پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا از اصفهان، روایت است که در ایران سه مکتب اصلی آواز وجود دارد که شامل مکتب اصفهان، تبریز و تهران است، اما در میان پژوهشگران موسیقی اختلاف عقیده وجود دارد و برخی از آن‌ها معتقدند که مکتب آوازی تهران در زمان امیرکبیر خانواده فراهانی از فراهان به تهران آمده و توسط آن‌ها در تهران شکل‌گرفته شده است.

اما در هر صورت با وجود اختلافاتی که وجود دارد، مکتب آواز و موسیقی اصفهان را به هیچ عنوان نمی‌توان حذف کرد، چراکه در دسته‌بندی‌های مختلف آواز ابتدا می‌گویند مکتب اصفهان و سپس نام مکاتب دیگر را می‌آورند.

برخی از پژوهشگران حوزه موسیقی بر این اعتقادند؛ با مطالعه عمیق در تاریخ به این نتیجه می‌توان رسید که هزاران سال پیش چون اصفهان در مرکز ایران بوده است به همین خاطر شاهزاده‌ها در این شهر تربیت می‌شده‌اند و یکی از تعلیماتی که حتماً باید فرا می‌گرفتند موسیقی بوده است و این کار بر عهده موسیقی‌دانان اصفهانی بوده است.

پس موسیقی اصفهان در اعماق تاریخ و دورهای قبل از اسلام، همچون ساسانیان پیدا می‌شود نه‌تنها در عصر صفویه، اما موسیقی که در حال حاضر بر آن تأکید می‌شود آن است که از عصر صفویه به بعد در اصفهان رواج پیدا کرده است.

همچنین در گذشته‌های بسیار دور موسیقی یکی از مهم‌ترین ابزار بیان آیین‌های مذهبی بوده و آیین‌های مذهبی با موسیقی همراه بوده‌اند. این مسئله در اصفهان با پرستش خدایگان آب مثل آناهیتا در زمان‌های خیلی دور اتفاق می‌افتاد.

در دوره اسلامی با تقسیم‌بندی پایه‌های چهارگانه موسیقی مواجه می‌شویم که نام اصفهان هم یکی از این پایه‌هاست، لذا تاریخ موسیقی اصفهان ریشه‌های بسیار عمیقی دارد که به پژوهش و کاوش عمیق نیازمند است.

در زمینه موسیقی در اصفهان، استادان و هنرمندان بزرگی همچون (میرزا عبدالوهاب، حسین خضوعی، جلال تاج اصفهانی، سید حسین طاهرزاده، حسن کسایی، جلیل شهناز، عبدالوهاب شهیدی، علی تجویدی، محمد اصفهانی، علیرضا افتخاری، حسین خواجه امیری، نصرالله معین نجف‌آبادی و سایر) بوده و هست.

حال در این گزارش خبری برای شناخت بیشتر آواز و موسیقی اصفهان و همچنین بیان مشکلات، دغدغه‌ها و دادن راهکارهای لازم جهت رونق بخشیدن به حوزه موسیقی و آواز اصفهان به سراغ یکی از جوانان با استعداد، تحصیل‌کرده و گمنام حوزه ذکر شده این شهر به نام «میلاد خرم» رفتیم.

میلاد خرم متولد سال ۱۳۶۲ در اصفهان است و از همان سنین کودکی به نوازندگی سازهایی همچون کیبورد، پیانو دستی و همچنین نواختن ساز گیتار به‌صورت کاملاً کلاسیک پرداخته است.

این هنرمند اصفهانی بعد از فراگیری سازهای ذکر شده میل شخصی و باطنی خود را به آواز نشان می‌دهد و فعالیت در این عرصه را تا به امروز با ارائه آهنگ‌هایی همچون (خداحافظ، تصور و انتظار تو) به‌خصوص در حوزه موسیقی پاپ به جد پیگیری می‌کند.

او تحصیلات آکادمیک خود را در این زمینه در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه فرهنگ و هنر تهران شروع و چند سال بعد زیر نظر اساتید بزرگ آن دانشگاه به اتمام می‌رساند.

این خواننده‌ی با اخلاق اصفهانی در عین گمنامی تاکنون توانسته است. با اجرای کنسرت‌ها و موسیقی‌ها مختلف در سراسر کشور و همچنین به‌عنوان یکی از اساتید آموزشگاه‌های موسیقی اصفهان کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد.

وی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه مشکلات هنرمندان موسیقی نه‌تنها در اصفهان بلکه در کل کشور بی‌شمار است، اظهار کرد: حمایت از هنرمندان این عرصه بسیار ضعیف است و چندان به موسیقی پاپ و به‌خصوص ایرانی بهاء داده نمی‌شود.

خرم با بیان اینکه باید مشوق‌ها و حمایت‌های ویژه‌ای از سوی دولت به‌خصوص مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت بپذیرد تا شاهد رشد و شکوفایی عرصه آواز و موسیقی ایران در جهان باشیم، خاطرنشان کرد: متصدیان مربوطه باید حوزه‌های توانمند بخش خصوصی را جهت از هنرمندان این عرصه شناسایی و معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین دغدغه هنرمندان و اساتید موسیقی ایران حمایت‌های مالی و معنوی از طرف مسؤولان ذی‌ربط هست، گفت: یک هنرمند با استعداد عرصه موسیقی در ایران بدون اسپانسر یا حامی مالی نمی‌تواند رشد بسزایی داشته باشد و متأسفانه امروز عرصه هنر موسیقی ایران گرفتار یک سری سیاست‌های نامشخص و باند و باندبازی‌ها شده است.

وی درمان اصلی دردهای آواز و موسیقی ایران را در زمینه پاپ، کلاسیک و یا حتی اصیل و سنتی جهت رشد و شکوفایی حمایت‌های مالی و معنوی عنوان کرد و بیان داشت: اگر حمایت‌های مالی از سوی مسؤولان با کمک بخش خصوصی صورت نپذیرد، موسیقی ایران جایگاه خود را در چند سال آینده از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه باید متوالیان فرهنگی کشور زمینه را جهت شناخت و معرفی استعدادهای گمنام موسیقی ایران بازگشایی کنند، ادامه داد: نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید شخصاً به وسط میدان آمده و با سر و سامان دادن به این حوزه مهم راه گرفتن سالن جهت اجرا کنسرت و معرفی ظرفیت‌های بخش خصوصی به مؤسسات و گروه‌های فرهنگی و هنری دارای مجوز را هموار کنند.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۰
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی