پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

یادداشت؛

عربستان وهابی صفت و متحدان او از هر بهانه‌ای برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: عربستان وهابی صفت و متحدانش غربی و صهیونیستی او از هر بهانه‌ای برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند بهانه‌هایی که هیچ سند و دلیل مستندی در پس آن وجود ندارد.

محمد سلطانی تحلیلگر مسائل سیاسی و دانشجوی ممتاز رشته‌ی علوم سیاسی دانشگاه اردکان یزد طی یادداشتی در خصوص اظهارات اخیر عادل جبیر وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست ناتو آورده است؛

جبیر سعودی باز هم بهانه‌ی هسته‌ای شدن ایران را پیش کشیده و اذعان داشته که (جهان اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد) این سخنان در حالی است که آژانس بین‌المللی اتمی در گزارش سه‌ماهه خود در 24 مه (3 خرداد) تأکید بر آن داشته که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موظف‌اند هر سه ماه، گزارشی درباره برنامه اتمی ایران تهیه و منتشر کنند.

 گزارش کنونی بازرسان آژانس با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای حائز اهمیت خاصی است. از این لحاظ که پس از خروج امریکا از توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به‌رغم این‌همه کارشکنی‌ها از طرف‌های غربی کماکان ایران به موارد تعیین‌شده در توافق پایبند بوده است و همچنین این پایبندی به تعهدات بارها و بارها مورد تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته است و حتی مدیرکل این آژانس بین‌المللی بیش از 10 بار به آن اشاره داشته‌اند.

عربستان وهابی صفت و متحدانش غربی و صهیونیستی او از هر بهانه‌ای برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند بهانه‌هایی که هیچ سند و دلیل مستندی در پس آن وجود ندارد.

بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی نیز در گزارش‌های خود تاکنون توانسته‌اند هیچ سند و مدرک مستندی دال بر نقض توافق هسته‌ای‌ از سوی ایران ارائه کنند.

 عادل جبیر به‌عنوان وزیر خارجه عربستان با این سخنان خود که بدون هیچ سند مستدلی از قول جهانیان بیان کرده است به کشورهای عضو و امضاء کننده توافق هسته‌ای با ایران اهانت کرده چراکه این توافق توافقی چند جانبه و جهانی است که توسط اعضای آن به امضا رسیده و مورد تائیدیه آژانس بین‌المللی اتمی و حتی شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌باشد.

 در نهایت می‌توان گفت عادل جبیر از قول جهانیانی سخن گفته که امضا کنندگان توافق هسته‌ای با ایران هستند. پس مسؤولان به‌خصوص دیپلمات‌های کشورمان باید مواظب باشند با توجه به سوابق و ردپاهای تاریخی که طرف‌های غربی در گذشته از خود بر جای گذاشته‌اند فریب حیله و مکر آن‌ها را نخورند و همیشه در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنند به امید روزی که برخی کشورهای منطقه امنیت خویش را از خارج خریداری ننمایند و از هر بهانه‌ای‌ از قول جهانیان برای حفظ منافع کشورهای سلطه‌گر استفاده نکنند.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۴
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی