پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
سن ملاکی برای کاشت مو نیست/بهترین جا برای کاشت مو، موهای پشت سر بیمار است
متخصص پوست و مو در اصفهان گفت‌: سن ملاکی برای کاشت مو نیست و بهترین جا برای کاشت مو، موهای پشت سر بیمار است.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، صبح امروز طی گفت‌وگویی پای صحبت‌های دکتر اسماعیل رفیعی در خصوص پوست و مو نشستیم که با هم متن این گفت‌وگو را به شرح زیر می‌خوانیم

  1. آقای دکتر جهت آشنایی خوانندگان از رزومه کاری شما لطفاً توضیحی راجع به خودتان بفرمایید؟

دکتر اسماعیل رفیعی هستم. پزشک عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفتم. دوران تخصصم را از دانشگاه جندی‌شاپور اهواز گرفتم. مدت ۱۳ سال که در مقوله‌ی کاشت مو فعالیت دارم.

  1. به نظر شما بهترین روش برای کاشت مو چه روشی است؟

انتخاب روش کاشت بستگی به بانک موی بیمار دارد و مقدار وسعت که موی سر بیمار ریخته است ولی چیزی که مهم است باید از کاشتی استفاده شود که کمترین عارضه را برای بیمار داشته باشد و کمترین جای اسکار را برای بیمار بگذارد. به نظر من بهترین روش کاشت اگر بانک موی خوب باشد. بهترین روش FIT و برداشت تک‌تک از پشت سر بدون برش جراحی و کاشت در جلوی سر هست.

  1. فردی که می‌خواهد کاشت مو انجام دهد باید چه شرایطی را قبل و بعد از عمل کاشت رعایت کند؟

اقدامات بیمار قبل از کاشت مو باید انجام دهد. آزمایشاتی مانند آزمایش خون که بیمار مشکل انعقادی و ایدز نداشته باشد. برخی داروها را نباید استفاده کند مثل خوردن آسپرین، داروهای ویتامین، خوردن سیر، زنجبیل و چیزهایی که خون را رقیق می‌کند، نباید استقاده کند. دوم اینکه قبل از عمل هم اگر موی سفید دارد رنگ کند که ما هنگام برداشت ببینیم. بعد از عمل کار خاصی ندارد. پیشانی‌اش را باید ببندد که ورم اطراف چشم نیاید که برخی جاها انجام نمی‌دهند. تقویت کردن خود و استراحت کردن برای یک روز کافی است و فرد دوباره کارهای روتین را می‌تواند انجام دهد.

  1. از چه سنی افراد می‌توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

سن ملاکی برای کاشت مو نیست. ممکن است فردی در سن ۲۱ سالگی کلا طاس شود و باید کاشت مو را انجام دهد. یک نفر هم در سن ۲۸ سالگی روند ریزش مو هنوز ادامه دارد و همه جای سرش موهای کرکی وجود دارد ولی روند ریزش همچنان ادامه دارد. بیمار باید صبر کند تا ریزش کامل شود یا روی همین موها بکارد بعد همین که موها می‌ریزد موهای کاشته شده همچنان باقی می‌ماند. ملاک برای کاشت مو مقدار ریزش مو است و دایی و پدر بیمار ریزش‌شان در چه حد است و از روی آن مشخص می‌کنیم که سن کاشت مو چند سالگی است.

  1. تا چند ماه بعد از کاشت مو ممکن است تراکم موها بیشتر می‌شود؟

بیشترین تراکم مو بیمار تا یک‌سالگی است و روند آن به این شکل است که وقتی کاشت انجام می‌شود تا ۳ ماه، موها بعد از درآمدن دوباره می‌ریزند. دوباره تا ۳ ماه دیگر بیمار مویی ندارد و بعد از ۳ ماه موهای کاشته شده شروع به رشد می کنند و تا یک‌سال کامل می‌شود.

  1. در یک جلسه حداکثر تارمویی که ممکن است کاشت شود، چه تعداد است؟

بیشترین تراکم مویی که می‌شود کاشت بستگی به بانک موی بیمار دارد. اگر بانک موی بیمار خوب باشد گاها تا ۵ الی ۶ هزار گرافت یعتی حدود ۲۰ هزار تار برای بیمار می‌توان کاشت.

  1. برای کاشت مو آیا باید از موهای پشت سر فرد برداشته شود یا از قسمتهایی دیگر بدن هم امکان‌پذیر است؟

بهترین جا برای کاشت مو، موهای پشت سر بیمار است. چون با موهای جلوی سر سنخیت دارد ولی در بعضی موارد که بیمار موی خوبی ندارد. می‌شود از ریش بیمار، بدن بیمار حتی از زیر شکم مو برداشت و کاشت.

  1. موارد استفاده از PRP کدام است؟ و ماندگاری این روش تا چه مدت است؟

PRP یا پلاسما غنی شده از پلاکت، وقتی خون بیمار را می‌گیریم و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌دهیم و خون بیمار سانتریفیوژ می‌کنیم و پلاکت بیمار را جدا می‌کنیم. این پلاکت‌ها یکسری فاکتورهای رشد دارند که می‌توانند در خیلی جاها مورد استفاده قرار بگیرند. در ترمیم زخم‌، در آرتروز زانو و در جوانسازی صورت و حتی کاشت مو هم استفاده می‌شود. PRP را بعد از کاشت مو به بیمار توصیه می‌کنیم. در روند رشد موهای کاشته یا حتی موهایی که از قبل دارد و کرکی موثر است. مقالات تا ۷۰ درصد تاثیر را هم گفتند ولی در هر فرد متفاوت است و اینکه بعد از کاشت مو چه موقع انجام شود. زمان آن بستگی دارد، بعد از ۳ ماه انجام می‌دهند یا حتی زودتر و ۳ نوبت می‌توانند انجام بدهند. در مورد موهای کاشت شده چون ریزش ندارد و هورمون‌ها روی آنها تاثیر ندارند، تاثیر خیلی خوبی دارد در مورد موهای کرکی شده‌ی بیماران هم سالی یکبار انجام می‌دهند و تاثیر خوبی دارد.

  1. آیا فردی که کاشت مو انجام داده می‌تواند از کلاه برای مخفی کردن جای زخم و بخیۀ سرش استفاده کند؟

در مورد استفاده از کلاه، بیمار یک هفته بعد از کاشت می‌تواند کلاه سرش بگذارد و باید اینکار را هم انحام دهد و مانعی برای کلاه گذاشتن نیست و خصوصا کلاه‌های اسپرت؛ اما نکته ای که هست. این است که این کلاه باید در روزها به نحوی گذاشته شود تا به گرافت‌ها آسیبی نرسد.

  1. جای زخم و بخیه تا چه مدت بعد از عمل کاشت بهبود می‌یابد؟

در روش FAT ما استفاده می‌کنیم، بخیه‌ای وجود ندارد و بیشتر به صورت میکرو پانچ است و در مواردی که خیلی بدشانسی داشته باشیم و بیمار مستعد اسکار در سرش باشد نقاطی را به صورت ته سنجاقی در کف سرش دیده می‌شود؛ اما در روش FUT روشی است که برش در سر در سرتاسر سر از گوش تا گوش انجام می‌شود و ما این روش را انجام نمی‌دهیم و موافق هم نیستیم مسلما این روش را اگر اوایل انجام می‌دادیم اثر اسکارش بخاطره نوع بخیه باقی نمی‌ماند؛ اما متاسفانه الان جاهایی که انجام می‌شود دست متخصص نیست و روش بخیه کردن مناسب نیست و جای بخیه پشت سر بیمار می‌ماند خصوصا زمانی که بیمار موی سرش را کوتاه می‌کند.

  1. ریزش موهای کاشته شده تا چه میزان طبیعی است؟

در مورد ریزش موهای کاشته شده در کتابها تا حدود ۲۰ درصد بریزد اشکالی ندارد ولی خوشبختانه ما این مقدار را واقعا نداریم و موهای کاشته شده تقریبا درصد بسیار زیادی، ۹۰ درصد باقی می‌ماند این باقی‌ماندن بستگی به کاشت مو بیمار، نوع برداشت، آسیب به بافت مو نخورد، موقع کاشت سریع مو، گرما نخوردن، نوع کاشتی که انجام می‌شود، فرم گرفتن گرافت‌ها خیلی مهم است که آسیبی به بافت نو نخورد اگر تمام موارد رعایت شود بالای ۹۰ الی ۹۵ درصد موهای کاشته شده باقی می‌ماند.

  1. اگر فردی دچار ریزش مو ارثی است آیا بعد از کاشت مو هم ریزش ادامه پیدا می‌کند؟

در مورد ریزش مو ارثی؛ موهایی که قرار باشد بریزد عملا چه کاری است که کاشت مو انجام بدهیم. مطمئنا موهایی که کاشت شود بیشتر از ناحیه پشت سر است. اگر از ناحیه موهای بدون خطر یا بدون گیرنده برداشته شود. این ناحیه، ناحیه‌ای نیست که هورمون‌های جنسی روی آن تاثیر بگذارد و مطمئنا این موها دیگر نمی‌ریزد. اگر موهایی که قرار است برداریم بریزد، کاشت مو معنی ندارد. این موها همان موهایی لست که تا اخر عمر فرد طاس پشت سرش پشت سرش باقی می ماند این موها گیرنده ارثی مو ندارند و تا آخر عمرشان باقی می ماند مگر آنکه شخص که کاشت انجام می‌دهد برداشت می کند اطلاع دقیقی از موهای بدون خطر یا بدون گیرنده نداشته باشد و مسلماً این موها را در قسمت جلو بکارد این موها میریزد چون تحت تاثیر هورمون های جنسی است.

  1. عمل کاشت مو در زنان و مردان تفاوت دارد؟ لطفا توضیح دهید.

کاشت موی خانم ها و آقایان مطمئناً متفاوت است چون همه موی سر خانمها به هورمون‌ها حساس هستند حتی موهای پشت سر شد بنابراین کاشت مو در خانم‌ها مواقعی انجام می‌شود که به دلیل غیر ارثی ریخته باشد مثل سوختگی و بعضی از بیماری ها تصادفات اما مواقعی که ریزش ریزش مو ارثی هست باید ببینیم چه شدت ریزش چقدر است اگر بانک موی پشت سر پر مو باشد و تحت تاثیر هورمون ها نباشد می توانید آنها را بردارید و جلو بکاریم اما اگر پشت سر بیمار هم کم پشتی وجود دارد عمل کاشت اینجا زیاد مناسب نیست از جاهای دیگری بدن استفاده می کنیم تا آنها تحت تاثیر هورمون ها نیستند.

  1. رنگ کردن مو برای کسی که کاشت مو انجام داده است، چه تاثیری دارد؟

بیماری که کاشت مو انجام داده میتواند موی خود را پس از ۳ الی ۴ هفته بعد از کاشت رنگ کند و مانعی برای رنگ مو نیست اما آنچه که در بین عوام هست رنگ مو کمی به ضخامت مو اضافه می‌کند در بعضی افراد هم می گویند رنگ مو که می گذاریم رشد مو زیاد می‌شود عملا این مطالب با محتوای کتاب‌ها معتبر نیست ولی چیزی که هست مانعی برای کاشت مو نیست و بعد از ۳ الی ۴ هفته می تواند رنگ مو بگذارند.

  1. اگر موضوع مرتبطی است که از قلم افتاده و تمایل دارید در مورد آن صحبت کنید لطفا در قالب پرسش و پاسخ به همین فایل اضافه نمایید.

کلنیک ما از روش FIT استفاده می کند تیم بسیار مجرب این کار را انجام می‌دهیم و روشی هست که بیشترین تراکم را به قدری بیشترین تراکم را در سطح استان اصفهان حتی در مقایسه با شهرهای دیگر انجام می‌دهید و جای خوشحالی است کاشت موی ما یک روزه است بدون هیچگونه برش و بیهوشی است بیمار درد ندارد و شش نفر پرسنل روی سریع یک نفر کار می‌کنند و یک اتاق عمل از صبح تا شب در اختیار بیمار است بیمار از وسایل رفاهی خیلی خوبی برخوردار است و انوع غذا، نوشیدنی، فیلم، استفاده از روزنامه و مجلات. نکته ای که مهم است که نوع برداشت نوع کاشت زدن تیغ ها همه‌اش کنترل شده است و توسط بنده انجام می‌گیرد. متاسفانه خیلی جاها چند بیمار در یک اتاق هستند. حتی برای بیمار ارزش قائل نیستند در برابر هزینه‌هایی که می گیرند در برابر هزینه‌ای که از بیمار گرفته می‌شود امکانات بسیار عالی در اختیار بیمار قرار گیرد از نظر اتاق عمل وسایل رفاهی و تمام توجه پزشک به بیمار است و باید روی سر یک نفر کار کند که ۱۰ نفر یا پنج نفر در یک اتاق عمل هستند به فاصله یک متر و سه روز روی یک سر یک نفر کار می‌کنند بی‌حسی زدن وسایل آنچنانی نمی‌باشند. شرایط کاشت ما را در صفحه شخصی ما هست و افراد می‌توانند نوعِ کاشت را ببیند. با قدرت می توانیم بگوییم یکی از بهترین کاشته‌های کشور را انجام می‌دهیم و خوشبختانه عارضه خاصی نداشته و تیم بسیار مجرب ای داریم و نزدیک به چندین هزار کاشت تا الان انجام دادیم و با سرعت بسیار بالا یک بیمار از صبح تا شب می تواند کار آن را انجام دهیم و بیماربدون هیچ مشکلی به خانه برود.

انتهای پیام/(پزشک برتر)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۱۷
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی