پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
سازمان بازرسی کل کشور به پرونده قضایی انحرافات مالی شهرداری ایلام ورود پیدا کند
عضو شورای شهر ایلام گفت: نهادهای نظارتی ازجمله؛ سازمان بازرسی کل کشور به پرونده قضایی انحرافات مالی شهرداری ایلام رسیدگی و ورود پیدا کند.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای از ایلام، هادی کرمی صبح امروز در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های محلی به نام هزار پیشه اظهار کرد:‌ از چندین ماه پیش، در مورد انحرافات مالی شهرداری ایلام، از طالب صادقیان شهردار کتباً توضیح خواستیم ولی متأسفانه شهردار تاکنون هیچ جوابی به ما نداده است.

وی افزود: ما مرجع رسمی نظارتی درآمد و هزینه شهرداری هستیم و در برابر رأی مردم و انتخاب خودمان متعهد هستیم که بر تمام درآمدها و هزینه‌ها نظارت کنیم و از شهردار ایلام توضیح بخواهیم.

*شهرداری ایلام از سال ۹۶ تا هم‌اکنون ۳۰ میلیارد تومان انحراف مالی داشته است

کرمی در پاسخ اینکه چرا تاکنون این موارد را رسانه‌ای نکرده‌اید؟ گفت: شورای کنونی شهر ایلام از شهریور ١٣٩۶ شروع بکار کرده است و یک سال بعد و در سال ١٣٩٧ بودجه سال ١٣٩۶ حسابرسی شد و میزان ١٠ میلیارد تومان در بودجه انحراف مشاهده گردید و کتباً جواب از شهردار خواسته‌ایم و هیچ جوابی دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین درآمد و هزینه‌های سال ١٣٩٧، امسال بررسی و حداقل ٢٠ میلیارد تومان انحراف در آن مشاهده گردید و این انحراف مالی نیز بی‌جواب مانده است.

این عضو شورای شهر ایلام تصریح کرد: درآمدهای شهرداری که قسمتی از آن عوارض است؛ و از جیب یک پیرزن بی‌سرپرست تا یک شخص میلیاردر پرداخت می‌شود و اصلی‌ترین وظیفه ما به‌عنوان منتخب مردم، نظارت دقیق بر مسائل مالی است و به‌هیچ‌عنوان از مواضع خود دست نخواهیم کشید.

وی خاطرنشان کرد: موارد مطرح‌شده انحرافات مالی کتباً به دادستان مرکز استان ایلام گزارش‌شده است و پرونده قضایی تشکیل‌شده است و خواهان رسیدگی به این انحرافات مالی بوده به‌خصوص توسط سازمان بازرسی کل کشور هستیم.

کرمی در مورد تقابل اکثریت و اقلیت شورا گفت: برداشت آقای پورخلیل به‌عنوان رئیس شورا در مورد بیانیه ما کاملاً اشتباه است؛ و ما به دنبال تعویض شهردار نبودیم و منطقی نیست فراکسیون اقلیت دنبال تعویض شهردار باشند؛ و در مورد نحوه هزینه‌ها و انحرافات مالی ابهام وجود داشته و دارد و خواهان جوابگویی طالب صادقیان به‌عنوان شهردار ایلام در این موارد بوده‌ایم.

وی گفت: انتخاب هیات رئیسه هیچ ارتباطی به خواسته ما در مورد بررسی انحرافات ندارد؛ و برداشت این نباشد که پس از تعیین تکلیف هیات رئیسه ما دست از خواسته‌های خود برداریم.

عضو شورای شهر ایلام اضافه کرد: در بعضی از اخبار درج‌شده است که شهردار مدعی شده است؛ مستندات را در اختیار رسانه خاصی قرار خواهد داد؛ و این ادعا نیز رد است و مرجع رسیدگی و نظارت بر بودجه و نحوه هزینه آن شورای شهر است؛ و این اعضا شورا هستند که باید تشخیص دهند که انحراف در بودجه انجام‌گرفته است یا خیر و اگر قرار است؛ یک جایگاه حقوقی قانع شود این اعضا شورا هستند که باید با توضیحات شهردار قانع شوند.

وی گفت: حتی اگر شهردار مستندات برای انحرافات مالی مذکور داشته باشد؛ عدم ارائه آن‌ها تاکنون به درخواست‌های مکرر و مکتوب اعضا شورا جای سؤال است؛ و دو راه بیشتر وجود ندارد؛ اول اینکه انحرافات مطرح‌شده وجود دارد و یا اینکه اگر هم وجود نداشته باشد، شهردار توضیحات خود را به اقلیت شورا نداده است و این‌یک دهن‌کجی به اعضا و منتخبین مردم است.

* هیچ‌گونه متمی برای بودجه ٩۶ مصوب نشده است

کرمی در مورد مصاحبه شهردار ایلام، مبنی بر متمم خواندن بودجه ٩۶ اضافه کرد: هیچ‌گونه متمی برای بودجه ٩۶ مصوب نشده است؛ و همچنین بودجه ٩٧ با وجود ارسال متمم، دارای ٢٠ میلیارد انحراف می‌باشد؛ و در ضمن سؤال اینجاست که برابر مدام عرف و قانون شهرداری ایلام ابتدا هزینه نماید و بعد از هزینه به دنبال مصوبه امورات انجام شده باشد.

وی بیان داشت: در مورد اوراق بهادار خود شهردار مصاحبه کرده است؛ که ٢٨ میلیارد اوراق را به ٢١ میلیارد تومان فروخته‌ام؛ سؤال اینجاست؛ چرا و برای چه‌کاری و با کدام عرف و مجوز شورا اوراق را زیر ارزش واقعی به فروش رسانده است؟

* موافقت تنها ۴ عضو اکثریت با مصوبات اجرایی شهرداری کذب است

عضو شورای شهر ایلام همچنین ادعای شهردار مبنی بر موافقت تنها ۴ عضو اکثریت با مصوبات اجرایی را کذب خواند و گفت: آمادگی این را داریم که هر پروژه‌ای که در سطح شهر انجام‌شده است و شهردار معتقد است که ما مخالفت کرده‌ایم؛ موافقت خود را مستند به مردم و رسانه‌ها به‌عنوان نماینده افکار عمومی ارائه نماییم.

وی در پایان تصریح کرد: طالب صادقیان شهردار اگر مدعی انتشار مستندات است؛ به‌عنوان نماینده مردم از وی تقاضا داریم؛ اسناد مربوط به حسابرسی سال ١٣٩۶ را بدون کم‌وکاست در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۳
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی