پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها


به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از فولادشهر اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: خودم و همه شما برادران و خواهران عزیز نمازگزار را به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی توصیه و سفارش می‌کنم و از عقابش بر حذر می‌دارم.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید: «یا ایها الذین آمنوا إن تتّقوا اللهَ یجعل لکم فُرقاناً» (انفال ۲۹) اگر پاک و پرهیزکار و باتقوا باشید خداوند به شما روشن بینی می دهد و بر بصیرت شما می افزاید.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان ادامه داد: قرآن کریم به‌موجب این آیه و آیه‌های دیگری صریحاً بین تقوا و پرهیزکاری از یک‌طرف و روشن‌بینی و بصیرت از طرف دیگر رابطه مستقیم قائل است، یعنی به هراندازه آدمی پاک‌تر و پرهیزکارتر و بی‌غرض و مرض تر و در مقابل حقایق تسلیم‌تر باشد، نورافکن عقل و فکرش روشن‌تر و نافذتر است.

وی خاطرنشان ساخت: در باب غفلت حداقل دو دسته مولفه و عوامل همواره باید مورد توجه خاص و عام به‏ ویژه مسؤولان نظام قرار داشته باشد؛ دسته اول، عوامل زمینه ‏ساز غفلت و دسته دوم، آثار سوء غفلت مى‏ باشد.

حجت الاسلام سرافراز ادامه داد: در این مجال چند نمونه از عوامل بروز و ظهور غفلت از منظر امام على (ع) را به امید بیدارى خواب‏ رفتگان تشنه قدرت و ثروت و سیاست‏ زدگان انقلابى‏ نما یادآور مى‏ شویم: ۱. دست‏کم گرفتن دشمن «لَا تَسْتَصْغِرَنَّ عَدُوّاً وَ إِنْ ضَعُف‏»(غررالحکم، ص ۶۳۰)؛ هرگز دشمن را دست‏کم نگیر و کوچک مشمار ولو این‏که به‏واقع ضعیف و کوچک باشد. «مَنْ نَامَ عَنْ عَدُوِّهِ أَنْبَهَتْهُ الْمَکَایِد»؛ کسى‏که از دشمن غافل بشود، بداند که حیله و مکر و کید دشمن او را بیدار مى‏کند (و چه‏ بسا دیر باشد.) ۲. خوش‏ بینى و خوش‏ خیالى در برابر دشمنان امام (ع) خطاب به مالک اشتر: «وَ لَکِنِ الْحَذَرَ کُلَّ الْحَذَرِ مِنْ عَدُوِّکَ بَعْدَ صُلْحِهِ فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِیَتَغَفَّلَ فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَ اتَّهِمْ فِی ذَلِکَ حُسْنَ الظَّن‏»(نامه ۵۳)؛ بعد از حتى صلح با خصم بدان ممکن است دشمن به تو نزدیک بشود تا تو را غافل سازد بنابراین دوراندیشى پیشه کن و خوش‏بینى را متهم ساز؛ ۳. اعتماد به دشمن‏«لَا تَأْمَنْ عَدُوّاً وَ إِنْ شَکَر»؛ از مکر و حیلت دشمن در ایمن مباش هرچند از تو تشکر کند (و به تو روى خوشى نشان بدهد.) ۴. بى‏ مسؤولیتى و بى‏ تعهدى‏«مَنْ نَامَ لَمْ یُنَمْ عَنْه‏»؛ کسى‏ که بخوابد (خواب غفلت) باید بداند دشمنش هوشیار و بیدار است. ۵. سهل‏ انگارى و بى‏ برنامگى‏«تُکَادُونَ وَ لَا تَکِیدُون‏»؛ دشمن طرح هاى مکارانه دارد ولى شما هیچ«لَا یُنَامُ عَنْکُمْ وَ أَنْتُمْ فِی غَفْلَهٍ سَاهُون‏»(خطبه ۳۴)؛ دشمن براى حمله به شما خواب ندارد ولى شما در خواب غفلت و بى‏ خبرى هستید.

وی تصریح کرد: این‏ها نمونه‌هایی از عوامل زمینه‌ساز غفلت بود که چه‌بسا آسیب‌هایی همچون فتنه را دامن می‌زند، بنابراین اگر مدیران و خواص با درک واقعیت‌های جامعه به‌ویژه مشکلات و گرفتاری‌های مردم، صادقانه و دلسوزانه و با نگاهى ملى نه شخصى و جناحى، عرصه خدمت به مردم به‏ویژه طبقات ضعیف را عبادتى براى خویش باور داشته باشند، قطعاً دشمنان با هر حربه و یا تاکتیک و نقشه‏اى بخواهند به گلوگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‏ گیر، نفوذ و یا جامعه را با ناامنی‌های مختلف و فتنه‌های مرموز مواجه سازند، هرگز موفق نخواهند شد.

وی اضافه کرد: ملت ما توجه دارند که از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون خداوند ده ها شرّ و توطئه را از سر این انقلاب دفع کرده است: توطئه گروهک ها، توطئه ۸ سال جنگ، توطئه کودتاها، توطئه نفوذی ها، توطئه داعش، فتنه ۷۸، فتنه ۸۸ و غیره این ها همه تحقق سخن حق است که: «وَمَکَروُا وَ مَکَرَاللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُالماکِرینَ» آل عمران،۵۴؛ و این همه در سایه بصیرت و روشن بینی و تقوا و خداباوری ملت بزرگ ایران بوده است: «وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ» حج،۴۰؛ و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می کند.

امام جمعه فولادشهر اصفهان بیان داشت: از این پس نیز همین عنصر، راز و رمز سربلندی است. در همه عرصه ها این دشمنان ملت اند که ذلیل می شوند و ملت بزرگ و مسلمان ایران سربلند؛ به شرط تقوا و خداباوری لذا در قرآن آمده: «وَعَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ» ابراهیم،۱۲؛ و توکل کنندگان، باید فقط بر خدا توکل کنند. داستان انقلاب اسلامی ایران، داستان دریا و کشتی است.

وی گفت: هندسه نظام ما به‌گونه‌ای تنظیم‌شده است که در رأس آن، ولی‌فقیه به‌عنوان ناخدا قرار دارد و از لحاظ بدنه هم با دو ویژگی جمهوریت و اسلامیّت، تار و پود این نظام به هم تنیده شده و از لحاظ رهبری هم بحمدالله هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد چون ناخدای این کشتی در متن قانون اساسی به‌عنوان ولایت‌فقیه و رهبری نظام پذیرفته‌شده است.

حجت الاسلام سرافراز یادآورشد: آنچه باید بر آن تأکید کرد، وجود قطب نما است. قطب نما در نظام ولایی ما بصیرت است و به تعبیر مقام معظم رهبری بصیرت یعنی؛ بدانید چه میخواهید تا بدانید چه باید با خودتان داشته باشید.

وی اظهار داشت: برای اهل دیانت، هیچ عنصری با فضیلت تر از بصیرت نیست. بصیرت در هدف، بصیرت در شناخت دشمن، بصیرت در شناخت موانع راه و بصیرت در برداشتن این موانع. بدون شک اگر مردم همراه با رهبری نظام، در این شناخت های چهارگانه، همگام باشند، هیچ قدرتی نمی تواند از این اقتدار و ابهت نظام ذره ای بکاهد.

خطیب نماز جمعه های فولادشهر اصفهان در خطبه های دوم ادامه داد: اثر تقوا در آخرت این است که گناهان گذشته را پاک می کند، کفاره عمل گذشته است، یعنی گناهان گذشته را محو می کند. «و یُکفِّر عنکُم سیّاتِکُم؛ و گناهان را از شما میزداید». (انفال/ ۲۹).

وی اضافه کرد: مقصود این است که اثر گناهان گذشته را جبران می‌کند. چون تقوای واقعی همراه با توبه است. کسی که یک آلودگی‌هایی درگذشته داشته، هنگامی باتقوا خواهد بود که از آن آلودگی‌ها توبه کند. پس اثر آن گناهان گذشته پاک می‌شود، مجازات اُخروی هم از انسان سلب می‌شود. یعنی خدا دیگر بنده باتقوایش را به خاطر گناهان گذشته‌اش مجازات نمی‌کند.

حجت‌الاسلام سرافراز بیان داشت: قرآن کریم در این آیات می‌خواهد ما را توجه بدهد که اگر ایمان ما ایمان واقعی باشد و اگر عمل ما عمل اسلامی باشد و اگر جامعه ما جامعه مسلمان باشد، مشمول انواعی از عنایت‌های الهی خواهیم بود و موفقیت‌ها خواهیم داشت.

وی ارتحال فقیه مجاهد آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودى رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهاى شوراى نگهبان را به محضر رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان و به ملت بزرگ ایران تسلیت کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى در پیام تسلیت در وصف آن مرحوم مرقوم فرمودند: «ایشان استادى بزرگ در حوزه علمیه قم و کارگزارى با وفا در مهم‌ترین تشکیلات نظام جمهورى اسلامى، عضو مؤثرى در شوراى نگهبان و رئیس موفقى در مجمع تشخیص مصلحت بودند و آثار و برکات علمى بسیارى از خود بر جاى نهادند. ایشان هم‏چنین برادر سه شهید و از یاران و شاگردان و همراهان شهید نام‏آور و بزرگوار سید محمدباقر صدر بود.»

وی خاطرنشان کرد:‌ آیت‌الله هاشمی شاهرودی در میان مسئولان نظام، در منش سیاسی- دینی و سبک تعاملات حاکمیتی و مدیریتی از خصایص و ویژگی‏هایی منحصربه‌فرد برخوردار بودند. در طول ۴۰ سال گذشته یک‌بار اخلاق دینی را زیر پا نگذاشت. حلم در سیاست‏ ورزی از او چهره‏ای متمایز ساخته بود.

امام‌جمعه فولادشهر ادامه داد: هیچ ادعایی نداشت، هیچ موقع از کاری که کرده بود یا می‌کرد سخن نگفت. سه برادرش در عراق به شهادت رسیدند، اما هیچ‏گاه درباره آنان سخن نگفت و دنبال بهره‏برداری از آنان نبود. افتخاراتی همانند شاگردی شهید صدر و اجازه اجتهاد از وی را داشت، اما هیچ‌گاه از آن نان نخورد و درصدد اثبات خود برنیامد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری که ارزش فقهی- اصولی و شخصیتی و اخلاقی وی را می‌دانست تلاش نمود، نظام اسلامی از علم و اجتهاد و توان وی بی‌بهره نماند. منیّت را در خود کشته بود و شنونده‏ای صبور و گوینده‏ای کم‌حرف بود. حتی در حوزه فقه و فقاهت اهل مانور و معرفی و اثبات خود نبود. اما خداوند اراده کرده بود شأن و عزت او حفظ شود. رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات و هم‌نشینی با اولیاء طاهری‌اش را برای ایشان مسألت داریم.

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: همچنین یادی کنیم از درگذشتگان حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات که متأسفانه به دلیل بی‌توجهی مسئولان نسبت به وجود نقص فنی اتوبوس (۶ سال از رده خارج‌شده و معاینه فنی هم نداشته و ترمز آن‌هم دچار نقص فنی بوده است) تعداد ۱۰ نفر کشته و بقیه هم مجروح شدند که به خانواده‌های داغدیده تسلیت می‌گوییم و طلب صبر می‌کنیم و برای درگذشتگان علو درجات و آرزوی سلامتی کامل برای مجروحین داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکشنبه مصادف است با سالروز حماسه ماندگار ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت؛ ملّت ایران در نهم دی‌ماه سال ۸۸ با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری حماسه‌ای جاودان و به‌یادماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند. بدون شک اگر درایت و بصیرت رهبر معظّم انقلاب و همراهی و هوشیاری مردم نبود، آتش فتنه به این زودی‌ها خاموش نمی‌شد.

امام‌جمعه فولادشهر تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین علل ماندگاری این حماسه، بصیرت و غیرت دینی است؛ فتنه گران در روز عزای امام حسین (ع)، در سال ۸۸ آمده بودند تا تقاص شکستشان در پای صندوق‌های رأی را، با توهین به عزیزترین سرمایه مردم، یعنی دین و باورهای دینی آن‌ها به‌ویژه عاشورا بگیرند و به گمان خود، کار انقلاب و نظام را تمام کنند؛ اما ایستادگی و مقاومت مرصوص ملت که نتیجه بصیرت و غیرت دینی آن‌ها بود، دشمن را ناکام گذاشت.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم این دست‌هایی که مردم در مُحرّم و صفر در عزای امام حسین (ع) به سر و سینه می‌زنند در حقیقت فرهنگ عاشورا و کربلا و وفاداری و عشق به امام و ولایت را در قلب و سینه خود ذخیره می‌کنند.

حجت‌الاسلام سرافراز گفت: ملت ما بیش از هزار سال است که تمرین می‌کند اگر عاشورایی رخ داد در کنار حسین (ع) و با یاران حسین باشد. ملت ما بیش از هزار سال است که تمرین می‌کند اگر جنگ جمل یا نهروان یا صفینی رخ داد در ایستادن در کنار علی (ع) تردید نکند.

وی یادآور شد: ۹ دی‌ماه سال ۸۸ یکی از همان روزهایی بود که ملت احساس کرد در کربلاست و باید به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) پاسخ دهد. مهم‌ترین ویژگی مردم دین‌دار و ولایتمدار ایران این است که در ماجرای فتنه، همچون مردم زمان علی (ع) در توطئه و فتنه خوارج و جنگ جمل گرفتار نشدند و بر امام زمان خود شمشیر نکشیدند، بلکه به حمایت از دین و ولایت برخاستند و ولایت ستیزان را سر جای خود نشاندند.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان تصریح کرد: حماسه ۹ دی، روایتی عالمانه از پیوند عاشورایی امت با امام امت بود. تاریخ را باید درست و صحیح خواند و عبرت گرفت. مردم ایران ثابت کردند تاریخ اسلام و ایران را خوب خوانده‌اند و خوب هم عبرت گرفته‌اند. سند این حرف هم حماسه تاریخی و ماندگار ۹ دی سال ۸۸ است.

وی با بیان اینکه این روز یک صفحه زرین در تاریخ معاصر است. گفت: اما باید دانست که فتنه بدترین آسیب برای یک ملت و کشور است و همواره رنگ عوض می‌کند چنان‌که نفاق نیز رنگ عوض می‌کند.

حجت‌الاسلام سرافراز خاطرنشان ساخت: باید نخبگان و مردم نسبت به فتنه‌های جدید و نفاق‌های جدید هشیار باشند و هشدار دهند که ممکن است در آینده فتنه‌ای نو با چهره‌ای ناشناخته مجدداً ظهور کند و با رنگ عوض کردن یا شعار عوض کردن ملت را به‌اشتباه اندازد، (همان‌طور که حضرت آقا فرمودند: مراقب باشید؛ ممکن است دشمن براى سال ۹۸ نقشه کشیده باشد. هشیاری نخبگان و هشیار کردن مردم نسبت به فتنه‌های جدید از وظایف ما است و فلسفه ۹ دی همواره باید مدنظر باشد.

وی در خصوص موضوع بودجه؛ که سه‌شنبه گذشته دولت بودجه را تحویل مجلس داد، تأکید کرد:ازاین‌پس، این مجلس است که باید با دقت لازم، بودجه پیشنهادى دولت را بررسى کرده و در صورت مشاهده موارد غیر شفاف و یا عدم تطابق دخل‌وخرج‌ها، اصلاحات مورد نیاز آن‏را صورت دهد تا سال آینده کشور با کمترین چالش مواجه گردد.

وی بیان داشت: مسؤولان تلاش کنند که گرانی‌های بی‌رویه کام مردم را بیش از این تلخ نکند. بیکاری، رکود و تعطیلی کارگاه‏ها و کارخانه‏ها، تأخیر در ازدواج و تضعیف کانون خانواده، مهاجرت از روستاها به حاشیه‌نشینی شهرها و گرانی و اعتیاد و مشکل مسکن، از مهم‏ترین معضلات و دغدغه‌های مردم است.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر با تأکید بر اینکه مردم از مسئولین عمل می‌خواهند نه تحلیل این‌که عوامل گرانی چیست؟! گفت: البته این حق مسئولان است که روشن گری داشته باشند اما واقعیت این است که مردم منتظر اقدام عملی هستند.

وی یادآور شد: مردم انتظار دارند در مورد اقلامی که مورد نیاز روزمره آن‌هاست مثل گوشت، حبوبات، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات و نان و… شاهد گرانی مداوم و افسارگسیخته نباشند. مردم به عملکرد افراد توجه می‌کنند نه به آمار و ارقام و این‏که وعده‌ها چقدر جامه عمل پوشیده را ارزیابى می‌کنند.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: مردم معتقدند برجام نه‌تنها دستاوردى نداشته بلکه تأثیر مستقیمى هم بر زندگى و معیشت و سفره آن‏ها نگذاشته است درحالی‌که بهبود معیشت و رفع مشکلات اقتصادى و حل مشکل آب شُرب وعده اصلى دولت پس از برجام بود. قرار بود نتیجه برجام گشایش اقتصادى باشد، امروز بالاترین دغدغه طبقه متوسط جامعه بیکارى و رکود و تورم است و طبقات محروم نیز مشکل معیشت دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر کشور است، ادامه داد: که به‏ دلیل تلاطمات ارزى و موج تورمى ناشى از آن، در شرایط نامساعدى قرار دارند. این بخش از جامعه به‏صورت ویژه نیازمند حمایت هستند. بخشى از این حمایت‏ها می‌تواند از طریق گران نکردن خدمات عمومى مانند حامل‏هاى انرژى براى این قشر صورت بگیرد و بخش دیگر از طریق اختصاص بسته‌های ویژه حمایتى انجام شود.

امام‌جمعه فولادشهر به مسئله مهم دیگر توجه به منابع درآمدى غیرنفتى پرداخت و گفت: مالیات می‌تواند جایگزین مناسبى باشد. اما توجه به مالیات نباید به‏ معناى افزایش فشار بر مردم عادى و بخش تولید تلقى شود.

وی ادامه داد: بلکه افزایش درآمد مالیاتى باید از طریق مقابله با فرارهاى مالیاتى باشد که برآوردها حاکى از آن است که این عدد چیزى در حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است. هم‏چنین افزایش پایه‌های مالیاتى براى در برگرفتن فعالیت‌های سودا گرانه نیز راه دیگرى است که باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۷
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی