پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
پراید 50میلیونی و گوشت 100هزارتومانی برای مردم معضل و برای مسؤولین چالش شده است
امام‌جمعه فولادشهر گفت: گرانى ‏هاى افسار گسیخته مثل قیمت‏ هاى پراید ۵۰ میلیونى و گوشت ۱۰۰ هزارتومانی، مسئله‌ای که هم براى مردم تبدیل به معضل و هم برای مسؤولین دچار چالش شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک حلول ماه رجب و ولادت باسعادت امام محمدباقر علیه‌السلام اظهار کرد: شهر مقدس مدینه در اول ماه مبارک رجب سال‏۵۷ هـ.ق (به روایتى ۳ صفر) روشن به انوار قدسیه پنجمین خورشید فروزان آسمان امامت و ولایت شد و بیت پدر بزرگوار خویش حضرت زین‌العابدین (ع) و قلب مادر ارجمندش فاطمه دختر بزرگوار امام حسن مجتبی (ع) ملقب به «ام عبدالله» را سراسر لبریز از شادى و سرور کرد.

وی افزود: آن حضرت اولین امامى است که از نسل امام حسن (ع) و امام حسین (ع) متولد گردید؛ به همین سبب به ایشان لقب «هاشمی بین‏ هاشمیین، علوی بین علویین و فاطمی بین فاطمیین» دادند.

امام‌جمعه فولادشهر لنجان تصریح کرد: ماه رجب، ماه توجه به معارف و حقایق عمیق و دقیق دین و پاک‌سازی پرونده‌ی اعمال است. باید از اشتباهات و گناهان گذشته استغفار کنیم.

وی ادامه داد: ماه رجب، ماه توبه و پاک‌سازی سیئات است، ماه انس بیشتر باخداست، ماه خلوت کردن باخداست. آن‌همه اعمال و شرح وظایفی که در روایات از ائمه معصومین برای هدایت امت اسلامی بیان‌شده است که مرحوم مُحدّث قمی بخشی از آن دستورالعمل‌ها را در کتاب شریف مفاتیح ذکر کرده‌اند، یکی از دستورالعمل‌ها و دعاهایی که سفارش شده که هر روز بعد از فریضه خوانده شود دعای «یامَنْ اَرجوُهُ لِکُلِّ خَیْر» است.

حجت‌الاسلام سرافراز بیان داشت: ما این دعا را خیلی خوانده‌ایم شاید سی سال، چهل سال یا پنجاه سال است که این دعا را می‌خوانیم ولی من فکر می‌کنم که خیلی توجه به پیام این دعا نشده است.

وی با اشاره چهار فراز از این دعای ارزشمند تأکید کرد: در فراز اول می‌خوانیم‌ یا مَنْ اَرجوُهُ لِکُلِّ خَیْر؛ ای خدایی که انتظار من از او این است که مرا از همه خیراتی که این ماه دارد، بهره‌مند بسازد. من از تو رجا و انتظار و امید دارم، چشم من به درگاه توست که هرچه خیر در این ماه وجود دارد، به من بدهی. در دل این جمله نکته‌ای پنهان است و آن نکته این است که شما که این‌قدر از خدا طلبکار هستید، آیا خودت هم نسبت به بندگان خدا این‌گونه هستی؟ اگر شما این‌همه از خداوند انتظار داری، اول در عمل نشان بده و بگو: خدایا، نیت و تصمیم من این است که هر کار خیری که از دستم برآید، دوست دارم که نسبت به بندگانت انجام  بدهم. اگر این‌طور شد، خداوند هم جواب می‌دهد؛ نه این‌که نسبت به بندگان خدا تنگ‌نظر و بی‌تفاوت باشیم. مثلاً بگوییم: به من چه که فلانی نان شب ندارد، به من چه که فرزند فلانی لباس ندارد. اگر تو به‌گوئی، به من چه، خداوند هم به تو می‌گوید: به من چه. تو که می‌توانی در دنیا به بنده‌های من کمک کنی، کمک کن تا من هم به شما کمک کنم. شما گره‌گشای بندگان ضعیف و عاجر و مستمند من باشید تا من هم متقابلاً گره‌گشای کار شما باشم. بنابراین، این دعاها آموزشی است و در دل خود، معارفی را بیان می‌کنند و من از روحانیت بزرگوار و ائمه جماعات تقاضا می‌کنم که این فرازهای نورانی را که در دعاهای ماه رجب، دعاهای ماه شعبان و رمضان آمده است، تحلیل و کالبد شکافی کنند که مردم این دعاها را با معرفت بخوانند، کلاس معرفتی مردم باید با این دعاها بالا برود؛ و الاّ اگر این دعاها لقلقه زبان باشد و بی‌خیال و بی‌تفاوت بگذریم، با این‌گونه دعا خواندن، کاری درست نمی‌‌شود.

امام‌جمعه فولادشهر با اشاره به فراز دوم دعا اظهار داشت: وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرّ؛ ای خدا؛ من می‌خواهم که در سایه امن تو قرار بگیرم، از هر گونه سخط و خشم و غضب تو در امان باشم. تو که از خدا انتظار داری که خدا تو را در حاشیه امن خود، حفظ کند، بندگان خدا هم باید از دست‌تو در امان باشند، از زبلان تو در امان باشند، از تو عصبانی نباشند، به دیگران آزار و اذیت نرسانی، مردم از تو در امان باشند تا تو هم از عذاب و سخط الهی در امان باشی. این امر متقابل است، شما هر گونه که با بندگان خدا رفتار کنید، خداوند هم همان‌طور با شما برخورد خواهد کرد.

وی به فراز سوم دعا اشاره داشت و گفت: در این فراز می‌خوانیم یا مَنْ یُعْطِی الْکَثیرَ بِالقلیل؛ ای خدایی که بندگان تو عمل مختصری انجام می‌دهند اما پاداش تو صد برابر و اضعاف مضاعف است. پس ما هم باید با بندگان خدا این‌گونه باشیم. اگر کسی یک‌بار در طول عمر، احسانی کرد، آن را فراموش نکنیم و جبران کنیم. اگر توقع داریم که خداوند در برابر کار اندک ما پاداش بی‌پایان بدهد، ما هم باید در برابر خلق خدا این‌چنین عمل کنیم.

حجت‌الاسلام سرافراز با بیان فراز چهارم دعا اظهار داشت: یا من یُعطی من سَئَلَه یا من یُعطی من لم یَسْئَلْهُ و من لم یَعْرِفْهُ تحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحمَه؛ ای خدایی که هم به کسانی که به درگاهت می‌آیند و طلب حاجت می‌کنند و سئوال می‌‌کنند، عطا می‌کنی و به کسانی هم که سؤال نمی‌کنند، عطا می‌کنی. ما هم باید این‌طور باشیم و برای ما فرق نکند، اگر کسی از شما سؤال کرد و کمک کردی که هنر نکرده‌اید، هنر آن است که پیشاپیش اگر می‌دانی کسی نیازمند است، بدون این‌که او آبرویش را خرج کند و قبل از عرض حاجت، به گره‌گشایی کار او بپردازید و بدانید که خدا هم با شما این‌گونه معامله خواهد کرد. نکته دیگر این‌که خداوند به کسی که او را نمی‌شناسد هم کمک می‌کند. در احسان کردن لازم نیست که شما طرف را بشناسید یا او شما را بشناسد، اگر مطلع شدید که حاجت‌مند ناشناسی هست، به او کمک کنید، این کار، یک کار خدایی است. اگر شما با خلق خدا این‌چنین رفتار کردید و بعد در ماه رجب این دعا را خواندید، آن موقع این دعا مستجاب است؛ اما اگر این مراحل را طی نکردیم، این دعاها لقلقه زبان است و خداوند می‌فرماید: عجب بنده پرتوقعی است، تو خودت این‌چنین با بندگان من برخورد می‌کنی آن‌وقت از من توقع کمک داری؟

وی در خطبه‌های دوم با بیان اینکه ماه رجب یکی از ماه‌های حرام است که نباید از فضایل و برکات عظیم این ماه غافل بشویم، گفت: از امام صادق (ع) نقل‌شده است که پیغمبر عظیم‌الشأن (ص) فرمودند: رجب، ماه استغفار امّت من است؛ پس در این ماه، طلب استغفار و آمرزش کنید که خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۷ در حال رسیدن به‌روزهای پایانى است، بیان داشت: در این روزها بررسى تحولات مهم اقتصادى و مسیرى که اقتصاد ایران در این سال طى کرده است، قابل‌توجه و درس‌آموز است.

حجت‌الاسلام سرافراز در ادامه تأکید کرد: از این‏ رو با استفاده از تجربیات سال ۹۷، مى‏توان براى سال ۹۸ برنامه و طراحى مناسب داشت. یکى از فورى‏ترین و اصلى‏ ترین مسائلى که امروز کشور با آن دست به گریبان است، مشکلات اقتصادى است و نمود آن را در گرانی هاى افسار گسیخته مثل قیمت‏ هاى پراید ۵۰ میلیونى و گوشت ۱۰۰ هزارتومانی شاهدیم. مسأله‏ اى که هم براى مردم تبدیل به معضل و مشکل شده و هم مسؤولین را دچار چالش کرده است.

وی متذکر شد: از اواسط تابستان در یک‌روند افزایشى قیمت اقلام مختلف در بازار افزایش یافت. نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در بهمن‌ماه، یعنى تغییرات قیمت از بهمن سال گذشته تا بهمن امسال، ۴۲ درصد بوده است. این میزان تورم فشار زیادى بر مردم وارد مى‏کند. خصوصاً با نزدیک شدن به شب عید که نیاز مصرفى مردم بیشتر شده و تقاضا در بازار افزایش مى‏یابد، تورم براى مردم بسیار ملموس‏تر مى‏شود؛ و البته دشمن در این میان بسیار خوشحال است و سعى دارد به خیال خود، از این نمد کلاهى براى خود بدوزد.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر بیان داشت: در جامعه‏ اى که میان طبقه‏ هاى گوناگون آن، فاصله معیشتى و اقتصادى وجود دارد، مسؤولان و کارگزاران باید با ساده زیستى، مرهمى بر زخم‏هاى گروه کم درآمد جامعه باشند. تنها با ساده زیستى است که مى ‏توان، مشکلات مردم را درک کرد، با آنان هم درد و با دل کندن از زرق‌وبرق دنیا و گرفتار نشدن در پست و مقام، به مردم نزدیک شد.

وی اذعان داشت: وقتى مردم حس کنند مسؤولین نیز مانند آن‏ها طعم سختى‏ ها و مشکلات را مى‏ چشند، بدون شک بسیار راحت‏ تر با مشکلات کنار آمده و آن‏ها را تحمل مى‏کنند؛ اما بر عکس، اگر ببینند بار مشکلات صرفاً بر دوش آن‏هاست و مسؤولان کشور هیچ همراهى و درکى از آن ندارند، بى‏ شک دچار دلسردى شده و بار روانى مشکلات دو چندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئول و رئیسى در جامعه اسلامى مى‏ تواند عدالت را در حوزه مدیریت خویش برقرار کند که درد محرومان و تهی‌دستان را درک کرده و چشیده باشد، گفت: و گرنه آنان که حتى از دور، دستى بر آتش نگرفته‏ اند، چگونه مى‏توانند بر مشکلات و نابسامانى‏ ها چیره شوند.

حجت‌الاسلام سرافراز خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین على (ع) یکى از اصلى ‏ترین دلایل پذیرش خلافت پس از ۲۳ سال غصب خلافت از ایشان را، پیمانى مى‏ داند که خداوند از نخبگان جامعه گرفته است که در برابر شکم‌بارگی و افسارگسیختگى ظالمان و گرسنگى و محرومیت مظلومان سکوت نکنند. بدیهى است، کسى مى ‏تواند به این پیمان محکم الهى وفادار بماند که خود، درد محرومان و بیچارگان را با عمق وجود کشیده و از سنخ آنان باشد. چه حکیمانه گفته‏ اند که: «با دستمال آلوده نمى‏ توان، شیشه کثیف را پاک کرد.»

وی یادآور شد: چند روز پیش بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار ۸ ماه پیش هیئت دولت با ایشان منتشر شد. رهبر معظم انقلاب در این دیدار که حدود دو ماه پس از خروج رسمى آمریکا از برجام انجام شده بود، نکات بسیار مهم و هشدار آمیزى را درباره اروپا بیان کرده و توصیه‏ هاى مهمى در این زمینه به دولت داشتند.

امام جمعه فولادشهر اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امروز نه بلکه ۸ ماه پیش به‏ صراحت به آقایان دولت هشدار دادند و فرمودند؛ «کار را در محدوده‏ى مقدورات کشور با جدّیّت دنبال بکنید؛ منتظر این و آن نباشید. ما یک روز مشکل اقتصادى کشور را موکول کردیم به برجام، [امّا] برجام نتوانست مشکل اقتصادى کشور ما را بر طرف کند و به ما کمک قابل توجهی بکند. اروپایى‏ ها مجبورند، ناچارند، چشمشان چهارتا! بایستى بگویند چگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع کنند، که اسمش همان بسته است، امّا این‏ را جزو موضوعات اصلى کشور قرار ندهید؛ بسته‏ ى اروپایى بیاید، نیاید، ما کارهایى در کشور داریم، مقدوراتى در کشور داریم، این مقدورات بایستى تحقّق پیدا کند؛ دنبال این مقدورات بروید؛ گره نزنید بهبود اقتصاد کشور را به چیزى که از اختیار ما خارج است.»

وی بیان داشت: برخى گلایه و مطالبه مى‏کنند که چرا رهبرى به فلان قضیه ورود نمى‏کنند. خب همین ماجراى هشدار ۸ ماه پیش ایشان و پیش‌بینی‌شان درباره رفتار اروپا یک نمونه است. هشدارها در آشکارا و چندین برابر آن در خفا داده مى‏شود.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: اما این‏که مخاطبین چقدر به این توصیه‏ ها عمل مى‏ کنند مسأله دیگرى است که آقایانى که این نصایح و هشدارها را مى‏شنوند و بدون کمترین توجهى از کنار آن مى‏ گذرند باید اولاً؛ در پیشگاه پروردگار پاسخ دهند که سخن ولی خود را مى‏ شنوند و دانسته یا ندانسته این سخنان و هشدارها را نادیده مى‏ گیرند و ثانیاً؛ اکنون‌که ۸ ماه از آن هشدارها گذشته و چندین برابر آن در مقاطع گذشته تکرار شده و مورد بى‏ توجهى قرارگرفته، باید به ملّت پاسخ دهند که چرا این مدت کشور را معطّل تعهدهاى هیچ و پوچ اروپا کرده‏اند.

وی اضافه کرد: نکته‏ى دیگرى که باید به آن اشاره کرد آن است که امروز جامعه و کشور با موضوع جدیدى به نام FATF مواجه است و کار روند قانونى خود را طى کرده و اکنون در ایستگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام است. با کمال تأسف باید گفت عده‏اى مشغول تکرار همان اشتباهات قبلى در این زمینه هستند. مشکلاتى که در زمینه گوشت به ‏وجود آمده را به این موضوع ربط مى‏ دهند و مردم و اقتصاد را نسبت به قضیه، شرطى مى‏کنند. (خُب اگر مشکل آب با برجام حل شد! مشکل گوشت هم با FATF حل می‌شود!) انسان عاقل و فهیم باید از گذشته درس بگیرد و از یک سوراخ دو بار گزیده نشود.

امام‌جمعه فولادشهر گفت: عده‏اى در این کشور عادت کرده‏ اند درباره هر مسئله‌ای هیاهو و جنجال به راه بیندازند و مسأله را از ریل کارشناسى و قانونى خارج کرده و آن را به ورطه جدل و دو قطبی‌سازی بکشانند و در نتیجه جامعه و افکار عمومى را هم دچار التهاب و انحراف کنند. عقلاى کشور باید جلوى چنین روند و رفتار خسارت بارى را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: دولت هلند در ماه گذشته در یک رفتار غیرمسئولانه دو دیپلمات سفارت جمهورى اسلامى ایران در این کشور را به اتهام واهى قتل محمدرضا صمدى معروف به کلاهى عامل انفجار حزب جمهورى اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰، اخراج کرد. جمهوری اسلامی هم از دو دیپلمات سفارت هلند در تهران در چارچوب عمل متقابل، خواسته که خاک کشورمان را ترک کنند.

وی با بیان اینکه هلند با این رفتار نشان داده که یک کشور وابسته و بدون استقلال تصمیم ‏گیرى است که از سوى برخى کشورهاى اروپایى، آمریکا و صهیونیست‏ ها برایش تصمیم‏ گیرى مى ‏شود. گفت: اروپایى‏ ها در حالى ایران را متهم به اقدام تروریستى مى‏ کنند که ایران به اذعان جهانیان در ردیف اول مبارزه با تروریسم است درحالی‌که اروپا و آمریکا در ردیف اول حمایت از تروریسم هستند. به‏ عنوان نمونه کشورهایى مانند فرانسه و آمریکا میزبان گروهک تروریستى منافقین هستند. گروهکى که دستش به خون ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه آغشته است.

حجت‌الاسلام سرافراز در پایان اضافه کرد: بدون شک اخراج دیپلمات‏ هاى هلندى، حق مسلّم جمهورى اسلامى در قبال رفتارهاى نادرست و غیرقانونی هلند است. این اقدام جمهورى اسلامى پاسخی قاطع به آن‌هایی است که همچنان در توهُم رفتارهاى غیر منطقى و غیر اصولى علیه ملت ایران هستند و در این‏راه، بازیچه صهیونیست‏ ها و آمریکا شده و استقلال خود را قربانى زود گذر روابط با آمریکا و رژیم صهیونیستى ساخته‏ اند.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۸
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی