پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها

 حجت‌الاسلام سرافراز؛

جنایت هولناک زاهدان، ادامه توطئه دولت‌های دست‌نشانده آمریکاست/ راهپیمایى پرشکوه ۲۲ بهمن امسال دو پیام کلیدى داشت

امام‌جمعه فولادشهر لنجان گفت: پیام صریح حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، همراهی با نظام اسلامی و پشتیبانی از ولایت‌فقیه تا آخرین نفس و آخرین قطره خون به جهانیان بود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز اظهار کرد: بر اساس آیه 18 سوره حشر که دستور به تقوا می‌دهد خمیرمایه تقوا دو چیز است: 1- یاد خدا یعنی مراقبت دائمی نسبت به حضور او در همه‌جا و همه حال. 2- یاد معاد و دادگاه عدل الهی و حساب‌وکتاب اعمال؛ که این دو اصل مبدأ و معاد سرلوحه برنامه‌های تربیتی انبیاء و اولیاء بوده است.

وی افزود: در ادامه آیه 19 سوره مبارکه حشر می‌فرمایید؛ شما مؤمنان مانند آنان نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا نیز آنان را به خود فراموشی گرفتار کرد چنین افراد فراموش‌کارند، فاسق‌اند.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر لنجان در ادامه تصریح کرد: بر پایه این آیه خود فراموشی و ازخود بیگانگی کیفر غفلت از خداست. غفلت از خدا گناه است و خداوند به کیفر این گناه، انسان را از خویش غافل می‌سازد و از یاد خود می‌برد.

وی ادامه داد: علت اینکه فراموش کردن خدا سبب خود فراموشی می‌شود این است که: الف- فراموشی پروردگار سبب می‌شود انسان در لذات مادی و شهوات حیوانی فرو رود و هدف آفرینش خود را به دست فراموشی بسپارد و در نتیجه از ذخیره لازم برای فردای قیامت غافل بماند. ب- فراموش کردن خدا همراه با فراموش کردن صفات پاک اوست که هستی مطلق و علم بی‌پایان و غنای بی‌انتها از آن اوست و هرچه غیر اوست وابسته و نیازمند به ذات پاکش می‌باشد و همین امر سبب می‌شود که انسان خود را مستقل و غنی و بی‌نیاز بشمرد و به این ترتیب واقعیت و هویت انسانی خویش را فراموش کند.

وی با اشاره به کتاب تفسیر المیزان، ج 19، ص 253 گفت: اما از آثار زیان‌بار خود فراموشی هم این است که موجب می‌شود جایگاه رفیع و منیع انسانی که مورد تکریم الهی واقع‌شده، مصاحب و همراه فرشتگان و یا بالاتر آمده و استعدادها، قابلیت‌ها و ارزش‌های انسانی را از دست بدهد و در ردیف حیوانات و چهارپایان، با هدف خور و خواب و شهوت، هبوط و سقوط نماید.

حجت الاسلام سرافراز متذکر شد: لذا خداوند برای اینکه این انسان از حیّز انتفاع ساقط نشود و از اوج عزت به حضیض ذلت فرو نیفتد، همگان را نهی نموده و همه را به یاد خدا و ذکر خدا فراخوانده تا مشمول ذیل آیه نشوند که: «افراد فراموش‌کار فاسق هستند.»

وی خاطرنشان کرد: در عصر جاهلیت این عقیده بود که اگر گناه (به‌ویژه زنا) در پنهانی باشد اشکالی ندارد ولی اگر آشکار باشد گناه است.

امام‌جمعه فولادشهر اظهار داشت: این تفکر جاهلی هنوز برای عده‌ای هست که اگر در آشکار بچه‌ای ببیند احتیاط می‌کنند ولی برای خدا هیچ قدر و مقداری قائل نیستند و حتی بعضی از گناهان و ارتباط‌های خلاف شرع را آشکارا انجام می‌دهند. لذا خداوند به‌صورت یک قانون کلی می‌فرماید: «گناه آشکار و پنهان را رهاسازید؛ و در سوره مبارکه انعام آیه 120 گناهکاران را تهدید می‌کند که: آن‌ها که تحصیل گناه کنند به‌زودی نتیجه اعمال خود را خواهند دید.

وی تأکید کرد: بنابراین گناه چه آشکار و چه پنهان یک نوع تعدی و عصیان و بی‌ادبی است که در محضر خدای سبحان صورت می‌گیرد و خودش در سوره مبارکه علق آیه 14 می‌فرماید؛ انسان باید همواره به این نکته توجه داشته باشد که خداوند در هر حالی شاهد و ناظر اعمال و کارهای او است. اگر انسان متوجه باشد که خداوند همه‌جا وجود دارد و در هر حالی او را می­بیند، گناه نمی­کند و دائماً مراقب کارهای خودش است. حجت‌الاسلام سرافراز بیان داشت: حضرت امام (ره) می‌فرمودند: عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید. انسان عارف، عالم را محضر خدا  و او را شاهد، حاضر و ناظر بر جمیع امور می­داند. چنین اعتقادی، نه‌تنها مانع از انجام گناه و خلاف از انسان می­شود؛ بلکه سبب آسان شدن تحمّل سختی­ها و مصیبت‌ها نیز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در روایات وارد شده، کسی که اندیشه گناه بکند، کم‌کم به گناه کشیده می­شود. فکر گناه، دل را تیره کرده و پاکی و صفای آن را از بین می‌برد.

امام‌جمعه فولادشهر لنجان تأکید کرد: اسلام در صدد این است که منشأ گناه را از بین ببرد و آن اندیشه و فکر گناه است. بنابراین اگر انسان خود را در محضر الهی ببیند نه‌تنها مرتکب گناه نمی­شود؛ بلکه اندیشه و فکر گناه را هم به خود راه نمی­دهد.

وی در ابتدای خطبه دوم اظهار کرد: بانوی بزرگ جهان هستی حضرت زهرا (س) فرمود: هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او تقدیر می‌نماید. (بحارالانوارج 67 ص 249).

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: جشن پیروزى انقلاب اسلامى و راهپیمایى ۲۲ بهمن در سراسر کشور به باشکوه‏ترین شکل ممکن برگزار شد و از این بابت باید شکرگزار خداوند منان و قدردان ملت فهیم و بصیر ایران بود که این حضور باشکوه ملت ایران مصداق مجاهدت فی سبیل الله است.

وی با بیان اینکه مردم در 22 بهمن جواب یاوه‌گویی‌های آمریکا و استکبار را به‌خوبی دادند، گفت: در واقع حضور مردم در چهلمین سالگرد پیروزى انقلاب اسلامى آن‌چنان گسترده بود که حتى رسانه‏هاى خارجى نیز نتوانستند این حضور را پوشش ندهند و به‏نوعى به شکست تلاش‏هاى خود براى عدم حضور مردم در این مراسم اعتراف کردند.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر با بیان اینکه حضور در راهپیمایی 22 بهمن بیعت مجدد با امام عزیز و آرمان‌های بلند امام و تجدید میثاق با نظام اسلامی بود، بیان داشت: پیام صریح این حضور به همه جهانیان، همراهی با نظام اسلامی و پشتیبانی از ولایت‌فقیه تا آخرین نفر و آخرین نفس و آخرین قطره خون است و این‌که مردم، باصلابت پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و زیر بار سلطه دشمنان نمی‌روند.

وی پیام دیگر راهپیمایی 22 بهمن، برائت از شرک و طاغوت نام برد و گفت: استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت با گوشت و خون ملت ظلم‌ستیز ایران درآمیخته و این فرهنگ، برگرفته از قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام سرافراز تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۹ بهمن در خصوص شرارت‏هاى مقامات آمریکایى فرمودند: «رژیم آمریکا تجسم شرارت، خشونت، بحران‏سازى و جنگ آفرینى است و تا وقتى رژیم آمریکا بر مبناى شرارت، دخالت، خباثت و رذالت حرکت مى‏کند، شعار مرگ بر آمریکا از دهان ملت مقتدر ایران نخواهد افتاد.»

وی ادامه داد: اما نکته‌ای که لازم است عرض کنم این است که شکر نعمت این انقلاب بزرگ توسط مسئولان کشور خدمت به این مردم است؛ مردمی که به‌حق، ولی‌نعمت انقلاب هستند، حضور و همراهی این مردم بود که انقلاب را به ساحل پیروزی رساند و در طول این 40 سال هم‌پیوسته در صحنه بوده‌اند. امام‌جمعه فولادشهر اصفهان گفت: تشکر از حضور باشکوه مردم در همه صحنه‌ها خدمت به مردم است. امید که شاهد به بار نشستن تلاش مسئولان نظام در عرصه خدمت به مردم باشیم به‌خصوص در عرصه رونق تولید، کاهش تورم، اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان، مبارزه با فساد، گسترش امنیت در عرصه‌های مختلف و..!

 وی خاطرنشان کرد: در کنار پیام‏هاى گفته‌شده مى‏توان گفت که راهپیمایى پرشکوه ۲۲ بهمن دو پیام کلیدى و بسیار مهم نیز داشت. اول؛ آن‏که ملت ایران فریب این ترفند دشمن را نخورده و مى‏داند که راه عبور از مشکلات، سازش و تسلیم نیست که اگر چنین بود نشانه آن باید کمرنگ شدن حضورشان در این یوم‌الله مى‏شد که نه‌تنها چنین نشد بلکه این حضور حماسى نشان داد نگاه ملت به مشکلات اقتصادى، درست برخلاف خواست و نظر دشمن است. دوم؛ آن‏که مردم با حضور خود نشان دادند، اگرچه گلایه‏هاى جدی در زمینه مسائل معیشتى دارند اما میان عملکرد مسؤولان و اصل نظام و انقلاب تفکیک قائل هستند و ناکارآمدى و اهمال برخى مسؤولان را به پاى انقلاب اسلامى نمى‏گذارند.

حجت‌الاسلام سرافراز با بیان اینکه دل‌های پُرکینه دشمنان نتوانست تجلی شکوه و عظمت حضور ملت ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تحمل کند، ادامه داد: لذا به همین خاطر در زاهدان به عملیات ناجوانمردانه و تروریستی و انتحاری دست زدند که متأسفانه منجر به شهادت و جراحت جمعی از پاسداران عزیز ایران اسلامی و مدافعان وطن شد و ایران اسلامی و استان قهرمان و شهیدپرور اصفهان و به‌ویژه فولادشهر عزادار شد.

وی تأکید کرد: این جنایت هولناک، ادامه توطئه دولت‌های دست‌نشانده آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند؛ اما به کوری چشم آن‌ها، ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و همچون گذشته بر همه دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.

امام‌جمعه فولادشهر اضافه کرد: شهادت این عزیزان را به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران به‌ویژه مردم ولایتمدار فولادشهر تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. تسلا و همدردی خود و همه شما نمازگزاران عزیز را به خانواده‌های معزز این شهدا به‌ویژه شهید عزیز یونس امیری و شهید عزیز علی خادمی عرض می‌کنم و صبر و اجر الهی را برای آن‌ها و علوّ درجات را برای این شهدای عزیز و سلامتی و بهبودی کامل را برای مجروحان مسألت می‌نمایم.

وی ادامه داد: همان‌طور که حضرت آقا در پیام تسلیت تأکید فرمودند؛ دستگاه‌های مسئول کشور باید با جدیت، ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای را دنبال کنند و همچنین پیگیری قصور احتمالی در این حادثه وظیفه حتمی سپاه است.

حجت‌الاسلام سرافراز خاطرنشان کرد: در آستانه ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات بانوى صبر و استقامت، حضرت «ام‏البنین» همسر گرامى حضرت امیرالمؤمنین (ع) و مادر علمدار کربلا حضرت قمر بنى‏هاشم ابوالفضل العباس (ع) هستیم. آن شیر زن قهرمان و بانوى با بصیرت به‌گونه‌ای به حقیقت مکتب اسلام و جایگاه امامت و ولایت و ایثار و شهادت در راه آن ایمان داشت که وقتى خبر شهادت امام حسین (ع) توسط «بشیر بن حذلم» که مأموریت یافته بود مردم مدینه را از فاجعه‏اى که در کربلا رخ داده آگاه سازد، به حضرت ام‌البنین (س) رسید، جلو آمد و با گریه گفت: «بشیر! از حسین (ع) مرا باخبر کن!» بشیر در پاسخ او گفت: «اى ام‌البنین! خداى تو را صبر دهد! عباس (ع) تو کشته شد.» ام‌البنین (س) دوباره گفت: «از حسین (ع) بگو!» بشیر شرح شهادت فرزندان او را بازگفت. او در خلال سخن بشیر گفت: «فرزندان من و آنچه زیر این آسمان است فداى اباعبدالله (ع) باد!» وقتى بشیر چگونگى شهادت امام حسین (ع) را گفت، ام‌البنین (س) ناله‏اى زد و گفت: «اى بشیر! بند دلم را پاره کردى.» این روز، روز «تکریم مادران و همسران شهدا» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: مادران و همسران شهدا همانند ام‏البنین (ع) در طول‏۸ سال دفاع مقدس تا امروز حماسه‏هاى جاویدى ساختند که قلم توانایى نوشتن آن را ندارد و تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد.

امام‌جمعه فولادشهر در ادامه بیان داشت: آنان با صبر و استقامت خود دشوارى‏ها را تحمل کردند و با پیروى از دستورات ولى امر خود، عزیزترین سرمایه و دارایى خود را فداى اسلام و انقلاب کردند و نه‌تنها هیچ‌گاه از فداکارى خود احساس شرمندگى نکردند بلکه بر آن افتخار کردند تا دشمن را ناامیدتر کنند.

وی تأکید کرد: اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران‌زمین نبود، خدا مى‏داند چه بر سر انقلاب مى‏آمد، این دلاور زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را براى خط مقدم جبهه آماده مى‏کردند و براى دفاع از ولایت سینه سپر مى‏کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: امروز تکریم رشادت‏ها و صبر و استقامت آنان، از ارزش‏هاى انقلاب و جهاد و شهادت است که باید تکریم شود و همچون سرمایه‏هاى انقلاب پاس داشته شود تا شیوه و روش تربیتى و سبک زندگى آنان، نسل به نسل در تربیت انقلابى و دینى جوانان این سرزمین، انتقال پیدا کند.

 

«اللّهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» «ربنااغفرلنا و لاخوانناالذین سبقونا بالایمان و لاتجعل فی قلوبنا غلاً للذین آمنوا». پروردگارا اسلام و مسلمین عزّت و قوّت و نصرت عطا بفرما. دشمنان اسلام خوار و ذلیل و نابود بگردان. در فرج و ظهو ر امام زمان تعجیل بفرما. رهبرمعظم انقلاب در پناه امام زمان محافظت بفرما. روح مطهرحضرت امام و شهدای عزیز از ما راضی و خشنود بدار. خدایا ما را قدردان نعمت انقلاب اسلامی قرار بده. ما را ادامه دهنده راه خونبار شهدا قرار بده. خدایا ما را شرمنده شهدا قرار نده. شهدای عزیز حادثه تروریستی بویژه شهدای عزیز فولادشهر را میهمان اباعبدالله بگردان. حاجات شرعیه مؤمنین و مؤمنات، جمع حاضر روا بفرما. بیماران اسلام خاصه منظورین شفا عنایت بفرما. عاقبت امر همه ما ختم به خیر بگردان. اللهم اغفرللمؤمنین والمؤمنات والمسلمین والمسلمات الاحیاء منهم و الاموات. ربنا آتنا فی الدّنیا حسنة و فی الآخرة حسنة و قناعذاب النّار. ان الله یأمر بالعدل و الاحسان و ایتاء ذی القربی و ینهی عن الفحشاء و المنکر و البغی یعظکم لعلکم تذکرون. بسم الله الرّحمن الرّحیم أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ وَ وَضَعْنَا عَنْکَ وِزْرَکَ الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ وَ رَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ وَ إِلَى رَبِّکَ فَارْغَبْ. صدق الله العلی العظیم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۶
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی