پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

مبارزه با فساد در شهرداری‌ها باید جدی باشد

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱ ب.ظ

استان اصفهان در کشور یک استان کاملاً شهری است/شورا یک‌نهاد تصمیم گیر و نظارتی است نه اجرائی/شوراها خود را درگیر مسائل و اختلافات سیاسی نکنند/برای انتخاب شهردار افق بالا داشته باشید/مبارزه با فساد در شهرداری‌ها باید جدی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جویاآنلاین رسول زرگرپور استاندار اصفهان صبح امروز چهارشنبه در دومین کارگاه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان که در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر  و با حضور فرمانداران نیز برگزار شد با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های بی‌وقفه اعضای دوره‌ چهارم در جهت پیشرفت و توسعه استان اصفهان و همچنین تبریک به اعضای جدید پنجمین دوره‌های شهر و روستا جهت انتخاب شدن آن‌ها از طرف مردم، اظهار کرد: آئین‌نامه داخلی شوراهای شهر و روستا در پایین دولت مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی طی یک جلسه به تصویب رسید.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی دو نوع مدیریت داریم که حاکمیتی یا همان ملی استانی و دیگری محلی که مکمل مدیریت حاکمیتی می‌باشد. و در واقع تمام مقدرات کشور توسط همین دو نوع مدیریت صورت می‌پذیرد.

استاندار اصفهان گفت: ۷۵ درصد جمعیت کشور شهری است و چیزی در حدود ۸۵ درصد جمعیت استان اصفهان شهری هست علیرغم اینکه نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ روستا داریم. به همین دلیل ۱۰۷ شهر داریم. و ۸۸ درصد مدیریت استان تحت این موضوع بسیار مهم اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم تعداد اعضای شوراها با توجه به اصلاح قانون در استان اصفهان ۵۷۱ نفر شد اما دو شهر مجلسی و کامون از توابع شهرستان کاشان در دوره قبل فاقد شورا بودند که در این دوره دارای شورا شدند، تصریح کرد: اواخر مرداد یا ابتدای شهریورماه شورای جدید تشکیل خواهند شد.

زرگرپور با اقتصادی خواندن استان اصفهان و با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این استان ساکن هستند، افزود: استان اصفهان با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ کیلومتر وسعت و با ۲۴ شهرستان و ۵۰ بخش که دارای ۱۰۷ شهر و ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که جزء استان‌های قابل‌توجه و با ظرفیت کشور هست.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۵۰ درصد اعضای جدید پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان افراد جدید هستند، تصریح کرد: از ۵۷۱ نفر اعضای شوراهای شهر و روستای استان اصفهان نزدیک به ۶۵ درصد در مشاغل دولتی مشغول‌اند و ۳۵ درصد دارای شغل آزاد هستند.

وی با خاطرنشان کردن اینکه مقررات شوراهای شهر و روستا بسیار مهم و پیچیده است، بیان داشت: حدود ۸۷ درصد از اعضای شوراهای جدید در دوره پنجم دارای مدرک لیسانس و بالاتر می‌باشد که این آمار پیام خوب و قابل قبولی را در حوزه سطح علمی به همراه دارد.

زرگرپور با بیان اینکه آمار حضور بانوان در پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره‌های گذشته چند درصدی رشد داشته است، ادامه داد: بانوان باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند و خود نشان دهند که در سایر دوره‌های دیگر آمار حضور آن‌ها به‌صورت قابل‌توجهی رشد از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه شورای شهر یک‌نهاد تصمیم‌گیری و نظارتی است نه اجرائی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر به‌هیچ‌وجه حق دخالت در مسائل اجرائی را ندارند چراکه یکی از موضوعاتی که امروز نقل محافل شوراهای حل اختلاف نیز می‌باشد همین موضوع دخالت در موضوعات اجرائی توسط اعضای محترم شوراهاست.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه تنها کانال ارتباطی اعضای شورای شهر در مسائل اجرایی شهرداری خودتان انتخاب کرده‌اید هست، تصریح کرد: شورای شهر هم شورای شهرداری است و هم شهر منتها با دو معنی مختلف و کلیه تصمیمات در ارتباط با شهر را شورای شهر می‌گیرد و می‌تواند در سطح استانی و ملی پیگیری، نظارت، ابلاغ و حتی به قانون تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در گذشته این بحث بود که ۳۲ وظیفه نهادها و ارگان‌های دولتی به شوراها منتقل شود اما به دلیل برخی موانع و مشکلات صورت نگرفت، تأکید کرد: حتی این موضوع در وزارت کشور نیز مطرح گردید که برخی از وظایف شوراها همچون انتخاب شهردار از آن‌ها گرفته شود که این کار هم صورت نپذیرفت. که باید این موضع‌هایی که مطرح می‌شود مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد که بیشتر آن به عملکرد شوراها بر می‌گردد.

زرگرپور با بیان اینکه وظیفه متعالی شوراها در حوزه مدیریت شهری نهفته است، اظهار کرد: زمانی این مدیریت موفق اتفاق می‌افتد که شوراها از دعواهای پیش‌پاافتاده ، خطی و غیره پرهیز کنند. مگر خدمت به مردم ۵+۲ یا ۳+۴ را دارد.

وی افزود: شوراها توانایی این موضوع را دارند که قانون به مجلس ببرند. و کسانی که دارای قدرت تحلیل و روابط عمومی بالاتر هستند را به سمت شوراهای بالادست سوق دهید.

استاندار اصفهان گفت: در این استان یک سری چالش‌ها از جمله مسائل زیست‌محیطی(آب، هوا و خاک)، کمبود درآمد پایدار در شهرداری‌ها، هم‌خوان نبودن پرسنل مشغول در شهرداری‌ها با آنچه از سوی وزارت کشور ابلاغ‌شده است ، کمبود امکانات در برخی شهرها، نبود عدم توازن در برخی از شهرهای اصفهان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر از شهردار جدید حتماً بخواهند که برای حل مشکلات شهر برنامه میان‌مدت و کوتاه‌مدت ارائه کند، اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین گردن‌هایی که شوراها در پیش رو دارند و باید به‌خوبی و با طلابت از آن عبور کنند انتخاب یک شهردار کارآمد برای شهر است.

زرگرپور ادامه داد: چهار روش برای انتخاب شهردار وجود دارد که الحمدالله تنها یکی از این چهار روش در استان اصفهان استفاده می‌شود و آن‌هم انتخاب بر اساس برنامه و سابقه و سطح علمی و کارآمدی و همچنین کار کارشناسی است نه خط و خطوط سیاسی و فامیلی یا منابع!

وی با تأکید بر اینکه برای انتخاب شهردار باید افق بلند داشته باشید، بیان داشت: از مثلا دنبال یک شهردار درجه شش باشید بدون شک به درجه چهار آن نیز دست پیدا نخواهید کرد. چراکه مردم شهر باید بدانند افق پرواز نمایندگانشان در شورای شهر کجاست.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هیچ‌گونه دخالتی در انتخاب شهردار نداریم مگر اینکه از دولت کمکی بخواهید، تصریح کرد: برای انتخاب شهردار شبانه‌روز تلاش کرد و حداقل نزدیک به ۲۰ گزینه داشته باشید.

وی گفت: شهرداری‌ها جایی هستند که ارزش‌افزوده ایجاد می‌کنند و ارزش‌افزوده باعث ایجاد فساد می‌شود. پس باید به‌خوبی دقت کنید و در مبارزه با فساد جدی باشید که هزینه فساد و رشوه به‌گونه‌ای افزایش پیدا کند که کسی جرات فساد نکند.

زرگرپور با بیان اینکه طرح‌های جامع و هادی در کل کشور بیشتر از ۳۰ درصد آن اجرایی نمی‌شود، تأکید کرد: در اجرای طرح‌های جامع و هادی مسر باشید تا شهر به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۸
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی