پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۳ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

حضور شرکت زمرد نور اسپرلوس در بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق ایران

 

  مدیرعامل شرکت زمرد نور اسپرلوس اصفهان گفت: شرکت زمرد نور اسپرلوس نزدیک به دو دهه است که توانسته با تولید محصولات با کیفیت با هدف گسترش فناوری‌های داخلی اقدام به تولید چراغ‌های دکوراتیو ته، محوطه، دفنی و غیره با ارائه بیش از ۵۰۰ محصول مختلف به بازار نموده است.

 

علی میرحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صدای جویا در حاشیه افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۳ لغایت ۲۶ آبان ماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ عصر به روی علاقمندان این حوزه باز است.

 
 

وی با بیان اینکه شرکت زمرد نور اسپرلوس از سال ۱۳۸۷ تا هم اکنون در چنین نمایشگاهی حضور فعالانه داشته است، افزود: شرکت زمرد نور اسپرلوس نزدیک به دو دهه است که توانسته با تولید محصولات با کیفیت با هدف گسترش فناوری های داخلی اقدام به تولید چراغ های دکوراتیوته، محوطه، دفنی و غیره با ارائه بیش از ۵۰۰ محصول مختلف به بازار نموده است.

مدیرعامل شرکت زمرد نور اسپرلوس اصفهان با بیان اینکه شرکت زمرد نور اسپرلوس برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است، تصریح کرد: این شرکت بزرگ  ترین تولید کننده محصولات نور پردازی در داخل ایران است و با کمک همین نیروی انسانی متخصص و متعهد توانسته ده ها محصول با تنوع و کیفیت بالا تولید کند که بدون مشابه داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه در راستای صادارات محصولات این شرکت گام های خوبی برداشته شده است، بیان داشت: از دولت انتظار داریم که به منعی واقعی کلمه و نه شعاری از تولیدکنندگان همه جانبه حمایت کند.

 

 

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #برق

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۰۲ ، ۱۵:۲۲
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، در جلسه شورای اداری مشترک استان اصفهان و شهرستان شاهین‌شهر و میمه در روز پنج‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ نیز رؤسای دستگاه‌های مختلف استان حضور یافتند و بالغ بر ۸۰ مصوبه برای پیشرفت و آبادانی شهرستان شاهین‌شهر و میمه به تأیید و تصویب رسید.

که شامل ۱۹ مصوبه مصوبه در حوزه اقتصادی، ۳۵ مصوبه در حوزه زیرساختی و عمرانی و ۲۶ مصوبه نیز در شورای اداری مشترک استان و شهرستان به تأیید رسید.

روایت تصویری بیست و ششمین سفر شهرستانی استاندار اصفهان شاهین‌شهر و میمه به شرح زیر می‌باشد؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۲ ، ۱۸:۳۴
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، صبح امروز ۱۶ آبان ماه تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر شاهین‌شهر و نیشابور با حضور شهرداران (سعید ابریشمی راد _ سیدحسن میرفانی)و اعضای شورای اسلامی دو شهر و همچنین سیدمحمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در سالن جلسات تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر به امضا رسید.

 

سیدمحمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بالای شهر شاهین شهر اظهار کرد: شاهین‌شهر با بیش از ۲۵۰ هزار جمعیت در حوزه های مختلف علمی، گردشگری، صنعتی و غیره دارای ظرفیت های بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به ۳۰ درصد مالیات ارزش افزوده استان اصفهان را تامین می کند، افزود: نیروی کارگری و بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه از ۸۰ هزار نفر عبور کرد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: نگاه دولت سیزدهم و مدیریت استان اصفهان به شهرستان شاهین‌شهر و میمه یک نگاه ویژه ای است.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه رتبه اول با سوادی و شهر نشینی استان اصفهان را دارد، تصریح کرد: مدیریت شهری شاهین‌شهر توانسته وظیفه خدمت رسانی را به مردم به خوبی انجام دهد.

کاظمی طبا بیان داشت: امیدواریم همکاری دو شهر شاهین‌شهر و نیشابور مایه خیر و برکت برای مردمان این دو دیار پر افتخار بشود.

*ظرفیت های شهر نیشابور باید به درستی برای آیندگان تبیین شود

سیدحسن میرفانی شهردار نیشابور در حاشیه آیین امضا تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر نیشابور و شاهین‌شهر اظهار کرد: خوشحالیم که زمینه عقد خواهر خواندگی شهر نیشابور ۷ هزار و ۵۰۰ ساله با شهر علم، دانش و خلاقیت و نگین اصفهان شهر شاهین‌شهر فراهم شده است.

وی افزود: نیشابور افتخار دارد که میزبان اهل بیت علیهم السلام از جمله؛ امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه السلام، خیام نیشابوری و بزرگان ادبیات و علمی ایران بوده است.

شهردار نیشابور با بیان اینکه شهر نیشابور بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود نهفته است، تصریح کرد: نیشابور ظرفیت بزرگ فرهنگی و علمی در آن نهفته است که هر چند در تاریخ ثبت شده است اما باید این ظرفیت ها برای آیندگان به درستی تبیین شود.

*هدف از امضا تفاهم نامه خواهر خواندگی شاهین‌شهر و نیشابور پیوند یک شهر صنعتی با یک شهر تاریخی است

ابریشمی راد در آیین امضا تفاهم نامه خواهر خواندگی با بیان اینکه پیشینه شهر نیشابور به بزرگای تاریخ است، گفت: عصر امروز عصر ارتباطات است و باید برای رشد و ترقی از این ارتباطات استفاده کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم، ظرفیت های بزرگ به ویژه صنعتی، علمی، فرهنگی و ورزشی شهر دوست دار کتاب شاهین‌شهر با شهر تاریخی همچون نیشابور پیوند دهیم.

شهردار شاهین‌شهر با اشاره به هویت تاریخی و اجتماعی شهر شاهین‌شهر، گفت: برنامه های مدیریت شهری شاهین‌شهر معطوف به حوزه محیط زیستی و خلاقیت است.

وی با بیان اینکه اقوام مختلف ایرانی با اتحاد و همدلی در شاهین‌شهر ساکن هستند، خاطرنشان ساخت: بیش از ۹۰ درصد معابر و میادین شهر شاهین‌شهر به مشاهیر و بزرگان ایران زمین است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۲ ، ۱۸:۳۳
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، عاطفه قلع ریز روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای با انتشار یادداشتی با عنوان «وقتی آمار مجردین در ارگان‌های دولتی اصفهان محرمانه می‌شود» آورده است؛

چند سالی است که دولت دغدغه افزایش آمار ازدواج را در ایران دارد و در همین راستا دستورالعملی مبنی بر اعلام آمار کارمندان مجرد در ارگان‌های مختلف دولت مطرح شد که به‌تبع آن استان‌های مختلف نه‌تنها شناسایی بلکه  اعلام رسانه‌ای کردند و این در حالی است که ارگان‌های مختلف دولت در استان اصفهان همچون همیشه آمار را محرمانه خطاب کردند و از رسانه‌ای شدن آن ممانعت شد.

آنچه آمارها نشان می‌دهد بیش از ۱۰ هزار کارمند رسمی مجرد دختر و پسر در دستگاه‌های دولتی استان مازندران شاغل هستند (۱۴۰۲) در استان همدان ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از کارمندان استان که شغل ثابتی دارند، مجرد هستند (۱۳۹۵) و  از ۱۵۷ هزار کارمند ۵۲ دستگاه اجرایی  استان خراسان رضوی حدود ۱۵ هزار نفر مجرد هستند  که احتمالاً تغییر برخی از آمار وجود دارد (۱۳۹۷) تجرد در بین کارمندان دولت که سبقه طولانی دارد منجر به انجام پژوهش‌های علمی مختلفی شد که از آن جمله می‌توان به تحقیقی با عنوان " عوامل مؤثر بر عدم تمایل به ازدواج در بین کارکنان مجرد ادارات در شهرستان‌های همدان " اشاره کرد که (نگرانی زوجین از داشتن ازدواج ناموفق، اعتقاد به وجود هزینه - فرصت بالای ازدواج، لذت از مجردی، معاشرت با جنس مخالف، داشتن انتظارات آرمان‌گرایانه از ازدواج و نوع نگرش به ازدواج از عوامل معنادارِ مرتبط با تجرد کارکنان به‌عنوان برخی از عوامل تجرد شناسایی شده است.)

  همچنین بررسی آگاهی، نگرش و انتظار از ازدواج در کارکنان مجرد پلیس تهران نیز یکی دیگر از پژوهش‌های بود که صورت‌گرفته است که نتایج این  تحقیق نشان داد  با توجه به آگاهی و نگرش نسبتاً پایین کارکنان مجرد پلیس، لازم است رویکردهایی کاربردی جهت افزایش این دو حیطه و بهبود وضعیت معیشتی پیشنهاد می‌گردد.  

ابزارهای تشویقی و تنبیهی که آمار تجرد کارکنان دولت را کاهش نداد علی‌رغم اینکه برخی ازدواج را یک امر کاملاً خصوصی می‌دانند و معتقدند نمی‌توان شرایط را برای ازدواج کارکنان وابسته به دولت سخت کرد یا از ابزارهای تنبیهی برای آنها بهره برد، اما آیت‌الله طاها محمدی امام‌جمعه همدان و نماینده ولی‌فقیه این استان خواستار اخراج کارمندان مجرد و استخدام کارمندان متأهل گردید.

 آیت‌الله طاها محمدی در اجلاسی شمار کارمندان مجرد در ادارات دولتی ایران را بیشتر از کارمندان متأهل اعلام کرده و آن را به باد انتقاد گرفت.

آیت‌الله ایرانی پیشنهاد جالبی مطرح کرده و خواست تا به کارمندان مجرد برای ازدواج مدت زمانی چون یک سال مهلت داده شده و در صورت عدم ازدواج این افراد، به کارشان در ادارات دولتی پایان داده شود.

وی ضمن پیشنهاد استخدام کارمندان متأهل بجای کارمندان مجرد افزود؛ جوانان به تشکیل خانواده و زندگی مشترک چندان تمایلی نشان نمی‌دهند؛ لذا این طرز برخورد باید تغییر داده شود.

در همین راستا با تأیید شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، ستاد تسهیل ازدواج، برای ازدواج آسان کارکنان و استادان دانشگاه‌ها در دو لایه استانی و ملی تشکیل شد که  پنج وزارتخانه و دستگاه‌هایی همچون بانک مرکزی، بنیاد مستضعفان، اوقاف و امور خیریه و شهرداری‌ها از اعضای آن هستند.

وضعیت کارمندان  تجرد به تاهل در ادارات دولتی اصفهان ۴۰ به ۶۰ است همچنین تجرد در بین کارمندان دولت در حدی بغرنج شد که شاهد تشکیل  نهضت ازدواج کارمندان مجرد ادارات  در یکی از استان‌ها شدیم  البته این تمام ماجرا نیست و طرح‌های پیشنهادی مثل افزایش ۹ برابر حقوق کارمندان مجرد  تا گرفتن تعهد کتبی از آنها و عدم ارتقای شغلی و اخراج را به‌عنوان راه‌های تنبیهی مطرح کردند.

اگر چه ارگان‌های دولتی استان اصفهان حاضر به اعلام آمار کارمندان مجرد نشدند و به‌نوعی دست به‌پاس کاری زدند و همه را موکول به استانداری اصفهان و در انتها مشاور امور بانوان استانداری اصفهان حاضر به گفتگو نشد.

این در حالی است که آنچه شواهد و آمارهای غیررسمی خبر می‌دهد در بیشتر نهادهای دولتی اصفهان جمعیت تجرد به متأهلین بین ۴۰ درصد مجرد تا ۶۰ درصد متأهلین است که گاها این آمار برعکس و به نصف نزدیک می‌شود  و تنها در یک از ارگان‌های دولتی اصفهان که بالاترین جمعیت کارمندان رسمی را دارد یک‌سوم آنها مجرد هستند.

سامانه همرسانی یکی از طرح هایی است که دولت برای تاهل کارمندان مجرد در ارگان های وابسته طراحی کرده است که در این سامانه مشخصات تمامی مجردین وارد و یا زمینه آشنایی آنها را فراهم می سازد یا با اتصال به مراکز همسریابی مجرد به نوعی تشویق به تاهل و ازدواج می کند.

اگرچه دولت طی دو سال اخیر طرح جوانی جمعیت را به قید فوریت اجرایی کرد هنوز این طرح مراحل ابتدایی و اولیه خود را طی می کند در شمار آمار ازدواج و کاهش طلاق و افزایش روند فرزندآوری نقش بسزایی ایفا نکرده است 

تجرد بیشتر یک معضل فرهنگی است 

حاج رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان که جمعیت کارمندان شهرداری را بالغ بر ۱۵ هزار نفر اعلام کرد دراین‌ارتباط که تاکنون به دنبال آماری از وضعیت کارمندان مجرد در شهرداری نبوده است؛ می‌گوید: آمار غیررسمی نشان می‌دهد که  بین  ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت کارمندان شهرداری مجرد هستند.

اما آنچه کارمندانی باسابقه در شهرداری اعلام کردند اینکه جمعیت مجردین در این ارگان با جمعیت متأهلین برابری می‌کند و این در حالی است که اگر  شاهد ازدواج‌ها مختلف بوده‌ایم؛ اما در نهایت افزایش شمارمطلقین باعث شده که کمتر کسی تن به ازدواج بدهد و ترس از ازدواج به‌نوعی خود بزرگ‌ترین دلیل پرهیز از ازدواج است.

عضو هیئت مدیره  خانه مطبوعات استان اصفهان نیز تعداد مجردین در این صنف را بیش از متاهلین می خواند و می گوید: تاکنون به شکل رسمی اقدامی در جهت شناسایی مجردین  وافزایش تاهل در این صنف صورت نگرفته است.

یکی از کارمندان اداره کل ارشاد استان اصفهان از بالا بودن جمعیت کارمندان متاهل در این اداره نسبت به مجردین خبر داد .

تجرد امروز تنها منحصر به کارمندان دولت نمی شود و  روند افزایش تجرد در بین پزشکان، در بین طبقه مرفه و سلبریتی ها تا طبقه زحمت کش کارگران و غیره را  نشان می دهد.  

تجردی کمتر به علت مسائل اقتصادی و بحران‌های معیشتی است و بیشتر آنچه ایرانی‌ها را در ازدواج دل‌زده کرده است و ناامید به شریک زندگی مناسب است.

بی اعتمادی و افزایش آمار خیانت به همسر،‌ افزایش روند طلاق و ضعف فرهنگی و ناآگاهی در نحوه برخورد دو جنس  دختر و پسر به یکدیگر و عدم تقبل مسئولیت همه از عوامل ازدیاد تجرد در بین جوان ها است.

ایران که بیشتر می‌توان از آن به‌عنوان، یک کشور درحال‌توسعه نام برد دوران گذرانی را سپری می‌کند که طی سالیان متمادی با تهاجمات فرهنگی و غربی بسیاری مواجه بوده است.

از یک‌سو فرهنگ غربی و از سوی دیگر فرهنگ شرقی که عدم همخوانی این دو با یکدیگر باعث ایجاد یک فضای متشنج در فضای خانواده های ایرانی را شکل داده است و دختران و پسرانی که در سن بزرگسالی نمی‌دانند یک زندگی سالم چه مشخصه‌هایی دارد و برای یک زندگی پایدار باید چه همسری را برگزینند و توصیه‌های که بعضاً جامعه روان‌شناسی یا علماء دینی مطرح می‌کنند هنوز نتوانسته مسیر روشنی را برای جوانان ما ترسیم کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۲ ، ۱۸:۳۲
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شهرستان بدره، هادی صی هاشمی فعال رسانه‌ای طی یادداشتی با عنوان «تنها بیمارستان نیمه تکمیل شهرستان بدره چشم‌انتظار تحقق وعده‌های مسئولان» بدین شرح آورده است؛

 

ساخت بیمارستان در هر شهر می‌تواند باعث بالا رفتن خدمات بهداشتی و درمانی شود و نبود آن مشکلات فراوانی از جمله نیاز به حضور در دیگر شهرستان‌ها برای کار درمان و عدم دسترسی در موارد ضرور را در پی خواهد داشت.

 

مردم شهرستان بدره سال‌ها است که چشم‌انتظار ساخت بیمارستانی در این شهر هستند؛ ولی تاکنون به نتیجه مطلوب در این زمینه نرسیده‌اند.

استارت و انجام پروژه‌های مختلف عمرانی از جمله کارهای شاخص دولت‌ از ابتدای روی کارآمدن تاکنون بوده ‌و اما در کنار آن باقی‌ماندن پروژه‌های نیمه‌تمام برای برخی از شهرستان‌ها به معضلی حاد تبدیل شده است.

شهرستان بدره در استان ایلام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به‌جای پیشرفت در برخی حوزه‌ها شاهد پسرفت آن هستیم و گویا فقط شعار است که روی ریل قطار با سرعت می‌تازد و هنوز تا ایستگاه عمل فاصله زیادی دارد و مدت‌هاست داستان احداث بیمارستان شهرستان بدره یکی از آرزوهای دست نیافتنی اهالی برای مردمان این دیار همیشه در صحنه و ولایت‌مدار شده است. مردمی که همچنان در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان برای رفع مشکلات درمانی شهرستان هستند. علی‌رغم آغاز ساخت بیمارستان در این شهرستان اما متأسفانه این پروژه همچنان نیمه‌تمام رها شده است و با وجود بسته‌شدن ردیف اعتباری آن در سال جاری گویی همچنان پرونده ساخت آن به اتمام نخواهد رسید.

 تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از خواسته‌های مردم است و نباید یک طرح بهداشتی و درمانی به همین راحتی بلاتکلیف و نیمه‌کاره رها باشد.

امیدواریم مسئولان امر از جمله نماینده مردم حوزه انتخابیه شهرستان بدره در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بدره و از همه مهم‌تر استاندار ایلام و سایر نهادها با نگاهی ویژه به انجام این مهم اقدام کنند و اعتبار مورد نیاز برای آغاز مجدد ساخت‌وساز بیمارستان شهرستان بدره را تأمین کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۲ ، ۱۸:۳۱
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه ای طی یادداشتی با عنوان (برای بانویی که بعد از ۱۶ سال فعالیت در فرمانداری شاهین‌شهر از کار بی کار شد) به شرح زیر آورده است؛ 

استاد شهید مطهری در کتاب حکمت‌ها و اندرزها، ج۱، ص۲۱ آورده است؛ 

امام علی علیه السلام می‌فرماید: «مردم در این دنیا دو دسته‌اند: یک دسته به بازار این جهان می‌آیند و خودشان را می‌فروشند و برده می‌سازند؛ دسته دوم مردمی هستند که خود را در این بازار می‌خرند و آزاد می‌سازند».

آری، محصول زندگی برخی از افراد -که متأسفانه هنوز اکثریت افراد بشر را تشکیل می‌دهند- بردگی و خودفروشی و شخصیت خود را از دست دادن و به تعبیر قرآن خودباختن و خودزیان کردن است، بندگی شهوت و حرص و خشم و کینه است، اسارت در بند عادات جاهلانه و رسوم بی‌منطق و نامعقول است، تقلید از مد و تابعیت این اصل است که «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو». 

یک دسته در بازار این جهان خود را می‌فروشند به پول و مقام و هوا و هوس و تجمل و مد و تقلید؛ و دسته دیگر شخصیت واقعی و انسانی خود را باز می‌یابند، یک دنیا بزرگواری و عزت نفس و مناعت و شرافت و راستی و استقامت و عدالت و تقوا و حقیقت‌خواهی و ایمان و معنویت برای خود ذخیره می‌کنند، در این بازار آن نرخی را به رسمیت می‌شناسند که قرآن تعیین کرد که هیچ چیزی ارزش ندارد که آدمی خود را به آن بفروشد.

اما ادامه این یادداشت ؛ کسانی که دچار ترس هستند معمولا دور و بر خود را با آدم‌های مثل خودشان پر می‌کنند. البته منطق اقتصادی و منافع سیاسی ایجاب می‌کند که نه‌تنها برای جایگاه‌های مدیریتی، بلکه برای همه جایگاه‌ها، شایسته‌ترین گزینه را انتخاب کنید. اما گاهی سازمان‌ها خلاف این منطق عمل می‌کنند.

بزرگ‌ترین ترس مدیران ترسو چیست؟ آنها از اینکه کسب‌وکارشان شکست بخورد نمی‌ترسند چون به راحتی می‌توانند شکست را توجیه کنند یا بهانه‌تراشی کنند. می‌توانند بگویند: «تقصیر هیات مدیره بود یا سقوط ارزش سهام باعث شکستمان شد.» هر بهانه‌ای می‌توانند بیاورند. اما آنها یک ترس بزرگ‌تر دارند.

بزرگ‌ترین ترس آنها این است که از طرف یکی از کارکنانشان به چالش کشیده شوند یا دستشان جلوی کارکنان رو شود. حس خودخواهی در آنها غالب است. 

در سازمان‌های مبتنی بر ترس، کارکنان بی‌کفایت به جایگاه‌های مهم راه پیدا می‌کنند چون این افراد نمی‌توانند مدیر را به چالش بکشند، پس تهدید محسوب نمی‌شوند.

در یک محیط کاری مسموم، بهترین کاری که می‌توانی انجام دهی این است که تهدید به حساب نیایی بخصوص در سازمان های دولتی و خصوصی استانی همچون اصفهان. انگار این یکی از مهم‌ترین شرایط استخدام است.

به خصوص در سیستم دولتی و بخش خصوصی ما ایران چرا که آنکه بیشتر چاپلوسی می کند ماندگاری بیشتر در سیستم دارد و آنکه انتقاد می کند و بیشتر می داند یا باید با آن مجموعه وداع کند و یا اینکه در گوشه ای خاک بخورد.

اگر به محیط‌های مبتنی بر ترس دقت کنی، می‌بینی که اعضای ارشد، ظاهرا به موفقیت کسب‌وکار اهمیت می‌دهند چون دائما درباره‌اش حرف می‌زنند اما در عمل، تنها چیزی که برایشان مهم است، حفظ جایگاه قدرت و منافعشان است. آنها ترجیح می‌دهند کسب‌وکارشان به خاک سیاه بنشیند، اما هرگز به اشتباهات یا نارسایی‌های خود اعتراف نکنند. 

در شرکت‌هایی که دارای فرهنگ سالم هستند، افراد درباره مشکلات مذاکره می‌کنند. مدیران می‌دانند که کارکنان هوشمند، قرار نیست همیشه با آنها موافقت کنند.

اختلاف نظر یک امر طبیعی است و ممکن است هنگام تصمیم‌گیری‌های مهم مدیریتی، بعضی از کارکنان با آنها مخالفت کنند اما این مدیران، هرگز راه مذاکره را نمی‌بندند.

آنها کسی را به خاطر اظهار نظر مخالف، سرزنش نمی‌کنند چون می‌دانند یک مذاکره سالم و سازنده، به نفع سازمان و به ضرر رقیبانشان است. 

بنده به همین خاطر چند سالی هست که تصمیم گرفته ام دیدگاه سیاسی مستقل داشته باشم چون که معتقدم در همه احزاب و جریانات مختلف سیاسی کشور افراد توانمند و انقلابی وجود دارند که باید آنها را پیدا و برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جذب کرد به همین خاطر با خالص سازی به شدت مخالفم.

اما در سازمان‌های ناسالم، هیچ مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد. هیچ اختلاف نظری وجود ندارد. اگر اطاعت نکنید، اخراج می‌شوید و وقتی احساس می‌کنید طاقتتان تمام شده و دیگر نمی‌توانید شرایط نابسامان را تحمل کنید، به ناچار سازمان را ترک می‌کنید.

همان گونه که در بالا اشاره کردم این قصه پر درد سیستم دولتی و خصوصی کشور از وزارتخانه ها و دفاتر نمایندگان مجلس گرفته تا استانداری ها و فرمانداری ها و شهرداری ها و غیره است.

با این مقدمه برای عینیت بخشیدن به این کلمات به سراغ سوژه ای به نام خانم [فاطمه هاشمی] می رویم یکی از پرسنل ادارای فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه که بعد از گذشت ۱۶ سال از فعالیت در این فرمانداری در اقدامی کاملا نامشخص البته تا به امروز و به یک دفعه توسط سیدمحمدرضا کاظمی طبا فرماندار کنونی شهرستان شاهین‌شهر و میمه و نماینده دولت سیزدهم از کار بی کار می شود.

و هنوز دلیل این برکناری در حاله ای از ابهام قرار دارد. اما آنچه کاملا مشخص است و با توجه به تجربه ۱۷ ساله رسانه ای ام چیزی جزء فعالیت های پشت پرده بازیگران سیاسی نمی تواند دلیل اقناع کننده ای برای این اتفاق تلخ باشد.

چراکه اگر به مباحث قانونی این برکناری نگاه کنیم این سؤال مطرح می شود که آیا از شانزده سال پیش و در زمان علیرضا جوادی فرماندار اسبق شهرستان شاهین‌شهر و میمه که این کار خلاف قانون اگر صورت گرفته و این تکرار خلاف قانون در ادامه توسط فرمانداران مختلف تایید و این میراث غیرقانونی به آقای کاظمی طبا فرماندار کنونی شاهین‌شهر و میمه رسیده است، چرا ادامه داشته است؟

که پاسخ به این سوال هم فرمانداران اصولگرا و هم اصلاح طلب را زیر سوال می برد، و این پرسش را در اذهان عمومی به وجود می آورد بر اساس کدام آزمون وزارت کشور و یا گزینش سازمان اداری و استخدامی صورت گرفته فردی را در نهاد مهمی همچون فرمانداری مشغول به کار می کنید و بعد نزدیک به ۱۶ سال که عمر خود را در این نهاد هزینه می کند، عذر او را می خواهید و از کار بی کار می کنید؟

حواله دادن این نیروی انسانی مطالبه گر توسط استاندار اصفهان و فرماندار شاهین‌شهر و میمه به قانون و نهادهای دیگر که موجبات آن خود شما خواص و همکاران شما بوده اید کار زیبنده و اخلاقی نیست، هر چند در این مملکت آمارها به خوبی نشان می دهد ۸۰ درصد مسئولان در جایگاه تخصصی خود قرار نگرفته اند و بیشتر بر اساس همان منافع سیاسی و فرمانبرداری که در بالا به آن اشاره شد در جایگاهی قرار گرفته اند که نباید باشند.

خلاصه مطلب امروز استاندار اصفهان، فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان بازرسی کل کشور باید پاسخگوی دلایل این برکناری و این عمر از دسته رفته این خانم را باشند. 

 

به قول یکی از همین مسئولان آخر شاهنامه خوش است...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۲ ، ۱۸:۳۰
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین شهر اصفهان، صفحه اول روزنامه های تهران و اصفهان یکشنبه ۷ آبان ماه در کیوسک و دکه روزنامه فروشی‌های سراسر کشور منتشر شد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۰۲ ، ۰۹:۰۷
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا ، امروز هفتم آبان ماه، بیست‌و‌سومین جلسه ستاد انتخابات استان با حضور رئیس ستاد و سایر اعضاء برگزار شد. در حاشیه این جلسه مهدی سلیمانی دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: مرحله ثبت‌نام الکترونیکی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان در مهلت زمانی مقرر انجام شد.

 

 

وی ادامه داد: مجموعاً یکهزار و ۶۷۸ نفر در استان اصفهان در پنجره واحد وزارت کشور ثبت‌نام خود را تکمیل کردند و شاهد افزایش ۴۲/۵ درصدی تعداد داوطلبان نسبت به دوره گذشته داشتیم.

سلیمانی اظهار کرد: طبق تقویم انتخابات، هیأت‌های اجرایی بررسی صلاحیت داوطلبان را آغاز کرده‌اند و تا نوزدهم آبان‌ماه این فرآیند ادامه خواهد داشت و نتایج به متقاضیان اعلام می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: طبق ضوابط قانونی پیش‌بینی شده اگر صلاحیت داوطلبی مورد احراز قرار نگیرد یا صلاحیت وی تایید نشود، نتیجه به صورت مکتوب به متقاضی اعلام خواهد شد و می‌تواند در مهلت زمانی مقرر، اعتراض کند.

سلیمانی ضمن اشاره به اینکه در آستانه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری هستیم، افزود: از تاریخ ۱۴ آبان ماه تا ۲۰ آبان ماه ثبت‌نام داوطلبان خبرگان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تمامی داوطلبان واجد شرایط بایستی به فرمانداری شهرستان اصفهان مراجعه کنند، زیرا تنها محل ثبت‌نام در استان فرمانداری شهرستان اصفهان است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مبحث امکانات و زیرساخت‌های شهرستان فلاورجان برای برگزاری انتخابات نیز مورد رصد و بررسی قرار گرفت.

افزایش ۳۰ درصدی، ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در شهرستان فلاورجان

نادری سرپرست فرمانداری شهرستان فلاورجان نیز گفت: باتوجه به برگزاری انتخابات در کشور و بالطبع آن در شهرستان فلاورجان، تدابیر اتخاذ شده در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پیش ثبت‌نام متقاضیان نمایندگی در مجلس شورای اسلامی در شهرستان فلاورجان ۱۱۱ نفر شرکت و در مرحله ثبت‌نام نهایی ۵۶ نفر در شهرستان ثبت‌نام کردند.

 

نادری خاطرنشان کرد: آمار ثبت‌نام نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان فلاورجان نسبت به دوره گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۰۲ ، ۰۹:۰۶
آقای جویا

محمود معینی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای جویا در اصفهان با اعلام این خبر که با وجود فشارهای سیاسی ثبت‌نام خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار نهایی کردم، اظهار کرد: انتخابات مظهر اقتدار ملی و عامل اساسی پیشرفت همه‌جانبه کشور و عامل مؤثری برای امنیت پایدار و مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه است.

 

 

وی افزود: رسالت امروز جریانات و احزاب مختلف سیاسی (اصناف، جامعه بزرگ کارگری، معلمان، اعضای شوراهای شهر و روستا، مهندسان، پزشکان، معلمان، طلاب حوزوی و...) فعال بعد از گذشت ۱۲ سال در سطح حوزه انتخابیه دو شهرستان شاهین شهر، میمه و برخوار این است که با وحدت و انسجام زمینه تغییر و تحول را فراهم سازند.

 کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه مشارکت در انتخابات امسال مجلس امری است بسیار ضروری که همه احزاب اصلاح‌طلب و اصول‌گرا باید برای آن بکوشند، تصریح کرد: امروز بسیاری از مردم بخصوص در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار با مسائل و مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و بخصوص اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند که وعده‌های سرخرمن مدیران و مسئولان تکراری دیگر نمی‌تواند حلال مشکلات آنها باشد و در ادامه از این همه درد و آلارم آنها بکاهد.

وی با بیان اینکه برای دردهای حوزه انتخابیه‌ام برنامه‌های کارشناسی شده‌ای دارم، گفت: بعد از اعلام نتایج نهایی از سوی شورای محترم نگهبان و در زمان تبلیغات انتخاباتی حتماً قدرت و ضمانت اجرایی این برنامه‌ها را برای مردم به‌صورت شفاف توضیح خواهم داد.

معینی با بیان اینکه بیش از هفت سال از عمر خود را در دفتر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی در راستای خدمت به مردم گذرانده‌ام، بیان داشت: روز گذشته در کمال ناباوری زمانی که برای گرفتن معرفی‌نامه این سوابق و بارگذاری در سامانه وزارت کشور مراجعه کردم، متأسفانه در اوج بی‌اخلاقی و به‌خاطر قرار گرفتن در جایگاه رقیب، مسئول دفتر وی از صدور چنین معرفی‌نامه‌ای خودداری کرد.

 

وی با اعلام آمادگی جهت مناظره انتخاباتی با حاجی‌دلیگانی نماینده کنونی شاهین‌شهر در مجلس، اظهار کرد: امروز حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار به‌شدت نیازمند یک تغییروتحول اساسی بخصوص در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که مردم با حضور حداکثری خود پای صندوق‌های رأی باید این اتفاق مهم و تاریخی را رقم بزنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۰۲ ، ۰۹:۰۶
آقای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از ایلام، فرآیند یک‌هفته‌ای ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چند روز پیش پایان پذیرفت و در کل استان ایلام ۲۲۹ نفر رسما برای بدست آوردن سه کرسی مجلس دوازدهم کاندیداتوری خود را قطعی کرده اند.

 

که از این تعداد ۱۷۵ نفر مربوط به حوزه انتخابیه مرکز ایلام یعنی شهرستان‌های هشت گانه شمالی استان و تعداد ۵۴ نفر نیز برای شهرستان‌های چهارگانه جنوبی استان به مرکزیت دهلران می باشد.

اسامی برخی از نامزدهای انتخابات مجلس از حوزه جنوب استان ایلام که در کانال های اجتماعی منتشر شده است به شرح زیر می باشد؛

اسدالله چراغی/بهزاد علیزاده/احمدکرمی/علی چشفر/امین کاظمی/محمد غلامی/سید محمد ساعدی/سید حسینعلی موسوی/جواد فتح اللهی/جعفر هواسی/حمید باصره/علی بشارتی/اسدالله دلفانی/مصطفی فرخی/علی کاکه/حجت اله لطیفیان/سید صادق حسینی/فرج فاضلی/طالب قریشی/سایه میر خدارحمی/اسفندیار کرمی/حمید احمدی نژاد/نعمت زینی وند/هادی رضایی/حسن بوچانی/ابراهیم دولتیاری/مجتبی کاظمی/پویان ملکی/علیرضا محمود نژاد /جواد رشیدی/عبدالکریم سهرابی نیا/علی نصرالهی/سید محمد طاهری مقدم/عامر فتاحی زاده/عبداله فرخنده/روح اله مهدی پور/شیخ یونس گلی/شکراله حاجیوند/خانجان یاری/رضا سهرابی/مجتبی زینی وند /نازنین زهرا اروانه/علی دانیالی/رضا منصوری پری/عارف کرمی/امین میریان/عبدالرحیم کرمخدایی/مصیب زینی وند/خدیجه احمدی/ایوب کلانتری/ایوب شادیوند/مهدی پویا/حسن الهامی/روح اله حسنوند

اسامی برخی از نامزدهای انتخابات مجلس از حوزه شمال استان ایلام که در کانال های اجتماعی منتشر شده است به شرح زیر می باشد؛

عباس نصراللهی/سارا فلاحی/ دکتر زمانی/ دکتر آزادی/ دکتر علیپور/احمد شوهانی/ دکتر قاسمی/دکتر محمود زاده/سلام امینی/ آقای کریمی/ آقای بادفر/آقای رحیمی/آقای مهدی شریفی/حسن رستم زاد/مراد نژادی/فریدون همتی/علی اکبر بسطامی/آقای منصوری/جلال میرزایی/آقای ناصری/آقای قهری

به گزارش این رسانه بسیاری از تحلگیران مسائل سیاسی معتقد هستند که با توجه نام نویسی وزنه ها و مهرهای قدرتمند سیاسی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در دو حوزه انتخابیه یاد به دور دوم کشیده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۰۲ ، ۰۹:۰۵
آقای جویا