پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
کارگران شهرداری شاهین‌شهر مواظب باشند، همچون نبرد صفین گول نخورند
خبرنگار و فعال سیاسی و اجتماعی گفت: کارگران زحمت‌کش شهرداری شاهین‌شهر مواظب باشند، همچون نبرد صفین گول نخورند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال سیاسی و اجتماعی طی یادداشتی با عنوان «کارگران شهرداری شاهین‌شهر مواظب باشند، همچون نبرد صفین گول نخورند» به اعتصاب هفته گذشته کارگران فضای سبز شاهین‌شهر در مقابل فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه پرداخته و آورده است؛

در حوزه تأمین منابع انسانی و همکاری شهرداری شاهین‌شهر اصفهان با شرکت‌ها و پیمانکاران، همچون سایر شهرداری‌ها کشور سه نوع قرارداد دارد، درحالی‌که ظاهر دو نوع قرارداد به اذهان عمومی معرفی‌شده است، لطفاً مشروح این سه قرارداد را در زیر بخوانید؛

 ابتدا قرارداد حجمی که مربوطه به حوزه خدمات یعنی (جمع‌آوری زباله و رفت‌وروب) شهر می‌شود؛ که مشمول بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور می‌باشد و دارای صلاحیت و اساسنامه نیز هست و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان ماده ۱۹ مربوط به آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها را به آن پیوست داد.

قرارداد دوم؛ مربوط به تأمین نیرو است؛ که بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل شهرداری شاهین‌شهر را در بر می‌گیرد. این قرارداد سالیان متوالی است که برخلاف بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور بوده و همچنین بر خلاف ماده ۱۹ آیین‌نامه مالی شهرداری‌هاست؛ و ایراد اصلی آن نیز عدم تخصص و درج در اساسنامه است.

اما قرارداد سوم که همیشه گمنام بوده است و تاکنون هم در اذهان عمومی مطرح نشده است و از همه مهم‌تر شامل نزدیک به ۱۰۰ نفر از پرسنل شهرداری شاهین‌شهر می‌شود، قرارداد تأمین نیرو به‌صورت ویژه یا خاص می‌باشد، بدین معنی که این قرارداد فقط با برخی افراد خاص یا معرفی‌شدگان و یا بستگان و حامیان درجه اول نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس، خود شهردار شاهین‌شهر، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر و برخی مسئولان استان اصفهان مثلاً در استانداری بسته می‌شود.

تا اینجای مطلب امیدواریم که شما را این سه نوع قراردادها آشنا کرده باشیم. قبل از ادامه مطلب به استحضار مخاطبین گرامی می‌رسانم، اخیراً سازمان بازرسی کل کشور نمایندگی استان اصفهان نامه‌ای به شهرداری شاهین‌شهر نوشته است که کلیه قراردادهای شهرداری شاهین‌شهر با شرکت‌ها و پیمانکاران به‌هیچ‌عنوان مشمول ماده ۱۹ نمی‌شود. ازجمله شرکت مدیریت پسماند و حتی در نامه سازمان نظارتی مذکور آمده است، این شرکت جزء مأموریت خود نمی‌تواند در حوزه تخصصی دیگری همچون فضای سبز ورود پیدا کند. حال کار نداریم برخی از حضرات تفسیرها و برداشته های مختلفی از این نامه می‌کنند اما نظر سازمان بازرسی کاملاً مشخص و واضح که وابسته و غیر وابسته نداریم و باید به همه نیروها به یک‌چشم نگاه کرد.

اما ظاهراً و بر اساس اخبار رسیده به این پایگاه خبری طی روزهای گذشته حمید عشقی به‌عنوان شهردار شاهین‌شهر نامه‌ای به اعضای شورای شهر نوشته و خواستار تصویب ماده ۱۹ برای قرارداد سوم یا همان تأمین نیروی خاص که ویژه نورچشمی‌های برخی از مسؤولان شهرستان شاهین‌شهر و میمه هستند، شده است؛ و ظاهراً هم شورای شهر شاهین‌شهر فعلاً تصمیمی راجع به این موضوع نگرفته است.

اما در ادامه و از این رسانه نکاتی را چند به‌عنوان یک خبرنگار متذکر می‌شود؛

اولا؛ به نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس، شهردار و برخی از اعضای شورای شهر شاهین‌شهر اعلام می‌کنم. چنانچه با لابی‌گری و فشار بخواهید. نظر سازمان بازرسی کل کشور را به نفع منافع خود مصادره به مطلوب بکنید و ماده ۱۹ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها را برای نورچشمی‌های خود به تصویب برسانید، باید برای این کار غیرقانونی و خلاف خود پاسخگوی، نهادهای نظارتی، امنیتی و اذهان عمومی و رسانه‌ها باشید.

ثانیاً؛ این اتفاق فقط مختص شهرداری شاهین‌شهر نیست چراکه شهرداری‌های شهرستان برخوار نیز به خاطر در برگیری شرکت پسماند و معرفی برخی افراد خاص از سوی برخی مسؤولان، باید عنوان داشت که نهادها را نیز شامل می‌شود، پس کارشناس محترم سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی دیگر مواظب باشند در این فقره بدون تعارف دور نخورند.

ثالثاً؛ کارگران زحمت‌کش شهرداری شاهین‌شهر مواظب باشند، همچون نبرد صفین گول نخورند؛ که برخی مسؤولان به آن‌ها وعده دهند حکم میان ما و شما کارگران نامه سازمان بازرسی است. چراکه شما کارگران زحمت‌کش باید هوشیار باشید این حکم فقط خطاب به شما نیست بلکه سایر نیروهای شهرداری شاهین‌شهر چه تأمین نیرو و چه نورچشمی‌های خواص را نیز در بر می‌گیرد. (اینجا نیاز به بصیرت است که حق و باطل را شناخت)

و رابعاً؛ این اتفاق آزمونی بسیار سخت هم برای آقای حمید عشقی به‌عنوان شهردار شاهین‌شهر و همه اعضای شورای شهر اسلامی شهر شاهین‌شهر هست که به این خواسته خلاف و غیر قانونی تن بدهند و یا نه به شیطان سنگ بزنند و از مرحله نیز سربلند و پیروز بیرون بی آیند و در مقابل آن ایستادگی کنند، خلاصه زمان مشخص خواهد کرد و باید به نظاره نشست که ببینیم چه کشی پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۱
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی