پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۸ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

با انگیزه‌ کاندیداهای شوراهای شهر و روستا بیشتر آشنا شوید؟!
به‌راحتی می‌توان به انگیزه شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها پی برد که بر چه مبنا ودلایلی استوار است لذا انگیزه آن‌ها را می‌توان به ۵ دسته عمده تقسیم کرد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، اگر به فلسفه حضور افراد در عرصه انتخابات شورای اسلامی شهرها نگاهی به دور از تعصب و کاملاً واقع بینانه داشته باشیم، به راحتی می‌توان به انگیزه شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها پی برد که بر چه مبنا و دلایلی استوار است لذا انگیزه کاندیداهای شوراها را می‌توان به ۵ دسته عمده به شرح زیر تقسیم کرد:

گروه اول؛ متقاضیان شورای شهر که درصد زیادی را به خود اختصاص می‌دهد به دنبال ایجاد شغل و منبع درآمد می‌باشند. برای افراد تحصیل‌کرده‌ای که شغل مناسب و درآمد کافی نداشته، کرسی شورای شهر را جایگزین مناسبی برای کار اداری می‌دانند و با توجه به آمار بالای بیکاری در جامعه، فرصتی وسوسه‌برانگیز به نظر می‌رسد و تعداد قابل توجهی را هم به این سمت سوق می‌دهد.

دسته دوم؛ که طرفداران خاص خودش را دارد و عمدتآ متشکل از جوانان و افرادی هستند که خواستار شهرت و به قول معروف اسم و رسم دار شدن می‌باشند، این افراد که شاید بیشتر هم از طبقات مرفه و نسبتاً ثروتمندی که دغدغه مالی ندارند و علاوه بر این‌ها تعدادی از افراد احساساتی و حساس که بیشتر دوست دارند به چشم بیایند، تشکیل‌شده است. به نظر می‌رسد این تیپ افراد تلاش می‌کنند که بیشتر از آن چیزی که واقعاً هستند دیده شوند.

گروه سوم؛ که متأسفانه روز به روز به طرفدارانشان افزوده می‌شود و یکی از بدترین حالت انگیزه‌های شورا شدن به شمار می‌آید، نگاه اقتصاد کلان و راه‌اندازی بنگاه معاملاتی ملکی و پیمانکاری از رهگذر کسب کرسی شورای شهر و روستا می‌باشند. این روش که کاملاً شناخته‌شده است و از این قرار است که عده‌ای با در اختیار داشتن طرح تفصیلی شهر نقش دلال ملکی را بازی کرده و با نفوذی که در مجموعه شهرداری و یا دهیاری و شورا داشته‌اند و با ایجاد تغییر کاربری املاک، از فضاهای سبز و آموزشی و غیرمسکونی، به کاربری مسکونی و تجاری و با گسترش ساخت‌ و سازها در حاشیه شهر و روستا و حاشیه رودخانه‌ها، زیر نظر این افراد و تبدیل زمین‌های کشاورزی به مسکونی، ثروت‌های باد آورده و هنگفتی را به دست بی آورند و اتفاقاً چون ذهنشان متمرکز این موضوع است و می‌دانند کارشان از نظر مسئولین و مردم ناپسند و غیرقانونی است این کار را با واسطه دلالان ملکی انجام می‌دهند و خودشان روی تغییر کاربری‌های فضای سبز و … دائم مانور داده و دایه‌ی دلسوزتر از مادر خودشان را نشان می‌دهند که ما مخالف هرگونه سوءاستفاده هستیم.

 دسته چهارم؛ افرادی ساده‌لوح هستند که دیگران آن‌ها را به باور می‌رسانند و برای شورا شدن در حقیقت اجیرشان می‌کنند با اهداف مختلف:

  •  برای اینکه در انتخابات شهردار و دهیار مورد نظرشان نقش مؤثری را داشته باشند.
  • برخی از افراد سوء استفاده گر با وجود این دسته از افراد منتخب عبور ممنوع رفته و تخلفات ساخت‌وساز آن‌ها را تائید یا آنچه را غیرقانونی ساخته‌اند توسط منتخبین خود قابل دفاع باشد.
  • زمین خوران هر محل و منطقه با انگیزه اینکه مبادا افرادی سرکار بیایند که حق را به‌حق دار برسانند و نگران داشته‌های باد آورده و درآمدهای نامشروع خود هستند پس ناخودآگاه چند نفری را به‌صورت بادیگارد در قالب شورا برای خودشان بر می‌گزینند تا به‌وسیله آن‌ها به اهدافشان برسند.

گروه پنجم؛ در این میان افرادی دیگری هم پیدا می‌شوند که پنجمین دسته را تشکیل می‌دهند که باانگیزه و دلایل خدمت به جامعه و توسعه شهر و روستا و بهتر شدن امور، وارد عرصه انتخابات شورای شهر یا روستا می‌شوند و افراد با وجدان و قابل‌اعتماد و خوبی هم هستند چون‌که این عزیزان با نیت پاک قدم بر می‌دارند و تصورشان این است که صد در صد می‌توانند با کار و تلاش و پیگیری امور در شهر یا روستا تحول ایجاد کنند لذا برای موفقیت و پیروزی باید تیمی یکدست متشکل از افکار خودشان و پرانگیزه سر کار بیایند و با همفکری و همدلی و همکاری دست‌به‌دست هم داده بتوانند جلوی این متحدان چهارگانه فوق قرار بگیرند؛ که همت شهروندان را می‌طلبد که سرنوشت شورای اسلامی را به نحو‌ مطلوب رقم بزنند.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۰۰ ، ۱۹:۵۷
آقای جویا
سفر به وین؛ نخستین گام به سوی «خسارت مافوق محض»
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: هر گونه توافق جدید در وین را باید به نظارت دقیق در نظام و مؤسسات مسئول بسپاریم تا این آغاز، به پایانی که خسارت مافوق محض است تبدیل نگردد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، عباس منصوری کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی با عنوان، سفر به وین؛ نخستین گام به‌سوی «خسارت مافوق محض» به شرح زیر آورده است؛ همیشه گفته‌اند که مؤمن از یک سوراخ چند بار گزیده نمی‌شود. نادیده گرفتن این پند ناصحانه، باعث می‌شود که دستگاه دیپلماسی ما برای سرپوش گذاشتن بر حقایق، یا مانند قبل دست به دامان دروغ شود و یا از کیسه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازد.

هیاتی از سوی دستگاه سیاست خارجی ما راهی وین شد تا مذاکرات بی‌پایان جدیدی را در قالب «نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ ـ که کمتر می‌توان در همسویی آن‌ها با آمریکا تردید کرد ـ ریل‌گذاری کند! سفرهای بی‌پایان با نتایجی غیرشفاف، یک مرثیه تکراری است که در انتهای آن نه‌تنها نوری تابیده نمی‌شود که منجر به لغو تحریم‌ها گردد بلکه نتایج آن پیشاپیش برای همه روشن است: دائمی کردن محدودیت‌های برجامی و ضمیمه کردن توان موشکی و قدرت منطقه‌ای کشورمان به توافق هسته‌ای.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در خصوص مذاکرات وین گفته است که تعهدات آمریکا در توافق هسته را به برداشته شدن «تحریم‌های ناسازگار با برجام» محدود کرده است. به‌وضوح روشن است که این، خواسته منطقی جمهوری اسلامی ایران نیست. این‌که در خصوص چنین امر مهمی تعجیل کنیم قطعاً که خواسته ما نیست.

یک منطق سیاسی در پشت آن نهفته است تا به‌طرف مقابل ـ چه اروپا و چه آمریکا ـ القاء کند که چنانچه با شروط ما موافقت نشود، انتخابات آتی ما در راه است، «فرصت سوزی» خواهد شد و آن وقت اگر ما در قدرت نباشیم، با جناحی روبرو خواهید بود که برای عدم حضور ما حسرت خواهید خورد.

مقام معظم رهبری با ژرف‌نگری تمام، بر پوچ بودن چنین ترفندی مهر باطل زدند و در سخنرانی روز اول فروردین سال جدید فرمودند: «عجله هم نباید کرد عجله در مواردی خطرش و ضررش از فرصت سوزی بیشتر است کما این‌که در قضیه برجام ما عجله کردیم ما نباید عجله می‌کردیم».

باید این سخن آقای عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان را شاهد گرفت که پس از اتمام مذاکره در وین گفت: «حرکت گام به گام نداریم و همه مراحل در یک گام نهایی صورت خواهد گرفت»

از حالا بایستی در نظر داشت که آمریکا با شرکای اروپایی خود، یک سناریوی خطرناک را در نظر دارند تا علاوه بر اضافه کردن بر توافقات برجامی قبل، قابلیت چانه‌زنی ما را در مقابل بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن خودشان بگیرند.

باید این مهم را آویزه گوش کرد که هر گونه توافق جدید در وین را باید به نظارت دقیق در نظام و مؤسسات مسئول بسپاریم تا این آغاز، به پایانی که خسارت مافوق محض است تبدیل نگردد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۰۰ ، ۱۳:۳۵
آقای جویا
وظیفه هیات اجرایی مجددا بر گرده هیات نظارت شاهین‌شهر و میمه افتاد
رهبر جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر خطاب به تاجمیری فرماندار اگر نظر شما در هیئت اجرایی بر اساس رعایت عدالت و تقوا و نگاه کارشناسانه بوده است چرا نمی آئید به ابهامات پاسخ دهید.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، محمدامین یوسفی رهبر جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر این بار طی یادداشتی کوتاه و در آستانه نزدیک شدن به ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا با عنوان «وظیفه هیئت اجرایی بر گرده‌ی هیئت نظارت» مطالبه‌ی شفافیت آرای اجرایی به شرح زیر آورده است؛

همان‌طور که قبلاً پیش‌بینی کرده بودیم و نگرانی‌های خود را بابت نظارت بر انتخابات شورا اعلام نمودیم، سرانجام هیئت اجرائی به همان پیش‌بینی‌ها جامه‌ی عمل پوشانید و درحالی‌که مراجع چهارگانه حدود ٨٠ نفر از کاندیداها را رد صلاحیت کرده بودند و بسیاری از افراد شاخص نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خوردند! به‌یک‌باره هیئت اجرائی در اقدامی بهت‌آور اکثر افراد مسئله‌دار از میان استعلام‌های منفی را تائید صلاحیت نمود!

  • حال اسفندیار تاجمیری فرماندار محترم شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌عنوان مسئول هیات اجرائی باید پاسخ دهد وقتی‌که قبل از انتخابات در محافل گوناگون از شورای شهر انتقاد و گلایه می‌کردند و ظاهراً نظر به تغییر این رویه داشت چطور حتی به نظر مراجع چهارگانه به‌عنوان کارشناس و متخصص این امر اعتنا نکرد؟!
  • چطور چندین نفر از افرادی که ده‌ها تخلف انتخاباتی به همراه مستندات منتشرشده داشتند را تائید کرد؟!
  • البته برخی افراد در هیئت اجرائی عملکرد خوبی داشتند ولی متأسفانه در حضور تاجمیری فرماندار نقش تعیین کننده‌ای نداشتند.
  • ضمن اینکه رأی‌گیری برای افرادی که استعلام منفی مراجع چهارگانه را داشتند به‌صورت مخفی انجام‌شده که باید پاسخ دهند دلیل عدم شفافیت برای تائید این افراد چه بوده است؟!
  • چرا به‌صورت شفاف از نظر و رأی خود نسبت به کسانی که مشکل داشتند، دفاع نمی‌کنید؟!
  • چرا اگر استدلال مورد قبولی دارید افکار عمومی را اقناع نمی‌کنید؟!

*عدم شفافیت در آراء یعنی نیت‌ها و مقاصد پشت پرده!

آن فردی که در هیئت اجرائی می‌گوید بیاییم میثاق نامه امضا کنیم که اخبار هیئت اجرایی بیرون نرود، مشخص است که برای چه دنبال جلوگیری از درز اخبار جلسه است تا فردا مردم کارشان را یکسره نکنند؟!

البته ما به‌زودی افرادی که در هیئت اجرائی با سرنوشت مردم بازی کردند و با توجه به مستندات غیرقابل انکار باز پشت متخلفان را گرفتند افشا خواهیم کرد و برای جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر بر سر منافع مردم هیچ خط قرمز و عقد اخوتی وجود نخواهد داشت.

*ولی دو نکته‌ی مهم و اساسی خطاب به آقای اسفندیار تاجمیری به‌عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان شاهین‌شهر و میمه

آقای فرماندار اگر نظر شما در هیئت اجرایی بر اساس رعایت عدالت و تقوا و نگاه کارشناسانه بوده است چرا نمی‌آیید در گفتگویی رودررو به ابهامات پاسخ دهید و استدلال و منطق خود را غلبه دهید؟! مشخص است امثال شما مسئولان قدرت استدلال و منطقی ندارید که به عرصه‌ی گفتگو بیایید و خود به کرده‌ی خویش واقفید!

آقای فرماندار اگر تجمع در مقابل فرمانداری و دادن شعارهای تند علیه مسئولان و پخش شام برای رأی آوردن تخلف نیست و جرم محسوب نمی‌شود و موجب رد صلاحیت نیست، اجازه دهید جریان انقلابی شهر هم جلوی فرمانداری تجمع کنند و شعار دهند و شما هم با همان نگاه رأفت آمیز که با برخی نامزدها برخورد می‌کنید و پیگیری قضایی و قانونی نمی‌کنید با جریان انقلابی هم همین‌طور رفتار کنید!

*در مجموع اگر این قبیل اقدامات خوب است و بلااشکال، باید برای همه باشد.

شما اگر اهل منطق و استدلال هستید به این تناقضات پاسخ دهید و اگر پاسخی ندارید طبق گفته‌ی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سـایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع‌کننده بدهد و در غیر این صورت اگر برخلاف وظایف اسلامی خود عمل کرده باشد ـ خود به خود ـ از مقام زمامداری معزول است!(صحیفه نور. جلد ۴. صفحه ۱۹۰) از مقام خود استعفا کنید.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۰۰ ، ۱۳:۳۵
آقای جویا
اخبار و مواضع غیرقانونی و غیردقیق جهت‌دار مورد اعتنای فرمانداری قرار نمی‌گیرد/ برخی از مدعیان و خبر سازان خود را قیم مردم می‌دانند
فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: اخبار و مواضع غیرقانونی، غیردقیق و بعضاً جهت‌دار می‌باشند و مورد اعتنای فرمانداری و هیأت اجرایی انتخابات قرار نمی‌گیرد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، امروز یک‌شنبه ۲۲ فرودین ماه ۱۳۹۹ پس از اعلام سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها که عنوان داشتند؛ بر اساس تقویم انتخاباتی پیش‌بینی‌شده و با پایان کار بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس گزارشات مستند مراجع پنج‌گانه در هیات‌های نظارت شهرستان آغاز شده است و ظرف مدت ۱۴ روز نتیجه بررسی‌ها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید و مطابق قانون در صورتی که نظر هیات عالی نظارت استان مورد اعتراض داوطلبی باشد، هیات مرکزی نظارت به عنوان آخرین مرحله به اعتراض داوطلبان رسیدگی می‌کند و نظر نهایی به وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

*سکوت رسانه ای تاجمیری پس از چند هفته غیبت شکست

در ادامه اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه پس از چند هفته غیبت و سکوت رسانه‌ای با انتشار مطلبی در سایت فرمانداری اظهار داشتند با اشاره به پایان مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبین شوراهای شهری در هیأت اجرایی انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه بر اساس قانون و روز شمار اجرایی انتخابات، رسیدگی لازم انجام و بر اساس ماده ۵۱ قانون انتخابات شوراها، نتایج حاصله به هیأت نظارت انتخابات شهرستان ارسال و پس از وصول نظریه هیأت نظارت، مراتب به داوطلبین ابلاغ خواهد شد.

وی در این مطلب با تأکید بر حاکمیت قانون و مفاد قانون انتخابات شوراها و آیین‌نامه اجرایی آن بر همه مراحل و فرآیندهای انتخابات ازجمله مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبین اظهار داشتند: هیأت اجرایی بر اساس تکلیف قانونی و مستندات و مدارک مقرر در قانون و بررسی‌های محلی معتمدین عضو هیأت و در فرآیندی کاملاً روشن و مستند نسبت به افراد تصمیم‌گیری نموده است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با اشاره به برخی ادعاها و اخبار ضدونقیض در رابطه با آمار و نحوه رسیدگی به صلاحیت داوطلبین گفتند: بر اساس مفاد ماده ۵۲ قانون، رسیدگی در این مرحله محرمانه بوده و با این فرض نتایج و مدارک مربوطه از طریق سامانه جامع انتخابات به هیأت نظارت ارسال گردیده است. لذا، این اخبار و مواضع غیر قانونی، غیردقیق و بعضاً جهت‌دار می‌باشند و مورد اعتنای فرمانداری و هیأت اجرایی انتخابات قرار نمی‌گیرند.

وی در همین رابطه اظهار داشت: بعضاً انتظاراتی از هیأت اجرایی وجود دارد که عملکرد افراد به‌ویژه اعضای شوراهای فعلی را ملاک عمل تأیید یا رد صلاحیت آنان قرار دهند که امکان اجرای این انتظار بر اساس ملاک‌های قانونی تعیین‌شده برای انتخاب شوندگان وجود ندارد و به نظر می‌رسد در برخی از موارد، مدعیان و خبرسازان خود را قیم مردم می‌دانند و از طرف آن‌ها نظر می‌دهند.

وی در ادامه متذکر شد: درحالی‌که حق انتخاب با مردم است و چنانچه فرد یا افرادی که از مراحل اجرایی و نظارتی عبور می‌کنند و پس از طی مراحل و تأیید صلاحیت نهایی، به‌عنوان نامزد انتخابات مطرح می‌شوند قاعدتاً عملکردشان (چنانچه سابقه یا عملکرد قبلی دارند) می‌بایست توسط شهروندان و رأی‌دهندگان مورد ارزیابی قرار گیرد و این از الزامات ساختار انتخاباتی می‌باشد ضمن اینکه همه افراد و گروه‌ها می‌توانند در راستای اهداف و برنامه‌های خود و کمک به شایسته گزینی مدنظرشان در چارچوب ضوابط فعالیت و مشارکت داشته باشند.

*ادامه رقابت انتخاباتی شوراهای شهر با ثبت نام ۱۸۸ نفر

تاجمیری رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه درباره تعداد داوطلبین رسیدگی شده در هیأت اجرایی گفت: در ۶ شهر شهرستان تعداد ۲۲۴ نفر ثبت‌نام نمودند که قبل از رسیدگی به صلاحیت آنان توسط هیأت اجرایی ۳۶ نفر از ادامه داوطلبی انصراف دادند و وضعیت صلاحیت مابقی افراد در هیأت اجرایی رسیدگی و نتایج جهت طی مراحل بعدی انتخابات به هیأت نظارت شهرستان ارسال می‌گردد و پس از اعلام نظر این هیأت مراتب تأیید یا رد افراد به آن‌ها ابلاغ خواهد شد ضمن اینکه فرصت زمانی لازم جهت رسیدگی به شکایات رد صلاحیت شدگان احتمالی از طریق سلسله مراتب هیأت نظارت انتخابات نیز وجود دارد.

وی با اعلام اطمینان به مردم در زمینه قانونی بودن اقدامات و رفتارهای انتخاباتی مجریان، بر عدم تأثیرپذیری از فشارهای محفلی و درخواست‌های فرا قانونی در روند اجرایی انتخابات تأکید و گفت: شهروندان شهرستان مشارکت گسترده و آگاهانه‌ای در انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشند.

پایگاه خبری صدای جویا بر اساس مفاد ۲ و ۳ قانون مطبوعات حق پاسخ خود را در خصوص اظهارات اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه و نماینده دولت تدبیر و امید محفوظ می داند و در زمان و موقعیت مناسب طی یادداشتی جهت شفاف‌سازی افکار عمومی به این اظهارات پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۰۰ ، ۲۱:۲۷
آقای جویا
مناسب‌ترین گزینه برای افتادگی شکم و پوست، ابدومینوپلاستی است
فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: ابدومینوپلاستی برای بیمارانی که به هر دلیل افتادگی شکم و پوست پیدا کرده باشند، مناسب است.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، در حوزه جراحی‌های زیبایی به سراغ دکتر علی پرند، فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین جراح پلاستیک در بیمارستان میلاد تهران، بیمارستان سلامت فردا، بیمارستان فیاض و بیمارستان غیاثی مشغول رفتیم.

  1. آقای دکتر جهت آشنایی خوانندگان لطفاً توضیحی راجع به فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، بفرمایید؟

من در حوزه‌هایی همچون جراحی زیبایی صورت، تنه و اندام، جراحی در زمینه شکستگی فک و صورت، بازسازی فک و صورت، جراحی در زمینه ترمیم نقایص عضو و صورت، جراحی پارگی و قطع عصب و تاندون با پیوند عصب و تاندون، بازسازی سینه به کمک بافت شکم و عضله پشت یا پروتز، خارج‌سازی تومور فک و صورت، بازسازی نقایص ناشی از برداشت تومور و ترمیم دیفکت‌های نسجی ناشی از رادیوتراپی به مراجعان و بیماران ارائه خدمت می‌کنم.

  1. آیا با بلفاروپلاستی، چروک‌های اطراف چشم از بین می‌رود؟

بله؛ با توجه به روشی که با نظر پزشک و بیمار عمل بلفاروپلاستی اجام شود، تا حدودی از بین می‌رود.

  1. جراحی افتادگی پلک و لیفت ابرو در چه رده سنی مؤثر است؟

محدودیت سنی ندارد و به مشکلات بیمار بستگی دارد.

  1. ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

ابدومینوپلاستی برای بیمارانی که به هر دلیل افتادگی شکم و پوست پیدا کرده باشند، مناسب است.

  1. آیا انجام جراحی ابدومینوپلاستی در دوران شیردهی ممکن است؟

بله قابل انجام است.

  1. خطرات و عوارض جراحی زیبایی شکم چیست؟

جراحی زیبایی شکم به‌تنهایی عارضه‌ای ندارد، مگر اینکه با ساکشن چربی همراه باشد که احتمال خطر آمبولی چربی را به همراه دارد.

  1. در عمل جراحی سینه، تغییر در حجم امکان‌پذیر است؟ تغییر فرم و شکل سینه تا چه اندازه ممکن است؟

تغییر در حجم ممکن است. تغییر فرم و شکل سینه به نظر بیمار و پزشک بستگی دارد.

  1. هدف از انجام جراحی ترمیمی پستان چیست؟

برای افرادی که به علت سرطان‌های سینه ناچار به برداشتن سینه شده‌اند، قابل انجام است.

  1. آیا پروتز سینه نیاز به ترمیم دارد؟ چه زمانی نیاز به تعویض پروتز سینه است؟

نیازی به ترمیم و تعویض نیست.

  1. آیا جای زخم پس از جراحی زیبایی و پلاستیک باقی می‌ماند؟

با توجه به پوست‌های مختلف، واکنش‌ها متفاوت است، ولی معمولاً در اکثر بیماران محل زخم باقی نمی‌ماند.

  1. درصورتی‌که پس از جراحی زیبایی و پلاستیک انتظارات بیمار برآورده نشود، چه باید کرد؟

تمام سعی‌مان را می‌کنیم رضایت بیمار را به‌خوبی برآورده کنیم.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۰۰ ، ۰۰:۰۷
آقای جویا
نکات مهم در مورد تعویض مفصل زانو که قبل از جراحی باید بدانید؟!
یک متخصص ارتوپدی گفت: طبق مطالعات انجام‌شده معمولاً ٩٥ درصد موارد تا ١٥ سال و ٩١ درصد موارد حتی تا ٢١ الی ٢٣ سال تعویض مفاصل ماندگاری دارد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، این بار در حوزه اخبار علمی-پزشکی به سراغ دکتر محمدعلی مشگلانی ارتوپدی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رفتیم. تا در خصوص جراحی انواع شکستگی‌ها، تعویض مفصل زانو و لگن، آرتروسکوپی و …تا جهت بالا بردن اطلاعات عمومی شما مخاطبین به شرح زیر به گفت‌وگو پرداختیم.

  • در چه صورت به جراحی تعویض مفصل زانو نیاز است؟

به‌طور معمول بیمارانی که از درد زانو ناشی از آرتروز رنج می‌برند. درصورتی‌که سن بالای ۶٠ سال داشته باشند و درد بیمار به درمان‌های معمول نظیر استفاده از دارو و تزریقات داخل مفصلی و انجام اقدامات توان‌بخشی و فیزیوتراپی پاسخ مطلوب ندهد و مانع از انجام فعالیت‌های معمول بیمار شده باشد، توصیه به تعویض مفصل زانو می‌گردد.

  • ماندگاری تعویض مفصل زانو چقدر است؟

طبق مطالعات انجام‌شده معمولاً ٩۵ درصد موارد تا ١۵ سال و ٩١ درصد موارد حتی تا ٢١ الی ٢٣ سال ماندگاری دارد. به‌صورت میانگین بین ١۵ تا ١٨ سال، البته این در مواردی است که مشکلات و عوارض معمول باعث اختلال نشده باشد.

  • آیا در تعویض مفصل زانو محدودیت سنی وجود دارد؟

معمولاً توصیه به انجام تعویض مفصل زانو در سنین بالای ۵۵ الی ۶٠ سال می‌گردد. در سنین بالای ٨٠ الی ٨۵ کمتر توصیه می‌گردد. در سنین زیر ۵۵ سال نیز به‌صورت روتین توصیه نمی‌گردد، مگر در شرایط خاص

  • عوارض تعویض مفصل زانو چیست؟

عمل جراحی تعویض مفصل زانو مثل سایر عمل‌های جراحی می‌تواند دچار عوارض شود مانند:

  •       عفونت
  •       خشکی زانو و کاهش محدوده حرکات زانو
  •       اختلالات حسی و حرکتی
  •       لخته شدن خون در وریدهای اندام‌های تحتانی (DVT)
  •       آمبولی ریوی

لازم به ذکر است با انجام ملاحظات و درمان‌های لازم قبل و حین و بعد از جراحی تعویض مفصل زانو، شانس بروز این عوارض کاهش پیدا می‌کند.

  • تا چه زمانی پس از جراحی تعویض مفصل زانو می‌توان راه رفت؟

معمولاً از روز سوم بعد از جراحی بیماران بایستی با واکر یا عصا شروع به راه رفتن کنند.

  •  آیا جنس پروتز در جراحی تعویض مفصل زانو تأثیر دارد؟ چه جنسی بهتر است؟

این سؤالی است که خیلی از بیماران می‌پرسند. جنس پروتز‌های استفاده‌شده معمولاً از پلی‌اتیلن‌های با وزن مولکولی خیلی بالا هست. در حال حاضر شرکت‌ها و برند‌های مختلفی جهت این عمل پروتز تولید می‌کنند که بسته به شرایط بیمار و شدت آرتروز و انحراف زانو و پایدار نبودن زانو از انواع پروتز‌ها می‌توان استفاده کرد. در حال حاضر شرکت‌های Smith&Nephew و Depuy از اجناس مرغوب‌تری بهره می‌برند.

  • چه افرادی کاندیدای مناسب برای تعویض مفصل زانو هستند؟

افرادی که سن بالای ۶٠ سال دارند و درد ناشی از آرتروز زانو به درمان‌های طبی معمول و اقدامات توان‌بخشی جواب ندهد و علائمی دال بر عفونت در بدن نداشته باشد و اختلالات حسی و حرکتی نداشته باشد، کاندید جراحی هستند.

  • آیا تعویض مفصل زانو برای فرد محدودیت ایجاد می‌کند؟

در یک ماه اول پس از جراحی محدودیت‌هایی نظیر راه رفتن با واکر یا عصا وجود دارد. محدوده حرکات زانو ممکن است کمتر از نرمال باشد. در ادامه این موارد برطرف شده ولی محدودیت‌هایی نظیر استفاده از توالت فرنگی و عدم چهار زانو و دو زانو نشستن وجود دارد.

  • پس از عمل جراحی زانو، کدام فعالیت‌های ورزشی مجاز است؟

فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی در مسیر‌های صاف و مسطح، آب‌درمانی و شنا امکان‌پذیر است.

  • آیا پس از جراحی تعویض مفصل زانو نیاز به عصا و واکر است؟

بیماران بایستی حدود ۴ تا ۶ هفته پس از جراحی از عصا یا واکر استفاده کنند. البته خیلی از بیماران مدت کمتری نیاز به استفاده از وسایل فوق دارند.

  • چه مراقبت‌هایی پس از جراحی زانو نیاز است؟
  • بیمارانی که تحت جراحی تعویض مفصل زانو قرار گرفته‌اند بایستی حدود یک ماه از واکر یا عصا استفاده کنند.
  • تعویض پانسمان بایستی روزانه تا حدود ١٠ روز انجام گیرد.
  • داروهای ضد انعقاد خون و آنتی‌بیوتیک بایستی طبق دستور مصرف شود.
  • بیماران دیابتی بایستی حتماً کنترل مناسب از میزان قند خون داشته باشند.
  • جهت جلوگیری از عفونت احتمالی، ویزیت ماهانه نزد پزشک مربوطه بایستی انجام شود.
  • انجام فیزیوتراپی و توان‌بخشی جهت تقویت عضلات و بهبود حرکات زانو بایستی انجام شود.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۰۰ ، ۰۰:۰۶
آقای جویا
صفر تا صد رفع موهای زائد بدن در گفت‌وگو با دکتر زرین جویی
یک متخصص پوست و مو گفت: لیزر موهای زائد، عوارض طولانی‌مدت شناخته‌شده‌ای همچون ناباروری و سرطان‌زایی یا مشکلات هورمونی و غیره به دنبال نخواهد داشت.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، این بار در حوزه اخبار علمی-پزشکی طی گفت‌وگویی به سراغ دکتر مهریار زرین جویی پزشک پوست و مو در بیمارستان عسکریه رفتیم. تا در خصوص رفع موهای زائد با وی به شرح زیر یک گفت‌وگوی ویژه‌ای داشته باشیم.

  • آیا لیزر موهای زائد عوارض جانبی به همراه دارد؟

لیزر یک درمان قوی است و امواج درمانی آن با پوست تماس پیدا می‌کند تا ریشه مو را از بین ببرد؛ بنابراین امکان سوختگی یا لک وجود دارد. هر چه کسی که این کار را انجام می‌دهد حرفه‌ای‌تر و دستگاه لیزر مناسب‌تر باشد، احتمالات این عوارض کوتاه‌مدت، کم می‌شود ولی به صفر نمی‌رسد. در بهترین مراکز درمانی لیزر در دنیا نیز امکان سوختگی یا لک وجود دارد.

 لیزر موهای زائد، عوارض طولانی‌مدت شناخته‌شده‌ای ندارد. عوارضی چون ناباروری و سرطان‌زایی یا مشکلات هورمونی و یا تأثیری در عملکرد غدد لنفاوی و تخمدان‌ها به دنبال نخواهد داشت.

  • چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند؟

به‌طور خلاصه می‌توان این افراد را به گروه‌های زیر تقسیم کرد:

۱. افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند.

۲. افرادی که به بیماری‌های خاص یا بیمارهای پوستی مبتلا هستند.

۳. افرادی که از اختلالات هورمونی رنج می‌برند.

۴. افرادی که بدن یا پوست آن‌ها در اثر لیزر کردن آسیب خواهد دید.

به‌طور مثال ماینوکسیدیل جزو داروهایی است که به پرپشت شدن موها و رشد آن‌ها کمک می‌کند. درصورتی‌که از این دارو استفاده می‌کنید لیزر موهای زائد نتیجه مطلوبی را برای شما ایجاد نخواهد کرد؛ بنابراین اگر نمی‌توانید مصرف دارو را به‌طور دائمی قطع کنید نباید لیزر موهای زائد انجام دهید.

*داروی کنترل هورمون تیروئید

با مصرف برخی از داروهای کنترل‌کننده هورمون تیروئید گاهی اوقات رشد موها تحریک‌شده و بیماران در نواحی خاصی از بدن خود تجمع مو را مشاهده می‌کند؛ به همین علت تمایل دارند سریع‌تر لیزر مو انجام دهند؛ اما متأسفانه تا زمانی که متخصص پوست و مو و پزشک غدد آن‌ها اجازه نداده نباید از لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده کنند.

درصورتی‌که به هر نوع بیماری پوستی، مانند پسوریازیس، لوپوس، کلوئید، هیرسوتیسم و غیره مبتلا هستید حتماً با متخصص پوست و مو مشورت کنید و سپس جلسات لیزر خود را تنظیم نمایید. علت مناسب نبودن لیزر مو برای افرادی که بیماری پوستی دارند تحریک شدن پوست آن‌ها و عود کردن بیماری پوستی در ناحیه لیزر شده است.

درصورتی‌که بعد از یائسگی دچار اختلال هورمونی شده‌اید و با افزایش تستسترون و کاهش استروژن مواجه هستید که موجب شده موهای صورت شما پرپشت‌تر و ضخیم‌تر شوند تا زمانی که اختلال هورمونی برطرف نشود؛ لیزر موهای زائد تأثیری در درمان آن نخواهد داشت. در این شرایط نباید لیزر مو انجام دهید بلکه باید با مراجعه به متخصص پوست‌ و‌ مو تعادل هورمون‌های خود را برقرار کرده و سپس اقدام به لیزر موهای زائد خود نمایید.

اگر هر عاملی مانند تتو که رنگ‌دانه‌های تیره بسیار زیادی دارد روی پوست وجود داشته باشد؛ اشعه لیزر نمی‌تواند از لایه پوست عبور کرده و به فولیکول مو برسد بلکه توسط رنگ‌دانه‌های تاتو جذب می‌شود و هیچ راهی وجود ندارد که بتوان تنظیماتی انجام داد که نور لیزر توسط جوهر تاتو جذب نشود. به همین علت درصورتی‌که در ناحیه که می‌خواهید لیزر مو انجام دهید تتو داشته باشید ممکن است پوست شما آسیب شدیدی ببیند و دچار سوختگی شوید.

  • مدت‌زمان درمان با لیزر و فواصل زمانی چقدر است؟

چرخه رشد مو دارای سه فاز است و لیزر فقط می‌تواند موهایی که در فاز رشد فعال قرار دارند را تخریب کند. به همین علت ۴ تا ۶ جلسه درمان برای از بین بردن تمام موهای یک ناحیه نیاز است تا کلیه موها در فاز رشد فعال قرار گرفته و با لیزر درمان شوند.

به‌طورکلی برای ۸۰ تا ۹۰ درصد از مراجعینی که کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد با هستند؛ حدود ۴ تا ۶ جلسه لیزر برای حذف موهای زائد یک ناحیه از بدن با فواصل ۶ تا ۱۰ هفته‌ای بین هر جلسه کافی است. با این روش درمان تقریباً بیش از ۹۰ درصد از موهای زائد هر ناحیه از بدن کاهش پیدا می‌کند.

  • آیا لازم است قبل از لیزر موهای زائد با پزشک پوست و مو مشورت کنیم؟

بله قبل از انجام لیزر موهای زائد حتماً باید با پزشک مشاوره کرد. در جلسه‌ی مشاوره، پزشک پوست شما را معاینه خواهد کرد.

موفقیت لیزر درمانی به چند عامل بستگی دارد که در این معاینه مشخص می‌شود. عواملی مانند محل موهای زائد، رنگ پوست، رنگ مو، جنس و ضخامت‌ موها و همچنین وضعیت موها در چرخه‌ی رشد.

  • آیا لیزر موهای صورت روش مناسبی است؟

پوست صورت بسیار حساس است و موهای زائد این ناحیه در زیبایی صورت اثرگذار هستند.

به همین دلیل افراد مختلف روش‌های متفاوتی را برای از بین بردن موهای صورت انتخاب می‌کنند. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد صورت از مؤثرترین روش‌های موجود است که قسمت قابل‌توجهی از مراجعات به کلینیک­ پوست و مو را شامل می‌شود.

به کمک لیزر می‌توان موهای زائد نواحی زیر را به‌طور دائمی حذف کرد:

  • دور ابروها
  • مابین ابروها (ابروی پیوندی)
  • پشت لب فوقانی
  • چانه
  • گردن
  • پشت سر و گردن

دو ویژگی اصلی در مورد شما می‌توانند تأثیر به سزایی در اثرگذاری لیزر موهای صورت داشته باشند:

  1. رنگ پوست روشن
  2. موهای زائد ضخیم و تیره‌رنگ (که به موهای مردانه معروف هستند)

یا به‌بیان‌دیگر بین رنگ مو و رنگ پوست کاندیدای ایده‌آل لیزر موهای زائد، باید کنتراست یا اختلاف مناسبی وجود داشته باشد. لیزر موهای زائد برای کسانی که موهای نازک، بور یا کرکی شکل دارند، مانند سایر تیپ‌های پوستی و مدل موی زائد تأثیر ندارد.

اگر رنگ پوست شما سبزه و تیره، ولی ضخامت و رنگ موهای شما مناسب باشد، می‌توانیم برای لیزر موهای زائد از فناوری‌های لیزری خاص مثل (Nd:Yag) استفاده کنیم. البته این‌که شما چقدر کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای صورت هستید، به نظر مستقیم پزشک بستگی دارد.

  • بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟ تفاوت میان این دستگاه‌ها چیست؟

در حال حاضر دستگاه لیزر الکساندرایت یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد در جهان می‌باشد این دستگاه دارای قابلیت تنظیم طول‌موج و انرژی برای از بین بردن موهای زائد می‌باشد، این دستگاه با هر نوع پوست و مویی سازگاری لازم را دارد و دارای نور مرئی و طول‌موج ۷۵۵ نانومتر می‌باشد همچنین دارای سیستم خنک‌کننده و کلینگ بسیار قوی نیز می‌باشد که برای جلوگیری از سوختن پوست شما در هنگام فرآیند لیزر بسیار کارآمد است.

دستگاه الکساندرایت برای از بین بردن موهای نازک‌تر نیز مناسب می‌باشد، البته کمی در موهای کرکی ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد ولی دستگاه‌هایی که با سیستم دایود به لیزر موهای زائد می‌پردازند با این نوع موها مشکل خواهند داشت و به زمان بیشتری برای رفع موهای زائد نیازمند هستند.

البته هر دستگاه طول‌موج منحصر به فرد خود را دارد دستگاه الکساندرایت ۷۵۰ نانومتر می‌باشد، دستگاه دایود دارای طول‌موج ۸۰۰ نانومتر می‌باشد، دستگاه IPL هم طول موج‌های مختلفی دارد ولی در تکنولوژی جدید آن‌که E-LIGHT نامیده می‌شود از نور و رادیو فرکانس استفاده می‌شود که برای موهای روشن مناسب است.

نتیجه‌گیری اینکه، برای بهترین نتیجه در لیزر موهای زائد به این نکات توجه کنید. انتخاب کلینیک و متخصص لیزر با تجربه، دستگاه لیزر موهای زائد، برند و کمپانی سازنده دستگاه.

  • بهترین راه‌های مراقبت پس از لیزر موهای بدن چیست؟

در لیزر موهای زائد به پیاز مو و فولیکول صدمه می‌زنیم. به همین جهت باید مواظب باشید که در طی چند روز بعد از درمان، به پوست یا فولیکول‌ها آسیبی بیشتری وارد نشود. تا چند روز بعد از کارهایی مانند وکس، الکترولیز، لایه‌برداری، تاتو، روش‌های جوان‌سازی مختلف مانند هایفوتراپی، اندولیفت، میکرونیدلینگ و … خودداری کنید.

اگر قصد دارید هر یک از این کارها را بکنید، حتماً تا زمان تائید پزشک دست نگه‌دارید. حداقل ۴-۵ روز نباید این کارها را انجام دهید. به‌علاوه تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر از کرم‌های بیلیچینگ و همچنین محصولات معطر استفاده نکنید.

از گرم شدن پوست جلوگیری کنید، محل‌های تحت درمان بلافاصله بعد از جلسه‌ی درمانی، گرم‌تر از حالت عادی خواهند بود. برای همین بعد از لیزر موهای زائد باید از هر فعالیت یا موقعیتی که باعث گرم‌تر شدن پوست می‌شود، دوری کنید. گرم شدن بیشتر پوست باعث آسیب‌ها و بروز عوارض جانبی می‌شود.

اگر پوست شما نسبت به لمس حساس شده یا گرم است، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. پارچه‌ی تمیز یا گاز استریل را در آب‌خنک فرو برده و سپس روی پوست قرار بدهید. اگر می‌خواهید از یخ استفاده کنید، آن را به‌طور مستقیم روی پوست نگذارید.

در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید، چون ممکن است در طی فرآیند لیزر موهای زائد، کمی از ملانین‌های پوست از بین بروند، خطرات برخورد اشعه فرابنفش با پوست ما بیشتر می‌شود. به همین علت در طول دوره‌ی درمان نباید در معرض اشعه‌ی UV یا نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.

برای بخش‌هایی از بدن که پوشاندنشان ممکن نیست، باید کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌های با SPF بالای ۳۰ و ضد آب بهترین انتخاب‌اند. تا ۴ هفته بعد از لیزر نمی‌توانید آفتاب بگیرید یا سولاریوم کنید.

به‌جز خطرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خطر لک شدن یا تغییر رنگ پوست هم وجود دارد. نور خورشید و اشعه‌ی سولاریوم باعث تحریک تولید ملانین شده و می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های تیره بر روی پوست شوند. برنزه کردن در طول دوره‌ی لیزر هم خطرناک است و هم اثرات لیزر بر موهای زائد را خنثی می‌کند.

بسیاری از مراجعین علاقه دارند که بعد از لیزر موهای زائد صورت، آرایش کنند. در حین لیزر ممکن است پوست شما آسیب‌هایی بسیار جزئی ببیند. آسیبی که شاید خودتان نتوانید مشاهده کنید؛ ولی توسط اپراتور یا پزشک قابل‌تشخیص است. پوست شما بعد از لیزر توسط اپراتور یا پزشک بررسی می‌شود و درصورتی‌که آسیبی وجود نداشته باشد، می‌توانید آرایش کنید. البته این کار را با ملایمت انجام داده و از مصرف برخی مواد آرایشی که باعث تحریک پوست می‌شوند، خودداری کنید.

تماس پوست بعد از لیزر با الکل، عطر یا سایر موادی که دارای الکل هستند، می‌تواند باعث سوزش پوست و درد شود. عطرها و برخی لوازم مراقبی هم می‌توانند باعث تحریک شدن پوست شوند. از مصرف عطرها، افترشیو و کرم‌های بعد از اصلاح تا ۴-۵ روز بعد از لیزر خودداری کنید.

*لوسیون یا ژل بعد از لیزر

استفاده از لوسیون یا ژل مخصوص بعد از لیزر برای تمامی افراد توصیه می‌شود. معمولاً استفاده از ژل آلوئه ورا را توصیه می‌کنیم که بهتر است شب و روز به پوست بخش‌های تحت درمان بزنید. اگر هم نیاز داشتید، می‌توانید به‌دفعات بیشتری از این ژل استفاده کنید.

*آب فراوان بنوشید

بعد از لیزر و در طول دوره‌ی درمان، آب فراوان بنوشید تا پوست شما دچار کم‌آبی نشود. کم‌آبی باعث کاهش اثرات لیزر موهای زائد می‌شود. همچنین در جلسه‌ی لیزر رطوبت پوست باید در وضعیت خوبی باشد.

  • آیا لیزر موهای بدن تأثیری در هورمون‌ها دارد؟

در برخی بیماران که دارای اختلالات هورمونی هستند؛ درمان با لیزر می‌تواند موجب رشد مجدد موها شود. گاهی اوقات درمان با لیزر در ابتدا پاسخ می‌دهد و موجب حذف موهای زائد می‌شود اما در نهایت هورمون‌های مردانه را تحریک کرده و موجب می‌شود که موها با شدت بیشتر و به‌سرعت رشد کنند. خبر خوب این است که اختلالات هورمونی با دارو قابل‌کنترل هستند. گاهی اوقات نیز با عمل جراحی این اختلالات هورمونی درمان می‌شوند. در هر صورت بهتر است پیش از اقدام به لیزر موهای زائد در خصوص نوع اختلال هورمونی خود تحقیقات بیشتری انجام دهید.

  • در چه شرایطی نیاز به انجام آزمایش‌های هورمونی قبل از لیزر است؟

تست‌های هورمونی شامل تست تیروئید، هورمون‌های مردانه و زنانه ازجمله رایج‌ترین آزمایشات در این زمینه هستند.

  • آیا حذف موهای زائد با لیزر درد دارد؟

اگر ترس از درد تنها چیزی است که در راه شما قرار گرفته، خب به‌احتمال زیاد به شما اطلاعات غلطی داده شده است. لیزر موهای زائد بر روی صورت، پوست را نمی‌سوزاند.

با استفاده از لیزر، تکنسین پزشکی مجوزدار قادر خواهد بود که فولیکول مو را بدون آسیب زدن به پوست شما در تمام طول درمان لیزر موهای زائد از بین ببرد. برخی افراد احساس سوزش خفیف را تجربه می‌کنند، شبیه به آفتاب‌سوختگی ملایم، اما این مدت بیش از چند ساعت طول نمی‌کشد. تا زمانی که پیشرفته‌ترین تکنولوژی لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرد، شما می‌توانید راحت باشید و بدانید که شما سوختگی را بر روی پوست خود تجربه نخواهید کرد.

  • آیا آقایان هم می‌توانند از لیزر برای حذف موهای بدن استفاده کنند؟

اگر تاکنون فکر می‌کردید که لیزر فقط برای خانم‌ها انجام می‌شود، باید بگوییم که لیزر موهای زائد برای آقایان نیز بسیار رایج بوده و این روش هر روز بیشتر مورد توجه آقایان قرار می‌گیرد.

موهای زائد فقط به موهای ناحیه‌ی شرمگاهی یا زیر بغل گفته نمی‌شود. منظور ما از موهای زائد هر موی اضافه‌ای است که شما مجبور هستید به‌طور مداوم یا در مواقعی آن‌ها را اصلاح کنید.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۰۰ ، ۰۰:۰۲
آقای جویا
رژیم غذایی و گیاه‌خواران
متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: رژیم گیاهخواری یک سبک زندگی است و نباید به‌صورت تعصبی دنبال شود. افرادی که تحت رژیم گیاهخواری هستند باید چکاپ های دوره ای انجام دهند.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، صبح امروز طی گفت‌وگویی پای صحبت‌های دکتر محمد رادفر در خصوص رژیم غذایی و گیاه خوران نشستیم که با هم متن این گفت و گو را به شرح زیر می خوانیم؛

  • آقای دکتر جهت آشنایی خوانندگان از رزومه کاری شما لطفا توضیحی راجع به خودتان بفرمایید؟

دکتر محمد رادفر هستم دکترای عمومی داروسازی و متخصص تغذیه و رژیم درمانی. فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران هستم و نزدیک به پنج سال است که به طور مستمر در حیطه رژیم درمانی مشغول به فعالیت هستم. پایان نامه دکترای تخصصی خودم رو در زمینه روانشناسی، تغذیه و ورزش انجام داد ه ام و از موسسه MITD انگلستان گواهینامه بین‌المللی سطح ۸ روانشناسی EQF هم دارم.

عضو پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه، عضو انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران، عضو انجمن تغذیه ایران و آمریکا، انجمن داروسازان ایران و عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران و استرالیا هستم.

دارای بیش از ده مقاله چاپ‌شده در ژورنال‌های خارجی و بیش از ۲۵ مقاله در ژورنال‌های داخلی کشور، مدرس و سخنران در سمینارهای علمی دانشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده مکمل و دارو هستم و در حوزه رژیم‌درمانی بالینی و منطبق با علم روز در زمینه‌های:

کاهش و افزایش وزن با متد علمی

رژیم‌درمانی ویژه در افراد دچار استپ وزنی

رژیم‌درمانی در اختلالات و بیماری‌ها (فشارخون، چربی خون، کبد چرب، دیابت، سرطان‌ها، حساسیت‌های غذایی و آلرژی‌ها، مغز و اعصاب، گوارش، کلیوی، تیروئید و…)

رژیم‌درمانی بعد از عمل‌های جراحی

تغذیه افراد گیاه‌خوار و رژیم گیاه‌خواری

تغذیه دوران بارداری و شیردهی

تغذیه و پایش سالمندان

تغذیه و رژیم‌درمانی در کودکان جهت افزایش قد، تناسب وزن و تقویت قوای جسمی

تغذیه و رژیم‌درمانی در بیماری‌های اسکلتی و عضلانی

مشاوره تغییر سبک زندگی و بررسی علل اختلالات وزن و تناسب‌اندام

تغذیه علمی ورزشکاران و حمایت‌های تغذیه‌ای ورزشی

فعالیت دارم و در حال تدارک برنامه‌های جدید و متدهای علمی روز برای موارد فوق‌الذکر هستم.

  • رژیم گیاه‌خواری ممکن است چه فواید و عوارضی برای سلامتی داشته باشد؟

گیاه‌خواران در برنامه غذایی‌شان تنها از منابع گیاهی مانند انواع سبزی‌ها، میوه‌ها، غلات، حبوبات، مغزها و دانه‌های روغنی استفاده می‌کنند. این رژیم اگر به‌صورت متنوع و کامل استفاده شود، تمامی نیازهای غذایی این گروه را تأمین می‌کند. این رژیم نسبت به سایر رژیم‌های غذایی، کلسترول و اسید چرب اشباع کمتری دارد و کمتر از ۳۰ درصد کالری رژیم از منبع چربی تأمین می‌شود که بیشتر آن اسیدهای چرب غیراشباع است. به همین دلیل خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق، فشارخون بالا، دیابت و سرطان‌ها در این گروه کمتر از سایرین است. علاوه بر آن، این رژیم حاوی درصد زیادی کربوهیدرات و فیبر است که به‌سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و از سرطان کولون جلوگیری می‌کند و در درمان یبوست مؤثر است. دیگر اینکه این رژیم از حجم زیاد و کالری کم برخوردار است که به کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها به‌خصوص سرطان کولون، ریه و سینه منجر می‌شود و احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا و سکته‌های مغزی کاهش می‌یابد. سایر مزایای رژیم گیاهخواری عبارت‌اند از: کمک به کاهش وزن – کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق – کاهش سکته مغزی – کاهش ابتلا به سنگ کیسه صفرا- کاهش ابتلا به سرطان روده، ریه و سینه – کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ – کاهش ابتلا به فشارخون و آرتریت روماتوئید – کمک به درمان یبوست.

اما رژیم گیاهخواری معایبی هم دارد. با وجود کلیه مزایایی که این نوع رژیم دارد ولی خطر پیدایش کمبودهای تغذیه‌ای در گیاه‌خواران، به‌خصوص گروه‌های آسیب‌پذیر مانند زنان باردار و شیرده، کودکان، نوجوانان و ورزشکاران وجود دارد. در دوران بارداری و شیردهی به دلیل تأمین رشد جنین و تغییرات بدن مادر، نیاز به کالری، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی افزایش می‌یابد ولی ویتامین‌های ب ۲،۶،۱۲ و اسیدفولیک و عناصری مثل روی و آهن در منابع حیوانی بیشتر و قابل‌جذب‌تر هستند٬به‌طوری‌که ب ۱۲ را فقط در منابع حیوانی می‌توان یافت؛ بنابراین مادران باردار و شیرده که از این رژیم استفاده می‌کنند باید به میزان بالاتری از مغزها، حبوبات، میوه‌های خشک و محصولات لبنی یا در صورت امتناع از شیر سویا استفاده کنند. درباره کودکان پیرو این رژیم نیز با وجود برنامه غذایی متنوع و کامل می‌توان رشد مناسب آن‌ها را تأمین کرد، ولی به دلیل وجود مقادیر زیاد مهارکننده‌های جذب در منابع گیاهی مانند فیتات که در غلات و دانه‌ها وجود دارد، اگزالات که در اسفناج، ریواس، شکلات و بادام‌زمینی وجود دارد، سیترات موجود در مرکبات و تانات موجود در چای، به کاهش جذب مواد مغذی منجر می‌شود؛ بنابراین درباره کودکان بهتر است علاوه بر تأمین پروتئین کافی برای سلامت و رشد استخوان‌هایشان و رفع نیاز به چربی و کلسیم باید از شیر و لبنیات نیز استفاده کنند و علاوه بر آن از منابع روی که برای رشدشان مفید است، استفاده کنند. غلات سبوس‌دار، سبزی‌های برگ سبز تیره و زرد تیره منبع خوب‌روی هستند. از دیگر معایب رژیم گیاهخواری وجود مقادیر فراوان ویتامین ث است که مازاد آن به اسید اگزالیک تبدیل می‌شود و خطر ابتلا به سنگ‌های اگزالاته کلیوی را در این گروه افزایش می‌دهد. در پایان باید یادآور شویم که برای حفظ سلامت کامل و همه‌جانبه، داشتن یک رژیم متعادل، متناسب و متنوع کلید طلایی موفقیت است. ویتامین‌های ب (۶،۱۲،۲) اسیدفولیک و عناصری مثل روی و آهن در منابع حیوانی بیشتر و قابل‌جذب‌تر هستند. وجود مهارکننده‌های جذب در منابع گیاهی مثل ” فیتات ” (در غلات سبوس‌دار، انواع مغزها و دانه‌ها)، اگزالات (در اسفناج، ریواس، جعفری، بادام‌زمینی و انواع مغزها) و سیترات (در مرکبات) باعث کاهش جذب مواد مغذی می‌شوند.

  • آیا گیاه‌خواری انواع مختلفی دارد و به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

چند دسته رژیم گیاهخواری وجود دارد:

الف- وگن ها (Vegan): هیچ گونه محصولات جانوری از جمله انواع گوشت ها، نه از لبنیات و تخم مرغ و به طور کلی هیچگونه محصول حیوانی استفاده نمیکنند، برخی حتی از چرم، ابریشم و لباس های پشمی هم استفاده نمیکنند.

ب- لاکتو وجترین (Lacto vegetarian): انواع گوشت ها و تخم مرغ نمیخورند اما از محصولات لبنی مثل شیر، ماست، پنیر و … استفاده میکنند.

ج- اوو وجترین (Ovo Vegetarian): از گوشت ها و لبنیات استفاده نمیکنند اما تخم مرغ و سایر پرندگان را در رژیم غذایی خود مصرف میکنند.

د- لاکتو – اوو وجترین (Lacto-ovo vegetarian): گوشت مصرف نمیکنند اما لبنیات و تخم مرغ مصرف میکنند که بیشتر گیاهخوران از این دسته اند و فقط در مصرف گوشت محدودیت دارند.

ه- پولوتاریان ها و پسکاتاریان: نیمه گیاهخوار و یا شبه گیاهخوار هستند و پولوتاریان ها از گوشت مرغ و ماکیان استفاده میکنند و نسبت به مصرف گوشت قرمز و گوشت ماهی امتناع می کنند و پسکاتاریان ها گوشت ماهی و غذاهای دریایی میخورند اما گوشت پرندگان و گوشت قرمز را مصرف نمیکنند.

  • رژیم گیاه‌خواری برای چه کسانی مناسب است؟

برای افراد دچار اضافه وزن و چاقی، افراد دچار بیماریهای مرتبط با تغذیه و افراد طرفدار حمایت از حقوق حیوانات.

  • فردی که می‌خواهد گیاه‌خوار شود آیا باید به یکباره این رژیم را شروع کند؟

محدودیتی برای شروع رژیم گیاهخواری وجود ندارد و می شود به مرور یا یکباره این رژیم را شروع کرد

  • آیا فرد گیاه‌خوار می‌تواند پروتئین کافی در یک رژیم گیاه‌خواری را دریافت کند؟ منایع حیوانی از پروتئین غنی تر هستند و فرد گیاهخوار باید از منابع گیاهی پروتئین کافی را دریافت کنه منبع آن سویا و حبوبات و مغزها هستند اما معمولا پروتئین کافی به وسیله رژیم گیاهخواری تامین نمی شود.
  • آیا می‌توان ویتامین‌ها و مواد مغذی را در یک رژیم گیاه‌خواری به اندازه کافی دریافت کرد؟ بله تا حدودی امکان پذیر است اما ویتامین ب ۱۲ اختصاصا در منابع حیوانی است و باید از طریق مکمل دریافت شود.
  • گیاه‌خوارانی که از لبنیات مصرف نمی‌کنند، کلسیم مورد نیاز بدنشان را چگونه تامین می‌کنند؟

با استفاده از منابع گیاهی مانند بادام و مغزها، کلم بروکلی و سایر سبزیجات، حبوبات و … میتوان تا حدودی کلسیم را تامین نمود اما اکثر اوقات مکمل کلسیم و ویتامین دی مورد نیاز است.

  • میان‌وعده‌هایی که افراد گیاه‌خوار باید بخورند شامل چه مواد غذایی است؟

از تمام منابع گیاهی از جمله مغزها و آجیل ها، دانه سویا، جلبک ها و میوه های خشک، حبوبات و شیرینی های گیاهی میتوانند استفاده کنند.

  • آیا رژیم گیاه‌خواری برای افرادی که دچار کمبود آهن هستند مفید است؟

با مصرف مکمل آهن افراد گیاهخوار میتوانند رژیم خود را ادامه دهند اما برای دریافت آهن منابع حیوانی ارحج تر از منابع گیاهی است

  • کودکان از چه سنی می‌توانند گیاه خوار شوند؟

سن شروع گیاهخواری باید بعد از بلوغ و تکمیل رشد قدی باشد.

  • آیا آهن موجود در گوشت برای همه افراد ضروری است؟ و یا از طریق مواد غذایی دیگر می‌توانند آهن مورد نیاز را جذب کنند؟

بهترین منبع آهن گوشت قرمز است اما از طریق مواد غذایی دیگر مثل سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج و … و حبوبات تاحدود کمی می شود آهن را تامین کرد اما بهتر است در افراد گیاهخوار حتما مکمل آهن در کنار رژیم استفاده شود.

  • مادر باردار که وگان (vegan) هستند. آیا عدم مصرف برخی مواد غذایی همچون گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ باعث بروز مشکلی برای جنین می‌شود؟

بله از محدودیت های وگانیسم بارداری و شیردهی است چون از نظر املاح و ویتامین ها و پروتئین رژیم وگانیسم فقیر است؛ اما در صورت اجبار باید این مواد مغذی از طریق مکمل ها برای زنان باردار و شیرده تامین شوند.

  • اگر موضوع مرتبطی است که از قلم افتاده و تمایل دارید در مورد آن صحبت کنید لطفا در قالب پرسش و پاسخ به همین فایل اضافه نمایید.

در مجموع به نظر اینجانب به عنوان متخصص تغذیه و رژیم درمانی رژیم گیاهخواری یک سبک زندگی است و نباید به صورت تعصبی دنبال شود. افرادی که تحت رژیم گیاهخواری هستند باید چکاپ های دوره ای انجام دهند و حتما تحت نظر متخصص تغذیه باشند. در صورتی که رژیم گیاهخواری از نظر تامین مواد مغذی کفایت لازم را نداشته باشد حتما فرد دچار عوارض جانبی این رژیم خواهد شد و به جای رسیدن به سلامت و اندام خوب ممکن است دچار بیماری های مختلفی شود که جبران این مشکلات در برخی از موارد امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/(پزشک برتر)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۰۰ ، ۰۰:۰۰
آقای جویا
سن ملاکی برای کاشت مو نیست/بهترین جا برای کاشت مو، موهای پشت سر بیمار است
متخصص پوست و مو در اصفهان گفت‌: سن ملاکی برای کاشت مو نیست و بهترین جا برای کاشت مو، موهای پشت سر بیمار است.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، صبح امروز طی گفت‌وگویی پای صحبت‌های دکتر اسماعیل رفیعی در خصوص پوست و مو نشستیم که با هم متن این گفت‌وگو را به شرح زیر می‌خوانیم

  1. آقای دکتر جهت آشنایی خوانندگان از رزومه کاری شما لطفاً توضیحی راجع به خودتان بفرمایید؟

دکتر اسماعیل رفیعی هستم. پزشک عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفتم. دوران تخصصم را از دانشگاه جندی‌شاپور اهواز گرفتم. مدت ۱۳ سال که در مقوله‌ی کاشت مو فعالیت دارم.

  1. به نظر شما بهترین روش برای کاشت مو چه روشی است؟

انتخاب روش کاشت بستگی به بانک موی بیمار دارد و مقدار وسعت که موی سر بیمار ریخته است ولی چیزی که مهم است باید از کاشتی استفاده شود که کمترین عارضه را برای بیمار داشته باشد و کمترین جای اسکار را برای بیمار بگذارد. به نظر من بهترین روش کاشت اگر بانک موی خوب باشد. بهترین روش FIT و برداشت تک‌تک از پشت سر بدون برش جراحی و کاشت در جلوی سر هست.

  1. فردی که می‌خواهد کاشت مو انجام دهد باید چه شرایطی را قبل و بعد از عمل کاشت رعایت کند؟

اقدامات بیمار قبل از کاشت مو باید انجام دهد. آزمایشاتی مانند آزمایش خون که بیمار مشکل انعقادی و ایدز نداشته باشد. برخی داروها را نباید استفاده کند مثل خوردن آسپرین، داروهای ویتامین، خوردن سیر، زنجبیل و چیزهایی که خون را رقیق می‌کند، نباید استقاده کند. دوم اینکه قبل از عمل هم اگر موی سفید دارد رنگ کند که ما هنگام برداشت ببینیم. بعد از عمل کار خاصی ندارد. پیشانی‌اش را باید ببندد که ورم اطراف چشم نیاید که برخی جاها انجام نمی‌دهند. تقویت کردن خود و استراحت کردن برای یک روز کافی است و فرد دوباره کارهای روتین را می‌تواند انجام دهد.

  1. از چه سنی افراد می‌توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

سن ملاکی برای کاشت مو نیست. ممکن است فردی در سن ۲۱ سالگی کلا طاس شود و باید کاشت مو را انجام دهد. یک نفر هم در سن ۲۸ سالگی روند ریزش مو هنوز ادامه دارد و همه جای سرش موهای کرکی وجود دارد ولی روند ریزش همچنان ادامه دارد. بیمار باید صبر کند تا ریزش کامل شود یا روی همین موها بکارد بعد همین که موها می‌ریزد موهای کاشته شده همچنان باقی می‌ماند. ملاک برای کاشت مو مقدار ریزش مو است و دایی و پدر بیمار ریزش‌شان در چه حد است و از روی آن مشخص می‌کنیم که سن کاشت مو چند سالگی است.

  1. تا چند ماه بعد از کاشت مو ممکن است تراکم موها بیشتر می‌شود؟

بیشترین تراکم مو بیمار تا یک‌سالگی است و روند آن به این شکل است که وقتی کاشت انجام می‌شود تا ۳ ماه، موها بعد از درآمدن دوباره می‌ریزند. دوباره تا ۳ ماه دیگر بیمار مویی ندارد و بعد از ۳ ماه موهای کاشته شده شروع به رشد می کنند و تا یک‌سال کامل می‌شود.

  1. در یک جلسه حداکثر تارمویی که ممکن است کاشت شود، چه تعداد است؟

بیشترین تراکم مویی که می‌شود کاشت بستگی به بانک موی بیمار دارد. اگر بانک موی بیمار خوب باشد گاها تا ۵ الی ۶ هزار گرافت یعتی حدود ۲۰ هزار تار برای بیمار می‌توان کاشت.

  1. برای کاشت مو آیا باید از موهای پشت سر فرد برداشته شود یا از قسمتهایی دیگر بدن هم امکان‌پذیر است؟

بهترین جا برای کاشت مو، موهای پشت سر بیمار است. چون با موهای جلوی سر سنخیت دارد ولی در بعضی موارد که بیمار موی خوبی ندارد. می‌شود از ریش بیمار، بدن بیمار حتی از زیر شکم مو برداشت و کاشت.

  1. موارد استفاده از PRP کدام است؟ و ماندگاری این روش تا چه مدت است؟

PRP یا پلاسما غنی شده از پلاکت، وقتی خون بیمار را می‌گیریم و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌دهیم و خون بیمار سانتریفیوژ می‌کنیم و پلاکت بیمار را جدا می‌کنیم. این پلاکت‌ها یکسری فاکتورهای رشد دارند که می‌توانند در خیلی جاها مورد استفاده قرار بگیرند. در ترمیم زخم‌، در آرتروز زانو و در جوانسازی صورت و حتی کاشت مو هم استفاده می‌شود. PRP را بعد از کاشت مو به بیمار توصیه می‌کنیم. در روند رشد موهای کاشته یا حتی موهایی که از قبل دارد و کرکی موثر است. مقالات تا ۷۰ درصد تاثیر را هم گفتند ولی در هر فرد متفاوت است و اینکه بعد از کاشت مو چه موقع انجام شود. زمان آن بستگی دارد، بعد از ۳ ماه انجام می‌دهند یا حتی زودتر و ۳ نوبت می‌توانند انجام بدهند. در مورد موهای کاشت شده چون ریزش ندارد و هورمون‌ها روی آنها تاثیر ندارند، تاثیر خیلی خوبی دارد در مورد موهای کرکی شده‌ی بیماران هم سالی یکبار انجام می‌دهند و تاثیر خوبی دارد.

  1. آیا فردی که کاشت مو انجام داده می‌تواند از کلاه برای مخفی کردن جای زخم و بخیۀ سرش استفاده کند؟

در مورد استفاده از کلاه، بیمار یک هفته بعد از کاشت می‌تواند کلاه سرش بگذارد و باید اینکار را هم انحام دهد و مانعی برای کلاه گذاشتن نیست و خصوصا کلاه‌های اسپرت؛ اما نکته ای که هست. این است که این کلاه باید در روزها به نحوی گذاشته شود تا به گرافت‌ها آسیبی نرسد.

  1. جای زخم و بخیه تا چه مدت بعد از عمل کاشت بهبود می‌یابد؟

در روش FAT ما استفاده می‌کنیم، بخیه‌ای وجود ندارد و بیشتر به صورت میکرو پانچ است و در مواردی که خیلی بدشانسی داشته باشیم و بیمار مستعد اسکار در سرش باشد نقاطی را به صورت ته سنجاقی در کف سرش دیده می‌شود؛ اما در روش FUT روشی است که برش در سر در سرتاسر سر از گوش تا گوش انجام می‌شود و ما این روش را انجام نمی‌دهیم و موافق هم نیستیم مسلما این روش را اگر اوایل انجام می‌دادیم اثر اسکارش بخاطره نوع بخیه باقی نمی‌ماند؛ اما متاسفانه الان جاهایی که انجام می‌شود دست متخصص نیست و روش بخیه کردن مناسب نیست و جای بخیه پشت سر بیمار می‌ماند خصوصا زمانی که بیمار موی سرش را کوتاه می‌کند.

  1. ریزش موهای کاشته شده تا چه میزان طبیعی است؟

در مورد ریزش موهای کاشته شده در کتابها تا حدود ۲۰ درصد بریزد اشکالی ندارد ولی خوشبختانه ما این مقدار را واقعا نداریم و موهای کاشته شده تقریبا درصد بسیار زیادی، ۹۰ درصد باقی می‌ماند این باقی‌ماندن بستگی به کاشت مو بیمار، نوع برداشت، آسیب به بافت مو نخورد، موقع کاشت سریع مو، گرما نخوردن، نوع کاشتی که انجام می‌شود، فرم گرفتن گرافت‌ها خیلی مهم است که آسیبی به بافت نو نخورد اگر تمام موارد رعایت شود بالای ۹۰ الی ۹۵ درصد موهای کاشته شده باقی می‌ماند.

  1. اگر فردی دچار ریزش مو ارثی است آیا بعد از کاشت مو هم ریزش ادامه پیدا می‌کند؟

در مورد ریزش مو ارثی؛ موهایی که قرار باشد بریزد عملا چه کاری است که کاشت مو انجام بدهیم. مطمئنا موهایی که کاشت شود بیشتر از ناحیه پشت سر است. اگر از ناحیه موهای بدون خطر یا بدون گیرنده برداشته شود. این ناحیه، ناحیه‌ای نیست که هورمون‌های جنسی روی آن تاثیر بگذارد و مطمئنا این موها دیگر نمی‌ریزد. اگر موهایی که قرار است برداریم بریزد، کاشت مو معنی ندارد. این موها همان موهایی لست که تا اخر عمر فرد طاس پشت سرش پشت سرش باقی می ماند این موها گیرنده ارثی مو ندارند و تا آخر عمرشان باقی می ماند مگر آنکه شخص که کاشت انجام می‌دهد برداشت می کند اطلاع دقیقی از موهای بدون خطر یا بدون گیرنده نداشته باشد و مسلماً این موها را در قسمت جلو بکارد این موها میریزد چون تحت تاثیر هورمون های جنسی است.

  1. عمل کاشت مو در زنان و مردان تفاوت دارد؟ لطفا توضیح دهید.

کاشت موی خانم ها و آقایان مطمئناً متفاوت است چون همه موی سر خانمها به هورمون‌ها حساس هستند حتی موهای پشت سر شد بنابراین کاشت مو در خانم‌ها مواقعی انجام می‌شود که به دلیل غیر ارثی ریخته باشد مثل سوختگی و بعضی از بیماری ها تصادفات اما مواقعی که ریزش ریزش مو ارثی هست باید ببینیم چه شدت ریزش چقدر است اگر بانک موی پشت سر پر مو باشد و تحت تاثیر هورمون ها نباشد می توانید آنها را بردارید و جلو بکاریم اما اگر پشت سر بیمار هم کم پشتی وجود دارد عمل کاشت اینجا زیاد مناسب نیست از جاهای دیگری بدن استفاده می کنیم تا آنها تحت تاثیر هورمون ها نیستند.

  1. رنگ کردن مو برای کسی که کاشت مو انجام داده است، چه تاثیری دارد؟

بیماری که کاشت مو انجام داده میتواند موی خود را پس از ۳ الی ۴ هفته بعد از کاشت رنگ کند و مانعی برای رنگ مو نیست اما آنچه که در بین عوام هست رنگ مو کمی به ضخامت مو اضافه می‌کند در بعضی افراد هم می گویند رنگ مو که می گذاریم رشد مو زیاد می‌شود عملا این مطالب با محتوای کتاب‌ها معتبر نیست ولی چیزی که هست مانعی برای کاشت مو نیست و بعد از ۳ الی ۴ هفته می تواند رنگ مو بگذارند.

  1. اگر موضوع مرتبطی است که از قلم افتاده و تمایل دارید در مورد آن صحبت کنید لطفا در قالب پرسش و پاسخ به همین فایل اضافه نمایید.

کلنیک ما از روش FIT استفاده می کند تیم بسیار مجرب این کار را انجام می‌دهیم و روشی هست که بیشترین تراکم را به قدری بیشترین تراکم را در سطح استان اصفهان حتی در مقایسه با شهرهای دیگر انجام می‌دهید و جای خوشحالی است کاشت موی ما یک روزه است بدون هیچگونه برش و بیهوشی است بیمار درد ندارد و شش نفر پرسنل روی سریع یک نفر کار می‌کنند و یک اتاق عمل از صبح تا شب در اختیار بیمار است بیمار از وسایل رفاهی خیلی خوبی برخوردار است و انوع غذا، نوشیدنی، فیلم، استفاده از روزنامه و مجلات. نکته ای که مهم است که نوع برداشت نوع کاشت زدن تیغ ها همه‌اش کنترل شده است و توسط بنده انجام می‌گیرد. متاسفانه خیلی جاها چند بیمار در یک اتاق هستند. حتی برای بیمار ارزش قائل نیستند در برابر هزینه‌هایی که می گیرند در برابر هزینه‌ای که از بیمار گرفته می‌شود امکانات بسیار عالی در اختیار بیمار قرار گیرد از نظر اتاق عمل وسایل رفاهی و تمام توجه پزشک به بیمار است و باید روی سر یک نفر کار کند که ۱۰ نفر یا پنج نفر در یک اتاق عمل هستند به فاصله یک متر و سه روز روی یک سر یک نفر کار می‌کنند بی‌حسی زدن وسایل آنچنانی نمی‌باشند. شرایط کاشت ما را در صفحه شخصی ما هست و افراد می‌توانند نوعِ کاشت را ببیند. با قدرت می توانیم بگوییم یکی از بهترین کاشته‌های کشور را انجام می‌دهیم و خوشبختانه عارضه خاصی نداشته و تیم بسیار مجرب ای داریم و نزدیک به چندین هزار کاشت تا الان انجام دادیم و با سرعت بسیار بالا یک بیمار از صبح تا شب می تواند کار آن را انجام دهیم و بیماربدون هیچ مشکلی به خانه برود.

انتهای پیام/(پزشک برتر)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۰۰ ، ۲۳:۵۷
آقای جویا
آنچه درباره رژیم غذایی در دوران بارداری نمی‌دانستید
یک متخصص زنان و زایمان گفت: مصرف دمنوش‌های گیاهی به دلیل افزایش احتمال سقط و زایمان زودرس و تحریک انقباضات رحمی ممنوع می‌باشد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، این بار خبرنگار حوزه پزشکی ما به سراغ دکتر بهاره اربابی متخصص زنان، زایمان و نازایی رفته است تا در خصوص رژیم غذایی در دوران بارداری از این پزشک با تجربه حوزه زنان سؤالاتی به شرح زیر بپرسد؛

*خانم دکتر جهت آشنایی بیشتر خوانندگان در مورد رزومه و سوابق کاری‌تان توضیحاتی بفرمایید؟

این‌جانب بهاره اربابی فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و متخصص زنان، زایمان و نازایی که از سال ۱۳۹۱ تا هم اکنون با رتبه چهار بورد تخصصی کشوری هستم و در طول این مدت مشغول طبابت در بیمارستان‌های سعدی و عسگریه اصفهان بوده و همچنین عضو هیأت علمی و درمانی بیمارستان آموزشی شهید بهشتی اصفهان می‌باشم.

*آیا خانم باردار می‌تواند رژیم گیاه‌خواری را در دوران بارداری ادامه دهد؟

هرگونه محدودیت غذایی با اثر بر رشد و تکامل جنین منجر به افزایش بیماری‌های کودکان در آینده خواهد شد؛ بنابراین رژیم گیاه‌خواری با ‌‌محدودیت پروتئین توصیه نمی‌شود.

*آیا مصرف فرآورده‌های گوشتی در دوران بارداری مجاز است؟

بخش اعظم پروتئین باید از گوشت و تخم‌مرغ ماکیان و ماهی تامین شود. به این دلیل که این منابع، تأمین‌کننده اسیدآمینه‌های مورد نیاز می‌باشد.

*خوردن دمنوش گیاهی مختلف در دوران بارداری می‌تواند برای جنین مفید باشد؟ لطفا توضیح دهید.

مصرف دمنوش‌های گل‌گاوزبان، چای سبز، آویشن، رازیانه به دلیل افزایش احتمال سقط و زایمان زودرس و تحریک انقباضات رحمی ممنوع می‌باشد.

*مصرف چه مقدار نوشیدنی حاوی کافئین برای خانم باردار مجاز است؟

مصرف کافیین باید کمتر از ۳۰۰ میلی‌گرم در روز باشد، زیرا ریسک، عواقب ناگوار بارداری را افزایش می‌دهد.

*خانم‌های باردار می‌تواند در دوران بارداری از غذاهای مورد علاقه خود استفاده کند؟

مصرف هر گونه مواد غذایی بی‌خطر و مغذی در دوران بارداری مجاز است.

*خوردن استیک نیمه‌پخته در دوران بارداری مجاز است؟

قبل از مصرف هر گونه غذای دریایی یا گوشتی از پخت کامل آن مطمئن شوید. به این دلیل که گوشت‌های خام حاوی باکتری‌ها و انگل‌های خطرناک هستند و ‌منجر به بیماری‌های حاد گوارشی می‌شوند.

*خانم باردار مجاز به مصرف چند بار ماهی در دوران بارداری هستند؟ و خوردن تن ماهی هم توصیه می‌شود؟

ازآنجاکه تمام ماهی‌ها و صدف‌ها حاوی مقدار اندکی جیوه هستند. از مصرف بعضی ماهی‌ها مثل کوسه‌ماهی، اره ماهی و ‌ماهی‌های بزرگ دریایی خودداری شود. مصرف تن ماهی فقط دو بار در هفته توصیه می‌شود.

*آیا با تغذیه مناسب می‌توان جنسیت جنین را تعیین کرد؟

بله حذف لبنیات و ‌مصرف غذاهای با طبع گرم درصد تعیین جنسیت پسر و مصرف بیشتر لبنیات و غذاهای با طبع سرد درصد تعیین جنسیت دختر را افزایش می‌دهد.

*آیا خانم‌ها در دوران بارداری می‌توانند رژیم بگیرند؟

رژیم فقط تحت نظارت متخصص تغذیه و با تامین کامل کالری مورد نیاز هر خانم باردار باید باشد.

*چه راهکارهایی برای کاهش نفخ شکم در دوران بارداری می‌دهید؟

توصیه می‌شود غذاهایی با حجم کم، دفعات بیشتر و‌ نیز محدودیت در مصرف غذاهایی نفاخ مثل سبزیجات حبوبات داشته باشد.

*چه توصیه‌های غذایی برای کنترل حالت تهوع در دوران بارداری می‌دهید؟

تهوع یک عارضه زجرآور دوران بارداری است که از اوایل بارداری تا هفته‌های ۱۲ به اوج می‌رسد و تا ۱۴ تا ۱۶ هفته ادامه دارد. خوردن غذا با فواصل کمتر و زود از غذا دست کشیدن در مصرف بعضی داروها کمک‌کننده است.

*آیا رژیم لاغری در دوران بارداری مجاز است؟

رژیم لاغری به هیچ عنوان در طی بارداری توصیه نشده این است.

*خانم‌های باردار مکمل‌ها را چه زمانی می‌توانند استفاده کنند؟

اسید فولیک از سه ماه قبل بارداری تا هفته ۱۲ و مکمل آهن از ماه چهارم بارداری است. سایر ویتامین‌ها بسته به رژیم و نیاز هر خانم باردار است.

انتهای پیام/ج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۰۰ ، ۲۳:۵۲
آقای جویا