پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شاهین‌شهر با بیان اینکه نیروهای غیربومی باید از شهرداری شاهین‌شهر بروند، گفت: استخدام‌های بی‌ضابطه کمر شهرداری شاهین‌شهر شکسته است.

علی فتحی، عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای جویا در شاهین‌شهر اصفهان، با تسلیت ایام حزن‌انگیز ماه محرم خدمت عاشقان و پیروان مکتب عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: با روی کار آمدن اعضای جدید شورای پنجم شاهین‌شهر و انتخاب عیسی بهمنی به‌عنوان شهردار جدید این روزها شورای پنجم شهر شاهین‌شهر به همراه شهردار یک دل و یک صدا مشغول گرفتن تصمیمات و دستوراتی بسیار خوبی که هم به نفع شهر و هم مجموعه شهرداری باشد، هست.

وی با بیان اینکه برخی از این تصمیمات و فعالیت‌های صورت گرفته موجب شادمانی و حتی اعتراض برخی از خواص و عوام شده است به نحوی که در برخی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می توان آثار آن‌ها را به خوبی دید، افزود: متأسفانه بسیاری از دوستان و همکاران از اوضاع بد مالی شهرداری شاهین‌شهر بی‌خبر هستند و نمی‌دانند که طبق برنامه ششم توسعه ارزش‌افزوده و برخی درآمدهای اصلی شهر در این خصوص به‌شدت کاهش‌یافته به‌نحوی‌که شهرداری نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان از بودجه ۱۶۷ میلیارد تومانی امسال خود را ازدست‌داده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شاهین‌شهر بیان داشت: از طرفی غیر از رکود بازار ساخت‌وساز در کل ایران بحث کاهش تراکم و ارتفاع ساخت‌وساز در شاهین‌شهر نیز‌ مزید بر علت شده به نحوی که شهرداری شاهین‌شهر در ۶ ماهه اول سال جاری می‌بایستی ۳۵ میلیارد تومان درآمد کسب‌ کرده باشد که این مبلغ حدوداً ۷ میلیارد تومان است. و با آنچه می‌خواهیم برای پیشرفت شهر انجام دهیم زمین تا آسمان فاصله دارد.

وی ادامه داد: اگر به تمامی این اتفاقات و کاهش درآمدهای شهرداری شاهین‌شهر بحث استخدام‌های بی‌ضابطه را نیز اضافه کنیم به‌خوبی متوجه خواهیم شد که چگونه کمر شهرداری را شکسته است.

فتحی با تأکید بر اینکه بیش از ۶۰۰ نفر نیرو مازاد و غیر بومی در شهرداری شاهین‌شهر مشغول به کار شده‌اند که طی دوره‌های گذشته با لابی‌گری برخی از مدیران شهری روی کار آمده‌اند که امروزه کاری اصلا نیست در مجموعه انجام دهند و بیکارند و فقط حقوق و مزایای آن را می‌گیرند.

وی در ادامه اضافه کرد: از طرفی اضافه‌کاری ‌از کسی کم نشده است و این حرف‌ها که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کاهش اضافه‌کاری پرسنل شهرداری زده می‌شود نوعی جوسازی‌ است، چراکه طبق قانون کار ‌حداکثر سقف اضافه‌کار برای کارگران ۱۲۰ است. و اعضاء شورا و شهردار شاهین‌شهر ملزم به رعایت به آنچه قانون تعریف کرده نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر با بیان اینکه اکثریت پرسنل شهرداری قراردادهای کاری آن‌ها کارگری است و نه کارمندی، بیان داشت: در گذشته برخی از پرسنل بیش از ۱۷۵ ساعت اضافه‌کاری دریافت می‌کردند که این پرداختی هم مشکلات قانونی و هم شرعی داشت و حتی هیچ‌گونه فعالیتی هم به غیر از ساعت کاری نداشتند که به دور از عدالت به آن‌ها اضافه‌کاری پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: لذا تصمیم گرفتیم با قدرت جلوی این فسادهای اداری که به شهرداری شاهین‌شهر لطمه وارد کرده بود بی ایستیم. و اجازه ندهیم کسی که واقعاً اضافه‌کاری کرده است با کسی که اصلاً یک ساعت هم اضافه‌کاری انجام نداده حقوق یکسانی را دریافت کنند.

فتحی یکی دیگر از اصلاحات صورت گرفته در این چند مدت فعالیت شورا و شهردار جدید را حذف برخی مشاوران عنوان کرد و گفت: در شهرداری شاهین‌شهر دلیلی وجود نداشت مهندسی که بر اساس توانمندی‌هایش استخدام‌شده است و ماهیانه چند میلیون تومان حقوق می‌گیرد در کنار او نیز مشاوری وجود داشته باشد که او نیز مبلغی دریافت کند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری شاهین‌شهر دستورالعمل کاهش نیرو برای کارکنانی که ساکن شاهین‌شهر نبوده و نیستند در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: این کار در راستای افزایش چشم‌گیر و روز افزون بیکاری جوانان شاهین‌شهری صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شاهین‌شهر در ادامه با بیان اینکه در حال شناسایی افرادی هستیم که از سن بازنشستگی آن‌ها گذشته اما بر خلاف قانون مجدداً از آن‌ها استفاده شده است، تصریح کرد: قانون به‌عنوان فصل الخطاب برای ما هست و ما در چهار چوب قانون در حال تلاش هستیم که شهر شاهین‌شهر را نسبت به گذشته ارتقاء ببخشیم.

وی تأکید کرد: از همه دلسوزان، منتقدان و عموم مردم می‌خواهم بدانند که چند صباحی از فعالیت شورای پنجم و شهردار جدید شاهین‌شهر نمی‌گذرد، لذا فعلاً اجازه دهید تا ما بر اساس برنامه‌ها و پیمانی که بسته‌ایم و قول‌هایی را که داده‌ایم فعالیت‌ها، کارها و اصطلاحات خود را در بدنه مدیریت شهری انجام و بعد به عرصه نمایش بگذاریم آنگاه دست به قضاوت و انتقاد بردارید که فعالیت‌های ما درست بوده یا خیر!

فتحی به اعتراض اخیر جمعی از تاکسی‌داران شاهین‌شهر مبنی بر مخالفت با انتخاب آقای حق‌شناس به‌عنوان رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شاهین‌شهر اشاره کرد و گفت: اولاً این دسته اعتراض‌ها مورد احترام هست و دوما هنوز حکمی برای نامبرده مبنی بر رئیس سازمان تاکسی‌رانی صادر نشده است چراکه در حال بررسی‌های بیشتر در این خصوص هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پس جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و تاکسی‌دارها مطمئن باشند به‌عنوان نمایندگان آن‌ها در شورای شهر با کمک شهردار، مدیری را انتخاب خواهیم کرد که هم به نفع آن‌ها و هم به مصالح مردم و مجموعه شهرداری بی اندیشد.

عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری وظیفه‌ای در قبال اشتغال‌زایی ندارند و اعضاء دورهای گذشته شورای شهر باید پاسخگوی این‌همه نیروی مازاد به مراجع ذی اصلاح باشند، گفت: با توجه به مازاد نیروی کاری که در شهرداری شاهین امروزه وجود دارد، آن راندمان کاری که باید انجام بپذیرد نیز صورت نمی‌گیرد.

وی بار دیگر با مخالفت شدید به حضور نیروهای غیربومی در شهرداری شاهین‌شهر به دلیل انبوه بیکاری جوانان بومی، بیان داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته شاهین‌شهر نیروی جوان، متعهد و دارای تخصص و تجربه بیکار کم ندارند و باید برای این پتانسیل‌ها چاره‌اندیشی شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شاهین‌شهر به موضوع تعاونی کارکنان و کارگران سازمان بازیافت شهرداری اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: سازمان بازیافت طی چند سال گذشته تعاونی به نام کارکنان این شرکت تشکیل و با پول‌هایی که این پرسنل در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند اقدام به خرید چند قطعه زمین در محله فدک جهت ارائه به این کارکنان می‌کند.

وی ادامه داد: برخی با نشر اکاذیب عنوان می‌کنند که حق برخی اعضاء این تعاونی ضایع‌شده است در حالی که این زمین‌ها فعلاً تفکیک نشده‌اند. و خیلی از اعضای ۵۴۰ نفر این تعاونی اصلاً اهل و ساکن شاهین‌شهر نیستند و دلیلی هم وجود ندارد که به آن‌ها زمینی تعلق بگیرد.

فتحی با تأکید بر اینکه طبق قانون جلسات شورای شهر باید علنی باشد و به شورای شهر شیشه‌ای معتقدیم، گفت: در حال فراهم‌سازی شرایط حضور مردم و اهالی رسانه در جلسات علنی شورای شهر هستیم.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۷
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی