پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
ضرورت صدور بیانیه محکومیت اقدامات اردوغان بر علیه کُردها
ابراهیمی ناغانی عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد بر ضرورت صدور بیانیه محکومیت اقدامات اردوغان بر علیه کُردهای شمال سوریه توسط گروه‌های سیاسی تأکید کرد.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حسین ابراهیمی ناغانی عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد و همچنین عضو شورای شهر شاهین‌شهر طی یادداشتی با عنوان «ضرورت صدور بیانیه محکومیت اقدامات اردوغان بر علیه کُردهای شمال سوریه توسط گروه‌ها و احزاب سیاسی» آورده است؛

کُردها، ایرانی‌ترین قومیت‌های ایران بزرگ هستند که در طول تحول و شکل‌گیری امپراتوری‌ها و از پس آن مرزهای مدرن کشورها در چهار کشور ایران، عراق، سوریه و ترکیه پراکنده و تقسیم‌شده‌اند.

چند روزی هست که کُردهای شمال سوریه با حمله سبعانه ترکیه آن‌هم با تفکر و استراتژی نادرست و متوهمانه ای در معرض نسل‌کشی قرار دارند که لازم است تمامی نحله‌های فکری و جریانات سیاسی کشورمان آن را قویاً محکوم کنند.

این پیام سیاسی و بشردوستانه نخست با نماد حمایت ایرانیان از یکی از قومیت‌های اصیل این مرز و بوم و تداوم حس همبستگی تمامی اقوام ایرانی در مسیر توسعه همگرایی ملی تفسیر و تدوین می‌گردد که به‌زعم نگارنده در نگاه اول یک تکلیف اخلاقی و انسانی است و از سوی دیگر هشداری به رفتارهای قلدرمآبانه و البته فرصت‌طلبانه اردوغان خواهد بود که گاها در جریانات جنگ سوریه بر تحقق منافع آمریکا و جریانات تجزیه طلبانه سوریه دامن می‌زده است.

محکومیت این اقدام ترکیه، پیامی محکم و هدفمند و در جهت خلاف پراپاگاندای سیاسی_اجتماعی بخشی از احزاب سیاسی تجزیه‌طلب کُرد (پژاک و..) می‌باشد، که زیر نظر سیستم‌های اطلاعاتی_امنیتی بیگانه در مرزهای ایران ناامنی ایجاد کرده و تخم نفاق بین قومیت‌های ایرانی می پراکنند. بنابراین محکومیت این اقدام ترکیه نوعی دلجویی از کلیت قوم کُرد و اعلام همبستگی از درون جامعه متحد ایران در جهت تقابل با هژمونی نفاق و انشقاق بین کُردهای ایران و سایر هم‌وطنانشان می‌باشد.

از سویی دیگر و بنا بر تفکر استراتژیک تدافعی، اقتدار کُردها در این منطقه (شمال سوریه و در مرز ترکیه) بزرگ‌ترین تهدید برای احیاء و شکل‌گیری مجدد دو جبهه داعش و سلفی گری افراطی در این حوزه جغرافیایی است که عمدتاً هلی برد تجهیزات و کمک‌های تسلیحاتی‌شان عمدتاً از مرز ترکیه انجام می‌شده است.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۲
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی