پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

خبرهای مهم در پشت پرده ها پنهان شده اند

پایگاه خبری پشت پرده

با سلام خوش آمدید به پایگاه اطلاع رسانی «پشت پرده» هدف از راه اندازی این وبلاگ اطلاع رسانی جامع، دقیق و به روز در راستای اخبار (تحلیلی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... )بر طبق قوانین «بین‌المللی» می‌باشد. که هیچ گونه گرایش خاصی به حزب یا جناحی نداشته و نخواهد داشت. بر آن امیدیم شما دوستان، همکاران و بازدیدکنندگان محترم با نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادوارانه ی خود ما را، راهنمائی نمایید. که در پایان موجب خوشحالی ماوتشکرازشمامی گردد...!

بایگانی
پیوندها
شاهین‌شهری‌ها در انتخابات سال آینده دقت نکنند، باید فاتحه ‌شهر را بخوانند/اعتماد مجدد به اعضایی که امتحان خود را پس داده‌اند کار عاقلانه‌ای نیست
روزنامه‌نگار و فعال رسانه ای گفت: مردم شاهین‌شهر باید در انتخابات پیش خیلی دقت نمایند تا کلاهی که دوره پنجم به سر آن‌ها رفت در دوره ششم مجدداً تکرار نشود.
 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و روزنامه‌نگاری شاهین‌شهر طی یادداشتی با نام «مردم در انتخابات سال آینده دقت نکنند، باید فاتحه شاهین‌شهر را بخوانند» آورده است؛ «اندک، اندک جمع مستان می‌رسند/ اندک‌اندک می‌پرستان می‌رسند» بله اندک، اندک در حال اتمام پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در کل کشور و نزدیک شدن به ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هستیم.

پنجمین دوره شورای شهر شاهین‌شهر با همه فراز و نشیب‌ها، خوبی و بدی‌ها، حاشیه و بدون حاشیه‌هایش همان‌طور که قبلاً هم عنوان شد در حال سپری کردن آخرین نفس‌های عمر پایانی خود است و در مورد عملکرد آن باید قضاوت را به‌پای مردمی که به آنان رأی دادند گذاشت.

هر چند از دیدگاه نگارنده شورای دوره پنجم شاهین‌شهر بزرگ‌ترین خسارت یا هزینه طی ادوار گذشته به‌خصوص در حوزه نبود ثبات مدیریتی یعنی تغییر چندین شهردار و سرپرست، تخلفات برخی از اعضا، فاصله گرفتن از اخلاق اسلامی، نبود صداقت، انجام حرکات پوپولیستی، انجام نشدن یا نگرفتن پروژه‌ای بزرگ عمرانی در شاهین‌شهر، طرح دعوا علیه منتقدین به‌خصوص اصحاب رسانه و خبرنگاران و… به شهر شاهین‌شهر زد، اما شورای دوره پنجم تجربه خیلی خوبی بود، به‌شرط آنکه این تجربه مجدداً تکرار نشود. (در مورد آنچه گفته شد به مستند بحث بسیار فراوان است، چرا که به نظرم هیچ جای دفاعی از کارنامه آن وجود ندارد)

اما در ادامه باید گفت که اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات وزارت کشور به‌نوعی سوت شروع ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در کل کشور را به صدا درآورد. و مجدداً بازار انتخابات در شهری همچون شاهین‌شهر که دارای جمعیت مهاجر پذیر بسیار زیاد با داشتن اقوام و فرهنگ‌های مختلف هست، داغ شد و بدون شک تا زمان شروع رأی‌گیری که هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خردادماه سال آینده می‌باشد، داغ‌تر نیز خواهد شد.

خلاصه این روزها، مراسم و محافل عمومی، با مانور حضور نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها همراه شده و چهره‌های مشهور و غیر مشهور، مجرب و غیر مجرب، توانمند و غیر توانمند، از نفس افتاده‌ها و تازه‌نفس‌ها (بازنشسته و غیر بازنشسته)، شیفتگان خدمت و تشنگان قدرت، موجه‌ها و غیرموجه‌ها، داراها و ندارها، طایفه گراها و تخصص گراها، شورائیان و شورا ندیده ها، قلم‌به‌دست‌ها و سخنورها، زبان‌بازها و خلاصه مشکل دارها و بی مشکل‌ها، از ریز و درشت وارد گود شده و با به‌کارگیری تازه‌ترین شگردهای سیاسی، در حال فعالیت و مانورهای خاص انتخاباتی هستند.

لذا مجدداً تأکید می‌کنم مردم شاهین‌شهر اگر این دفعه همچون سایر ادوار گذشته انتخاب نمایند، باید فاتحه شهر شاهین‌شهری را که زمانی شهره عام و خاص بود برای همیشه بخوانند. پس خیلی باید دقت کرد که کلاهی که دوره‌ای همچون پنجم به سر آنان رفت در دوره ششم شاهد تکرار آن نباشیم. چراکه بدون تعارف بگوییم اعتماد مجدد به اعضایی که امتحان خود را پس داده‌اند کار چندان عاقلانه‌ای نخواهد بود.

به همین خاطر جریانات سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب و همچنین اقوام تأثیرگذار شهر شاهین‌شهر باید در معرفی افراد یا نامزد مورد حمایت بسیار دقت کنند. بخصوص آقای حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در این دوره باید در حوزه انتخاب افراد جهت نظارت، بسیار، بسیار دقت کند و فیلتری را بر سر راه شرکت‌کنندگان قرار دهد که تنها نامزدهایی که دارای شاخصه ولایتمداری، انقلابی گری، اعتقاد به مدیریت جهادی، دارای سلامت اخلاقی و مالی، صداقت در رفتار و گرفتار با مردم، جوان گرا، دارای برنامه هستند و برای منافع شخصی و حزبی به میدان رقابت نیامده اند از آن بتواند عبور کنند. چراکه بدون شک انتخاب افراد شایسته با پشتوانه‌ی قوی برای رأی آوری بیشتر آقای حاجی دلیگانی در مجلس دوازدهم تاثیرگذار خواهد بود.

اما مردم شاهین‌شهر در انتخابات آتی باید به چه کسانی رأی دهند تا مجدداً شاهد رشد و شکوفایی شهرشان باشند، از دیدگاه من منتخب مردم شاهین‌شهر در دوره ششم باید دارای ویژگی‌هایی به شرح زیر باشد که قبلاً نیز به آن‌ها اشاره‌شده است.

* با پشتوانه‌های اجرایی و مدیریتی و در راستای آن‌ها با پیشینه مکتوب، شفاهی و یا عملیاتی در ارائه دیدگاه‌ها، قادر به فهم مسلط اجرایی وظایف شهرداری‌ها باشد!

* شهر را از منظر ورود شهرداری به توسعه شهری به‌طور کامل بشناسد و تفاوت نگاه شهرداری به شهر را با سایر نگاه‌ها بداند، تا جایگاه نهاد مهم شهرداری را به نفع نگاه محدودش، مصادره نکند!

* چشم‌انداز او به شهر و توسعه شهری، جهانی باشد و از طرح‌های موفق ملی به‌عنوان الگوهای بومی استفاده کرده و تا جائیکه ممکن است در راستای شکوفایی استعدادهای بالقوه و احیای قابلیت‌های مهم بکوشد. در این راه از شرایط و امکانات اقلیمی، تاریخی، جمعیتی، قومیتی، جنسیتی، محیطی، درآمدی و فرهنگی بهره گیرد.

* تجربه یا تجارب موفق و یا طرح‌های تجربه‌شده‌ای را با خود به شورای شهر بیاورد، نه آنکه بخواهد در شورای شهر به کسب تجربه بپردازد و مردمی را معطل ندانم کاری‌ها و فقدان‌های مهارتی خود کند. چراکه شورای شهر، آزمایشگاه و یا آرایشگاهی برای استاد شدن ناشی‌ها نیست، بلکه دقیقاً یک پارلمان کوچک محلی است که در عین حال، تصمیمات بزرگی به عهده‌اش سپرده‌شده و کارهای مهمی باید انجام دهد.

* بداند که عضویت در شورای شهر، برای دخالت عملی در وظایف اجرایی شهردار، کادر مدیریتی و کارکنان شهرداری و یا مانور رسانه‌ای عضو یا اعضای شورای شهر برای مصادره فردی نتایج حاصله از یک مجموعه تلاش جمعی نیست، بلکه عضویت در شورا، کمک به تصمیم و هدایت جمعی، ایجاد تفکر و تحقق اراده جمعی است.

* بتواند با اقتدار بخشی به شهردار در جلسات ستادی شهرستان و استان، زمینه‌های برخورداری شهر را از بودجه‌ها و اعتبارات ملی و نیز افزایش اختیارات تفویض شده به شهردار را فراهم آورده و برای برخوردار کردن شهر از پروژه‌ها و طرح‌های ملی و استانی، کاتالیزوری عمل کند.

* بجای خودمحوری و خودپردازی، دگر خواهی و دگر پردازی و شهر پردازی را در دستور کار قرار داده و به‌شدت از انتقام‌کشی، مطالبات مادی، مانورهای قدرت فردی، انحصارگرایی، تک‌روی، سوژه سازی برای مخالفان و رسانه‌ها، اختلاف اندازی، باند سازی، خط بازی، گروکشی و سلسله اتفاقاتی که در برخی شوراها در سه دوره گذشته، به‌دروغ و یا به‌درستی نقل‌شده، بپرهیزد!

* وعده‌های دروغ، بالا بردن سطح انتظارات شهروندان، ارائه طرح‌های فضائی، بازی با احساسات و آرزوهای مردم، دادن نشانی‌های غلط، تخریب رقبا، تحقیر عملکردهای گذشته و دادن شعارهای فراتر از اختیارات اعضای شورا نباید در نطق‌ها و مصاحبه‌ها و تیترهای تبلیغاتی‌اش باشد و شهروندان نیز باید بدانند که چنین افرادی، قصد دارند بنای بزرگی را با مصالح دروغ، طراحی و اجرا کنند که یقیناً چنین بار کجی به منزل نخواهد رسید.

* نباید از اعتبار دیگران خرج کند و قطعاً باید از خودش مایه بگذارد و در این رابطه باید نشان دهد که وامدار کسی نبوده و اعتبارش نیز قرضی و عاریتی نیست. همچنین در صورت ورود به شورا، عملکردش متأثر از ایماء و اشاره کسی نباشد. در کل با واسطه عمل‌نکرده و لابی‌گری‌های حزبی و جناحی نداشته باشد. اگرچه مشاوره پذیری، منافاتی با استقلال عمل ندارد.

**دیگاهی/ اما مردم شاهین‌شهر باید به چه کسانی رأی ندهند؛

*برخی افراد بساز و بفروش های در حوزه ساخت‌وساز که به ذنبال منافع شخصی خود هستند امروز نیز بدون شک سر و کله آن‌ها پیدا خواهد شد تا بتوانند از طریق خرید آرا یا دادن چند پرس شام و یا حتی آوردن افراد از شهر دیگر به منافع خود دست پیدا کنند که باید در انتخاب این افراد نیز نهایت دقت و زیرکی را به کار برد.

*مردم شاهین‌شهر به‌خوبی بدانند برخی از کاندیداها ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با وعده ایجاد اشتغال و امثال این به صحنه می‌آیند. که خوشبختانه یا متأسفانه طی ادوار گذشته با لابی‌گری‌های صورت گرفته آن‌چنان نیرو جذب شهرداری شاهین‌شهر شده است که امروز در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران خود مانده‌اند، پس در رأی دادن به این افراد هم باید دقت کرد.

 *در پایان باز هم تأکید می‌شود که معیار عضویت در شوراهای اسلامی شهری همچون شاهین‌شهر نباید به تیپ، قیافه، لبخند، خانواده، خوش‌نامی، مدرک، شعار، حضور در محافل عمومی و خصوصی، مهمانی دادن، وعده، یارگیری‌های رفاقتی و طایفه‌ای و قومی و جناحی و غیره باشد، بلکه دقیقاً بایستی متأثر از برآوردهای مدیریتی در حوزه‌های تخصصی و تجربی و دیدگاهی با محوریت منافع عمومی باشد.

انتهای پیام/ج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۹
آقای جویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی