پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی عصر امروز ۱۹ مردادماه ۱۳۹۷ در نخستین جشنواره خربزه گرگاب به وضعیت بحرانی آب در استان اصفهان به‌خصوص در منطقه دشت برخوار اشاره کرد و گفت: آن‌قدر باید این مسئله مهم در همه‌جا تدوین شود تا به‌عنوان یک گفتمان مهم و تأثیرگذار همه به بررسی آن بپردازند.

وی با بیان اینکه امروز در حالی کشاورزان دشت برخوار  با حفر چاه‌های ۲۵۰ متری به آب می‌رسند که در گذشته  تنها با حفر شش متر این نیاز آن‌ها برای دست‌یابی به آب کاملاً رفع می‌شد، افزود: دولت باید چاره‌اندیشی برای تخصیص آب شیرین به حوزه دشت برخوار به‌خصوص از راه دریای خلیج‌فارس و عمان همانند سایر کشورها بکند هر چند ممکن است قیمت هر مترمکعب آن برای اصفهان نزدیک به ۵ هزار تومان آب بخورد.

*وضعیت آب در اصفهان نسبت به سایر نقاط کشور اسفناک است

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید مجدد بر اینکه وضعیت آب در اصفهان نسبت به سایر نقاط کشور اسفناک است، تصریح کرد: تنها راحل خروج از این وضعیت نگران‌کننده، شیرین سازی آب‌های آزاد و انتقال آن به استان اصفهان همچون استان‌های کرمان و یزد است.

وی با بیان اینکه بر اساس اخبار رسیده تاکنون جهت انتقال و شیرین سازی آب‌های آزاد به استان‌های کرمان و یزد بیش از  ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: از مسئولان و به‌خصوص دولت‌مردان انتظار می‌رود مردم استان اصفهان را نیز، از موهبات چنین طرح بزرگی بی‌نصیب نکنند.

حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه مسئولان استان اصفهان خروج حتی یک قطره پساب فاضلاب دو شهرستان برخوار، شاهین‌شهر و میمه را باید از ذهن بیرون کنند، متذکر شد: برای اولین و آخرین بار به‌صراحت بیان می‌کنم به‌هیچ‌عنوان اجازه نخواهم دادم یک قطره از پساب فاضلاب شهرهای برخوار و شاهین‌شهر به مکان دیگری انتقال پیدا کند چراکه، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

وی با اشاره به اینکه اگر آب هست باید برای همه باشد، گفت: نزدیک به ۱۶۰ هکتار از باغات دو شهرستان برخوار، شاهین‌شهر و میمه به علت نبود آب در معرض نابودی کامل قرارگرفته‌اند.

وی در پایان کشاورزان را به سمت کشت‌های گلخانه‌ای به خاطر بهره‌وری بالاتر و کاهش مصرف آب تشویق کرد و گفت:  کشاورزانی که به این گرایش پیدا کنند به‌عنوان نماینده آن‌ها در مجلس همه تلاش خود را جهت حمایت از آن‌ها به کار خواهیم گمارد.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۹
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی