پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، بیش از یک سال هست که از انتخاب اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر توسط مردم می‌گذرد، که در آن آقایان اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری، علی فتحی، سجاد قهرمانی فرد، علیرضا جهانگیری، حسین ابراهیمی ناغانی و خانم پرستو جهانگیری توانستند به شورای شهر راه پیدا کنند.

اما فردا ۲۳ مردادماه ۱۳۹۷ قرار هست برای سال دوم دوره پنجم شورای شاهین‌شهر هیات رئیسه جدید برای یک سال دیگر انتخاب و به عموم مردم معرفی شود. اما ظاهراً بر اساس اسناد و شواهد رسیده به این پایگاه خبری انتخاب هیات رئیسه نه‌تنها برای سال دوم بلکه برای سال‌های سوم و چهارم از قبل از آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر طی جلسه‌ای با حضور آقایان اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری، علی فتحی و علیرضا جهانگیری قرار و مدارهای آن بسته‌شده است و به توافق و امضاء طرفین نیز رسیده است؛ مخاطبین گرامی همان‌گونه که در سند بالا مشاهده می‌فرمایید، البته هر چند ممکن است به دلیل کپی بودن سند فوق‌الذکر و کاستن حجم عکس چندان خوانا نباشد، اما با کمی دقت می‌توان فهمید برای سال اولی که تمام شد آقایان مهرداد مختاری و علیرضا جهانگیری به ترتیب رئیس و نائب رئیس بودند. برای سال دوم آقایان علی فتحی و مهرداد مختاری به ترتیب رئیس و نائب رئیس هستند. برای سال سوم آقایان علیرضا جهانگیری و علی فتحی به ترتیب رئیس و نائب رئیس باشند و در پایان دوره پنجم آقایان اسماعیل فرهادی و علیرضا جهانگیری به ترتیب آنچه در بالا گفته شد رئیس و نائب رئیس‌اند.

در پائین این توافق‌نامه نیز مقرر گردیده است که آقای اسماعیل فرهادی به‌عنوان نماینده شورای اسلامی شهر به شورای اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه معرفی گردد.

هر چند در این توافق‌نامه تا حدودی سهم‌الارث خانم پرستو جهانگیری داده شده است اما نمی‌دانم چرا خبری از دادن ارث یا بهتر بگوییم جایگاه به دو عضو دیگر شورای شهر از جمله سجاد قهرمانی فرد و حسین ابراهیمی ناغانی به چشم نمی‌خورد.

حال برای فهم بهتر مسئله و اینکه واقعاً اختلافات شدیدی در شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر وجود دارد و هر روز بر وسعت آن نیز افزوده می‌شود. به سراغ نامه‌ای چهار صفحه‌ای به شماره ثبت ۴۳۳۷ دبیرخانه فرمانداری شاهین‌شهر مورخ ۱۳ مردادماه ۱۳۹۷ رفتیم. که در این نامه توسط سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر از جمله آقایان حسین ابراهیمی ناغانی، سجاد قهرمانی فرد و پرستو جهانگیری نوشته‌شده است و در آن دلیل حضور نیافتن خود را در جلسات ماهای اخیر شورای اسلامی شاهین‌شهر برای فرماندار به رونوشت نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس و استانداری اصفهان و همچنین اداره اطلاعات استان اصفهان تشریح کرده‌اند؛ که اسناد آن به‌صورت زیر است:

همان‌طور که از متن این نامه بر می‌آیید، اختلافات در شورای شهر شاهین‌شهر اصفهان به حدی بالا گرفته است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند باید فاتحه اداره کردن شهر و خدمت‌رسانی به مردم توسط شورا و شهرداری شاهین‌شهر به دلیل وجود اختلافات سیاسی را خواند.

اما به برخی از جزئیات نامه سه عضو شورای شاهین‌شهر به فرماندار جهت تنویر افکار عمومی می بپردازیم. در صفحه دوم این نامه آمده است که «دوره پنجم شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر از بدو معرفی و شروع به کار شوربختانه با بغض‌های شخصی و اختلافات خانوادگی و طایفه‌گرایی و البته با دخالت‌های افراد و نهادهایی که منافع دخیل در امر داشته‌اند فعالیت خود را آغاز کرده است. با گذشت یکسال از این دوره نظام کار شورایی و وحدت در تحقق خرد جمعی به محاق رفته و احترام به حقوق تمامی وکلای مردم در این نهاد مخدوش گردیده است. متأسفانه به خودخواهی آشکار ۴ نفر( اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری، علی فتحی و علیرضا جهانگیری) به تصویر پیوست که قطعنامه و قرارداد میان آن‌ها بوده است. قسم جلاله مندرج در ماده ۲ آئین‌نامه اجرایی تشکیلات که تعهد به رعایت مفاد قانون اساسی را محکم کرده و ملزم می‌دارد را زیر پا گذاشتند. با این عمل و ایجاد مرز فاحش بین اعضاء شورا سه نفر از اعضاء شورا عملاً به‌طورکلی در تصمیمات جمعی و تحقق مشارکت و خرد جمعی به کنار گذاشته شدند و این‌چنین عملاً ماده ۳ آئین‌نامه فوق‌الذکر را به سخره گرفته و زیر پا نهادند. این تفکیک و مرزبندی نهایتاً موجب گردید در اولین وظیفه اعضاء شورای اسلامی که همانا بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی می‌باشد؛ خلل ایجاد شود و  جناب آقای عیسی بهمنی شهردار سابق شاهین‌شهر که در محافل خصوصی و بیرون از جمع شورا بر آن وفاق گردید و انتخاب‌شده بود، معرفی گردد».

در ادامه این نامه آمده است؛«امروز پس از یک سال نتیجه این بی‌قانونی‌ها و تخطی از چارچوبه هایی که چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ عرفی و قانونی حد و حدود شوراها و اعضاء را مشخص می‌دارد؛ چیزی جزء ویرانی زیرساخت‌های شهرداری و مدیریت شهر و نیز عدم امنیت شغلی نیروهای انسانی مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه و کاهش شدید نرخ خدمات عمومی و حذف و تعویق کلیه پروژه‌های عمرانی برجای نگذاشته و برای عام و خاص قابل مشاهده است. این بی‌قانونی با دخالت‌های بی‌جا و احتمالاً توقعات نابجا به حدی بود که شهردار منتخب آقایان ( اسماعیل فرهادی، مهرداد مختاری، علی فتحی و علیرضا جهانگیری) بنا به سخنرانی خودشان در صحن شورا در روز بررسی استعفایشان؛ تاب این وضع موجود را نیاورد و نهایت استعفا داده و شاهین‌شهر را ترک کرد».

در ادامه صفحه سوم نامه اعضا شورای به فرماندار آمده است؛«مجدداً ترکیب چهارنفره پیش از آنکه دوره هیئت رئیسه اول تمام شود. هیات رئیسه دوم، سوم و چهارم را بسته و بر انجام آن‌هم قسم شده‌اند، بنا بر مشاهدات و اذعان فرد به فرد ایشان در رایزنی ما امضاء کنندگان این نامه، و نیز بزرگان دلسوزی که به‌قصد وساطت پا به میدان گذاشته بودند؛ و صرفاً برای اینکه افکار عمومی را توجیه نمایند؛ ۱۹ نفر نامزد احراز تصدی پست شهرداری را از سایر اعضاء خواسته تصنعی و ساختگی معرفی برنامه‌های این افراد را برای مشروع کردن رفتار خویش مهیا نمودند.

لذا این‌جانبان حسین ابراهیمی ناغانی، سجاد قهرمانی فرد و پرستو جهانگیری برای احترام به موکلین خویش که بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم شاهین‌شهر را شامل می‌شود. و نیز نامزدهایی که قصد معرفی به شورا برای ارائه برنامه‌های خویش جهت قضاوت و داوری منصفانه جهت انتخاب شایسته‌ترین فرد به سمت شهردار شاهین‌شهر؛ که می‌تواند در این نقشه و پلانی که جبراً ساخته‌شده است مورد تمسخر قرارگرفته و شأن و منزلتشان جریحه‌دار گردد، اعلام می‌داریم که لیست نامزدهای خود را از دستور کار دعوت نامزدها؛ خارج کرده و تا برقراری و جاری شدن کلیه قوانین از حضور در جلسات شورای شهر امتناع کرده و تأکید می‌کنیم؛ مسؤولیت آنچه از رهگذر مرزبندی و بی‌احترامی به خرد جمعی و سایر نمایندگان مردم در شورای اسلامی ایجاد گردیده و نهایتاً دود آن به چشم مردم شهر می‌رود که تاکنون رفته است».

حال مهرداد مختاری رئیس کنونی شورای شهر شاهین‌شهر که در مصاحبه با رسانه‌ها شعار مبارزه با فساد، تبعیض و تلاش برای توسعه و پیشرفت شاهین‌شهر و احقاق حقوق کارگر  را سر می‌دهد باید به افکار عمومی به‌خصوص مردم شاهین‌شهر پاسخ دهد که چرا شورای شهری که یک سال سکان آن به دست او بوده است، به این حال روز افتاده است و این‌گونه دچار سیاست زدگی و اختلافات درونی شده است؟!

این پایگاه خبری حق پاسخگویی برای همه اعضای شورای شهر شاهین‌شهر در خصوص خبر فوق‌الذکر جهت شفاف‌سازی به افکار عمومی را آزاد گذاشته و به‌هیچ‌عنوان از هیچ جناحی خاصی جزء حقوق اصله مردم دفاع نخواهد کرد.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۲
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی