پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان؛ پایگاه مطالبه گر عدالت‌خواهی شاهین‌شهر این بار طی یادداشتی با عنوان «فاجعه خاموش سیتی سنترهای پرشمار شاهین‌شهر» آورده است که ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ هم‌زمان با اولین روز ماه مبارک رمضان کلنگ پروژه سیتی سنتر خیابان مخابرات توسط مسئولین این بر زمین زده شد!

متأسفانه این مجتمع‌های تجاری مانند قارچ در شاهین‌شهر در حال سر بر آوردن هستند و کسی فعلاً به عمق این فاجعه واقف نیست و بدون شک طی سال‌های آتی نتیجه فلاکت‌بار تصمیمات این دسته از مسؤولان برای همگان آشکار خواهد شد.

اکنون که پروژه سیتی سنتر محله خانه کارگر به اتمام رسیده، در خیابان طالقانی سیتی سنتر دیگری در مرحله گودبرداری است، در فلکه امام حسین (ع) یک مجتمع تجاری در میانه راه است، در انتهای خیابان فردوسی یک سیتی سنتر دیگر قرار بر احداث می‌باشد، در فلکه شهرداری به جای اداره آب و فاضلاب سابق قرار بر ساخت یک پروژه سیتی سنتر نیز هست و یک سیتی سنتر هم در فرعی ٨ خیابان مخابرات به علاوه دو فروشگاه بزرگ میلاد و فدک که اکنون در حال فعالیت‌اند.

حال این سؤال پیش می‌آید، آیا این حجم پرشمار سیتی سنتر برای یک شهر کوچک لازم می‌باشد؟!

لازم است بدانید که پس از تکمیل دو فروشگاه بزرگ فدک و میلاد طبق نامه رسمی مرحوم زنده یاد خسروی رئیس سابق اتحادیه اصناف در آن زمان ٢٣۵ واحد صنفی تعطیل شدند و پروانه کسب خود را باطل کردند!

حال تصور کنید با ساخت و تکمیل این حجم بالای سیتی سنترها چه بلائی سر مشاغل خرد می‌آید و چه حجم بیکاری و مشکلات شدید اجتماعی دامن‌گیر قشر متوسط جامعه خواهد شد؟!

این در حالی است که حتی در کشورهای توسعه‌یافته نیز مبحثی به نام مبارزه با «دامپینگ» وجود دارد و با انحصاری شدن فروشگاه‌های بزرگ مقابله می‌شود.

دامپینگ (بازارشکنی) که معادل فارسی آن رقابت مکارانه است به عبارت بهتر، تولیدکنندگان و بازرگانان برای به دست آوردن بازارها، محصولات خود را تا مدتی با قیمتی کم‌عرضه می‌کنند که به حذف رقبا و در اختیار گرفتن بازار مربوط می‌شود آنگاه پس از بین رفتن رقبا که همان خرده‌فروشان هستند دیگر بازار در انحصار چندین مالک بزرگ است که دیگر از آن تخفیف‌های گذشته خبری نیست و تعیین قیمت‌ها در اختیار و تبانی تعداد معدودی مالک و بازرگان است. لذا در اروپا و خیلی از کشورها مسئولان قوانین ضد دامپینگ وضع نموده‌اند.

ضمن اینکه مطمئناً این سیتی سنترها بزرگ و شیک محل عرضه جنس‌های لوکس و خارجی خواهند بود که قشر مرفه جامعه در آن به خوش‌گذرانی مشغول خواهند شد که اتفاقاً ضد سیاست‌های حمایت از تولیدات داخلی خواهد بود.

البته فروشگاه‌های بزرگ تا یک‌میزان معین لازم و ضروری است چراکه باعث شکستن قیمت‌ها و کمک به خرید مردم است ولی این میزان زیاد از سیتی سنتر در یک شهر واقعاً جز زیان ثمره‌ای نخواهد داشت.

ضمن اینکه کلاً فروشگاه‌های بزرگ میزان مصرف‌گرائی بی‌هدف را در جامعه افزایش می‌دهد چراکه عرضه محصولات متنوع و با تبلیغات چشم‌نواز، وسوسه خرید بیشتر را ایجاد می‌نماید.

مسئولین سفیهی که در گذشته پایه‌گذار این حجم زیاد از سیتی سنتر در شهر شاهین‌شهر بوده‌اند می‌توانستند به‌جای تبدیل کردن این شهر به نماد سیتی سنترهای بی‌حد و مرز، زمینه سرمایه‌گذاری در ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی را فراهم کنند و شاهین‌شهر را به قطب مراکز تفریحی و ورزشی در استان تبدیل کنند.

مثلاً یک پارک بزرگ آبی (مثل مجموعه پارک آبی مشهد)، ایجاد شهربازی کم‌نظیر، ایجاد یک نمایشگاه دائمی بزرگ (مثل نمایشگاه بزرگ اصفهان که میزبان برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ کشوری باشد) و اردوگاه تفریحی (مثل باغ ابریشم) و دریاچه قایق‌سواری و سایر بزنند.

چراکه شاهین‌شهر با توجه به درصد بالای نیروی جوان نیاز به مراکز تفریحی و رفاهی برای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

لذا در این زمینه خود مردم و اصناف باید ورود کنند و جلوی اقدامات مخرب برخی مسئولین را با اعتراضات گسترده بگیرند و گرنه در آینده‌ای نه‌چندان دور بیشتر اهالی کسبه و اصناف به‌شدت متضرر خواهند شد و دیگر راه علاجی هم نیست.

انتهای پیام/د

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۷:۳۴
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان؛ عزت‌الله (حسین) فرجی اول بهمن‌ماه سال ۱۳۲۹ هجری خورشیدی در استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد دیده به جهان گشود.

وی که از دوران کودکی دارای صدای بسیار خوبی بود، از همان دوران مدرسه کار خواندن ترانه‌های محلی را شروع کرد تا اینکه جهت ارتقاء سطح کیفی کارش و همچنین برای شناساندن ترانه‌های محلی لری به تهران آمد و زیر نظر استاد مهرتاش که استاد اساتید هنرمندان بود کار خود را آغاز کرد.

این هنرمند در سال ۱۳۴۶ و در حالی که تنها ۱۷ سال سن داشت اولین ترانه خود را با نام شو سال که شعر و آهنگش را هم خودش خلق کرده بود، اجرا و در همان سال ترانه معروف شیپورچی را هم که خود حکایتی داشت را با شعر و آهنگی خاص از خود وارد بازار کرد.

(شیپورچی، دایه دایه، شو سال، کینه، مادر، مسافر کویت، مرغ اسیر، تویی بهارم سوزه سوزه) از جمله ترانه‌های به‌یادماندنی مرحوم فرجی محسوب می‌شوند.

وی در ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ در سن ۶۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت؛ پایگاه خبری صدای جویا درگذشت نابهنگام این هنرمند لرستانی را به خانواده محترم آن مرحوم و جامعه هنری ایران تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۶:۳۷
آقای جویا

درباره ما

(جویا باش تا کامل شویی)
مقدم شما را به پایگاه خبری تحلیلی (صدای جویا) گرامی میداریم.
صدای جویا نخستین پایگاه خبری تحلیلی مستقل ایران در استان اصفهان هست که در ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۵ همزمان با روز خبرنگار راه اندازی شده است.

**اهداف (درباره پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا)
شما را به پایگاه خبری تحلیلی (صدای جویا) دعوت کرده ایم تا از دستاوردهای امروزمان برای آینده دفاع کنیم، فرهنگ کهن ایران اسلامیمان را سر لوحه فعالیت فرهنگی خود قرار داده ایم تا بتوانیم آن را فراتر از مرزها آن را گسترش دهیم.
خط قرمز ما را همان اصولی شکل می دهد که معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در همان ابتدای ورود اسم آن را جمهوری اسلامی قرار داد و برای تایید این نام آن را به رفراندوم عمومی گذاشت تا با نتیجه ۹۸٫۲ درصد مهر تایید بر روی این باشد.در ضمن ولایت مطلقه فقیه خط قرمز دیگر این پایگاه خبری تحلیلی است.
حراست منافع ملی کشورمان، ولایت مطلقه فقیه، مصالح مردم و باروهای ایمانی جامعه را وظیفه خود دانسته و با رویکرد «مردم سالاری» حقیقت ها را لحظه به لحظه رصد می کنیم.
و هر یک ضمن برخورداری از حقوقی که رعایتش واجب است، مسئولیت‌هایی نیز برعهده دارند.
نقد جدی، اصولی و اصلاحی را عنصر زاینده یک جامعه پویا می‌دانیم و نگاه حزبی، پوسته‌ای گروه گرایانه – یگانگی و طایفه‌ای را در برابر منافع ملی برنمی‌تابیم.
پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور را در گرو وحدت و یکپارچگی ملی، دادگری و خردورزی می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم در راه گسترش آنچه که حق و حقیقت است در جامعه اثربخش باشیم.
**راهنمای ورود به سایت خبری تحلیلی صدای جویا
می توانید برای ملاحضه صفحه اصلی Net و یا دامنه www.sedayejoya.ir پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا مراجعه نمائید.

**صفحه اصلی
در بالای صفحه اصلی، عناوین زیر مشخص شده است:
عناوین کل اخبار – اخبار برگزیده – بین‌الملل – ایران – سیاست – اقتصاد – فرهنگ و تاریخ – جامعه – ورزشی – علمی – چند رسانه ای – مردم و مسئولین – پیوندها – آب و هوا – درباره ما – ارتباط با ما

*با کلیک روی کلمه «عناوین کل»، تیتر و لید کل اخبار تهیه شده در یک روز معین نشان داده می‌شود.
با کلیک روی عنوان گروه های اجتماعی،اقتصادی، بین الملل، سیاسی، فرهنگی، ورزشی، علمی، دیدگاه زیرگروه های آنها مشخص شده و با کلیک روی هر کدام، اخبار مربوط به آن حوزه را می توانیدمشاهده نمایید.
**جستجو
در «جستجو» می‌توانید با تایپ کلمه مورد نظر و تکمیل اطلاعات لازم به خبر مورد نظر دسترسی پیدا کنید.
*ارتباط با ما
در «ارتباط با ما» می‌توانید نظر و دیدگاه خود را از طریق ایمیل به پایگاه خبری تحلیلی ارسال و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت دارید.
**عکس
با کلیک روی کلمه «عکس» گزارشهای تصویری و عکسهای خبری روز را می توانید مشاهده نمایید. در قسمت جستجوی عکس گزارشهای تصویری و عکس های خبری موضوع مورد نظر شما قابل جستجو می باشد. با کلیک روی تیتر یا عکس نمونه می توانید کل عکس های تهیه شده با موضوع مورد نظر را مشاهده نمایید، سپس با کلیک روی هر کدام از عکس ها، تصویر را در اندازه بزرگتر مشاهده و مورد بهره برداری قرار دهید.

**نسخه چاپی خبر
در صفحه «متن خبر» با کلیک روی «نسخه چاپی خبر» صفحه دیگری را مشاهده خواهید نمود که متن کامل خبر برای بهره‌برداری لازم آماده شده است. اخبار برگزیده در صفحه اصلی می‌توانید «مهمترین عناوین خبری روز» را همراه با عکس متناسب آن مشاهده نمایید. با کلیک روی تیتر و یا عکس مورد نظر می‌توانید به متن کامل دسترسی پیدا کنید.
**نظرشما
با کلیک روی تیتر خبر و مشاهده صفحه «متن خبر» می‌توانید در ستون «نظر شما» که در انتهای صفحه آمده است نظر خود را درباره خبر مورد نظر تایپ و ارسال نمائید در صورت تمایل می‌توانید تلفن و ایمیل خود را ذکر نموده تا در اسرع وقت پاسخ لازم ارایه گردد.
**معرفی آرم
آرم به صورت کلمه «جویا» طراحی شده است و کل طرح به صورت دو دست است که به سمت آسمان کشیده شده و در درون این دو دست چند ضلعی به رنگ نارنجی مانند خورشید قرار دارد که توسط دو دست کشیده شده از آن محافظت می شود. تا این اصل حقیقی را در فضا منتشر کند. نقطه در فرهنگ عرفانی، اسلامی نقش فوق‌العاده‌ای دارد؛‌اگر نقطه نباشد همه مفاهیم از کلمات می‌گریزند.
**مشخصات
صاحب امتیاز و مدیر مسئول:
نورالله جویا
سردبیر:
فاطمه کرمی
زمینه فعالیت:
انجام امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و خبری در تمامی زمینه ها

آدرس کانال تلگرامی ما: sedayejoya@

در ضمن همراهان همیشگی پایگاه خبری صدای جویا می‌توانند اخبار، گزارش، یادداشت‌ها و… این پایگاه خبری را در پیام‌رسان‌های داخلی (سروش، ویس پی، ایتا و آی گپ و همچنین اینستاگرام) به آدرس‌های زیر دنبال کنند.

لینک مستقیم کانال پایگاه صدای جویا در پیام رسان آی گپ!

                                         https://profile.igap.net/joya67

لینک مستقیم کانال پایگاه صدای جویا در پیام رسان سروش!

https://sapp.ir/sedayejoya

لینک مستقیم کانال پایگاه صدای جویا در پیام رسان ویسپی!

https://wispi.me/channel/sedayejoya

لینک مستقیم کانال پایگاه صدای جویا در پیام رسان ایتا!

https://eitaa.com/sedayejoya67

و لینک مستقیم کانال پایگاه صدای جویا در اینستاگرام!

https://www.instagram.com/sedayejoya.ir

تماس با ما:
اصفهان؛ تلفن همراه؛ ۰۹۱۹۷۹۵۵۵۱۵
ایمیل: info@sedayejoya.ir

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۱۹
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری پشت پرده ؛محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار مهر و در واکنش به جنجال‌سازی‌های اخیر برخی جریان‌های سیاسی از جمله برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در خصوص آتش زدن نمادین پرچم آمریکا توسط وی در صحن مجلس که پس از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در نقض برجام صورت گرفت، اظهار داشت: به نظر می‌رسد برخی‌ها برای اینکه آبروریزی نقض برجام و دلخوش کردن و اعتماد به آمریکا را لاپوشانی کنند و به حاشیه ببرند، به مسائلی مانند آتش‌ زدن پرچم آمریکا بند کرده‌اند و مدام آن را بهانه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این حرکت ما یک اقدام کاملاً اعتقادی بوده و با صراحت از آن دفاع می‌کنم، ادامه داد: ما حکومتی مانند حکومت آمریکا را مصداق بارز حاکمیت شیطان می‌دانیم و حرکت اخیر در صحن مجلس نیز برای اعلام تنفر و انزجار از سیاست‌های این رژیم امپریالیستی بوده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: در طاغوت و شیطان بودن حکومت آمریکا، از این نشانه بالاتر نداریم که از مرزهای خودشان پا را فراتر می‌گذارند و گروه‌های تروریستی مانند طالبان و داعش را ایجاد کرده و رسماً آنها را تقویت می‌کنند، عراق و افغانستان را اشغال می‌کنند و از جنایات سعودی‌ها در یمن با صراحت حمایت می‌کنند و هر جنایت دیگری که از دستشان بربیاید، به بهانه‌های مختلف در سطح دنیا انجام می‌دهند.

کوهکن با یادآوری سخن تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «مبارزه با استکبار تعطیل‌پذیر نیست»، اظهار داشت: کسانی که فکر می‌کنند اگر یک روز آمریکا در مقابل ما درست عمل کرد، ما دیگر بطور ذاتی مخالف آنها نخواهیم بود، ادعای خط امامی بودن نکنند! این پیام صریح امام (ره) است که تا ظالم و مظلوم وجود دارد، ما به واسطه مبانی اعتقادی‌مان، طرفدار مظلوم و دشمن ظالم خواهیم بود.

وی با تأکید مجدد بر اینکه کار من در صحن مجلس یک کار اعتقادی بوده، تصریح کرد: برای امثال من مهم نیست که افراد مرعوبی که در هر شرایطی به دنبال بهانه برای توجیه اقدامات دشمن هستند، اقدام من را تائید کنند.

پرچم نماد حاکمیت سیاسی یک کشور است، نه مردم آن کشور

این نماینده مجلس در پاسخ به شبهه‌ اصلاح‌طلبان مجلس مبنی بر اینکه پرچم هر کشور نماد مردم آن کشور است و نباید به آن تعرض شود، گفت: این حرف اساساً غلط است و کسانی که این حرف را تکرار می‌کنند، بگویند مستندشان چیست؟ به عنوان مثال، اینکه داعش در سوریه و عراق بخش‌هایی از این کشورها را اشغال کرد و پرچم برافراشت، آیا پرچم داعش نماد هویت ملت‌های عراق و سوریه بود؟ یا به این سؤال پاسخ دهند که اگر پرچم صرفاً نشان‌دهنده هویت یک ملت است، پس چرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پرچم کشور را تغییر دادیم!؟ بنابراین پرچم نماد حاکمیت یک کشور و تفکر سیاسی آن است.

کوهکن با بیان اینکه مردم خوب معنای آتش زدن پرچم آمریکا را می‌فهمند، تصریح کرد: این اقدام به معنای اوج نفرت از یک حاکمیت سیاسی و ظالم است. من تصور می‌کنم که عده‌ای به دنبال بهانه‌تراشی و توجیه اقدامات خودشان هستند.

برای حفظ وحدت چیزی نمیگوییم/ عذرخواهی که نمی‌کنند هیچ، طلبکار هم شده‌اند

وی اظهار داشت: ما امروز برای حفظ وحدت چیزی نمی‌گوییم؛ چقدر در این کشور عده‌ای را تحقیر کرده و علیه آنها فضاسازی کردند که اینها دلواپس و کاسب تحریم‌اند؟! الان که این اتفاق افتاده و مشخص شده که امید بستن به آمریکا غلط بوده، حداقل یک جو انصاف داشته باشند و بگویند اشتباه کردیم که بیش از حد اعتماد کردیم. این کار را که نمی‌کنند هیچ، طلبکار هم شده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینکه آیا برجام باقی مانده یا فقط جنازه آن باقی مانده، چیزی نیست که محل اختلاف‌نظر باشد؛ آقایان می‌توانند بند بند برجام را بخوانند و بعد به پاسخ این سؤال برسند؛ بنابراین آذین‌بندی‌ جنازه برجام کار عاقلانه‌ای نیست.

از نظر عده ای، نقض برجام یا خسارت ۱۸ میلیارد دلاری کرسنت، به اندازه فیلتر تلگرام اهمیت ندارد

کوهکن تصریح کرد: باید تأسف خورد که وقتی مثلاً تلگرام بنا به هر علتی بسته می‌شود، یک عده سریع واکنش نشان می‌دهند که رئیس‌جمهور باید به مجلس بیاید و توضیح دهد، اما در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و بحران‌هایی مانند مؤسسات مالی و اعتباری که سپرده‌گذاران آنها بعضاً از شدت نگرانی دچار بیماری شده و یا در مواردی خودکشی کرده‌اند، نه همراهی می‌کنند و نه سؤال از رئیس‌جمهور را امضا می‌کنند. مردم باید این را بدانند که عده‌ای وزن اتفاقاتی مانند برجام یا طلب خسارت ۱۸ میلیارد دلاری کرسنت از ایران را در حد فیلترینگ تلگرام نمی‌دانند که آنقدر اهمیت داشته باشد که از رئیس‌جمهور و دولت پاسخ بخواهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۱۲
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری پشت پرده از اصفهان؛ عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: اول شدن لیست منتسب به مقتدی صدر در انتخابات پارلمانی عراق وی را به صدر اخبار کشاند. اما رسانه‌های غربی و اصلاحات تلاش می‌کنند علت رأی‌آوری وی را موضعش نسبت به ایران اعلام کنند و در پس این سخن بی‌فایده بودن آن همه زحمت ایران در دوران داعش را گوشزد نمایند.

فراموش نکنیم که «ناموس تشیع» در عراق است و فراموش نکنیم که تکفیری‌ها تا چند صدمتری امامین عسکریین رسیدند و از سوی دیگر تا ۴۰ کیلومتری کربلا از استان الانبار جلو آمدند.

ایران برای دل‌خوشی مقتدی به عراق نرفت و الان هم چیزی به نام «حضور ایران در عراق» معنا ندارد. روابط معمولی ایران و عراق در جریان است اما رابطه ایران و عراق فراتر از عرف بین‌الملل نظیر داد و ستد و منافع ملی است.

اساس این رابطه با محوریت حسین (ع) است و با صادرات و واردات و فشار امریکا و سعودی و… بالا و پایین نمی‌شود. اما در خصوص مقتدی صدر…
مقتدی شخصیتی ویژه دارد که قضاوت درباره وی به راحتی امکان‌پذیر نیست. چندوجهی بودن مشی و شخصیت وی نه بر اثر تدبیر، که جزو شاکله شخصیتی وی است.

او کلکسیونی از تضادها و افراط‌ و تفریط‌ است. از جهت تجمع تعارضات، چند‌گانگی شخصیتی، تعاملی و رفتاری بسیار شبیه مصدق یا احمدی‌ نژاد ماست.

مقتدی نماد افراط و تفریط است و اصولاً از تعادل برخوردار نیست. او در کسوت روحانیت یکباره در هیبت ناسیونالیست ظاهر می‌شود. او با لباس پیامبر به سوی کمونیست‌ها دست ‌دراز می‌کند. او در عین فرهنگ طلبگی ابایی ندارد که به مرجعیت شیعه هم بتازد.

او ممکن است چند ماه در قم ساکن باشد، اما سر از ریاض و قاهره و اربیل درآورد. او ضد امریکایی است، اما جریانات جهادی عراق را که با امریکا می‌جنگند هم قبول ندارد. یک روز بر تمایز خود و اطرافیان با همه تأکید می‌کند و یک روز بر لزوم وحدت و پذیرش همه جریانات عراقی در کنار هم سخن می‌گوید. اما با مذهبیون- که سال‌ها در کنار هم با صدام مبارزه کرده‌اند- ائتلاف نمی‌کند، بلکه سکولارها و کمونیست‌ها را ترجیح می‌دهد.

او علیه ایران و حتی آیت‌الله سیستانی به‌رغم «تک مرجعی» بودن مکتب نجف می‌تازد تا ناسیونالیست جلوه کند، اما همزمان در قم به دست‌بوس مراجع ایرانی می‌آید. او در اوج درگیری دولت عراق با داعش مشغول درگیری با دولت بود و بار مضاعفی را بر آن تحمیل می‌کرد.

نیروهای نظامی وی در شهرک صدر بغداد رژه مسلحانه برگزارکردند اما در قالب سازمان اختصاصی هیچ‌گاه مقابل داعش نایستادند (ممکن است افرادی از وی به صورت شخصی به حشد‌الشعبی پیوسته باشند).

او خود را وارث و خونخواه مرحوم پدر و عموهای شهید می‌داند، اما گویی در علمای شهید عراق هم طبقه‌بندی قائل است و شهدای خود را نسبت به شهدای دیگر حوزه علمیه نجف برتر می‌داند.

او گاهی منتهی‌الیه عوام‌گرایی است و گاهی منتهی‌‌الیه روشنفکری. گاهی محور اختلافات در عراق است و گاهی می‌خواهد محور وحدت باشد. او نه به کسی تکیه می‌دهد و نه کسی می‌تواند او را تکیه‌گاه قرار دهد. او نه مخالف ایران است و نه با ایران دشمنی دارد.

او می‌خواهد دیده شود. جوان است و جویای نام. در جامعه عوام‌زده عراق و در حالی که بحران‌های مختلف درونی این کشور را درگیر کرده و منجی و اسطوره طلب می‌کند، او به میدان آمده است.

اگرچه او به تنهایی قادر به تشکیل پارلمان نیست، اما ترجیح می‌دهد ائتلاف خود را خارج از تحالف شیعه قرار دهد. اگر قدرت را در اختیار گیرد تردیدی نداشته باشید که نماد حماسه و فاجعه ملی در عراق خواهد بود.

او اکنون مدعی پرچم‌داری عدالت و مبارزه با فساد است اما با صراحت در لباس روحانیت بر به قدرت رسیدن تکنوکرات‌ها اصرار دارد. او تعامل با خارج از مرزهای عراق را متفاوت از سیاست‌ دولت قرار داد تا جذاب و متفاوت باشد.

او کلاً می‌خواهد با همه و از همه متمایز باشد. او نیاز به هل دادن ندارد، چون در نقطه تعادل نایستاده است. مقتدی با همه تراژدی‌هایش نباید طرد شود. او فقط تاکنون یک ضدامریکایی ثابت‌قدم بوده است.

هدف او از دیدار با بن سلمان خودفروشی نبود، عراق را هم نمی‌فروشد. فقط خواست بگوید من خارج از دو قطبی ایران- عربستان قرار دارم و بازیکن آزاد هستم.
او احمدی‌نژاد عراق است با همه محاسن، معایب، تضادها و تعارض‌ها. او جمع اضداد است. منتظر باشید گذر زمان را ببینید.

انتهای پیام/د

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۳۱
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان؛ قاسم(بهرام) افشار که از سال‌های اول انقلاب، گویندگی در بخش های خبری رادیو و تلویزیون را بر عهده داشت و در بحبوحه سال های دفاع مقدس با صدایی حماسی بارها اخبار مربوط به پیروزی های رزمندگان اسلام را به اطلاع هموطنان رسانده بود، بامداد روز ۲۶ اردیبشهت ماه ۱۳۹۷ بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

قاسم افشار از استادان گویندگی و فن بیان بود و صدای ماندگار او هرگز از ذهن مخاطبان رادیو و تلویزیون محو نخواهد شد.

افشار دوشنبه ۱۳ آبان ماه ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران و قصرشیرین طی کرد. سپس برای ادامه تحصیل به مدرسه عالی پارس رفت و در رشته روانشناسی ادامه تحصیل داد. با وقوع انقلاب فرهنگی تحصیلات دانشگاهی او نیمه‌تمام ماند؛ ولی بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها کارشناسی روانشناسی را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرد. او سپس کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد.

او از کودکی و دوران مدرسه به اجرای برنامه علاقه داشت و در دوره دبیرستان این علاقه به سمت گویندگی خبر کشیده شد. وی علاوه بر گویندگی اخبار صدا و سیما، به عنوان کارشناس ارشد با سازمان پژوهش‌های علمی نیز همکاری می‌کرده‌ است.

پایگاه خبری صدای جویا در گذشت استاد «قاسم افشار»صدای ماندگار رادیو و تلویزیون را تسلیت می گوید.

انتهای پیام/د

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۳۰
آقای جویا