پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

تأملی بر جوابیه دفتر حاجی‌دلیگانی به یک یادداشت

سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۰۵:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال سیاسی و اجتماعی و با انتشار یادداشتی دیگر با عنوان «تاملی بر جوابیه دفتر حاجی‌دلیگانی به یک یادداشت» به شرح زیر آورده است؛

 در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲ یادداشتی از همین رسانه خطاب به آقای حاجی‌دلیگانی با عنوان «به تکرار حاجی‌دلیگانی رأی خواهم داد به‌شرط پاسخگویی به این سؤالات» منتشر شد که توقع می‌رفت که آقای حاجی‌دلیگانی نه از حیث مسئولیت‌پذیری، بلکه از حیث حفظ شأن سیاسی هم شده، به این سؤالات دقیق و موشکافانه عمومی پاسخی مناسب در خور شأن مردم فهیم دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار بدهند؛ اما در کمال تعجب نه‌تنها از پاسخ شخصی ایشان خبری نشد، بلکه منتصبان به ایشان ترجیح دادند پاسخ به این سؤالات را صرفاً با ارسال نطق ایشان در صحن علنی مجلس در پیام‌رسان ایتا بدهند.

آن‌ها خبر نطق ایشان در مجلس شورای اسلامی در ۲۰ شهریور امسال را به‌عنوان عملکرد و دستاورد آقای حاجی‌دلیگانی برای حقیر در جایگاه یک خبرنگار فرستاده‌اند، نطقی مشابه نطق‌های همیشگی و فریادهایی بی‌ثمر و صرفاً رسانه‌ای برای فعال نمایی ایشان در مجلس؛ ضمن اینکه این نطق‌ها کمترین بخش از مسئولیت ایشان است و بسیار فراتر از آن از یک نماینده انتظار می‌رود. اما چند نکته عجیب در این  پاسخ و نطق‌های همیشگی ایشان وجود دارد:

 اولاً علی‌رغم بزرگ‌نمایی این نطق یا نطق‌های وی توسط تیم رسانه‌ای ایشان که آن را کاری خارق‌العاده و خاص جلوه می‌دهند، خوب است این نکته را توضیح دهیم که در مجلس سایر نمایندگان هم نطق‌هایی غراتر از وی در همان روز و سایر روزهایی که مجلس جلسه علنی دارد، داشته‌اند که با کمترین جستجوی اینترنتی یا رجوع به سایت خانه ملت یا رادیو مجلس و سایر می‌توانید ببینید چه‌ها گفته‌اند و با چه فریادهای کوبنده‌ای خواسته‌هایی را فریاد زده‌اند یا به دولت تاخته‌اند؛ پس چه جنبه‌ای از این نطق‌ها جلوه ویژه دارد که این حجم از فضاسازی رسانه‌ای برای آن انجام می‌شود؟!

ثانیاً وی در این جلسه خواستار تمدید مجدد و افزون بر شش ماه قبلی قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور شد که منطقاً معلوم نیست تمدید این قانون مجدداً چه کمکی به کشور یا دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار می‌کند؛ شاید یحتمل وی با وجود تمدید مجدد این قانون فرصت بیشتری خواهد یافت که مشابه ماه‌های پیش به‌جای تمرکز بر بررسی  لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه در تهران، آزادانه در تمام برنامه‌ها و وقایع دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار حضور یافته و زمینه کسب رای خود را برای انتخابات آتی فراهم کند؛ چون دیگر مجبور نیست در جلسات فشرده مجلس برای بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه بالاجبار در مجلس و تهران حاضر باشد.

ثالثاً رسانه‌ای شدن این صحبت‌ها و نطق‌های متعارف در داخل مجلس و خوراندن آن به مخاط مخاطبین تحت عنوان دستاورد چه معنی دارد؟! خب بدیهی است که در طول روز، ده‌ها نماینده در جلسات علنی اظهارنظر می‌کنند و موارد متعدد را مطرح می‌کنند آیا اینها به معنی عملکرد مثبت نماینده است؟! اگر این ها را عملکرد مثبت یا دستاورد یک نماینده در نظر بگیریم؛ پس باید در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر و میمه و برخوار قبل از انتخابات مسابقه نطق و سخنرانی برگزار کنیم و به هر کس که صدای کوبنده، رسا و بم‌تر داشت رأی بدهیم که در مجلس دادوفریاد راه بی اندازد.

رابعاً ، آقای حاجی‌دلیگانی را اخیراً در جلسه‌های علنی مجلس در این چند ماه و پس از کنار گذاشته شدن از هیئت رئیسه در حال نقد مسئولان می‌بینیم بدون اینکه ذره‌ای وی به روی خود بیاورد که خودش ۱۲ سال تمام یکی از کرسی­های مجلس را در دست داشته است و بیش از سایر مسئولان باید مخاطب نقدهای خودش باشد؛ اگر وی معتقد است خودش در حیطه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون به شکل احسن عمل کرده است و مجریان قانون بدعمل کرده‌اند پس نام‌نویسی مجدداش برای مجلس از چه روست؟ از کسوت نمایندگی مجلس خارج شده و خود را در معرض کار اجرایی قرار دهد، او می‌تواند در قوه مجریه مشغول شود یا دست‌کم مسئولیت شهرداری یکی از شهرهای دو شهرستان را برعهده بگیرد که دقیقاً هم معادل نقدها و نطق‌های آتشینش به سایر مسئولین اجرایی است و هم همان گونه که در شهرستان با غفلت از وظایف ملی خود را درگیر  به امور مرتبط با مسائل جاری بهسازی و توسعه شهری کرده، در کسوت شهردار، توانمندی خود را محک بزند!   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۲۱
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی