پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد:‌ نمایندگان مجلس امروز در جریان سؤال از رئیس‌جمهور به بخشی از وظایف خود عمل کردند.

وی افزود: اگر مجلس در هفته دولت این چند تا استیضاح و سؤال از رئیس‌جمهور را نمی‌کرد، مردم اصلاً یادشان می‌رفت که دولتی هم هست.

وی به دلایل اینکه نمایندگان مجلس از «رأی علنی» استقبال نمی‌کنند نیز پاسخ داد و گفت: امروز در جریان طرح سؤال از رئیس‌جمهور، ۲۲ تن از نمایندگان مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس، درخواست «رأی‌گیری علنی و با برگه» داشتند که با استقبال کلیت مجلس مواجه نشد و در صحن علنی این پیشنهاد رأی نیاورد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سؤال بسیاری از مردم این است که چرا نمایندگان آن‌ها از شفافیت استقبال نمی‌کنند و حاضر نیستند آرایشان علنی شود؟ گفت: در مجلس نهم در روز تصویب ۲۰ دقیقه‌ای طرح مرتبط با برجام، مطابق با همین بند آیین‌نامه، پیشنهاد رأی‌گیری علنی دادم، اما در کمال ناباوری دوستانی از خودمان گفتند که ما هم مخالف برجام هستیم.

وی ادامه داد: همین همکاران گفتند، به خاطر جلب آرای مردمی که به برجام دل‌خوش کرده‌اند و انتخابات مجلس هم نیز در پیش است، نمی‌خواهیم در حوزه انتخابیه متوجه مخالفت ما با برجام شوند! به همین دلیل بود که هم طرح مرتبط با برجام، آرای اکثریت مجلس را به دست آورد و فقط حدود ۹۰ نماینده مخالف کردند.

حجت‌الاسلام رسایی با ابراز تأسف از اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل عدم استقبال نمایندگان از شفافیت، چشم طمع داشتن آن‌ها به آرای مردم در انتخابات بعدی است، گفت: این خصلت بر خلاف قسمی است که در ابتدای نمایندگی به قرآن مجید یاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن روز به کلاه برجام، پشمی بود و با توجه به دروغ‌هایی که دولت تحویل مردم داده بود، برجام در افکار عمومی اقبالی داشت و برخی از نمایندگان نمی‌خواستند این کاسبی را از دست بدهند اما امروز چه؟!

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز دیگر حسن روحانی جایگاهی در بین افکار عمومی ندارد و نمایندگان مجلس از پاسخ‌های روحانی در پنج سؤال طرح‌شده، فقط از پاسخ به یک سؤال قانع شده‌اند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس دیگر نباید نگران علنی شدن مخالفت خود با دولت تدبیر و امید باشند؟!

این نماینده سابق مجلس به بیان یکی دیگر از دلایل عدم شفافیت نمایندگان مجلس با رأی‌گیری علنی پرداخت و ادامه داد: برخی از نمایندگان چون نمی‌خواهند هزینه این مخالفت با سیاست‌های دولت را بپردازند به همین خاطر نگران بده بستان‌هایی هستند که با رئیس دولت و کابینه وی دارند. وی متذکر شد: این بده بستان‌ها شامل منافع و درخواست‌های شخصی تا منافع و درخواست‌های منطقه‌ای می‌شود، نامه‌ها و درخواست‌هایی که زیر دست وزرا و در کارتابل‌های آن‌ها منتظر امضای وزیر است. پس باز هم مخالفت با شفافیت به خاطر چشم طمع فرد نماینده به یک منفعت غیر ملی است.

حجت‌الاسلام رسایی تأکید کرد: یکی از دلایل مطرح کردن موضوعات مطرح‌شده این هست تا مردم عزیز بداند که درب بر همین پاشنه خواهد چرخید تا روزی که آن‌ها به‌جای انتخاب کاندیداهای سالم، پاک دست، صریح، شفاف، در روز انتخابات به کسانی رأی می‌دهند که کاسب کارند، هر دو چراغ راهنمایشان کار می‌کند، از همان ایام تبلیغات از شفافیت فرار می‌کنند و مواضع دوپهلو دارند تا رأی همه را به دست بیاورند. این‌ها آن روز جانوران کوچکی هستند که وقتی به کرسی قدرت مجلس می‌رسند، طمع آن‌ها را تبدیل به یک هیولا می‌کند.

وی اظهار داشت: مردم عزیز ایران اسلامی اگر می‌خواهند وضع کشور درست شود، شفافیت را باید از خودشان آغاز کنند و در روز انتخابات، کسانی را انتخاب نمایند که در کنار ویژگی‌های مهم دیگر، عنصر سلامت و شفافیت را در کارنامه و گذشته خود داشته باشند.

وی ادامه داد: از یاد نبریم که به تعبیر امام راحل (ره) مجلس است که اساس یک کشور را به صلاح می‌کشد یا اساس یک کشور را رو به فساد می‌برد.

نماینده سابق مجلس یادآور شد: در جلسه امروز سؤال از رئیس‌جمهور، اطرافیان آقای حسن روحانی چیزی را جا گذاشتند که با دیدنش تعجب کردم. آن‌ها کولر مخصوص ایشان بود که در زمان نطق، زیر میزشان قرار داده شده بود تا ایشان را خنک کند! سیستم تهویه صحن علنی مجلس، سیستم به‌روزی است اما استفاده از کولر ساخت USA لطف دیگری دارد.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۶
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی