پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، طی روزهای اخیر، باغداران، چاه داران و کشاورزان شرق اصفهان ازجمله دهستان‌های براآن شمالی و جنوبی و دو بخش بن رود و جلگه که دارای روستاهای زیادی هستند، امروز در زیر مجموعه بخش مرکزی شهرستان اصفهان قرار دارد و تا قبل از خشک شدن زاینده‌رود در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین کانون‌های کشت و زرع محسوب می‌شود.

در اعتراض به اجرایی نشدن وعده‌های مسئولان مبنی بر جاری شدن آب رودخانه زاینده‌رود در فصل پاییز و فقدان حمایت مادی از آن‌ها، دست به تجمع و اعتراضاتی در قسمت‌های مختلفی از بخش مرکزی اصفهان زدند. که در ادامه رسانه‌های فرصت‌طلب بیگانه ازجمله؛ صدای آمریکا، بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا، شبکه من و تو، رادیو زمانه و همچنین پایگاه ضد انقلابی آمدنیوز توسط عوامل خود در داخل ایران به بزرگ‌نمایی این موضوع برای مردم پرداختند.

یک عضو هیئت‌مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان در گفت‌وگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: ریشه این تجمعات اعتراض‌آمیز کشاورزان شرق اصفهان به بی مدیریتی و بی‌عدالتی مسؤولان بر می گردد.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی اصفهان نزدیک به ۴۰ هزار کشاورز دارد، افزود: بیشتر اراضی شرق اصفهان زیر کشت گندم، جو و ذرت (غله) به‌عنوان محصولاتی استراتژیک است که اتکا به واردات آن درست نیست.

این کشاورز با بیان اینکه هزینه‌های کشاورزان در بخش‌های مختلف با رشد روبرو شده بنابراین عدم افزایش قیمت خرید محصولات کشاورزی انگیزه کشاورزان را برای ادامه کار کم می‌کند، تصریح کرد: ما کشاورزان شرق اصفهان از آقای محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان این سؤال را داریم با این وضعیت نوسانات ارزی (افزایش قیمت دلار) و تخصیص نیافتن حقآبه کشاورزان در سال زراعی جاری چگونه می‌خواهند گندم مردم را تهیه و تأمین کنند؟

وی ادامه داد: چون سال زراعی آبی از فصل پاییز شروع می‌شود به همین خاطر سال گذشته (۹۵-۹۶) نزدیک به ۵۰ درصد اراضی کشاورزان شرق اصفهان زیر کشت محصولات کشاورزی ویژه این منطقه رفته بود.

این عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: رفع مشکل کشاورزان شرق اصفهان با تجویز داروهای مسکن و برنامه‌های زودگذر حل‌وفصل نخواهد شد چراکه هم اکنون از سوی مسؤولان نه مدیریت و نه عدالت لازم جهت تخصیص حقابه کشاورزان حاشیه زاینده‌رود جهت کشت و تأمین امر و معاش خانواده‌های خود به‌هیچ‌عنوان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان حاشیه زاینده‌رود استان چهارمحال بختیاری سال گذشته توانسته‌اند نزدیک به ۶ هزار تن هلو از اراضی خود محصولات کشاورزی برداشت کنند، خاطرنشان کرد: اگر تحریم غذایی شویم و کشاورزان هم نتوانند مواد غذایی آن‌ها تأمین کنند مردم ایران چگونه باید مواد غذایی خود را تأمین نمایند.

این کشاورز تصریح کرد: محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان برای مدیریت آب اصفهان و گرفتن حقابه کشاورزان نیامده است، بلکه به خاطر برخی منافع خواص (مانند آقای فلاحتیان) مأموریت یافته است آب سمیرم را به مزارع کشاورزی پسته کرمان انتقال دهد و پساب‌های اصفهان را به کوه مارشنان در حدود ۶۰ کیلومتری شمال شرق شهر اصفهان و ۳۰ کیلومتری شمال کوه‌پایه منتقل کنند.

وی با بیان اینکه استاندار اصفهان تاکنون نتوانسته است به وعده‌های خود عمل کند، گفت: اواخر سال گذشته تصمیم‌گیری شد که تمام پساب‌های استان اصفهان بعد از تصفیه در دو کانال رود هشتن (شمالی و جنوبی) جهت استفاده کشاورزان قرار گیرد که تاکنون این امر نیز محقق نشده است.

این عضو هیئت‌مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با توجه به اینکه استاندار اصفهان مشمول قانون بازنشستگی کشوری می‌شود، اظهار داشت: مافیای آب اصفهان به‌خصوص جناح سیاسی اصلاح‌طلب، آقای مهر علیزاده را به استانداری اصفهان آوردند تا به نفع منافع خود در سایر استان‌های دیگر همچون یزد و کرمان فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته از اصفهان صیفی‌جات به سایر شهرهای کشور انتقال داده می‌شد اما امروزه برعکس شده است، بیان داشت: افتتاح تونل کوهرنگ سوم هم نمی‌تواند دردی از کشاورز کشاورزان اصفهانی دوا کند.

این کشاورز با بیان اینکه پول حقابه خود را در زمان شاه و قبل از انقلاب ۵۷ پرداخت کرده‌ایم، تأکید کرد: متأسفانه مسئولان کشور به حرف‌های مراجع اعظام تقلید در خصوص حقابه کشاورزان تاکنون هیچ توجهی نکرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در گفت‌وگو با رسانه‌ها با توجه به اینکه باید رژیم حقوقی زاینده رود به‌طور کامل رعایت شود، گفت: مسئولان طبق مصوباتی که بارها در جلسات مختلف ذکر کرده‌اند باید در برخورد با برداشت‌های غیرمجاز تسریع داشته باشند و همچنین حقابه ها در چارچوب مصوبات شورای عالی آب پیگیری و اجرایی شود.

فولادگر با اشاره به زمزمه اجرای طرح‌های جدید همچون «بن بروجن» تأکید کرد: با وضعیت فعلی زاینده‌رود قطعاً نباید بار گزاری جدیدی از این رودخانه اجرایی شود و در خصوص طرح «بن بروجن» باید به این مسئله واقف باشیم که پرداختن به این طرح نه‌تنها به صلاح نیست بلکه باید بعد از اجرای طرح‌های جدید انتقال آب، موضوع مذکور مطرح شود.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو و مسئولان ذی‌ربط در استان، با توجه به حل مشکل نقدینگی پروژه سد تونل سوم، باید نسبت به انجام فعال‌تر و صحیح‌تر آن همت گمارند و در مورد بهشت‌آباد نیز باید هرچه زودتر روش اجرایی طرح به‌صورت کارشناسی مشخص شود.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به تأکیدات مکرر بر دنبال کردن پرداخت مراحل بعدی خسارت نکشت به کشاورزان، اذعان کرد: کشاورزان در وضعیت اقتصادی اخیر نیاز به حمایت مسئولان دارند و وزارت نیرو اعلام همکاری در خصوص پیگیری پرداخت خسارت به کشاورزان را مطرح کرد که البته اعتبارات باید از طریق صنایع و کارگروه سازگاری با کم‌آبی تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه به‌تنهایی دردی از کشاورزان دوا نخواهد کرد و مسئولان باید راهکار عملیاتی در خصوص حل مشکلات این قشر زحمت‌کش ارائه دهند تا به‌زودی شاهد رفع مشکلات باشیم.

فولادگر با اشاره ای کوتاه به مسئله آب شرب استان اصفهان گفت: پروژه سامانه دوم آب شرب باید فعال‌تر شود و وزارت نیرو باید در این خصوص مسائل بودجه‌ای را مرتفع کند.

به گفته تجمع‌کنندگان؛ مهم‌ترین مطالبه آن‌ها بازگرداندن حقآبه‌های دیرینه و بین‌النسلی‌شان است.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۶
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی