پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

۱۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، ماشالله اکبری نویسنده و استاد دانشگاه طی یادداشتی سیاسی با عنوان «کنه‌های قدرت» آورده است؛ شانزده سال پیش آلمان بدهکارترین عضو اتحادیه اروپا بود. یک زن فیزیک‌دان بدون شعار و هیاهو وارد صحنه سیاسی آلمان شد. در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه لایپزیک در رشته شیمی‌فیزیک دکترا گرفته بود. شد صدراعظم آلمان. بی جنجال و بی بنر و خدم‌وحشم. شعار نداد. مصاحبه نکرد. سیاستمداران قبل از خودش را تخطئه نکرد. سفرهای استانی و شهرستانی نرفت. فقط یک کار کرد.

نشست در دفتر کارش در پایتخت و تیمی از متخصصین و مشاورین کاربلد را به خدمت گرفت. بدون تعصب از همه ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی استفاده کرد. با هیچ کشوری کباده دشمنی و رقابت نکشید. روبروی دیوانه مذبذبی مثل ترامپ ایستاد و از همه آنچه که می‌دانست و می‌داشت برای رام کردن آن بوفالوی دنیای سیاست استفاده کرد.

آن نگاه معروفش در کنفرانس جی هشت در مقابل ترامپ که نشان از عمق اراده و آرامشش داشت تاریخی شد. اتحادیه اروپا را که در مرز فروپاشی بود حفظ کرد. طی شانزده سال آن اقتصاد بدهکار را به اقتصاد اول اروپا تبدیل کرد.

موازنه قدرت را بین اعضای اتحادیه اروپا و نیز بین اروپا و آمریکا برقرار کرد. نه‌تنها آلمان را بر صدر نشاند که از فروپاشی اقتصادی مجارستان، یونان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا از طریق وام‌های بلندمدت جلوگیری کرد.

بیش از یک میلیون آواره آسیایی را پذیرفت و سیاست اخلاق‌مدار را به نمایش گذاشت. کمتر حرف زد و بیشتر عمل کرد. از هیچ رانتی استفاده نکرد نه خودش و نه اطرافیانش. کمتر در تلویزیون ظاهر شد. نه خودش رقیبانش را خائن و جاسوس و عُمال دشمن خطاب کرد و نه اجازه داد حامیانش این کار را بکنند.

طوری نشست و برخاست که قدرت به او تقدس ندهد. محبوب شد اما قدیس نشد. نه کَنه شد و به قدرت چسبید و نه اجازه داد که کَنه ی کثیف قدرت به رفتارش بچسبد و خونش را کثیف کند.

در حالی که یکی از پنج سیاستمدار طراز اول دنیا و قدرتمندترین زن جهان بود، در حالی که هنوز از نظر جسمی و ذهنی کارآمد و فعال و مؤثر بود، در حالی که رهبری قدرتمند و تأثیرگذار در صحنه ملی و بین‌المللی بود آهسته و بی‌هیچ منت و مدعایی از سیاست کناره گرفت.

 در مدت شانزده سال رهبری‌اش گفتار و کردارش معطوف به ماندن در قدرت نبود. قدرت و قابلیتش وابسته به موقعیت سیاسی‌اش نبود.

قدرتش برآمده از یک خِرَد جمعی و جایگاه ملی بود. آمد نقشش را بازی کرد. قابلیت‌هایش را نشان داد و قبل از آنکه سکندری بخورد و به سرازیری قدرت برسد کنار کشید. چنان با قدرت و قابل بود که هیونِ سرکش قدرت را لگام زد.

 آنگلا مرکل بعد از این یک شهروند عادی خواهد بود. عضو هیچ مجمع و مجلسی نخواهد بود. برای عضویت خود یا اطرافیانش در هیئت‌مدیره هلدینگ‌ها و کارتل‌های اقتصادی لابی نخواهد کرد. در هر موردی اظهار نظر نخواهد کرد. خدمات خود و دولتش را مثل گلمیخ در چشم مردم فرو نخواهد کرد. سهمی بیشتر از آنچه قانون برایش معین کرده نخواهد داشت.

نمی‌دانم چرا سپهر سیاسی ما از این ستاره‌ها خالی است. چیزی نزدیک به نیم‌قرن است که این سپهر ایرانی در تصرف مشتی سیاره است که بر اساس سعد و نحسِ ساعت و ستاره جا عوض می‌کنند. وقتی که ظهور کنند دیگر غروب نخواهند کرد.

سی‌سال پیش بر اساس یک اتفاق شده‌اند بخشدار یک بخش، دیگر دست بردار نیستند، ریسمان قدرت که به دستشان می‌افتد رهایش نمی‌کنند مگر با تیغ حضرت اجل.

 سی‌سال است بدون دستاورد و دست‌مایه قابلی از این صندلی به آن صندلی در هراس و هروله اند. قدرت مثل جانشان شده است. اگر در قدرت نباشند می ‌میریند. ملت از تصاویر تکراری‌شان خسته شده است اما تلویزیون خسته نمی‌شود. در لابیرنت قدرت ساکن‌اند.

 یک روز فرماندارند، یک روز معاون سیاسی، یک روز استاندار و روز دیگر فرمانده. لاف آزادگی و عزت می‌زنند اما پیش ارباب قدرت دریوزگی منصب می‌کنند. هم‌زمان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره چندین هلدینگ دولتی و خصوصی هستند و در همان حال مدرک دکترایشان را می‌گیرند و در لانست و نیچر مقاله چاپ می‌کنند. کتاب می‌نویسند و راهنمای چند دانشجوی فلک‌زده هم هستند. برخی اختراع هم ثبت می‌کنند اما نه اختراع خودشان را. خرچنگوارگی رفتارشان مشمئز کننده  و حال به هم زن است.

کتاب سیاست یک سیره و سرمشق دارد. هر جا که املای سیاست غلط و پر از اشتباه است شک نکنید که سیاستمداری تنبل، ناشی و ناپخته قلم‌به‌دست گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۱ ، ۱۶:۵۷
آقای جویا

یادداشت؛

 

بی‌شرفان/جامعه ایران شکاف‌های اجتماعی فراوانی دارد

 

یک جامعه‌شناس گفت: جامعه ایران شکاف‌های اجتماعی فراوانی دارد که شکاف قومیتی، شکاف مذهبی، شکاف طبقاتی، شکاف حکومت/مردم، شکاف جنسیتی، شکاف نسلی از آن جمله‌اند.

به گزارش خبرنگار صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، دکتر فردین علیخواه، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، در کانال طی مطلبی با عنوان «بی‌شرفان» آورده است؛

تیپِ اجتماعی بی‌شرف در همه عرصه‌های جامعه، از بالا تا پایین، قابل‌شناسایی است و محدود به حرفه یا جایگاه خاصی نیست. بی‌شرفی در کردار، مهم‌ترین ویژگی این تیپ است. مصداق‌های بی‌شرفی را می‌توان در سیاست، در اقتصاد و در فرهنگ یافت. در عرصه اقتصاد، آدم بی‌شرف همواره خودش را آدمی زرنگ و فرصت‌ساز می‌داند. او بی‌شعور نیست بلکه تمام شعورش را در جهت منافع فردی به‌کار می‌گیرد.

 اگر جامعه گرفتار ویروس کرونا می‌شود او تلفن را برمی‌دارد و با جاهای مختلف تماس می‌گیرد و در یک روز تعداد زیادی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را به انبارها منتقل می‌کند و بعد با فروش آن‌ها میلیون‌ها تومان به جیب می‌زند. او به فرصت‌سازی اقتصادی در پس هر فلاکتی می‌اندیشد. با بروز هر مصیبت جمعی، او از خوشحالی در پوستش نمی‌گنجد چون فکر می‌کند نردبانی برای صعود و فرصتی برای چپاول یافته است. به همین دلیل به هنگام رانندگی به شکل تحسین‌آمیزی در آینه‌ی ماشین، خودش را نگاه می‌کند و به‌خاطر شکار فرصت‌ها با چشمک‌زدن در آینه به خودش می‌گوید “مخلصیم قربان” و خرکیف می‌شود.

سلبریتی‌هایی که در اوج هراس عمومی برای مواجهه با کرونا به تبلیغ تجاری کالاهای در‌انبار‌مانده می‌پردازند، استادِ داوری که حتی یک سطر از پایان‌نامه دانشجو را نخوانده است؛ ولی در جلسه دفاع یک ساعت درباره ضعف‌های پایان‌نامه پرحرفی می‌کند، مأموری که علی‌رغم تأکید فرمانده‌اش بر عدم برخورد فیزیکی با دانشجویان معترض، به دلیل ناکامی‌های شخصی‌اش در ادامه تحصیل، دانشجویان را کتک می‌زند، فردی که دو سال است در مقابل داروخانه‌ها می‌ایستد و با نشان‌دادن نسخه و جلب ترحم مردم آشفته‌حال از آنان اخّاذی می‌کند، مقامی که صحبت‌هایش را در جلسات با خواندن سوره‌ای آغاز می‌کند و بعد از جلسه درحالی‌که دندانش را خلال می‌کند به دوستانش می‌گوید راه پیشرفت در جمهوری اسلامی همین است،  مدّاحی که پس از مجلس ترحیم و پس از شمارش ولع‌آمیز اسکناس‌های داخل پاکت، راضی نمی‌شود و آن را به سمت پدر متوفی پرتاب می‌کند،  پزشکی که در راهروهای بیمارستان برگه‌ی تقویم رومیزی حاوی شماره‌حساب را به خانواده بیمار می‌دهد و به آنان می‌گوید که کاری با بیمه و بیمارستان ندارد و تا پیامک واریز بیست و هشت میلیون تومان را دریافت نکند عمل را آغاز نخواهد کرد، مسئولی که مستقیم به دوربین نگاه می‌کند و لبخندزنان به مردم دروغ می‌گوید، جوانی که چند سال است در مراسم درگذشتگان در بهشت‌زهرا حاضر می‌شود و روزی چند کارتن ساندیس جمع می‌کند و به دکه‌های همان جا می‌فروشد نمونه‌هایی از تیپ بی‌شرف‌اند.

بین “بی‌شرفی اولیه/آغازین” و “بی‌شرفی ثانویه” باید تمایز قائل شد. هر فرد معمولی ممکن است به‌ناچار یا به هر دلیلی در اوقاتی از زندگی‌اش بی‌شرف شود. در اینجا بی‌شرفی می‌آید و می‌رود. در بی‌شرفی اولیه فرد هنوز می‌تواند بی‌شرفی خود را تشخیص دهد.  او می‌داند که بی‌شرفی خوب نیست و هنگام نگاه‌کردن به خودش در آینه روشویی، از بی‌شرف بودن شرمگین می‌شود و خودش را سرزنش می‌کند. ولی در بی‌شرفی ثانویه، بی‌شرفی بخشی از شخصیت فرد می‌شود. بی‌شرفی می‌آید ولی نمی‌رود و مانند چرک روی یقه پیراهن، می‌ماند. در بی‌شرفی ثانویه مرز بین فرد و بی‌شرفی مشخص نیست.

 بی‌شرفی می‌شود فرد و فرد می‌شود بی‌شرفی. در این‌جا فرد بی‌شرفی‌اش را با افتخار اعلام هم می‌کند. برای اینان، بی‌شرفی نه یک روش بلکه یک منش می‌شود.

جامعه ایران شکاف‌های اجتماعی فراوانی دارد که شکاف قومیتی، شکاف مذهبی، شکاف طبقاتی، شکاف حکومت/مردم، شکاف جنسیتی، شکاف نسلی از آن جمله‌اند. ولی به باور من مهم‌ترین شکاف جامعه ایرانی در این روزهای سخت، ابَرشکاف “شرافتمند/ بی‌شرف” است. منظور آنکه در همه شکاف‌های اجتماعی یادشده می‌توان آدم بی‌شرف یافت. این روزها همان قدر که ثروتمندِ بی‌شرف داریم فقیر بی‌شرف هم داریم که در بی‌شرفی به‌مراتب بدترند و برای مثال، با زخمی کردن دست کودکانِ گریان و هراسان، طلای آنان را به سرقت می‌برند.

به دلیل بحران‌های اقتصادی و اجتماعی گسترده، وسوسه‌های گوناگونی به سراغمان می‌آید. وسوسه‌هایی که تحقق آن‌ها با پایمال کردن منافع جمعی به نفع منافع فردی میسر است. در نتیجه شرافتمند ماندن در این روزها آزمونی سخت برای هر ایرانی است. تصور جامعه‌ای که در آن بی‌شرفی ثانویه پاند می‌شود تصوری ترسناک است.  روزی که دیگر نه شاهد اقلیت بی‌شرف، بلکه شاهد جامعه‌ای بی‌شرف در مقابل اقلیت شرافت‌مند باشیم.

کد خبر؛ ۲۴۸۲۴

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۱ ، ۱۶:۵۶
آقای جویا

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان، حجت الاسلام قاسم هاشمی در ابتدای خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر با سفارش مجدد به رعایت تقوای اللهی اظهار کرد: امام جواد (ع) در حدیثی می‌فرمایند؛ هر که خود را به‌وسیله خداوند بی‌نیاز بداند مردم محتاج او خواهند شد و هر که تقوای الهی پیشه کند، خواه‌ناخواه، مورد محبّت مردم قرار می‌گیرد گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند.

وی در ادامه به‌اختصار به مناسبت‌های تقویمی پرداخت و افزود: امروز ۲۵ شهریورماه مصادف هست با سقوط دیکتاتوری رضاخان و آغاز سلطنت محمدرضا شاه پهلوی با حمایت دستگاه دیپلماسی انگلیس مکار است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه کشورهای استعمارگری همچون آمریکا و انگلیس تا دقیقه ۹۰ از بسیاری از دیکتاتورهای جهان حمایت کرده‌اند و می‌کنند، تصریح کرد: و این یعنی همان تعریف خوی استکباری و استعماری کشورهای غربی به سرکردگی آمریکای جنایت‌کار است.

وی با اشاره به فرارسیدن ۲۰ ماه صفر و مصادف شدن این روز با اربعین حسینی و همچنین حادثه کشتار صبرا و شتیلا مربوط به اردوگاه پناهندگان بی‌گناه فلسطینی توسط رژیم سر تا پا جعلی و دروغین رژیم جنایت‌کار و کودکش صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به فرا رسیدن روز ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار گفت: شهریار شاعر با اخلاصی بود که برخی از اشعار وی به امضای اهل‌بیت (ع) رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بیان داشت: امپراطوری وقیح و بی‌شرم دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه آغاز کنند جنگ علیه کشور ما بوده‌اند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای اولین ثبات مرزی و منطقه‌ای را ایجاد کرد، بیان داشت: در زمان پهلوی بسیاری از مناطق کشور از جمله بخشی از کوه‌های آرارات در کشور ترکیه و استان بحرین را به بهای بسیار اندکی به بیگانگان واگذار کردند.

وی به مرگ الیزابت دوم ملکه انگلیس نیز اشاره کرد و  افزود: حکومت پادشاهی بریتانیا یا همان استعمار پیر را می‌توان در زمره غیر مردمی‌ترین حکومت‌های دنیا از آن یاد کنیم. انگلیس از آن دسته حکومت‌هایی در جهان هست که همیشه با تفرقه انداختن بین سایر کشورهای دنیا به دنبال منافع خود بوده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه رسانه‌های لندن‌نشین را امروز نگاه کنید که چگونه علیه حماسه بزرگ اربعین برنامه‌سازی می‌کنند، تصریح کرد: قضیه هولوکاست، فتنه ۸۸ و ترویج بهائیت در ایران توسط همین استعمارگر پیر انگلیس بود که با اقدام قاطع آن زمان امیرکبیر مواجه شدند.

وی در ادامه به موضوع حماسی و تاریخی اربعین پرداختند و اظهار کرد: اربعین حسینی نمایشی از نظام بزرگ شیعه است، یک پدیده تمدنی است که دارای ابعاد مختلفی چه در حوزه اجتماعی، چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه تاریخی است.

کد خبر؛ ۲۴۸۱۵

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۱ ، ۱۵:۲۴
آقای جویا

جریان رسانه‌ای صهیونیست از حماسه بزرگ اربعین وحشت دارند/رسانه‌های غربی دروغگو هستند

 

جریان رسانه‌ای صهیونیست از حماسه بزرگ اربعین وحشت دارند/رسانه‌های غربی دروغگو هستند

 

امام‌جمعه شاهین‌شهر با متهم کردن رسانه‌های غربی به انتشار دروغ و نشر اکاذیب علیه اسلام، گفت: جریان رسانه‌ای صهیونیست از حماسه بزرگ اربعین وحشت دارند.

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر با تأکید و توصیه بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند خداوند همه اعمال را قبول نمی‌کند مگر به‌واسطه داشتن دو صفت تقوا و اخلاص.

وی افزود: بسیاری از هموطنان ما در سفر اربعین سید و سالار شهیدان آقا عبدالله الحسین (ع) در مرزهای مهران، خسروی، چذابه یا خود کشور عراق هستند، بدون شک دعاهای این عاشقان اهل‌بیت (ع) مستجاب خواهد شد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با پرداختن به مناسبت‌های تقویمی در هفته پیشرو تصریح کرد: در ۱۹ شهریور در گذشت عالم مجاهد آیت‌الله طالقانی اولین امام‌جمعه تهران و در ۲۰ شهادت آیت الله مدنی دومین شهید محراب در تبریز را داریم.

وی خاطرنشان ساخت: این نماز جمعه ها به آسانی به دست نیامده و خون‌های پاک زیادی پای آنها ریخته شده است. به‌خصوص خون پاک شهدای دوران دفاع مقدس و محور مقاومت برای زنده نگه داشتن این فریضه مهم تاثیرگذار بوده است.

حجت‌الاسلام هاشمی به سالروز حمله به برج‌های جهانی در نیویورک آمریکا در سال ۲۰۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: نزدیک به ۲۱ سال از این حادثه می‌گذرد و آمریکا به بهانه مبارزه با گروه‌های تکفیری همچون القاعده به خاورمیانه بخصوص افغانستان و عراق حمله کرد. منطقه را به آشوب کشاند؛ اما در پایان با خفت و خواری آن را ترک کرد.

خطیب نمازجمعه‌های شاهین‌شهر بیان داشت: دوشنبه روز ملی سینما هست حضرت امام فرمودند؛ ما با سینما و هنر مخالف نیستیم به شرطی که در خدمت ترویج‌های اخلاقی و انسانی باشند. اما در گاهی مواقع مشاهده می‌کنیم سینما و رسانه‌ها تبدیل به ابزاری به مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت: دشمنان به وسیله همین ابزارهای یاد شده از کاه به‌نوعی کوه می‌سازند. عیوب کوچک را بزرگ نشان می‌دهند تا به آن منافع شیطانی خود دست پیدا کنند.

حجت اسلام هاشمی به‌عنوان‌مثال به همین موضوع بزرگ اربعین پرداخت و گفت: جریان رسانه‌ای واقع در غرب حماسه بزرگ اربعین را منکر می‌شوند و این حضور ۳۰ میلیون‌نفری را نشان نمی‌دهند.

وی افزود: برنامه هزاران رسانه صوتی و تصویری دشمنان اسلام همین است. عده‌ای هم در داخل کشور با آنها همراهی می‌کنند که باید با بصیرت و جهاد تبیین مراقب و مواظب مکر و حیله‌های آنها را در ریشه خنثی‌سازی کنیم.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه جریان رسانه‌ای صهیونیست از حماسه بزرگ اربعین وحشت دارند، بیان داشت: اربعین بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه مسلمان جهان است که از پنج قاره جهان افراد را جذب می‌کند.

وی تأکید کرد: اربعین واقعه‌ای است که هزار سال پیش اتفاق افتاده و هنوز زنده است و قدرت شیعه را به رخ تمام دنیا می‌کشاند و میسر آماده‌سازی جهان برای منطقم آل محمد حضرت مهدی موعود (عج) همین اربعین حسینی (ع) است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با متهم کردن رسانه‌های غربی به انتشار دروغ و نشر اکاذیب علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: اربعین اسم رمز و همچنین دوام و بقای حماسه حسینی است و رسانه‌های غربی باید این واقعیت را بپذیرند.

وی به رزمایش مشترک روسیه و چین و ۱۱ کشور به نام «وستوک» اشاره کرد و اظهار داشت: این رزمایش در زمانی برگزار شد. که غربی‌ها به دنبال منزوی کردن روسیه در موضوع جنگ با اوکراین هستند.

حجت السلام هاشمی گفت: رزمایش وستوک پاسخ محکمی به این تلاش‌ها بود و نشان از همکاری قدرت‌های نوظهور جهانی برای مقابله با آمریکا بود.

وی اضافه کرد: چین و هند و روسیه به دنبال این هستند که دلار را از مبادلات اقتصادی خود حذف کنند تا بهتر بتوانند با آمریکا مبارزه کنند.

کد خبر؛۲۴۸۱۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۰۱ ، ۱۵:۵۹
آقای جویا

آتشپاد مجتبی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای جویا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴۵ حادثه در شهر شاهین‌شهر اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در سال جاری تاکنون بیش از هزار نفر در سطح ادارات و آموزشگاه‌ها از آموزش‌های اطفا حریق و حوادث سازمان بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر به برگزاری ۳ دوره آموزش آتش‌نشانان داوطلب در سال جاری در راستای آموزش شهروندی اشاره نمود و گفت: امسال بیش از ۲۰۰ نفر موفق به اخذ گواهینامه آتش‌نشان داوطلب شده اند.

وی صدور دستورالعمل ایمنی، بررسی و کنترل نقشه‌های معماری، صدور پایان کار، استعلام کمیسیون ماده ۱۰۰، بررسی و تأیید نقشه سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق، صدور طرح ایمنی مراکز درمانی و تجاری و نیز خرید یک دستگاه کامیونت و تجهیز آن، خرید و تجهیز خودرو برای امداد کوهستان، بازسازی خودروهای سواری و پیشرو سازمان را از جمله اقدامات سازمان در حوزه پیشگیری از حوادث و تجهیزات عنوان نمود.

وی به استقرار ۴ ایستگاه آتش‌نشانی در نقاط مختلف شاهین‌شهر با ۹۲ نیروی عملیاتی اشاره نمود و افزود: جان‌برکفان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر در زمان حادثه برای حفظ جان و مال شهروندان ارجمند از هیچ کوششی فروگذار نخواهند بود.

کد خبر؛۲۴۸۰۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۱ ، ۰۹:۲۷
آقای جویا

به گزارش صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، شرکت مدیریت پسماند شهرداری‌های شاهین‌شهر، میمه، خمینی‌شهر و برخوار در نظر دارد نسبت به اجاره ۲۶ دستگاه نیسان کمپرسی جهت جمع‌آوری زباله و ضایعات شهر خمینی‌شهر از طریق انعقاد قرارداد اقدام نماید.

لذا از متقاضیان دعوت به عمل می‌آید جهت همکاری و انعقاد قرارداد با شماره‌تلفن ۰۳۱۴۵۲۹۰۸۰۰ داخلی ۱۳۲ و یا شماره همراه ۰۹۱۳۸۰۱۸۴۰۸ تماس حاصل فرمایند.

پسماند

*نصب اپلیکیشن «پسماند آنلاین» 

همچنین این سازمان از شهروندان سه شهرستان شاهین‌شهر، میمه، خمینی‌شهر و برخوار خواسته است با نصب اپلیکیشن «پسماند آنلاین» نسبت به زمان دقیق جمع‌آوری پسماندهای خشک اطلاع پیدا کنند.

کد خبر؛  ۲۴۷۸۲

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۰۱ ، ۰۸:۵۵
آقای جویا

به گزارش خبرنگار صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، شبکه‌های اجتماعی زنجیره‌ای از افراد است که به دلایل شخصی و یا تجاری با یکدیگر در ارتباط هستند. هدف از بازاریابی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد یک نام تجاری، افزایش بازدید ازآن، برقراری ارتباط بهتر با مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر است.

امروز بیش از ۸۰ درصد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از رسانه‌های اجتماعی برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند. افزایش سطح آگاهی مخاطبان در مورد محصولات، فرآیند خرید را برای آنها آسان‌تر می‌کند و حضور فعال شما در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش سطح آگاهی افراد و در نهایت تصمیم خرید آنها می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی یکی از سریع‌ترین صنایع رو به رشد در جهان بشماریم بروند که صاحبان کسب‌وکار بیشتر از رسانه‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، لینکدین و… جهت تبلیغات و ایجاد کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌کنند.

به همین خاطر مردم شهرستان‌های اصفهان، شاهین‌شهر، میمه و برخوار می‌توانند به‌راحتی تبلیغات (استوری همراه لینک، پست، ساخت کلیپ‌های کوتاه، مستند، بنر vip، همکاری با اینفلوئنسرها، ساخت موشن‌گرافی و…) کسب‌وکارهای خود را در حوزه‌های مختلف با مشاوره کاملاً رایگان و نازل‌ترین قیمت جهت انتشار در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام – تلگرام – توئیتر – فیس‌بوک و…) و پایگاه خبری و همچنین خبرگزاری‌های رسمی کشور (مزایده، مناقصه) با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران به پایگاه خبری صدای جویا با بیش از نزدیک دو دهه تجربه بسپارند و شاهد گرفتن بهترین نتیجه‌ها باشند.

سایت‌های خبری؛

تلفن تماس؛ ۰۹۱۹۷۹۵۵۵۱۵

سامانه پیامکی؛ ۳۰۰۰۵۶۸۰۵۶۹۷۲۴

ایمیل؛ info@sedayejoya.ir

با مدیریت؛ نورالله جویا

کد خبر؛ ۲۴۷۷۸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۰۱ ، ۱۴:۰۴
آقای جویا

مسائل و نیازمندهای قرارگاه مدیریت بحران برخوار و شاهین‌شهر بررسی شد

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور؛

 

مسائل و نیازمندهای قرارگاه مدیریت بحران برخوار و شاهین‌شهر بررسی شد

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مسائل و نیازمندهای قرارگاه مدیریت بحران دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدحسن نامی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار صدای جویا در اصفهان اظهار کرد: در بازدیدی که از دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار با همراهی مسئولان استانداری اصفهان و همچنین دو شهرستان نامبرده شده عبارت از نماینده مجلس، فرمانداران و سایر داشتیم تصمیمات خوبی در حوزه مدیریت بحران صورت گرفت.

وی افزود: در جلسه‌ای که در فرمانداری‌های دو شهرستان برگزار شد به مسائل مهمی همچون پدیده فرونشست زمین، آلودگی هوا و همچنین میزان خسارات وارد شده از وقوع سیل اخیر و نحوه عملکرد ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های مسئول و همکار در این خصوص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در خصوص مسائل و نیازمندی‌های قرارگاه مدیریت بحران شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه با رویکرد پیشگیرانه همراه با مطالعات و مستندات فنی و پیوست کاهش خطر بر اساس اولویت‌بندی مسائل مورد تأکید قرار گرفت.

وی بیان داشت: در خصوص ایمن‌سازی قنوات مقرر شد با تشکیل کار گروهی متشکل از پژوهشکده سوانح طبیعی و سازمان زمین‌شناسی در شهرهای شاهین‌شهر، گز برخوار و گرگاب طرح مطالعاتی انجام گردد.

نامی ادامه داد: همچنین ایجاد پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه، موضوعات مرتبط با تصرفات حریم و بستر رودخانه، احداث کانال جهت دفع روان آب‌های سطحی، احداث و بازسازی کامل خانه‌های خسارت‌دیده از سیل اخیر در روستا سه و اتخاذ تمهیدات لازم‌ در جهت اهدای لوازم‌خانگی به سیل‌زدگان روستا، پیگیری تحقق اعتبارات در نظر گرفته شده برای جبران خسارات وارد آمده سیل در منطقه، رفع مخاطرات طبیعی در روستای کلهرود و احداث سیل‌بند از جمله موارد مورد  بحث و تبادل نظر بود.

کد خبر؛۲۴۷۷۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۰۱ ، ۲۳:۲۹
آقای جویا

خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا از آخرین رویدادها و اتفاقات شهرستان شاهین‌شهر و میمه در هفته که گذشت گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، جهت اطلاع مخاطبین آخرین اخبار و رویدادهای شهرستان شاهین شهر و میمه در هفته که گذشت.

*بازدید سردار رضا طلائی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع، به همراه نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، مدیرعامل شرکت هسا و اعضای شورای اسلامی شاهین‌شهر از محله مسکن مهر شاهین‌شهر و بررسی مسائل مربوط به الحاق زمین جهت توسعه فضای سبز در مجموعه مسکن مهر

*بازدید معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع، بهمراه نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر از کوی منازل سازمانی مهدیه شاهین شهر و بررسی مسائل مربوط به مدرسه و فضای آموزشی این مجموعه

*قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با حضور در شرکت ساخت تجهیزات سپاهان مپنا واقع در شهرک صنعتی بزرگ از آخرین دستاوردهای این گروه صنعتی در حوزه های صنایع نیروگاهی، نفت و گاز و ریلی بازدید و همچنین در نشستی با حضور مدیر کل صنعت معدن تجارت استان و فرماندار شهرستان شاهین شهر ومیمه مسائل و چالش های پیش روی این شرکت را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

*در آیینی با حضور فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، معاون مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری، بخشدار بخش میمه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میمه، مجموعه بازار روز میمه در متراژ ۲۱۰ مترمربع جمعا با اعتبار سی میلیارد ریال و در راستای اشتغال ۱۰ نفر از بومیان شهر میمه به بهره‌برداری رسید.

*مراسم بزرگداشت ارتحال عالم ربانی و استاد اخلاق آیت الله محمدعلی ناصری(قدّس سرّه)با حضور مسئولین شهرستان،خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مردم در محل مصلی اهل البیت(ع) شاهین شهر برگزار شد.

*آیین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه شماره یک پلیس راهور میمه، با حضور فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، معاون مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری، بخشدار بخش میمه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میمه برگزار شد. این پروژه با هدف استقرار پلیس راهور و در راستای تامین امنیت جاده، تسهیل بخشی و نظارت ترافیکی بر راهها از بخش میمه تا پلیس‌راه مورچه خورت و همچنین از طرف شمال تا شهرستان دلیجان، با زیربنای ۷۰ مترمربع و اعتبار ۶ میلیارد و پانصد میلیون ریال در مدت ۴ ماه احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

*همزمان با هفتمین روز از هفته دولت، آیین افتتاح و بهره برداری از کارگاه دوزندگی و تولید لباس، خصوصی ساز (نیکولیا ) در روستای ازان با حضور ،فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، معاون مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری،بخشدار بخش میمه،دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای ازان برگزار شد. اعتبار این کارگاه دوزندگی ۳۰ میلیارد ریال، با ۱۵۰۰ مترمربع زیربنا و ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر از بانوان می باشد. همچنین با عملیاتی شدن قسمت دوم این کارگاه و راه اندازی خط تولید پالتو و مانتو در آن، در بخش برش نیز فرصت اشتغال برای ۵۰ بانوی دیگر فراهم خواهد شد‌.

*طی آئینی از زحمات سرپرست شهرداری لابید آقای “بهروز سربلوک زاده” تقدیر و طی حکمی از سوی استاندار اصفهان آقای “حمیدرضا جاوید پرور” به عنوان شهردار جدید لایبید معرفی شد.

*طی حکمی از سوی فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، سرهنگ مهدی ابراهیمی به‌عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه معرفی و از زحمات سرهنگ حمیدرضا مجیری تقدیر شد.

*انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد( علی صالحی : رییس- خانم یونسی : نایب رئیس-علیرضا شانظری : منشی-مصطفی عظیمی : خزانه دار)

*اطلاعیه اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه؛  قابل توجه زوار اربعین حسینی-بمنظور ساماندهی و برنامه ریزی گروهی و تامین سرویس ایاب و ذهاب با هماهنگی های صورت گرفته با راهداری و پایانه های مسافربری لازم است به نکات ذیل توجه فرمایید:
۱_زائرینی که بصورت گروهی ثبت نام نموده اند سرگروه بهمراه مشخصات اعضای گروه به اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه مراجعه و یا با شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴تماس بگیرند
۲_زائرینی که انفرادی ثبت نام کرده اند و مایلند درگروهها سازماندهی شوند مشخصات خودرا به شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴پیامک کنند. نام و نام خانوادگی، کدملی، نام پدر، جنسیت، تاریخ حرکت، تاریخ برگشت و…

*نشست هماهنگی برنامه های شهرداری در هفته دفاع مقدس با حضور معاون اجرایی و خدمات شهری، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی ، مشاور شهردار و سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل و جمعی از مدیران شهرداری برگزار گردید.

کد خبر؛ ۲۴۷۵۹

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۰۱ ، ۱۱:۰۲
آقای جویا

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان،آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ظهر امروز ۷ شهرویور ماه ۱۴۰۱ با حضور سردار مجتبی فداء فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان،سیدمحمدرضا کاظمی طباء زواره فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه،ائمه جمعه،رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب،فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد.

در این آیین طی حکمی از سوی فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، سرهنگ مهدی ابراهیمی به‌عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه معرفی و از زحمات سرهنگ حمیدرضا مجیری تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کد خبر؛ ۲۴۷۵۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۰۱ ، ۱۸:۴۴
آقای جویا