پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۲۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان، پیش از ظهرامروز یکشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ نشست خبری سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آستانه فرا رسیدن هفته دولت گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار گردید، این رسانه چکیده این نشست خبری را به زبان تصویر و عکس نوشته به شرح زیر برای مخاطبین منتشر می کند.

استاندار اصفهان

استاندار اصفهان

استاندار اصفهان

استاندار اصفهان
 

کد خبر؛ ۲۴۷۱۵

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۰۱ ، ۲۳:۴۴
آقای جویا

۷ هزار واحد صنفی در شاهین‌شهر و میمه حلقه وصل تولیدکننده و مصرف کننده‌اند/ توجه به سلامت و برگزاری نمازهای جماعت در مدارس


 

 فرماندار شاهین‌شهر؛

 

۷ هزار واحد صنفی در شاهین‌شهر و میمه حلقه وصل تولیدکننده و مصرف کننده‌اند/ توجه به سلامت و برگزاری نمازهای جماعت در مدارس

 

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: بالغ بر ۷ هزار واحد صنفی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌عنوان حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده فعالیت می‌کنند.

سید محمدرضا کاظمی طباء زواره در گفت‌وگو با خبرنگار صدای جویا در اصفهان با اشاره به نقش اصناف در زمینه‌های گوناگون تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی و تحت تأثیر قرار دادن طیف وسیعی از فعالیت‌ها در جامعه گفت: با افزایش جمعیت شاهد رشد و گسترش سریع واحدهای صنفی گوناگون در جای‌جای نقاط شهری و حتی روستایی هستیم که مدیریت و نظارت بر عملکرد و همچنین تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری بازار و اصناف به جهت گستردگی و ارتباط مستقیم این مجموعه بزرگ با آحاد مختلف مردم امری غیر قابل‌انکار است.

وی افزود: در همین خصوص به جهت اهمیت موضوع و برای اولین‌بار کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی در محل فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار گردید که نشان از اهمیت و اهتمام دولت به موضوع  اصناف و اتحادیه‌ها دارد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه وجود تشکیلات صنفی قوی باعث تقویت اقتصاد منطقه و شهرستان خواهد شد، تصریح کرد: خواستار انسجام اصناف، هماهنگی با سیاست‌های اقتصادی دولت و همراهی با نهادهای نظارتی و حاکمیتی در اجرای قوانین هستیم.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات حوزه‌های صنفی شهرستان بر لزوم نظارت در کلیه انتخابات اصناف بر اساس قوانین و با در نظر گرفتن دو شاخصه مهم تعهد و تخصص شد، تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: بالغ بر ۷ هزار واحد صنفی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌عنوان حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده فعالیت می‌کنند که اگر این حلقه واسط نقش تعاملی و حرفه‌ای خود را ایفا نماید آرامش و ثبات در بازار حاکم خواهد بود.

کاظمی طباء زواره وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه بر برپایی نمایشگاه‌ عرضه محصولات و مایحتاج عمومی مردم در مقاطع زمانی مختلف اعم از شروع سال جدید تحصیلی و همچنین نمایشگاه بهاره تأکید کرد و در ادامه خواستار نظارت همه‌جانبه  دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص شد.

*توجه به‌سلامت و برگزاری نمازهای جماعت در مدارس امری ضروری است

وی در ادامه گفت‌وگو به تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش شاهین‌شهر پرداخت و گفت: نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی کارآمد و متخصص برای آینده کشور مهم و تأثیرگذار است و سیر رو به جلوی علمی و توسعه‌ای کشور نیازمند توجه بیشتر به مقوله آموزش‌وپرورش و تلاش دو چندان در رفع کمبودهای این حوزه است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه در ادامه با اشاره به در پیش بودن سال جدید تحصیلی بیان داشت: برنامه‌ریزی در این خصوص از هم اکنون بایستی به نحو مطلوبی تو دست‌اندرکاران صورت گیرد.

وی یادآور شد: ایجاد جوی نشاط‌آفرین و جذاب برای دانش‌آموزان، توجه به تعمیر، تجهیز و آماده‌سازی فیزیکی مدارس و همچنین فراهم‌آوردن تمهیدات لازم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط آموزش‌وپرورش و با همکاری سایر دستگاه‌ها باید انجام بپذیرد.

 کاظمی طباء زواره با اشاره به اهمیت سلامت افراد و جامعه و لزوم اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به بیماری‌های شایع در جامعه، گفت: حتماً آموزش و پرورش باید در خصوص هماهنگی و نظارت واکسیناسیون (دوز تکمیلی و یادآور) برای معلمان و کادر آموزشی مدارس با توجه در پیش بودن سال جدید تحصیلی اقدامات مقتضی را انجام دهد.

وی در پایان خواستار اتخاذ  تمهیدات به‌منظور ساماندهی و نظارت بر سرویس ایاب و ذهاب مدارس شد و تأکید کرد: آموزش‌وپرورش باید در حوزه فضاسازی مناسب جهت برگزاری باشکوه نماز جماعت در مدارس اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر؛۲۴۷۰۷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۰۹
آقای جویا

دیاموندانبوه سازان دیاموندانبوه سازان دیاموندانبوه سازان دیاموند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۲
آقای جویا


 

 امام‌جمعه شاهین‌شهر؛

 

فضای مجازی تبدیل به قتل گاهی برای جوانان ایران زمین شده است/عملکرد مراکز آموزشی در حوزه فضای مجازی قابل‌قبول نیست

 

امام‌جمعه شاهین‌شهر به فرا رسیدن روز جهانی دنیای مجازی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز در کشور ما فضای مجازی تبدیل قتل گاهی به‌خصوص برای جوانان و نوجوانان شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر با توصیه مجدد بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: برای تبدیل کردن عادت‌های بد به عادت‌های خوب بدون تمرین و ممارست ره به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: چگونه هنگام رانندگی کردن باید هواسمان به فرمان و مسیر باشد تا تصادف نکنیم، در زندگی نیز همین‌گونه هست و باید به همین‌گونه گونه رفتار کنیم که فرمان از دستانمان خارج نشود.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه مجالس و محافل عزاداری حسینی علیه‌السلام باعث تقویت تقوا می‌شود، تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام ۲۳ سال زحمت کشیدند تا به‌درستی رسالت خویش را در راه خداپرستی و تقوا به پایان برسانند و هیچ پیامبری به‌اندازه او در راه رسالتش اذیت نشد اما گفت اجرم را از خدا می‌خواهم و تنها اجر من موهبت به اهل‌بیت (ع) هست.

وی خاطرنشان ساخت: اگر موهبت به حسین بن علی علیه‌السلام در دلمان نباشد پس موهبت چه کسی می‌خواهد در دلمان باشد. باید خدا را شکر کنیم که موهبت اهل‌بیت علیه‌السلام را در دلمان قرار داده است و باید برای تداوم این فرضیه مهم آن را با همین شرکت در مجلس حسینی و توسعه روضه‌های خانگی تقویت و حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام هاشمی ضمن تبریک به کاروان پرافتخار ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در ادامه موفقیت‌های آنان را به همه ورزشکاران و ورزش دوستان تبریک گفت.

وی سپس با پرداختن به مناسبت‌های تقویمی پیشرو اظهار کرد: ۲۸ مردادماه ۱۳۳۲ مصادف با سقوط دولت مصدق است، مصدق چوب اعتماد به غرب را خورد و این اعتماد باعث کودتا و توطئه علیه شد. همچنین کوتادی ۲۸ مرداد نشان داد که آمریکا ادامه حیات خود را در دخالت سایر کشورها می‌بیند.

خطیب نمازجمعه‌های شاهین‌شهر بیان داشت: امروز به برکت خون شهدا و رهبری‌های امامائین انقلاب چالش اصلی آمریکا بر سر مرزهای رژیم جعلی صهیونیستی تا نزدیک دریای مدیترانه است.

وی به فرارسیدن روز جهانی دنیای مجازی اشاره کرد و گفت:  متأسفانه امروز در کشور ما فضای مجازی تبدیل قتل گاهی به‌خصوص برای جوانان و نوجوانان شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد: فضای مجازی باید برای همه اقشار مختلف جامعه ساماندهی و هدفمند شود و فعالیت در این فضا باید با برنامه از قبل تعریف شده باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه در بسیاری از مراکز آموزشی ما در داخل کشور بخصوص در مدارس دانشگاه‌ها به‌جای تربیت و پرورش سربازان عرصه جنگ متأسفانه افرادی تربیت و پرورش داده می‌شوند که بعضاً در راستای اهداف غرب و منافقین و مخالفین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تولید محتوا و فعالیت می‌کنند و از هرگونه سواد رسانه‌ای فارغ هستند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه خروجی دانشگاه‌ها در تربیت و پرورش نیروی انقلابی و جهادی قابل‌قبول نیست، اظهار داشت: باید ساختار و نظام آموزشی کشور اصلاح شود چرا که الان بسیاری از محیط‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به قتل گاه دانش‌آموختگان به‌خصوص در فضای مجازی تبدیل شده است.

وی به فرا رسیدن روز مسجد اشاره کردند و گفت: مساجد باید به نونهالان و نوجوانان اهمیت بدهند و آنان را تحویل بگیرند و برنامه‌های متنوع برای آنان به‌ویژه بانوان داشته باشند .بهداشت و نظافت مسجد باید در اوج خود باشد و هیات منا مسجد باید همیشه در صحنه باشند.

حجت‌الاسلام هاشمی ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته دولت به همه دولت مردان تصریح کرد: دولت‌ها باید نواقص خود را برطرف کنند خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند، به دشمنان اعتماد نکنند و در راستای فرمایشات دلسوزانه مقام معظم رهبری حرکت نمایند.

کد خبر؛۲۴۷۰۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۰۱ ، ۱۹:۵۷
آقای جویا

اصفهان قلب هویتی تمدن ایرانی اسلامی است


 

 عضو شورای راهبردی فراکسیون مناطق محروم مجلس؛

 

اصفهان قلب هویتی تمدن ایرانی اسلامی است

 

عضو شورای راهبردی فراکسیون مناطق محروم مجلس گفت: اصفهان قلب هویتی تمدن ایرانی اسلامی است و نقش اصفهان و نخبگان اصفهانی در شکل‌گیری و پیشرفت تمدن شیعه در عصر صفوی و پس از آن در تاریخ بی‌نظیر بوده است.

به گزارش خبرنگار صدای جویا از لنجان اصفهان، محمود نقدی پور در جمع اعضای بنیاد فرهنگی صبح قریب استان اصفهان در فرهنگ‌سرای پایداری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و  مدافعان حرم و امنیت کشور و تبریک سالروز بازگشت آزادگان به مام میهن، اظهار کرد: اصفهان کانون فرهنگ، هنر و تمدن ایران اسلامی است.

 وی نقش اصفهان را در شکل‌گیری تمدن ایرانی اسلامی بی‌بدیل و بی‌نظیر دانست و افزود: همان گونه که عنوان شد استان اصفهان قلب  هویتی تمدن ایرانی اسلامی است و نقش اصفهان و نخبگان اصفهانی در شکل‌گیری و  پیشرفت تمدن شیعه در عصر صفوی و  پس از آن در تاریخ بی‌نظیر بوده است.

 عضو شورای راهبردی فراکسیون مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصفهان همیشه کانون تولید دانش و هنر و انتشار آن به سراسر جهان بوده است و گواه این امر حضور نخبگانی است که از تمامی نقاط ایران از دیروز و امروز در اصفهان بوده‌اند.

وی در پایان از زحمات اعضای بنیاد فرهنگی صبح قریب در استان اصفهان که فعالیت‌های ارزشمندی را در پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر؛ ۲۴۶۹۶

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۰۱ ، ۰۰:۱۸
آقای جویا

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان، دکتر محمود نقدی پور مدیرکل برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو هیئت‌مدیره بنیاد فرهنگی صبح قریب صبح امروز ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱ با حضور در گلستان شهدای اصفهان و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و امام راحل ضمن قرائت فاتحه در جمع اعضای بنیاد فرهنگی صبح قریب استان اصفهان در فرهنگ‌سرای پایداری حاضر شد و در جریان آخرین فعالیت‌های آنان قرار گرفت.

اصفهانن

اصفهان

اصفهان

اصفهان
 

اصفهان

اصفهان

اصفهان
 

اصفهان

اصفهان

اصفهان

اصفهان
 

اصفهان

اصفهان

اصفهان
 

اصفهان
 

کد خبر؛ ۲۴۶۸۲

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۰۱ ، ۲۳:۰۷
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سید سعید ابطحی خبرنگار مطالبه‌گر و با سابقه اصفهانی روز گذشته با انتشار مطلبی در پیچ اینستاگرامی خود نسبت به خبر اخیری که رسانه ایمنا وابسته به شهرداری اصفهان با عنوان «رویکرد رسانه‌های شهرداری در خود انتقادی ارزشمند است» از زبان علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان روی خروجی این رسانه رفته بود به‌شدت انتقاد کرد و پی‌نوشت گفت: جناب سخنگو منظورتان خود انتقادی است یا فرار رو به جلو؟!

وی اضافه می‌کند: جناب سخنگو شما شهروندان اصفهانی را چی فرض کرده‌اید؟ شما یا رسانه نمی‌دانید چی هست یا کار رسانه‌ای را نمی‌فهمید.

ابطحی در ادامه نوشته خود به علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان آدرس می‌دهد و می‌گویید: همان‌طور که سرپرستی خبرگزاری فارس استان اصفهان در دوران مسئولیت شما به ضعیف‌ترین حالت خود رسید و تاکنون هم توانسته است کمر راست کند.

این فعال رسانه‌ای خطاب به علی صالحی عضو و سخنگوی شورای شهر اصفهان ادامه می‌دهد: انتقادهایی که پس از بارها از طریق شهروندان اصفهانی، سایر رسانه‌ها و سایر افراد مطالبه‌گر مطرح شده را حالا آن هم با پاسخ‌های سطحی توسط یک خبرگزاری (ایمنا) با دریافت بودجه میلیاردی از شهرداری اصفهان که عملاً باید به مطالبه عمیق‌تر بپردازد که چرا شورای شهر اصفهان طی یک سال گذشته قدم مثبتی در شهر برنداشته است. یا در شهرداری اصفهان طی یک سال اخیر چه اقدام خوبی جزء حرف و شعار داشته است.

ابطحی مجدد خطاب به علی صالحی سخنگوی شورای شهر اصفهان متذکر می‌شود: این‌گونه سخنان شما فقط یک فرار رو به جلو هست نه خود انتقادی چرا که در ادامه چند نمونه را متذکر می‌کنیم. ان‌شاءالله به‌زودی خبرگزاری شهر ایمنا و روزنامه اصفهان زیبا مطالبه نمایند و ما نیز آن را منتشر می‌کنیم.

وی ادامه می‌دهد: کولر اتوبوس و آب‌سردکن باغ رضوان را بگذارند برای ما که شهروندان به‌روز برایمان عکس و فیلم می‌فرستند و ما آن را منتشر می‌کنیم.

این فعال رسانه‌ای یادآور می‌شود: هر زمانی که ایمنا و اصفهان زیبا پای‌کار آمدند و از رانتی که در بازار گل‌وگیاه همدانیان صورت‌گرفته است انتقاد کردند و گفتند شهرداری اصفهان زنان سرپرست خانوار را از این بازار بیرون کرد. تا محل کسب‌وکار این بندگان خدا را با بهای گزاف‌تر به سایر گل‌فروشی‌ها بدهند. آن موقع باور خواهیم کرد رسانه‌های شهرداری اصفهان خود انتقادی هستند.

کد خبر:۲۴۶۷۸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۰۱ ، ۰۷:۴۶
آقای جویا

به‌زودی مرکز استعدادیابی بچه‌های شاهین‌شهر راه‌اندازی خواهد شد

بزرگنمایی تصویر


 

 فعال رسانه‌ای و اقتصادی خبر داد؛

 

به‌زودی مرکز استعدادیابی بچه‌های شاهین‌شهر راه‌اندازی خواهد شد

 

یک فعال شبکه‌های اجتماعی و اقتصادی گفت: به‌زودی مرکز استعدادیابی بچه‌های شاهین‌شهر تأسیس و راه‌اندازی خواهد شد.

وحید مسعودی فعال حوزه شبکه‌های اجتماعی و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان آقا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در چند ماه گذشته به همراه چند تن از نخبگان شاهین‌شهر ایده‌ای به نام ایجاد مرکز استعدادیابی بچه‌های شاهین‌شهر به ذهنمان خطور کرد که توانستیم با پیگیری لازم این ایده را اجرایی و مجوزات لازم برای ایجاد آن دریافت نماییم.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین مسئله‌هایی که در تمامی جوامع به آن به‌صورت ویژه پرداخته می‌شود موضوع استعدادیابی است، افزود: متأسفانه تاکنون نهادهای اجرایی کشور همچون وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بخصوص معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به جزء برنامه تلویزیون مانند عصر جدید کمتر به آن پرداخته‌اند.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه شاهین‌شهر به‌خاطر تکثر نخبگان یکی از شهرهای باسواد ایران قلمداد می‌شود، گفت: همیشه استعداد و نخبگان آن مورد مظلومیت قرار گرفته‌اند، لذا ایجاد یک مرکز استعدادیابی با پشتوانه علمی، فرهنگی و اقتصادی می‌تواند نقش تأثیرگذاری در بروز رشد و شکوفایی این استعدادها داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: شاید خیلی تلخ باشد که بشنویم جوانان و نوجوانان شهرمان  برای اینکه استعدادشان تشخیص داده نشده و فقط برای دهن پرکردن به دانشگاه رفته‌اند و امروز حتی علاقه‌ای ندارند در زمینه تحصیلی خود فعالیت نمایند.

مسعود بیان داشت: حتماً با افراد زیادی در اطرافمان مواجه شده‌ایم که رشته تحصیلی آنها با علایقشان متفاوت است. به‌عنوان مثال خود بنده در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کردم ولی در حال حاضر در حوزه تحلیلگری بازارهای مالی و خبری و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنم و به‌صورت آزاد در این زمینه‌ها مطالعه و تجربه کسب کرده‌ام.

وی یکی از دلایل تأسیس این مرکز همین قرار نگرفتن استعدادها در جایگاهشان عنوان کرد و گفت:  این مرکز مجهز به هیئت‌علمی توانمندی است تا همه افرادی بتوانند هم در آن آموزش با کیفیت ببینند و هم مسیر و علایق خود را پیدا کنند.

کد خبر؛۲۴۶۶۴

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۱ ، ۰۷:۴۹
آقای جویا

زنگ خطری که فرماندار شاهین‌شهر و میمه به صدا در آورد


 

 یادداشت؛

 

زنگ خطری که فرماندار شاهین‌شهر و میمه به صدا در آورد

 

فعال سیاسی و اجتماعی گفت: زنگ خطری که فرماندار شاهین‌شهر و میمه در حوزه آسیب‌های اجتماعی به صدا در آورد اگر هر چه سریع‌تر برای حل آن اقدام نکنیم دچار بحران بزرگ‌تری خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا فعال سیاسی و اجتماعی طی یادداشتی با عنوان «زنگ خطری که کاظمی طباء فرماندار شاهین‌شهر به صدا در آورد» نوشته است؛

هفته گذشته برنامه بدون تعارف بخش خبری ۲۰:۳۰ به سراغ جوان ۳۰ ساله ای رفت به نام رضا علیپور متولد روستای باغ شاد شهرستان استهبان در استان فارس رفت. این جوان پس از آنکه از وقوع سیل در رودخانه رودبال مطلع شد، به‌سرعت با موتورسیکلت خود، مردمی را که در مجاورت رودخانه بودند از حرکت سیلاب با خبر کرد و توانست جان چندین نفر را مانند داستان دهقان فداکار نجات دهد.

بله اقدام روز یکشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱ سید محمدرضا کاظمی طباء فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در بیان «افزایش و تشدید آسیب‌های اجتماعی» در حاشیه تجلیل از خبرنگاران دست‌کمی از داستان دهقان فداکار یا آن جوان روستای باغ شاد شهرستان استهبان در استان فارس نداشت.

چرا این مطلب را عنوان می‌کنم به این خاطر که سایر مدیران پیشین شهرستان شاهین‌شهر و میمه تا آنجایی که حضور ذهن دارم از بیان و انتشار چنین آمار و ارقامی بسیار واهمه و ترس داشتند.

یکی از راههای در امان ماندن از سیل، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی سریع واقعیت‌ها است. مجدد برای فهم بهتر مطلب اشاره می‌کنم. همان عملی که جوان روستای باغ شاد انجام داد و باعث نجات دادن جان شیرین نزدیک به ۲۰۰ نفر شد.

کاظمی طباء به‌درستی در جایگاه فرماندار می‌داند که اطلاع‌رسانی شفاف و صادقانه به‌خوبی می‌تواند تا حدود بسیار زیادی جلوی خسارت سیل را بگیرد این یعنی همان مدیریت بحران.!

نگارنده نمی‌خواهم فعلاً مطلبم را هزینه آمران و مقصران اصلی بحران پیش‌آمده در حوزه آسیب‌های اجتماعی آن‌هم در شهرستان شاهین‌شهر و میمه استان اصفهان که نام شهر باسواد کشور و اقوام مختلف ایرانی را با خود به یدک می‌کشد صرف کنم. هر چند در آخر گذرا به متهمان اصلی این بحران خواهم پرداخت.

خوب سؤال اصلی این جاست در این کشتی که همه در آن نشسته‌ایم به نام «جامعه شاهین‌شهر» چه اتفاقی افتاده است؛

آنچه به‌عنوان دغدغه اصلی سید محمدرضا کاظمی طباء در جایگاه فرماندار به آن اشاره داشتند و نسبت به آن هشدار صریح دادند. این هست لطفاً با دقت مطالعه نمایید؛

 ( آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در زمان کرونا قبل و بعد از آن در شاهین‌شهر به‌شدت رشد داشته است، به‌عنوان‌مثال مصرف مواد مخدرهایی همچون «تریاک و گل» به‌خصوص در بین جوانان شاهین شهری به‌شدت افزایش‌یافته است. سن اعتیاد در شهر شاهین‌شهر به ۱۴ سال و ۲ ماه رسیده است و نگران‌کننده‌تر اینکه شاهد افزایش ۸۴ درصد مصرف مواد مخدر در بین دختران هستیم.

وی ادامه داد: از خانواده‌های شاهین شهری می‌خواهم نسبت به فرزندان خود به‌خصوص در موضوع انتخاب دوست بسیار – بسیار حساس باشند و در این مسیر صعب‌العبور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ما کمک نمایند.

 وی به موضوع مهم طلاق پرداخت و یادآور شد: با کمال ابراز تأسف با بگوییم در ۷۵ درصد جدایی‌های منجر به طلاق در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه مصرف مواد مخدر و اعتیاد نقش تأثیرگذاری داشته است، همچنین ۷۰ درصد سارقین، سابقه اعتیاد به مواد مخدر را داشته‌اند که بیان این اتفاقات بیش از هر چیزی ما را نسبت به موضوع حساس‌تر کرده است. چراکه الان نمودار مصرف مواد مخدر در شاهین‌شهر از قشر فقیر جامعه به سمت قشر مرفه در حال حرکت هست.)

خوب تا این جای مطلب نشان می‌دهد که در شاهین‌شهر سیلی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی از جمله؛

  1. آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان
  2. آسیب‌ اجتماعی فضای مجازی
  3. آسیب‌ اجتماعی (بزهکاری)
  4. آسیب‌ اجتماعی اعتیاد
  5. آسیب‌ اجتماعی طلاق
  6. آسیب اجتماعی بیکاری
  7. آسیب اجتماعی خودکشی
  8. آسیب اجتماعی نوجوانان

به وجود آمده است که توهم نیست و جلوی چشم ما در واقعیت داریم مشاهده می‌کنیم که کتمان کردن آن شبیه گول زدن خودمان هست. نمی‌توان نسبت به سوراخ شدن کشتی جامعه بی‌اعتنا یا بی‌خیال بود تک، تک اقشار مختلف شاهین‌شهر از اداری گرفته تا غیراداری همه در مقابل این اتفاق مسئول‌اند و فردا نیز باید پاسخگو باشند.

چرا که یک «گنهکار در میان مردم، مانند کسی است که با گروهی سوار کشتی می‌شود و هنگامی که در وسط دریا قرار می‌گیرد، به سوراخ کردن جایگاه خویش می‌پردازد. اگر دیگران او را از این کار خطرناک باز ندارند، آب به کشتی نفوذ می‌کند و یک‌باره همگی غرق می‌شوند.»

اما ریشه رشد معضلات اجتماعی در شهر مهاجرپذیری همچون شاهین‌شهر کجاست؟

برای پاسخ به این سؤال می‌توان به عامل مهم و مؤثری همچون «نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی- رفاه اقتصادی خانواده- فقر مادی خانواده- بیکاری- رشد صنعت و تکنولوژی – ستیزه والدین – شیوه‌های تربیتی والدین و عدم آگاهی و بینش صحیح والدین» اشاره کرد.

اما مقصران و آمران این اتفاق چه کسانی هستند؟

  • اولین سؤال متوجه حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی است که نزدیک به ۱۲ سال هست به کرسی سبز مجلس تکیه زده است و امروز باید در مقابل این پرسش پاسخگو باشد که چرا وضعیت حوزه انتخابیه شما چنین هست؟ تاکنون در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی چه اقداماتی انجام داده است که سن اعتیاد به ۱۴ سال و شاهد افزایش ۸۴ درصدی مواد مخدر در بین دختران هستیم؟
  • دومین سؤال متوجه مدیران قبلی فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه و همچنین امام‌جمعه سابق شاهین‌شهر هست که باید کارنامه خود را در کاهش آسیب‌های اجتماعی به مردم ارائه دهند؟ اگر ۸ صبح سرکار آمده‌اند و ۱۴ عصر مجدد به سراغ فعالیت‌های روزمره شخصی خود رفته‌اند و تنها روزگار را برای دریافت مزد ماهانه سپری کرده‌اند باید در مقابل حقوق دریافتی که از بیت‌المال و تعهدی که در مقابل مردم داشته‌اند محاکمه و پاسخگو باشند چرا که سیل امروز نتیجه همان بی‌تفاوتی‌های آنهاست.
  • سومین سوال متوجه مدیریت اجرایی شهر شاهین‌شهر هست که در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی کاهش آسیب‌های اجتماعی اگر بودجه‌ای از بیت‌المال هزینه کرده‌اند پس چرا خروجی آن امروزه شده است افزایش معضلات اجتماعی؟
  • چهارمین سؤال متوجه  رسانه‌ها، جریانات مطالبه‌گر و عدالت‌خواه، سازمان‌های مردم‌نهاد، مراکز آموزشی و  تشکل‌های اجتماعی هست که چقدر در زمینه آگاهی سازی و آموزش خانواده‌های شاهین شهری نقش ایفا کرده اید؟
  • و آخرین سؤال متوجه خود خانواده‌های شاهین شهری است که چقدر در برابر آسیب‌های اجتماعی که واقعیت داشته از فرزندان خود مراقبت و مواظب انجام داده‌اند؟

خلاصه بر اساس هشدار دلسوزانه و واقعی فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه سیل معضلات اجتماعی به اکثر خانه‌های مردم شاهین‌شهر نفوذ و ورود پیدا کرده است اگر هر چه سریع‌تر از خواب بیدار نشویم و دیر بجنبیم بدون شک قربانیان زیادی را خواهد گرفت که باید در قبرستان بهشت معصومه (س) برای از دست‌دادن آنها مجلس فاتحه‌خوانی و روضه برگزار کنیم.

کد خبر؛۲۴۶۶۸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۱ ، ۰۷:۴۸
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مراسم تجلیل و تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان شاهین‌شهر به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و میمه صبح امروز ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱ با حضور سید محمدرضا کاظمی طباء فرماندار، فرامرز رادمنش رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه بخشدار مرکزی و سایر مسئولان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

پارسا

جویا
 

جویا
 

اصفهانی
 

رادمنش

رادمنش

رادمنش
 

شاهین شهر
 

کاظمی طبا

محمودی

حق شناس

نعمتی
 

کد خبر؛۲۴۶۵۳

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۱ ، ۲۱:۰۸
آقای جویا