پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
گرانی لبنیات از افزایش قیمت شیر خام و مواد بسته‌بندی نشات می‌گیرد/ اگر دولت کمک نکند مجبوریم تعدیل نیرو کنیم مدیرعامل شرکت طلای ناب کیهان گفت: به علت کمبود نقدینگی هم‌اکنون مجبور هستیم اعتباری خرید کنیم و اعتباری نیز بفروشیم به همین خاطر خیلی از مشتری‌ها رو از دست داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان بزرگ‌ترین مشکل صنعت شیر ایران در سال‌های اخیر نگاه منفعل و مقطعی به مسائل آن بوده که باعث شده همه راه‌حل‌های ارائه‌شده، تنها نقش یک مسکن را بازی کند و هنوز مشکلی به‌طور کامل حل‌نشده، مشکلات دیگری بروز می‌کند؛ نگاهی به آمار جمعیت متأثر از موضوع شیر در ایران نشان می‌دهد که برای این صنعت باید بسیار بیشتر از آنچه تاکنون انجام‌شده، سرمایه‌گذاری شود، قیمت تمام‌شده و قیمت فروش شیر خام و محصولات لبنی در چند سال اخیر، بزرگ‌ترین مشکل این صنعت بوده است. به همین خاطر برای تبادل‌نظر، یافتن ریشه مشکلات شیر ایران و دادن راهکارهای لازم به سراغ علیرضا نفری مدیرعامل شرکت طلای ناب کیهان با نام تجاری زرناب در شهرک صنعتی مبارکه استان اصفهان رفتیم.

وی که قریب به بیست سال هست که در این صنعت فعالیت می‌کند، استارت شروع فعالیت خود را در سال ۱۳۸۷ در کارگاهی به مساحت ۳۰۰ مترمربع واقع در شهرستان  فلاورجان با ۲ نفر کارگر و دریافت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم شیر با تولید ماست کرفس و ماست کنگر، به‌عنوان اولین تولید کننده ماست طعم دار در کشور می‌زند.

مجموعه وی با سرلوحه قرار دادن اهمیت سلامت شهروندان و رعایت دقیق موازین بهداشتی توانست جایگاه خود را به‌عنوان برترین کارگاه تولید فراورده‌های لبنی ایران تثبیت کند.

نفری در ادامه راه و با تمهیدات مؤثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و با هدف ارتقای کیفیت سبد غذایی خانواده، با استفاده از مواد کاملاً تازه، توسعه تولید انواع ماست‌های طعم دار را در دستور کار خود قرار داد.

استقبال چشمگیر مردم از محصولات لبنی زرناب و افزایش سهم بازار موجب تأسیس کارخانه مدرن و پیشرفته به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در سال ۱۳۹۳ و در شهرک صنعتی سه‌راهی مبارکه شد.

اکنون لبنیات محلی زرناب علاوه بر اینکه به‌عنوان یک برند پر قدرت در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات لبنی مثل انواع شیر، انواع ماست و ماست‌های طعم دار، دوغ و پنیر در استان اصفهان شناخته‌شده است، در حال تلاش برای تبدیل‌شدن به یک برند ملی و با رویکرد جهانی است.

علیرضا نفری به‌عنوان یک کارآفرین نمونه با بیان اینکه با تأسیس شرکت طلای ناب کیهان با برند زد ناب توانستیم برای ۷۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد کنیم، اظهار کرد: هم‌اکنون نزدیک به ۱۹ محصول لبنی با نشان ملی سازمان استاندارد ایران و اخذ نشان استانداردهای جهانی و با مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو در این شرکت تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی با وجود نوسان نرخ ارز و هزینه‌های تمام‌شده تولید از جمله رشد هفت برابری قیمت مواد بسته‌بندی و شیر خام تأثیر بسیار زیادی در کاهش فروش محصولات لبنی ما داشته است، گفت: فروش محصولات لبنی ما از ۲۰ تن در ماه به ۱۳ تن کاهش پیداکرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته قیمت یک کیلوگرم مواد پت برای تولید بطری چهار هزار تومان بود که اکنون به مرز ۳۰ هزار تومان رسیده است، تصریح کرد‌: قیمت مصوب هر لیتر شیرخام ۱۵۷۰ تومان است اما دامداران این محصول را به قیمت بیش از ۲ هزار تومان می‌فروشند، بنابراین به سبب گرانی مواد بسته‌بندی و شیر خام هزینه تولید نزدیک یک هزار تومان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت لبنیات زرناب اصفهان درباره خروج لبنیات از سبد مصرف خانوارها به مسئولان کشور هشدار داد و گفت: گرانی فرآورده‌های لبنی ناشی از افزایش ۲ تا ۱۰ برابری قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تمام شده تولید در چند ماه گذشته است.

وی اظهار داشت: متأسفانه با شرایط اقتصادی نابسامانی که روبه‌جلو داریم مجبور هستیم دست به تعدیل نیرو بزنیم تا بتوانیم فقط زنده بمانیم.

نفری با تأکید بر اینکه قدرت خرید مردم به‌خصوص در حوزه مواد لبنی به‌شدت کاهش پیداکرده است و دولت باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند چراکه پای سلامت مردم وسط است، ادامه داد: به علت کمبود نقدینگی هم‌اکنون مجبور هستیم اعتباری خرید کنیم و اعتباری نیز بفروشیم به همین خاطر خیلی از مشتری‌هایی را که در گذشته داشته‌ایم هم‌اکنون از دست داده‌ایم.

وی پیشنهاد داد: قاعدتاً اگر دولت و به کمک صنایع لبنی ایران بیایید، باید مواد اولیه را با قیمت پایین‌تر در اختیار شرکت‌های لبنیاتی قرار دهد که می‌تواند این کار را از طریق قرار دادن نهادهای دامی در اختیار دامداری‌ها قرار دهد که قیمت تمام‌شده شیر که هم‌اکنون ۲ هزار تومان تعیین‌شده است به همان یک هزار تومان سال گذشته برگردد چراکه ۹۰ درصد مواد اولیه کارخانه‌های لبنیاتی در کشور شیر خام هست.

وی بار دیگر با بیان اینکه سرانه مصرف لبنیات در کشور پایین آمده است، گفت: این اتفاق از دو عامل افزایش قیمت شیر خام و افزایش قیمت تمام‌شده ظروف بسته‌بندی نشات می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت لبنیات زرناب اصفهان با بیان اینکه در حالی شاهد کاهش قدرت خرید مردم در کشور هستیم که هیچ تغییری در حقوق یا دریافتی کارگر یا کارمند نمی‌بینیم، خاطرنشان کرد: دولت اگر بخواهد در این زمینه به شرکت‌های تولیدی کمک کند باید تسهیلات با سود پایین به آن‌ها پرداخت کند نه با سود بالا چراکه شرکت‌ها دیگر توانایی پرداخت تسهیلات با سود بالا را ندارند. تا با گرفتن تسهیلات ارزان‌قیمت بتوانیم حداقل یک سری مشتری‌ها که به‌صورت مطالبات خریداری می‌کنند به آن‌ها بفروشیم و جلوی تعدیل نیرو شرکت را بگیریم.

وی از دولت‌مردان، نمایندگان مجلس و مسؤولان استان اصفهان خواست به کمک صنعت گران بیایند تا جلوی بیکاری بسیاری از جوانان و کارگران گرفته شود و در ادامه متذکر شد: مصرف‌کننده نیز باید بداند تحت هیچ شرایطی حتی اگر بنا باشد مقداری گران‌تر بخرد محصول لبنی را خریداری کند که استانداردها و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو را داشته باشد.

نفری تأکید کرد: مردم به خرید محصولات لبنی بودن هیچ شناسنامه خاصی مراجع نکنند چراکه ممکن هست در آینده سلامت آن‌ها را تحت شعاع قرار دهد و برچسب زدن استفاده از روغن پالم به همه صنایع لبنی کار اخلاقی نیست.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۳۰
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی