پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا از اصفهان به نقل ربیع، نقاشی عمل بکار بردن رنگ‌دانه محلول در یک رقیق‌کننده و یک عامل چسباننده یک چسب بر روی یک سطح نگهدارندِ مانند کاغذ، بوم یا دیوار است. این کار توسط یک نقاش انجام می‌شود. این واژه بخصوص زمانی به کار می‌رود که این کار حرفه شخص مورد نظر باشد. قدمت نقاشی در بین انسان‌ها، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است.

وقتی واژه نقاشی یا نقاشی کردن به میان می‌آید طبیعتاً پدیده‌ای در نظر ما مجسم می‌شود که از ترکیب رنگ‌ها به وجود آمده و به دست انسان ساخته‌شده است.
بعضی‌ها تصور می‌کنند که نقاشی یعنی تقلید طبیعت و انتظارشان از یک نقاش این است که هر آنچه می‌بیند به روی بوم منتقل سازد. این انتظار غلط راه را به روی خلاقیت هنری و گسترش اندیشه بسته و او را در چارچوب تقلید و دوباره‌سازی واقعیات محدود می‌سازد.
نقاشی یعنی به وجود آوردن پدیده‌ای که وجود خارجی ندارد و هنرمند با ابزارهایی که در اختیار دارد آن پدیده را از نیستی به هستی در می‌آورد.

سبک‌های معروف نقاشی عبارت‌اند از: رئالیسم (واقع‌گرایی) امپرسیونیسم (برداشت گرایی) پوینتولیسم هنر ابتدایی کوبیسم (حجم گری) مدرنیسم (نوگرایی) آبستره (انتزاعی) پست‌مدرنیسم (فرا نوین) آوانگارد (پیشگام، وابسته به مکتب‌های هنری نوین و غیر سنتی)

به همین خاطر برای شناخت و معرفی بیشتر این هنر به سراغ یکی از هنرمندان نوظهور نقاش در شهر شاهین‌شهر اصفهان رفتیم. «شکوفه کرمی» هنرمند نقاش شاهین‌شهری است که نقاشی را یکی از تفریحات دوران کودکی خود می‌داند، این هنرمند گالری کوچکی در خیابان مخابرات(شهید بهشتی) دارد که اکثر اوقات در آنجا مشغول فعالیت هنری خود است.

وی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: به‌صورت جدی از سال ۱۳۸۶ فعالیت هنری خود را آغاز کردم و پس از مدت‌زمان کوتاهی موفق به برگزاری نمایشگاه گروهی و فردی در تالار فرشچیان اصفهان شدم.

کرمی اضافه کرد: گرایش من در این حوزه پس از آن به سمت تکنیک رنگ روغن سوق پیدا کرد و با افتخار نزد اساتیدی همچون استاد امیرحسین امیر جلالی، استاد صدر ارحامی، استاد حسین هادی پور و استاد محمودی کسب تجربه و مهارت کردم.

این هنرمند نقاش شاهین‌شهری ادامه داد: علی‌رغم داشتن تحصیلات دانشگاهی غیر مرتبط در طی فعالیت ۱۲ ساله خود در این هنر موفق به کسب مدارک بین‌المللی در این زمینه شدم و در حال حاضر عضو انجمن هنرمندان بوده و در آتلیه شخصی خود مشغول به کار هستم.

وی بیان کرد: علاوه بر فعالیت مستمر در زمینه‌ی تدریس و انتقال هنرم به‌صورت خصوصی در آتلیه‌ی شخصی و همچنین در مدارس و آموزشگاه‌های مختلف، در دو حوزه‌ی شخصی و بازار صنایع‌دستی نیز فعالیت دارم.

کرمی با تأکید بر اینکه در حوزه‌ی شخصی به ایجاد آثاری به سبک رئال و رئال مفهومی پرداخته‌ام، خاطرنشان ساخت: انجام کارهای مدرن و دکوراتیو را در حوزه‌ی بازار صنایع‌دستی به مدت چندین سال به‌طور موفق مشغول به کار می‌باشم.

وی با اشاره به این نکته که هنرمندان نوپا و با استعداد به فضاهای مناسب برای مطرح‌شدن نیاز دارند، گفت: چه‌بسا هنرمندانی توانا در تولید آثار خوب که به دلیل مطرح نبودن نامشان راه سخت‌تری برای رسیدن به موفقیت طی می‌کنند.

این هنرمند نقاش شاهین‌شهری معتقد است باید تلاش‌ها و حمایت‌های لازم و بیشتری توسط افراد مرتبط در این حوزه در راستای معرفی این هنرمندان صورت گیرد تا شایدکمکی به خروج هنر از حالت انحصاری و مانعی برای برخورد گاها غیرمنطقی با بازار کار هنری باشد و همچنین باعث کاهش دغدغه‌ی مهاجرت برای رسیدن به موفقیت شود.

کرمی ادامه داد: ایجاد گالری‌هایی با استانداردهای بالا در شهرهای بزرگی همچون اصفهان که دارای امکانات لازم و کافی باشد کمک شایانی به بالا بردن سطح ارزش رزومه‌ی نمایشگاهی هنرمندان می‌کند.

این هنرمند شاهین‌شهری به تأثیر فعالیت‌های هنری یک هنرمند در رشد و ارتقا فرهنگ و دیدگاه مردم جامعه و همچنین بهبود روحیه‌ی افراد و تغییر سطح دیدگاه آن‌ها پرداخت و گفت: باید توجه به هنر در سنین پایین و اهمیت آن در شناخت کودکان و شکل‌گیری شخصیت آن‌ها باشد.

وی در پایان با بیان اینکه هنر معرف هنرمند و جامعه‌ی او می‌باشد، تصریح کرد: توجه و حمایت از زوایای مختلف و ایجاد بسترهای مناسب رشد برای هنرمند به‌خصوص توسط مسئولان کشور را سبب معرفی جامعه به شکل مطلوب به‌تمامی جهانیان است.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۰
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی