پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

قنبری در گفت و گو با ندای زاگرس:

واقعیت تلخ قبیله گرایی را باید نخبگان استان ایلام حل کنند

نماینده اسبق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه مخالفان بشار اسد را خلع سلاح کرد، گفت: واقعیت تلخ قبیله گرایی را باید نخبگان استان ایلام حل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

داریوش قنبری در گفت و گو با خبرنگار ندای زاگرس در ایلام پیرامون انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه و پیروزی بشار اسد، اظهار کرد: انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه مخالفان بشار اسد را خلع سلاح کرد.

وی افزود: تروریست‌ها و حامیان غربی‌شان بر این اعتقاد بودند که بشار اسد دارای هیچ‌گونه پایگاه مردمی در کشورش نیست و ملتش او را نمی‌خواهند درحالی‌که حضور آزادانه اکثریت ملت سوریه در پای صندوق‌های رأی و انتخاب بشار اسد برای یک دوره 7 ساله پیام دیگری را به آن‌ها داد.

سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هشتم با اشاره به رأی بالای بشار اسد در انتخابات سوریه، ادامه داد: این انتخابات مشخص کرد که بشار اسد یک فرد مردمی است.

وی با بیان اینکه پایگاه مخالفان بشار اسد پایگاه چندان محکمی نیست، تاکید کرد: استفاده از روش‌های خشن و به دور از حقوق بشری مخالفان بشار اسد در سوریه نیز این پیام را برای جهانیان مخابره می‌کند که آن‌ها دارای هیچ‌گونه پایگاه مردمی نیست‌اند.

قنبری تصریح کرد: به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی حقیقت را به خوبی فهمیده‌اند و دست از حمایت از مخالفان بشار اسد برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه احساس می‌کنم دیگر مخالفان بشار اسد چندان حمایت‌های لازم را از غرب ندارند، یادآور شد: اقدام مخالفان بشار اسد نه تنها خوب واقع نشد، بلکه موجب تقویت بشار اسد و محور مقاومت شد.

ایلام در یک دایره بسته فقر گرفتارشده و کلید آن هم سرمایه‌گذاری است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به بحث قبیله گرایی در استان ایلام، اظهار کرد: موضوع قبیله گرایی یک واقعیت بسیار تلخی است که در استان همیشه در صحنه و شهیدپرور ایلام وجود دارد.

وی با بیان اینکه جناح‌بازی چندان در استان ایلام غالب نشده است.خاطرنشان کرد: جناح‌بازی‌ها هم در این استان به معضل قبیله گرایی آلوده شده است.

قنبری ادامه داد: فرهنگ قبیله گرایی سال‌هاست که به صورت یک پدیده تاریخی در استان به وجود آمده است و بدین سادگی هم قابل حل شدن نیست.

وی بیان داشت: اگر یک بررسی در کشورهای منطقه داشته باشیم، این موضع با عنوان‌های مختلف دیگر در یکی از عقب‌مانده‌ترین کشورهای دنیا و همسایه خودمان افغانستان خواهیم دید.

نماینده اسبق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید الگوهای منفی که در برخی کشورهای عقب‌مانده همسایه ما نهفته شده به داخل کشور و حتی شهر ما بروز کند.

وی گفت: در ایلام متأسفانه رشد و توسعه سیاسی هنوز در شیب نزولی است و همچنان مشکل ایلی و قبیله‌ای وجود دارد و این واقعیت تلخ را نخبگان استان باید حل کنند.

قنبری اظهار کرد: متأسفانه در پاره‌ای از موارد مشاهده می‌کنم حتی نخبگان استان در قالب ایلی و طایفه‌ای دارند فعالیت کرده و از این واژگان استفاده می‌کنند.

وی افزود: از دولت و نخبگان استان ایلام این انتظار می رود که برنامه‌هایی را در جهت توسعه سیاسی استان در نظر بگیرند وفاداری‌های ایلی و قبیله‌ای که جزء وفاداری‌های ماقبل مدرن است به شکلی از این استان رخت بر بندد که بتوانیم وفاداری‌های ملی را جایگزین آن کنیم.

سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هشتم با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت خوبی هم در حوزه انرژی و هم در حوزه کشاورزی دارد، ادامه داد: توجه به سرمایه‌گذاری در این استان می‌تواند آن را به سمت توسعه اقتصادی پیش ببرد.

وی بیان اینکه  ایلام در یک دایره بسته فقر گرفتارشده و کلید آن هم سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: در داخل استان ما به آن معنا سرمایه‌گذار وجود ندارد که کلید این دایره بسته را باز کند و قطعا باید برای باز کردن این کلید سرمایه‌های دولتی را در استان فعال و از تسهیلات برنامه پنجم توسعه که ویژه استان‌های محروم است استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی