پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
اعتراض نکردن به آمریکا در حج درخواستى شیطانى است/ مجلس یازدهم باید مجلس مقاومت باشد
امام‌جمعه فولادشهر گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شوراى اسلامى که اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد از جهات زیادى مى‏تواند بر سرنوشت انقلاب و کشور تأثیرگذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین شهر اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فولادشهر لنجان اظهار کرد: تقوا برای همه اعضای بدن انسان، لازم است. مغز و فکر انسان، تقوا می‌خواهد. چشم و گوش انسان، نیازمند تقواست. دست و پای انسان، تقوا نیاز دارد و به‌ویژه زبان انسان، تقوا لازم دارد.

وی با بیان اینکه قرآن چنین می‌فرماید: انسان هیچ سخنی نمی‌گوید مگر این‌که دو نفر مواظب سخنان او هستند. افزود: کرام‌الکاتبین، نویسنده‌های زبر دست و فرشته‌های مکرّم و محترم از طرف پروردگار، هر چه حرف می‌زنیم مواظب هستند. این حرف چرا صادر می‌شود؟ نتیجه‌اش چیست؟ انگیزه انسان از این سخن چیست؟ و البته آن‌ها علل و اسباب را هم درک می‌کنند که چرا سخن گفته‌شده است؟

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر تصریح کرد: ابن مسعود یک روایتی دارد از پیامبر بزرگ اسلام (ص) … «یعطی یوم القیامه کل عبد کل خطیب و ما خطب و لماذا خطب؛ هر گوینده‌ای را روز قیامت می‌آورند و آنچه سخن گفته، همه را حاضر می‌کنند» … فرشته، همه سخن‌های او را می‌نویسد و این‌که چرا صحبت کرده و این صحبت‌ها برای چه انگیزه‌ای بوده، آن را هم می‌نویسد.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی (ص) می‌فرماید: «أمسِک لِسانَکَ»(کافی ج ۲) زبان، یکی از حساس‌ترین اعضای بدن انسان است که او از ناحیه این عضو، گاهی سعادتمند است و گاهی شقاوتمند.

حجت‌الاسلام سرافراز خاطرنشان ساخت: پیامبر بزرگ اسلام (ص) می‌فرماید: زبانت را نگه‌دار و به خودت ترحم کن؛ و بسا در روایت هست که یک انسان، سخنی می‌گوید و مقامش به‌اندازه فاصله بین زمین و زمان، تنزل پیدا می‌کند. کسی که از نیکان و بندگان خوب خدا بود، با یک‌سخن بر می‌گردد و از بندگان بد خدا می‌شود. یکی از دل‌نگرانی‌ها و دل‌مشغولی‌های اولیاء خدا و حتی انبیاء و اوصیاء الهی این بوده است که پایان عمر آنان به خیر و سعادت منتهی شود و دچار سوء عاقبت نشوند؛ زیرا هیچ تضمینی برای کسی در این رابطه وجود نداشته و ندارد.

وی بیان داشت: همیشه پیش روی انسان دو نگرانی وجود دارد؛ اینکه آیا این اعمال ما پذیرفته می‌شود؟ و آیا عاقبت‌به‌خیر از این دنیا خواهیم رفت؟ خداوند از زبان پیامبری چون یوسف (ص) می‌فرماید: مرا مسلمان بمیران و مرا به شایستگان ملحق فرما. یا در یکی از دعاهای قرآن چنین می‌خوانیم: پروردگارا، بر ما شکیبایی فرو ریز و ما را مسلمان بمیران.

امام‌جمعه فولادشهر ادامه داد: همچنین در ادعیه‌ای که از معصومین به ما رسیده است، فراوان به مسئله عاقبت‌به‌خیری توجه شده و به ما آموخته‌اند که برای عاقبت‌به‌خیری خود دعا کنیم. در فراز پایانی نامه طولانی نهج‌البلاغه که به عهدنامه مالک اشتر معروف است، حضرت امیر برای خود و مالک از خداوند سعادت و شهادت را طلب می‌کند: از خدا می‌خواهم که کار من و تو را به سعادت به پایان رساند و شهادت نصیبمان گرداند که ما آن را خواهانیم. قابل‌توجه است که امام افزون بر طلب سعادت، شهادت را نیز برای مالک و خود از خدا می‌طلبد، دعایی که به‌زودی مستجاب شد و امام (ع) در محراب عبادتش و مالک در مسیر حرکت به سمت مصر شربت شهادت را نوشیدند.

وی تأکید کرد: در فرازی از زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) هم از خدای متعال طلب عاقبت‌به‌خیری و سعادت می‌کنیم و می‌گوییم: اللهم انی اسئلک ان تختم لی بالسعاده و لا تسلب منی ما انا فیه…!

حجت‌الاسلام سرافراز عنوان داشت: در روایات ما چند چیز در عاقبت‌به‌خیری نقش کلیدی دارد: ۱- دعای والدین و رضایت آنان به‌ویژه مادر. ۲- صدقات جاریه. ۳- استعاذه و پناه بردن به خداوند. ۴- مداومت بر تسبیحات حضرت زهرا (س). ۵- مواظبت بر نماز بخصوص نماز اول وقت. ۶- دعای «اللهم عرفنی نفسک». ۷- ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله». ۸- عشق و ادب به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) خصوصاً امیرالمؤمنین (ع) و سیدالشهدا (ع).

وی در ادامه با بیان اینکه در دهه کرامت قرار داریم. گفت: اول ماه ذی‌قعده میلاد کریمه اهل‌بیت را داشتیم که نام مبارکش فاطمه، لقب مبارکش معصومه است؛ و ۱۱ ذی‌قعده روز ولادت حضرت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) را پیش روداریم. این دهه به دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر بیان داشت: کشور ما مفتخر است که بر سر سفره کرامت این خواهر و برادر است. ضمن تبریک این ایام سراسر خیر و برکت، این نکته را متذکر شوم که صاحب‌خانه کشور ما حضرت امام علی بن موسی‌الرضا (ع) است و به تعبیر امام راحل عظیم‌الشأن اصلاً مرکز ایران آستان قدس رضوی است و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مرقد منور امام رضا (ع) منبع برکات بی‌شمار است.

وی متذکر شد: امام هشتم (ع) ولی‌نعمت معنوی، فکری و مادی ملت است. این ایام خجسته را گرامی می‌داریم و از خداوند متعال می‌خواهیم قدرشناس این انوار تابناک الهی باشیم.

حجت‌الاسلام سرافراز با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامى، در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج، بیانات ارزشمندی را مطرح فرمودند. ادامه داد: از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فریضه حج مجموعه‏ اى استثنایى و ممتاز از ارزش‏ هاى مورد تمجید اسلام است که ازجمله می‌توان به‏ وجود مفاهیم سیاسى ضرورى نظیر وحدت، دفاع از مظلومان و برائت از مشرکین در حج اشاره کرد.

وی ادامه داد: نکته دیگر این‌که برخى مى‏گویند حج را سیاسى نکنید، سخن نادرستى است زیرا ابعاد سیاسى حج، مطابق با خواسته و دستورات اسلام است. وحدت، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین و مردم یمن و یا برائت از مشرکین، همه، امورى سیاسى و مطابق تعالیم اسلام هستند بنابراین ابعاد سیاسى حج، همان تکلیف دینى و عبادت است. برائت از مشرکین یک فریضه اسلامى و یک کار لازم است که این موضوع هرسال باید به بهترین وجه انجام شود.

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: در کنار حرکات سیاسى دینى، اقدامات سیاسى غیردینى و شیطانى هم وجود دارد، همانند این‏که بگویند در حج به آمریکا اعتراض نکنید و یا از مشرکین ابراز برائت نکنید.

وی با تأکید بر اینکه اعتراض نکردن به آمریکا در حج درخواستى شیطانى است. بیان داشت:‏ به همین دلیل، حجاج ایرانى باید ضمن رفتار عاقلانه و خردمندانه و محترمانه و همراه با وقار و متانت و آبرو بخشیدن به ملیّت و هویت ایرانى و جمهورى اسلامى، در نمازهاى جماعت در مسجدالحرام و مسجدالنبى در کنار برادران و خواهران مسلمان حضور داشته باشند. ضمن این‌که دولت سعودى هم وظایف سنگینی براى «تأمین امنیت زائران البته بدون امنیتى کردن محیط و حفظ حرمت و کرامت حجاج» بر عهده دارد.

امام‌جمعه فولادشهر گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و مسؤولان قوه‏ ى قضائیه هم نکات بسیار مهمی را اشاره فرمودند. به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اتهامات، اهانت‏ ها و دشنام ‏ها و تحریم‏هاى آمریکا علیه ملت ایران، ظلمى بارز به ملت ایران است اما ملت مظلوم و درعین‏ حال مقتدر ایران، به فضل الهى، همچنان مثل کوه مى‏ ایستد و با قوت، به حرکت خود ادامه مى‏ دهد و به همه‏ ى مقاصد مورد نظرش دست پیدا خواهد کرد.

وی عنوان داشت: البته معلوم است که ایستادگى مردم ایران در برابر توطئه‏ ها و زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانى که فروپاشى نظام اسلامى را هدف اصلى خود قرار داده است، هزینه‏ هایى را بر مردم ایران تحمیل کرده، اما این ایستادگی و مقاومت، باعث اقتدار و عظمت مردم ایران، در برابر بی‌سابقه‌ترین فشارها و تحریم‏ ها شده که نظام اسلامى را به الگویى ماندگار در جهان تبدیل کرده است، به‌طوری‌که رؤساى جمهور آمریکا که منشأ اصلى فشارها و تحریم‏ها در طول چهل سال گذشته علیه مردم ایران بوده‏اند، یک‌به‌یک حسرت تسلیم و شکست اراده ملت ایران را با خود به گور برده و مى‏ برند.

حجت‌الاسلام سرافراز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش دیگری از فرمایشات خویش در جمع مسؤولان قوه قضائیه به نقش پرشور مردم در انتخابات ۴۰ سال گذشته اشاره کردند و اطمینان دادند که مردم با شور و شوق در این انتخابات شرکت خواهند کرد. گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شوراى اسلامى که اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد از جهات زیادى مى‏ تواند بر سرنوشت انقلاب و کشور تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: این انتخابات از چند جهت داراى اهمیت است، ازجمله این‌که: ۱) اولین انتخاباتى است که در چهل سال دوم انقلاب اسلامى برگزار مى‏ شود. ۲) تأثیر مستقیمى بر انتخابات آمریکا و شانس ترامپ در پیروزى بر رُقباى دمکراتش دارد. چراکه این حضور حماسى در واقع‏ بى‏ نتیجه بودن فشارهاى آمریکا بر مردم ایران را اثبات کرده و برگ برنده وى در رقابت با دمکرات ‏ها را مى ‏سوزاند. ۳) انقلاب اسلامى در نخستین سال ورود به چهل سال دوم نیاز به تشکیل مجلسى در تراز گام دوم انقلاب دارد. مجلس تراز این گام، مجلسى است که به کارآمدى نسبت به حل مشکلات کشور و مردم کمک کرده و در اسلامى کردن دولت در ایران نقش‌آفرینی مى ‏کند. چنانچه حضرت امام (ره) اصلاح کشور را منوط به اصلاح مجلس شوراى اسلامى مى ‏دانستند. ۴) نیاز کشور به مجلس مقاومت براى برداشتن موانع پیش روى کشور. مجلس مقاومت مجلسى است که اولاً در برابر فشارهاى غرب و آمریکا مقاوم بوده و نمایندگانى شجاع و امیدوار به شکست دشمن در خود جاى دهد. ثانیاً از تفکر و روحیه مقاومت در داخل کشور حمایت کرده و از جریان مقاومت در منطقه حمایت کند. ثالثاً مجلس مقاومت باید بتواند موانع پیش روى کشور و مردم را با روش عقلانى و منطقى بردارد. ۵) ترکیب مجلس یازدهم تأثیر مستقیمى بر نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ و ریاست جمهورى سیزدهم دارد. اغلب تحلیل گران سیاسى معتقدند راه موفقیت در انتخابات ۱۴۰۰ از مجلس یازدهم مى‏گذرد و جریان بازنده این انتخابات نمى‏ تواند موفقیت زیادى در کسب کرسى ریاست جمهورى داشته باشد. ۶) اهمیت دیگر انتخابات اسفندماه را مى‏ توان در لزوم جوان‌گرایی و توجه به تغییرات نسلى دانست. رویکردى که رهبر معظم انقلاب اسلامى در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار داده و راه‌حل مشکلات کنونى کشور را میدان دادن به جوانان مؤمن انقلابى توصیف کرده ‏اند. ۷) یکى دیگر از وجوه اهمیت انتخابات امسال؛ به‏ ویژه مشارکت حداکثرى مردم در پاى صندوق‏ هاى در مقابله با تلاش برخى از جریان‏ هاى سیاسى براى تردید آفرینى در اراده مردم براى حضور در انتخابات مى‏ باشد که این موضوع هم جای بحث دارد که به‌موقع به آن خواهیم پرداخت.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر تصریح کرد: اما روز جمعه خبر فعال شدن اینستکس از سوى اتحادیه اروپا منتشر شد. بعد از خروج آمریکا از برجام روابط اقتصادى میان ایران و اتحادیه اروپا به‏ طور کامل تحت تأثیر قرار گرفت. اتحادیه اروپا از ایران خواست تا از برجام خارج نشود و تعهدات خود در برجام را به‏ طور کامل اجرا کند. ایران مشروط به آن‏که کشورهاى باقی‌مانده در برجام بتوانند خلأ آمریکا را جبران کرده و منافع اقتصادى ایران در برجام را تأمین کنند، در برجام باقى ماند. بیش از یک سال و دو ماه است که ایران منتظر عمل کشورهاى اروپایى براى جبران خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‏ ها است. در طول این‌یک سال و دو ماه، اروپایى‏ ها حرف‏ هاى مختلفى زدند که تنها در سطح حرف بوده و اثر واقعى نداشت. در نهایت اروپا راه‏کارى به نام اینستکس را معرفى کرد که قرار است بخشى از تعهدات اروپایى‏ها در برجام را پوشش دهد. با توجه به اولتیماتوم ایران به کشورهاى اروپایى براى آغاز گام دوم کاهش تعهدات هسته ‏اى، این کشورها در تلاش هستند با فعال کردن اینستکس حرکت ایران را متوقف کنند.

وی اظهار کرد: سؤال این است که؛ با چه شرایطى اینستکس مفید است؟ به‏ صورت تیتروار، شرایط مفید بودن اینستکس به‌قرار زیر است: ۱- اینستکس باید بر مبناى خرید نفت اروپا از ایران فعال شود. یعنى کشورهاى اروپایى باید به همان میزانى که در زمان اجراى برجام از ایران نفت خریدارى مى‏کردند، خرید داشته باشند. در آن مقطع در حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران از سوى اروپا خریدارى مى‏شد. این‏ که آمریکا با این کار مخالفت خواهد کرد یا نه، مسئله اروپایى‏ها بوده و نباید از سوى ایران مورد اعتنا باشد. ۲- اگر اروپا قادر به خرید نفت از ایران نیست، مى‏تواند با ایجاد خط اعتبارى براى ایران اینستکس را فعال کند؛ اما باید توجه داشت که این خط اعتبارى اولاً نباید بهره داشته باشد، ثانیاً تنها با خرید نفت در آینده تسویه شود؛ به عبارت دیگر نباید این خط اعتبارى مانند سایر بدهى‏ هاى خارجى محسوب شود. ۳- اینستکس باید تمامى اقلام مورد نیاز ایران را که در چارچوب برجام براى ایران مجاز دانسته شده است، شامل شود. نباید این اقلام، محدود به اقلام غیرتحریمى شود. ۴- هم‏چنین اینستکس نباید به مصرف‏ کننده نهایى در ایران کارى داشته باشد. این‏ که چه فرد یا نهادى مصرف‏ کننده نهایى اقلام هستند، این مسأله ایران بوده و ربطى به کشورهاى اروپایى ندارد.

وی افزود: در مجموع بازى چندگانه اروپا با ایران صرفاً بازى سیاسى و به تبعیّت از سیاست‏ هاى آمریکاست؛ و این جمله رهبر معظم انقلاب را که نمى ‏توان به اروپا اعتماد کرد را باید تداعى‏ کننده مسائل پیش رو دانست. اروپا نشان داده که توان سیاسى و اقتصادى براى دور زدن تحریم‏ هاى آمریکا را ندارد و از سوى دیگر، هم سویى با سیاست‏ هاى آمریکا را در دستور کار قرار داده است.

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: بنابراین، در مقطع کنونى نباید به امید اروپا نشست. چراکه آنچه مى‏ تواند راهگشاى کشور باشد، تکیه بر توان داخلى بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب است. لذا ضرورى است دستگاه دیپلماسى ایران به‌طرف اروپایى به‏ صورت صریح بیان کند که به‌هیچ‌وجه حاضر به انجام کامل تعهدات در مقابل انجام ناقص تعهدات از سوى اروپا نیست و متناسب با عمل آن‏ها تعهدات خود را تعدیل خواهد کرد. مثل عبور ذخایر اورانیوم غنى‏سازى شده جمهورى اسلامى ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم (سقف تعیین‌شده در برجام)، که این اقدام هوشمندانه جمهورى اسلامى ایران که از پشتوانه ‏اى کاملاً حقوقى و فنى برخوردار است، پیام قاطعانه‏ اى را به‌طرف مقابل مخابره کرده است و قطعاً یکى از اصلى‏ ترین تلاش‌های اتحادیه اروپا طى روزهاى آتى، تلاش براى وادارسازى جمهورى اسلامى ایران نسبت به توقف روند فعلى خواهد بود.‏

وی متذکر شد: بدون شک، تنها راه مواجهه با این بازى هدفمند اتحادیه اروپا، یکى اصرار بر کاهش تعهدات جمهورى اسلامى ایران وفق سند برجام و دیگرى، تبیین بدعهدى‏ هاى کشورهاى اروپایى در قبال برجام طى سال‌های اخیر (به‏ خصوص پس از خروج کاخ سفید از برجام) مى‏باشد.

امام‌جمعه فولادشهر ادامه داد: بدون شک، نظام و ملت ایران نه‌تنها در برابر کارشکنى‏ هاى ایالات‌متحده آمریکا سخت‏ ترین واکنش را نشان خواهند داد، بلکه در مواجهه با اتحادیه اروپا نیز باید رصد دقیق و هوشمندانه‏ اى از رفتار طرف مقابل وجود داشته باشد که در این صورت، جایى براى فریبکارى و نیرنگ طرف مقابل باقى نخواهد گذاشت.

وی گفت: هفته قوه قضائیه را پشت سر گذاشتیم. گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهید مظلوم آیت‌الله بهشتى و ۷۲ تن از یاران بزرگوارش را. افزایش کارایى قوه قضائیه نقشى‏بى‏بدیل در افزایش اعتماد و امید عمومى جامعه به جمهورى اسلامى دارد. بحمدالله انتصاب آیت‏الله رئیسى به ریاست این قوه که در چند ماه اخیر از سوى رهبر معظم انقلاب اسلامى انجام شد امیدهاى فراوانى را در دل عدالت خواهان ایجاد کرده است. تصمیمات ارزشمند ایشان امیدهاى فراوانى براى گسترش عدالت در میان طبقات مختلف مردم ایجاد کرده است و البته انتظارات و توقعات را نیز از این قوه افزایش داده است. هم نخبگان و هم افکار عمومى انتظار دارند در آینده‏اى کوتاه، شاهد آثار تحول و پیشرفت در امور قضایى و تحقق بیش از پیش عدالت باشند.

حجت‌الاسلام سرافراز با اشاره به مطلب پایانی این‌که ۱۴ تیرماه تحت عنوان «روز شهرداری و دهیاری» نام‌گذاری شده است. تأکید کرد: شهرداری‌ها با توجه به وظائفی که مطابق قانون برای سازمان‌دهی امور مختلف شهرها بر عهده دارند، دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح مدیریت شهری، عموم شهروندان، افکار عمومی، نخبگان و صاحب‌نظران و رسانه‌ها هستند و مجموعه فعالیت‌ها و تشکیلات شهرداری‌ها به دلیل ارتباط با زندگی روزمره تمامی شهروندان به‌طور منحصر به فردی در سطح جامعه مطرح است و شاید از این حیث دستگاهی نظیر آن‌ها وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۴
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی