأکید اساتید ارتباطات و رسانه است و چیز زیاده از آن فرضیات مطرح نشده است .

پس باید بپذیریم که واقعیت آن است که سر اسرار در ملا عام نباید گفت و الا همه ما که مدتی است در عرصه رسانه و روزنامه قلم می‌زنیم نیک می‌دانیم که هر رسانه‌ای سرمایه‌گذاری دارد که با هدف مشخصی چنین سرمایه‌ای را در این حوزه وارد کرده است و قطعا در کنار الیگارشی حاکم قرار دارد و برای آنکه بتواند کاغذ دولتی و سرمایه هنگفت خود را برای چاپ هر روزه و انتشار مداوم خود تامین کند باید منافع گروهی یا حزبی را تامین کند و فی الواقع رسانه آزاد بسیار اندک هستند که واقعا به رسالت روزنامه نگاری آزاد پایبند باشند .

از بی بی سی گرفته تا روزنامه های داخلی خودمان که بعضاً آنقدر در تامین هزینه های خود دچار مشکل هستند که دم شهردار را هم باید با مقالات و گزارش ها و اخبار خود ببینند .

شکی نیست که رسانه قدرت بلامنازعی در مدیریت افکار عمومی دارد اما واقعیت آن است که رسانه های آزاده که دغدغه فرهنگ‌سازی و دیده بانی و دروازه بانی جامعه را در مقابل هجمه های عظیم فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی داشته باشند بسیار اندک هستند و لذا باید تا با یادآوری شیوه های مرسوم اثربخشی آنچه که اکنون در جریان است این حقیقت را به جامعه یادآور شویم که مواظب همه آن چیزی که هر روزه در رسانه می خوانند باشند.

و این حقیقت که روزنامه نگاران آزاده ای که به زبان های مختلف و از جمله طنز تلاش می کنند تا حقیقت رویدادها را به گوش جامعه برسانند کم نیستند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۳۱
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، زهره سادات طالقانی کارشناس و فعال حوزه رسانه طی یادداشتی با عنوان «نبود نظارت چالش امروز کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان/ ضعف در «اتاق فکر» و منابعی که هدر می‌رود» به شرح زیر آورده است؛

زندگی در عصر رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی، وابستگی به این رسانه‌ها را در میان مردم پدید می‌آورد و آموزش سـواد رسانه‌ای به‌عنوان سپری برای حمایت از شهروندان در برابر آثار منفی رسانه‌ها ضروری است.

در این میان آموزش سواد رسانه‌ای توسط «اداره توسعه فرهنگ شهروندی» به‌عنوان متولی اصلی تحقق فرهنگ شهروندی، مردم را برای زنـدگی در دهکده جهـانی آماده می‌کند تا آنان در مقابل تهاجم رسانه‌های زهرآگین ایمن بمانند.

اما این روزها آلبوم شهری آموزش سواد رسانه‌ای کمیته فرهنگ شهروندی در اصفهان با نصب بنرهایی حاوی جملات توهین‌آمیز نسبت به رکن چهارم دموکراسی مخالفت و اعتراض فعالان رسانه را برانگیخته است.

نصب آلبوم شهری اهانت‌بار به رسانه‌ها در سطح شهر، رویداد فرهنگی مکدری است که از اتفاق چندی پیش شهردار اصفهان گفته بود رویدادهای فرهنگی شهر محصول ساعت‌ها فکر افراد متخصص، خلاق و توانمند است.

نگاهی ساده به این آلبوم شهری نشان می‌دهد نه‌تنها اثری از تخصص، توانمندی و تفکر در آن دیده نمی‌شود؛ بلکه زمینه سلب اعتماد عمومی به رسانه‌ها، زیر سؤال بردن فعالیت‌های صادقانه و از دست رفتن سرمایه اجتماعی رسانه‌ها را نیز رقم زده است.

برای روشن‌شدن ابعاد این حرکت ضدفرهنگی به گزیده‌ای از سخنان یکی از مدیران شهری در پی انتقاد فعالان رسانه‌ای اصفهان اشاره می‌کنم که گفته اگر سلیقه ما با سلیقه دیگران متفاوت است، دلیل نمی‌شود زمین و زمان را به هم بدوزیم و من به‌عنوان یک فرد رسانه‌ای، آنها را توهین به ساحت رسانه درک نکردم.

در همین راستا یکی دیگر از مدیران شهرداری معتقد است می‌شد دقت بیشتری کرد و یک قید به جملات اضافه کرد تا واضح شود منظور رسانه‌های معاند و رسانه‌های زرد است نه همه رسانه‌ها.

جالب این جاست که وی برگزاری شورای سیاست‌گذاری رسانه به‌صورت مستمر را از نقاط قوت این دوره مدیریت شهرداری می‌داند و معتقد است این‌گونه ریزه‌کاری‌ها باید در اتاق فکر و برنامه همان سازمان یا نهاد اعمال شود.

نکات اصلی این رویداد فرهنگی مذموم

یکی از نکات مهم این رویداد فرهنگی تلخ، درج لوگوی کمیته فرهنگ شهروندی و نبود لوگوی فرهنگسرای رسانه در این بنرهاست و همین امر می‌تواند نشان دهد علی‌رغم ادعاهای صورت گرفته مبنی بر واگذاری اجرای این آلبوم شهری به فرهنگسرای رسانه، کمیته فرهنگ شهروندی خود مجری بوده است و ضرب‌المثل گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری را به ذهن متبادر می‌کند.

نکته دوم اینکه طبق شنیده‌های موثق و بررسی‌های صورت گرفته در هر دوره از گالری شهری، اتاق فکر نقش تولید محتوا، طراحی و نصب بنرها را به عهده دارد و برای هر کدام از این امور هزینه و فاکتور جداگانه ای دریافت می کند.

سومین نکته اینکه بدون امضای اتاق فکر، امکان چاپ بنرها وجود ندارد، بنابراین یا اتاق فکر در جریان تولید چنین محتواهای توهین‌آمیزی بوده و یا در انجام‌وظیفه خود کوتاهی کرده است! درحالی‌که پس از گذشت چند روز هنوز تصمیم نهایی برای اصلاح و یا حذف این بنرها و دلجویی از اصحاب رسانه‌های اصفهان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد در این ‌بین چراهایی وجود دارد:

آیا نصب چنین آلبوم رسانه‌ای توهین‌آمیزی در سطح شهر از استیصال اتاق فکر کمیته فرهنگ شهروندی حکایت دارد؟

وظیفه نظارتی اتاق فکر و مسئولان بالادستی کمیته فرهنگ شهروندی بر تولید محتوا، طراحی و نصب بنرها چگونه و کجا بوده است؟

 ابزارهای نظارتی در این رویداد فرهنگی کجا هستند، آیا هر مطلبی با هر ادبیاتی اجازه انتشار در آلبوم شهری را دارد؟

ترکیب اعضای اتاق فکر در این دوره از مدیریت شهری شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی شود؟

به‌راستی مرجع نظارت بر تولید و انتشار آلبوم‌های شهری کجاست؟

با توجه به کوتاهی وظیفه نظارتی اتاق فکر در این دوره از گالری شهری، تکلیف هزینه‌های پرداختی و هدر رفت منابع و بیت‌المال چه می‌شود؟

منابع هدر شده در این میان چقدر است و چگونه جبران می‌شود؟

در دوره حساس امیدآفرینی چه کسی پاسخگوی از دست رفتن اعتماد و سرمایه اجتماعی رسانه‌هاست؟

منتظر پاسخ مشخص و شفاف از سوی شهرداری اصفهان برای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در این خصوص هستیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۳۰
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، علی تمنایی در دوره آموزشی تفریحی اصحاب رسانه استان اصفهان که در دهکده تفریحی و گردشگری چادگان  با حضور اساتید کشوری و کارشناسان ارشد رسانه‌ای کشور برگزار شد و به موضوع تبیین اخبار روز و پشت پرده اغتشاشات سال ۱۴۰۱ پرداختند.

وی افزود: این قدرت می‌تواند در خدمت رشد و پیشرفت و تعالی و آبادانی کشور و ترویج فضائل اخلاقی قرار بگیرد و هم می‌تواند در خدمت ایجاد جو یاس و نا امیدی و جو نارضایتی قرار گیرد .

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اختیار امروز با ماست که در کدام سو و کدام جبهه قرار داریم. ما در یک میدان رقابت هستیم که رقیب هم بسیار سرسخت لجوج و با آرایش جنگی کامل آماده است و از همه ابزارهای تهدید، تطمیع، ترور و تحریم استفاده می‌کند .
وی خاطرنشان ساخت: ما هم باید دارای یک جبهه متحد و هماهنگ باشیم و به تناسب دشمن آرایش داشته باشیم، گرچه این جنگ نامتقارن است  و همچنین دشمن جلوه زیادی دارد، اما کدام ناو جنگی دشمن است که بتواند در مقابل "قایق‌های تندرو ما " مقاومت کند .
تمنایی ادامه داد : در راستای منویات مقام معظم رهبری با یک حرکت رسانه‌ای جمعی خواهیم توانست دشمن را شکست دهیم  و اصفهان در این زمینه ظرفیت‌ها و استعدادهای رسانه‌ای خوبی دارد .
وی با اشاره به تعدد و تکثر نشریات و پایگاه‌های خبری و تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی رسانه‌ای در استان افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همگرایی و هماهنگی در استان اصفهان وجود دارد که ما را در مقابل دشمن قدرتمند کرده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۳۰
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سرهنگ بهزاد ثابت راسخ در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت محله محور و پیگیری خواسته های به حق معتمدین و ساکنان محترم یکی از محلات حاشیه ای شاهین شهر در خصوص برخورد با سارقان و مالخران اموال مسرقه، مأموران کلانتری ۱۲ شاهین شهر با اشراف اطلاعاتی خود یک مالخر حرفه ای اموال سرقتی را در محله مذکور شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پس از حصول اطمینان از فعالیت مجرمانه این فرد طی هماهنگی قضایی، در عملیاتی ضربتی، او را دستگیر، و دربازرسی از مخفیگاهش بیش از دو میلیارد ریال اموال سرقتی، شامل انواع ابزار آلات، کابل و سیم برق، آهن آلات ساختمانی و را که این فرد از سارقان اماکن خصوصی، معتادان ولگرد و سارقان منازل نیمه ساز فعال در سطح شهرستان می‌خرید ،کشف کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۲۸
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر فرا رسیدن موعود بازنشستگی علی تمنایی مدیرکل فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و انتصاب حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای این اداره به‌عنوان مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در فضای مجازی منتشر شد.

که حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی در گفت‌وگو با این رسانه ضمن تکذیب این شایعه اظهار کرد: فعلاً خبری از بازنشستگی آقای تمنایی نیست و ایشان حتی اگر بازنشسته هم باشند با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند تا هر زمان که بخواهند به خدمت خود ادامه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه به هیچ عنوان به دنبال گرفتن جایگاه و سمت نبوده و نیستم، افزود: هم این حوزه معاونت فرهنگی و رسانه‌ای را به‌خوبی بتوانم مدیریت و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه خدمت کنم برای بنده کلی افتخار خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۰:۰۵
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، برخی منابع آگاه به این رسانه اعلام کردند که طی حکمی از سوی دبیر استان‌های خبرگزاری مهر سرکار خانم مریم یاوری به‌عنوان سرپرست جدید خبرگزاری مهر در استان اصفهان معرفی و از زحمات محمدمهدی شیخ صراف تقدیر و تشکر به عمل آمده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید خبرگزاری مهر استان اصفهان هفته آینده برگزار می‌شود.

مریم یاوری از فعالین حوزه رسانه و از خبرنگاران باسابقه اصفهان است که فعالیت در خبرگزاری‌هایی همچون ایمنا، ایسنا، فارس و پایگاه خبری همچون بازار، تابناک و خبرآنلاین را در کارنامه رسانه‌ای خود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۰:۰۲
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا بسته خبری ۲۴ ساعت گذشته «چه خبر از استان اصفهان» به شرح زیر منتشر شد.

 

 

     

     

    * امروز سکه طرح قدیم در بازار با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی، ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دادوستد شد، همچنین سکه تمام بهار طرح جدید نیز با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی، ۲۷ میلیون معامله شد.  نیم سکه هم با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ربع سکه نیز با افت ۷۰۰ هزار تومانی، ۹ میلیون عرضه شد. بررسی میدانی بازار ارز هم نشان می‌دهد به‌دلیل نبود تقاضا، دلالان مقابل صرافی‌ها امروز قیمت دلار را ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام می‌کنند.

    * مرتضوی استاندار اصفهان گفت: سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف اشتیاق بسیاری برای حضور فعالان اقتصادی کشورهای حوزه مأموریتی خود در نمایشگاه‌های تخصصی استان اصفهان را دارند که نشان دهنده ظرفیت های چشمگیر در استان است.

    * زیلنیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تا پایان تیرماه سال‌جاری برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان با دریافت نظر دستگاه‌های اجرایی آماده و ابلاغ شود همچنین ضمانت اجرای این برنامه نیز با مراجع قضایی خواهد بود.

    * در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان بر پیگیری امور انتخابات در شهرستان‌ها، ذیل کارگروه اجرایی انتخابات و به ریاست فرمانداران شهرستان‌ها تأکید شد.

    * مرتضوی استاندار اصفهان گفت: همه ما باید با دغدغه‌مندی بیشتر و مردمی‌سازی فرهنگ، بین زندگی و‌ محیط‌زیست تعادل برقرار کنیم. باید کاری کنیم که فرهنگِ توجه ویژه به محیط‌زیست به عنوان یک فرهنگ مردمی در امورات شهروندان برای خودش جا باز کند.

    * مرتضوی استاندار اصفهان گفت: همه دستگاه‌ها موظف‌اند در چارچوب مصوبات شورای فرهنگ عمومی حرکت کنند و ضروری است تعامل لازم در این راستا شکل بگیرد.

    * معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در سراسر استان با همکاری استان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای جوامع هدف این حوزه ساخته می‌شود.

    * تاج، رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان: با توجه به سرقت رشته‌های هنری ایران توسط کشورهای دیگر، ما باید تمام رشته‌هایی که فعال در حوزه صنایع‌دستی هستند، به ثبت جهانی برسانیم. خوشبختانه اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، دومین رشته شاخص صنایع‌دستی اصفهان را به ثبت جهانی رساند و بعد از میناکاری، قلمکار اصفهان به نام اصفهان و هنرمندان صنایع‌دستی به ثبت جهانی رساندیم.

    * رییس شورای جهانی صنایع دستی: پرونده ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی در حال طی مراحل آخر بوده و تلاش ما بر این است که تا پایان شهریور ماه امسال این مهم محقق شود.

    * به گفته کارشناسان سرانه مصرف آب اصفهان حدودا بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ لیتر گزارش شده که یکی از کمترین مصارف آب شرب در مقایسه با دیگر مناطق در کشور است.

    * شورای هم اندیشی منطقه ای روسای شورای های اسلامی شهرستانهای اصفهان،شاهین شهر و میمه،لنجان،شهرضا،گلپایگان،فریدن در شاهین شهر برگزار شد

    * مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان:  با انجام آخرین سورتی پرواز، تمام حُجاج استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اعزام شدند. در این عملیات هفت هزار و ۸۸۰ زائر در قالب ۵۵ کاروان از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری با ۱۹ پرواز به مقصد مدینه و ۱۴ پرواز به مقصد جده اعزام شدند.

    * کاووس حقانی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر گفت: عملیات کاشت انواع درخت، درختچه و گل های فصلی و دائمی از ابتدای سال جاری در سطح شهر از جمله پارک ها، ورودی های شهر، میادین، باغچه ها و رفیوژهای میانی خیابان ها آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.  وی در ادامه افزود: عملیات کاشت بیش از ۱۷۰۰ اصله درخت، ۳۲۰۰ اصله درختچه، ۴۶۰۰۰ بوته گل های پوششی، ۶۴۰۰۰ گل های دائمی و ۵۶۰۰۰ گل های فصلی در سطح شهر اجرا شده است.

    * ناصر نظری زاده پیشکسوت شاهین شهری در دور اول مسابقات تنیس روی میز رده سنی ۶۰ سال به بالا پیشکسوتان آقایان استان اصفهان که روز ۱۹خرداد ماه ۱۴۰۲به میزبانی خانه تنیس اصفهان برگزار گردید موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

    * پیام تسلیت سرپرست و پرسنل اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهین شهر و میمه در پی درگذشت استاد بهنام موگوئی قهرمان وپیشکسوت دوومیدانی

    * مسابقات تنیس روی میز هوپس دختران استان اصفهان روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ در خانه تنیس روی میز استان اصفهان برگزار شد. در این مسابقات بهار فضلی ورزشکار شاهین شهری موفق به کسب مقام قهرمانی مسابقات هوپس دختران استان اصفهان شد و همچنین دیگر ورزشکار شاهین شهری فاطمه پهلوان زاده به دسته یک این مسابقات راه یافت.

    *  فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: تبدیل بخش میمه به شهرستان معطل انتخاب یک اسم از است.

    * رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت:قاتل مردی ۴۱ ساله در شهر اصفهان پس از ۱۵ سال زندگی مخفیانه با چهره و نام‌های جعلی سرانجام در عملیات هوشمندانه کارآگاهان این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

    * رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل از ثبت منطقه فسیل‌آباد آران و بیدگل در فهرست آثار ملی خبر داد.

    * تعداد بانوان شاغل درصنایع دستی شهرستان آران بیدگل به سه هزار نفر می‌رسد.

    * برداشت طالبی از ۳۸۰ هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان آران و بیدگل آغاز شد.

    * رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شهادت سرباز وظیفه مهدی رحیمیان خبر داد.

    * اولین همایش شبیه خوانی شهر خورزوق ویژه نکوداشت مرحوم استاد میرزا حسین طاهری برگزار شد.

    * سرپرست دانشگاه پیام‌نور شهرستان اردستان گفت: استقبال دانشجویان و دانش آموزان از دانشگاه‌های شهرستان اردستان کاهش پیدا کرده است که می‌تواند زنگ خطری برای تعطیلی این مرکز آموزشی باشد.

    * سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی در عرصه‌های مختلف تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

    * طرح کنار گذر شمالی بوئین میاندشت ومجموعه گردشگری بوئین میاندشت کلنگ زنی شد.

    * استخر آفتاب با پیگیری های به عمل آمده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱، پس از گذشت ۱۵ سال مراحل پایانی ساخت و تکمیل را پشت سر گذاشته و امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

    * رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اعتبار مورد نیاز برای احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی و ایمن‌سازی مسیل اصلی داخل این شهر باید تامین شود.

    * رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون گفت: نانوایی‌های این شهرستان با کمبود آرد سهمیه‌ای روبرو هستند.

    * رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: در حال حاضر اراضی ۶۵۵ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر تیران و اراضی ۲۶۰ واحد از این طرح در رضوانشهر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شده است.

    * مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه سفر وزیر میراث محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شهرستان سمیرم، از موافقت با مستندسازی پوشش اقوام عشایر در کنار ثبت ملی برخی از خوراکی‌های سنتی آن‌ها خبر داد.

    * مسلم سلیمانی از توزیع ۱۵ سری جهیزیه به نوعروسان سمیرمی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و اظهار داشت: توزیع جهیزیه میان ۱۵ نفر از نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سمیرم انجام شد.

    * مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از احداث محور علی‌آباد - جمبزه شهرستان دهاقان و لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت محور هنجن - نطنز با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

    * رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان از الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهری دهاقان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

    * از ابتدای امسال تاکنون بنیاد علوی بیش از ۴۷۰ میلیون تومان به شهرستان خور و بیابانک کمک کرده است.

    * نشست اخلاقی با حضور اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) خوانسار برگزار شد.

    * از ۷۰ واحد نانوایی در حال فعالیت در شهرستان خوانسار سهمیه آرد حدود ۱۰ واحد به علت اشتباه در استفاده از دستگاه نانینو، قطع شده است.

    * فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف ۱۲ تن شکر احتکاری به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی مأموران انتظامی این فرماندهی از یک انبار مواد غذایی خبر داد.

    * فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف ۶ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

    * مسدود شدن ۷۵۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان شهرضا

    * سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا از اعمال قانون و توقیف ۹۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف که با سرعت غیر مجاز، حرکات نمایشی و ایجاد آلودگی صوتی برای مردم ایجاد مزاحمت می کردند خبر داد.

    * برگزاری جشنواره آلبالو‌ها در زازران

    * جشن بزرگ چند قلوها در فلاورجان برگزار شد

    * تهیه کننده و کارگردان مستند داستانی امیرکبیر در خون گفت: پس از آن نیز در ۵ استان اکران سیار این مستند انجام شد و در نهایت پس از گذشت یک سال امروز این اثر در دسترس تمامی علاقمندان به تاریخ کشور عزیزمان ایران قرار گرفته است .

    * مدیرعامل شرکت تعاونی مینو دشت اشراق از اختصاص ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان سلطانیه به کشت گل محمدی خبر داد و گفت: با توجه به بهره‌بری بالا و استقبال کشاورزان از کشت گل محمدی ۲۵ تا ۳۰ هکتار از اراضی به این نوع کشت اختصاص یافته است.

    * رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان گفت: با پیگیری های صورت گرفته و پس از تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری پس از تعیین و شرح عملیات اجرایی و انجام مناقصات لازم اثر تاریخی مسجد جامع گلپایگان مرمت و بازسازی خواهد شد.

    * فرش دستباف جوشقان قالی در فهرست آثار بین المللی سازمان جهانی مالکیت فکری(WIPO) واقع در ژنو سوییس ثبت شد.

    * مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از تصادف سواری پژو و مینی‌بوس در محور فولادشهر به زرین‌شهر خبر داد.

    * یک پژوهشگر صنعتی با اشاره به پرونده فساد ۹۳ هزار میلیاردتومانی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: پس از آنکه این پرونده تخلف، رسانه‌ای شد هیچ پیگیری از آن صورت نگرفت و به فراموشی سپرده شد. 

    * مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملکرد مدیریت بحران شهرستان نایین مثبت ارزیابی و تأکید شد که خسارت‌های بخش کشاورزی، راهداری و حوزه مسکن جمع‌بندی و گزارش شود.

    * درحالی‌که مدیر تنها تماشاخانه نجف‌آباد که از سال ۱۳۹۶ فعالیت‌های هنری خود را در قالب تئاتر پوشش می‌داد از تعطیلی آن خبرداده است، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف‌آباد دراین‌باره گفت: تعطیلی در کار نیست!

    * سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: از اردیبهشت ماه تاکنون ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در شهرستان داشته ایم که این نسبت به قبل افزایشی بوده است.

    * فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف ۱۱۸ رأس احشام قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۲ متهم در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۰۲ ، ۱۹:۱۸
    آقای جویا

    رجبعلی ستاری در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا در اصفهان با اشاره به تأسیس سازمان بیمه سلامت گفت ؛ سازمان بیمه سلامت ایران قبلا با نام بیمه خدمات درمانی در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و در سال ۹۲ به نام بیمه سلامت ایران تغییر نان یافت و در حال حاضر ۴۵ میلون نفر از جمعیت کل کشور تحت پوشش این سازمان می باشند .

    وی در خصوص خدمات ویژه این سازمان به بیمه شدگان اظهار داشت : اخیرا صندوق بیمه بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان تشکیل شده است که دارای مزیت های ویژه ای برای بیمه شدگان همراه دارد .

    ستاری در ادامه افزود : بر این اساس سازمان، برنامه های خود را به روز رسانی کرد و در حال حاضر برای ۳۱ بیماری خاص بسته های خدماتی تعریف شده است، که به غیر از پوشش بیمه پایه از سهمی که بیمار پرداخت می کند مبالغ قابل توجهی طبق تصمیم گیری شورای پزشکی به بیماران پرداخت خواهد شد.

    رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شاهین شهر و میمه افزود : بیماران خاص و صعب‌العلاج العلاج با مراجعه به سایت شهروندی بیمه سلامت به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir  و وارد کردن کد ملی و شماره همراه که متعلق به فرد می باشد نوع بیماری خود را انتخاب و پس از تکمیل مشخصات ثبت نام نماید و پس از آن برای دریافت هزینه های درمانی خود با اصل مدارک به اداره بیمه سلامت شهرستان مراجعه نمایند .

    وی اضافه کرد: در ضمن افرادی که دسترسی به سایت ندارند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد در شاهین‌شهر خیابان مخابرات بین فرعی ۲ و ۳ غربی، خیابان عطار فرعی ۷ شرقی، عطار بین فرعی ۱۳ و ۱۴ غربی و در شهر میمه دفتر پیشخوان خیابان شریعتی جنب بانک رفاه مراجعه نمایند .

    رجبعلی ستاری در ادامه گفت : این ۳۱ بیماری در سایت سازمان مشخص شده است و بیماران می توانند با توجه به نوع بیماری خود انتخاب نمایند و بیمارانی که ازابتدای سال ۱۴۰۱ هزینه های پرداخت نموده اند، برای دریافت هزینه های خود با ارائه اصل مدارک بیماری با مراجعه به اداره بیمه سلامت بخشی از هزینه های خود را دریافت نمایند .

    ایشان با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای بیمه شدگان دیگر سازمان ها نیز وجود ندارد گفت : طبق قانون بیمه های پایه دیگر نیز می توانند با مراجعه به سازمان های خود از این شرایط ویژه استفاده نمایند ولی هیچ محدودیتی برای دیگر بیمه های پایه نخواهد بود و اگر کسی به سازمان ما مراجعه نماید ما ثبت خواهیم کرد .

    ستاری در خصوص خدمات دیگر این سازمان برای بیمه شدگان گفت : بیمه شدگان خدمات سلامت ایران برای دریافت سوالات خود در ۲۴ ساعت شبانه روز می توانند به سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل نمایند و جواب سوالات خود را از طریق کارشناسان سازمان دریافت نمایند . همچنین برای دریافت اعتبار بیمه شدگان با شماره گیری # ۱۶۶۶* با گوشی های همراه خود از اعتبار و پزشک خانواده خود اطلاع پیدا کنند .

    وی در ادامه افزود : بیش از یکسال است کلیه خدمات بیمه سلامت ایران بصورت الکترونیک انجام می شود و تمامی سوابق بیمه شدگان محفوظ می باشد و همچنین بیمه شدگان خدمات سلامت از سال قبل به پزشک خانواده نیز منتسب شده اند .

    رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به بیمه همگان ایرانیان که قبلا بصورت رایگان خدمات ارائه می داد گفت ؛ با توجه ارزیابی که از طریق وزارت تعاون انجام شد و افراد امروز دارای دهک های مشخص می باشند افرادی که دارای دهک ۱ تا ۳ می باشند فقط بصورت رایگان می توانند خدمات بگیرند و ما بقی دهک ها طبق ضوابط بصورت درصدی مبالغی را به سازمان سالانه پرداخت می نمایند .

    ایشان در آخر به الزام کد رهگیری جهت ارائه خدمات اشاره داشت و گفت : برای گرفتن خدمات داشتن کد رهگیری لازم می باشد که این کد به شماره ای که بیمه شدگان به سازمان ارائه داده اند پیامک می شود . در صورتی که بیمه شدگان شماره خود را واگذار نموده اند می توانند از طریق دفاتر پیشخوان یا با مراجعه به سایت شهروندی بیمه سلامت کد رهگیری خود را تهیه نمایند .

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۳۴
    آقای جویا

    سیدمحمدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در انتشار خبری مبنی بر اینکه شهرستان شدن بخش میمه معطل یک اسم است، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شهروندان یکی از شهرهای شهرستان شاهین‌شهر و میمه طی درخواستی با بیش از هزار امضا همراه با کد ملی نسبت به نام شهرستان میمه اعتراض می‌کند.

    وی افزود:  به همین جهت فرایند تشکیل شهرستان شاهین‌شهر و میمه متأسفانه در هیات دولت به‌صورت موقت متوقف و منوط به تفاهم جمعی مسئولان دو شهر میمه  و وزوان گردیده است.

    فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: امروز یکی از دغدغه‌های اینجانب ارتقاء بخش میمه به شهرستان است و امیدوارم این مهم هرچه سریع‌تر محقق گردد.  البته این موضوع مهم در سال ۱۳۹۲ نیز مسبوق به سابقه بوده است. 

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۳۳
    آقای جویا

    تخلف رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر محرز شد

     

     

      هیات حل اختلاف استانداری اصفهان تخلف بهرام عمویی رئیس شورای شهر شاهین‌شهر را محرز دانست و به وی اخطار داد.

     

    به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، جریان مطالبه‌گر و عدالت‌خواهی شاهین‌شهر با انتشار مطلبی در فضای مجازی تحت عنوان «تخلف عمویی رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر محرز شد» از تخلف این مسئول به شرح زیر پرده برداشته است؛

     پس از فراز و نشیب‌های گوناگون و عدم تمایل برخی چهره‌ها و مسئولین شهرستان شاهین‌شهر  و میمه و سفارش‌های دفتر برخی مسئولین در عدم برخورد با تخلف بهرام عمویی رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر، بالاخره هیأت حل اختلاف استانداری اصفهان طی حکمی تخلف بهرام عمویی سینی در ابلاغ بودجه ۱۴۰۱ بدون مصوبه هیات تطبیق را محرز دانست.

    از آنجا که در قانون آمده چنانچه فردی برای بار اول مرتکب این تخلف شود به یکی از مجازات‌های ردیف ۱ تا ۳ پیش‌بینی‌شده در قانون محکوم می‌شود، لذا هیأت حل اختلاف استانداری اصفهان ضمن محرز دانستن تخلف بهرام عمویی در ابلاغ بودجه بدون مصوبه ۱۴۰۱ شهرداری شاهین‌شهر، اخطار کتبی خود را به نامبرده و درج در پرونده ابلاغ نموده است.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۳۲
    آقای جویا